quote:Is dit niet dé laatste lancering? Met heel misschien nog een extra ingelaste lancering later?Op dinsdag 2 november 2010 12:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Boh lang niet meer gekeken, wil ik wel weer eens doen als 1 van de laatste keren.
quote:Volgens http://en.wikipedia.org/w(...)ons#Planned_missions nog 2 hierna.Op dinsdag 2 november 2010 12:53 schreef MaxMark het volgende:
[..]
Is dit niet dé laatste lancering? Met heel misschien nog een extra ingelaste lancering later?
Edit: Ah, dit is de éénnalaatste dus: NASA stelt afscheid spaceshuttle uit
quote:Weekend Florida puur voor een shuttlelancering? Vrij prijzig lijkt meOp dinsdag 2 november 2010 13:23 schreef Schuifpui het volgende:
Kut shuttles, vorig jaar een weekend naar Florida gegaan om te kijken, wordt het uitgesteld. We hadden een backupje, een andere raket zou ook gaan, maar die werd op het nippertje ook uitgesteld, dus toen hadden we niets.
Ach minder prijzig dan meegaan.quote:Op dinsdag 2 november 2010 13:25 schreef Arboxx het volgende:
[..]
Weekend Florida puur voor een shuttlelancering? Vrij prijzig lijkt me
Hopelijk gaat nog lukken om morgen te lanceren, al en ik bang dat nog wat langer gaat duren.quote:Shuttle Managers Assess Main Engine Controller Issue
Tue, 02 Nov 2010 07:20:09 PM GMT+0100
During space shuttle main engine checkouts, the backup controller for engine 3 did not turn on as expected. There appeared to be an issue with one of three power phases, which was narrowed down to either a cockpit circuit breaker or switch that provides power. The circuit breaker and switch were turned off and on, restoring power.
Engineers continue to analyze data that showed voltage irregularities and will meet this afternoon to review their data. The Mission Management Team now will convene at 5 p.m. EDT to assess the issue.
Nasa
Word dan vrijdag 20.04 Nederlandse tijd.quote:Shuttle Launch Attempt Delayed for Weather
Thu, 04 Nov 2010 11:08:24 AM GMT+0100
Managers will delay Discoverys launch for 24 hours due to weather. Mission managers will meet tomorrow at 5 a.m. to reevaluate the weather conditions. Fridays launch attempt would be at 3:04 p.m. EDT.
Nasa
Lijkt wel of alle spullen hard aan hun pension toe te zijn.quote:AMSTERDAM - De lancering van de space shuttle Discovery voor zijn laatste vlucht is vrijdag opnieuw afgeblazen. Nadat de NASA het sein aanvankelijk op groen had gezet, ontstond bij het vullen van de brandstoftanks een lek, waardoor waterstof ontsnapte.
De lancering heeft door eerdere technische problemen en ongunstige weersomstandigheden al vier dagen vertraging opgelopen.
De NASA heeft nog tot zondag, anders moet de vlucht naar het internationale ruimtestation ISS tot december worden uitgesteld.
Bron
Ze stellen dit toch om de haverklap uit. Safety first.quote:Op vrijdag 5 november 2010 14:47 schreef sander89 het volgende:
Lancering is weer afgeblazen.
[..]
Lijkt wel of alle spullen hard aan hun pension toe te zijn.
Is wel een risico inderdaad, want je hebt dus geen enkele garantie dat die dan ook echt gelanceerd gaat worden.quote:Op zondag 20 februari 2011 15:02 schreef sander89 het volgende:
Ja sinds Columbia ongeluk zijn ze extreem voorzichtig, wat natuurlijk ook te begrijpen is.
@tuut-chips: 5 dagen uitstel zou zo kunnen gebeuren, dus misschien heb je geluk.
Zelf zou ik erg graag naar de lancering in mei of juni toe willen, alleen ben ik bang dat niet gaat lukken.
quote:Op dinsdag 2 november 2010 12:45 schreef Quyxz_ het volgende:
Boh lang niet meer gekeken, wil ik wel weer eens doen als 1 van de laatste keren.
Ich auch!quote:Op zondag 20 februari 2011 15:02 schreef sander89 het volgende:
Ja sinds Columbia ongeluk zijn ze extreem voorzichtig, wat natuurlijk ook te begrijpen is.
@tuut-chips: 5 dagen uitstel zou zo kunnen gebeuren, dus misschien heb je geluk.
Zelf zou ik erg graag naar de lancering in mei of juni toe willen, alleen ben ik bang dat niet gaat lukken.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |