abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130488241
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 12:34 schreef larsico het volgende:

[..]

Wat was precies de reden van de vertraging?
Die heb ik niet gekregen.. Is in ieder geval niet naar ons toe gecommuniceerd. Natuurlijk hoor je op het vliegveld wel geluiden als: geen piloot, pech enzo maar daar weet ik niks offieel van.
pi_130488719
quote:
0s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:16 schreef Konev het volgende:

[..]

Die heb ik niet gekregen.. Is in ieder geval niet naar ons toe gecommuniceerd. Natuurlijk hoor je op het vliegveld wel geluiden als: geen piloot, pech enzo maar daar weet ik niks offieel van.
Zonder reden is het natuurlijk wel moeilijker aan te tonen of het wel al dan niet overmacht was.
pi_130502879
quote:
1s.gif Op maandag 26 augustus 2013 20:26 schreef larsico het volgende:
Zonder reden is het natuurlijk wel moeilijker aan te tonen of het wel al dan niet overmacht was.
Is het overmacht argument niet altijd iets wat voor de passagier vanzelf wel duidelijk is? Bijvoorbeeld sneeuwval, aswolk of een vliegveld dat wordt gesloten.
pi_130502889
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 05:02 schreef jaco het volgende:

[..]

Is het overmacht argument niet altijd iets wat voor de passagier vanzelf wel duidelijk is? Bijvoorbeeld sneeuwval, aswolk of een vliegveld dat wordt gesloten.
Normaalgesproken zou je daar wel iets van moeten opvangen inderdaad.
Het zou best kunnen dat ryanair express geen reden heeft gegeven omdat ze dan denken dat ze het geld niet terug hoeven te betalen?
pi_130506357
quote:
1s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 05:13 schreef larsico het volgende:

[..]

Normaalgesproken zou je daar wel iets van moeten opvangen inderdaad.
Het zou best kunnen dat ryanair express geen reden heeft gegeven omdat ze dan denken dat ze het geld niet terug hoeven te betalen?
Het zou me niks verbazen inderdaad. Ik denk dat ik met de site vlucht-vertraagd.nl ga proberen het geld te krijgen. Het is no cure no pay dus niet geschoten is altijd mis, en denk dat ik alleen niet zo sterk sta..
pi_130506984
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 10:39 schreef Konev het volgende:

[..]

Het zou me niks verbazen inderdaad. Ik denk dat ik met de site vlucht-vertraagd.nl ga proberen het geld te krijgen. Het is no cure no pay dus niet geschoten is altijd mis, en denk dat ik alleen niet zo sterk sta..
Je hebt gelijk, maar Ryanair gaat echt niks uitkeren, dat weet ik zeker. Heb nog nooit van iemand gehoord dat ze om dezelfde redenen geld terug kregen, laat staan in mijn (extreme) geval.
Abracadabra, tapate guarra!
  dinsdag 27 augustus 2013 @ 20:46:30 #232
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_130526779
quote:
0s.gif Op dinsdag 27 augustus 2013 11:00 schreef BoxeurDesRues het volgende:

[..]

Je hebt gelijk, maar Ryanair gaat echt niks uitkeren, dat weet ik zeker. Heb nog nooit van iemand gehoord dat ze om dezelfde redenen geld terug kregen, laat staan in mijn (extreme) geval.
Ryanair gaat uit van het principe dat er niets betaald wordt totdat men lokaal in Ierland gaat procederen.
En dat is een relatief slimme zet van Ryanair, je wijst de claim standaard af met elke drogreden die je kan bedenken, en hoewel de passagier in beroep kan gaan met de EU resolutie in de hand, zijn er maar weinig passagiers die echt doorzetten, en ook een EUCLAIM of andere toko is niet happig op het procederen, want dat kost tijd en geld met geen zekerheid op succes.

Het technisch defect gaan van een vliegtuig of personeelsgebrek is geen reden om zonder meer als overmacht aan te merken, maar Ryanair doet dit inderdaad wel, simpelweg omdat je beter 189 claims kan afwijzen en dan wordt veroordeeld voor maximaal 10%, maar waarschijnlijk minder, van de passagiers die de moeite neemt om door te procederen. De proceskosten welke je dan ook moet betalen zijn dan alsnog stukken lager.
Daarnaast is het indienen van een klacht via de fax natuurlijk sowieso al een manier om het aantal binnen komen klachten te beperken, en dan vervolgens per email op antwoorden waar je niet op kan reageren.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  maandag 23 september 2013 @ 00:00:26 #233
73683 leolinedance
Voor Rood-Wit gezongen
pi_131465950
Na dik 2 jaar eindelijk geld ontvangen van Arke! Voor 2 personen zo'n Eur 380,- mogen cashen ^O^
EUclaim heeft echt goed werk verricht! Als je ziet wat ze aan brieven geschreven hebben enzo, dat was mij zelf nooit gelukt.

Ik heb toevallig afgelopen maand weer een vertraging van + 3 uur gehad bij Arke, deze keer binnen Europa. Die ligt alweer bij EUclaim.

Ik verwacht er veel van :)
  FOK!fotograaf donderdag 13 februari 2014 @ 20:24:38 #234
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_136678220
*schop* Met dank aan 'tegenwind' is zojuist de vlucht van vanavond geannuleerd (want die was zo strak gepland dat ze het nu niet meer redden voordat het vliegveld sluit) en is er een nieuwe vlucht aangeboden, morgenmiddag. Dat is een vertraging van zo'n 15.5 uur op een vlucht van ~700km. Kan de maatschappij (EasyJet) dit op overmacht gooien of is het de moeite waard om hier achter een vergoeding aan te gaan?
pi_136678266
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:24 schreef Chemiu het volgende:
*schop* Met dank aan 'tegenwind' is zojuist de vlucht van vanavond geannuleerd (want die was zo strak gepland dat ze het nu niet meer redden voordat het vliegveld sluit) en is er een nieuwe vlucht aangeboden, morgenmiddag. Dat is een vertraging van zo'n 15.5 uur op een vlucht van ~700km. Kan de maatschappij (EasyJet) dit op overmacht gooien of is het de moeite waard om hier achter een vergoeding aan te gaan?
Dat kunnen ze en dat zullen ze ongetwijfeld doen, en het is zeker de moeite achter een vergoeding aan te gaan.
  donderdag 13 februari 2014 @ 20:35:49 #236
49641 Individual
Meet John Doe...
pi_136678738
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 20:24 schreef Chemiu het volgende:
*schop* Met dank aan 'tegenwind' is zojuist de vlucht van vanavond geannuleerd (want die was zo strak gepland dat ze het nu niet meer redden voordat het vliegveld sluit) en is er een nieuwe vlucht aangeboden, morgenmiddag. Dat is een vertraging van zo'n 15.5 uur op een vlucht van ~700km. Kan de maatschappij (EasyJet) dit op overmacht gooien of is het de moeite waard om hier achter een vergoeding aan te gaan?
Slecht excuus. Betalen!

Vorige maand bijna de vlucht vanuit Curacao zo vertraagd dat we compensatie zouden kregen, maar net niet. Op Schiphol werden we per buggy/karretje zo snel naar de verbindende vlucht gereden dat we bijna wat mensen hebben platgereden. Uiteindelijk toch maar een uur vertraging bij aankomst.
reset
pi_136681154
Hoe zit het met geld terug bij bagage vertraging? 2 dagen later kwamen de koffers aan.
Op 8 september 2013 schreef Yreal het volgende: Boterbartje is een kwaliteitsuser
Op 2 april 2015 17:54 schreef Joosie200 het volgende: The Boterbartje experience™, dat is 100% kwaliteit voor een kleine prijs.
pi_136682228
Je kan noodzakelijke spullen (ondergoed, schone shirt etc) kopen en daarna declareren. Maar heb het nooit zelf uitgetest
Klussen deel 1 en 2
  donderdag 13 februari 2014 @ 21:52:22 #239
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_136683460
Als je vlucht geannuleerd is doordat ze nu niet meer kunnen vertrekken heb je in ieder geval ook recht op accomodatie + het vervoer daar naar toe en ontbijt in de morgen.
Bewaar daarnaast ook je bonnetjes goed voor eventuele uitgiftes die je doet want die kan je zeer eenvoudig claimen bij Easyjet (binnen redelijkheid) als je maar de bonnetjes hebt.

Ik heb vorig jaar ook te maken gehad met vertragingen door sneeuwval op Geneve maar dat is indertijd goed opgelost door een goed hotel + vervoer daar naar toe aan te bieden inclusief ontbijt en wifi.
Mijn kosten voor nog wat extra versnaperingen in de stad heb ik niet vergoed kunnen krijgen (In Geneve mag na 21:00 uur bij een supermarkt of nachtwinkel geen bier meer verkocht worden, en hoewel je het natuurlijk gewoon kunt kopen bij een nachtwinkel kan die man daarvoor geen bonnetje geven met tijdstip van verkoop). De gemaakte kosten op de luchthaven, zowel voor als tijdens de vertraging keurig vergoed gekregen.

Daarnaast kan je ook recht hebben op 250 euro voor de vertraging, maar dan moet de reden geen overmacht zijn, tegenwind op zich kan geen reden zijn dat hoort gewoon in het vluchtplan te zitten, maar als ik zo kijk zal het de vlucht naar Basel zijn, en ja, in Basel is het momenteel nogal winters waardoor ik eigenlijk direct aanneem dat dit overmacht is voor Easyjet.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
  FOK!fotograaf donderdag 13 februari 2014 @ 22:11:48 #240
258764 Chemiu
Scheikundedoos
pi_136684577
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:52 schreef ozzietukker het volgende:
Als je vlucht geannuleerd is doordat ze nu niet meer kunnen vertrekken heb je in ieder geval ook recht op accomodatie + het vervoer daar naar toe en ontbijt in de morgen.
Bewaar daarnaast ook je bonnetjes goed voor eventuele uitgiftes die je doet want die kan je zeer eenvoudig claimen bij Easyjet (binnen redelijkheid) als je maar de bonnetjes hebt.

Ik heb vorig jaar ook te maken gehad met vertragingen door sneeuwval op Geneve maar dat is indertijd goed opgelost door een goed hotel + vervoer daar naar toe aan te bieden inclusief ontbijt en wifi.
Mijn kosten voor nog wat extra versnaperingen in de stad heb ik niet vergoed kunnen krijgen (In Geneve mag na 21:00 uur bij een supermarkt of nachtwinkel geen bier meer verkocht worden, en hoewel je het natuurlijk gewoon kunt kopen bij een nachtwinkel kan die man daarvoor geen bonnetje geven met tijdstip van verkoop). De gemaakte kosten op de luchthaven, zowel voor als tijdens de vertraging keurig vergoed gekregen.

Daarnaast kan je ook recht hebben op 250 euro voor de vertraging, maar dan moet de reden geen overmacht zijn, tegenwind op zich kan geen reden zijn dat hoort gewoon in het vluchtplan te zitten, maar als ik zo kijk zal het de vlucht naar Basel zijn, en ja, in Basel is het momenteel nogal winters waardoor ik eigenlijk direct aanneem dat dit overmacht is voor Easyjet.
Ja dat is dus echt grote onzin. Ik wóón namelijk in Basel, en dit is de vlucht van iemand die mij zou komen bezoeken voor een weekendje ;). Het heeft vandaag geregend en wat gewaaid, en we hebben nog felle zon en blauwe luchten gehad, maar de 'storm' die ze voorspelden heb ik hier nog niet gezien. Net als sneeuw trouwens, dat is hier de hele winter nog niet gevallen. Degene die zou vliegen zit ook gewoon nog thuis, hij kreeg het bericht van annulering op het moment dat hij nog thuis was, dus hotelkosten etc zijn niet nodig.

Dan mijn tweede vraag: er gaat morgen een vlucht om 8:55 en nu dus een extra om 13:40. Is Easyjet niet verplicht om hem op de eerstvolgende vlucht te zetten? (waar nog stoelen vrij zijn volgens het boekingssysteem) Want ja, ik wil hier wel een vergoeding voor zien, zo vaak komt het niet voor dat ik hier bezoek heb en 2 uur tevoren horen dat de vlucht niet doorgaat is bijzonder zuur.
  vrijdag 14 februari 2014 @ 18:55:41 #241
64459 ozzietukker
no worries mate
pi_136711416
Easyjet (of een andere maatschappij) is niet verplicht om je op de eerstvolgende vlucht te zetten, een luchtvaartmaatschappij is verplicht om je op de eerstvolgende mogelijkheid te gaan vervoeren.

Wanneer een luchtvaartmaatschappij verplicht zou zijn om je op de eerstvolgende vlucht te plaatsen zou dit betekenen dat mensen welke al regulier op die eerstvolgende vlucht geboekt staan niet allemaal meer mee kunnen als eerst andere passagiers van een eerdere vlucht aan boord moeten worden gelaten, wat dan weer een instapweigering voor de maatschappij oplevert.

Jij kan daarnaast niet bepalen of de weersomstandigheden niet goed geweest zijn, Easyjet en Swiss air heeft namelijk een paar vluchten met bestemming Basel moeten laten uitwijken omdat op het moment van landen dit niet mogelijk was. Zodra een vlucht is uitgeweken dan heb je direct een probleem want niet alleen moet het vliegtuig dan weer naar Basel, als de bemanning op het toestel door de (terechte) strenge (Europese) regelgeving over de uren heen gaan voor de vlucht alsnog naar Basel moet er eerst een bemanning worden opgetrommeld, daarnaast is Zurich dan weer geen basis, en moet er eerst weer personeel van een basis naar Zurich, dan ben je zo vele uren verder.

Easyjet lost dit overigens een stuk beter op dan Ryanair dit zal doen, want Ryanair verdeeld de passagiers over de komende vluchten, Easyjet zet een compleet vervangend toestel in met een nieuw vluchtnummer om mensen alsnog te vervoeren. De tijd op de volgende dag is overigens dan al gauw in de middag omdat de 'emergency' slots op Schiphol dan beschikbaar zijn, in de vroege ochtend is daar simpelweg geen plaats voor, en mogelijk geldt dat ook voor Basel.

Easyjet biedt om het geval van overmacht dan conform de EU regels aan eerst wat vouchers voor de verwachte vertraging, daarna een hotel, ontbijt, en daarbij behorende vervoer van en naar dit hotel. Eventuele extra uitgaven kan je dan in redelijkheid bij Easyjet claimen, zolang je maar een bonnetje hebt.

Je kan overigens altijd via bijvoorbeeld een EU Claim proberen de claim in te dienen, deze hebben wellicht betere of meer informatie, over de reden van vertraging door Easyjet, zij bepalen aan de hand van de ingediende gegevens of ze er brood in zien, in dat geval zal de vergoeding maximaal 250 euro bedragen, na aftrek van kosten krijg je zelf dan zo ongeveer 150 euro. Zelf proberen in dit geval zal compleet nutteloos zijn of je moet zelf willen gaan procederen.

Overigens, deze vlucht naar Basel had ik oorspronkelijk gepland om familie te bezoeken, maar heb er door drukte van af gezien, maar goed ook, want met deze vertraging was dit een compleet nutteloze onderneming geworden.
RTFM
Zo niet? Dan toch!
Nawie, just Nawie!
TWENTE KAMPIOEN.
pi_154569497
Schop:

Heb een geannuleerde vlucht gehad die ik wil terugclaimen. Geboekt via Lufthansa (EU), uitgevoerd door United Airlines. Vanuit USA naar NL... Kan ik nu geld terugclaimen? Voldoet aan 2 van de 3 eisen, moeten ze allemaal aan alledrie de eisen voldoen is 1 van de 3 ook voldoende?
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_154573906
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Schop:

Heb een geannuleerde vlucht gehad die ik wil terugclaimen. Geboekt via Lufthansa (EU), uitgevoerd door United Airlines. Vanuit USA naar NL... Kan ik nu geld terugclaimen? Voldoet aan 2 van de 3 eisen, moeten ze allemaal aan alledrie de eisen voldoen is 1 van de 3 ook voldoende?
Ik vrees van niet; Artikel 3(1)(b) legt uit dat de verordening alleen geldt als de uitvoerende maatschappij in de EU is geregistreerd als het gaat om vluchten die buiten de EU beginnen.

quote:
This Regulation shall apply:
(a) to passengers departing from an airport located in the territory
of a Member State to which the Treaty applies;
(b) to passengers departing from an airport located in a third
country
to an airport situated in the territory of a Member
State to which the Treaty applies, unless they received
benefits or compensation and were given assistance in that
third country, if the operating air carrier of the flight
concerned is a Community carrier
.
quote:
‘Community carrier’ means an air carrier with a valid operating
licence granted by a Member State in accordance with
the provisions of Council Regulation (EEC) No 2407/92 of
23 July 1992 on licensing of air carriers (1);
2017: RGN BKK FCO LHR NRT LHR TLL LHR MIA BOG MIA JFK LHR LHR
2018: BCN SOF MLA IST ZAG DBV SPU ZAG SOF BOJ IST CGK JOG LOP DPS LBJ DPS SIN IST KBP BKK LPQ UTH KBP
2019: BCN LCY AGP SBZ KBP LPP SVL DOH JNB CPT DOH TFS
2020: ALC BIO LCY
pi_154582297
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juli 2015 15:41 schreef ThePlaneteer het volgende:
Schop:

Heb een geannuleerde vlucht gehad die ik wil terugclaimen. Geboekt via Lufthansa (EU), uitgevoerd door United Airlines. Vanuit USA naar NL... Kan ik nu geld terugclaimen? Voldoet aan 2 van de 3 eisen, moeten ze allemaal aan alledrie de eisen voldoen is 1 van de 3 ook voldoende?
je hebt er recht op vlucht van VS naar Europa, valt onder de regels. Behalve als door overmacht is, zoals noodweer op het vliegveld, of een staking van de verkeersleiders gaat. Defect aan het vliegtuig valt niet onder overmacht.
zorg wel dat je zo snel mogelijk wat print outs of screendumps hebt van de geannuleerde vlucht.
pi_154590707
Hmm ergens vrees ik toch dat Roger gelijk heeft.. UA is geen community carrier. Alhoewel geboekt vai Lufthansa ben ik dus de sjaak.. :(

http://jure.nl/ECLI:NL:RBARN:2010:BL9934
"Ik heb nog met hem gekoerst"
pi_156180939
26 uur vertraging, zojuist ook een claim ingediend (bij Pegasus). Zo te lezen duurt het nog wel even voordat er een vergoeding komt maar het is de moeite waard. 2*600 euro, doe ik het wel voor.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')