Op controle geweest vanochtend, Bloeddruk was 120/72 dus dat wat gelukkig heel goed.
Ik ben nu +6 kg, bij 28 weken zwangerschap. Dat is best netjes, maar veel meer mag er niet aankomen. Nu weet deze verloskundige dat ik goed op mijn eten let, maar ze attendeerde me erop dat ik eenmalig naar de dieetiste kan gaan, gewoon om mijn dagmenu te bespreken en te kijken of er iets is waar ik nog wat aan kan veranderen. Dus dat ga ik dan maar eens regelen.
Verder lag ze met haar hoofd helemaal netjes onderin en haar rug aan de rechterkant, dat is ook de kant waar de placenta voor het grootste deel zit, dus dat zal wel lekker liggen, want ze ligt eigenlijk nooit met haar rug links, hooguit een keer onderin over dwars.
Toen ze aan haar hoofd ging voelen, voelde ik ons meisje meteen draaien met haar bolleke, zo van 'blijf van mijn hoofd af'.
De hoogte van de BM was ook exact wat het moet zijn bij deze termijn, erg fijn.
Bang voor de bevalling ben ik niet, ik heb een vrij hoge pijngrens, sluit mezelf af voor mijn omgeving als ik echt pijn heb en kan het dan overwegend goed 'handelen'. Ach en ik weet niet hoe het is, dus dan hoef je er ook niet bang voor te zijn.
Wat is wel vreselijk zou vinden is een keizersnee, zeker als het onverwacht zou gebeuren, maar das meer angst voor evt narcose en een lang herstel.
Dus ik hoop van harte dat het op de normale manier zal gaan, thuis of in het ziekenhuis.
@f_r, je moet je niet nutteloos voelen, naar om te lezen dat je je zo voelt. Je bent bezig met ''overleven'', dan kan je niet veel anders dan wat je nu doet, namelijk uitrusten en zien dat je wat voedingsstoffen binnenkrijgt gedurende de dag. Daarnaast zorg je voor jullie ukkie, en dat is al een taak op zich. Dat is nu je belangrijkste taak en dat dat goed gaat is geweldig en aan jou te danken.