1 2 3 4 5 6 7 | ##### ####### ##### # # # ##### ###### # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # # #### ##### ##### # # # # # # #### # # # # # # # ####### ####### # # # # # # # # # # # # # # # # # # ##### ####### ##### ####### # # # # ##### ###### |
Geweldig!quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:04 schreef LovelyLady het volgende:
![]()
![]()
Ik ben zojuist:
[ code verwijderd ]
voor mijn rijbewijs![]()
![]()
Dat ging 'r best goed af.quote:
Gefeliciteerd ! ! !quote:Op donderdag 24 maart 2011 09:04 schreef LovelyLady het volgende:
![]()
![]()
Ik ben zojuist:
[ code verwijderd ]
voor mijn rijbewijs![]()
![]()
Nouuuuu dat gevoelquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:54 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Geweldig!
Van harte!
[..]
Dat ging 'r best goed af.
Maar wel de sterren van de hemel gereden.quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:09 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nouuuuu dat gevoelSlapeloze nacht en kwart voor 5 wakker, geen hap door je keel krijgen
Ja het ging heel goedquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:13 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Maar wel de sterren van de hemel gereden.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 24 maart 2011 09:04 schreef LovelyLady het volgende:
![]()
![]()
Ik ben zojuist:
[ code verwijderd ]
voor mijn rijbewijs![]()
![]()
Laten ze je dan al zakken als je een keertje vergeet te kijken ?quote:Op donderdag 24 maart 2011 11:15 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Ja het ging heel goed![]()
![]()
was 1 keer bij fietspad vergeten te kijken maar dat zag hij door de vingers, verder ging het gewoon als een zonnetje
foutje maken is menselijk natuurlijk, maar als je het continu doet is misschien wel fataalquote:Op donderdag 24 maart 2011 11:55 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Laten ze je dan al zakken als je een keertje vergeet te kijken ?. Dan mag ik met mijn herexamen wel uitkijken!
Gefeliciteerd 14.gif
Ik heb dat alleen als ik te dichtbij zit, en als de stoel te laag stond (dan staat je been/voet niet in de juiste hoek en dan krijg je kramp)quote:Op donderdag 24 maart 2011 14:35 schreef zeebeschuit het volgende:
Wat doen jullie tegen de pijn in je voet? Heb na 1 uur rijden constant kramp in m'n rechtervoet (gas/rem) van het omhoog houden.Doe ik iets verkeerd of is 't normaal.
Gewoon denken alsof er iemand meerijdt, en rustig proberen te blijven. En als je een fout begaat niet meteen denken: "Help ik ben nu gezakt" of de aandacht bij die fout houden. Gewoon weer focussen op het verkeer. Je hoeft niet direct te zakken als je een foutje maakt.quote:Op donderdag 24 maart 2011 15:02 schreef Jetfly het volgende:
Begin al zenuwachtig te worden mensen! Heb binnenkort rijexamen!! Iemand tips??
Ik ook op 1 April intestquote:Op dinsdag 22 maart 2011 13:45 schreef Tamashii het volgende:
Whoehoeeee volgende week op 1 april intest van de ANWB .
Gefeliciteerdquote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:12 schreef Kattenkop het volgende:
Ik ben pas gestart met lessen en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En ik dacht dat ik laat was met autorijden (ben vandaag 29 geworden) maar zo af en toe kijk ik een lesauto in en dan zie ik ook wat ouderen.. Ik ben dus niet de enige late leerling
Ik was 33 toen ik begon, had hem na negen maanden. Het is echt niet onmogelijk.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:12 schreef Kattenkop het volgende:
Ik ben pas gestart met lessen en ik heb er wel vertrouwen in dat het goed gaat komen. En ik dacht dat ik laat was met autorijden (ben vandaag 29 geworden) maar zo af en toe kijk ik een lesauto in en dan zie ik ook wat ouderen.. Ik ben dus niet de enige late leerling
Gefeliciteerd met je verjaardag.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:12 schreef Kattenkop het volgende:
De meesten zijn idd 18-jarigen maar het aantal "ouderen" schat ik toch wel op zo'n 20%.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:21 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
GefeliciteerdEr zijn wel wat ouderen. maar volgens mij zijn de meeste lessers toch 18-jarigen
Ik heb een leerling van eind 30 gehad die een pakket van 10 lessen had genomen.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:27 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik was 33 toen ik begon, had hem na negen maanden. Het is echt niet onmogelijk.
Ik denk dat die ervaring hooguit handig is als je voor je A gaat.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:37 schreef remmertjuh het volgende:
Ik hoop ook met een les of 20 klaar te zijn. Heb 1x in de auto gereden maar heel veel schakelbrommer, dus dan heb je het gevoel voor schakelen enzo alwel
Dat zeker wel.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:41 schreef remmertjuh het volgende:
Mja, 2 jaar brommerrijden is ook wel goed voor je verkeersinzicht lijkt me...
Je zult wel merken dat het makkelijker is voor jou om bepaalde situaties in te schatten inderdaad.. Maar toch is autorijden heel anders dan op een brommer zitten, dat ga je ook wel merken denk ik ;-). Het schakelverhaal is wel waar, als je dit al onder de knie hebt spaar je toch zeker 1 tot 5 lessen uitquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:41 schreef remmertjuh het volgende:
Mja, 2 jaar brommerrijden is ook wel goed voor je verkeersinzicht lijkt me...
Helpt wel inderdaad. Voordat ik ging lessen nog nooit in een auto gereden en vanaf de tweede les schakelde ik al zelfstandig. De techniek zit er immers al in. Alleen is de koppeling wel wennenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:37 schreef remmertjuh het volgende:
Ik hoop ook met een les of 20 klaar te zijn. Heb 1x in de auto gereden maar heel veel schakelbrommer, dus dan heb je het gevoel voor schakelen enzo alwel
Ik heb 1,5 jaar schakelbrommer gereden en heb totaal 26 of 28 lessen gehad, vorige week geslaagd. Het helpt wel degelijk. Niet de rij-ervaring maar vooral het gevoel voor een koppeling en de reflex van tijdens het stoppen áltijd je koppeling in te drukken.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:37 schreef remmertjuh het volgende:
Waarschijnlijk het de weg inkijken tijdens het maken van een bocht. Je kunt naar de bocht zelf kijken en zorgen dat je precies goed uitkomt met de bocht uitgaan, of alvast de weg inkijken waardoor je een overzicht hebt van de situatie waar je in komt.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:54 schreef das_phantom het volgende:
Zo, proefles zit erop, wel +30 lessen nodig denkt hij. Dat kijk waar je heen wilt in de bochten snapte ik niet zo
Psies.quote:Op vrijdag 25 maart 2011 15:07 schreef Sokz het volgende:
Ach, je kan in principe 'rijden' na 8 - 10 lessen. Daarna is het alleen nog maar kijken en kijken en kijken.
Volgens mij wordt dat gewoon geregistreerd door het CBR en kunnen ze dan bij de gemeente in de computer checken of je geslaagd bentquote:Op vrijdag 25 maart 2011 21:45 schreef AstroNova het volgende:
Ik ben afgelopen week geslaagdvoor mijn rijexamen alleen dit is mondeling meegedeeld. Ik heb geen papieren meegekregen of een mail ontvangen met de bevestiging dat ik ben geslaagd. Kan ik nu gewoon langs het gemeentehuis gaan en een rijbewijs aanvragen?
Nope, mag niet. Mag inderdaad geen grote periode tussen zitten. BNOR wil ook niet zeggen dat je slaagt, mijn zusje heeft er 6 x incl. staatsexamen over moeten doen. Enfin we zien wel De theorie is nog redelijk vers en ik heb all lekker wat ervaring op de grote brommertquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:07 schreef SBM22 het volgende:
Succes ermee! Mag je trouwens nu niet staatsexamen doen dan ? Weet niet hoe dat zit aangezien er al veel jaren tussenzitten? En je weet het he, voor staatsexamen slaagt echt iedereen, tenzij autorijden gewoon niet is weggelegd voor je
Ik hoef niet te schakelen met de lessen nuquote:Op zaterdag 26 maart 2011 13:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Veel succes ermee HeetBoven!
Over twintig minuutjes weer les, kijken of ik eindelijk wat minder lomp ga zijn met schakelen.
Hehe.. maar het viel me op. Ik keek eigenlijk nooit in zo'n lesauto en nu dus wel. Dan voel ik me toch een stuk fijner om niet als enige ouwe te lessenquote:Op vrijdag 25 maart 2011 10:21 schreef remmertjuh het volgende:
[..]
GefeliciteerdEr zijn wel wat ouderen. maar volgens mij zijn de meeste lessers toch 18-jarigen
Toen ik mijn ex leerde kennen reed hij in een auto, dus ik ging er vanuit dat hij zijn rijbewijs had. Daar kwam ik dus pas een hele tijd later pas achter. En hij reed, voor zover ik dat kan zeggen, goed. Ik heb nooit een seconde krampachtig de handgrepen vastgehouden bij hem in de auto, hij reed wel relaxed. Ik weet niet of hij hem inmiddels wel heeftquote:Op vrijdag 25 maart 2011 11:15 schreef vannelle het volgende:
Ik heb een leerling van eind 30 gehad die een pakket van 10 lessen had genomen.
Was helaas veeeeel te veel want meneer reed al 20 jaar.![]()
En goed ook! Buiten een paar kleine tips kon ik em echt niks meer leren.....
Maar idd, 33 is ook nog steeds een goede leeftijd om te lessen, niks mis mee.
Ik ben alleen wel de dinosaurus hier voorlopig heb ik het ideequote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:59 schreef IJsdraakje het volgende:
Och, ik geloof dat ik ook al onder de "oudere leerling" val, dus in de minderheid zijn jullie absoluut niet.
Nou, dan kun je beter voor je rollatorbewijs gaanquote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:10 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Ik ben alleen wel de dinosaurus hier voorlopig heb ik het idee
quote:Op zaterdag 26 maart 2011 20:11 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Nou, dan kun je beter voor je rollatorbewijs gaan
Euhmm daar ben ik niet in thuis. En waarom noemen ze dat zo?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:01 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Schijnt ook te mogen met je Btje(Rollator = motortaal voor een MP3
)
Nou ja het ziet eruit alsof je een stuurtje vasthoud met 2 wielen voor, rollator dusquote:Op zaterdag 26 maart 2011 21:21 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Euhmm daar ben ik niet in thuis. En waarom noemen ze dat zo?
Even vloeken in de kerk, mag wel he?quote:Op zaterdag 26 maart 2011 19:47 schreef Kattenkop het volgende:
[..]
Toen ik mijn ex leerde kennen reed hij in een auto, dus ik ging er vanuit dat hij zijn rijbewijs had. Daar kwam ik dus pas een hele tijd later pas achter. En hij reed, voor zover ik dat kan zeggen, goed. Ik heb nooit een seconde krampachtig de handgrepen vastgehouden bij hem in de auto, hij reed wel relaxed. Ik weet niet of hij hem inmiddels wel heeft
wat bedoelen ze met niet bewust genoeg? Milieu? Kijken?quote:Op maandag 28 maart 2011 17:22 schreef Jetfly het volgende:
Zo, net eventjes afgereden, zonder succes...
Reed niet 'bewust genoeg'.. Ach, Jetfly heeft genoeg geld, NOT, dus we gaan even verder met CBR rijk te maken... Jammer maar oké...
Zonder kijken de rotonde op rijden.quote:Op maandag 28 maart 2011 17:49 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
wat bedoelen ze met niet bewust genoeg? Milieu? Kijken?
Bij mij was kijken het geval...
Ik heb donderdag weer examen, en ben van plan dit keer wel het examen te halen. Probleem met mij is dat ik niet zelfverzekerd genoeg rij. Oftewel, ik ben te voorzichtig. Iemand tips hoe ik het dit keer niet kan verknallen?
Zonder het examen te verknallen...quote:Op maandag 28 maart 2011 18:07 schreef bascross het volgende:
[..]
Zonder kijken de rotonde op rijden.
Dat deed ik heul nietquote:Op maandag 28 maart 2011 17:57 schreef das_phantom het volgende:
Niet de examinator steeds om hulp vragen
Dat had ik ook, zo'n kutgevoel. Na een uurtje was ik wel wat bijgekomen en heb ik zowat foutloos naar huis geredenquote:Op maandag 28 maart 2011 19:34 schreef Jetfly het volgende:
Dat bewust rijden was bij mij als: goed inhalen (meer afstand houden), kruispunten goed oversteken (ging gewoon doorrijden, omdat ik voor 60% zag dat er niks was, 'hoorde' te stoppen en tegenliggende fietser voor laten gaan (niks van gemerkt eerlijk gezegd..)
Tja, we zien het wel weer.. Het is wel even kut zeg!!
En en en? Hoe ging het!quote:Op maandag 28 maart 2011 20:12 schreef HeetBoven het volgende:
Over 5 minuten word ik opgehaald voor mijn 1e les. Kijken of ik het allemaal nog weet.
Beetje wennen aan de auto uiteraard, BMW 318 diesel, de beste lesbak die ik tot nu toe gehad heb mag ik wel zeggenquote:
*Boks*! Les ook een BMW 318, toch niet in Zwolle hčquote:Op maandag 28 maart 2011 22:13 schreef HeetBoven het volgende:
[..]
Beetje wennen aan de auto uiteraard, BMW 318 diesel, de beste lesbak die ik tot nu toe gehad heb mag ik wel zeggen. De basis bediening wist ik nog wel, dus het wegrijden was geen probleem. Plaats op de weg met name in smalle straatjes vond ik een stuk lastiger en ook 2 voorrangsfouten gemaakt, waardoor ik een ingreep kreeg
![]()
Hij vond me wat te gejaagd rijden wat ik wel met hem eens was. Verder lekker zelf overal naar toe gestuurd, dus dat ging wel OK. Op de snelweg nog een een opa ingehaald die 85 reed. Toen merkte hij dat ik ging versnellen en inhalen, zegt hij je mag niet harder dan 100 hier he, maar hij keek niet op de snelheidsmeterdus ik zeg, hij rijdt toch ook geen honderd, ik ga lekker inhalen, moest ie lachen... Over 2 weken weer de volgende
.
Nope, Amsterdam...quote:Op maandag 28 maart 2011 22:26 schreef yosander het volgende:
[..]
*Boks*! Les ook een BMW 318, toch niet in Zwolle hč?
Donderdag mag ik het weer proberen, 2e keer.quote:Op dinsdag 29 maart 2011 18:57 schreef Jetfly het volgende:
@Neovo maakt toch niets uit, ga voor die rijbewijs!!
quote:
Gemiddeld heeft mijn rijschool ook maar 30 rijlessen, alleen ben ik zo "slecht" in rijden dat ik al 40 lessen heb gehad. Landelijk gemiddelde dus.quote:Op woensdag 30 maart 2011 17:21 schreef gelestipjes het volgende:
Volgens mij is 30 lessen ook sneller dan gemiddeld, 35-40 is het gemiddelde dacht ik. Bovendien was het pas 1 les he, dan moeten ze wel heel globaal schatten lijkt me. Kan altijd nog naar beneden worden bijgesteld.
Niet in Harderwijk tussen 12 en 2 he?quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:04 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Gemiddeld heeft mijn rijschool ook maar 30 rijlessen, alleen ben ik zo "slecht" in rijden dat ik al 40 lessen heb gehad. Landelijk gemiddelde dus.
Morgen examen![]()
![]()
(alweer
). Bananen in aanslag!
Friesland. Helaas.quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:15 schreef Sjoegerd het volgende:
[..]
Niet in Harderwijk tussen 12 en 2 he?.. Want dan heb je kans om klemgereden te worden op dubbele rotondes door mij
Dan ben je tenminste veiligerquote:
Succes!!!quote:Op woensdag 30 maart 2011 19:04 schreef .Neovo. het volgende:
[..]
Gemiddeld heeft mijn rijschool ook maar 30 rijlessen, alleen ben ik zo "slecht" in rijden dat ik al 40 lessen heb gehad. Landelijk gemiddelde dus.
Morgen examen![]()
![]()
(alweer
). Bananen in aanslag!
Succes!quote:
Mag het hopen. Ik had gisteren rijles en de rij-instructeur zei dat het goed ging. Nou hopen dat ik niet weer onderuit ga tijdens het examenquote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |