abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93648813
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:04 schreef UncleDolan het volgende:
Die leugenaar zegt nu dat ie geen afspraken met de SGP heeft gemaakt :N Rutte :r
Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar als je iemand voor leugenaar uitmaakt en hem uitkotst dan zal je vast wel wat bewijs hebben. Dus, wat is je bewijs?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:21:16 #202
293345 IkeDubaku99
The Investigator
pi_93648901
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:19 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar als je iemand voor leugenaar uitmaakt en hem uitkotst dan zal je vast wel wat bewijs hebben. Dus, wat is je bewijs?
Bewijs: http://www.lc.nl/algemeen(...)nt-afspraken-met-SGP
pi_93649148
quote:
Dat is geen bewijs dat Rutte wel afspraken heeft gemaakt met de SGP :?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:41:29 #204
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_93649692
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:19 schreef MrBadGuy het volgende:
Er is natuurlijk geen zwart op wit bewijs. Wel heeft de SGP aangegeven het kabinet te gedogen. Je zou daarmee de conclusie kunnen trekken dat ze dat in de senaat dan ook zouden doen, maar dat is natuurlijk niet 100% met zekerheid vast te stellen.

Wel zou ik het "zeer waarschijnlijk" willen noemen, gezien de SGP positie jegens het kabinet.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 maart 2011 @ 17:55:55 #205
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93650419
Dat de SGP echter aangeeft het kabinet te gedogen is niet zo vreemd, want het kabinet bestaat uit een Christelijke partij en een rechtse partij die opereren met gedoogsteun van een xenofobe partij.

Eigenlijk heb je dan alle ingrediënten van de SGP al.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93650770
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:41 schreef maartena het volgende:

[..]

Er is natuurlijk geen zwart op wit bewijs. Wel heeft de SGP aangegeven het kabinet te gedogen. Je zou daarmee de conclusie kunnen trekken dat ze dat in de senaat dan ook zouden doen, maar dat is natuurlijk niet 100% met zekerheid vast te stellen.

Wel zou ik het "zeer waarschijnlijk" willen noemen, gezien de SGP positie jegens het kabinet.
Klinkt heel overtuigend :X
pi_93650807
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 17:55 schreef Leandra het volgende:
Dat de SGP echter aangeeft het kabinet te gedogen is niet zo vreemd, want het kabinet bestaat uit een Christelijke partij en een rechtse partij die opereren met gedoogsteun van een xenofobe partij.

Eigenlijk heb je dan alle ingrediënten van de SGP al.
En het alternatief was paars, genoeg reden om dit kabinet te steunen dus.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:10:17 #208
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93651162
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:28 schreef kingmob het volgende:
Het grote goedpraten begint al aan dit topic te zien. Een fundamentalistische moslimpartij is dus logischerwijs ook bon ton begrijp ik?
Dat is al een vleugel binnen de PvdA:

http://www.vosabb.nl/werk(...)em/artikel/14635/40/

http://www.depers.nl/binn(...)-superstadsdeel.html

http://opinie.volkskrant.(...)r_ben_je_nou//page/2
Die Lebenslust bringt dich um.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:13:32 #209
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93651303
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:03 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Daar gaat het de SGP waarschijnlijk niet eens zozeer om, die zitten er vooral om hun standpunten te verdedigen, en niet voor een politieke koehandel....
Nu kunnen ze echter vrij makkelijk proberen er iets uit te slepen zonder dat ze dingen moeten steunen waar ze helemaal niet achterstaan, ze hebben immers grotendeels dezelfde ideeën als het kabinet.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93651598
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:03 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Paars zou in zekere zin rechtser zijn geweest dan dit kabinet.
Alleen niet op de immateriële onderwerpen en wrs zouden ze de onderkant van de samenleving niet onevenredig zwaar hebben laten bloeden voor de banken deconfiture.
I´m back.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:57:41 #211
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93652994
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Alleen niet op de immateriële onderwerpen en wrs zouden ze de onderkant van de samenleving niet onevenredig zwaar hebben laten bloeden voor de banken deconfiture.
Misschien ben ik de richting kwijt, maar zou dat niet juist links zijn (op materieel gebied)? :')
pi_93653005
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:20 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat voor de SGP deze coalitie toch vele malen wenselijker was dan paars.
pi_93653048
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:58 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Ik bedoelde dat voor de SGP deze coalitie toch vele malen wenselijker was dan paars.
Dat wel idd. :D.
I´m back.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:15:11 #214
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93653842
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 18:58 schreef Ryan3 het volgende:

[..]

Dat wel idd. :D.
Zou jij niet lid worden van D66 dit jaar?
pi_93654238
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:19 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Exact, als die grefo's al blij zijn met wat zondagen minder de supermarkt open dan hoor je mij niet klagen, small price to pay voor een rechts Nederland
Ik vind het wel een aanval op mijn doen en laten. Al die bezuinigingen, nou, 18 miljard (dat geen 18 miljard is maar goed) is 1000 euro per persoon in Nederland. Al zou ik die 1000 euro moeten betalen per jaar om de economie vlot te trekken, het maakt mij niet uit. Ik vind het wel vervelend dat ik (als hardwerkende Nederlander) in mijn vrije tijd - het weekend - niet mag beslissen wanneer ik mijn boodschappen mag doen.

Stel : ik ben een liberaal. Maar ik ben wel gewoon, zoals veel Nederlanders, in vaste dienst! Welke positieve punten van deze regering zouden de winkelstop op zondag voor mij kunnen compenseren?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:30:19 #216
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93654655
Toch heeft dit alles een mooie invloed op de FOK! discussies. Mensen vallen de standpunten aan die ze eerst verdedigden en andersom omdat het eerst ging om de islam die Nederland omver kwam werpen en nu om de gereformeerden die Nederland omver kunnen werpen. Ik persoonlijk vind het schitterend. :)

quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 01:18 schreef Bolkesteijn het volgende:
Wat te denken van Pechtold wiens hart links klopt, ook niet bijster liberaal.
Liberalisme overstijgt links en rechts. Soms is de meest liberale optie links en soms is het rechts, iemand wiens hart links klopt kan best liberaal zijn. Rutte is trouwens ook gewoon een liberaal en wie dat ontkent, lult uit zijn nek. Het is alleen zo jammer dat de eerste liberale minister-president van Nederland concessies doet op zijn liberale punten om steun voor conservatieve punten te krijgen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:32:40 #217
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93654782
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:30 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
Toch heeft dit alles een mooie invloed op de FOK! discussies. Mensen vallen de standpunten aan die ze eerst verdedigden en andersom omdat het eerst ging om de islam die Nederland omver kwam werpen en nu om de gereformeerden die Nederland omver kunnen werpen. Ik persoonlijk vind het schitterend. :)
Liberalisme overstijgt links en rechts. Soms is de meest liberale optie links en soms is het rechts,
Dit suggereert dat het juiste, liberale, antwoord altijd te vinden is. Lijkt mij eerlijk gezegd iets te simplistisch, maar soit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Morendo op 04-03-2011 19:39:10 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:45:37 #218
321497 Rechtse_Hippie
En nog zwart ook.
pi_93655485
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:32 schreef Morendo het volgende:

[..]

Dit suggereert dat het juiste, liberale, antwoord altijd te vinden is. Lijkt mij eerlijk gezegd iets te simplistisch, maar soit.
Een beetje simplistisch inderdaad, maar de basis van het liberalisme is dat je mensen vrijlaat in hun doen en laten zolang een ander er geen last van heeft. Soms is dit op links te vinden en soms op rechts, dat is vooral wat ik bedoel. Daarom vind ik het raar om te zeggen dat het niet liberaal is als Pechtold zegt dat zijn hart links klopt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 19:53:49 #219
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93655954
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:45 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Een beetje simplistisch inderdaad, maar de basis van het liberalisme is dat je mensen vrijlaat in hun doen en laten zolang een ander er geen last van heeft. Soms is dit op links te vinden en soms op rechts, dat is vooral wat ik bedoel.
Dat gaat voornamelijk op in de horizontale verhouding tussen mensen onderling. Dat heeft ook met intrinsiek fatsoen en tolerantie te maken, dat kan de overheid niet (makkelijk) afdwingen.
quote:
Daarom vind ik het raar om te zeggen dat het niet liberaal is als Pechtold zegt dat zijn hart links klopt.
Wanneer Pechtold voor ieder maatschappelijk probleem, of wat hij dan beschouwd als probleem, de overheid wil inschakelen als grote corrector, dan is dat wel links, maar niet liberaal. Tenzij je met stromingen aankomt als het 'ontplooiingsliberalisme'.
pi_93656148
Echt liberaal is geen enkele partij in mijn ogen.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:03:14 #221
198365 Morendo
The Real Deal
pi_93656495
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:57 schreef skrn het volgende:
Echt liberaal is geen enkele partij in mijn ogen.
Gratis kinderopvang of lagere inkomstenbelasting?

Voor beide standpunten kun je wel een liberaal argument aanvoeren. Toch zou ik dan kiezen voor de lagere inkomstenbelasting. Daarom zit ik ook bij de VVD. :D
pi_93656627
quote:
14s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 12:28 schreef kingmob het volgende:
Het grote goedpraten begint al aan dit topic te zien. Een fundamentalistische moslimpartij is dus logischerwijs ook bon ton begrijp ik?
Het valt mij ook al op inderdaad. Eerst hele complottheorieën over de Islam ventileren, maar vervolgens doodleuk in eigen land meegaan met de christenfundamentalisten. Mensen kinderen, hoe hypocriet willen we het hebben? :')

Meneer Wilders is uiteraard weer nergens te kennen als de premier verwantschap voelt met een partij die vrouwen onderdrukken wel een goede praktijk vindt en homoseksualiteit als een zonde beschouwd.
quote:
Homoseksualiteit

De SGP wil zich in alles laten leiden door de Bijbel. Daaruit volgt dat de homoseksuele praktijk als tegennatuurlijk en zondig wordt afgewezen. Deze afwijzing heeft echter geen betrekking op de geaardheid van betrokkenen. Homofile gevoelens moeten serieus worden genomen. Er dient ruimte te zijn om daarover in een open sfeer te kunnen spreken.
Bron

[ Bericht 1% gewijzigd door #ANONIEM op 04-03-2011 20:07:35 ]
pi_93657460
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:15 schreef Morendo het volgende:

[..]

Zou jij niet lid worden van D66 dit jaar?
Ik ga überhaupt lid worden van een partij, zei het vandaag toevallig nog in de auto tegen mijn vrouw, weet alleen nog niet welke... :D.
I´m back.
pi_93657720
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:30 schreef Rechtse_Hippie het volgende:

[..]

Liberalisme overstijgt links en rechts.
Vind ik een goede idd. :) Het is fundamenteler dan dat.
pi_93657791
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 20:22 schreef Friek_ het volgende:

[..]

Vind ik een goede idd. :) Het is fundamenteler dan dat.
Het overstijgt niet liberalisme-conservatisme.
I´m back.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')