abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94501112
Bwoahhh het ging eindelijk weer eens lekker... Toch wel fijn :Y
pi_94508173
Nu vasthouden dat gevoel :P
  woensdag 23 maart 2011 @ 14:18:24 #203
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_94510289
Zo zo, ik heb me ook aangemeld, volgende week Donderdag mijn eerste les ! :)
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_94512765
Nadat ik 3 weken geleden ben gezakt in Arnhem nu maar weer eens aangemeld bij een rijschool in Eindhoven omdat ik hier woon doordeweeks ivm afstudeerstage. Hopelijk binnenkort mijn eerste intakeles. Ben benieuwd hoe het gaat en wat ze ervan denken...
Once I had a little game, I think you know the game I mean, I mean the game called go insane!
-je webicon was 3,8Mb, max. 100Kb toegestaan, niet terugplaatsen!-
pi_94543883
*O* *O* *O* Ik ben zojuist:

1
2
3
4
5
6
7
 #####  #######  #####  #          #       #     #####  ######  
#     # #       #     # #         # #     # #   #     # #     # 
#       #       #       #        #   #   #   #  #       #     # 
#  #### #####    #####  #       #     # #     # #  #### #     # 
#     # #             # #       ####### ####### #     # #     # 
#     # #       #     # #       #     # #     # #     # #     # 
 #####  #######  #####  ####### #     # #     #  #####  ###### 

voor mijn rijbewijs *O* *O* *O*
pi_94543892
Gefeliciteerd *O* !
pi_94545054
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:04 schreef LovelyLady het volgende:

[ code verwijderd ]

Geweldig! :D

Van harte! ^O^

quote:
1s.gif Op woensdag 23 maart 2011 13:23 schreef das_phantom het volgende:
Nu vasthouden dat gevoel :P
Dat ging 'r best goed af. :P
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  donderdag 24 maart 2011 @ 10:05:43 #208
301483 Echtjammer
Niet haten op Bieber
pi_94545373
quote:

[ code verwijderd ]

Gefeliciteerd ! ! !
Wat gij niet wilt dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
Steun de strijd voor een indianenforum!
pi_94547378
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 09:54 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Geweldig! :D

Van harte! ^O^

[..]

Dat ging 'r best goed af. :P
Nouuuuu dat gevoel :') Slapeloze nacht en kwart voor 5 wakker, geen hap door je keel krijgen _O-
pi_94547490
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Nouuuuu dat gevoel :') Slapeloze nacht en kwart voor 5 wakker, geen hap door je keel krijgen _O-
Maar wel de sterren van de hemel gereden. :7
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_94547558
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:13 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Maar wel de sterren van de hemel gereden. :7
Ja het ging heel goed :o :@
was 1 keer bij fietspad vergeten te kijken maar dat zag hij door de vingers, verder ging het gewoon als een zonnetje *O*
pi_94548110
Nou gefeliciteerd! nu begint het leren pas ;-)
pi_94548530
quote:

[ code verwijderd ]

Gefeliciteerd :) Ik zal je wel een keer tegen komen in omg. Alkmaar denk ik.. wel even toeteren dan ga ik alvast aan de kant *;
  donderdag 24 maart 2011 @ 11:55:28 #214
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94549210
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:15 schreef LovelyLady het volgende:

[..]

Ja het ging heel goed :o :@
was 1 keer bij fietspad vergeten te kijken maar dat zag hij door de vingers, verder ging het gewoon als een zonnetje *O*
Laten ze je dan al zakken als je een keertje vergeet te kijken ? :o. Dan mag ik met mijn herexamen wel uitkijken!

Gefeliciteerd 14.gif
pi_94550759
quote:
11s.gif Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Laten ze je dan al zakken als je een keertje vergeet te kijken ? :o. Dan mag ik met mijn herexamen wel uitkijken!

Gefeliciteerd 14.gif
foutje maken is menselijk natuurlijk, maar als je het continu doet is misschien wel fataal :D
pi_94555055
Wat doen jullie tegen de pijn in je voet? Heb na 1 uur rijden constant kramp in m'n rechtervoet (gas/rem) van het omhoog houden. :( Doe ik iets verkeerd of is 't normaal.
pi_94555136
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 14:35 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat doen jullie tegen de pijn in je voet? Heb na 1 uur rijden constant kramp in m'n rechtervoet (gas/rem) van het omhoog houden. :( Doe ik iets verkeerd of is 't normaal.
Ik heb dat alleen als ik te dichtbij zit, en als de stoel te laag stond (dan staat je been/voet niet in de juiste hoek en dan krijg je kramp)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-03-2011 14:38:47 ]
pi_94556048
Begin al zenuwachtig te worden mensen! Heb binnenkort rijexamen!! Iemand tips??
Op zondag 29 augustus 2010 14:03 schreef Mirel het volgende:
Wat is die Jetfly toch een aardige jongeman.
  donderdag 24 maart 2011 @ 18:18:45 #219
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94563359
quote:
1s.gif Op donderdag 24 maart 2011 15:02 schreef Jetfly het volgende:
Begin al zenuwachtig te worden mensen! Heb binnenkort rijexamen!! Iemand tips??
Gewoon denken alsof er iemand meerijdt, en rustig proberen te blijven. En als je een fout begaat niet meteen denken: "Help ik ben nu gezakt" of de aandacht bij die fout houden. Gewoon weer focussen op het verkeer. Je hoeft niet direct te zakken als je een foutje maakt.
pi_94566038
Vandaag eerste les BE gehad... Het moet allemaal net wat anders als anders :P
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  vrijdag 25 maart 2011 @ 09:47:33 #221
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_94588670
quote:
2s.gif Op dinsdag 22 maart 2011 13:45 schreef Tamashii het volgende:
Whoehoeeee volgende week op 1 april intest van de ANWB .
Ik ook op 1 April intest :D (mn 18de verjaardag :P)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:12:33 #222
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_94589465
Ik ben pas gestart met lessen en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En ik dacht dat ik laat was met autorijden (ben vandaag 29 geworden *O* ) maar zo af en toe kijk ik een lesauto in en dan zie ik ook wat ouderen.. Ik ben dus niet de enige late leerling 8-)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 10:21:18 #223
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_94589778
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:12 schreef Kattenkop het volgende:
Ik ben pas gestart met lessen en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En ik dacht dat ik laat was met autorijden (ben vandaag 29 geworden *O* ) maar zo af en toe kijk ik een lesauto in en dan zie ik ook wat ouderen.. Ik ben dus niet de enige late leerling 8-)
Gefeliciteerd :D Er zijn wel wat ouderen. maar volgens mij zijn de meeste lessers toch 18-jarigen :D
pi_94590003
quote:
Ik was 33 toen ik begon, had hem na negen maanden. Het is echt niet onmogelijk. ;)
pi_94591503
quote:
Gefeliciteerd met je verjaardag. *O*

En je bent zeer zeker niet de enige late leerling. Ik heb verschillende 50+ mensen in m'n auto gehad maar ik moet er bij zeggen dat dat niet de meest ideale leerlingen waren, jonge mensen pikken dingen echt veel sneller op.
Ik had er gewoon een hekel aan om met hun te gaan rijden, alles wat ze de vorige les geleerd hadden waren ze de les erop al weer vergeten. Echt drama.
Zo had ik bijvoorbeeld ook een vrouw die echt al jaren aan het lessen was (ik had haar overgenomen van iemand anders) en die kon gewoon NIET schakelen.
Toen ik haar aanraadde om automaat te gaan rijden wérd ze een partij kwaad op me! Zelfs mijn vrouw gaat nooit zo tegen me tekeer. :P
Nah oké, blijf je toch schakel lessen? Ik reken elke les wel af hoor, het is jouw geld......
Echt zonde van het geld dit.
Ik ben er een paar jaar geleden mee gestopt maar ik durf te wedden dat ze nog steeds geen rbw heeft. :(

Maar goed, dat zijn oudere mensen en ik heb daar geen uitzondering in gezien.
Jij bent niet oud, je bent net 29.
Persoonlijk vind ik dat nog steeds een mooie leeftijd om te lessen.
Als het goed is weet je dingen op waarde te schatten, je hebt nog steeds een goed leervermogen, het verstand is hopelijk ruimschoots aanwezig EN je motivatie komt vanuit jezelf.
Gaat helemaal goed komen. :)

Succes met lessen. :)
pi_94591672
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:21 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :D Er zijn wel wat ouderen. maar volgens mij zijn de meeste lessers toch 18-jarigen :D
De meesten zijn idd 18-jarigen maar het aantal "ouderen" schat ik toch wel op zo'n 20%.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je ouder noemt. :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:27 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik was 33 toen ik begon, had hem na negen maanden. Het is echt niet onmogelijk. ;)
Ik heb een leerling van eind 30 gehad die een pakket van 10 lessen had genomen.
Was helaas veeeeel te veel want meneer reed al 20 jaar. :o
En goed ook! Buiten een paar kleine tips kon ik em echt niks meer leren.....
Maar idd, 33 is ook nog steeds een goede leeftijd om te lessen, niks mis mee. :)
pi_94592243
Ik ben 23 en ga vandaag beginnen :P
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:37:08 #228
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_94592488
Ik hoop ook met een les of 20 klaar te zijn :D. Heb 1x in de auto gereden maar heel veel schakelbrommer, dus dan heb je het gevoel voor schakelen enzo alwel :D
pi_94592575
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:37 schreef remmertjuh het volgende:
Ik hoop ook met een les of 20 klaar te zijn :D. Heb 1x in de auto gereden maar heel veel schakelbrommer, dus dan heb je het gevoel voor schakelen enzo alwel :D
Ik denk dat die ervaring hooguit handig is als je voor je A gaat. ;)
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:41:23 #230
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_94592669
Mja, 2 jaar brommerrijden is ook wel goed voor je verkeersinzicht lijkt me...
pi_94592920
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:41 schreef remmertjuh het volgende:
Dat zeker wel.
pi_94598931
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:41 schreef remmertjuh het volgende:
Je zult wel merken dat het makkelijker is voor jou om bepaalde situaties in te schatten inderdaad.. Maar toch is autorijden heel anders dan op een brommer zitten, dat ga je ook wel merken denk ik ;-). Het schakelverhaal is wel waar, als je dit al onder de knie hebt spaar je toch zeker 1 tot 5 lessen uit
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:07:30 #233
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94600753
Ach, je kan in principe 'rijden' na 8 - 10 lessen. Daarna is het alleen nog maar kijken en kijken en kijken.
pi_94601046
Achja ik was ook op 'latere' leeftijd begonnen met lessen :D
Al ben je 18 of 35 het is en blijft een investering voor het leven :)
pi_94602920
Zo, proefles zit erop, wel +30 lessen nodig denkt hij :@. Dat kijk waar je heen wilt in de bochten snapte ik niet zo :?
pi_94603315
quote:
Helpt wel inderdaad. Voordat ik ging lessen nog nooit in een auto gereden en vanaf de tweede les schakelde ik al zelfstandig. De techniek zit er immers al in. Alleen is de koppeling wel wennen :P.
Zodoende kun je je vanaf het begin al concentreren op het rijden.

Maar verder is autorijden een héél ander verhaal :D! Je moet met zoveel meer rekening houden.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_94603318
quote:
Ik heb 1,5 jaar schakelbrommer gereden en heb totaal 26 of 28 lessen gehad, vorige week geslaagd. Het helpt wel degelijk. Niet de rij-ervaring maar vooral het gevoel voor een koppeling en de reflex van tijdens het stoppen áltijd je koppeling in te drukken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:54 schreef das_phantom het volgende:
Zo, proefles zit erop, wel +30 lessen nodig denkt hij :@. Dat kijk waar je heen wilt in de bochten snapte ik niet zo :?
Waarschijnlijk het de weg inkijken tijdens het maken van een bocht. Je kunt naar de bocht zelf kijken en zorgen dat je precies goed uitkomt met de bocht uitgaan, of alvast de weg inkijken waardoor je een overzicht hebt van de situatie waar je in komt.

30 lessen is trouwens nog onder het gemiddelde, en onthoudt.. een rijschool heeft ook winst-oogopmerk hč ;)
pi_94617540
Ik ben afgelopen week geslaagd :) voor mijn rijexamen alleen dit is mondeling meegedeeld. Ik heb geen papieren meegekregen of een mail ontvangen met de bevestiging dat ik ben geslaagd. Kan ik nu gewoon langs het gemeentehuis gaan en een rijbewijs aanvragen?
pi_94617893
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:07 schreef Sokz het volgende:
Ach, je kan in principe 'rijden' na 8 - 10 lessen. Daarna is het alleen nog maar kijken en kijken en kijken.
Psies.
In zo'n aantal lessen kun je een aap nog leren hoe hij een auto moet bedienen.
Daarna komt het er op aan dat je je verantwoord door het verkeer kan wurmen.
pi_94618350
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:45 schreef AstroNova het volgende:
Ik ben afgelopen week geslaagd :) voor mijn rijexamen alleen dit is mondeling meegedeeld. Ik heb geen papieren meegekregen of een mail ontvangen met de bevestiging dat ik ben geslaagd. Kan ik nu gewoon langs het gemeentehuis gaan en een rijbewijs aanvragen?
Volgens mij wordt dat gewoon geregistreerd door het CBR en kunnen ze dan bij de gemeente in de computer checken of je geslaagd bent
pi_94632907
Komt inderdaad gewoon netjes bij het CBR in het systeem gestaan, en bij de gemeente kan men dat ook checken. Ik ben nadat ik geslaagd ben vrijwel direct naar het gemeentehuis gegaan om mijn pasje aan te vragen. Geen probleem. :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:32:30 #242
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_94635207
OK ik heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga beginnen aan mijn B rijbewijs *O* . September vorig jaar mijn A gehaald en voor alles in een keer geslaagd. Na in het verleden 4 x gezakt te zijn was ik het wel even beu en ben daarom eerst mijn motorrijbewijs gaan halen omdat ik altijd alles op de brommer gedaan heb. Hierdoor had ik wat meer feeling met 2 wielers, dus dat leek me makkelijker voor me. De eerste keer dat ik afreed voor auto was ik 18. Toen gezakt omdat ik een voetganger bij een zebrapad negeerde 8)7 . De tweede keer was eigenlijk geen slechte rit, maar de examinator vond me te onzeker overkomen -O- . De derde keer was jaren later, ik was een jaar of 28 toen ik het weer oppakte en was inmiddels verhuisd naar het zuiden des lands. Na een les of 10 weer examen aangevraagd, maar bij het rechtsaf slaan zag ik de examinator al met zijn voet naar het rempedaal gaan, omdat ik instuurde op achter elkaar langs ipv voor elkaar door, weer geen succes. Laatste keer was een maand of 2 later en reed de beste rit ooit, de examinator zag dit anders en liet me zakken. Ook mijn instructeur was het er niet mee eens, hij was meegereden en zag ook dat het goed was. Nou dat was de druppel voor me, was er helemaal klaar mee. Toen raakte mijn vriendin zwanger en kochten we een huis, en dat verlegde dus de prioriteiten. Hierdoor is mijn Btje jaren als laatste op het lijstje beland. Nu dus weer de moed verzameld om een poging te gaan wagen. Ben inmiddels 36, dus het wordt echt de hoogste tijd verdorie :). Met het lessen voor A heb ik veel gehad aan het motorrijles forum hier op FOK, dus ik hoop dat ik dat hier ook weer vind. zal in ieder geval lief en leed gaan delen hier. Ik wil trouwens lessen bij autorijschool Ferry in Amsterdam, lijkt me wel OK.
pi_94635345
Veel succes! ^O^
pi_94636316
Succes ermee! Mag je trouwens nu niet staatsexamen doen dan ? Weet niet hoe dat zit aangezien er al veel jaren tussenzitten? En je weet het he, voor staatsexamen slaagt echt iedereen, tenzij autorijden gewoon niet is weggelegd voor je :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:12:36 #245
283395 HeetBoven
pi_94636548
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:07 schreef SBM22 het volgende:
Succes ermee! Mag je trouwens nu niet staatsexamen doen dan ? Weet niet hoe dat zit aangezien er al veel jaren tussenzitten? En je weet het he, voor staatsexamen slaagt echt iedereen, tenzij autorijden gewoon niet is weggelegd voor je :)
Nope, mag niet. Mag inderdaad geen grote periode tussen zitten. BNOR wil ook niet zeggen dat je slaagt, mijn zusje heeft er 6 x incl. staatsexamen over moeten doen. Enfin we zien wel De theorie is nog redelijk vers en ik heb all lekker wat ervaring op de grote brommert :).
pi_94637388
Veel succes HeetBoven! Goed dat je het nu weer opnieuw gaat proberen ^O^
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:40:38 #247
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_94637455
Veel succes ermee HeetBoven!

Over twintig minuutjes weer les, kijken of ik eindelijk wat minder lomp ga zijn met schakelen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_94637520
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Veel succes ermee HeetBoven!

Over twintig minuutjes weer les, kijken of ik eindelijk wat minder lomp ga zijn met schakelen. :P
Ik hoef niet te schakelen met de lessen nu :D.. Ideaal met manoeuvreren zo'n automaat :9
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:11:10 #249
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94642006
Schakelen lijkt me toch veel leuker dan een automaat :P

Donderdag herexamen, hopen dat ik het dit keer wel haal.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:18:17 #250
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_94642200
Makkelijker om een leuke auto te vinden ook.

En ik blijf lomp. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_94644372
Automaat is gruwelijk relaxed als je met een aanhangwagen moet manoeuvreren :Y.. Rem los en hij gaat O+
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:34:00 #252
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_94648915
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:21 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Hehe.. maar het viel me op. Ik keek eigenlijk nooit in zo'n lesauto en nu dus wel. Dan voel ik me toch een stuk fijner om niet als enige ouwe te lessen :P

En allemaal nog bedankt voor de felicitaties.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:35:56 #253
283395 HeetBoven
pi_94648974
quote:
Ik ben dus niet de enige late leerling 8-)

nope :@
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:47:10 #254
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_94649430
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:15 schreef vannelle het volgende:

Ik heb een leerling van eind 30 gehad die een pakket van 10 lessen had genomen.
Was helaas veeeeel te veel want meneer reed al 20 jaar. :o
En goed ook! Buiten een paar kleine tips kon ik em echt niks meer leren.....
Maar idd, 33 is ook nog steeds een goede leeftijd om te lessen, niks mis mee. :)
Toen ik mijn ex leerde kennen reed hij in een auto, dus ik ging er vanuit dat hij zijn rijbewijs had. Daar kwam ik dus pas een hele tijd later pas achter. En hij reed, voor zover ik dat kan zeggen, goed. Ik heb nooit een seconde krampachtig de handgrepen vastgehouden bij hem in de auto, hij reed wel relaxed. Ik weet niet of hij hem inmiddels wel heeft :?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:55:09 #255
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_94649769
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:35 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

nope :@
Maar we zijn bezig *O*
  zaterdag 26 maart 2011 @ 19:59:07 #256
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_94649926
Och, ik geloof dat ik ook al onder de "oudere leerling" val, dus in de minderheid zijn jullie absoluut niet. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:10:13 #257
283395 HeetBoven
pi_94650416
quote:
17s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Och, ik geloof dat ik ook al onder de "oudere leerling" val, dus in de minderheid zijn jullie absoluut niet. :P
Ik ben alleen wel de dinosaurus hier voorlopig heb ik het idee :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 20:11:30 #258
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_94650475
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:10 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Ik ben alleen wel de dinosaurus hier voorlopig heb ik het idee :)
Nou, dan kun je beter voor je rollatorbewijs gaan B-)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:01:13 #259
283395 HeetBoven
pi_94652724
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 20:11 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Nou, dan kun je beter voor je rollatorbewijs gaan B-)

Schijnt ook te mogen met je Btje :) (Rollator = motortaal voor een MP3 :D)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:21:44 #260
299030 Kattenkop
Ouwe vrijster
pi_94653639
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 21:01 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Schijnt ook te mogen met je Btje :) (Rollator = motortaal voor een MP3 :D)
Euhmm daar ben ik niet in thuis. En waarom noemen ze dat zo?
  zaterdag 26 maart 2011 @ 21:28:41 #261
283395 HeetBoven
pi_94653944
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 21:21 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Euhmm daar ben ik niet in thuis. En waarom noemen ze dat zo?
Nou ja het ziet eruit alsof je een stuurtje vasthoud met 2 wielen voor, rollator dus :)
pi_94655396
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 19:47 schreef Kattenkop het volgende:

[..]

Toen ik mijn ex leerde kennen reed hij in een auto, dus ik ging er vanuit dat hij zijn rijbewijs had. Daar kwam ik dus pas een hele tijd later pas achter. En hij reed, voor zover ik dat kan zeggen, goed. Ik heb nooit een seconde krampachtig de handgrepen vastgehouden bij hem in de auto, hij reed wel relaxed. Ik weet niet of hij hem inmiddels wel heeft :?
Even vloeken in de kerk, mag wel he? :)
Een rijbewijs zegt vrij weinig over iemands capaciteiten in het verkeer of het omgaan met het voertuig.
Een rijbewijs is weinig anders dan een vergunning om een bepaald voertuig te mogen besturen.
Of die vergunning er nou wel is of niet: maakt niet uit. Je kunt het of je kunt het niet.

Ik heb leerlingen gehad die persé op examen wilden terwijl ze er nog lang niet klaar voor waren. Maar hé, leerling is klant en klant=koning.
Tijdens het lessen was het echt drama, ik raadde het examen dan ook af. Zonde van het geld.
En wat denk je?
Tijdens examen leek het wel of er een compleet ander persoon achter het stuur zat, iemand die het wél kon.
En geslaagd. En dat verontrust mij ook omdat ik weet hoe die persoon normaal in het verkeer is, onverantwoord dus.
Maar een examen is een momentopname, zegt verder vrij weinig over je werkelijke capaciteiten.

Ik heb ooit een twijfelgeval gehad, examen gedaan maar dat was nogal discutabel verlopen.
De examinator had ook z'n twijfels dus de kandidaat bij het CBR naar binnen gestuurd en de examinator en ik bleven in de auto achter om te overleggen.

In haar geval was mijn mening dat buiten de momentopname om het totaalbeeld echt onvoldoende veilig was.
Met pijn in mijn hart heb ik gezegd dat het beter was om haar te laten zakken, ze was er duidelijk nog niet klaar voor.
En om reacties voor te zijn: Nee, dat was niet om mijn portemonnee te spekken want mijn agenda was al overvol.
Veiligheid voor alles.

Aan de andere kant heb ik ook wel eens een leerling gehad die echt uitstekend leste maar tijdens het examen een stuk minder goed reed. Zenuwen.
De examenrit was voldoende om te laten zakken, echt een puinhoop.
Maar dat kwam door de druk, de stress. Normaal reed die persoon gewoon goed.
Ook daar werd mijn mening gevraagd en die persoon is wel geslaagd. Die kon het gewoon, klaar.

Dat zijn trouwens de enige keren dat ik mee heb kunnen bepalen of iemand slaagde of niet, die momenten zijn bij het CBR vrij zeldzaam.

Anyway: Het rbw is een vergunning, echt leren rijden staat 5 jaar of 100.000 kilometer voor volgens de statistieken.
pi_94721589
Zo, net eventjes afgereden, zonder succes :(...

Reed niet 'bewust genoeg'.. Ach, Jetfly heeft genoeg geld, NOT, dus we gaan even verder met CBR rijk te maken... Jammer maar oké...
pi_94722551
Bewust genoeg :?
  maandag 28 maart 2011 @ 17:49:07 #265
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94722713
quote:
8s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:22 schreef Jetfly het volgende:
Zo, net eventjes afgereden, zonder succes :(...

Reed niet 'bewust genoeg'.. Ach, Jetfly heeft genoeg geld, NOT, dus we gaan even verder met CBR rijk te maken... Jammer maar oké...
wat bedoelen ze met niet bewust genoeg? Milieu? Kijken?
Bij mij was kijken het geval...

Ik heb donderdag weer examen, en ben van plan dit keer wel het examen te halen. Probleem met mij is dat ik niet zelfverzekerd genoeg rij. Oftewel, ik ben te voorzichtig :'). Iemand tips hoe ik het dit keer niet kan verknallen? :P
pi_94723068
Niet de examinator steeds om hulp vragen :P
  maandag 28 maart 2011 @ 18:07:59 #267
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_94723488
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:49 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

wat bedoelen ze met niet bewust genoeg? Milieu? Kijken?
Bij mij was kijken het geval...

Ik heb donderdag weer examen, en ben van plan dit keer wel het examen te halen. Probleem met mij is dat ik niet zelfverzekerd genoeg rij. Oftewel, ik ben te voorzichtig :'). Iemand tips hoe ik het dit keer niet kan verknallen? :P
Zonder kijken de rotonde op rijden.
Bedankt Hans.
  maandag 28 maart 2011 @ 18:58:22 #268
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94725702
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 18:07 schreef bascross het volgende:

[..]

Zonder kijken de rotonde op rijden.
Zonder het examen te verknallen... }:|

quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 17:57 schreef das_phantom het volgende:
Niet de examinator steeds om hulp vragen :P
Dat deed ik heul niet :(
pi_94727739
Dat bewust rijden was bij mij als: goed inhalen (meer afstand houden), kruispunten goed oversteken (ging gewoon doorrijden, omdat ik voor 60% zag dat er niks was, 'hoorde' te stoppen en tegenliggende fietser voor laten gaan (niks van gemerkt eerlijk gezegd..)

Tja, we zien het wel weer.. Het is wel even kut zeg!!
  maandag 28 maart 2011 @ 19:42:32 #270
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94728234
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 19:34 schreef Jetfly het volgende:
Dat bewust rijden was bij mij als: goed inhalen (meer afstand houden), kruispunten goed oversteken (ging gewoon doorrijden, omdat ik voor 60% zag dat er niks was, 'hoorde' te stoppen en tegenliggende fietser voor laten gaan (niks van gemerkt eerlijk gezegd..)

Tja, we zien het wel weer.. Het is wel even kut zeg!!
Dat had ik ook, zo'n kutgevoel. Na een uurtje was ik wel wat bijgekomen en heb ik zowat foutloos naar huis gereden :')
pi_94728444
Mijn examinator had 'm ook gewoon kunnen geven -.-
  maandag 28 maart 2011 @ 20:12:23 #272
283395 HeetBoven
pi_94730161
Over 5 minuten word ik opgehaald voor mijn 1e les. Kijken of ik het allemaal nog weet :).
pi_94735256
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 20:12 schreef HeetBoven het volgende:
Over 5 minuten word ik opgehaald voor mijn 1e les. Kijken of ik het allemaal nog weet :).
En en en? Hoe ging het!
  maandag 28 maart 2011 @ 22:13:28 #274
283395 HeetBoven
pi_94738791
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 21:26 schreef _Twinkle het volgende:

[..]

En en en? Hoe ging het!
Beetje wennen aan de auto uiteraard, BMW 318 diesel, de beste lesbak die ik tot nu toe gehad heb mag ik wel zeggen :9~ . De basis bediening wist ik nog wel, dus het wegrijden was geen probleem. Plaats op de weg met name in smalle straatjes vond ik een stuk lastiger en ook 2 voorrangsfouten gemaakt, waardoor ik een ingreep kreeg :o

Hij vond me wat te gejaagd rijden wat ik wel met hem eens was. Verder lekker zelf overal naar toe gestuurd, dus dat ging wel OK. Op de snelweg nog een een opa ingehaald die 85 reed. Toen merkte hij dat ik ging versnellen en inhalen, zegt hij je mag niet harder dan 100 hier he, maar hij keek niet op de snelheidsmeter :') dus ik zeg, hij rijdt toch ook geen honderd, ik ga lekker inhalen, moest ie lachen... Over 2 weken weer de volgende :).
pi_94739820
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:13 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Beetje wennen aan de auto uiteraard, BMW 318 diesel, de beste lesbak die ik tot nu toe gehad heb mag ik wel zeggen :9~ . De basis bediening wist ik nog wel, dus het wegrijden was geen probleem. Plaats op de weg met name in smalle straatjes vond ik een stuk lastiger en ook 2 voorrangsfouten gemaakt, waardoor ik een ingreep kreeg :o

Hij vond me wat te gejaagd rijden wat ik wel met hem eens was. Verder lekker zelf overal naar toe gestuurd, dus dat ging wel OK. Op de snelweg nog een een opa ingehaald die 85 reed. Toen merkte hij dat ik ging versnellen en inhalen, zegt hij je mag niet harder dan 100 hier he, maar hij keek niet op de snelheidsmeter :') dus ik zeg, hij rijdt toch ook geen honderd, ik ga lekker inhalen, moest ie lachen... Over 2 weken weer de volgende :).
*Boks*! Les ook een BMW 318, toch niet in Zwolle hč :P?
  maandag 28 maart 2011 @ 22:53:48 #276
283395 HeetBoven
pi_94741653
quote:
14s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:26 schreef yosander het volgende:

[..]

*Boks*! Les ook een BMW 318, toch niet in Zwolle hč :P?
Nope, Amsterdam...
  dinsdag 29 maart 2011 @ 18:50:50 #277
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94771758
Bah, mijn rijschool had ook een dikke BMW 320D als lesauto. Nu een Polo :')
pi_94772128
@Neovo maakt toch niets uit, ga voor die rijbewijs!!
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:23:48 #279
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94773318
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 maart 2011 18:57 schreef Jetfly het volgende:
@Neovo maakt toch niets uit, ga voor die rijbewijs!!
Donderdag mag ik het weer proberen, 2e keer.
pi_94773541
Donderdag weer 2 uur met de aanhangwagen.. We gaan nu dubbele rotondes doen :X
  dinsdag 29 maart 2011 @ 19:33:04 #281
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94773795
Stel, ik zou donderdag slagen. Zou het dan een leuke grap zijn om op 1 april te vertellen dat ik gezakt ben? Ik zie het nu al voor me; volgende week kom ik in de auto op school en dan allemaal van die "huh? jij was toch gezakt?" reacties _O- :D
pi_94780852
ik zou het doen.

succes morgen
''ladies and gentlemen, we've got him''
pi_94785422
quote:
1s.gif Op maandag 28 maart 2011 22:53 schreef HeetBoven het volgende:

[..]

Nope, Amsterdam...
|:(
Les helemaal geen 318 :'), les in een 320i.
pi_94812646
Vandaag proefles gedaan bij at ease in Den haag. Was leuk. Hoewel ik erg goed reed voor mijn gevoel en zei de instructeur ook zei hij toch als indicatie 30-35 lessen. Dat vind ik eigenlijk erg veel.

Iemand daar ervaring mee? Zowel met dat aantal lessen als met de rijschool?
I wonder if the stars sign, the life that is to be mine. - Enya
pi_94814290
Dat is helemaal niet veel...Tenminste als het gewoon lessen zijn van 1 uur. De meeste mensen hebben zeker 35 uur nodig om klaar te zijn voor het examen. Dus vergeet al de indianenverhalen van al je stoere vriendjes die het met 15-20 uur gehaald hebben ;-). Een indicatie is trouwens ook geen vast getal he, misschien dat jij het wel zo snel oppakt dat je in 25 uur ook wel examen kan doen, of juist in 45 uur.
pi_94814577
Mja hij zei zo elke keer dat het heel goed was en dat ik snel leerde. Dan vind ik 30-35 lessen gewoon veel! :o Het zijn inderdaad lessen van een uur. En het is opzich best goedkoop. Maar even afwachten wat de anwb gaat zeggen vrijdag.
pi_94815630
Volgens mij is 30 lessen ook sneller dan gemiddeld, 35-40 is het gemiddelde dacht ik. Bovendien was het pas 1 les he, dan moeten ze wel heel globaal schatten lijkt me. Kan altijd nog naar beneden worden bijgesteld.
pi_94816040
Ja dat zei hij ook ja, bij les twee kunnen ze het beter inschatten. Maarja, voor les 2 moet ik al lessen kopen. Dan kan ik nog wel een losse les kopen en daarna een pakket maarja, handig is het niet.
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:04:03 #289
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94820002
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 17:21 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij is 30 lessen ook sneller dan gemiddeld, 35-40 is het gemiddelde dacht ik. Bovendien was het pas 1 les he, dan moeten ze wel heel globaal schatten lijkt me. Kan altijd nog naar beneden worden bijgesteld.
Gemiddeld heeft mijn rijschool ook maar 30 rijlessen, alleen ben ik zo "slecht" in rijden dat ik al 40 lessen heb gehad. Landelijk gemiddelde dus.

Morgen examen :D :'( :D (alweer :')). Bananen in aanslag! :P

[ Bericht 12% gewijzigd door .Neovo. op 30-03-2011 19:14:05 ]
pi_94820721
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:04 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Gemiddeld heeft mijn rijschool ook maar 30 rijlessen, alleen ben ik zo "slecht" in rijden dat ik al 40 lessen heb gehad. Landelijk gemiddelde dus.

Niet in Harderwijk tussen 12 en 2 he? :P.. Want dan heb je kans om klemgereden te worden op dubbele rotondes door mij :')
  woensdag 30 maart 2011 @ 19:19:30 #291
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94820946
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:15 schreef Sjoegerd het volgende:

[..]

Niet in Harderwijk tussen 12 en 2 he? :P.. Want dan heb je kans om klemgereden te worden op dubbele rotondes door mij :')
Friesland. Helaas.

begint om 1 uur
pi_94821204
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:19 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Friesland. Helaas.

begint om 1 uur
Dan ben je tenminste veiliger :P
pi_94825452
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:04 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Succes!!!
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_94826981
quote:
1s.gif Op woensdag 30 maart 2011 19:19 schreef .Neovo. het volgende:

[..]

Friesland. Helaas.

begint om 1 uur
Succes!
pi_94827914
Succes Neovo! Mijn herkansing is al geboekt!!
pi_94839099
Succes ;-) lukt zeker dit keer!
pi_94839454
Ik heb vrijdag mijn eerste rijles! :)
  donderdag 31 maart 2011 @ 08:57:44 #298
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94843489
quote:
1s.gif Op donderdag 31 maart 2011 00:22 schreef SBM22 het volgende:
Succes ;-) lukt zeker dit keer!
Mag het hopen. Ik had gisteren rijles en de rij-instructeur zei dat het goed ging. Nou hopen dat ik niet weer onderuit ga tijdens het examen :')
  donderdag 31 maart 2011 @ 09:00:53 #299
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_94843538
Succes Neovo!
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Minä olen tyhjyys
pi_94843674
quote:
Op donderdag 31 maart 2011 00:30 schreef ruffes het volgende: