abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:46:27 #1
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_93627692

Waar ben ik nu weer beland?
Welkom in het centrale Pokémon topic op Fok!! Voor de release van Black & White kreeg elk deel zijn eigen topic, maar die liepen, zodra de game een paar maanden uit was, niet bijzonder goed meer. Hoeft ook niet, maar hopelijk krijgt de franchise op deze manier een impuls op het forum. Bovendien kun je hier ook terecht met vragen en opmerkingen over de vele andere games uit zowel de hoofdserie als alle spin-offs.

Hoewel ik denk dat iedereen wel weet waar Pokémon over gaat, toch even een korte uitleg, te beginnen met de geschiedenis.

De geschiedenis van Pokémon, dat is vast reuze interessant.
Dat is het zeker! Het begon allemaal met Pokémon Red, Green en Blue in Japan, waar ze in 1996-1997 verschenen op de Game Boy. De games werden een groot succes, niet alleen in het Aziatische land, maar ook in Noord-Amerika, Australië en Europa, waar Pokémon Red en Blue in 1998-1999 uitkwamen. Een jaar later verscheen ook nog Pokémon Yellow, dat gericht was op fans van de tekenfilmserie (animé). Deze vier games vormden uiteindelijk de eerste generatie, bestaande uit 151 Pokémon.

De tweede generatie zag in 2000-2001 het levenslicht, volledig in kleur op de GameBoy Color. Pokémon Gold en Silver, en uiteindelijk ook Pokémon Crystal, voegden een heel aantal nieuwe features toe aan de sterke fundering die gelegd was met de eerste generatie; features die we tien jaar later, ondertussen in de vijfde generatie, nog steeds tegenkomen. Naast 100 nieuwe pokémon werden bijvoorbeeld ook breeding, de dag/nacht cyclus en de optie om als meisje te spelen geďntroduceerd.

Hoewel de initiële hype rond Pokémon toen al weg was, verkochten de games uit de tweede generatie goed en werd er een derde generatie aangekondigd. Pokémon Ruby en Sapphire kwamen in 2002-2003 uit en voerden de speler weg van de twee provincies uit de eerste twee generaties (Kanto en Johto). Daarvoor in de plaats werd het eiland Hoenn geďntroduceerd, waar 135 nieuwe pokémon gevangen konden worden. Dit bracht het totaal aantal pokémon op 386. Deze games, die op de Game Boy Advance uitkwamen, konden echter niet ruilen met games uit de eerste twee generaties. Daardoor waren 184 van 251 originele pokémon niet beschikbaar in het spel, een tegenvaller in een franchise die als motto "Gotta catch 'em all!" heeft. Dit werd echter opgelost met de introductie van Pokémon FireRed en LeafGreen, remakes van de games waar het allemaal mee begon, vijf jaar eerder. Later kwam er ook nog Pokémon Emerald uit, een geüpgrade versie van Ruby en Sapphire, die onder andere de Battle Frontier met zich meebracht.

De vierde generatie begon in 2006-2007, met de release van Pokémon Diamond en Pearl, de eerste games uit de main serie die voor de Nintendo DS ontwikkeld werden. De graphics waren sterk verbeterd en voor het eerst kon men via het internet ruilen en vechten met mensen over de hele wereld. Er werden 107 nieuwe pokémon geďntroduceerd, waarmee het totaal op 493 uit kwam. Ondertussen werd er druk gespeculeerd over remakes van Gold en Silver, die in 2009-2010 uitkwamen als Pokémon HeartGold en SoulSilver. Tussendoor werd ook nog Platinum uitgebracht, een verbeterde versie van Diamond en Pearl.

Met de release van Pokémon Black en White, september 2010 in Japan en maart 2011 in de rest van de wereld, is de franchise aangekomen bij de vijfde generatie, die gezien kan worden als een "reboot"; een nieuw begin. De speler wordt meegenomen naar het compleet nieuwe Unova, een gebied gebaseerd op New York, waar hij/zij 156 nieuwe pokémon kan vangen. Pokémon uit de eerdere generaties worden pas later in de game beschikbaar, waarmee de game breekt met een lange traditie van bijvoorbeeld Geodudes en Zubats die in elke cave te vinden waren, in/op welke provincie/eiland de game ook plaatshad. Over de verdere toekomst van deze generatie is nog niets bekend, al doen geruchten de rondte dat er remakes van Ruby en Sapphire gepland staan. Let wel: dit zijn enkel geruchten! Wat echter wel zeker is, is dat de Pokémon franchise na vijftien jaar nog altijd zeer populair is en er ongetwijfeld nieuwe games in de franchise gepland staan.

Allemaal leuk en aardig, maar ik heb nog nooit een Pokémon game gespeeld. Wat moet ik me erbij voorstellen?
Pokémon is een zogenaamde Role Playing Game waarin je als speler de rol aanneemt van een beginnende Pokémon trainer. Je krijgt aan het begin van het spel je eerste pokémon, een klein en kleurrijk monstertje, waarmee je vervolgens door de wereld trekt met als doel de beste Pokémon trainer allertijden te worden. Dat doel bereik je door onderweg pokémon te vangen en te trainen, andere trainers te verslaan en badges te verdienen bij Gym Leaders. Ook krijg je te maken met criminele organisaties, die pokémon willen gebruiken om hun snode plannen werkelijkheid te laten worden. Aan jou en je pokémon om hen tegen te houden en om je sterker te tonen dan alle andere trainers in de game. Alleen dan mag je jezelf de Champion noemen...

Dat is het verhaal, vertel ook eens wat over de gameplay.
Zoals gezegd gaat het erom dat je pokémon vangt en traint. Dit doe je door met andere pokémon te vechten in een soort opgeblazen vorm van rock-paper-scissors. Iedere pokémon heeft namelijk een bepaald type, zoals Fire, Grass of Water. Elke type heeft zijn eigen sterke en zwakke punten en het is aan jou als speler om die uit te buiten. Er zijn in totaal zeventien types in totaal, die veelal in combinaties voorkomen, waardoor je goed moet nadenken welke pokémon en welke aanvallen je gebruikt.

Er zijn echter nog duizend andere dingen om rekening mee te houden. Stats zijn erg belangrijk, zij geven aan op welk gebied je pokémon sterk is. Items spelen ook een cruciale rol, een potion kan het verschil maken tussen eeuwige glorie en bitter verlies. Dan zijn er ook nog weersomstandigheden, aandoeningen zoals verlamming en vergiftiging... teveel om op te noemen. Ik zou zeggen: gewoon spelen die game, dan leer je het vanzelf wel.

Ik las ook iets over spin-offs...
Klopt. Naast de games uit de zogenaamde "main franchise" zijn er ook een heel aantal spin-offs ontwikkeld. Ik ga ze niet allemaal opnoemen en beschrijven; dit zijn waarschijnlijk de bekendste op een rijtje:

- Pokémon Stadium en Pokémon Stadium 2. Games voor de Nintendo 64 console van Nintendo, waarmee de pokémon uit de handheld games in 3D op je televisie met elkaar konden vechten.
- Pokémon Pinball. Spreekt voor zich lijkt me. Later kwam er een vervolg uit onder de naam "Pokémon Pinball Ruby & Sapphire".
- Pokémon Snap. Een spel voor de Nintendo 64, waarin je als een jongen genaamd Todd Snap foto's moest maken van Pokémon. In 3D, dus cooler dan het klinkt. Écht.
- Pokémon Colosseum en Pokémon XD: Gale of Darkness. De opvolgers van Pokémon Stadium, uitgebracht op de GameCube. Beide games hadden, naast de (multiplayer)stadiongevechten ook een singleplayer mode, waarin je Pokémon op een speciale manier moest vangen in een land genaamd "Orre".
- Pokémon Mystery Dungeon: Red Rescue Team en Blue Rescue Team. Opvallend doordat je als speler in de huid van een daadwerkelijke pokémon kroop én dat de rode versie voor de Game Boy Advance ontwikkeld was en de blauwe versie voor de Nintendo DS. Later kwamen er nog eens drie vervolgen uit, deze allemaal enkel voor de Nintendo DS en gebaseerd op de vierde generatie, waar de originele games gebaseerd waren op de derde.
- Pokémon Ranger. In deze game, waar later nog eens twee vervolgen op uitkwamen, speel je een ranger, die met behulp van pokémon, maar zonder ze te vangen, de balans van de natuur bewaakt. Één van de leuke spin-offs volgens mij, al heb ik ze nog nooit zelf gespeeld.

Juist ja. Geef eens een aantal linkjes, het is me nog niet helemaal duidelijk allemaal.
Officiële sites:
- Nederland
- Noord-Amerika
- Japan

Fansites:
- Serebii Pokédex - Een database met daarin alle pokémon, de aanvallen die ze kunnen leren, de stats die ze hebben, locaties in de game... Erg handig als je snel iets op moet zoeken over een pokémon.
- Serebii Pokéarth - Een database ingedeeld op locatie. Alle routes, alle caves en alle steden staan erin, samen met de pokémon én de trainers die je op die locatie kunt vinden.
- Bulbapedia - Wikipedia... Pokémon style. Ik hoef denk ik niet uit te leggen dat je hier bakken vol info kunt vinden.

En om af te sluiten, de mascotte van dit alles:

D'aaaaaawwwww. O+

Game on!

