abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:34:18 #51
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109120745
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:29 schreef du_ke het volgende:

[..]

Oh, ik ben helemaal voor om nu te beginnen ^O^.

Maar het duurt nogal even en het vergt nogal een investering voordat een dergelijke methode echt volop van de grond komt. Er zijn ook al enkele honderdduizenden elektrische auto's in de wereld, misschien al meer dan een miljoen toch is ook dat nog ver van een doorbraak. Alles is nog ingericht op het gemak van aardolieproducten.
Ja, beetje jammerlijk dat, aangezien de elektrische auto lange tijd populairder was dan diesel en benzine.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109120772
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:34 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Ja, beetje jammerlijk dat, aangezien de elektrische auto lange tijd populairder was dan diesel en benzine.
Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109120816
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:33 schreef du_ke het volgende:

[..]

Je kan over het algemeen wel degelijk prima met je normale stopcontact zo'n auto opladen, dat is het probleem niet eens. En als je een elektrische auto hebt biedt e-laad je ook de mogelijkheid voor niets een oplaadpunt in je straat aan te vragen. Sowieso is die club bezig door heel Nederland zo'n 10.000 van die dingen te plaatsen (hier staat er al ruim een jaar 1, is nog nooit gebruik geloof ik :') ).
De laatste plugstandaard die ik zag paste niet :N Theoretisch zal het vast kunnen , maar in de praktijk zie ik het niet. En ik wil ook op andere plaatsen dan thuis kunnen laden ;) Op mijn werk zou bv best handig zijn, maar er is niets. Nul. Ander punt, ik ben al blij als ik in mijn straat kan parkeren, dus wat moet ik als die parkeerplaats al ingenomen is? Elke dag weer een andere buurtbewoner zeggen dat hij zijn auto van die openbare parkeerplek moet wegrijden?

In Amsterdam heb je ze overal. Dus waar komen die 10.000 punten precies :+

[ Bericht 3% gewijzigd door Pheno op 15-03-2012 09:43:56 ]
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:38:41 #54
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109120835
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Tja, als ze geen olie hadden gevonden in Texas in 1901 dan had je nu geen gekloot met accu's meer gehad want dan was de ontwikkeling van de auto's niet gestaakt. :+.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109120981
quote:
12s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:37 schreef Pheno het volgende:

[..]

De laatste plugstandaard die ik zag paste niet :N Theoretisch zal het vast kunnen , maar in de praktijk zie ik het niet. En ik wil ook op andere plaatsen dan thuis kunnen laden ;) Op mijn werk zou bv best handig zijn, maar er is niets. Nul.

In Amsterdam heb je ze overal. Dus waar komen die 10.000 punten precies :+
Verloopstekkertje ;). Ben bij de 'feestelijke' in gebruikname van een laadpunt geweest waarbij de stekker van de op te laden auto niet in de paal paste :P. Dat soort probleempjes zijn wel vrij snel op te lossen. Neem tenminste aan dat er wel een keer een standaard komt :P

Overigens wordt de dekking steeds beter http://www.e-laad.nl/zoek-een-oplaadpunt (die site heeft best veel informatie over dit onderwerp)
Maar voor algemene dekking krijg je toch het kip-ei verhaal, er moet wel vraag naar zijn voor die er komt maar mensen gaan de auto's niet gebruiken als ze ze niet op kunnen laden...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109120986
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:38 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Tja, als ze geen olie hadden gevonden in Texas in 1901 dan had je nu geen gekloot met accu's meer gehad want dan was de ontwikkeling van de auto's niet gestaakt. :+.
Of je moest dagelijks even langs de kolenvergasser om af te tanken :+
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  donderdag 15 maart 2012 @ 09:46:02 #57
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109121026
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:44 schreef du_ke het volgende:

[..]

Of je moest dagelijks even langs de kolenvergasser om af te tanken :+
Nee, in 1900 was de elektrische auto namelijk veruit het populairst.
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109121087
quote:
14s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:46 schreef Dagonet het volgende:

[..]

Nee, in 1900 was de elektrische auto namelijk veruit het populairst.
wat niet per se wil zeggen dat dit zo gebleven was zonder de vondst van olie ;)
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109121378
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Daarom denk ik ook dat de plek van benzine/diesel als energiedrager vervangen zal worden door waterstof. Houden we hetzelfde gemak als benzine, dus ~600km actieradius tanken in 5 minuten. *O*

Nu nog even benzinemotoren als range-extender zoals in de Volt, met een plug-in oplaadoptie voor 's nachts thuis, en op termijn kunnen we die range-extenders mooi vervangen door brandstofcellen op waterstof, waar Honda volgens mij al demo-auto's van heeft rijden.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
  donderdag 15 maart 2012 @ 10:00:26 #60
66825 Reya
Fier Wallon
pi_109121379
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:35 schreef du_ke het volgende:

[..]

Beetje jammer maar wel begrijpelijk. Benzine is een heel mooi product voor dit soort dingen. Zoveel eenvoudiger dan klooien met accu's...
Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.
pi_109121528
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.
Veel te veel gedonder, waarom niet waterstof produceren met kern-energie? We bouwen mooi wat 4e generatie kernreactoren, die dingen zijn thermisch veilig, en kunnen ons huidige kernafval gebruiken als brandstof. Deze worden aangevuld met wind- en zonne-energie waar rendabel, en we kunnen lekker blijven rijden. Kunnen we op termijn >75 jaar, die centrales vervangen door kern-fusie reactoren, en die olie uit biomassa gebruiken voor alle andere toepassingen waar aardolie nu voor gebruikt wordt.
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_109121571
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 09:44 schreef du_ke het volgende:

Maar voor algemene dekking krijg je toch het kip-ei verhaal, er moet wel vraag naar zijn voor die er komt maar mensen gaan de auto's niet gebruiken als ze ze niet op kunnen laden...
Klopt, maar als gebruiker heb ik vrij veel last ervan als ik de eerste ben, want dan heb ik een voertuig dat ik niet goed kan gebruiken. De providers moeten toch eerst over de brug komen. Ik ga niet investeren in iets dat ik niet kan gebruiken. En ja, die moeten investeren, dat weer een risico is. maar doen ze het niet, dan koopt bijna niemand het :)
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_109121632
Hoewel de diesel ook duurder dan ooit is, is het prijsverschil tussen benzine en diesel behoorlijk groot. Bij de goedkope pomp om de hoek betaalde ik vandaag 1.409 voor een liter diesel, terwijl de teller voor euro 95 op 1.739 stond. Een verschil van 33 cent.

Volgens mij is ook dat prijsverschil zelden zo groot geweest.

[ Bericht 2% gewijzigd door #ANONIEM op 15-03-2012 10:09:26 ]
pi_109121667
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 08:01 schreef Revolution-NL het volgende:
Leuk is het niet om krom te liggen aan de pomp. Toch is het voor de lange termijn goed dat de brandstofprijzen (fors) aan het stijgen zijn. Ik durf zelfs te stellen dat de enorme accijnzen een enorme stimulator zijn om over te stappen naar zuinige alternatieven.

Bij hogere brandstofprijzen zal men sneller kijken naar bijv. een electrische auto, bij een hoge stroomrekening zal men sneller zonnepanelen overwegen.

Laten we wel wezen. De transitie naar een duurzame economie is onvermijdelijk, het land wat zijn economie zo snel mogelijk minder afhankelijk laat zijn van olie is de winnaar van morgen.

Het is toch treurig dat een groot deel van de bevolking dit niet ziet.
Kortzichtige mensen :{
heleboel mensen zien en willen dit wel...

probleem is niet iedereen heeft zoveel geld dat ze zo even een nieuwe auto en een dak vol zonnepanelen kunnen pinnen :') ohhh wacht je bedoeld lenen? :+
When you are courting a nice girl an hour seems like a second. When you sit on a red-hot cinder a second seems like an hour. That's relativity.
pi_109121684
quote:
2s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:00 schreef Reya het volgende:

[..]

Ik zou om die reden ook zeggen dat olie uit biomassa a priori een voorspong heeft in de 'strijd' om de meest courante nieuwe brandstof.
Hoewel die methode ook nadelen heeft (waar haal je afdoende biomassa vandaan?) zit daar wel wat in. Je kan het geruisloos introduceren door gewoon het percentage wat je bijmengt te verhogen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109121747
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:07 schreef Pheno het volgende:

[..]

Klopt, maar als gebruiker heb ik vrij veel last ervan als ik de eerste ben, want dan heb ik een voertuig dat ik niet goed kan gebruiken. De providers moeten toch eerst over de brug komen. Ik ga niet investeren in iets dat ik niet kan gebruiken. En ja, die moeten investeren, dat weer een risico is. maar doen ze het niet, dan koopt bijna niemand het :)
Er zal wat tijd over heen gaan voor het echt courant wordt inderdaad. Maar zo is het bij de introductie van alle nieuwe techniek. De eerste auto's op benzine moesten ook maar hopen dat er ergens benzine voor handen was als ze dat nodig hadden...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109121770
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:05 schreef fruityloop het volgende:

[..]

Veel te veel gedonder, waarom niet waterstof produceren met kern-energie? We bouwen mooi wat 4e generatie kernreactoren, die dingen zijn thermisch veilig, en kunnen ons huidige kernafval gebruiken als brandstof. Deze worden aangevuld met wind- en zonne-energie waar rendabel, en we kunnen lekker blijven rijden. Kunnen we op termijn >75 jaar, die centrales vervangen door kern-fusie reactoren, en die olie uit biomassa gebruiken voor alle andere toepassingen waar aardolie nu voor gebruikt wordt.
Alleen is de techniek de komende paar decennia nog niet zodanig dat we die nieuwe centrales op enige schaal toe kunnen passen. en waterstof is ook een raar goedje waar je flink mee op moet passen...
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109121801
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:09 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel de diesel ook duurder dan ooit is, is het prijsverschil tussen benzine en diesel behoorlijk groot. Bij de goedkope pomp om de hoek betaalde ik vandaag 1.409 voor een liter diesel, terwijl de teller voor euro 95 op 1.739 stond. Een verschil van 33 cent.

Volgens mij is ook dat prijsverschil zelden zo groot geweest.
Normalite is het verschil tussen de 30 en 36 cent.
Geheel normaal dus :)
pi_109121802
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:12 schreef du_ke het volgende:

[..]

Er zal wat tijd over heen gaan voor het echt courant wordt inderdaad. Maar zo is het bij de introductie van alle nieuwe techniek. De eerste auto's op benzine moesten ook maar hopen dat er ergens benzine voor handen was als ze dat nodig hadden...
Die mensen die dat konden betalen hadden loonslaven die de benzine kwamen brengen :7
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_109121825
quote:
6s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:14 schreef Pheno het volgende:

[..]

Die mensen die dat konden betalen hadden loonslaven die de benzine kwamen brengen :7
Gezien de prijs van een goede elektrische auto kunnen de eigenaren daarvan ook wel iemand een emmertje stroom laten brengen.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
pi_109124277
quote:
0s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:14 schreef Revolution-NL het volgende:
Normalite is het verschil tussen de 30 en 36 cent.
Geheel normaal dus :)
Kun je deze bewering met een bron onderbouwen? Ik weet niet anders dan dat het prijsverschil al vele jaren tussen de 20 en 30 cent schommelde. Op een bepaald moment, niet eens zo gek lang geleden - ik denk circa 2-3 jaar terug - was het prijsverschil zelfs maar 18 cent.

Ik kan me niet heugen dat ik ooit prijsverschillen van 36 cent heb gezien.
pi_109124526
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:15 schreef PKRChamp het volgende:
Hoe zit dat nou met dat kwartje van Kok? :')
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...

het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit :{
quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 23:59 schreef GewoneMan het volgende:

[..]

nou in 1991 hebben ze als TIJDELIJKE regeling het kwartje van kok ingevoerd, dat hield in dat de benzine TIJDELIJK met 0,25 gulden werdt verhoogd...

het was zo tijdelijk dat het er nu nog op zit :{
Volgens Lord_Vetinari is dat allang terug via allerlei wegen..... hij gaat vast nog even aantonen hoe dit is gebeurd ;)

quote:
0s.gif Op woensdag 14 maart 2012 17:11 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Als je de berichten een beetje gevolgd had, had je geweten, dat het allang terug is via allerlei wegen.
pi_109124605
quote:
7s.gif Op donderdag 15 maart 2012 10:09 schreef Elfletterig het volgende:
Hoewel de diesel ook duurder dan ooit is, is het prijsverschil tussen benzine en diesel behoorlijk groot. Bij de goedkope pomp om de hoek betaalde ik vandaag 1.409 voor een liter diesel, terwijl de teller voor euro 95 op 1.739 stond. Een verschil van 33 cent.

Volgens mij is ook dat prijsverschil zelden zo groot geweest.
In procenten zal het overeenkomen met historische prijzen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  donderdag 15 maart 2012 @ 11:40:43 #74
64670 Dagonet
Radicaal compromist
pi_109124625
quote:
Kwartje van Kok
Het 'kwartje van Kok' is de naam van de accijnsverhoging op autobrandstof van het kabinet Lubbers-Kok in 1991. Wim Kok was toen minister van Financiën. De accijnsverhoging was geen tijdelijke, maar een structurele verhoging en bedroeg 18,3 cent (8,3 eurocent) per liter ongelode benzine en zeven cent (3,18 eurocent) per liter voor diesel, exclusief btw. Het 'kwartje van Kok' is ingevoerd om de tekorten op de rijksbegroting terug te dringen. Ook diende het om de kosten van het autogebruik zoveel mogelijk gelijk te trekken met de kosten van het openbaar vervoer.
http://www.rijksoverheid.(...)nzine-en-diesel.html
Op woensdag 24 sept. 2008 schreef Danny het volgende:
Dagonet doet onaardig tegen iedereen. Je bent dus helemaal niet zo bijzonder als je denkt...
Mijn grootste bijdrage aan de FP.
pi_109124647
Ik blijf fietsen.
ZX spectrum > Amiga 500 > PC > PC > PC > Wii > PS3 > ICS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')