abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 maart 2011 @ 14:00:32 #151
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_93725076
Winterbanden in Portugal! *O*.

Een vermoeidheidsverklikker, een hesje, een stel winterbanden en snelheidsbegrenzers gaan niet helpen tegen de grootste hoeveelheid slachtoffers en fileveroorzakers.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_93725607
quote:
De plannen voorzien onder meer in verplichte winterbanden, snelheidsbegrenzers, vermoeidheidsverklikker en veiligheidsvesten. Ook moet elke lidstaat het puntenrijbewijs invoeren.
Ik vind die plannen zo slecht nog niet klinken. Laat maar komen.

Mensen die geld belangrijker vinden dan veiligheid. :')
Mensen wier oordeelsvermogen wordt vertroebeld door anti-EU-gevoelens. :')
  zondag 6 maart 2011 @ 14:44:36 #153
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93726535
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Ik vind die plannen zo slecht nog niet klinken. Laat maar komen.

Mensen wier oordeelsvermogen wordt vertroebeld door anti-EU-gevoelens. :')
Een erg verrassende reactie van jou... :')
pi_93730506
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:16 schreef LinkseFrieseVegetarier het volgende:

Wat een oud-linkse reactie..

Ik kom bij jou met een plan om de veiligheid te vergroten. Het kost wel geld. Jij zegt "doen, want wie vindt geld nu belangrijker dan veiligheid?".

Een jaar later hoor je dat het 100 mio per jaar kost en 1 dode per 10 jaar scheelt.

Maar ach, het is toch maar andermans geld...
Doe maar gewoon, dan doe je al dom genoeg
[quote]Op donderdag 15 januari 2009 11:22 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik blijf vinden dat het werk van een CEO zwaar wordt ondergewaardeerd.
  Forum Admin zondag 6 maart 2011 @ 17:10:19 #155
334798 crew  Straatcommando.
Je zuster op een houtvlot
pi_93732035
Dit zijn bullshit maatregelen zolang iedereen nog zat in de auto stapt.

Oh wacht, daar word geld aan verdient..
''Tuurlijk is het een onoogelijk lelijk spuugding. Kun je d'r toch nog wel aan gehecht zijn? Je houdt toch ook van je moeder?''
pi_93732830
quote:
Mensen die veiligheid belangrijker vinden dan vrijheid..
“Man is free at the moment he wishes to be.”
Voltaire.
"There is no left and right, only right and wrong." Tinyint, DI forums.
"Doubt is the seed of misdirection." Ikzelf.
  zondag 6 maart 2011 @ 19:56:14 #157
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_93737943
Goh wat een nieuws :D
Straks kan ik dus, wat zou het kosten? 500 euro neerleggen voor een paar winterbanden voor die paar weken dat er hier sneeuw ligt in Nederland?
Rayen 2½ jaar!
pi_93739984
Ja, dat lijkt mij dan een prima idee (althans: dat jij als de situatie daar om vraagt winterbanden hebt gemonteerd, of met het OV gaat). Wat mij geen prima idee lijkt is dat de EU dat gaat bepalen in NL.
pi_93746926
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 20:32 schreef DS4 het volgende:
Ja, dat lijkt mij dan een prima idee (althans: dat jij als de situatie daar om vraagt winterbanden hebt gemonteerd, of met het OV gaat). Wat mij geen prima idee lijkt is dat de EU dat gaat bepalen in NL.
Ik zou zeggen dat er in het kader van het vrije verkeer van goederen en diensten best iets voor te zeggen valt om de eisen die aan een wegvoertuig worden gesteld in de hele EU gelijk te trekken.
pi_93747125
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:09 schreef Igen het volgende:

Ik zou zeggen dat er in het kader van het vrije verkeer van goederen en diensten best iets voor te zeggen valt om de eisen die aan een wegvoertuig worden gesteld in de hele EU gelijk te trekken.
Tot op zekere hoogte lijkt mij dat kunnen. Vanuit economisch perspectief dan en gewoon harmonisering. Maar dat is er al in de vorm van: als een auto is toegelaten in een Europees land, moet je het elders ook accepteren.
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 22:12:19 #161
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_93747170
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:09 schreef Igen het volgende:

[..]

Want de eis voor banden is precies gelijk in het noorden van Finland en het zuiden van Spanje.
Carpe Libertatem
pi_93747293
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:11 schreef DS4 het volgende:

[..]

Tot op zekere hoogte lijkt mij dat kunnen. Vanuit economisch perspectief dan en gewoon harmonisering. Maar dat is er al in de vorm van: als een auto is toegelaten in een Europees land, moet je het elders ook accepteren.
Juist bij de winterbanden bestaan er echter nog steeds verschillen, toch? In Nederland mag je in de winter in principe ook met gewone banden rijden, maar in Duitsland moet je winterbanden hebben. Je zou kunnen zeggen dat daardoor (onbedoeld) het vrije verkeer tussen Nederland en Duitsland wordt gehinderd.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2011 22:14:14 ]
pi_93747595
Nee, want wielen kun je zo verwisselen. Je mag in Scandinavische landen ook met spikes rijden. Moet je dat nu ook in Portugal gaan toestaan?

Beetje een vreemde gedachte.

Je moet je banden kiezen aan de hand van de omstandigheden.
  † In Memoriam † zondag 6 maart 2011 @ 22:26:02 #164
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_93748146
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:18 schreef DS4 het volgende:
Precies en dat is iets wat de bestuurder moet bepalen, niet het land.
Carpe Libertatem
pi_93748260
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:18 schreef DS4 het volgende:
Nee, want wielen kun je zo verwisselen.
Dat kost geld en is dus een belemmering.
quote:
Je mag in Scandinavische landen ook met spikes rijden. Moet je dat nu ook in Portugal gaan toestaan?

Beetje een vreemde gedachte.
Als de omstandigheden daar hetzelfde zijn, waarom niet?

quote:
En is het dan zo gek om EU-wijd dezelfde eisen voor dezelfde omstandigheden vast te stellen?

Om dezelfde reden zou het me best zinvol lijken om het maximumpromillage voor rijden onder invloed te harmoniseren. Of de maximumtijd dat een bus- of vrachtwagenchauffeur achter het stuur mag zitten. Etc. etc.

Een ander verhaal is het bij dingen als verkeersborden, belijning, maximumsnelheden etc. Die vormen geen belemmering voor het vrije verkeer, ook niet impliciet door kosten te veroorzaken als je de grens over wilt. Dus daar moet de EU zich verder niet mee bemoeien, zou ik zeggen.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2011 22:27:51 ]
pi_93749093
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:27 schreef Igen het volgende:

Dat kost geld en is dus een belemmering.
Reizen kost altijd geld...

quote:
Als de omstandigheden daar hetzelfde zijn, waarom niet?
Ja, de winters in Portugal zijn exact hetzelfde... 8)7

quote:
En is het dan zo gek om EU-wijd dezelfde eisen voor dezelfde omstandigheden vast te stellen?
Ja. Lijkt mij iets voor het land zelf.

Ik kan mij best voorstellen dat een land waar het eens in de 15 jaar sneeuwt geen eisen stelt aan de banden als het een keertje gesneeuwd heeft.

quote:
Om dezelfde reden zou het me best zinvol lijken om het maximumpromillage voor rijden onder invloed te harmoniseren. Of de maximumtijd dat een bus- of vrachtwagenchauffeur achter het stuur mag zitten. Etc. etc.
Dat zou nuttig kunnen zijn. Maar dat moet dan niet vanuit de EU komen, maar gewoon alle EU landen moeten het daar over eens zijn.

Ik zie het niet snel gebeuren overigens. Maar ten behoeve van de duidelijkheid kan ik mij voorstellen dat de EU landen dat ooit nog eens in gaan voeren.

(harmoniseren is overigens iets anders dan gelijktrekken...)

quote:
Een ander verhaal is het bij dingen als verkeersborden, belijning, maximumsnelheden etc. Die vormen geen belemmering voor het vrije verkeer, ook niet impliciet door kosten te veroorzaken als je de grens over wilt. Dus daar moet de EU zich verder niet mee bemoeien, zou ik zeggen.
Nou snap ik niet waarom jij het niet nuttig vindt om verkeersborden te harmoniseren en promillage wel...
pi_93749531
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:41 schreef DS4 het volgende:

Ik kan mij best voorstellen dat een land waar het eens in de 15 jaar sneeuwt geen eisen stelt aan de banden als het een keertje gesneeuwd heeft.
Op die manier. Goed punt. Je zou daar ook wel weer een regel voor kunnen maken, maar dan verzuip je uiteindelijk wel in de bureaucratie.

quote:
[..]

Dat zou nuttig kunnen zijn. Maar dat moet dan niet vanuit de EU komen, maar gewoon alle EU landen moeten het daar over eens zijn.
De EU is toch juist mede opgericht om dit soort besluitvorming te stroomlijnen? Mij lijkt het dus juist bij uitstek een taak van de EU, als je dit zou willen.

quote:
[..]

Nou snap ik niet waarom jij het niet nuttig vindt om verkeersborden te harmoniseren en promillage wel...
Ja okee, je kan erover discussiėren, maar ik ga even ervan uit dat verkeersborden over het algemeen, ook buiten de EU, genoeg op elkaar lijken dat je niet voor een groot raadsel komt te staan zodra je ergens de grens over gaat.

[ Bericht 13% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2011 22:49:45 ]
pi_93749893
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:48 schreef Igen het volgende:

De EU is toch juist mede opgericht om dit soort besluitvorming te stroomlijnen?
Nee. Het is opgericht om economisch samen te werken. Gaandeweg zijn daar zaken bijgekomen.

Ik denk dat men daar voorzichtig mee moet zijn. Ik snap dat Frankrijk en Duitsland het liefst de dient willen uitmaken in de hele EU, maar dat werkt gewoon niet. Een Zweed en een Italiaan op één lijn krijgen gaat lastig...

Centraal wat moet, decentraal wat kan. Dat zou het motto moeten zijn.

Harmoniseer eerst maar eens de Vennootschapsbelasting in de EU. Veel belangrijker en dat lukt niet...
  zondag 6 maart 2011 @ 23:02:41 #169
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93750374
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:41 schreef DS4 het volgende:

Ja. Lijkt mij iets voor het land zelf.

En toch ben jij voor winterbanden in Nederland? We hebben nu twee winters achterelkaar gehad waarbij er een beetje sneeuw viel. Daarvoor was het 79, ergens in de jaren 80, 96 en ergens in 2002 volgens mij. Daar tussenin viel er geen sneeuw van betekenis, althans niet dusdanig veel dat het winterbanden zou rechtvaardigen.
  zondag 6 maart 2011 @ 23:05:13 #170
71624 pomtiedom
Shadow Soldier
pi_93750516
In principe is het momenteel qua verkeersdoden op veel alnden zo laag dat het gewoon niet meer rendabel is om het nog veiliger te maken. Voor 1 of 2 doden minder het jaar moeten alle autorijders per persoon honderden euro's meer gaan betalen (of zelfs duizenden).Belachelijk, al helemaal met de toch al hoge benzineprijs.
I mean no harm
pi_93750630
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:02 schreef AchJa het volgende:

En toch ben jij voor winterbanden in Nederland? We hebben nu twee winters achterelkaar gehad waarbij er een beetje sneeuw viel. Daarvoor was het 79, ergens in de jaren 80, 96 en ergens in 2002 volgens mij. Daar tussenin viel er geen sneeuw van betekenis, althans niet dusdanig veel dat het winterbanden zou rechtvaardigen.
Gemiddeld is het aantal dagen winterse omstandigheden in NL rond de 25. Als je dat af meet naar de periode is dat vaker dan staand water en dat is de reden dat je profiel zou willen hebben.

Kortom: ja, in NL is het echt zinvol.
pi_93750752
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:05 schreef pomtiedom het volgende:
In principe is het momenteel qua verkeersdoden op veel alnden zo laag dat het gewoon niet meer rendabel is om het nog veiliger te maken.
Precies. Het verkeer in NL is inmiddels zo veilig... dat kan best nog wat veiliger worden door betere techniek, maar die komt vanzelf wel.

Straks moeten we allemaal maximaal 25 km/u rijden omdat die reductie van nu straks gevolgd moet worden door een nieuwe reductie en nog een reductie... want op 0 kom je nooit natuurlijk en hoe veiliger het verkeer is, hoe lastiger het wordt om nog veiliger te worden.
pi_93750887
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 22:54 schreef DS4 het volgende:

[..]

Nee. Het is opgericht om economisch samen te werken.
En om een systeem op te zetten waarmee besluitvorming in dat kader effectiever te maken. En dat is precies waar het hier om gaat.

quote:
Centraal wat moet, decentraal wat kan. Dat zou het motto moeten zijn.
Dat is ook het motto. Alleen heet het dan 'subsidiariteitsbeginsel', maar dat betekent hetzelfde.
  zondag 6 maart 2011 @ 23:15:59 #174
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93751070
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:06 schreef DS4 het volgende:

[..]

Gemiddeld is het aantal dagen winterse omstandigheden in NL rond de 25. Als je dat af meet naar de periode is dat vaker dan staand water en dat is de reden dat je profiel zou willen hebben.

Kortom: ja, in NL is het echt zinvol.
Ik heb hier liever een band die raad weet met het afvoeren van veel water en grip houdt bij wat warmere omstandigheden dan een sneeuwband. Daar wegen die dik 3 weken winter niet tegenop.
pi_93751513
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:15 schreef AchJa het volgende:

Ik heb hier liever een band die raad weet met het afvoeren van veel water en grip houdt bij wat warmere omstandigheden dan een sneeuwband. Daar wegen die dik 3 weken winter niet tegenop.
Het punt is alleen dat het niet of/of is.
pi_93751571
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:11 schreef Igen het volgende:

En om een systeem op te zetten waarmee besluitvorming in dat kader effectiever te maken. En dat is precies waar het hier om gaat.
Het is juist niet effectiever. Wat is het voor onzin om dezelfde normstelling te hebben voor het veilige verkeer in NL en het relatief onveilige verkeer in de voormalig oostbloklanden? Dat is zo ineffectief als de pest!
pi_93751651
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:26 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het is juist niet effectiever. Wat is het voor onzin om dezelfde normstelling te hebben voor het veilige verkeer in NL en het relatief onveilige verkeer in de voormalig oostbloklanden? Dat is zo ineffectief als de pest!
Nou heb je het over de eventuele uitkomst, ik had het over het proces van de besluitvorming.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2011 23:28:16 ]
pi_93751850
Ik hou mij graag bij het onderwerp. Dit is gewoon iets wat decentraal geregeld moet worden. De verschillen zijn veel te groot om met één totaalidee te komen voor alle landen.

En ik blijf erbij dat de EU gewoon eens de kerntaken serieus moet oppakken. Als harmonisering van de Vpb maar niet lukt... ga dan niet nog meer hooi op je vork nemen.

Het is zoiets als een spits die maar niet weet te scoren en op het eind ook nog de doelman wil vervangen in het veld... Dat wordt ook nooit wat en het gaat zeker ten koste van het scorend vermogen (alleen al omdat hands rood is).
  zondag 6 maart 2011 @ 23:48:19 #179
66714 YuckFou
Nu niet, nooit niet...
pi_93752481
quote:
14s.gif Op zondag 6 maart 2011 14:00 schreef Dagonet het volgende:
Een vermoeidheidsverklikker, een hesje, een stel winterbanden en snelheidsbegrenzers gaan niet helpen tegen de grootste hoeveelheid slachtoffers en fileveroorzakers.
Je bedoeld zuipende Poolse vrachtwagenchauffeurs? :')
Are we not savages, innately destined to maim and kill?
Blame it on the environment, heredity or evolution: we're still responsible
Our intelligence may progress at geometric rates
Yet socially we remain belligerent neonates
pi_93752509
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:32 schreef DS4 het volgende:
En ik blijf erbij dat de EU gewoon eens de kerntaken serieus moet oppakken. Als harmonisering van de Vpb maar niet lukt... ga dan niet nog meer hooi op je vork nemen.

Het is zoiets als een spits die maar niet weet te scoren en op het eind ook nog de doelman wil vervangen in het veld... Dat wordt ook nooit wat en het gaat zeker ten koste van het scorend vermogen (alleen al omdat hands rood is).
Tjsa, daar heb je op zich wel een punt. De pensioenvoorzieningen zijn ook zoiets. Lang niet altijd kun je zomaar je pensioen meenemen de grens over, dat is natuurlijk een veel grotere beperking voor het vrije verkeer dan allerlei andere kleinigheden waar de EU zich mee bezig houdt.

Maar uiteindelijk komt het natuurlijk erop neer dat men de EU een bepaalde taakstelling meegeeft maar het overdragen van de benodigde bevoegdheden vaak te politiek gevoelig ligt. En de echt belangrijke besluiten die wel zijn genomen, zijn over het algemeen ook niet binnen het kader van de EU genomen, maar juist door de lidstaten onderling uitonderhandeld en dan bijvoorbeeld als EU-verdragswijziging doorgevoerd. Dat is volgens mij ook waarom de EU-verdragen zo'n draak van een tekst zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 06-03-2011 23:49:23 ]
  zondag 6 maart 2011 @ 23:57:42 #181
13456 AchJa
Shut up!!!
pi_93752894
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:25 schreef DS4 het volgende:

[..]

Het punt is alleen dat het niet of/of is.
I know, maar om voor die luizige winters die wij hier kennen een set extra banden/ wielen te stallen is mij een brug te ver. Je kunt ook gewoon je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden, of is dat teveel gevraagd?
pi_93754470
Is de crisis net opgelost ofzo :')

Auto's zijn vooral veel veiliger geworden, dat heeft bijgedragen aan verkeersveiligheid, en in mindere mate wegkwaliteit en dergelijke zaken. Maar verplichte regeltjes om "kinderen te beschermen" (prima dat het gebeurt, maar het wordt overal bij geroepen), dat schiet in m'n verkeerde keelgat.

Wat is er mis met iedereen bij het aanvragen van een nieuw rijbewijs (om de 10 jaar en na pensioenleeftijd wat mij betreft vaker) meteen een rijtest te laten doen? Eigen auto, instructeur erbij, kost een paar tientjes, maar is veel goedkoper en veiliger dan weer geforceerde maatregelen.
pi_93756515
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:57 schreef AchJa het volgende:

[..]

I know, maar om voor die luizige winters die wij hier kennen een set extra banden/ wielen te stallen is mij een brug te ver. Je kunt ook gewoon je rijstijl aanpassen aan de omstandigheden, of is dat teveel gevraagd?
Nee we kunnen mensen het niet zelf laten doen zeg?
Meer regels en wetten!
Voltaire.
  maandag 7 maart 2011 @ 05:05:35 #184
266264 Drinky
L'amour et la violence
pi_93757101
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 11:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit heeft geen ene reet met vrijheid te maken. Zoiets als een vermoeidheidsverklikker kan ongelukken helpen voorkomen. Ik kan mij goed voorstellen dat zoiets wordt verplicht. Voor gordels geldt toch hetzelfde?
gordel helpt een ongeluk te voorkomen wat :') ?
I just warped whoop whoop!
Op dinsdag 27 juli 2010 04:05 schreef Righteous het volgende:
Drinky is een baas
pi_93757385
Das erg on topic wat ;(
Voltaire.
pi_93759645
quote:
1s.gif Op zondag 6 maart 2011 23:57 schreef AchJa het volgende:

Je moet sowieso je rijstijl aanpassen...
pi_93760935
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:23 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Het verschil tussen een auto kopen als je 18 bent en een auto kopen als je in de 20 bent en het is voor veel mensen een maand werken. Dit is gewoon een fop ''parlementariėr'' die is omgekocht door een industrie die de afgelopen jaren een paar klappen heeft gehad.
Ik weet niet voor heel mensen het normaal is om maandelijks 1000 euro netto over te houden, maar het lukt mij met mijn ruim boven modale inkomen in elk geval niet.

Wat betreft die maatregelen: op zich vind ik dat niet zo'n probleem voor de meeste maatregelen, maar een alchoholslot gaat mij echt te ver hoor. Omdat een paar bezopen lui het verknoeien voor de rest, moet ik elke keer als de auto gestart moet worden een blaastest doen, ik dacht het niet.
Bij zulke mensen helpt het invorderen van het rijbewijs ook niet, die vinden voor het slot ook wel weer iets. Daarbij, die dingen zijn ook vrij kostbaar.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
pi_93770609
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 10:41 schreef PeeJay1980 het volgende:

[..]

Ik weet niet voor heel mensen het normaal is om maandelijks 1000 euro netto over te houden, maar het lukt mij met mijn ruim boven modale inkomen in elk geval niet.

Wat betreft die maatregelen: op zich vind ik dat niet zo'n probleem voor de meeste maatregelen, maar een alchoholslot gaat mij echt te ver hoor. Omdat een paar bezopen lui het verknoeien voor de rest, moet ik elke keer als de auto gestart moet worden een blaastest doen, ik dacht het niet.
Bij zulke mensen helpt het invorderen van het rijbewijs ook niet, die vinden voor het slot ook wel weer iets. Daarbij, die dingen zijn ook vrij kostbaar.
Alcoslotje komt er toch pas op als je al een keer gepakt bent met alcohol?!!
pi_93770827
quote:
1s.gif Op maandag 7 maart 2011 14:59 schreef Afketser het volgende:

[..]

Alcoslotje komt er toch pas op als je al een keer gepakt bent met alcohol?!!
Laten we het hopen in elk geval.
Van ongelukken op de achterbank komen kinderen. Van kinderen op de achterbank komen ongelukken.
  maandag 7 maart 2011 @ 18:12:30 #191
188734 Revolution-NL
VOC Mentaliteit
pi_93778490
Niet zeuren we hebben allemaal toch democratisch gekozen voor de EU in haar huidige vorm met bijbehorende beleid?

Ohw wacht :')

EU en democratie :')

:r
pi_93778916
_O-

Refer..wat?
Voltaire.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')