[ Bericht 47% gewijzigd door Rikketik op 05-03-2011 03:14:30 ]
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:50:42 #2
171357 Rikketik
pi_93627766
Oh, en ik had White dus op Bol.com besteld? Nog niet verzonden, levertijd staat op 2 tot 4 werkdagen. Lekker hoor. :')

Doet me denken aan de release van HeartGold en SoulSilver, toen ging dat ook al mis. Al had dat met buggy safe files te maken geloof ik. Hoe dan ook, ik ga vanmiddag dan maar even langs de MediaMarkt. Ik wil die game spelen verdorie! :7
  vrijdag 4 maart 2011 @ 08:56:10 #3
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93627873
Ik ben onderhand voorbij de tweede gym.
pi_93628162
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:50 schreef Rikketik het volgende:
Oh, en ik had White dus op Bol.com besteld? Nog niet verzonden, levertijd staat op 2 tot 4 werkdagen. Lekker hoor. :')

Doet me denken aan de release van HeartGold en SoulSilver, toen ging dat ook al mis. Al had dat met buggy safe files te maken geloof ik. Hoe dan ook, ik ga vanmiddag dan maar even langs de MediaMarkt. Ik wil die game spelen verdorie! :7
Mijn bestelling bij Wehkamp is wel verzonden. Blij dat ik dan toch niet voor BOL.com heb gekozen dan.

@ Parodiuzz: wat zijn je team specs? :P
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
Winnaar Voetbalfoto-onderschriftcompetitie 2006-II, 2008-I.
The Terrifying Snoman | De Wageningse Berg
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:15:07 #5
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93628292
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:09 schreef EnGCatjuh het volgende:

[..]

Mijn bestelling bij Wehkamp is wel verzonden. Blij dat ik dan toch niet voor BOL.com heb gekozen dan.

@ Parodiuzz: wat zijn je team specs? :P
Pansage, Pignite, Tympole en Woobat op l20
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:28:47 #6
171357 Rikketik
pi_93628587
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:15 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Pansage, Pignite, Tympole en Woobat op l20
Een wat, een wat, een wat en een wat?

Ik ken al die namen echt nog niet. :D Maar dat is het leuke, waar Eurogamer het ook al over had in hun review. Echt al-les is nieuw. Geen Pidgeys, geen Ratatas, geen Geodudes, geen Zubats... zelfs geen Pikachu! De reviewer kreeg er een beetje hetzelfde gevoel van als wat Red & Blue hem jáááren geleden gaf. Dat schept toch wel verwachtingen... :9
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:30:18 #7
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93628632
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:28 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Een wat, een wat, een wat en een wat?

Ik ken al die namen echt nog niet. :D Maar dat is het leuke, waar Eurogamer het ook al over had in hun review. Echt al-les is nieuw. Geen Pidgeys, geen Ratatas, geen Geodudes, geen Zubats... zelfs geen Pikachu! De reviewer kreeg er een beetje hetzelfde gevoel van als wat Red & Blue hem jáááren geleden gaf. Dat schept toch wel verwachtingen... :9
grass, fire/fighting, flying/psychic en water dan :6
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:37:40 #8
171357 Rikketik
pi_93628855
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:30 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

grass, fire/fighting, flying/psychic en water dan :6
Ja, ik had ze al opgezocht op Serebii. :P

Ik denk dat ik begin met een Tepig en dan in elk geval zo'n Panpour van als water pokémon. Daar zijn er verrassend weinig van in Unova. :o Verder wil ik ook zeker een Excadrill en een Lilligant, en voor de rest zie ik het nog wel. Eigenlijk wilde ik ook Conkeldurr, maar ja, die is fighting en dat is Emboar uiteindelijk ook. Dat is dan een beetje overbodig, denk ik.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:41:12 #9
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93628980
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:37 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Ja, ik had ze al opgezocht op Serebii. :P

Ik denk dat ik begin met een Tepig en dan in elk geval zo'n Panpour van als water pokémon. Daar zijn er verrassend weinig van in Unova. :o Verder wil ik ook zeker een Excadrill en een Lilligant, en voor de rest zie ik het nog wel. Eigenlijk wilde ik ook Conkeldurr, maar ja, die is fighting en dat is Emboar uiteindelijk ook. Dat is dan een beetje overbodig, denk ik.
panpour,pansear en pansage krijg je afhankelijk van je starter, dus als je tepig kiest kun je vlak bij de eerste gym een pansage krijgen, bij een oshawott een pansear en bij een snivy een panpour, wat verderop in de game kun je ze trouwens wel allemaal vangen. :)

ik wil er iig nog een pawniard bij, en tot endgame gebruik ik de 6de positie als HM slaafje. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door PaRoDiUzZ op 04-03-2011 09:46:41 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:46:20 #10
171357 Rikketik
pi_93629163
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:41 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

panpour,pansear en pansage krijg je afhankelijk van je starter, dus als je tepig kiest kun je vlak bij de eerste gym een pansage krijgen, bij een oshawott een pansear en bij een snivy een panpour, wat verderop in de game kun je ze trouwens wel allemaal vangen. :)
Iets verderop of heel veel verderop? Anders moet ik maar zo'n Tympole vangen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 09:49:25 #11
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93629273
quote:
11s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 09:46 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Iets verderop of heel veel verderop? Anders moet ik maar zo'n Tympole vangen.
Ik ben ze nog niet tegengekomen, aan de andere kant ben ik ook nog weinig trainers tegengekomen die rock of fire pkmn gebruiken(die niet met ground,rock,fighting danwel grass mover te verslaan zijn). :)
pi_93629661
Als het goed is kan je die aapjes ook vangen in schuddend gras in het bos na de 2e badge en verder. Maar wel 5% encounter rate in alleen die patches uit mn hoofd.. Dus je moet wel ff zoeken. Maar Tympole lijkt me ook een prima alternatief.
There's a monkey in the jungle watching a vapour trail. Caught up in the conflict between his brain and his tail.
pi_93632403
Hebben jullie een male starter of een female starter?
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_93635016
"Bezorger is met pakje onderweg" *O*
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:24:14 #15
126783 pjats
The Pjatser
pi_93635340
Ik zal na werk even kijken of ik ze beiden kan halen. Ik heb er weer echt zin in *O*
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:28:33 #16
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93635509
quote:
5s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 11:07 schreef MrMoon het volgende:
Hebben jullie een male starter of een female starter?
male, aangezien zn nature mij wel beviel.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:42:52 #17
189430 Anonymousz
Bedankt Voor Het Nieuwtje Hans
pi_93636080
dadelijk naar intertoys of e-plaza
Een Fokker Tijdens Oud & Nieuw: http://nl.tinypic.com/m/jsyaom/4
Een Fokker Tijdens Een Meteoroďd: http://nl.tinypic.com/m/fy3nth/4
Een Fokker Tijdens Het Warme Weer: http://nl.tinypic.com/m/ioiw5e/4
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:48:13 #18
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93636286
derde gym ook afgerond. :7
  vrijdag 4 maart 2011 @ 12:54:09 #19
189430 Anonymousz
pi_93636541
quote:
6s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:48 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
derde gym ook afgerond. :7
wtf zo snel :')
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:14:08 #20
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93637369
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:54 schreef Anonymousz het volgende:

[..]

wtf zo snel :')
ik ben ookal een uur of zes bezig, en grinden word ook ontmoedigd aangezien je minder xp krijgt op het moment dat je pokemon een hoger level heeft dan de gene die je verslaat.
pi_93638292
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:28 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

male, aangezien zn nature mij wel beviel.
ik had een aantal males waarvan de nature niet was wat ik hoopte en ik heb nu een female (Oshawott).. dat is ook wel makkelijker omdat ik eigenlijk ook nog een Snivy wil.. dus kan ik breeden en traden.. :)
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:38:47 #22
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93638503
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:33 schreef MrMoon het volgende:

[..]

ik had een aantal males waarvan de nature niet was wat ik hoopte en ik heb nu een female (Oshawott).. dat is ook wel makkelijker omdat ik eigenlijk ook nog een Snivy wil.. dus kan ik breeden en traden.. :)
ach, ik ben al een aardig eind op weg en na de e4 stuur ik wel een ditto over ofzo.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:41:07 #23
51794 Rahl
Life is just a game we play
pi_93638601
De vaart zit er wel meer in in deze generatie ^O^
'Very funny Scotty, now beam down my clothes.'
Klippend door je schuur, dorp of plantsoen.
last.fm
pi_93638653
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:38 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

ach, ik ben al een aardig eind op weg en na de e4 stuur ik wel een ditto over ofzo.
ja je gaat erg snel..
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:43:00 #25
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93638704
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:41 schreef Rahl het volgende:
De vaart zit er wel meer in in deze generatie ^O^
Ze hebben het 'tutorial' dorpje er tussen uit gehaald en je hoeft ook niet te backtracken voor schoenen en/of pakketjes, meer niet.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:45:07 #26
51794 Rahl
pi_93638808
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:43 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Ze hebben het 'tutorial' dorpje er tussen uit gehaald, meer niet.
Niet alleen dat, maar ook de battle-animaties enzo.
last.fm
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:50:31 #27
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93639091
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:45 schreef Rahl het volgende:

[..]

Niet alleen dat, maar ook de battle-animaties enzo.
Aan de andere kant zijn er wel meer trainers die items in battle gebruiken en zijn pokemon vaker voorzien van besjes.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:50:57 #28
51794 Rahl
pi_93639117
quote:
7s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:50 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Aan de andere kant zijn er wel meer trainers die items in battle gebruiken en zijn pokemon vaker voorzien van besjes.
Nja, ik ben nog niet ver genoeg om dat opgemerkt te hebben dus ik geloof je op je woord. Jammer wel.
last.fm
  vrijdag 4 maart 2011 @ 13:54:08 #29
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93639268
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 13:50 schreef Rahl het volgende:

[..]

Nja, ik ben nog niet ver genoeg om dat opgemerkt te hebben dus ik geloof je op je woord. Jammer wel.
Het kan trouwens opzich geen kwaad om een lillipup met pickup ability in je party te houden, heb er tot nu toe al een grea tball of 10 en super potion of 7 aan over gehouden.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:43:21 #30
38849 Notorious_Roy
Doomed since 1889
pi_93641484
Ik haal deze game niet direct, maar waarschijnlijk over een poosje als de 3DS launch-drukte voorbij is. Twijfel alleen nog wel over de kleur!
The hardware is just a box you buy only because you want to play Mario games - Yamauchi
Mr. Zurkon doesn't need bolts, his currency is pain
Roy-O-Rama | Backlog | Wish-list
pi_93642139
Net ook maar even de Liberty Pass opgehaald..
pi_93647170
Victini vangen valt nog niet mee :(
Het is geel en staat in mijn ondertitel!
3DS friend code: 2191-7623-9035
  vrijdag 4 maart 2011 @ 16:57:10 #33
189430 Anonymousz
pi_93647798
ik heb white gekocht (e-plaza)

welke pokemon hebben jullie gekozen?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_93648198
Als het goed is ligt 1 van de versies op mij te wachten thuis, ben wel weer klaar voor een nieuw avontuur :D
Fok!Wormskampioen '09
Live en PSN: geemfriek
Mario Kart Wii: 0216-0895-3770
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:44:38 #35
171357 Rikketik
pi_93649822
Net nog ff langs de stad geweest en eindelijk kan ik zeggen:

*O*
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:51:04 #36
126783 pjats
The Pjatser
pi_93650155
Is er een manier om de nature van je starter te bekijken zonder die twee gevechten te doen? Die vreten tijd namelijk
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:04:57 #37
171357 Rikketik
pi_93650894
Had ik het in het vorige topic niet over de backsprite van de female player character? Als ze een pokéball gooit, hubba hubba! :9~

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:51 schreef pjats het volgende:
Is er een manier om de nature van je starter te bekijken zonder die twee gevechten te doen? Die vreten tijd namelijk
Volgens mij niet. Op het moment dat je een pokémon kiest, word je echt gelijk uitgedaagd door Barry Bianca.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:08:06 #38
126783 pjats
The Pjatser
pi_93651060
quote:
10s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:04 schreef Rikketik het volgende:
[..]
Volgens mij niet. Op het moment dat je een pokémon kiest, word je echt gelijk uitgedaagd door Barry Bianca.
Jammer, dan duurt het even langer voordat ik de goede natures kan krijgen.

BTW: de spellen waren wel lekker goedkoop. Maar 35 euro mij de MM en ToysXL hier in leeuwarden. Dat had ik niet verwacht.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:23:52 #39
171357 Rikketik
pi_93651692
Grappig detail, over de Pokécenter:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:45:27 #40
277717 KeizerKuzco
I was born this way
pi_93655476
Ik heb een Snivy gekozen. Heb nu Snivy, die wateraap en Blitzle de zebra
Drawing a confession out of someone is like doing a beautiful dance. A beautiful dance, with a chainsaw.
pi_93657005
quote:
17s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:44 schreef Rikketik het volgende:
Net nog ff langs de stad geweest en eindelijk kan ik zeggen:

[ afbeelding ]

*O*
_O-
  zaterdag 5 maart 2011 @ 00:54:38 #42
171357 Rikketik
pi_93672802
ZO!

...de OP is geupdate.
pi_93673238
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 00:54 schreef Rikketik het volgende:
ZO!

...de OP is geupdate.
_O_ mooie OP _O_
  zaterdag 5 maart 2011 @ 01:53:15 #44
171357 Rikketik
pi_93674586
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 01:06 schreef MrMoon het volgende:

[..]

_O_ mooie OP _O_
Thanks!

Heb de Liberty Pass ook maar meteen gedownload net. Nu was WiFi al tof, maar einde-he-lijk kan Pokémon direct via de DS verbinding maken met mijn router. _O_ De generatie IV games konden niet met WPA-versleuteling omgaan, geloof ik. Nu had ik dan wel zo'n mooie WiFi USB Stick, maar die weigerde dan weer met Mac OSX te werken. Op Windows deed-ie het op zich wel, maar dat liep dan weer niet helemaal fijn met de firewall... :')
  zaterdag 5 maart 2011 @ 02:05:14 #45
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93674798
quote:
14s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 01:53 schreef Rikketik het volgende:

[..]

Thanks!

Heb de Liberty Pass ook maar meteen gedownload net. Nu was WiFi al tof, maar einde-he-lijk kan Pokémon direct via de DS verbinding maken met mijn router. _O_ De generatie IV games konden niet met WPA-versleuteling omgaan, geloof ik. Nu had ik dan wel zo'n mooie WiFi USB Stick, maar die weigerde dan weer met Mac OSX te werken. Op Windows deed-ie het op zich wel, maar dat liep dan weer niet helemaal fijn met de firewall... :')
Das idd fijn ja :)

Ben nu op het punt om de vijfde gymleader te verslaan. :')

toffe OP trouwens ^O^

Het valt met trouwens op dat de muziek ook een behoorlijke update gekregen heeft. :o
  zaterdag 5 maart 2011 @ 03:32:58 #46
189430 Anonymousz
pi_93675854
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 08:46 schreef Rikketik het volgende:
[ afbeelding ]

O+
  zaterdag 5 maart 2011 @ 08:38:22 #47
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_93676733
Ik heb mijn Pokémon Blue hier nog liggen voor de Gameboy Classic. Al heel vaak getwijfeld om daarmee overnieuw te beginnen maar ik wil mijn savegame niet verwijderen. :@ Heb op Blue/Red en daarna FireRed/Greenleaf eigenlijk geen één Pokémon gespeeld die ik echt leuk vond.
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_93676883
Ik heb 'm binnengesleept ^O^ _O_
pi_93677005
Alleen heb ik een iets andere versie met andere namen. Maar dat mag de pret niet drukken *O*
  zaterdag 5 maart 2011 @ 09:29:19 #50
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_93677153
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:17 schreef Ajacied422 het volgende:
Alleen heb ik een iets andere versie met andere namen. Maar dat mag de pret niet drukken *O*
:?
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_93677159
Ik heb ook al
party
Pignite 25
Pansage 13
Audino 17

Ben nu opweg om victini te vangen
pi_93677345
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:29 schreef boem-dikkie het volgende:

[..]

:?
De namen zijn bij mij anders, ik heb gedownload, De pokemonnamen zijn anders dan die van jullie ;)
pi_93679860
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 09:47 schreef Ajacied422 het volgende:

[..]

De namen zijn bij mij anders, ik heb gedownload, De pokemonnamen zijn anders dan die van jullie ;)
Aha de JAP2ENG patched versie dus :P
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
Don’t take my kindness for weakness and then expect me to treat you the same
  zaterdag 5 maart 2011 @ 13:22:14 #55
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93682813
De random encounter rate is veel te hoog trouwens.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 14:27:14 #56
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_93685222
quote:
8s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 13:22 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
De random encounter rate is veel te hoog trouwens.
Hoger dan in HG/SS, bedoel je? Ik ben pas op route 1 (ge-soft-reset voor een vrouwtjes Oshawott) maar ik merk tot nu toe weinig verschil.
pi_93686367
Nja ga maar weer eens verder met de game, net 2 pokemons kunnen traden, wel een lvl 6 kwijt, maar die heb ik nog als backup.

Jammer dat elke keer internet van WPA naar WEP moet changen :r
Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the the universe
pi_93686488
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 14:56 schreef Nick-GizMo het volgende:
Nja ga maar weer eens verder met de game, net 2 pokemons kunnen traden, wel een lvl 6 kwijt, maar die heb ik nog als backup.

Jammer dat elke keer internet van WPA naar WEP moet changen :r
Moet je een DSi kopen
pi_93686504
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:00 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Moet je een DSi kopen
Die heb ik :')
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:01:49 #60
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93686534
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:00 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Die heb ik :')
Dan werkt WPA ook
pi_93686563
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:01 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Dan werkt WPA ook
uhm niet bij games iig :). oh zie het al, hebben normaal WPA2 hier :)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:04:12 #62
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93686618
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:02 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

uhm niet bij games iig :). oh zie het al, hebben normaal WPA2 hier :)
WPA2 kun je ook instellen bij advanced settings in het system menu. :)
pi_93686666
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:04 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

WPA2 kun je ook instellen bij advanced settings in het system menu. :)
Maar dan kan ik niet online met games hoor :)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 15:18:38 #64
336382 Athemoe
You're quite the opponent
pi_93687184
heb hem (white) al uitgespeeld :)

het verhaal is beter dan de voorbije games, maar de meeste pokémon zien er echt wel stom uit :(

1e generatie = beste generatie
"The good times of today are the sad thoughts of tomorrow"
pi_93687293
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:05 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Hmm wel raar, kan nog steeds online met DSi, en heb de router settings al lang weer op WPA2 personal staan :')

Werkt dus niet WPA2 of laat staan WPA :')

[ Bericht 10% gewijzigd door Nick-GizMo op 05-03-2011 15:36:35 ]
pi_93687573
Altijd fijn, traden met een Jap :') Nu heb ik een japanse Zorua :')
pi_93688042
Nja ik laat het maar voor wat het is.

Cgear laat zien dat ik online ben, maar zodra ik GTS wil doen, vind ie niks :')
pi_93688434
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:05 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Pokémon Black/White ondersteunen het juist wel :s)
pi_93688662
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 15:55 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Pokémon Black/White ondersteunen het juist wel :s)
Lees het idd ook op verschillende sites, maar GTS werkt niet
pi_93688703
Misschien ligt het aan GTS op dit moment
pi_93688749
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:04 schreef Jesse_ het volgende:
Misschien ligt het aan GTS op dit moment
Zou kunnen maar een half uur geleden met WEP ging het wel :). Nja ik ga maar gewoon ff spelen :P
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:17:34 #72
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93689155
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:05 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Zou kunnen maar een half uur geleden met WEP ging het wel :). Nja ik ga maar gewoon ff spelen :P
Ik ook!, op naar de zesde gym!
pi_93689541
Blijf het raar vinden. Cgear blijft online aangeven, terwijl ik allang geen WEP verbinding meer heb :'). En als je dan GTS in wil, kapt ie er mee :)
pi_93689607
Update party
Victini 25
Emobar 38
simisage 13
Audino 17

Op naar 5e gym
pi_93689827
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:28 schreef Nick-GizMo het volgende:
Blijf het raar vinden. Cgear blijft online aangeven, terwijl ik allang geen WEP verbinding meer heb :'). En als je dan GTS in wil, kapt ie er mee :)
Ik heb WPA, bij mij werkt ie niet, nou las ik dat 3DS zowep WEP als WPA(2) ondersteunt, dus ik ben benieuwd, want dankzij mijn crappy modem heb ik daardoor alle event pokes misgelopen buiten latios en jirachi op mn HG game :{

Mijn team atm :

Pignite lvl 34
Simisage lvl 34
Musharna lvl 33

het loopt lekker zo *O*
trotse eigenaar van post nr. 52m
Op zaterdag 22 december 2007 00:29 schreef Alexxxxx het volgende:
Mods met een x zijn tof.
pi_93689883
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 16:36 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Ik heb WPA, bij mij werkt ie niet, nou las ik dat 3DS zowep WEP als WPA(2) ondersteunt, dus ik ben benieuwd, want dankzij mijn crappy modem heb ik daardoor alle event pokes misgelopen buiten latios en jirachi op mn HG game :{

Mijn team atm :

Pignite lvl 34
Simisage lvl 34
Musharna lvl 33

het loopt lekker zo *O*
Met flashcard werkt het idd niet nee, omdat ie dan in DS modus draait :). Nja ik weet niet wat het probleem is.
pi_93689949
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Met flashcard werkt het idd niet nee, omdat ie dan in DS modus draait :). Nja ik weet niet wat het probleem is.
Probleem is, ik heb geen flashcard :') maar de 3ds ga ik sowieso halen :)
Iemand een idee of Blitzle/ evolutie ervan de moeite waard is? ik heb een goede anti water/flying poke nodig.
Mods met een x zijn tof.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:42:35 #78
319567 HilarityEnsues
Drowning in pussy
pi_93690059
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:39 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Iemand een idee of Blitzle/ evolutie ervan de moeite waard is? ik heb een goede anti water/flying poke nodig.
Citaatje uit een FAQ (dus niet mijn persoonlijke mening):

Blitzle is the other new one, and is the first Electric Pokemon you will have encountered in the game. It's pretty decent at the early stages, learning Shock Wave at 11 and Spark at 25, as well as Flame Charge at 18. However, there is a problem; while it is good for most of the game, near the end of the game, even evolved into a Zebstrika, it will have some offensive problems. Its strength lies physically, but at only 100 base attack and the strongest physical Electric move is only 90 power. It's certainly a competent Pokemon for most of the game however, so don't let me put you off it entirely.

Niet iets voor de lange termijn, dunkt me.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:45:21 #79
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_93690173
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:39 schreef Deoxyribonucleic het volgende:

[..]

Probleem is, ik heb geen flashcard :') maar de 3ds ga ik sowieso halen :)
Er is eilk nog nooit een electric pokemon geweest die ik de moeite echt waard gevonden heb.
pi_93690243
quote:
16s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 16:45 schreef PaRoDiUzZ het volgende:

[..]

Er is eilk nog nooit een electric pokemon geweest die ik de moeite echt waard gevonden heb.
Ampharos is koning in HG/SS B-)
Mods met een x zijn tof.
  zaterdag 5 maart 2011 @ 16:59:02 #81
200994 Kriegel
Ik ben overrated
pi_93690577
Ampharos met Zap Cannon = alles dood. Tenminste, in G/S/C dan.
Maximaal 4 regels
Maximaal 250 tekens
(te kort? neem een abonnement)
  zaterdag 5 maart 2011 @ 17:44:00 #82
336382 Athemoe
You're quite the opponent
pi_93692090
het is flashcart --'
en ik heb er wel 1 :)

maar ik gebruik hem NIET voor illegale doeleinden, enkel om muziek mee af te spelen
"The good times of today are the sad thoughts of tomorrow"
pi_93695148
Iemand die een Zorua wil ruilen :)? Ik wil hem niet meer, vanwege de Japanse tekst :')
pi_93696491
Wat zou je er voor willen hebben dan?
pi_93697584
Dat maakt mij niet heel veel uit, wil een strange Pokémon :P!

Nja en rond het zelfde lvl :)
pi_93697778
Lvl?
pi_93697868
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 19:48 schreef David_ het volgende:
Lvl?
13
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:07:09 #88
51794 Rahl
pi_93698729
Ik vind het één van de leukste Pkmns in jaren. Omdat alles nieuw is vind ik alles leuk om in te lopen en kijken wat ik nu weer voor whacky beesten tegenkomen :D.
last.fm
pi_93699359
Eindelijk Victini gevangen, is het helaas Bold nature...
  zaterdag 5 maart 2011 @ 20:22:44 #90
171357 Rikketik
pi_93699563
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:07 schreef Rahl het volgende:
Ik vind het één van de leukste Pkmns in jaren. Omdat alles nieuw is vind ik alles leuk om in te lopen en kijken wat ik nu weer voor whacky beesten tegenkomen :D.
Eens. :Y

Echt tof om na vijftien jaar een cave in te lopen en géén Geodude of Zubat tegen te komen. Wel twee kopieën ervan (een vleermuis en een rotsblok dat ook uiteindelijk evolueert door te ruilen) maar toch. Het voelt nieuw en daar gaat het om. :D
pi_93699756
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 20:18 schreef Haerrem het volgende:
Eindelijk Victini gevangen, is het helaas Bold nature...
En dat is :)?
pi_93699913
ik vind de nieuwe pokemon best tof, maar de encounter rate is echt veel te hoog. Vooral in een cave, kun je 2 maximaal 4 stappen zetten voordat je weer tegen zo'n kut beest moet die amper exp geven.
pi_93700053
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:27 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

En dat is :)?
Lage att en hoge defence ;(
pi_93700070
Kom gvd alleen maar Jappen tegen die willen ruilen :').

Krijg je weer van kut namen
pi_93700164
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:33 schreef Nick-GizMo het volgende:
Kom gvd alleen maar Jappen tegen die willen ruilen :').

Krijg je weer van kut namen
Moet je even naar de nickname rater om ze te veranderen
pi_93700239
quote:
Op zaterdag 5 maart 2011 20:35 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Moet je even naar de nickname rater om ze te veranderen
Die heb ik nog niet gevonden :)!
pi_93700405
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:37 schreef Nick-GizMo het volgende:

[..]

Die heb ik nog niet gevonden :)!
Heb je hem gemist in Castelia of ben je daar nog niet geweest?
pi_93700887
Ik heb white gekocht. Heeft iemand het grote verschil precies kunnen ontdekken tussen de twee? Ik hoorde dingen als heeeeel anndere pokémon, en dat de natuur in wit anders en leuker is, en bij zwart de steden. Maar weet niet wat waar is.

O+ Ik vind het nu al wel een schattig spel. Ik vind hem wel gelijk al zwaarder dan vroegere versies, sneller deut bij gelijke levels.
pi_93701885
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 maart 2011 20:40 schreef Jesse_ het volgende:

[..]

Heb je hem gemist in Castelia of ben je daar nog niet geweest?
Nog niet geweest en kwam een duitser tegen die wel wou ruilen :D

http://pokemondb.net/pokedex/venipede lvl 15
&
http://pokemondb.net/pokedex/sawk lvl 12

Die heb ik nu dus, en heb weg gedaan :

Blitzle lvl 8 en een Zorua lvl 13
  zaterdag 5 maart 2011 @ 21:18:40 #100
51794 Rahl
pi_93702071
Vet, Pokerus zit er ook weer in. Mijn hele party heeft het *O*
last.fm
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')