Dit geloof ik bijna niet, zo bizarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:48 schreef yavanna het volgende:
Platon then caught a glimpse of Gaddafi's speech. It was written in red crayon, in giant letters, like a six-year-old kid would write it. And it was written on about twenty pieces of tatty paper torn out of a book, in Arabic. It felt like notes of a madman.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dit geloof ik bijna niet, zo bizar"Oh ik moet speechen voor de VN... Saif, geef dat boek es effe aan"
In zekere zin heb je gelijk, maar aan de andere kant vergeten we dat de revoluties die tot nu toe "geslaagd" zijn in landen gebeurde die bevriend zijn met het Westen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:04 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Met alle respect aerdt, je hebt natuurlijk veel meer kennis over de lokale situatie dan ik. Maar iedereen kwam met dezelfde verschillen aanzetten in het MO.
"Tunesie is geen achterlijk land"
"Egypte is Tunesië niet"
"Bahrein is Egypte niet"
"Lybië is geen Tunesië of Egypte."
Een heel bijzonder land is Noord-Korea. Zelfs daar zijn al demonstraties geweest.
We wachten het rustig af
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:27 schreef abdalfawaz het volgende:
[..]
Het is een vrij formele aankondiging van een politieofficier die aankondigt uit naam van de vrijgevochten demonstranten en martelaars hun werk als politiemacht uit te oefenen voor het nieuwe vrije Libië
Dank dank!!!!!quote:Dat engels stukje tekst wat er bij staat is geen vertaling. Hij kondigt hier simpelweg als piloot van de luchtmacht zijnde zijn steun ,en die van zijn collega's, aan. Hij zegent de opstanden en de martelaren/helden die zich momenteel inzetten voor de vrijheid.
klopt het is jammer genoeg vaak heel erg hypocriet , het moet de halve werled over omdat het ergens anders geproduceerd word ..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:22 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Prima inderdaad, maar wel eisen dat hun biologisch melk maandagochtend al levernaar is en drie keer raden hoe die melk zijn bestemming bereikt. Mensen die milieubewust zijn, daar heb ik waardering voor, maar ze gaan zich vaak bemoeien met jouw keuzes. Vind ik prima, maar dan zal ik hun hypocrisi ook toelichten.
quote:US UK, French forces land in Libya
IslamabadThe United States, Britain and France have sent several hundred defence advisors to train and support the anti-Gadhafi forces in oil-rich Eastern Libya where rebels armed groups have apparently taken over.
According to an exclusive report confirmed by a Libyan diplomat in the region the three Western states have landed their special forces troops in Cyrinacia and are now setting up their bases and training centres to reinforce the rebel forces who are resisting pro-Qaddafi forces in several adjoining areas.
A Libyan official who requested not to be identified said that the U.S. and British military gurus were sent on February 23 and 24 night through American and French warships and small naval boats off Libyan ports of Benghazi and Tobruk.
zo voel ik het ook , er staat veel te gebeuren , overal ter wereld , okaj , hier gaat het er anders aan toe , maat in de kern zit er een gelijkenis .. ik ben heel erg benieuwd hoe dit alles gaat verlopen , er is een ongelooflijke kettingreactie gaande..quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:29 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Absoluut. Maar net zoals de mensen daar gevangen zaten in een systeem zitten (of zaten) wij dat ook. Wij werden bang gemaakt voor het communisme, en kozen daarom voor een kapitalistische dictatuur. Nu worden we (meer dan ooit) bang gemaakt voor de moslims. Net als de mensen in het Midden Oosten hebben veel mensen zich van die angst losgemaakt.
De revolutie beperkt zich niet alleen tot het MO. We zitten zelf letterlijk in een revolutie, en niet alleen omdat we "toevallig" geïnteresseerd zijn in Egypte of ons verveelden met Fok!.
ook thnx voor dit lijssie !!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 01:12 schreef Nibb-it het volgende:
[..]
Heb even een lijstje gemaakt van vliegtuigen die ingezet zouden kunnen worden tegen de bevolking (dus trainingsvliegtuigen e.d. niet meegeteld), de neergestorte en naar Malta gevlogen kisten niet meegeteld, want die kunnen ook niet meer ingezet worden.
• Mirage F1: 1
• MiG-21: 25, maar de meeste staan aan de grond ivm tekort aan onderdelen
• MiG-23: 124, ook hier zijn de meeste niet in staat om te vliegen.
• SU-22: 39, zie hierboven...
• Soko J-21: 13
En dan nog wat heli's, zie verder hier.
Ik ben eigenlijk wel van mening dat we nu middenin een wereldrevolutie zitten - er is nu een sneeuwbal gaan rollen in 1 van de voor de wereldeconomie belangrijkste gebieden ter wereld, waarin volkeren bewijzen dat ze altijd de macht in hun eigen handen kunnen nemen. Andere onderdrukten zien dit, en volgen het voorbeeld... en zo valt alles als dominostenen om, met aan de zijlijn het Westen die maar het beste hoopt voor z'n olietoevoer.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:47 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
zo voel ik het ook , er staat veel te gebeuren , overal ter wereld , okaj , hier gaat het er anders aan toe , maat in de kern zit er een gelijkenis .. ik ben heel erg benieuwd hoe dit alles gaat verlopen , er is een ongelooflijke kettingreactie gaande..
en ik ben van mening dat " het zo moest zijn " dat dat nu gebeurd ...
Gaddafis is echt een cultfiguur aan het worden. Dat was ie al maar veel mensen kenden zijn gedrag tot vorige week niet echt. Nu ziet iedereen wat een voor krankzinnig clown dit is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Dit geloof ik bijna niet, zo bizar"Oh ik moet speechen voor de VN... Saif, geef dat boek es effe aan"
das ook een dodenlijst .. zal jos wel om zitten te springen ( hoop ik maar dat ie niet begint over , zie nou wel daar staan er ook maar 179 , want die lijst is jammer genoeg nog lang niet compleetquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:48 schreef shomila het volgende:
flyingbirdies
RT: @MushuThaLohari: PLEASE CONTINUE RETWEETING THIS: Collecting Libyan martyrs' names: http://bit.ly/hBDfo4 #Libya
3 minutes ago
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel van mening dat we nu middenin een wereldrevolutie zitten - er is nu een sneeuwbal gaan rollen in 1 van de voor de wereldeconomie belangrijkste gebieden ter wereld, waarin volkeren bewijzen dat ze altijd de macht in hun eigen handen kunnen nemen. Andere onderdrukten zien dit, en volgen het voorbeeld... en zo valt alles als dominostenen om, met aan de zijlijn het Westen die maar het beste hoopt voor z'n olietoevoer.
Zonder het verkopen van grondstoffen kan het Midden Oosten welgeteld niets van de grond krijgen. Voor het Westen zal dat uiteraard ook pijnlijk worden maar in de verste verte niet zo pijnlijk als voor het Midden Oosten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik ben eigenlijk wel van mening dat we nu middenin een wereldrevolutie zitten - er is nu een sneeuwbal gaan rollen in 1 van de voor de wereldeconomie belangrijkste gebieden ter wereld, waarin volkeren bewijzen dat ze altijd de macht in hun eigen handen kunnen nemen. Andere onderdrukten zien dit, en volgen het voorbeeld... en zo valt alles als dominostenen om, met aan de zijlijn het Westen die maar het beste hoopt voor z'n olietoevoer.
Nee zeker niet compleet is van de eerste dagen volgens mij.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:54 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
[..]
das ook een dodenlijst .. zal jos wel om zitten te springen ( hoop ik maar dat ie niet begint over , zie nou wel daar staan er ook maar 179 , want die lijst is jammer genoeg nog lang niet compleet)
Ik had destijds ook gelezen dat Gaddafi in New York in een limousine stond met z'n hoofd uit het open dak zwaaiend naar de demonstranten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:52 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Het valt reuze mee als het Midden Oosten geen grondstoffen meer zou verkopen. Immers, de burgers uit die regio zien deze inkomsten nu nauwelijks terug.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef waht het volgende:
[..]
Zonder het verkopen van grondstoffen kan het Midden Oosten welgeteld niets van de grond krijgen. Voor het Westen zal dat uiteraard ook pijnlijk worden maar in de verste verte niet zo pijnlijk als voor het Midden Oosten.
Iedereen die graag revoluties in het Westen ziet is de verbinding met de realiteit totaal kwijt. De situatie van ons is op geen enkele manier te vergelijken met die van de inwoners in het Midden Oosten, elke poging dat wel te doen is een belediging voor iedereen die echt elke dag in armoede moet leven.
Dat lijkt wellicht zo maar gigantische delen van het regeringsbudgetten in die regio leunen op olieverkoop. Ook al gaat een misdadig groot deel naar de machthebbers, de bevolking profiteert daar wel van, maar wel te weinig.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:03 schreef Muridae het volgende:
[..]
Het valt reuze mee als het Midden Oosten geen grondstoffen meer zou verkopen. Immers, de burgers uit die regio zien deze inkomsten nu nauwelijks terug.
Dat verschil tussen arm en rijk is nergens zo klein als in vele Westerse landen. Het is een hardnekkig misverstand dat de kloof tussen arm en rijk bij ons groot is.quote:Een revolutie in het Westen zou zeer zeker goed zijn. Op dit moment is er een proces gaande wat alsmaar zorgt voor een grotere verdeling tussen rijk en arm. Het bewijs hiervan is onze zieke economie die aan het staats-infuus zit. Maar goed, die discussie kunnen we bij POL houden.
Clinton zei gisteren "The young people of today know everything about everywhere, and they no longer accept the status quo."quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:55 schreef Muridae het volgende:
Het zou erg jammer zijn als de VS zich nu opeens gaat bemoeien met het democratisch proces van Libië. Tijdens de revolutie van Egypte zei Obama het volgende : "Egypt's Future Will be 'Determined by It's People".
De Libiërs hebben al aangegeven dit zelf te willen oplossen.
Wat we willen is helemaal niet van belang. Het is een autonoom proces.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef waht het volgende:
Iedereen die graag revoluties in het Westen ziet
Ik doelde meer op het feit dat met de revolutie in een dergelijk belangrijk economisch gebied, de gevolgen voor het Westen weldegelijk zwaarder zullen zijn dan op voorhand gedacht. Voor decennia waren daar regimes aan de macht, en 1 voor 1 vallen die nu om... gezien de Westerse economie nog enorm van olie afhankelijk is kan het best wel zo zijn dat dingen in een stroomversnelling komen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:57 schreef waht het volgende:
[..]
Zonder het verkopen van grondstoffen kan het Midden Oosten welgeteld niets van de grond krijgen. Voor het Westen zal dat uiteraard ook pijnlijk worden maar in de verste verte niet zo pijnlijk als voor het Midden Oosten.
Iedereen die graag revoluties in het Westen ziet is de verbinding met de realiteit totaal kwijt. De situatie van ons is op geen enkele manier te vergelijken met die van de inwoners in het Midden Oosten, elke poging dat wel te doen is een belediging voor iedereen die echt elke dag in armoede moet leven.
Ik had al een begin gemaakt met Demonstraties in Europa.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:03 schreef Muridae het volgende:
Het bewijs hiervan is onze zieke economie die aan het staats-infuus zit. Maar goed, die discussie kunnen we bij POL houden.
Fout. Amerikaanse vakbonden onder vuur.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef waht het volgende:
Dat verschil tussen arm en rijk is nergens zo klein als in vele Westerse landen. Het is een hardnekkig misverstand dat de kloof tussen arm en rijk bij ons groot is.
Mwhehe, goeie!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik had al een begin gemaakt met Demonstraties in Europa.
Demonstraties in Europa: Engeland.
En wat er in Amerika gebeurd is gewoon extreem.
Amerikaanse vakbonden onder vuur.
Dat is wel zo ja. Tevens is het ook goed dat de relatie van het Westen met het Midden Oosten (zowel qua olie- als wapenhandel) nu meer op de voorgrond komt. Onwetendheid is een zonde.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef Dekatria het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het feit dat met de revolutie in een dergelijk belangrijk economisch gebied, de gevolgen voor het Westen weldegelijk zwaarder zullen zijn dan op voorhand gedacht. Voor decennia waren daar regimes aan de macht, en 1 voor 1 vallen die nu om... gezien de Westerse economie nog enorm van olie afhankelijk is kan het best wel zo zijn dat dingen in een stroomversnelling komen.
Er zijn andere Westerse landen naast Amerika. Maar inderdaad, Amerika moet nivelleren.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Fout. Amerikaanse vakbonden onder vuur.
Aangezien we in Nederland zo verschrikkelijk bang zijn voor vluchtelingen en in het speciaal moslims lijkt me dit een uitstekende kant om vluchtelingen naar NL preventief aan te pakken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef bokaal het volgende:
Vluchtelingenkamp net over de grens met Tunesie // AJE:
[ afbeelding ]
Ze hebben meer aan graan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:20 schreef t-8one het volgende:
[..]
Aangezien we in Nederland zo verschrikkelijk bang zijn voor vluchtelingen en in het speciaal moslims lijkt me dit een uitstekende kant om vluchtelingen naar NL preventief aan te pakken.
Rutten heeft al wat pakketten rijst opgestuurd neem ik aan?
ok.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:22 schreef Muridae het volgende:
[..]
Ze hebben meer aan graan.
N-Afrikanen zijn niet echt rijsteters.
Tot dusver nog niemand op straat om te protesteren. Gunships vliegen boven de hoofdstad en leger in de straten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:48 schreef doeterniettoezegiktoch het volgende:
@ aerdt heel erg bedankt voor je informatie , ik ben erg benieuwd hoe die mars in zimbabwe vandaag aat verlopen , ik hoop maar op een bloedbad , maar volgens mij hebje wel een groot deel gelijk in je argumenten ( ik ga ff je linkjes bekijken )
tnx voor de info en link.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef aerdt het volgende:
[..]
Tot dusver nog niemand op straat om te protesteren. Gunships vliegen boven de hoofdstad en leger in de straten.
Munyaradzi Giwsai -oppositieleider en voormalig member of parliament- moet vanmiddag voor de rechter komen. Hij had een discussie avond georganiseerd waar beelden van libie en egypte werden getoond en wordt nu -samen met 44 anderen- beschuldigd van hoogverraad.
Hiervoor kunnen ze de doodstraf krijgen.
Voor het geval iemand het proces tegen Giwsai wilt volgen:
http://twitter.com/shanthabloemen
Open een topic zou ik zeggen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef aerdt het volgende:
[..]
Tot dusver nog niemand op straat om te protesteren. Gunships vliegen boven de hoofdstad en leger in de straten.
Munyaradzi Giwsai -oppositieleider en voormalig member of parliament- moet vanmiddag voor de rechter komen. Hij had een discussie avond georganiseerd waar beelden van libie en egypte werden getoond en wordt nu -samen met 44 anderen- beschuldigd van hoogverraad.
thnx voor de info weer!!! (en link! ) mocht er indd een nieuwe topic komen , zie ik graag de link!!)quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef aerdt het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat dit stukje vol met onbevestigde berichten staat, terwijl je :quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:07 schreef raistlin6 het volgende:
. Ik heb het dikgedrukte stukje later toegevoegd, dus zullen onder het bericht weinig reacties over komen. Maar er is een uitgebreider bericht in aantocht ergens de komende dagen.
Strijd om twee steden in westen Libië
De elitetroepen en militieleden van Moammar Gadhafi vechten met de tegenstanders van de Libische leider om de controle over twee steden in het westen van Libië, dichtbij de hoofdstad Tripoli.
Ook hebben zij een munitiedepot gebombardeerd in het oosten van het land, om te voorkomen dat de opstandelingen tegen Gadhafi's regime aan wapens kunnen komen. Dit melden getuigen. Volgens een betrouwbare anonieme bron van FOK! vanuit Benghazi hebben ze echter al de beschikking over veel wapens, die verzameld worden door de opgerichte raad die de stad tijdelijk zal besturen. De wapens worden verzameld zodat er geen ongelukken zullen gebeuren.
Gadhafi's elitetroepen zijn goed bewapend. Gadhafi's eenheden hebben de grensposten met Tunesië weten te heroveren op de oppositiekrachten. Inmiddels hebben zij ook een kordon gelegd om de dichtbij Tripoli gelegen steden Az Zawiya en Misurata, die in handen zijn van Gadhafi's tegenstanders.
De leider van de in Az Zawiya aanwezige stammen zou door Gadhafi persoonlijk zijn gebeld met de mededeling dat de aanval wordt geopend als de opstandelingen het centrum van de stad niet verlaten. Overigens heeft Gadhafi maandag in een interview met ABC aangegeven dat iedereen van hem houdt en er geen protesten of demonstraties tegen hem plaatsvinden.
Absoluut niet vervelend bedoeld, maar misschien kun je een nieuw topic openen voor al het nieuws mbt Zimbabwe?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:23 schreef aerdt het volgende:
[..]
Ik hoor de hele tijd jullie praten/typen over bevestigd nieuws, maar wanneer is iets volgens jullie dan bevestigd?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:12 schreef yavanna het volgende:
[..]
Opmerkelijk dat dit stukje vol met onbevestigde berichten staat, terwijl je :
Ik heb al vaker voorgesteld om te stoppen met onbevestigde troep te plaatsen. Veel mensen zeggen het daar wel mee eens te zijn, maar blijven het vervolgens zelf wel doen. Anywho, we blijven maar proberen met dat zeggen.
Goeie vraag.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:22 schreef houda het volgende:
[..]
Ik hoor de hele tijd jullie praten/typen over bevestigd nieuws, maar wanneer is iets volgens jullie dan bevestigd?
Daar zijn we het zelf ook niet over eensquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:22 schreef houda het volgende:
[..]
Ik hoor de hele tijd jullie praten/typen over bevestigd nieuws, maar wanneer is iets volgens jullie dan bevestigd?
Dat is een mooie ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:24 schreef MangoTree het volgende:
[..]
Goeie vraag.
edit: deze staat in de openingspost, ik ga hem ook maar eens lezen.
Hoe beoordeel je bronnen?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |