ik weet niet of het beest al gecastreerd is etc, zo niet, misschien een tip om hem naar het asiel te brengen en te zeggen dat je hem gevonden hebt,. maar wel graag wil hebben. Dan wordt hij in het asiel helemaal nagekeken en gecastreerd/gesteriliseerd en dan zit je een stuk onder de prijs van een dierenarts.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:07 schreef MutedFaith het volgende:
We waren wel al een tijdje over een kat aan het denken ja, dus wat dat betreft kwam het niet ongelegen..
Tip 1: katten kunnen best een nachtje buiten overlevenquote:Als wij niet langsgekomen waren en 't beestje gezien hadden had 't daar misschien wel de hele nacht moeten staan..
Als je een kat naar het asiel wil brengen dan moet je daar voor betalen, dat zal wel de reden zijn dat ze hem daar hebben neergezet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:39 schreef Rewimo het volgende:
.
En ik denk niet dat je op zoek hoeft naar de vorige eigenaarWat een eikels zeg, als je je kat niet meer wilt kun je hem ook bij het asiel afgeven als dat geopend is. Zeker geen zin in lastige vragen.
Hoog zetten?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:11 schreef MutedFaith het volgende:
De honden zijn wel dol op kattenvoer overigens, dus daar moeten we nog iets op verzinnen..
Je zou bijna denken dat het zo heeft moeten zijn: jullie wilden een kat, de kat moet wel met de honden overweg kunnen, en deze kat had een nieuw huisje nodig.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:11 schreef MutedFaith het volgende:
Nou, mijn vrouw wist net te melden dat de kat helemaal niet bang is voor de honden.. Ze loopt er zelfs regelmatig gewoon op af.. Dus da's alweer goed nieuws! De honden weten niet echt wat ze ermee aan moeten en laten het maar gewoon gebeuren.. Meevaller is natuurlijk dat de oudste sowieso geen vlieg kwaad doet en de jongste tegelijk met een nest kittens geboren is en dus de eerste weken van haar leven met katjes is opgegroeid.
De honden zijn wel dol op kattenvoer overigens, dus daar moeten we nog iets op verzinnen..
Ziets zal 't wel worden jaquote:
Ik heb geen flauw idee. Het is een flinke kat, dus zal geen jonkie meer zijn. We hopen dat de dierenarts daar ook iets zinnigs over kan vertellen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 11:25 schreef Gravedigger het volgende:
Enig idee hoe oud het beestje kan zijn?
Dat heeft mijn vrouw inderdaad vanmiddag gedaan. Ze heeft ook een omschrijving van de kat daar achterlaten, samen met onze adresgegevens. Dus mocht zoiets zich voor hebben gedaan, dan weet 't asiel dat we de kat gevonden hebben..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:57 schreef Samzz het volgende:
Ik zou de kat sowieso bij het asiel aangeven. Misschien is de kat wel gevonden door mensen die niet wisten wat ze ermee moeten, zodat ze 'm maar voor de deur hebben gezet, you never know.
Dus even een langsgaan.
Dat dacht ik ook al.. Z'n vacht is hartstikke mooi, hij ziet er weldoorvoed uit.. Niet alsof 't dier erg mishandeld of verwaarloost is ofzo..quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:43 schreef LadyS het volgende:
Oooo, wat een mooierd.Hij ziet er goed uit, toch? Alsof hij wel altijd goed verzorgd is!
Niet alleen ernstig verwaarloosde dieren komen in het asiel terecht.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:51 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook al.. Z'n vacht is hartstikke mooi, hij ziet er weldoorvoed uit.. Niet alsof 't dier erg mishandeld of verwaarloost is ofzo..
Vanwaar die twee weken? Deze kat is het asiel nooit binnengeweest, dus het lijkt me ook niet dat die onder de regels van het asiel valt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:59 schreef Samzz het volgende:
[..]
Niet alleen ernstig verwaarloosde dieren komen in het asiel terecht.Soms kunnen mensen hun dier gewoon niet meer betalen. Of het dier is weggelopen en door de vinders naar 't asiel gebracht.
Overigens denk ik dat het slim is te wachten met dierenartsbezoeken, daar het nog niet vaststaat of jullie de kat kunnen houden (Daar gaat twee weken overheen.) Wat adviseerde het asiel?
Dat hoeft niet, als deze bij het asiel vermeld staat als gevonden, gaan er minimaal twee weken overheen voor er een nieuwe baas gezocht mag worden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:04 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Vanwaar die twee weken? Deze kat is het asiel nooit binnengeweest, dus het lijkt me ook niet dat die onder de regels van het asiel valt.
Oh, in dat geval gewoon doenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:09 schreef MutedFaith het volgende:
Het asiel adviseerde om 't dier wel even na te laten kijken, maar verwachtte niet dat er zich nog iemand voor de kat zou melden. Vooral niet omdat de kat in zo'n reismandje zat en daar zo achtergelaten was. Lijkt mij dat iemand die genoeg om zo'n dier geeft om 't als ze 't ergens tegenkomen mee te nemen en af te geven bij een asiel niet zomaar de kat op de stoep laat staan na die moeite gedaan te hebben..
Sowieso wil ik liever wat sneller naar de dierenarts, zodat ik weet dat met de kat alles goed is dan twee weken gaan zitten wachten.. Mocht 't dier alsnog door de vorige eigenaar 'geclaimed' worden, dan is dat maar zo.. Hoewel ik 't eigenlijk een veel te leuke kat vind om afstand van te moeten doen..
De kat of de vrouw?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:13 schreef Barbaaf het volgende:
Gefeliciteerden goed gezien door je vrouw, die moet je houden
Oh maar dat is geen punt, wij hebben een keer een kitten gevonden bij het grof vuil (!) netjes overal aangemeld, het had een "grap" kunnen zijn van een groepje hangjeugd oid.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, als deze bij het asiel vermeld staat als gevonden, gaan er minimaal twee weken overheen voor er een nieuwe baas gezocht mag worden.
Is het ook niet. Ik doelde op een melding van de mogelijke eigenaar in combinatie met de kosten die TS maakt als hij naar de DA gaat.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:19 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Oh maar dat is geen punt, wij hebben een keer een kitten gevonden bij het grof vuil (!) netjes overal aangemeld, het had een "grap" kunnen zijn van een groepje hangjeugd oid.
Na 14 dagen hebben ze ons opgebeld om te vragen of we hem wilden brengen, ondertussen waren mijn zwager en schoonzusje al vlieft dus hij is zo van ons naar hen gegaan. Geen probleem.
Als de kat ook daadwerkelijk is opgenomen in het asiel. En dat is 'ie niet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:15 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat hoeft niet, als deze bij het asiel vermeld staat als gevonden, gaan er minimaal twee weken overheen voor er een nieuwe baas gezocht mag worden.
De vrouw, die kat trekt 'r eigen plan welquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:18 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
De kat of de vrouw?![]()
(Beide was ik wel van plan overigens..)
Oh, sorry, dat kan ik dus een beetje ontkrachten, er kraait geen haan naar als je hem gewoon meeneemt. Als je hem wel netjes aangeeft als gevonden dan hanteren ze bij de dierenambu en amivedi ook 2 weken om de oude eigenaar de kans te geven om te reageren.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de kat ook daadwerkelijk is opgenomen in het asiel. En dat is 'ie niet.
Dat maakt niet uit. Het asiel is op de hoogte en daarmee staan dus de wettelijke 2 weken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:22 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Als de kat ook daadwerkelijk is opgenomen in het asiel. En dat is 'ie niet.
We hebben wel al wat namen, maar moeten nog even checken of 't een poes of en kater is..quote:
wettelijk?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:26 schreef Samzz het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Het asiel is op de hoogte en daarmee staan dus de wettelijke 2 weken.Of het dier nu in het asiel is ingeschreven of niet.
Ik meen mij een artikel te herinneren in APV's van Gemeenten (iig die van Enschede) dat het verplicht is een dier minimaal 2 weken vast te houden voor het geadopteerd mag worden. Volgens mij staat er ook wat over in de Gezondheid- en welzijnswet voor dieren, maar dat moet ik nakijken.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
wettelijk?
dat zijn gewoon de asielregels toch, die hebben zij zelf opgesteld
Wettelijk lijkt het er op dat er afstand is gedaan van de kat en dus is door het vinden door TS het eigendom overgegaan op hem.
Ik denk dat wáár je een kat ook vindt, dat de eigenaar nog 2 weken heeft om hem weer bij jou te komen claimen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
wettelijk?
Wettelijk lijkt het er op dat er afstand is gedaan van de kat en dus is door het vinden door TS het eigendom overgegaan op hem.
Klopt, maar het is wel een regel die gehanteerd wordt om te voorkomen dat de kat wordt geadopteerd terwijl de buurman hem daar heeft neergezet oid, niet elk gevonden dier is achtergelaten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:28 schreef Adelante het volgende:
[..]
wettelijk?
quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:31 schreef Greys het volgende:
[..]
Ik denk dat wáár je een kat ook vindt, dat de eigenaar nog 2 weken heeft om hem weer bij jou te komen claimen.
Het lijkt me dat de eigenaar zijn bezit prijsgeeft als hij deze in een mandje voor een asiel dropt. TS zou met succes het eigendom van deze kat kunnen claimen.quote:Artikel 18
De eigendom van een roerende zaak wordt verloren, wanneer de eigenaar het bezit prijsgeeft met het oogmerk om zich van de eigendom te ontdoen.
Als de eigenaar het zelf heeft gedaan wel, zou jij dan aan de buitenkant van dat reismandje kunnen zien?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:35 schreef Adelante het volgende:
Het lijkt me dat de eigenaar zijn bezit prijsgeeft als hij deze in een mandje voor een asiel dropt. TS zou met succes het eigendom van deze kat kunnen claimen.
Nee joh, een vervelende buur kan die kat daar toch gedumpt hebbenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
[..]
Het lijkt me dat de eigenaar zijn bezit prijsgeeft als hij deze in een mandje voor een asiel dropt. TS zou met succes het eigendom van deze kat kunnen claimen.
Dat klopt. Maar dan moet wel vaststaan dat het dier is afgestaan. En daar lijkt het ook op, dus van die twee weken is dan sowieso geen sprake meer. Maar ik gaf in het begin als optie aan dat het mogelijk kon zijn dat het om een gevonden dier ging.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:35 schreef Adelante het volgende:
[..]
[..]
Het is inderdaad een prachtige poesquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:40 schreef Adelante het volgende:
Maakt ook allemaal niet uit, TS heeft gewoon een toffe choco poes
Daar moest ik idd ook aan denkenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:37 schreef Greys het volgende:
[..]
Nee joh, een vervelende buur kan die kat daar toch gedumpt hebben
Zou lekker zijn als de echte eigenaar dan een dag later aankomt in het asiel en de kat is alweer vergeven.
Ik hoop met je mee!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:44 schreef MutedFaith het volgende:
Mocht zoiets aan de hand zijn en de eigenaar staat op de stoep, dan krijgt ie 'm natuurlijk wel gewoon mee.. Niets aan te doen dan.
Maar ik hoop dat zich niemand meldt!
Choco...kan zowel voor een poes als voor een katerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:40 schreef Adelante het volgende:
Maakt ook allemaal niet uit, TS heeft gewoon een toffe choco poes
Ik vind hem leuk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:50 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Choco...kan zowel voor een poes als voor een kater
Misschien de kat van vader of moeder die overleden is? Ik doe maar een gooi, het is inderdaad een mooi beestje dat je toch niet zonder goede reden weg doet.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:40 schreef DarkElf het volgende:
wat een mooie kat en ziet er idd goed verzorgd uit. Raar dat hij dan zo maar bij een asiel gedumpt was
Waaaaaaaaah, das mijn Sjefke in het bruin!!!!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 15:41 schreef MutedFaith het volgende:
De dierenarts was al gesloten toen ze er aan kwam.. Dus dat wordt uitgesteld tot de eerst volgende dag dat ze open zijn.. Waarschijnlijk dus maandag pas.
Er zijn wel foto's!
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Verder gaat alles weer gewoon normaal verder in huis.. De oudste van de honden probeert er af en toe wel heen te lopen om wat te snuffelen en wil er wel vriendjes mee worden, maar dat houdt de kat nog even af.. De jongste hond ligt gewoon op haar vaste plaats en lijkt zich (zoals gewoonlijk) meer druk te maken over onze konijn dan de nieuwe kat.
De kat eet en drinkt goed, maar heeft liever vlees dan brokjes..
Wat een lieverds, zowel jullie als de honden.!quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:30 schreef MutedFaith het volgende:
Ik kan ook een nachtje buiten overleven.. En toch vind ik 't niet fijn om in een mandje waar ik net in pas een nacht in de regen en kou te moeten staan..
Dat zegt helaas niets. Mijn bengaal (zie fobo) is door de vorige eigenaars ook blakend en beautiful naar het asiel gebracht omdat ze hem zat waren. Terwijl het de liefste en leukste (en domste...quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:40 schreef DarkElf het volgende:
wat een mooie kat en ziet er idd goed verzorgd uit. Raar dat hij dan zo maar bij een asiel gedumpt was
Even heen en weer schudden. Als je wat hoort rammelen, is het een katerquote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:26 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
We hebben wel al wat namen, maar moeten nog even checken of 't een poes of en kater is..
Ik kan het me voorstellen, ik duim gewoon meequote:Op vrijdag 25 februari 2011 16:44 schreef MutedFaith het volgende:
Mocht zoiets aan de hand zijn en de eigenaar staat op de stoep, dan krijgt ie 'm natuurlijk wel gewoon mee.. Niets aan te doen dan.
Maar ik hoop dat zich niemand meldt!
't Zou niet in me opkomen, maar ik ben dan ook nogal weg van onze eigen katten.quote:
Een kerel.quote:Op zaterdag 26 februari 2011 11:04 schreef MutedFaith het volgende:
Het is een mannetje, en begint zich al prima thuis te voelen. Klimt lekker overal op, lijkt nergens bang voor en heeft de kattenbak (gelukkig) ook al gevonden.
Een naam zijn we nog over aan het denken..
He dier heeft inmiddels al een verzameling speeltjes gekregen van m'n schoonzus, die had ze nog liggen van haar oude kat..
Er hangt nog wel wat, dus denk 't niet.. Maar zeker weten doe ik 't pas als hij maandag langs de dierenarts geweest is..quote:
Dierenarts kan dat met zekerheid zeggenquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:04 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Er hangt nog wel wat, dus denk 't niet.. Maar zeker weten doe ik 't pas als hij maandag langs de dierenarts geweest is..
Een echte kater heeft ze ook niet zozeer hangen als fier achteruit staanquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:12 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Dierenarts kan dat met zekerheid zeggenSoms laten ze namelijk wat hangen, maar zit er niks meer in. Maar laat de dierenarts maar voelen, dan krijgt Choq aan de DA een hekel en lekker niet aan jou
Nee, okequote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:13 schreef Disana het volgende:
[..]
Een echte kater heeft ze ook niet zozeer hangen als fier achteruit staan
Ik noem dat 'flufjes'quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:15 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Nee, okeMaar ik bedoel dat er nog wel een zakkie te zien is, maar dat dat dan leeg is (wat een topicwending)
quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:21 schreef MutedFaith het volgende:
Ik laat 't inderdaad wel aan de dierenarts over.. Hij voelt zich nog niet zo thuis dat hij echt enthousiast z'n genitaliën komt laten bevoelen..![]()
Ik noem hem de hele tijd 'ze / haar' als ik over hem praat.. Dat krijg je als je verder met alleen maar vrouwen (en vrouwelijke dieren) in een huis woont..
Dit is dan weer raar....quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:21 schreef MutedFaith het volgende:
Ik laat 't inderdaad wel aan de dierenarts over.. Hij voelt zich nog niet zo thuis dat hij echt enthousiast z'n genitaliën komt laten bevoelen..![]()
Ik noem hem de hele tijd 'ze / haar' als ik over hem praat.. Dat krijg je als je verder met alleen maar vrouwen (en vrouwelijke dieren) in een huis woont..
Hé fijn, nou zit er Cola op m'n schermquote:
Sorry!quote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:38 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Hé fijn, nou zit er Cola op m'n scherm
Daar hebben we de naam inderdaad van gejatquote:
en dan nog: gedumpt bij asielquote:Op zaterdag 26 februari 2011 21:35 schreef Gravedigger het volgende:
Is er al nagekeken of hij gechipt is?
Ik heb het hele verhaal gelezen en wat een lieverd is jullie nieuwe poezelquote:Op zaterdag 26 februari 2011 17:03 schreef MutedFaith het volgende:
De kater heeft de naam 'Choq' gekregen, vanwege de kleur.
Hij wisselt een beetje af tussen spelen en op de vensterbank liggen, lekker warm boven de radiator..
We hebben 'm vanochtend een krabpaal en een kattenbak gekocht (we gebruikten tot vanochtend zolang een doos met kattenbakkorrels) en hijs is er wel zichtbaar blij mee..
Hij loopt nu een beetje om m'n laptop heen (gaat zo nu en dan op 't toetsenbord staan..) en komt gezellig kopjes geven..
Hier heet dat "lege boterhamzakkies"quote:
bekend probleemquote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:44 schreef MutedFaith het volgende:
De update en foto's komen vanavond/morgenochtend.
M'n vrouw krijgt de kat niet in de reismand. Vanavond is de dierenarts buiten m'n werktijd geopend, dus dan gaan we samen even. Desnoods met de kat op de arm, of aan een lijntje ofzo..
Denk je dat je m wel aan een lijntje krijgt?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 13:44 schreef MutedFaith het volgende:
De update en foto's komen vanavond/morgenochtend.
M'n vrouw krijgt de kat niet in de reismand. Vanavond is de dierenarts buiten m'n werktijd geopend, dus dan gaan we samen even. Desnoods met de kat op de arm, of aan een lijntje ofzo..
Dat gaan we vanavond zien, ik denk 't wel.. Hij laat zich gewoon oppakken en alles, alleen die mand moet ie niks van hebben. Kan ik ook wel begrijpen, aangezien 't de mand is waar we 'm in gevonden hebben.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:10 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Denk je dat je m wel aan een lijntje krijgt?
Succes ermee! Arme poes, helemaal geschrokken en verlaten in zo'n mandje, dan zou ik ook niet meer willen.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:33 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Dat gaan we vanavond zien, ik denk 't wel.. Hij laat zich gewoon oppakken en alles, alleen die mand moet ie niks van hebben. Kan ik ook wel begrijpen, aangezien 't de mand is waar we 'm in gevonden hebben.
Vanavond de methode van ElisaB maar eens proberen..
Als jullie 'm gewoon weer mee terug nemen, dan is het goedquote:Op dinsdag 1 maart 2011 14:33 schreef MutedFaith het volgende:
Dat gaan we vanavond zien, ik denk 't wel.. Hij laat zich gewoon oppakken en alles, alleen die mand moet ie niks van hebben. Kan ik ook wel begrijpen, aangezien 't de mand is waar we 'm in gevonden hebben.
De beproefde ElisaB-methodequote:Vanavond de methode van ElisaB maar eens proberen..
Dan is het meestal snel duidelijk ja.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:12 schreef MutedFaith het volgende:
De 'ElisaB-methode' werkte! Choq zat binnen no-time in de reismand.
We zijn dus net terug van de dierenarts en zijn een heel stuk wijzer geworden.
Choq is niet zo oud als we dachten, de arts schat 'm op 1 tot anderhalf jaar. Hij is niet gechipt.
Het is inderdaad een kater en nog niet gecastreerd. Hart, longen, gebit, ogen, oren en weetikwatnietmeer zijn allemaal gecontroleerd en waren prima in orde. De dierenarts heeft ons aangeraden om even een week tot 2 weken aan te kijken, om te zien of ons nog iets vreemds opvalt en 'm dan te laten castreren en inenten.
Choq bleef tijdens het hele onderhoud rustig op de tafel zitten en liet zich daarna weer netjes door de dierenarts terug de reismand in werken. Ik had verwacht dat hij bij thuiskomst wel weer geschrokken in een hoekje zou duiken en zich de hele avond niet meer zou laten zien, maar niets is minder waar: Hij loopt nu gezellig rondjes te draaien om m'n laptop.
I knew itquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:12 schreef MutedFaith het volgende:
De 'ElisaB-methode' werkte! Choq zat binnen no-time in de reismand.
Super zeg; jullie hebben gewoon een kadootje langs de kant van de weg gevondenquote:We zijn dus net terug van de dierenarts en zijn een heel stuk wijzer geworden.
Choq is niet zo oud als we dachten, de arts schat 'm op 1 tot anderhalf jaar. Hij is niet gechipt.
Het is inderdaad een kater en nog niet gecastreerd. Hart, longen, gebit, ogen, oren en weetikwatnietmeer zijn allemaal gecontroleerd en waren prima in orde. De dierenarts heeft ons aangeraden om even een week tot 2 weken aan te kijken, om te zien of ons nog iets vreemds opvalt en 'm dan te laten castreren en inenten.
Choq bleef tijdens het hele onderhoud rustig op de tafel zitten en liet zich daarna weer netjes door de dierenarts terug de reismand in werken. Ik had verwacht dat hij bij thuiskomst wel weer geschrokken in een hoekje zou duiken en zich de hele avond niet meer zou laten zien, maar niets is minder waar: Hij loopt nu gezellig rondjes te draaien om m'n laptop.
Wat een dotje zegquote:Op woensdag 2 maart 2011 13:13 schreef MutedFaith het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Meer foto's!
Wehehehe, succes daarmee.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:07 schreef Adelante het volgende:
Direct aanleren nooit op het aanrecht te komen
quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:07 schreef Adelante het volgende:
Direct aanleren nooit op het aanrecht te komen
En een hamster!quote:
Dat is onzin, kippenpoten (doet die een moord voor!) op het aanrecht laten liggen en boodschappen doen kan prima. Goed africhten vanaf dag 1 en duidelijke straffen (heb wel eens een complete emmer water over em heen gegooidquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wehehehe, succes daarmee.Dat kan volgens mij alleen als je altijd zicht op het aanrecht hebt en meteen kunt corrigeren. Ik heb mezelf maar aangeleerd daar nooit eten te laten staan.
Waar hangt dat vanaf, dat van die chip?quote:Op maandag 7 maart 2011 20:18 schreef MutedFaith het volgende:
Nou, de afspraak met de dierenarts is gemaakt. Aanstaande vrijdag staat de castratie gepland en wordt hij meteen geënt. Waarschijnlijk ook meteen gechipt, maar dat is nog niet zeker.
Nou, volgens mij is het met die van mij wel gelukt (al moet ik zeggen dat één van de twee katten sowieso niet hoger dan de bank springt, dus dat was sowieso geen probleemquote:Op donderdag 3 maart 2011 17:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Wehehehe, succes daarmee.Dat kan volgens mij alleen als je altijd zicht op het aanrecht hebt en meteen kunt corrigeren. Ik heb mezelf maar aangeleerd daar nooit eten te laten staan.
Nouja, we hadden allebei geen idee hoe dat in z'n werk gaat.. En waren 't vergeten te vragen bij de dierenarts. Maar als 't verder eigenlijk geen moeite is en weinig voorstelt doen we dat er maar gelijk bij..quote:Op maandag 7 maart 2011 20:38 schreef Greys het volgende:
[..]
Waar hangt dat vanaf, dat van die chip?
Het is een prikkie van niets, ik zou dat idd mooi meteen doen tijdens die narcose.
Het is juist aan te raden om het tijdens een ingreep te doen, dan voelen ze er niks vanquote:Op maandag 7 maart 2011 22:36 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Nouja, we hadden allebei geen idee hoe dat in z'n werk gaat.. En waren 't vergeten te vragen bij de dierenarts. Maar als 't verder eigenlijk geen moeite is en weinig voorstelt doen we dat er maar gelijk bij..
Watje.quote:Op maandag 7 maart 2011 22:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het is juist aan te raden om het tijdens een ingreep te doen, dan voelen ze er niks van
Ik rende bijna weer weg met de katten toen ik de naald zag![]()
Bij de eerste kat die ik liet chippen vroeg ik aan de dierenarts of ze van plan was hem te piercen ipv te chippenquote:Op maandag 7 maart 2011 22:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Het is juist aan te raden om het tijdens een ingreep te doen, dan voelen ze er niks van
Ik rende bijna weer weg met de katten toen ik de naald zag![]()
quote:Op dinsdag 8 maart 2011 10:08 schreef MissBitchy het volgende:
[..]
Bij de eerste kat die ik liet chippen vroeg ik aan de dierenarts of ze van plan was hem te piercen ipv te chippen
Niet vergeten het kaartje ook in te sturen, anders is het alsnog vrij zinloosquote:Op maandag 7 maart 2011 22:36 schreef MutedFaith het volgende:
Nouja, we hadden allebei geen idee hoe dat in z'n werk gaat.. En waren 't vergeten te vragen bij de dierenarts. Maar als 't verder eigenlijk geen moeite is en weinig voorstelt doen we dat er maar gelijk bij..
Precies, zodra je je omdraait springen ze er gewoon weer op..quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:14 schreef Cat22 het volgende:
[..]
Arme Choq.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:20 schreef MutedFaith het volgende:
Nou, Choq is weer thuis.
Hij lijkt er weinig last van te hebben, is alleen nog wat wankel. Hij loopt erbij alsof hij gezopen heeft.
We hebben de honden maar even boven en op de gang zitten, zodat 't wat rustiger is in de woonkamer. Hij ligt nu op de vensterbank te slapen. Hij heeft al geprobeerd iets van z'n brokjes te eten, maar dat kwam niet veel later weer retour afzender. Laat de brokjes nu links liggen, drinkt af en toe iets en doet verder gewoon even rustig aan..
Leuk is dat, hè.quote:Op vrijdag 11 maart 2011 15:20 schreef MutedFaith het volgende:
Nou, Choq is weer thuis.
Hij lijkt er weinig last van te hebben, is alleen nog wat wankel. Hij loopt erbij alsof hij gezopen heeft.
Mijn poes wil zo hoog mogelijk, als kleine kitten klom ze al steeds bovenop me zodat ze op mn hoofd en schouders kon zitten (en dan willen sturen waar ik heen, van mew die kant, mew mew nu die kantquote:Op maandag 7 maart 2011 22:07 schreef bluejean het volgende:
[..]
Nou, volgens mij is het met die van mij wel gelukt (al moet ik zeggen dat één van de twee katten sowieso niet hoger dan de bank springt, dus dat was sowieso geen probleem). Op het moment dat 'ie (de andere kat) voor de eerste keer op het aanrecht sprong in mijn handen geklapt, beestje schrok en stóóf eraf. Sindsdien heb ik 'm er niet meer op gezien.
Ik vind alles best, maar níet op het aanrecht.
![]()
On topic: wat een prachtige kater hebben jullie gevonden, ts! Echt een knapperd.
Enig! Het is zo'n schattig dier.. Heeft de hele middag liggen slapen, en is nu alweer aan het spelen..quote:
Wat een prachtige kat zeg! En wat een mooi verhaal......quote:Op vrijdag 11 maart 2011 19:23 schreef MutedFaith het volgende:
[..]
Enig! Het is zo'n schattig dier.. Heeft de hele middag liggen slapen, en is nu alweer aan het spelen..
Ik vermoed dat dat de reden is waarom hij gedumpt is. Een ongeholpen kater kan nog weleens gaan sproeien en als je dan geen geld over hebt voor een castratie is het natuurlijk een optie hem te dumpenquote:Op woensdag 16 maart 2011 08:57 schreef MutedFaith het volgende:
Nou, binnen overal tegenaan urineren doet ie in elk geval niet meer, dus de castratie was een erg zinvolle ingreep.
HIj vind de vreemdste dingen leuk; zo wil hij per sé naast je komen staan als je op de badkamer voor de spiegel staat, drinkt hij het liefst rechtstreeks uit de kraan en speelt hij met plezier met de staart van de honden.
De honden vinden 't ook allemaal maar best, De oudste van de twee trekt wel eens haar lip op tegen de kat als hij haar stoort terwijl ze ligt te slapen, maar verder kan de kat er bijna overheen lopen zonder enige vervelende reactie.
De nieuwe huisgenoot is wel erg gecharmeerd van de hamster (niet van het konijn, die maakt teveel herrie denk ik). Samen met de jongste van de twee honden kan ze hele avonden voor de kooi van de hamster liggen om te kijken wat daar allemaal gebeurd. De hamster kan er niet zo mee zitten, die komt met plezier eens aan de rand van de kooi kijken om gedag te zeggen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |