Zo onzinnig was die vraag niet in de context waarin ik hem stelde (wat ik al toegelicht heb), dus had je er ook een zinnig antwoord op kunnen geven...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 08:20 schreef De_Rikster het volgende:
Antwoord dat ik haar vorige week gehoord had was op jouw (achteraf blijkbaar cynische) vraag of ik haar vorige week heb gesproken. Onzinnig antwoord op een onzinnige vraag dus...
+ Rock Werchter.quote:
Alhoewel de een uit Kansas komt en de ander uit California, en ze samen een door een engelsman geproduceerd hitje hadden.quote:
Juist. Nu nog een naam en een titel....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 12:21 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Gokje op dat ze beiden een door een engelsman geproduceerd hitje hadden.
Nee, echt een one hit wonderquote:Op dinsdag 8 maart 2011 13:12 schreef ranja het volgende:
Clarence Clemons en Jackson Browne? kan me niet voorstellen dat noobie en zo die niet zouden herkennen als ze het zijn. You're a Freind of Mine met Narada Michael Walden.
quote:OK you think you got a pretty face
But the rest of you is out of place
You looked all right before
Lijkt er niet opquote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:04 schreef Blogman het volgende:
Shania Twain - It Don't Impress Me Much..
quote:Okay, so you're a rocket scientist
That don't impress me much
So you got the brain but have you got the touch
Don't get me wrong, yeah I think you're alright
But that won't keep me warm in the middle of the night
MadMaster +1quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:26 schreef MadMaster het volgende:
Weer een vervolgvraag: Fox On The Run - The Sweet
In de 70s was dat soms wat lastig te ontwaren, maar iddquote:
quote:1960s
When he was seventeen years old, his band The McCoys recorded "Hang on Sloopy" in the summer of 1965, which became the number one song in America before "Yesterday" by The Beatles knocked it out of the top spot. The song was issued by Bang Records. He adopted thestage name which was inspired by the Bang Records logo which featured a
pistol
1970salso recorded and played with a version of Johnny Winter's band called "Johnny Winter And ..." and both Edgar Winter's White Trash and The Edgar Winter Group.
also had a successful solo career, and his solo version of "Rock and Roll, Hoochie Koo" was a hit single. He also recorded extensively with Steely Dan, playing lead guitar on songs such as "Show Biz Kids" and "Chain Lightning".
appeared on Alice Cooper's Killer album in 1971, playing the solo on "Under My Wheels."
opened for Led Zeppelin on their last American tour.
was also a featured guitarist on several Todd Rundgren albums in the 1970s, including Something/Anything? (1972), A Wizard, a True Star (1973), Initiation (1975) and the live album Back to the Bars (1978).
1980s
In the 1980s,expanded his producing skills, discovering "Weird Al" Yankovic as well as Mason Ruffner. He also played on the second Silver Condor album on the track "Thank God For Rock and Roll", produced and sung by Joe Cerisano. He has played for "Weird Al" on many of his albums, playing guitar and mandolin; on the track "Eat It",
played the guitar solo, an homage/parody to Eddie Van Halen's solo on the Michael Jackson song "Beat It".
Wake me up before you....quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:56 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Smokey Robinson & the Miracles - Goin' to a Go Go
Rolling Stones - Goin' to a Go Go
Candy Dulfer - Sax a Go Go
Meer ken ik er ook echt niet, denk ik.
Daar zit geen a voor.quote:
Lijkt op dat meisje met die ouders met een slijterij. France Gall.quote:
Ik verwacht die andere Chiel Montagne ook nog wel, plus nog wat notabelen van de teams Kees Kist, Gaybar, Compileerclub, R&R Highschool plus een aantal van de dames die daar meededen...quote:Op dinsdag 8 maart 2011 21:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hehe, trouwens volgende maand een kleine 1e Popquiz a Go Go reunie.
Ik ga samen met een helft van Op Volle Toeren en team Chaos Bedankt naar de quiz van Sherlock Homeless.
N00bie +1quote:Op dinsdag 8 maart 2011 22:15 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Lijkt op dat meisje met die ouders met een slijterij. France Gall.
Juist. In tegenstelling tot de ontwerper.quote:
Welke band ?quote:were a three-piece acid jazz outfit based in London, comprising Matt Deighton on guitar and vocals, Bryn Barklam on Hammond Organ and Neil Corcoran on bass. Prior to their debut live performance where they played alongside another debutant band Jamiroquai, they started out as a studio project in 1991 with James Taylor of the James Taylor Quartet and Simon Bartholomew from the Brand New Heavies as contributors.
In total they released four studio albums and one live album. After they disbanded in 1996, two retrospective albums were released in 2001 and 2004.
Matt Deighton subsequently played lead guitar for Paul Weller's band and temporary replaced Noel Gallagher in Oasis when he quit on tour in 2000.
quote:is een in 1974 door het zangersechtpaar Joyce 'Baby Jean' Kennedy en Glenn 'Doc' Murdock opgerichte Amerikaanse band uit Atlanta, Georgia, waarvan de muziekstijl het beste kan worden omschreven als een mix van rock, pop, funk en soul. In
werden de vocale en instrumentale talenten van de bandleden versmolten tot een uniek mengsel van funky en expressieve rock. Joyce Kennedy, geboren als Joyce Washington, maakte al in de jaren 1963-1965 haar eerste singeltjes. Op haar zestiende had ze een nummer 1-hit met het nummer "I still love you".
Hun eerste, in augustus 1976 uitgebrachte single "Fire" werd direct een bescheiden hitje in de Verenigde Staten, waar het een Top 100-notering wist te bereiken.
Het debuut-studioalbumuit 1976 werd door fans en muziekkenners gelijk als hun beste beschouwd en geldt tegenwoordig als een object voor verzamelaars. Het ironisch bedoelde nummer "Nigizz Can't Sing Rock'n Roll" stond voor de gedachtegang die de groep had. Dit leidde tot protesten van een zwarte geestelijke en daardoor werd het lied nooit meer tijdens concerten live gezongen in Amerika.
Hun grote doorbraak kwam met het nummer "" uit 1977. Door een optreden in 1978 in het Duitse programma Rockpalast werd de groep in Europa populair. Ze werden geregeld gevraagd voor festivals en mochten de concertpodia op.
In de Verenigde Staten heeft de band nooit succes gehad, in tegenstelling tot Nederland waar - mede dankzij diskjockey Alfred Lagarde, die de groep goed vond - de concerten goed bezocht werden.kwam in 1978 terecht op de zevende plek in de Nederlandse Top 40.
quote:De voormalig bassist van de Amerikaanse rockband Alice in Chains, Mike Starr, is dinsdag dood gevonden in een huis in het Amerikaanse Salt Lake City. Hij is 44 jaar geworden. Over de oorzaak van zijn overlijden is nog niets bekend. Vorige maand werd Starr nog gearresteerd voor drugsbezit.
In 2009 was Starr nog te zien in een Amerikaanse show waar sterren van hun drugsverslaving af proberen te komen. Alice in Chains werd bekend in de jaren negentig, onder meer door het album Dirt uit 1992. Dat stond 42 weken in de Nederlandse hitlijsten.
Dat kloptquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dan moet je de vraag over A Camp beter lezen
Het is niet Nina Kinert, dus dan denk ik Britta Persson.
n00biedoobiedoo +1quote:
quote:-Yo yo yo yo yo! What it is motherfuckers?
-Aw shit, here comes Pac-Man.
-Hey Pac-Man, what's up?
-Me you bitches! I'm high on crack! Wanna freebase?
-No Pac-Man, drugs are bad!
-Nope can't help you man.
-Pussies. Whoa! Holy shit!
Hm volgens RYM zat ze ook in Ultrababyfat maar volgens mijn cd niet. Nou heeft die band er nog 2..quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:12 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Ten eerste was ze de zangstem van Jem de cartoonserie in de 80s. Toen gitariste in The Belltower daarna bassiste in Luna (het vervolg op Galaxie 500) en sinds de laatste jaren als duo met Dean Wareham van eerder genoemde Galaxie en Luna.
Nee, dat klopt. Tussen The Belltower en Luna in, late nineties.quote:Op woensdag 9 maart 2011 20:45 schreef ranja het volgende:
[..]
Hm volgens RYM zat ze ook in Ultrababyfat maar volgns mij cd niet. Nou heeft die band er nog 2..
Correct nbbd +1quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:35 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Dan moet je de vraag over A Camp beter lezen
Het is niet Nina Kinert, dus dan denk ik Britta Persson.
Da's mooi, want met schlager heeft d'r muziek niks te maken.quote:Op woensdag 9 maart 2011 23:42 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Sorry, maar ik ben niet zo van de schlager-musik...
Blogman, toch gek op The Beatles...quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:10 schreef Blogman het volgende:
Dat dacht ik eigenlijk direct, maar ik dacht ook direct dat die wel nooit gevraagd zou worden. Behalve natuurlijk door BCM, want die heeft toch wel een erg gelijke muzieksmaak.
Hij is minder rock dan 'ie er uit ziet.quote:Op donderdag 10 maart 2011 10:20 schreef Beregd het volgende:
qua thema en uiterlijk zou het mss andrew w k kunnen zijn?
De eerste hint heb ik al gegeven in mijn vorige post.quote:Op donderdag 10 maart 2011 12:21 schreef De_Rikster het volgende:
Anthony Kiedis zonder tattoos?
*verkapt hintverzoek*
quote:Injecting a wider range of emotions into their music than most of their guitar-based British peers, :S have been known to refer to their orchestral, grandiose sound as "prog without the solos."
Selah Sue?quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:29 schreef Beregd het volgende:
De rekken in België liggen nu vol met het eerste full album van Sanne Putseys
Wat is haar artiestennaam?
Alleen zit het puntje onder de o, maar ik zal niet zo streng zijn.quote:Op donderdag 10 maart 2011 08:09 schreef Blogman het volgende:
Dan is het Ayo. Met een puntje onder de y.
Hij stond gister aan bij de Mediamarkt, inderdaad iets teveel. Paar nummers zijn wel ok maar met matequote:Op donderdag 10 maart 2011 16:31 schreef Beregd het volgende:
Een heel album van haar uitluisteren vind ik wel een opgave.
True. maar die eerste vijf nummers vind ik van hoge klassequote:Op donderdag 10 maart 2011 16:31 schreef Beregd het volgende:
[..]
bol_wan + 1
Gecheckt en klopt. Ik wist dat ik die voorste kende.quote:
Het viel mij ook een beetje tegen.quote:Op donderdag 10 maart 2011 16:31 schreef Beregd het volgende:
[..]
Goede gok!quote:Op donderdag 10 maart 2011 19:37 schreef Felagund het volgende:
Laura Marling - Alas, I can not swim?
Gokje omdat Charlie Fink het liefje van Laura was toentertijd.
Wat van wie?quote:Madness is what you demonstrate
And that's exactly how anger works and operates
Man, you gotta have love just to set it straight
Black Eyed Peasquote:
quote:Op donderdag 10 maart 2011 20:11 schreef Bol_Wan het volgende:
[..]
Black Eyed Peas- Where is the love
Wat van wie?quote:Here comes the boat
Only half-afloat
Oarsman grins a toothless smile
Only just one more
To this desolate shore
Cafca +1quote:
quote:The fourth album by, his third with
,
is notable for being a dramatic break in tone from
's previous "trilogy" of commercially successful albums, and for being heavily influenced by R&B and soul music. The cover art was intentionally designed to have a "retro" feel, to look like the cover of an old LP with ring wear on both front and back.
The title may be a reference to gospel music, whereis synonymous with receiving the Holy Spirit (a meaning that
himself hints at in the liner notes to the 2003 edition of the album). The title may also refer to the Harold Arlen/Ted Koehler song of the same name.
In 1989, it was rated #11 on Rolling Stone magazine's list of the 100 greatest albums of the 1980s.
quote:Op donderdag 10 maart 2011 21:55 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Get Happy, Elvis Costello & the Attractions?
quote:Fat Larry's Band
quote:was a funk band named after founder
(formerly of Sly & the Family Stone). The name is a pun on New York City's Grand Central Station.
The band's origins date from when Santana guitarist Neal Schon formed the band Azteca along with(bass guitar) and Gregg Errico (drums), both from Sly & the Family Stone, and Pete Sears (keyboards), from Hot Tuna and Jefferson Starship. Santana bass guitar player Tom Rutley would move into to the bass spot with Azteca. That band, like Santana with heavy Latin influences, would eventually morph into
, while Schon would find Journey. The invention of electric slap bass is attributed by many (including Victor Wooten) to
, which influenced many musical genres, such as funk, R&B and disco.
quote:
Berkery +1quote:Op vrijdag 11 maart 2011 07:44 schreef Berkery het volgende:
Zoek jezelf
Stoont als een garnaal
Ballen in me buik
#6quote:
#2quote:
#9quote:
Begin dan maar eens te raden met welke band bij mij op 1 staat.quote:U hoeft het natuurlijk helemaal niet eens te zijn met dit lijstje. Laat ons via de reacties vooral weten wie jullie zélf de beste live act aller tijden vinden.
Nee, ze bestaan al wat langerquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:42 schreef Mark het volgende:
Tracey Ullman speelt niet in een band
Gokje op de Breeders
Vaak gezien, een van hun concerten (Tivoli met voorprogramma The Ex?) haalt vast de top 5, maar niet nummer 1.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef cafca het volgende:
Ha, dat was ook mijn eerste gok. Sonic Youth?
Oeh, ook een goede keusquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:43 schreef cafca het volgende:
Ha, dat was ook mijn eerste gok. Sonic Youth?
Blondie?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:39 schreef ranja het volgende:
[..]
Begin dan maar eens te raden met welke band bij mij op 1 staat.
Ook niet, hun concert in Amsterdam stond teveel in het teken van het toenmalige nieuwe album (No Exit) om echt topper te zijn.quote:
Nooit gezienquote:Op vrijdag 11 maart 2011 08:50 schreef Mark het volgende:
Nirvana?
Edit: oh nee, bestaan ook te kort waarschijnlijk
On +1quote:
Schotlandquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:21 schreef MadMaster het volgende:
Sinds wanneer komt The Cure uit Schotland?
En heb je die dus pas in 2000 voor het eerst gezien?
Inderdaad, heb ik toch een 6 Nations wedstrijd gezien tussen Frankrijk en een regionaal teamquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:25 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Ah, net als Wales en Noord Ierland dus niet.
Ik begrijp het...
Het verhaal is voor een film trouwens.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:17 schreef On het volgende:
Ik zie inderdaad de setlists wel eens van ze, en die zijn vaak enorm. Ik hoop ze echt nog een keer te zien, maar voorlopig moet ik het doen met hun coverband in de Baroeg, in Mei.
Vraag: Welk album vormt het concept voor een spookverhaal?
Schotland geen land? Hoezo niet?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:22 schreef ranja het volgende:
[..]
Schotlanddat is geen land.
Ja, in 2000 voro het eerst inderdaad
Die bedoel ik niet, maar King Crimson's Adrian Below speelt wel mee op een paar nummers.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:42 schreef Mark het volgende:
Bijna alle King Diamond albums zijn concepten voor spookverhalen
maar voor zover ik weet niet verfilmdquote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:42 schreef Mark het volgende:
Bijna alle King Diamond albums zijn concepten voor spookverhalen
Deze film is ook nooit uitgebracht, maar het is waarschijnlijk wel de bedoeling ooit. Volgens mij is het script nog(steeds) niet af.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 10:56 schreef ranja het volgende:
[..]
maar voor zover ik weet niet verfilmd
Nee hij is nooit uitgebracht. Het album heeft het concept gelegd voor een filmverhaal. Alleen is het script tot heden nog niet af. Van wat er tot nu toe is vrijgegeven komen veel referenties overeen met gedeelten van de muziek(teksten). Het zou gaan om een surrealistisch spookverhaal met bv David Lynch als invloed.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:11 schreef Blogman het volgende:
Oh, die film van Gilliam ? Dr. Parnassus of zoiets. Of is die al uitgebracht ?
Die was toch gebaseerd op Edgar Allen Poe?quote:Op vrijdag 11 maart 2011 11:30 schreef Blogman het volgende:
Alan Parsons - Tales of Mistery and Imagination ?
Geen idee, leek me wel een album dat als basis voor een sprookje zou kunnen dienen.quote:Die was toch gebaseerd op Edgar Allen Poe?
quote:The album is based on a screenplay written by Steven Wilson and Mike Bennion, and is essentially a ghost story. Wilson had expressed the intention to eventually have this film script made into a movie.
Hij probeert ook af en toe een vraag te beantwoorden natuurlijk!quote:Op zaterdag 12 maart 2011 09:57 schreef bartrid het volgende:
Zaterdagmorgenvraag: deze meneer is geen muzikant, wat doet hij in MUZ?
[ afbeelding ]
Niet meer, hij is namelijk dood.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 10:57 schreef methodmich het volgende:
[..]
Hij probeert ook af en toe een vraag te beantwoorden natuurlijk!
quote:wasan American high school gym teacher, basketball coach, realtor and bar owner from Jacksonville, Florida.
belsen +1quote:
Er stond een vliegtuig op de hoes...?quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:15 schreef belsen het volgende:
Waarom werd in 1977 het album Street Survivors van Lynryd Skynryd uit de winkels terug getrokken?
En ja, dat was na het overlijden van de helft van de band, maar dat was niet de primaire reden.
Close, but no cigar. Het had zeer zeker te maken met de cover.quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:20 schreef Burnett het volgende:
[..]
Er stond een vliegtuig op de hoes...?
Oeps! Bevestiging nog niet gepost...quote:Op zaterdag 12 maart 2011 12:26 schreef bartrid het volgende:
De band stond op de hoes omringd door vlammen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |