abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_94591672
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:21 schreef remmertjuh het volgende:

[..]

Gefeliciteerd :D Er zijn wel wat ouderen. maar volgens mij zijn de meeste lessers toch 18-jarigen :D
De meesten zijn idd 18-jarigen maar het aantal "ouderen" schat ik toch wel op zo'n 20%.
Hangt er natuurlijk vanaf wat je ouder noemt. :P

quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 10:27 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Ik was 33 toen ik begon, had hem na negen maanden. Het is echt niet onmogelijk. ;)
Ik heb een leerling van eind 30 gehad die een pakket van 10 lessen had genomen.
Was helaas veeeeel te veel want meneer reed al 20 jaar. :o
En goed ook! Buiten een paar kleine tips kon ik em echt niks meer leren.....
Maar idd, 33 is ook nog steeds een goede leeftijd om te lessen, niks mis mee. :)
pi_94592243
Ik ben 23 en ga vandaag beginnen :P
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:37:08 #228
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_94592488
Ik hoop ook met een les of 20 klaar te zijn :D. Heb 1x in de auto gereden maar heel veel schakelbrommer, dus dan heb je het gevoel voor schakelen enzo alwel :D
pi_94592575
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:37 schreef remmertjuh het volgende:
Ik hoop ook met een les of 20 klaar te zijn :D. Heb 1x in de auto gereden maar heel veel schakelbrommer, dus dan heb je het gevoel voor schakelen enzo alwel :D
Ik denk dat die ervaring hooguit handig is als je voor je A gaat. ;)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  vrijdag 25 maart 2011 @ 11:41:23 #230
167837 remmertjuh
One of us is going down
pi_94592669
Mja, 2 jaar brommerrijden is ook wel goed voor je verkeersinzicht lijkt me...
pi_94592920
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:41 schreef remmertjuh het volgende:
Dat zeker wel.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_94598931
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 11:41 schreef remmertjuh het volgende:
Je zult wel merken dat het makkelijker is voor jou om bepaalde situaties in te schatten inderdaad.. Maar toch is autorijden heel anders dan op een brommer zitten, dat ga je ook wel merken denk ik ;-). Het schakelverhaal is wel waar, als je dit al onder de knie hebt spaar je toch zeker 1 tot 5 lessen uit
  vrijdag 25 maart 2011 @ 15:07:30 #233
256829 Sokz
Livin' the life
pi_94600753
Ach, je kan in principe 'rijden' na 8 - 10 lessen. Daarna is het alleen nog maar kijken en kijken en kijken.
pi_94601046
Achja ik was ook op 'latere' leeftijd begonnen met lessen :D
Al ben je 18 of 35 het is en blijft een investering voor het leven :)
pi_94602920
Zo, proefles zit erop, wel +30 lessen nodig denkt hij :@. Dat kijk waar je heen wilt in de bochten snapte ik niet zo :?
pi_94603315
quote:
Helpt wel inderdaad. Voordat ik ging lessen nog nooit in een auto gereden en vanaf de tweede les schakelde ik al zelfstandig. De techniek zit er immers al in. Alleen is de koppeling wel wennen :P.
Zodoende kun je je vanaf het begin al concentreren op het rijden.

Maar verder is autorijden een héél ander verhaal :D! Je moet met zoveel meer rekening houden.
Op woensdag 20 april 2011 23:38 schreef luckass het volgende:
bazen zijn alleen vindbaar voor de chicks.
pi_94603318
quote:
Ik heb 1,5 jaar schakelbrommer gereden en heb totaal 26 of 28 lessen gehad, vorige week geslaagd. Het helpt wel degelijk. Niet de rij-ervaring maar vooral het gevoel voor een koppeling en de reflex van tijdens het stoppen áltijd je koppeling in te drukken.
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:54 schreef das_phantom het volgende:
Zo, proefles zit erop, wel +30 lessen nodig denkt hij :@. Dat kijk waar je heen wilt in de bochten snapte ik niet zo :?
Waarschijnlijk het de weg inkijken tijdens het maken van een bocht. Je kunt naar de bocht zelf kijken en zorgen dat je precies goed uitkomt met de bocht uitgaan, of alvast de weg inkijken waardoor je een overzicht hebt van de situatie waar je in komt.

30 lessen is trouwens nog onder het gemiddelde, en onthoudt.. een rijschool heeft ook winst-oogopmerk hč ;)
pi_94617540
Ik ben afgelopen week geslaagd :) voor mijn rijexamen alleen dit is mondeling meegedeeld. Ik heb geen papieren meegekregen of een mail ontvangen met de bevestiging dat ik ben geslaagd. Kan ik nu gewoon langs het gemeentehuis gaan en een rijbewijs aanvragen?
pi_94617893
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 15:07 schreef Sokz het volgende:
Ach, je kan in principe 'rijden' na 8 - 10 lessen. Daarna is het alleen nog maar kijken en kijken en kijken.
Psies.
In zo'n aantal lessen kun je een aap nog leren hoe hij een auto moet bedienen.
Daarna komt het er op aan dat je je verantwoord door het verkeer kan wurmen.
pi_94618350
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 maart 2011 21:45 schreef AstroNova het volgende:
Ik ben afgelopen week geslaagd :) voor mijn rijexamen alleen dit is mondeling meegedeeld. Ik heb geen papieren meegekregen of een mail ontvangen met de bevestiging dat ik ben geslaagd. Kan ik nu gewoon langs het gemeentehuis gaan en een rijbewijs aanvragen?
Volgens mij wordt dat gewoon geregistreerd door het CBR en kunnen ze dan bij de gemeente in de computer checken of je geslaagd bent
pi_94632907
Komt inderdaad gewoon netjes bij het CBR in het systeem gestaan, en bij de gemeente kan men dat ook checken. Ik ben nadat ik geslaagd ben vrijwel direct naar het gemeentehuis gegaan om mijn pasje aan te vragen. Geen probleem. :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 12:32:30 #242
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_94635207
OK ik heb vandaag de knoop doorgehakt. Ik ga beginnen aan mijn B rijbewijs *O* . September vorig jaar mijn A gehaald en voor alles in een keer geslaagd. Na in het verleden 4 x gezakt te zijn was ik het wel even beu en ben daarom eerst mijn motorrijbewijs gaan halen omdat ik altijd alles op de brommer gedaan heb. Hierdoor had ik wat meer feeling met 2 wielers, dus dat leek me makkelijker voor me. De eerste keer dat ik afreed voor auto was ik 18. Toen gezakt omdat ik een voetganger bij een zebrapad negeerde 8)7 . De tweede keer was eigenlijk geen slechte rit, maar de examinator vond me te onzeker overkomen -O- . De derde keer was jaren later, ik was een jaar of 28 toen ik het weer oppakte en was inmiddels verhuisd naar het zuiden des lands. Na een les of 10 weer examen aangevraagd, maar bij het rechtsaf slaan zag ik de examinator al met zijn voet naar het rempedaal gaan, omdat ik instuurde op achter elkaar langs ipv voor elkaar door, weer geen succes. Laatste keer was een maand of 2 later en reed de beste rit ooit, de examinator zag dit anders en liet me zakken. Ook mijn instructeur was het er niet mee eens, hij was meegereden en zag ook dat het goed was. Nou dat was de druppel voor me, was er helemaal klaar mee. Toen raakte mijn vriendin zwanger en kochten we een huis, en dat verlegde dus de prioriteiten. Hierdoor is mijn Btje jaren als laatste op het lijstje beland. Nu dus weer de moed verzameld om een poging te gaan wagen. Ben inmiddels 36, dus het wordt echt de hoogste tijd verdorie :). Met het lessen voor A heb ik veel gehad aan het motorrijles forum hier op FOK, dus ik hoop dat ik dat hier ook weer vind. zal in ieder geval lief en leed gaan delen hier. Ik wil trouwens lessen bij autorijschool Ferry in Amsterdam, lijkt me wel OK.
pi_94635345
Veel succes! ^O^
pi_94636316
Succes ermee! Mag je trouwens nu niet staatsexamen doen dan ? Weet niet hoe dat zit aangezien er al veel jaren tussenzitten? En je weet het he, voor staatsexamen slaagt echt iedereen, tenzij autorijden gewoon niet is weggelegd voor je :)
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:12:36 #245
283395 HeetBoven
componist van lullige liedjes
pi_94636548
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:07 schreef SBM22 het volgende:
Succes ermee! Mag je trouwens nu niet staatsexamen doen dan ? Weet niet hoe dat zit aangezien er al veel jaren tussenzitten? En je weet het he, voor staatsexamen slaagt echt iedereen, tenzij autorijden gewoon niet is weggelegd voor je :)
Nope, mag niet. Mag inderdaad geen grote periode tussen zitten. BNOR wil ook niet zeggen dat je slaagt, mijn zusje heeft er 6 x incl. staatsexamen over moeten doen. Enfin we zien wel De theorie is nog redelijk vers en ik heb all lekker wat ervaring op de grote brommert :).
pi_94637388
Veel succes HeetBoven! Goed dat je het nu weer opnieuw gaat proberen ^O^
  zaterdag 26 maart 2011 @ 13:40:38 #247
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_94637455
Veel succes ermee HeetBoven!

Over twintig minuutjes weer les, kijken of ik eindelijk wat minder lomp ga zijn met schakelen. :P
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
pi_94637520
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 maart 2011 13:40 schreef IJsdraakje het volgende:
Veel succes ermee HeetBoven!

Over twintig minuutjes weer les, kijken of ik eindelijk wat minder lomp ga zijn met schakelen. :P
Ik hoef niet te schakelen met de lessen nu :D.. Ideaal met manoeuvreren zo'n automaat :9
[b]Op vrijdag 15 mei 2009 20:31 schreef Hyman het volgende:[/b]
Beter schamen om iets dat je wel hebt gedaan dan jezelf troosten omdat je niks geprobeerd hebt
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:11:10 #249
322318 .Neovo.
Driven By The Future
pi_94642006
Schakelen lijkt me toch veel leuker dan een automaat :P

Donderdag herexamen, hopen dat ik het dit keer wel haal.
  zaterdag 26 maart 2011 @ 16:18:17 #250
242690 IJsdraakje
Womansplainer
pi_94642200
Makkelijker om een leuke auto te vinden ook.

En ik blijf lomp. :')
Jumalatkin kuolevat
Edessäni vuotavat
Olen tämän maailman loppu
Minä olen tyhjyys
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')