abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93618469
Mensen, politiek is een spelletje en om 98% van de ideeën van dit kabinet te bewerkstelligen moeten ze 2% toegeven aan de SGP. Dat is per saldo toch niet zo slecht? Een verstokte liberaal zou er ook geen moeite mee hebben als die steun van de SP zou komen, een partij die veel meer van de VVD afwijkt dan de SGP.

Ik snap dat veel mensen zich niet met de SGP kunnen identificeren, maar kom op, aanstellen is ook een vak. Kunnen ze bij GS trouwens ook erg goed :r
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:58:30 #52
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_93618604
Er zit een verschil tussen af en toe een deal sluiten met de SGP en regelrecht bij die partij in het hol kruipen.
pi_93618659
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Er zit een verschil tussen af en toe een deal sluiten met de SGP en regelrecht bij die partij in het hol kruipen.
Precies..... en aangezien de VVD dat nog lang niet doet of zou willen doen is dit topic opgelost en kan er een slotje op :)
pi_93618727
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:59 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

Precies..... en aangezien de VVD dat nog lang niet doet of zou willen doen is dit topic opgelost en kan er een slotje op :)
Mwoah, Rutte is heel kritisch over andere partijen, terwijl de SGP een aai over de bol krijgt. Dat vind ik nogal dubieus.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:00:47 #55
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_93618756
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:59 schreef horned_reaper het volgende:

[..]

De toon van het bericht doet anders vermoeden.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:00:50 #56
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_93618763
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:56 schreef El_Liberaliste het volgende:
Mensen, politiek is een spelletje en om 98% van de ideeën van dit kabinet te bewerkstelligen moeten ze 2% toegeven aan de SGP. Dat is per saldo toch niet zo slecht? Een verstokte liberaal zou er ook geen moeite mee hebben als die steun van de SP zou komen, een partij die veel meer van de VVD afwijkt dan de SGP.

Ik snap dat veel mensen zich niet met de SGP kunnen identificeren, maar kom op, aanstellen is ook een vak. Kunnen ze bij GS trouwens ook erg goed :r
QFT
pi_93618884
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:00 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Mwoah, Rutte is heel kritisch over andere partijen, terwijl de SGP een aai over de bol krijgt. Dat vind ik nogal dubieus.
Dat is het inderdaad. Met de PvdA gaat het licht zo'n beetje uit maar de SGP zijn toppers...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93619159
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:58 schreef Hexagon het volgende:
Ik weet niet of hij in het achterwerk kruipt van de SGP, zou best goed kunnen zijn dat hij de SGP echt een leuke, kekke club vindt toch? Zo zijn er ook tal van bewonderaars buiten de SGP te vinden van de staatsrechtelijke knowhow en opvattingen bij de SGP. Sterker nog je telde bijna niet mee als je weigerde de loftrompet te steken over bijv. de vorige fractievoorzitter ir. Bas van der Vlies...
I´m back.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:08:40 #59
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_93619168
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:56 schreef El_Liberaliste het volgende:

Een verstokte liberaal zou er ook geen moeite mee hebben als die steun van de SP zou komen
Een machtsgeile partijdogmaticus misschien.
Géén kloon van tvlxd!
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:09:46 #60
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_93619235
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:03 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is het inderdaad. Met de PvdA gaat het licht zo'n beetje uit maar de SGP zijn toppers...
De SGP steunt zijn hervormingsagenda, de Arbeiders Partij heeft aangegeven dat ze alles zullen tegenstemmen.

Daarnaast heeft de PvdA in Balkende IV ook niet ingestemd met de verruiming van de winkeltijdenwet. Ik snap niet waarom diezelfde kiezer nu opeens zo verontwaardigd zijn.
pi_93619322
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

De SGP steunt zijn hervormingsagenda, de Arbeiders Partij heeft aangegeven dat ze alles zullen tegenstemmen.

Gister niet opgelet?
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_93619326
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:09 schreef Holograph het volgende:

[..]

Daarnaast heeft de PvdA in Balkende IV ook niet ingestemd met de verruiming van de winkeltijdenwet. Ik snap niet waarom diezelfde kiezer nu opeens zo verontwaardigd zijn.

De PvdA voert dan ook geen campagne met verruiming van de winkeltijdenwet.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:11:14 #63
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_93619349
Precies, want tegen verruiming van de winkeltijdenwet van de SGP, de partij voor een theocratie en de doodstraf, is niet zo vreemd.
Géén kloon van tvlxd!
pi_93619432
quote:
10s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:08 schreef Montov het volgende:

[..]

Een machtsgeile partijdogmaticus misschien.
Het gaat er gewoon om met wie je de beste zaken kan doen. Bij wie je de meeste kans maakt om zoveel mogelijk van je eigen punten door te voeren. Ongeacht welke partij je bent of welke partij jou steunt.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:15:06 #65
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_93619611
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:12 schreef El_Liberaliste het volgende:

[..]

Het gaat er gewoon om met wie je de beste zaken kan doen. Bij wie je de meeste kans maakt om zoveel mogelijk van je eigen punten door te voeren. Ongeacht welke partij je bent of welke partij jou steunt.
Dat is op zichzelf legitiem

Maar het is dan toch niet nodig om met zulke slijmerige verhalen te komen. De SGP een leuke partij. Hoe geloofwaardig ben je dan als liberaal nog?
pi_93619646
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:39 schreef du_ke het volgende:

[..]

Dat is het vooral. Ooit was de VVD een liberale partij, dacht ik tenminste.
Het is vooral het conservatief - liberalisme dat mijn partij domineert. Niet bepaald mijn richting overigens. Economisch gezien wel, maar als er dan zo'n regeerakkoord wordt uitgepoept :')
'Wish I was old and a little sentimental'
Porcupine Tee - Normal
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:16:48 #67
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_93619689
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:10 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

De PvdA voert dan ook geen campagne met verruiming van de winkeltijdenwet.
Of de abortusregeling. Die hebben ze ook niet verruimd, terwijl ze er wel campagne mee voerde. Kijk, bijna niemand zit te wachten op de SGP, maar als je graag je hervormingsbeleid wilt doorvoeren zonder dat de PvdA alles gaat afketsen, dan moet je compromissen sluiten. In dit geval met de SGP.
pi_93619780
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Of de abortusregeling. Die hebben ze ook niet verruimd, terwijl ze er wel campagne mee voerde. Kijk, bijna niemand zit te wachten op de SGP, maar als je graag je hervormingsbeleid wilt doorvoeren zonder dat de PvdA alles gaat afketsen, dan moet je compromissen sluiten. In dit geval met de SGP.
Ik weet hoe politiek werkt, maar de SGP is voor mij gewoon een brug te ver.
pi_93619785
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:15 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is op zichzelf legitiem

Maar het is dan toch niet nodig om met zulke slijmerige verhalen te komen. De SGP een leuke partij. Hoe geloofwaardig ben je dan als liberaal nog?
Leuk is inderdaad anders.

Ik word er misselijk van. Om maar een rechtse meerderheid te halen wordt alles uit de kast getrokken. De meest onpasselijke figuren en de meest extreme partijen kunnen aanschuiven., Maar de andere helft van het land, van het PvdA tot aan het ChristenUnie, nee, die zijn gek, daar valt geen zaken mee te doen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:19:25 #70
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_93619841
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:16 schreef Holograph het volgende:

[..]

Want de PvdA is immers het enige alternatief om deals mee te sluiten in de EK
pi_93619843
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:18 schreef skrn het volgende:

[..]

Ik word er misselijk van. Om maar een rechtse meerderheid te halen wordt alles uit de kast getrokken. De meest onpasselijke figuren en de meest extreme partijen kunnen aanschuiven., Maar de andere helft van het land, van het PvdA tot aan het ChristenUnie, nee, die zijn gek, daar valt geen zaken mee te doen.
Dit is het inderdaad.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:21:51 #72
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_93619942
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Want de PvdA is immers het enige alternatief om deals mee te sluiten in de EK
Nee natuurlijk niet, maar de SP en GroenLinks zijn ook niet echt bereid compromissen te sluiten. De D66 misschien wel, maar dan moeten ze misschien moeten inleveren op strengere immigratiewetten.

Ik geloof dat dit kabinet een hogere prioriteit geeft aan strengere immigratiewetten dan aan extra koopzondagen.
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:22:48 #73
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_93619957
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2011 23:18 schreef skrn het volgende:

[..]

De PvdA wilde niet verder dan 13 mrd, terwijl de VVD per se 18 mrd wilt. Dus inderdaad, er valt niet echt zaken mee te doen.
pi_93619962
het is alsof je moet kiezen uit tussen een van de 2 slechte kanten.

Maar een party kiezen die andere groep uitsluiten is de ergste wat je kan doen.
Al die ontdekkingsreizen door mensen, ze hebben nooit tegenhouden door domheid van mensen
  donderdag 3 maart 2011 @ 23:24:34 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93619985
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:01 schreef du_ke het volgende:
[..]
dat is wel erg duidelijk inderdaad. Principes en goed fatsoen lijken lang geleden in de landelijke politiek.
Bas vd Vlies was dan ook een schoolvoorbeeld van een fatsoenlijke politicus.

Overigens is de SGP altijd een van de partijen op rechts geweest, dus heel vreemd kan het niet zijn dat ze op een groot aantal punten prima door een deur kunnen.

Dat de VVD nu van de SGP afhankelijk zou kunnen zijn is een iets minder riante positie, maar ze hebben nog steeds de wetenschap dat ze in een groot aantal kwesties idd de steun van de SGP hebben, en dan meestal ook nog uit politieke overweging, niet als gevolg van een onderhandeling.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')