Zelfs die heb ik niet, m'n turkse bovenbuurman waarschuwt me altijd als ie gaat boren in huis in het weekend.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:46 schreef eriksd het volgende:
Prima TT. Enige irritante zijn soms lawaaiige bovenburen.
Ik merk wel dat de gemoederen her en der een beetje hoog oplopen.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:50 schreef du_ke het volgende:
6 slotjes op rij, er komen zeker verkiezingen aan.
Is er al een topic over het 1vandaag debat?quote:Op maandag 28 februari 2011 17:50 schreef du_ke het volgende:
6 slotjes op rij, er komen zeker verkiezingen aan.
Merk ik niets vanquote:Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik merk wel dat de gemoederen her en der een beetje hoog oplopen.
Nee, volgens mij niet, ga je gangquote:Op maandag 28 februari 2011 17:51 schreef remlof het volgende:
[..]
Is er al een topic over het 1vandaag debat?
Klopt, provinciaal gaat het vooral heel erg nergens over. Heb laatst een avond verspild aan zo'n debat en de enige conclusie die we daaruit konden trekken is dat ze zo snel mogelijk afgeschaft moeten wordenquote:Op maandag 28 februari 2011 18:14 schreef Monolith het volgende:
Het blijven allemaal landelijke politici natuurlijk. Aan de andere kant boeien de provinciale standpuntjes me ook nauwelijks.
Latent salafisme.quote:Op maandag 28 februari 2011 18:57 schreef Mutant01 het volgende:
En waarom heeft die PVV-er zo'n vies baardje?
Geen idee. Hoe het ook zij; ik moet beide debatten aan mij voorbij laten gaan alsmede de verkiezingsavond komende woensdag.quote:Op maandag 28 februari 2011 17:53 schreef eriksd het volgende:
[..]
Merk ik niets van
Debat van vandaag mis ik, morgen is er ook nog 1 hé?
Nee, niet Bauerquote:Op maandag 28 februari 2011 19:28 schreef opastokvis het volgende:
'Heb je even voor mij' doet het zeepsop rijkelijk schuimen mijn waarde.
quote:
Dag vader en dag moeder. Dag zuster Ursula.quote:Op maandag 28 februari 2011 19:25 schreef KoosVogels het volgende:
Hebben mijn FOK!-vrienden nog muziektips bij het afwassen?
Ja, nu ben ik al klaarquote:Op maandag 28 februari 2011 20:22 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dag vader en dag moeder. Dag zuster Ursula.
Hoiquote:Op maandag 28 februari 2011 19:28 schreef opastokvis het volgende:
'Heb je even voor mij' doet het zeepsop rijkelijk schuimen mijn waarde.
Hij schijnt anders wel lekker ruim te wonen, en dat ook nog in een land anders dan Nederland!quote:
quote:Op maandag 28 februari 2011 20:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij schijnt anders wel lekker ruim te wonen, en dat ook nog in een land anders dan Nederland!
Waar woont ie dan?quote:Op maandag 28 februari 2011 20:32 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij schijnt anders wel lekker ruim te wonen, en dat ook nog in een land anders dan Nederland!
Wedden dat hij het woord sneeuwschuiver laat vallenquote:Op maandag 28 februari 2011 20:15 schreef Morendo het volgende:
Vanavond Mark Rutte bij Pauw&Witteman.
Jij bent toch ook homo?quote:Op maandag 28 februari 2011 20:46 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik denk het niet. Ik weet wel dat hij wel erg homo is
Oh, je had het over de homo sapiens? Ehm, ja.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Als ik het ben, dan is iedereen het
Maar jij lijkt ook op een homo hoor. Die foto van partyflock bv.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:53 schreef EchtGaaf het volgende:
Piet is een zuignicht. Ik zou het niet graag zien.
Waar staat die foto dan? Want ik heb geen partyflockquote:Op maandag 28 februari 2011 20:56 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar jij lijkt ook op een homo hoor. Die foto van partyflock bv.
http://partyflock.nl/images/user/85469_small.jpgquote:Op maandag 28 februari 2011 20:57 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Waar staat die foto dan? Want ik heb geen partyflock
Hoe dat er vredesnaam inkomt, ik zou het niet weten.quote:Op maandag 28 februari 2011 20:58 schreef mlg het volgende:
[..]
http://partyflock.nl/images/user/85469_small.jpg
Staat ps in je eigen profiel.
Zou ik ook zeggen. Iemand homo noemen en zelf op een homo lijken is nogal.. beschamendquote:Op maandag 28 februari 2011 21:02 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hoe dat er vredesnaam inkomt, ik zou het niet weten.
Ik ben het iig niet.
Even mijn password aanpassen
Serieus. Ik zou niet eens weten wie hij is. Een raadsel hoe dat ding daarin komt.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:03 schreef mlg het volgende:
[..]
Zou ik ook zeggen. Iemand homo noemen en zelf op een homo lijken is nogal.. beschamend![]()
Anyways, hij kan weer ontopic hoor.
Je hebt die foto zelf een keer gepost aap.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:13 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Serieus. Ik zou niet eens weten wie hij is. Een raadsel hoe dat ding daarin komt.
Maar ik zoek het even uit.
Dat zou kunnen. Ik snap niet hoe dat erin komt.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:13 schreef mlg het volgende:
[..]
Je hebt die foto zelf een keer gepost aap.
Je bent in ieder geval wel heel raar. Niet helemaal zoals andere mensen.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:16 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Dat zou kunnen. Ik snap niet hoe dat erin komt.
Maar eerlijk: lijkt die foto op de foto van mijn fobo. Kijk eens even.
Edit: helemaal niet, toch? Link is weggehaald. Voor de zekerheid password aangepast.
Ik lijk in de verste verte niet op diegene op die partyflock foto. Vraag me niet hoe die link daar terecht is gekomenquote:
Wat ben jij toch ook een tactvolle, subtiele en gevoelige jongen.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Je bent in ieder geval wel heel raar. Niet helemaal zoals andere mensen.
Ik ben niet voor niks geen politicus geworden.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat ben jij toch ook een tactvolle, subtiele en gevoelige jongen.
Henk en Ingridquote:Op maandag 28 februari 2011 21:38 schreef dotCommunism het volgende:
ik ben echt benieuwd wat Mlg als een normaal mens beschouwd.
Nee. Als hij niet aan het trollen is dan heeft hij behoorlijke mentale problemen. Beetje het type dat in het dagelijks leven al z'n frustraties opkropt en er vervolgens op internet over klaagt.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:39 schreef mlg het volgende:
[..]
Henk en Ingrid
Maar vinden jullie Echtgaaf dan zo normaal? Tja, ik weet niet wat het is, maar het lijkt wel op autisme ofzo.
JAAA!!!! Daar doet het mij ook aan denken. Zo'n mannetje die ooit een keer knapt.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:46 schreef Tem het volgende:
Doet mij altijd een beetje denken aan:
[ afbeelding ]
Wie precies?quote:Op maandag 28 februari 2011 21:48 schreef Zeeland het volgende:
Hoppa, weer iemand de grond in gestampt.
Waarom eigenlijk? Ik vind het maar afleiden.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:54 schreef Tem het volgende:
http://www.nu.nl/media/24(...)erkiezingsdebat.html
Zou de nos sieren de PvdD en SGP ook uit te nodigen.
Dat heb ik ook met de CU.quote:Op maandag 28 februari 2011 21:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Waarom eigenlijk? Ik vind het maar afleiden.
1m85?quote:Op maandag 28 februari 2011 22:02 schreef Picchia het volgende:
Leg de grens bij 1.85. Dan krijg je een echt kwaliteitsdebat.
Jan Nagelquote:Op maandag 28 februari 2011 21:57 schreef Morendo het volgende:
Je moet toch ergens de grens trekken anders had je Jan Nagel ook moeten uitnodigen.
Godverdomme, dat ben ik net niet.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:02 schreef Picchia het volgende:
Leg de grens bij 1.85. Dan krijg je een echt kwaliteitsdebat.
Ik ben het gelukkig wel, ze zullen mijn soort (lengte) nodig hebben in de politiekquote:Op maandag 28 februari 2011 22:07 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Godverdomme, dat ben ik net niet.
Wie zoeken we?quote:"Het verlaagt de villabelasting en het bezuinigt op het ehh passend onderwijs. Het rent door de bijstand heen, Het snoeit op de bijstand. Het snoeit op de bijstand. Het schaft een tweede JSF af ehh aan."
Ik heb schoenen aan gedaan, dan ben ik wel lang genoeg.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:09 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik ben het gelukkig wel, ze zullen mijn soort (lengte) nodig hebben in de politiek
Ik moet 2,5 - 5 cm door m'n knieen gaan.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:14 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik heb schoenen aan gedaan, dan ben ik wel lang genoeg.
Jouw niveau is dus ook niet zo hoog.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:19 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik moet 2,5 - 5 cm door m'n knieen gaan.
Dan ga ik aan de andere kant van Thieme zitten.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:24 schreef Picchia het volgende:
Aan mijn posts kun je wel zien dat ik zelf niet zo lang ben. Dus ik zal maar plaatsnemen naast Marianne.
Nee, daar zit ik ook al.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:28 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Dan ga ik aan de andere kant van Thieme zitten.
quote:
Ik kon het niet aan zien. Pechtold en Roemer lijken het best voor de dag te zijn gekomen.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:41 schreef eriksd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)kkelaar__.html?p=1,1
Zijn kracht is de eenvoud.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:41 schreef mlg het volgende:
Wat is die Roemer ook een simpele man he.
Ik vond het ook maar inhoudloze geblaat wat hij deed. Het is net een bandrecorder die zich tig keer dag in dag uit herhaalt.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:41 schreef du_ke het volgende:
[..]
. Cohen is geen geboren debater maar Brinkman en Hermans zijn niet veel beter. Winnaar was Pechtold.
Mark Rutte wel eens gehoord in campagnetijd ?quote:Op maandag 28 februari 2011 22:43 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vond het ook maar inhoudloze geblaat wat hij deed. Het is net een bandrecorder die zich tig keer dag in dag uit herhaalt.
Hakkelaar? Maar had de hakkelaar ook wat zinnigs te zeggen of was hij gewoon slecht, je kunt hakkelen en goed debatteren, maar ook je uit je hoofd gelleerde zinnetjes door de zaal tetteren zonder inhoudelijk ergens op in te gaan. Dat maakt mij de hakkelaar dan als winnaar.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:41 schreef eriksd het volgende:
http://www.telegraaf.nl/b(...)kkelaar__.html?p=1,1
Komop, Job doet niets anders dan die kansloze oneliners.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Hakkelaar? Maar had de hakkelaar ook wat zinnigs te zeggen of was hij gewoon slecht, je kunt hakkelen en goed debatteren, maar ook je uit je hoofd gelleerde zinnetjes door de zaal tetteren zonder inhoudelijk ergens op in te gaan. Dat maakt mij de hakkelaar dan als winnaar.
Je kunt het me de man oneens zijn, maar het is een prima debater.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Mark Rutte wel eens gehoord in campagnetijd ?
Ook een overslaande grammofoonplaat.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:46 schreef Monolith het volgende:
[..]
Je kunt het me de man oneens zijn, maar het is een prima debater.
En de rest van cohen hoe was dat? Dat hij stottert interesseert me geen zak. Het gaat mij om het echte debat niet die 1 minuut oneliners op tetteren,.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:45 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komop, Job doet niets anders dan die kansloze oneliners.!
http://www.dumpert.nl/med(...)et_ff_niet_meer.html
Mijn karakterisering zegt ook meer over de kwaliteit van de overige debatersquote:Op maandag 28 februari 2011 22:43 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vond het ook maar inhoudloze geblaat wat hij deed. Het is net een bandrecorder die zich tig keer dag in dag uit herhaalt.
Mooi. Ze zijn hier in de provincie trouwens ook al gesloten.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:47 schreef fokthesystem het volgende:
Dus niet naar de bank rennen mensen !
Cohen is de man van oneliners, en goedkope, populistische retoriek.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:48 schreef betyar het volgende:
[..]
En de rest van cohen hoe was dat? Dat hij stottert interesseert me geen zak. Het gaat mij om het echte debat niet die 1 minuut oneliners op tetteren,.
Je wilt beweren dat er politici zijn, en dan vast bij VVD en CDA, die dat niet zijn?quote:Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Cohen is de man van oneliners, en goedkope, populistische retoriek.
Die GEA's zijn zo leeg hoor als men massaal gaat pinnen to the max..quote:Op maandag 28 februari 2011 22:48 schreef Morendo het volgende:
Mooi. Ze zijn hier in de provincie trouwens ook al gesloten.
Je bedoelt Rutte in campagnetijd?quote:Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Bij dit debat blonk De Graaff daar meer in uitquote:Op maandag 28 februari 2011 22:49 schreef Morendo het volgende:
[..]
Elke politicus die honderd keer om z'n mening wordt gevraagd over een bepaald onderwerp klinkt natuurlijk als een overslaande grammofoonplaat. In een debat of bijvoorbeeld het wekelijkse gesprek met de MP vind ik Rutte vrij helder en origineel.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:48 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ook een overslaande grammofoonplaat.
quote:Op maandag 28 februari 2011 22:48 schreef betyar het volgende:
[..]
En de rest van cohen hoe was dat? Dat hij stottert interesseert me geen zak. Het gaat mij om het echte debat niet die 1 minuut oneliners op tetteren,.
Ja, Rutte, Wiegel, Nicolai, Bolkestein en Donner en zo.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:50 schreef dotCommunism het volgende:
[..]
Je wilt beweren dat er politici zijn, en dan vast bij VVD en CDA, die dat niet zijn?
Ik vind hem simplistisch. Balkenende was inhoudelijk veel sterker.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:51 schreef Monolith het volgende:
[..]
Elke politicus die honderd keer om z'n mening wordt gevraagd over een bepaald onderwerp klinkt natuurlijk als een overslaande grammofoonplaat. In een debat of bijvoorbeeld het wekelijkse gesprek met de MP vind ik Rutte vrij helder en origineel.
Daar zitten enkelen tussen die de goedkope populistische retoriek bepaald niet schuwen.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:51 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ja, Rutte, Wiegel, Nicolai, Bolkestein en Donner en zo.
Die vond ik inhoudelijk eigenlijk vrij waardeloos.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:53 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Ik vind hem simplistisch. Balkenende was inhoudelijk veel sterker.
Jij vindt de PvdA ook meer 'centrum' dan de VVD en stemt op GL dus jij staat zo ver buiten de 'mainstream' dat ik jouw mening een beetje met een korreltje zout neem.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:51 schreef du_ke het volgende:
[..]
Bij dit debat blonk De Graaff daar meer in uit
Onzin. Louter helden.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daar zitten enkelen tussen die de goedkope populistische retoriek bepaald niet schuwen.
Ik zou eigenlijk wel eens een stemwijzer willen zien die het politieke landschap als een wat meer realistische n-dimensionale vectorruimte modelleert. Maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn van politicologen.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:54 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij vindt de PvdA ook meer 'centrum' dan de VVD en stemt op GL dus jij staat zo ver buiten de 'mainstream' dat ik jouw mening een beetje met een korreltje zout neem.
quote:
Ik ben genoeg klassiek opgeleid om te weten wat een orakel is, en dat is niet bepaald een diskwalificatie lijkt mij.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:57 schreef du_ke het volgende:
[..]
.
De naam 'Het Orakel van Diever' was ook vast volledig ten onrechte.
Ik zou als shock and aw wel eens een week durende hack willen meemaken van al die stemwijzers en dat mensen vragen krijgen over kwesties die al lang bestemd zijn, al wetten zijn, of juist opgeheven, minder geworden e.d.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:56 schreef Monolith het volgende:
Ik zou eigenlijk wel eens een stemwijzer willen zien die het politieke landschap als een wat meer realistische n-dimensionale vectorruimte modelleert. Maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn van politicologen.
Ah hij doet zijn werk, mooi.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:03 schreef du_ke het volgende:
Rutte zeurt dat het over de staten en eerste kamer gaat maar zit nu bij P&W en morgen in Nieuwsuur campagne te voeren.
Volgens mij probeer je hier te zeggen dat partijen niet altijd hun beloftes waarmaken. Daarbij moet je natuurlijk wel even in acht nemen dat partijen die in de regering gaan zitten nou eenmaal concessies moeten doen.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:01 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik zou als shock and aw wel eens een week durende hack willen meemaken van al die stemwijzers en dat mensen vragen krijgen over kwesties die al lang bestemd zijn, al wetten zijn, of juist opgeheven, minder geworden e.d.
Oftewel, achterom bekeken en gepeild achteraf, dan gaat men schrikken![]()
Uiteraard is een wEl bekende vraag als bent u voor de EU niet mogelijk, dan valt de boel door de mand. juist provinciale verkiezingen lenen zich er goed voor en i.p.v. nu spelende polder plannen rond polder Y neemt men gewoon iets fictief dat wel dezelfde impact heeft o.i.d.
Tja.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:03 schreef du_ke het volgende:
Rutte zeurt dat het over de staten en eerste kamer gaat maar zit nu bij P&W en morgen in Nieuwsuur campagne te voeren.
Er zitten toch andere?quote:
Dergelijke methoden maken communicatie er niet makkelijker op, he. Zoiets construeren is niet bijster moeilijk, zoiets inzichtelijk maken voor de gemiddelde gebruiker van kieswijzers lijkt me echter geen sinecure.quote:Op maandag 28 februari 2011 22:56 schreef Monolith het volgende:
[..]
Ik zou eigenlijk wel eens een stemwijzer willen zien die het politieke landschap als een wat meer realistische n-dimensionale vectorruimte modelleert. Maar dat zal wel weer te veel gevraagd zijn van politicologen.
Rutte en een vriendin? Jamai was ook hetero.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:08 schreef Morendo het volgende:
[..]
Is dat wel het juiste moment om je vriendin te onthullen?
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Rutte en een vriendin? Jamai was ook hetero.
Nou ja, dat wil ik niet per definitie zeggen. Nu wordt er bij stemwijzers ook vaak al de mogelijkheid geboden om bepaalde onderwerpen geen of juist extra significantie toe te kennen. Je zou die verschillende onderwerpen als uitgangspunt kunnen nemen van een n-dimensionale vector. Goed, het is natuurlijk wat minder makkelijk grafisch te representeren, maar je kunt er wel mooi allerlei subanalyses op onderwerp (A,B, C), (A, B, E) of (C, D, E) uitvoeren natuurlijkquote:Op maandag 28 februari 2011 23:07 schreef Reya het volgende:
[..]
Dergelijke methoden maken communicatie er niet makkelijker op, he. Zoiets construeren is niet bijster moeilijk, zoiets inzichtelijk maken voor de gemiddelde gebruiker van kieswijzers lijkt me echter geen sinecure.
George Michael ookquote:Op maandag 28 februari 2011 23:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Rutte en een vriendin? Jamai was ook hetero.
Bos idem.quote:
H&M overhemdje van 'm.quote:
Dat is dan weer wel leuk.quote:
Het zal ongetwijfeld niet, maar doordat hij zo flubberig om het tweede knoopje hangt, ziet het er uit als een H&M hemd.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:15 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat hij daar draagt is echt geen H&M hoor.
Verhagen Brioniquote:
Zo te zien heeft z'n moeder het in ieder geval prima gestreken.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:15 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het zal ongetwijfeld niet, maar doordat hij zo flubberig om het tweede knoopje hangt, ziet het er uit als een H&M hemd.
Ik vraag me af in hoeverre een substantieel gedeelte van de gebruikers werkelijk geinteresseerd is in dergelijke opties.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:12 schreef Monolith het volgende:
[..]
Nou ja, dat wil ik niet per definitie zeggen. Nu wordt er bij stemwijzers ook vaak al de mogelijkheid geboden om bepaalde onderwerpen geen of juist extra significantie toe te kennen. Je zou die verschillende onderwerpen als uitgangspunt kunnen nemen van een n-dimensionale vector. Goed, het is natuurlijk wat minder makkelijk grafisch te representeren, maar je kunt er wel mooi allerlei subanalyses op onderwerp (A,B, C), (A, B, E) of (C, D, E) uitvoeren natuurlijk
Sinds wanneer interesseert de mening van het klootjesvolk ons?quote:Op maandag 28 februari 2011 23:17 schreef Reya het volgende:
[..]
Ik vraag me af in hoeverre een substantieel gedeelte van de gebruikers werkelijk geinteresseerd is in dergelijke opties.
Bedrijfsmatig denken, amice.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:18 schreef Monolith het volgende:
[..]
Sinds wanneer interesseert de mening van het klootjesvolk ons?
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:17 schreef betyar het volgende:
[..]
Die vrouw is nep!!
[ afbeelding ]
Dit is de echte
Daar hadden we de stomwijzer toch al voor?quote:
Ach, minder dan Flop C.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:28 schreef betyar het volgende:
Rutte is flink campagne aan het voeren
Ow yep, hij zit bij P&W hè? Zal zo de herhaling effe kijken.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:28 schreef betyar het volgende:
Rutte is flink campagne aan het voeren
dat is natuurlijk onzin. Hij krijgt een uur live campagnetijd daar kan dat debatje van Cohen niet tegen op.quote:
Dat is het ook, deze man praat mooi maar de praktijk leert anders, als je iets mankeert 95% van de gevallen hoor je je cv al opfrommelen en in de prullenbak verdwijnen.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:47 schreef Reya het volgende:
Het lijkt me inderdaad een wat al te optimistische voorstelling van zaken. Bedrijven houden zich liever louter bezig met hun core business, ongeacht of het nou uiteindelijk rendabel is om mensen met een arbeidshandicap in dienst te nemen. Vanuit de optiek van een bedrijf een begrijpelijke strategie, maar dat houdt arbeidsgehandicapten nog steeds aan de kant.
Gelukkig hebben ze deze fraudeur tijdig aangepakt.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:43 schreef betyar het volgende:
Mijn huidige werkgever wist in eerste instantie niet eens van mijn handicap, pas later toen ze bericht kregen van het UWV werd ik op het matje geroepen en ze beschuldigde mij dat ik informatie achterhield, ik was immers niet gezond.
Nee hoor, want je bent niet verplicht te zeggen dat je een arbeidshandicap hebt of iets mankeert. Ik heb wel gezegd dat ik de functie prima kan uitoefenen, wat ook bleek.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:52 schreef Picchia het volgende:
[..]
Gelukkig hebben ze deze fraudeur tijdig aangepakt.
Ik dacht dat je door het UWV op het matje werd geroepen.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:56 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, want je bent niet verplicht te zeggen dat je een arbeidshandicap hebt of iets mankeert. Ik heb wel gezegd dat ik de functie prima kan uitoefenen, wat ook bleek.
Vragen ze dat bij sollicitatie?quote:Op maandag 28 februari 2011 23:57 schreef GSbrder het volgende:
Net zoals je niet verplicht bent als 28-jarige vrouw te vertellen dat je een kinderwens hebt
Nee hoor, waarom zouden ze?quote:Op maandag 28 februari 2011 23:58 schreef Picchia het volgende:
[..]
Ik dacht dat je door het UWV op het matje werd geroepen.
Ja. En je hoeft niet te antwoorden, maar dan weet de werkgever genoeg.quote:
En als je nee zegt? Dan kunnen ze toch later niks meer doen, er zal geen rechter zijn die de werkgever gelijk geeft, of wel?quote:Op maandag 28 februari 2011 23:59 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ja. En je hoeft niet te antwoorden, maar dan weet de werkgever genoeg.
Terecht.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:58 schreef Reya het volgende:
Een vriendin van me is ooit min of meer expliciet niet aangenomen omdat ze in de werpende periode zat.
Uiteraard, net zoals iemand die tijdens een sollicitatiegesprek aangeeft "geen 9-5 mentaliteit te hebben" niet gepakt kan worden als hij 16:55 z'n computer uitdrukt. Het gaat om de interactie, het gesprek zelf, de antwoorden zijn imho veel minder van belang dan de manier hoe je reageert op de vragen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:00 schreef betyar het volgende:
[..]
En als je nee zegt? Dan kunnen ze toch later niks meer doen, er zal geen rechter zijn die de werkgever gelijk geeft, of wel?
Als ze daar uit zichzelf over had gelogen, dan mag ze op staande voet ontslagen worden. Als de werkgever naar haar zwangerschap vroeg, dan mag dat niet. Maar het kan natuurlijk je arbeidsrelatie verstoren.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:00 schreef betyar het volgende:
[..]
En als je nee zegt? Dan kunnen ze toch later niks meer doen, er zal geen rechter zijn die de werkgever gelijk geeft, of wel?
Daar gaat het niet zozeer om; het is vooral een gewetensvraag, en je moet maar wel de bluf hebben om glashard "nee" te zeggen terwijl je wel heimelijke plannen hebt. Daarnaast maak je je potentieel ook erg impopulair binnen je werkomgeving met dergelijke acties, zeker als dat betekent dat je je collega's plots met een probleem opzadelt.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:00 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, wat een klets zeg. Als je dat aanvecht win je altijd.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:03 schreef Picchia het volgende:
[..]
Als ze daar uit zichzelf over had gelogen, dan mag ze op staande voet ontslagen worden. Als de werkgever naar haar zwangerschap vroeg, dan mag dat niet. Maar het kan natuurlijk je arbeidsrelatie verstoren.
Tegen een werkgever kan ik glashard nee zeggen, om wat voor reden dan ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:04 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar gaat het niet zozeer om; het is vooral een gewetensvraag, en je moet maar wel de bluf hebben om glashard "nee" te zeggen terwijl je wel heimelijke plannen hebt. Daarnaast maak je je potentieel ook erg impopulair binnen je werkomgeving met dergelijke acties, zeker als dat betekent dat je je collega's plots met een probleem opzadelt.
Precies, terwijl ik ook vind dat parttime gaan werken in elk geval al beter is dan fulltime. Dat is natuurlijk wel gelijk een onmogelijkheid als je de emancipatie wilt voltooien. Maar dat hoeft van mij dan ook niet zo zeer.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:07 schreef Reya het volgende:
Het schrikbeeld voor werkgevers lijkt me trouwens nog niet eens het zwangerschapsverlof an sich, maar eerder dat vrouwen, nadat je een aantal jaar flink in ze hebt geinvesteerd, parttime willen gaan werken.
Met als gevolg dat werkgevers risicomijdend gedrag gaan vertonen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, wat een klets zeg. Als je dat aanvecht win je altijd.
[..]
Tegen een werkgever kan ik glashard nee zeggen, om wat voor reden dan ook.
En populair of niet, zoals vanmiddag al eens is aangegeven : Je hebt een contract met je werkgever in ruil voor je diensten betaald hij je. Lever je meer diensten betaald hij meer. Dat er ook is afgesproken dat er bij ziekte of zwangerschap door betaalt dient te worden ligt aan de werkgever zelf, dan moet hij bij de CAO's maar keihard nee zeggen.
komt de flauwekul over investeren weer aan, werkgevers hebben tegenwoordige het motto "investeer in jezelf"quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:07 schreef Reya het volgende:
Het schrikbeeld voor werkgevers lijkt me trouwens nog niet eens het zwangerschapsverlof an sich, maar eerder dat vrouwen, nadat je een aantal jaar flink in ze hebt geinvesteerd, parttime willen gaan werken.
Moeten ze helemaal zelf weten toch? de werkgevers willen vrouwen aan het werk, is goed dan betaal je er ook maar voor. Klaar.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:09 schreef Reya het volgende:
[..]
Met als gevolg dat werkgevers risicomijdend gedrag gaan vertonen.
Het is toch echt grotendeels de ondernemers die op VVD stemmen en die willen alle vrouwen aan het werk hebben, kiezen ze zelf voor.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:10 schreef du_ke het volgende:
Hier een collegatje dat inderdaad in de 3 jaar dat ik hier werk 2 kinderen geworpen heeft en flink minder is gaan werken. Het schiet gewoon niet op.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:11 schreef EchtGaaf het volgende:
Wel te rusten, handen boven de laken en:![]()
![]()
Seksist. Laat Femke of Jolande het niet horen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:10 schreef du_ke het volgende:
Hier een collegatje dat inderdaad in de 3 jaar dat ik hier werk 2 kinderen geworpen heeft en flink minder is gaan werken. Het schiet gewoon niet op.
Dat is ook wel weer zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:11 schreef betyar het volgende:
[..]
Het is toch echt grotendeels de ondernemers die op VVD stemmen en die willen alle vrouwen aan het werk hebben, kiezen ze zelf voor.
Uiteraard, bij krapte op de arbeidsmarkt kun je als werkgever niet veel anders dan eieren voor je geld kiezen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:10 schreef betyar het volgende:
[..]
Moeten ze helemaal zelf weten toch? de werkgevers willen vrouwen aan het werk, is goed dan betaal je er ook maar voor. Klaar.
Bij productiewerk zal dat vast het geval zijn, maar om gekwalificeerde mensen wordt onverkort gevochten.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:15 schreef EchtGaaf het volgende:
Krapte op arbeidsmarkt? Voor jou tig anderen.
Ja, als een andere man het kind maar onderhoud.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:14 schreef Reya het volgende:
[..]
Uiteraard, bij krapte op de arbeidsmarkt kun je als werkgever niet veel anders dan eieren voor je geld kiezen.
Jaaa, 80 km. rondom mijn woonplaats 8000 vacatures voor HBO en universitair op nationale vacaturebank.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij productiewerk zal dat vast het geval zijn, maar om gekwalificeerde mensen wordt onverkort gevochten.
.... en zoeken 160.000 mensen een baan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:20 schreef betyar het volgende:
[..]
Jaaa, 80 km. rondom mijn woonplaats 8000 vacatures voor HBO en universitair op nationale vacaturebank.
Nee, natuurlijk nietquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:23 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
.... en zoeken 160.000 mensen een baan.
80 kilometer rondom toch wel? Zo afgelegen wonen wij niet.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:34 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, natuurlijk niet. In de regio van betyar wonen niet eens 160.000 mensen.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:41 schreef betyar het volgende:
[..]
80 kilometer rondom toch wel? Zo afgelegen wonen wij niet.![]()
beetje laat, maar ook halloquote:
Inderdaad die markt is echt wel krapquote:Op dinsdag 1 maart 2011 00:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij productiewerk zal dat vast het geval zijn, maar om gekwalificeerde mensen wordt onverkort gevochten.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:35 schreef dotCommunism het volgende:
*insert grap van Morendo of Mlg of Erik dat ik maar helemaal niet moet gaan stemmen*
Stem tegen......quote:Op dinsdag 1 maart 2011 08:42 schreef Reya het volgende:
Ik verkeer in voortdurende twijfel over mijn stemkeuze.
D66, erik. Niet denken, gewoon doen.quote:
Bij welke krant zit je Koos?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
Goed te zien dat mijn krant een slotoffensief heeft geopend tegen het kabinet. Enkel ingezonden brieven die zich tegen het kabinet keren.
??quote:Begin deze maand oordeelde de Haagse rechtbank dat de staat niet verantwoordelijk is voor vervuilde politie- en justitieregisters.
De Stentorquote:
Sta je ook in het colofon?quote:
Niet op de website, wel in de krant.quote:
Damn. Moet ik weer naar de achterhoek om je identiteit te achterhalenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet op de website, wel in de krant.
BD is familie van ons. Mijn artikelen worden ook nog wel eens in het BD geplaatst.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:09 schreef betyar het volgende:
Ha een soort brabants dagblad (Niks mis mee hoor)
Dan val jij soms bij mijn schoonmoeder binnenquote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
BD is familie van ons. Mijn artikelen worden ook nog wel eens in het BD geplaatst.
Tja, als Cohen het niet doet moet de burger het maar, niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:04 schreef KoosVogels het volgende:
Goed te zien dat mijn krant een slotoffensief heeft geopend tegen het kabinet. Enkel ingezonden brieven die zich tegen het kabinet keren.
quote:
Daarom stem ik op een partij en niet op een persoon. Waarom zou ik op een persoon stemmen? Onderbuikgevoelens?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat mensen daar nog op stemmen zeg, wat een flop.
Omdat de partij nog droeviger is.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Daarom stem ik op een partij en niet op een persoon. Waarom zou ik op een persoon stemmen? Onderbuikgevoelens?
Dat gelieg over mensen met een arbeidshandicap?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:31 schreef Voorschrift het volgende:
Neem een voorbeeld aan Rutte bij Pauw en Witteman gister, dat is pas klare taal.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:11 schreef eriksd het volgende:
[..]
Damn. Moet ik weer naar de achterhoek om je identiteit te achterhalen
Hoe wat gelieg?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Dat gelieg over mensen met een arbeidshandicap?
eens, wordt echt vervelend. Dadelijk komt er nog dom commentaar dat Cohen rechts dragend is.......quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:34 schreef Reya het volgende:
Het voortdurende commentaar op de debatprestaties van Cohen is wat vermoeiend aan het worden; zijn er geen inhoudelijke punten om aan te snijden?
Bij P&W gisteren, die onzin die hij verkocht over mensen met een arbeidshandicap, dat strookte helemaal niet met de werkelijkheid.quote:
Het gaat je uiteraard geweldig aan het hart, maar hij heeft wel gelijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Bij P&W gisteren, die onzin die hij verkocht over mensen met een arbeidshandicap, dat strookte helemaal niet met de werkelijkheid.
Deze man denkt dat werkgevers staan te springen op gesubsidieerde werknemers waar je voortdurend achterna kunt lopen of het werk wel goed is.
Nu ben ik echt naar de Arbo.![]()
See you later.
Goed, ik stem ditmaal geen PvdA, maar dat heeft meer met de standpunten dan met Cohen te maken. Maar ik vind jullie gehak op de persoon Cohen zeer vermakelijk. Vooral als hij straks echt opstapt en een hardliner voor hem in de plaats komt die de vloer aanveegt met de coalitie.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:27 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat mensen daar nog op stemmen zeg, wat een flop. En ik kan me nog 3 topics terug herinneren dat Koos me afviel omdat ik oude koeien uit de sloot haalde. Tja Koos, kan er weinig aan doen, maar Cohen is zelf nou eenmaal zo incompetent, hij levert zelfs aardig wederom nieuw bewijs.
Zie jij hem al speechen bij de Europese Unie, of andere instanties als premier? pff.
Een hardliner van De Partij is wellicht nog wel makkelijker om tegen te ageren dan een figuur als Cohen die het moet hebben van het sympathie effect omdat hij zo knullig over komt. Hardliners kan je aanpakken op belachelijke standpunten, Cohen niet want hij weet ze zelf niet eens over te brengen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, ik stem ditmaal geen PvdA, maar dat heeft meer met de standpunten dan met Cohen te maken. Maar ik vind jullie gehak op de persoon Cohen zeer vermakelijk. Vooral als hij straks echt opstapt en een hardliner voor hem in de plaats komt die de vloer aanveegt met de coalitie.
Wat in jouw oren belachelijk klinkt, zal bij een ander leiden tot instemmend geknik. Telkens als ik zo'n De Graaf of Wilders hoor 'debatteren', dan schud ik meewarig mijn hoofd. De standpunten van de PVV raken immers kant noch wal, maar toch stemmen honderduizenden Nederlanders PVV. Rara politiepetje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:49 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een hardliner van De Partij is wellicht nog wel makkelijker om tegen te ageren dan een figuur als Cohen die het moet hebben van het sympathie effect omdat hij zo knullig over komt. Hardliners kan je aanpakken op belachelijke standpunten, Cohen niet want hij weet ze zelf niet eens over te brengen.
Ja, maar met debatten is dat makkelijker aan te pakken dan een stotterend dalfje zalfje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:52 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Wat in jouw oren belachelijk klinkt, zal bij een ander leiden tot instemmend geknik. Telkens als ik zo'n De Graaf of Wilders hoor 'debatteren', dan schud ik meewarig mijn hoofd. De standpunten van de PVV raken immers kant noch wal, maar toch stemmen honderduizenden Nederlanders PVV. Rara politiepetje.
Onzin. Wanneer een debater een verhaal presenteert wat lekker in het gehoor ligt maar slechts ten dele op waarheid berust, dan maakt hij het zijn tegenstanders verdomd lastig. Zie de SP en de PVV. Deze partijen verkopen onzin, maar ze winnen er wel zieltjes mee.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:54 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, maar met debatten is dat makkelijker aan te pakken dan een stotterend dalfje zalfje.
De SP en PVV winnen geen zieltjes door hun debatten, maar simpelweg door hun ietwat "extreme" standpunten waardoor mensen het automatisch als toevluchtsoord zien. Dat zei Rutte gister ook wel, mensen zijn gewoon ontevreden over de gang van zaken en vluchten dan naar "LINKS" of "RECHTS" en zien verder geen debatten of welke argumenten dan ook.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Onzin. Wanneer een debater een verhaal presenteert wat lekker in het gehoor ligt maar slechts ten dele op waarheid berust, dan maakt hij het zijn tegenstanders verdomd lastig. Zie de SP en de PVV. Deze partijen verkopen onzin, maar ze winnen er wel zieltjes mee.
Vandaar dat Wilders in de aanloop naar de TK-verkiezingen telkens door het publiek werd gekroond als winnaar. Je hebt wel gelijk, maar niet volledig. Het is overigens te hopen dat de economie niet verder in het slop raakt, want dan zullen nog veel meer mensen hun toevlucht nemen tot de SP/PVV.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
De SP en PVV winnen geen zieltjes door hun debatten, maar simpelweg door hun ietwat "extreme" standpunten waardoor mensen het automatisch als toevluchtsoord zien. Dat zei Rutte gister ook wel, mensen zijn gewoon ontevreden over de gang van zaken en vluchten dan naar "LINKS" of "RECHTS" en zien verder geen debatten of welke argumenten dan ook.
De debatten die er werkelijk toe doen, met inhoudelijk te bediscussiëren punten worden meestal gehouden tussen de overige partijen, met uitzondering van PvdD en SGP/CU.
Het spijt me zeer, maar als het gros van de mensen denkt dat Wilders z'n roepen en schreeuwen (van tijd tot tijd) debatteren is dan is dat echt niet mij aan te rekenen en mijn definitie daarvan. Hij participeert de helft van de tijd niet eens in een debat. Dat geld overig ook voor Roemer met z'n grapjes die kant nog wal raken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Vandaar dat Wilders in de aanloop naar de TK-verkiezingen telkens door het publiek werd gekroond als winnaar. Je hebt wel gelijk, maar niet volledig. Het is overigens te hopen dat de economie niet verder in het slop raakt, want dan zullen nog veel meer mensen hun toevlucht nemen tot de SP/PVV.
Voorschrift, het gaat er niet wat jij en ik vinden. Het klootjesvolk vindt deze stijl van 'debatteren' de shit en kiest daarom voor een Roemer of Wilders. Simpele figuren willen nou eenmaal simpele oplossingen en simpele oorzaken horen. Die worden alleen maar nerveus van een goed onderbouwd verhaal dat op feiten is gebaseerd en waar een echte ideologische basis achterzit.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het spijt me zeer, maar als het gros van de mensen denkt dat Wilders z'n roepen en schreeuwen (van tijd tot tijd) debatteren is dan is dat echt niet mij aan te rekenen en mijn definitie daarvan. Hij participeert de helft van de tijd niet eens in een debat. Dat geld overig ook voor Roemer met z'n grapjes die kant nog wal raken.
Ik vind een beetje pit, een beetje Britse stijl, helemaal geweldig. Maar wat er af en toe gebeurd op dit moment waar het gepeupel om staat te springen komt zelfs daar niet in de buurt. Inhoudelijk de stem verheffen en ander taalgebruik gebruiken, dat kan. Maar domweg wat roepen, nee.
Qua economie valt dat wel mee, die is herstellende. Nederland als tertiair land zal er gewoon wat langer over doen om ten volle te profiteren van de groeiende wereldhandel en industriële landen als Duitsland zijn daar sneller in. Wij staan wat verder van de "bron", dus zal het effect ook iets langer op zich laten wachten.
De economie tegenwoordig nog gebruiken als doemscenario is wat mij betreft zwaar outdated. We moeten met z'n allen wel een keer "over" die crisis stappen.
Hoe bedoel je?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het gaat je uiteraard geweldig aan het hart, maar hij heeft wel gelijk.
Dus moet de regering ondernemers dwingen? Nee danku.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef betyar het volgende:
[..]
Hoe bedoel je?
De praktijk leert dat werkgevers mensen met een lichamelijke en of verstandelijke beperking liever zien gaan dan komen.
Rutte is van mening dat werkgevers graag mensen met een beperking en dat rugzakje met geld willen hebben terwijl ze liever mensen met een beperking helemaal niet willen hebben. Rutte kwam over als een sociaal man die mensen met een beperking uit de sociale werkplaats wil halen en als vakkenvullers of hoveniers kan me niet schalen wat voor werk laten doen bij gewone ondernemers, die ondernemers willen dat helemaal niet.
Ja dat zal best, maar daarom zei ik ook dat je de SP en PVV niet als zodanig hoeft mee te tellen, thats all. En ik vind als je een debat bekijkt tussen de gevestigde partijen dat zo iemand als Cohen daar weinig te zoeken heeft, laten we eerlijk wezen. Hij zal best een boegbeeld zijn voor PvdA als knuffelend sociaal theedrinkend Nederland, maar in de praktijk stelt het toch weinig voor, dat moet je wel met me eens zijn hoop ik?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Voorschrift, het gaat er niet wat jij en ik vinden. Het klootjesvolk vindt deze stijl van 'debatteren' de shit en kiest daarom voor een Roemer of Wilders. Simpele figuren willen nou eenmaal simpele oplossingen en simpele oorzaken horen. Die worden alleen maar nerveus van een goed onderbouwd verhaal dat op feiten is gebaseerd en waar een echte ideologische basis achterzit.
Dat is een andere praktijk dan ik zie. Ik zie vooral veel bedrijven die dat zakje met geld met plezier aannemen, zeker voor mensen met lichamelijke handicap.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:51 schreef betyar het volgende:
[..]
De praktijk leert dat werkgevers mensen met een lichamelijke en of verstandelijke beperking liever zien gaan dan komen.
Op zich wel mee eens. Het doet mij eerlijk gezegd gewoon niet zoveel.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:59 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja dat zal best, maar daarom zei ik ook dat je de SP en PVV niet als zodanig hoeft mee te tellen, thats all. En ik vind als je een debat bekijkt tussen de gevestigde partijen dat zo iemand als Cohen daar weinig te zoeken heeft, laten we eerlijk wezen. Hij zal best een boegbeeld zijn voor PvdA als knuffelend sociaal theedrinkend Nederland, maar in de praktijk stelt het toch weinig voor, dat moet je wel met me eens zijn hoop ik?
Nee hoor, gewoon die mensen hun dagtaakjes laten doen zonder enige dwang van ondernemers die geld willen zien.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dus moet de regering ondernemers dwingen? Nee danku.
In zo'n debat mij ook niet echt zoveel, maar je moet wel denken aan het toekomstperspectief van zo'n man. Hij behoort straks wel ons land overal verbaal te verdedigen, daar is hij gewoon niet geschikt voor, sorry kan er ook verder weinig aan doen maar het is nou eenmaal zo.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Op zich wel mee eens. Het doet mij eerlijk gezegd gewoon niet zoveel.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:09 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
In zo'n debat mij ook niet echt zoveel, maar je moet wel denken aan het toekomstperspectief van zo'n man. Hij behoort straks wel ons land overal verbaal te verdedigen, daar is hij gewoon niet geschikt voor, sorry kan er ook verder weinig aan doen maar het is nou eenmaal zo.
Of hij moet "The King's Speech" wat vaker kijken.Weet je wat het is; die hele Cohen interesseert mij eerlijk gezegd niet bijzonder veel. Ik zie alle rechtsmensjes op FOK! gillend klaarkomen wanneer de beste man weer eens niet uit zn woorden komt. En voor de honderste keer komen vervolgens de thee- en stottergrapjes dan weer voorbij. Het is allemaal een beetje niveauloos. En van de PVV-achterban verwacht ik dergelijk simplisme, maar van verstandig rechts mag je toch meer verwachten?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
Zeg, zelfs mensen die de wereld op hun schouders dragen en de touwtjes in handen hebben mogen toch wel een keer de lol ergens van inzien of niet?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:13 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Weet je wat het is; die hele Cohen interesseert mij eerlijk gezegd niet bijzonder veel. Ik zie alle rechtsmensjes op FOK! gillend klaarkomen wanneer de beste man weer eens niet uit zn woorden komt. En voor de honderste keer komen vervolgens de thee- en stottergrapjes dan weer voorbij. Het is allemaal een beetje niveauloos. En van de PVV-achterban verwacht ik dergelijk simplisme, maar van verstandig rechts mag je toch meer verwachten?
Mag, maar het is allemaal nogal beneden mijn niveau.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeg, zelfs mensen die de wereld op hun schouders dragen en de touwtjes in handen hebben mogen toch wel een keer de lol ergens van inzien of niet?
Dat zakje met geld nemen ze graag aan, maar de mensen zijn ze liever kwijt dan rijk. Ik merk het zelf toen ik vanuit dienst (2005) ging solliciteren:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:03 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat is een andere praktijk dan ik zie. Ik zie vooral veel bedrijven die dat zakje met geld met plezier aannemen, zeker voor mensen met lichamelijke handicap.
Standaard sollicitatie gesprekken werden het zo.quote:Een arbeidshandicap?
Waar heb je last van?
Nergens oohh, en in de toekomst?
Weet je niet?
Oke we bellen nog.
Nou kom op zeg, kreeg je niet eens een kleine glimlach van Cohen gister?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mag, maar het is allemaal nogal beneden mijn niveau.
Ik moest een beetje gniffelen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou kom op zeg, kreeg je niet eens een kleine glimlach van Cohen gister?
Dat ze jou niet willen hoeft natuurlijk niet persee iets met je handicap te maken te hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee hoor, bedrijven willen je niet, ook al heb je financiële voordelen. (Geen betaling bepaalde premies en looncompensatie bij ziekte).
Heb het niet gezien omdat ik aan het werk was. Ja, je mag wel eens een voorbeeld nemen aan dit linksmens.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nou kom op zeg, kreeg je niet eens een kleine glimlach van Cohen gister?
Als ze naar mijn papiertjes keken en CV dan is er is er geen reden om mij niet aan te nemen, gewoon een volwaardige timmerman die zijn vak verstaat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:21 schreef Boze_Appel het volgende:
[..]
Dat ze jou niet willen hoeft natuurlijk niet persee iets met je handicap te maken te hebben.
Tja, dan youtube je het maarquote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Heb het niet gezien omdat ik aan het werk was. Ja, je mag wel eens een voorbeeld nemen aan dit linksmens.
Het gaat tegenwoordig meer om de vorm dan om de inhoud. Triest maar waar. Cohen deed het goed in het debat. Ja, jammer dat het hopeloos mis ging in die ene minuut.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:34 schreef Reya het volgende:
Het voortdurende commentaar op de debatprestaties van Cohen is wat vermoeiend aan het worden; zijn er geen inhoudelijke punten om aan te snijden?
Ik ergerde mij ook dood aan Rutte om die opmerkingen. Hij staat mijlenver van de realiteit. Geen werkgever wil een arbeidsgehandicapte in dienst. Ook niet met subsidie. Ze vinden het een te groot gedoe. En werkgevers realiseren ook wel dat een subsidie slechts tijdelijk wordt verstrekt. Als een arbeidsgehandicapte al word aangenomen, staat die zo weer op straat.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 09:39 schreef betyar het volgende:
[..]
Bij P&W gisteren, die onzin die hij verkocht over mensen met een arbeidshandicap, dat strookte helemaal niet met de werkelijkheid.
Deze man denkt dat werkgevers staan te springen op gesubsidieerde werknemers waar je voortdurend achterna kunt lopen of het werk wel goed is.
Nu ben ik echt naar de Arbo.![]()
See you later.
Nee, voor je het weet scheiden ze zich af en sluiten ze zich aan bij de PVV, je weet maar nooit met die namen natuurlijk.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:48 schreef remlof het volgende:
Hey tof, er staan één Ingrid en twee Henken op de lijst van de PvdA Gelderland. Zal ik op één van die drie gaan stemmen?
Ik vind het ook een freakshow van Net5. Ik ga er zeker niet naar kijken.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 11:44 schreef Voorschrift het volgende:
Jullie doen me denken aan de professor ethiek over dat programma van Net5 over "Beauty and the Beast" waarin hij het een "freakshow" noemde met geen respect voor de mensen die er aan participeren.
Welnu, wanneer een professor ethiek jou al neerzet als "Freak", kom je wat mij betreft op eenzelfde niveau als jij die stelt dat een bedrijf met een lichamelijk gehandicapte meteen een "josti band" is.
Van de pot gerukt gewoon, pretenderen op te komen voor die mensen en ze dan meteen wegzetten in een hok en een beledigende label er op plaatsen.
Hij noemt de deelnemers geen freak. Hij kwalificeert de show als zijnde "freak". Als zijnde smakeloos. Dat is wat anders.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:00 schreef Voorschrift het volgende:
Ja, ze zijn zo zielig, je hebt het zo goed met ze voor, je wil ze zo graag helpen.
Zolang ze maar niet op tv komen en je ze freak kan noemen.
Goed zo jongen.
Ja, "aapies kijken" en "freakshow" heeft totaal geen betrekking op de mensen in de show inderdaad, jezus zeg, ben je echt zo kortzichtig?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:08 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Hij noemt de deelnemers geen freak. Hij kwalificeert de show als zijnde "freak". Als zijnde smakeloos. Dat is wat anders.
hier nu dus ook ffquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:12 schreef KoosVogels het volgende:
FTS's IQ sijpelt door het parket in POL.
Exact.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:09 schreef betyar het volgende:
Kijk eens goed naar de bedrijven en kijk eens naar het aantal mensen met een beperking die daar werken, financiële voordelen bestaan al veel langer ook al iets wat Rutte net doet of hij dat nu heeft uitgevonden, als het zo financieel aantrekkelijk was dan waren er helemaal geen sociale werkplaatsen of werkloze mensen met een beperking.
Hulptroepen? Waarvoor? Er is niet eens sprake van een discussie in het andere topic.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:20 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
hier nu dus ook ffHeb je aldaar hulptroepen nodig koos?
Verklaar je nader?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:20 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Exact.
Rutte is een volksmenner eerste klas. Het gros tuint er nog in ook.
Nee.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:11 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, "aapies kijken" en "freakshow" heeft totaal geen betrekking op de mensen in de show inderdaad, jezus zeg, ben je echt zo kortzichtig?
Laat ik het anders zeggen: Rutte is een demagoog eerste klas. Precies wat Betyar zei, het "idee" brengen alsof hij het wiel heeft uitgevonden.quote:
Ik las net iets van 300.000 jonge werklozen in de ww? (het schoot voorbij in een streamer terwijl ik half en half de tv volgde)quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:09 schreef betyar het volgende:
Kijk eens goed naar de bedrijven en kijk eens naar het aantal mensen met een beperking die daar werken, financiële voordelen bestaan al veel langer ook al iets wat Rutte net doet of hij dat nu heeft uitgevonden, als het zo financieel aantrekkelijk was dan waren er helemaal geen sociale werkplaatsen of werkloze mensen met een beperking.
Daar heb je zeker wat punten, echter als je dit voorlegt begint men te zeuren over ervaring en vakkennis dat die verdwijnt als de oudere met pensioen gaan.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:27 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Ik las net iets van 300.000 jonge werklozen in de ww? (het schoot voorbij in een streamer terwijl ik half en half de tv volgde)
Dan hebben we nu jongeren en 'gemiddelden' met een disabiliteit genoemd.
Hoe zit het met de ouderen :
Als het om de vergrijzing van de bevolking gaat worden we overspoeld door berichten als:
"De vergrijzing van de bevolking heeft grote gevolgen, met name op
sociaal-economisch en financieel gebied. Veel westerse landen kennen een
sociaal zekerheidstelsel dat wordt gefinancierd met behulp van een
zogenaamd omslagstelsel, waarbij in elk jaar de werkenden de uitkeringen
van de inactieven betalen".
En:
"Wanneer het aantal ouderen sterk toeneemt (en daarmee het aantal mensen
dat een pensioenuitkering ontvangt), zullen de belastingen en de premies
die de werkenden vanwege dit omslagstelsel moeten ophoesten, sterk
moeten stijgen".
Wat men echter vergeet is dat door de "toename" van de ouderen en de "afname" van de jongeren het aantal arbeidsplaatsen voor de 50-plussers ofwel 65-minners wordt vergroot.
En over 50-plus c.q. 65-min (wordt 67-minners) lees ik nu regelmatig berichten als:
"50-plussers die werkloos raken, kunnen vaak moeilijk weer een baan
vinden. Veel bedrijven geven de voorkeur aan jongere werkzoekenden,
ondanks de werkervaring van ouderen".
En dat in toenemende behoefte aan ouderen bij gebrek aan jongeren - betekent dat een steeds omvangrijker bedrag aan ww-uitkering euro's e.d. aan ouderen gespaard gaat worden. Is dat niet wonderlijk? Ik heb daar nog geen econometrische calculaties over gezien. Vergrijzing, economisch wellicht een duim omhoog ipv omlaag?
Volgens mij doet hij helemaal niet of dit nieuw is maar geeft hij aan dat die mogelijkheid er is. Wanneer bedrijven er geen gebruik van maken is het hun goed recht lijkt me. Of moeten bedrijven een percentage gehandicapten aannemen? Net als in Zuid Afrika waar je zoveel zwarten in dienst moet hebben binnen je bedrijf?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:26 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Laat ik het anders zeggen: Rutte is een demagoog eerste klas. Precies wat Betyar zei, het "idee" brengen alsof hij het wiel heeft uitgevonden.
WsW-ers worden al regelmatig bij regulieren bedrijven geplaatst onder de regeling. Niks nieuw dus. Dat is helaas maar beperkt mogelijk, voor een grote groep is het geen optie.
Nee, ben ik niet voor.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:37 schreef Tem het volgende:
[..]
Volgens mij doet hij helemaal niet of dit nieuw is maar geeft hij aan dat die mogelijkheid er is. Wanneer bedrijven er geen gebruik van maken is het hun goed recht lijkt me. Of moeten bedrijven een percentage gehandicapten aannemen? Net als in Zuid Afrika waar je zoveel zwarten in dienst moet hebben binnen je bedrijf?
Soort sociaal kapitalisme?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:45 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Nee, ben ik niet voor.
Als bedrijven ze niet willen aannemen, dan moet de overheid voor ze zorgen. Zeker als de grote meerderheid voor een markteconomie kiezen, dan moeten werkenden maar zorgen dat diegenen die aan de kant staan ook te eten hebben.
Het is het een of het ander.
Ook zoiets, die kennis moet al overgedragen zijn voordien. Uitval moet mogen in cvan alles, als er maar onmiddellijk een (low tecquote:Op dinsdag 1 maart 2011 12:32 schreef betyar het volgende:
Daar heb je zeker wat punten, echter als je dit voorlegt begint men te zeuren over ervaring en vakkennis dat die verdwijnt als de oudere met pensioen gaan.
Ook, en wat ik veel hoor en mezelf heel goed voor kan stellen : de "leerscholen op de bedrijfsvloer" (leren en werken met loon tegelijkertijd) hadden nooit opgeheven moeten worden.quote:Is het dan niet de schuld van de desbetreffende branche waar ervaring en kennis verloren gaat er zelf een potje van hebben gemaakt om het vak onaantrekkelijk te maken door bijv. de lonen laag te houden en bepaalde voorzieningen hebben afgebroken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |