Als ie zich maar niet tegen de menselijke bemanning keertquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:30 schreef Nieuwschierig het volgende:
Dit is Robonaut 2, schijnt van alles te kunnen.
[ afbeelding ]
Hij is goed met vrouwenquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:32 schreef __Saviour__ het volgende:
[..]
Als ie zich maar niet tegen de menselijke bemanning keert
Een link naar Heavens Above (als de site het dan weer doet) wanneer de stack te zien is?quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:30 schreef raistlin6 het volgende:
Nog suggesties voor de openingspost?
En het kan handen schudden. Dat kunnen veel mensen in dit land nog niet eens.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij is goed met vrouwen
[ afbeelding ]
Naar mijn idee is het al een goede openingspost, weet ook niet wat je er aan toe moet/kan toevoegen. Ik ben iig tevredenquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:38 schreef raistlin6 het volgende:
Hey doe eens feedbacken, is de openingspost goed genoeg voor een reeks nu?
Youtube link van de lancering als die beschikbaar isquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:38 schreef raistlin6 het volgende:
Hey doe eens feedbacken, is de openingspost goed genoeg voor een reeks nu?
Het filmpje zelfs. Dan mag wel 1 van jullie me er even op attenderen in dit topic als die online komt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:40 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Youtube link van de lancering als die beschikbaar is
die vrouwquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:34 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Hij is goed met vrouwen
[ afbeelding ]
Lijkt mij een goede versie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:41 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Het filmpje zelfs. Dan mag wel 1 van jullie me er even op attenderen in dit topic als die online komt.
Het andere topic waar je naar linkt is zeg maar vol. Dit is deel 2, met bijgewerkte openingspost.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:48 schreef MaxMark het volgende:
Ik dacht al, wat zijn hier weinig mensen geļnteresseerd
Andere topic was een stukje eerder, btw
quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:48 schreef Lallend het volgende:
[..]
Lijkt mij een goede versie.
Als je een kortere wilt met een korter stukje voorafgaand aan de launch:
..quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:39 schreef JamFlava het volgende:
[..]
En het kan handen schudden. Dat kunnen veel mensen in dit land nog niet eens.
Verkeerde link, deze dus:quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:49 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Het andere topic waar je naar linkt is zeg maar vol. Dit is deel 2, met bijgewerkte openingspost.
Hey inderdaad. Ik was al aan t zoeken vanmiddag. Maar goed deze dan nu dus maar lijkt me.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:54 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Verkeerde link, deze dus:
Space Shuttlemissie STS-133 met Discovery voor de laatste keer
daar bespreken ze de launch?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:02 schreef raistlin6 het volgende:
Wat gebeurt er op zo'n post launch conference die eraan zit te komen?
Ja oké zo veel was wel duidelijk, maar zal dus gewoon een samenvatting zijn van deel 1 van dit topic denk ik.quote:
Je wens is verhoord.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:10 schreef Lallend het volgende:
Hopelijk bespreken ze het incident van de externe fuel tank...
Haha ja maar ze doen er wel erg licht over terwijl we de foto's, gemaakt vanuit het ISS met die speciale manoeuvre, nog af moeten wachten..quote:
Ja idd, het lijkt echt alsof het geen probleem voor ze is. Ik geloof ze op zich wel.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:13 schreef Lallend het volgende:
[..]
Haha ja maar ze doen er wel erg licht over terwijl we de foto's, gemaakt vanuit het ISS met die speciale manoeuvre, nog af moeten wachten..
Even niet gevolgd. Ging dat over het range screen probleem op T-5?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:17 schreef Lallend het volgende:
Haha dat was wel een hele krappe marge
Ja een marge van 1 a 2 secondenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:21 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Even niet gevolgd. Ging dat over het range screen probleem op T-5?
Op 12 seconden window of opportunity time hervatten ze de aftelling, 12 seconden dus, maar was ook echt fucking spannend, zat echt zo van shit shit shit YES !!!quote:
Hier hebben ze het over een omrekening voor hun van maar 1 a 2 seconden. Geen idee waarom, zat ondertussen ook een andere live feed van iets anders te kijkenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:23 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Op 12 seconden window of opportunity time hervatten ze de aftelling, 12 seconden dus, maar was ook echt fucking spannend, zat echt zo van shit shit shit YES !!!
Sowieso was het spannend.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:25 schreef Lallend het volgende:
[..]
Hier hebben ze het over een omrekening voor hun van maar 1 a 2 seconden. Geen idee waarom, zat ondertussen ook een andere live feed van iets anders te kijken
Ha, heb er moeite voor gedaan om het mooi te koppelen vanaf de NASA press kit.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:38 schreef 3-2-1-Liftoff het volgende:
Zo zeg kijk eens aan.Het hele vluchtschema staat er op...
Begin het ook een klein beetje te worden inderdaad, is wel heel extreem positief allemaal. Maar goed, we zullen er de komende dagen zoals liftoff 123 al zei wel achter komen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:40 schreef Lallend het volgende:
Ze wuiven echt al het "kritiek" weg als normaal en eenvoudige veelgebruikte oplossingen en hebben echt een perfecte opmerking overal op... Ik blijf sceptisch
@12:40 zie je het schuim van de tank afkomen en tegen de shuttle aanslaan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:48 schreef Lallend het volgende:
[..]
Lijkt mij een goede versie.
Als je een kortere wilt met een korter stukje voorafgaand aan de launch:
quote:On-board TV cameras showed some pieces of foam insulation breaking off the external fuel tank four minutes into the flight, but shouldn't pose any safety concerns because it was late enough after liftoff.
Read more: http://www.timesunion.com(...)38.php#ixzz1EvJc9TD6
Waarom sceptisch? Die lui hebben echt voor alles een procedure. Het is echt niet zo dat ze de veiligheid zomaar in gevaar brengenquote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:40 schreef Lallend het volgende:
Ze wuiven echt al het "kritiek" weg als normaal en eenvoudige veelgebruikte oplossingen en hebben echt een perfecte opmerking overal op... Ik blijf sceptisch
Sceptisch of de schade wel zo klein of niet aanwezig is zoals ze nu overduidelijk verwachten. Weet ook heus wel dat ze geleerd hebben van Columbia.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:50 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Waarom sceptisch? Die lui hebben echt voor alles een procedure. Het is echt niet zo dat ze de veiligheid zomaar in gevaar brengen
Sterker nog. We zijn sinds 1972 niet verder dan 500 km van het aardoppervlak weggeweest.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:21 schreef remlof het volgende:
Ik had verwacht dat die dingen vervangen zouden worden door iets dat op z'n minst op eigen kracht naar de Maan kon vliegen.
Nice! Heb ustream-linkje nog toegevoegd aan de OP, denk dat het plaatje niet meer past. Had vannacht de missiedoelen erin gezet en toen was het hele onderste gedeelte weg, dus moest ik dat weer opnieuw erin zetten.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:01 schreef MaxMark het volgende:
Over een klein uur worden de astronauten wakker gemaakt![]()
Hier nog wat toffigheden uit het andere topic:
Wanneer de shuttle te zien is (met het blote oog) vanuit Nederland:
Nasa TV: http://www.astroversum.nl/nasa-tv/
Nasa TV via Ustream, loopt 1 min voor op de ander en heeft een klok meelopen onderin: http://www.ustream.tv/channel-popup/spacevidcast
Mja, er zit een strengere limiet aan het aantal tekens dat in een OP magquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:08 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Nice! Heb ustream-linkje nog toegevoegd aan de OP, denk dat het plaatje niet meer past. Had vannacht de missiedoelen erin gezet en toen was het hele onderste gedeelte weg, dus moest ik dat weer opnieuw erin zetten.
Geen idee, waar zie je het staan?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:14 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Ik zie trouwens dat alles live wordt uitgezonden, maar de docking niet. Heeft dat een reden?
TV Schedule van NASAquote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:31 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Geen idee, waar zie je het staan?
Dus over 5 minuten gewoon op de CNN stream?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:31 schreef MaxMark het volgende:
Nog een kwartier ongeveer tot de wake up.
Hier werden ze mee wakker gemaakt.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:55 schreef raistlin6 het volgende:
Leuk nummer wel, lijkt me wel echt heel kut om mee wakker te worden.
Through heaven's eyes - The prince of Egypt
Ik raad je aan om gewoon te kijken via CNN, of via stream van het ISS. Die zal er vast wel zijn, denk dat dat heavensabove.com is?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 12:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
TV Schedule van NASA
http://www.nasa.gov/tvschedule/pdf/tvsked_revb.pdf
Zeker. Veel transcripties gelezen, maar met geluid erbij is het zelfs nog gezelliger en tegelijkertijd natuurlijk wel professioneel, maar dat laatste is niet heel verrassend natuurlijk.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:07 schreef MaxMark het volgende:
Toch leuk dat er zo'n open niet-geforceerde cultuur is daar bij Ground Control.
Ik ging slapen voordat de payload hatch opengingquote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:14 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Zeker. Veel transcripties gelezen, maar met geluid erbij is het zelfs nog gezelliger en tegelijkertijd natuurlijk wel professioneel, maar dat laatste is niet heel verrassend natuurlijk.
Weet jij trouwens of alles van dag 1 succesvol is gegaan? Ik ging ongeveer slapen nadat payload hatch openging.
Dat was bijna net zo mooi als de lancering vond ik. Zag er zo gaaf uit, de aarde van redelijk dichtbij, maar toch al duidelijk vanuit de ruimte. Zal even kijken of er inmiddels een filmpje van is.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 13:19 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Ik ging slapen voordat de payload hatch openging
Ik zag het net in de herhaling, vlak voor de wake up, mooie zonsopgangquote:
Zijn daar beelden van? Ik zat die lancering terug te kijken maar kon het deel waar die handel losraakte niet vinden.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 00:10 schreef Lallend het volgende:
Hopelijk bespreken ze het incident van de externe fuel tank...
Als toerist of als deel van de missie?quote:Op vrijdag 25 februari 2011 18:17 schreef tuut-chips het volgende:
Woensdag naar Kennedy Space Center
das wel meeste triest.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:21 schreef remlof het volgende:
Toch een gek idee dat het Space Shuttle project is afgelopen zonder dat er een opvolger klaar staat.
Ik ben er mee opgegroeid
Net geboren na de eerste maanlandig zijn de eerste dingen die ik me van de ruimtevaart herinner de Apollo-Soyuz koppeling, de Viking-landingen op Mars, de Voyagers en de introductie van de Space Shuttles. Ik had verwacht dat die dingen vervangen zouden worden door iets dat op z'n minst op eigen kracht naar de Maan kon vliegen.
Maar nee, ons enige middel dat mensen de ruimte in kan brengen is straks de Russische Soyuz. Dat ding vloog al voordat er ook maar iemand op het idee kwam van een shuttle
Er wordt echt veel te weinig geld gestoken in bemande ruimtevaart. We geven het tegenwoordig liever uit aan oorlog.
Bemande ruimtevaart is natuurlijk wel heel tof en een jongensdroom voor menig, ehhhh, jongen.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:21 schreef remlof het volgende:
Er wordt echt veel te weinig geld gestoken in bemande ruimtevaart. We geven het tegenwoordig liever uit aan oorlog.
Dat doen de Russen. En zover ik weet wordt dat nog steeds gedaan. Al weet ik niet of ze echt moeten pissen maar ze stoppen wel. Ik dacht dat ik dat André Kuipers eens heb horen vertellen.quote:Op zondag 27 februari 2011 05:40 schreef Robus het volgende:
De bemanning wordt voor lancering altijd in een busje naar de shuttle vervoerd. Ik heb ooit eens gehoord of gelezen dat dit busje onderweg altijd even stopt zodat de bemanning een plasje tegen het achterwiel van het busje kan doen. Dit zou geluk brengen omdat de bemanning van de eerste succesvolle ruimtevlucht dit ook deed. Is hier iets van waar of is het slechts een broodje aap?
quote:Op zondag 27 februari 2011 07:26 schreef -CRASH- het volgende:
Jammer dat het bewolkt was.... Anders hadden we de benadering kunnen zien
van de Discovery naar de ISS.
Boven England
[ afbeelding ]
Foto Credits: Rob Bullen
Maar we krijgen over een aantal dagen nog een kans als de Discovery loskoppelt
ISS Tracker
En als je een scanner hebt. Kun je ze ook horen als ze over komen...
op freq. 259.7000
Voorlopig wel even, al zal dat niet langer duren dan een paar jaar volgens mij.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 04:21 schreef remlof het volgende:
Maar nee, ons enige middel dat mensen de ruimte in kan brengen is straks de Russische Soyuz. Dat ding vloog al voordat er ook maar iemand op het idee kwam van een shuttle
Er wordt veel gekeken naar de lancering/landing omdat die momenten het gevaarlijkst zijn.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:25 schreef MaxMark het volgende:
Populariteit daalt wel als er geen lancering is
Anyway, ruim zes uur-durende spacewalk is nu net afgelopen. Alles nog steeds live te zien.
Correctie:quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:15 schreef sander89 het volgende:
Kijk elke dag wel naar het nasa hd tv, zijn echt super mooie beelden vooral tijdens de ruimtewandelingen.![]()
Is trouwens niet de laatste module, Nauka word nog eind dit jaar gelanceerd en aan het ISS gekoppeld.![]()
Al verwacht dat vast wel nog modules bij komen, want het ISS blijft nog tot 2020 ieder geval in de lucht.
Erg jammer dat niet door gaatquote:NO GO FOR FLYABOUT. The mission managers met this morning and formally decided against performing the Soyuz spacecraft "flyabout" of the International Space Station. The proposal had been examined for a few weeks to photograph the space shuttle and station docked together with the visiting European, Japanese and Russian vehicles. But the plan has been rejected for Discovery's flight.
quote:
Ffffuuuuuuu!quote:Op woensdag 2 maart 2011 19:57 schreef IntenSiVuS het volgende:
Hier ook inderdaad. Is een flink fel puntje,.. en gaat knap hard
Morgen om 18:37 weer van West naar Oostquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:07 schreef MaxMark het volgende:
[..]
[..]
Ffffuuuuuuu!
Ik weet dat er een overzichtje is, maar van tevoren hier even een reminder posten mag ook wel
klopt ik kon em ook nog net zien vanaf het balkon.quote:
Of hou de tracker in de gatenquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Morgen om 18:37 weer van West naar Oost
Dat van West naar Oost kan ik nog bevatten, maar wat bedoelen ze precies met '28 above...'? Gaat het over graden? Want alleen het westen is nog steeds een vrij breed gedeelte om in de gaten te houden, vooral als je maar 3 minuten hebt.quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Morgen om 18:37 weer van West naar Oost
Even een kaartje voor de duidelijkheidquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:26 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Dat van West naar Oost kan ik nog bevatten, maar wat bedoelen ze precies met '28 above...'? Gaat het over graden? Want alleen het westen is nog steeds een vrij breed gedeelte om in de gaten te houden, vooral als je maar 3 minuten hebt.
Niet aan gedachtquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:36 schreef -CRASH- het volgende:
Idd graden
Maar om 18:37 is het nog vrij licht
Aha, dus in de richting van het 'steelpannetje' kijken?quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:33 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Even een kaartje voor de duidelijkheid![]()
[ afbeelding ]
Als je richting steelpan kijkt gaat ie alweer weg (kaartje staat verkeerdom)quote:Op woensdag 2 maart 2011 20:54 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Aha, dus in de richting van het 'steelpannetje' kijken?
7,5 km per secondequote:Op woensdag 2 maart 2011 21:06 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Als je richting steelpan kijkt gaat ie alweer weg (kaartje staat verkeerdom)
Je kan em niet missen als je gewoon omhoog kijkt.
Het is een hele heldere punt die met een rotvaart overkomt
Inplaats van 18:37 te kijkenquote:Op woensdag 2 maart 2011 20:40 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
Niet aan gedacht
ISS heeft dan een magnitude van -3,5. Dus als het een beetje schemert kan je het wel zien
Jaquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:33 schreef dan13lv het volgende:
zou je hem ook kunnen zien vanuit groningen??
om 20:12quote:Op donderdag 3 maart 2011 18:53 schreef dan13lv het volgende:
godver was aan het eten
komt ie weer langs?
Over ongeveer anderhalf uur... Maar dan ligt de lijn over Frankrijk. Maar nog wel zichtbaar vanuit nedeland maar een stuk lager dan nuquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:53 schreef dan13lv het volgende:
godver was aan het eten
komt ie weer langs?
En op zijn hoogtepunt valt ie weer in de duisternisquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:56 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Over ongeveer anderhalf uur... Maar dan ligt de lijn over Frankrijk. Maar nog wel zichtbaar vanuit nedeland maar een stuk lager dan nu
Dan wordt de kans om em te zien nog kleinerquote:Op donderdag 3 maart 2011 18:57 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
En op zijn hoogtepunt valt ie weer in de duisternis![]()
[ afbeelding ]
waar kun je dat precies zien ??quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:25 schreef -CRASH- het volgende:
21:50 tot 21:54 zijn de tijden vanuit mijn woonplaats (Venlo)
magnetude 0.8
Dan is het voor een leek (denk ik) beter als ie op http://www.n2yo.com/ kijkt.quote:
net even heavens above gelezen, snap het nu redelijkquote:Op donderdag 3 maart 2011 19:35 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dan is het voor een leek (denk ik) beter als ie op http://www.n2yo.com/ kijkt.
Is wat begrijpelijker lijkt mij.
Volgens mij kloppen de tijden niet.quote:Op donderdag 3 maart 2011 19:25 schreef -CRASH- het volgende:
21:50 tot 21:54 zijn de tijden vanuit mijn woonplaats (Venlo)
magnetude 0.8
Zeker mooie plaatjesquote:
Ben benieuwd of je ze ook los van elkaar kunt zienquote:Op maandag 7 maart 2011 18:40 schreef sander89 het volgende:
Over 15 min komt het ISS en de Space shuttle over, is net donker genoeg om ze te zien.
En ook nog eens redelijk dicht bij de maan....quote:Op maandag 7 maart 2011 18:52 schreef RolStaart-Beer het volgende:
WAUW![]()
Duidelijk ISS en Space Shuttle apart gezien
Jazeker, permanent, meerdere keren per week, het hele jaar door.quote:Op dinsdag 8 maart 2011 16:12 schreef sc-h het volgende:
je kunt dan toch de ISS het hele jaar door spotten? of heb ik het nou fout?
Ze zijn net wegquote:Op dinsdag 8 maart 2011 18:51 schreef sc-h het volgende:
wanneer komt hij vanavond?en waar moet ik dan heenkijken??
Morgenquote:
Lange belichting maken sporen van de bewegende ISS en Discoveryquote:
Komt idd zometeen voor de laatste keer over nederland....quote:
denk je inet verbindingquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:59 schreef sander89 het volgende:
Stream hapert bij mij![]()
Hebben jullie daar ook last van, anders ligt aan mijn brakke internet verbinding ben ik bang.
Hier loopt de stream als een tietquote:Op woensdag 9 maart 2011 16:59 schreef sander89 het volgende:
Stream hapert bij mij![]()
Hebben jullie daar ook last van, anders ligt aan mijn brakke internet verbinding ben ik bang.
Dat ja.quote:
Het zou hier live op TV moeten zijnquote:Op woensdag 9 maart 2011 17:29 schreef sander89 het volgende:
Lol het is ook live bij de NOS: http://nos.nl/nieuws/livestream/stream/117/
Erg mooi dat het zoveel aandacht krijgt, wat het ook zeker verdiend.
Baksteen. Bak steen is wat andersquote:Op woensdag 9 maart 2011 17:51 schreef Captain_Ghost het volgende:
de vliegende bak steen zet zijn voet over 6 min aan de grond..
Controle op (giftige) gassenquote:Op woensdag 9 maart 2011 18:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
wat gaan ze nu weer doen?. wanneer stappen de mensen eruit?
Volgens mij moeten ze iig drie kwartier wachten om de shuttle te laten afkoelen en de giftige gassen te laten oplossen.quote:Op woensdag 9 maart 2011 18:03 schreef Captain_Ghost het volgende:
wat gaan ze nu weer doen?. wanneer stappen de mensen eruit?
Persconferentie!?!?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:25 schreef MaxMark het volgende:
In ieder geval een kleine persconferentie nu.
En er staat pers. Het is maar wat je definitie isquote:Op woensdag 9 maart 2011 19:39 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Persconferentie!?!?
De crew wil wat zeggen
Dus dit was jouw defenitie van een persconferentiequote:Op woensdag 9 maart 2011 19:41 schreef MaxMark het volgende:
[..]
En er staat pers. Het is maar wat je definitie is
Ik zei 'kleine persconferentie'. Wat is er met je aan de hand, jongen?quote:Op woensdag 9 maart 2011 19:54 schreef -CRASH- het volgende:
[..]
Dus dit was jouw defenitie van een persconferentie
Dat zou ik heel graag erin kruipen en zweven/ besturen.quote:Op donderdag 17 maart 2011 15:40 schreef -CRASH- het volgende:
Foto's, Video's, geluids fragmenten van alle Shuttle missies tot nu toe.
Look Ma ... no without hands
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |