abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93548736
Mrien, gelukkig maar dat hij toch wel goed drinkt. Ik snap overigens wel dat je hem nog niet alleen op zijn buik durft te laten slapen. Kom je zelf nog wel een beetje aan je slaap toe? En wat lief dat hij contact begint te maken met zijn zus :D

Ik mag denk ik wel met isabelle naar buiten, maar omdat ze zoveel spuugt durf ik het gewoon niet aan. Ze heeft vanochtend en vanmiddag haar hele voeding er weer uitgegooid. Het komt dan ook echt met een krachtige straal eruit en alles zit er dan ook onder. Ik draai dus veel wasjes.

Mijn moeder is trouwens de liefste, ze belde net dat ze de philips avent stomer/mixer heeft gekocht. Ik heb ff gegoogeld en het lijkt me een onzettend fijn ding. Het stoomt het eten klaar en je kan het zo fijn pureren als je wil. Kan niet wachten tot we beginnen met de bijvoeding O+
pi_93553342
Kom wel aan m'n slaap toe dan, slaap zelf best goed, 't is alleen niet echt lekker voor m'n rug merk ik.

Mm dan kan ik het wel voorstellen dat je liever niet naar buiten gaat ;)
En wat lief van je moeder!
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:57:29 #103
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93559170
Alle zieke mamas en kindjes beterschap!

Ik ben vandaag met Eline naar de kinderarts geweest en zij heeft mijn vermoeden bevestigd. Eline heeft verborgen reflux. We hebben nu een plan van aanpak waar we voor nu iets mee kunnen.
We moeten Eline nu na elke voeding wat afgekolfde melk met nutriton geven en over 2 weken weer terug naar de ka. We kijken eerst of dit iets helpt voordat we met medicijnen gaan beginnen.
Maar wat een gedoe is dat zeg! Eerst iets afkolven, voeden, papje klaarmaken en met een 3/standen speen geven. En kolven gaat bij mij nog niet zo makkelijk met mijn avent-handkolfje. Morgen maar even contact opnemen met de thuiszorgwinkel hoeveel het is om een electrische te huren. Ik hoop niet dat er veel borg op staat, want dat heb ik nu ff niet :@
pi_93562839
Wij betalen er 2,50 per dag voor..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93566322
Hier vond ik het borg bedrag best wel hoog ja :'(
Ik heb dus ook maar gekocht. :)

Ik ben vandaag met X en V naar de dierentuin geweest..
Ik bedacht me rond 12en dat ik daar zin in had.
En om 14:00 liepen we in de dierentiin en om 18:22 thuis.

Jeetje wat ben ik een debiel dat ik dat zo even doe alleen zonder kinderwagen.
Het was wel heel leuk. O+ En ik vind het heerlijk dat ik nog een beetje impulsief kan zijn met 2. :Y
pi_93576306
Dat wil ik ook, kinders oppakken en leuke dingen doen O+

Maar nu nog even niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93579428
Dapper, Pvoesss! Ik voelde me gister ook heel dapper, met 2 kinderen op pad en Ivan laten lopen. Het leven met één kind is wel veel praktischer. Hulde voor jou dat je ook nog spontaan dingen weet te doen!

Eindelijk eens nachtelijke activiteit hier! Ik ben een BJ'tje aan het doen. Kolven. :+ Lena heeft de laatste dagen besloten door te slapen, maar ik ben daar nog niet klaar voor. :')
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93579475
Kolf je nu om je borsten leeg te krijgen of omdat je graag wakker bent 's nachts?
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:05:03 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93582152
Dat doorslapen van dat kleine grut is wel prettig, maar die ontplofborsten 's morgens zijn weer minder.... ik kolf niet, maar ik zit wel eens echt van "ahhhh" als Soneal 's morgens aanhapt.
Gewoon van opluchting :')

Tico, mooie fotoserie! Tot in het volgende topic :s)
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93582251
Oh bij mij is die ochtendlijke ahhh dan van pijn. Hoe voller, hoe gevoeliger.
pi_93582261
:W Mama's

Ik meld me hier ook aan. Door SST Fok! ontdekt. Zit er toch nog een voordeel aan SST ;)

Mama van een prachtige kleine man van 5 maanden, dus hoor nog een kleine maand in dit topic
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:13:28 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93582374
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:08 schreef Vanyel het volgende:
Oh bij mij is die ochtendlijke ahhh dan van pijn. Hoe voller, hoe gevoeliger.
Ja, dat ook... soms heeft Soneal een paar keer aanhappen nodig om goed aan te happen, gewoon omdat de borst zo vol is dat hij geen goede hap kan nemen :')

Praatpoeder welkom :s)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93583623
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:

Ik meld me hier ook aan. Door SST Fok! ontdekt. Zit er toch nog een voordeel aan SST ;)

Mama van een prachtige kleine man van 5 maanden, dus hoor nog een kleine maand in dit topic
SST?

Die goeie hap is hier idd ook lastig dan. Of ze heeft m goed, raakt overdonderd en trekt iets terug voor haar kaakjes weer op elkaar klappen. Dan merk je dat t gebrek aan tanden helaas niet betekent dat ze poezelig zacht tandvlees heeft..
pi_93584281
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 05:26 schreef Vanyel het volgende:
Kolf je nu om je borsten leeg te krijgen of omdat je graag wakker bent 's nachts?
Ik word meestal om 4:45 uur wakker en maak Lena de laatste paar nachen dan maar wakker om bij me te drinken. Die drinkt één borst en valt als een blok in slaap. De andere borst kolf ik af. Dat doe ik eigenlijk vooral voor m'n productie. Ik zou het niet moeten doen, want het hoort zichzelf te reguleren. Maarja, ik vind het gewoon wat vroeg voor doorslapen. Eergister had ik de laatste voeding om 21:15 uur gegeven en sliep ze dus al 7,5 uur.

Maar goed, dikke kans dat ze vannacht weer elke 3 uur drinkt. Het gaat op en af.
pi_93584339
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:

Welkom!

Wat is SST?
pi_93584573
Welkom Praatpoeder! Ik vraag me ook af wat SST is? :?
pi_93584810
Ah, ik weet het al: Secret Story.
pi_93585644
Dag Leyla, tot over een 1.5 maand!

Noa en Mrien fijn dat het met jullie kinders weer wat beter gaat!

Eline toch verborgen reflux, misschien gewoon een tweede handse elecktrische kolf kopen als je daar geen moeite mee hebt?

Pvoess, _O_ dat je alleen met je 2 kinders naar de dierentuin bent geweest!

Hier gaat alles zijn gangetje. Vanmorgen bij het cb geweest. 7175 gram en 65 cm. Ze raadde ons aan om met vast voedsel te beginnen. Ga me daar nu maar eens ff in verdiepen.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93586194
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:

Welkom!!
In welk SST team zit je? toch geen Alex fan he :{w

Mooi gewicht en lengte barba!
En ik verbaas me zo over hoeveel alle kindjes wegen bij een cm of 60-65
V. weegt 5430 bij 61 cm dat was met bijna 3 maand :?
Njah vergelijken heeft toch geen zin :+

Bientje wil je echt gaan bijvoeden al met 4 maanden?
Of is er een speciale reden voor dat het cb het adviseert?
pi_93587625
Ohja, helemaal vergeten! Tico, gefeliciteerd met je grote baby! *O*
pi_93587851

SST = Secret Story, zoals Claudia_x al schreef. Ik ben geen Alex fan, Pvoesss. Maar hij mag van mij wel blijven ipv Servio ;)

Ook maar even de de maten van de kleine man hier: Met 4.5 maanden bij het CB was hij 70.5 cm en 8090 gram. Hier nog geen bijvoeding (5 maanden 1 week)
pi_93587902
Tico die foto's O+ wat een verschil zeg zo met die eerste en laatste foto! wat een vrolijkerd op die laatste.

Yay voor de goedgekeurde kindjes! *O*

mijn bollo was ook goed gegroeid :D

gewoon een kilo! :D

verder zijn we doorverwezen naar de HA die ons weer doorverwees naar de KA ivm refluxklachten. Uitgebreide versie staat in t bvtopic :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93588092
Mooi lijntje Elin! *O*

En praatpoeder, jij hebt ook een lange en zware baby zeg! :o Anne was met 4,5 maand 1,5 kilo lichter en 6 cm korter en ze is toch echt geen mini :)
pi_93588362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:00 schreef Fannetje het volgende:
Mooi lijntje Elin! *O*

En praatpoeder, jij hebt ook een lange en zware baby zeg! :o Anne was met 4,5 maand 1,5 kilo lichter en 6 cm korter en ze is toch echt geen mini :)
Hij is geboren met 42 weken en 1 dag. 54 cm en 8 pond. Maar hij is idd erg lang. Zijn gewicht is voor zijn lengte iets onder de curve. Maar hij zit ver boven het gemiddelde. En van wie hij het heeft, geen idee :') Dacht een tijdje dat ik als luie mama die de kleding toch in de droger doet, dat alles kromp. Maar hij was er dus blijkbaar steeds al weer uitgegroeid!

Mooie curve van Elin ^O^
pi_93588467
Anne was ook 8 pond, dus dat zegt niet alles ;)
pi_93588908
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:10 schreef Fannetje het volgende:
Anne was ook 8 pond, dus dat zegt niet alles ;)
Ja, maar bij zijn lengte moet zijn gewicht wel in verhouding blijven, toch. Dat regelt zichzelf wel een beetje lijkt mij :)
pi_93588958
Haha ja, hij is ook wel enorm lang zeg. Gewoon 70,5 cm, wow! :D
pi_93595658
Wow 70,5 cm! En wat is de naam van deze lange man?

Elin, mooi lijntje!

Pvoes, ze had niet echt een rede voor bijvoeding. Ik had ook een andere als normaal, die mij juist adviseerde om tot 6 mnd te wachten. Ze doet het nu goed op 4 flessen en heeft vrij weinig interesse in eten dus we wachten er nog mee.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93598151
ik hoorde van een bevriende wvk dat de richtlijnen om bij te voeden veranderd gaan worden dit jaar. Dat je niet meer hoeft te wachten tot 6 mnd. Maar dat het vanaf 4 mnd al "mag"
Ilse toont nog geen enkele interesse in iets anders dan melk, dus wachten we nog.
*poef* nu is het weg
pi_93598616
Die Elin heeft goeie curves! 8-) Fijn dat ze zo goed groeit.

En zo heel klein is ze niet, hè? Ze is maar net ondergemiddeld. Het is vooral dat ze voor haar gewicht wat aan de kleine kant is, maar dat is Ivan bijvoorbeeld ook.
pi_93598668
Dat is een niet helemaal oplettende wvp ;) er is onlangs een onderzoek geweest en toen werd er geroepen ohh dus toch 4 maanden blah blah blah.. Maar dat is zeker in de media helemaal verkeerd gequote de eindconclusie is gewoon nogsteeds 6maanden iig wat betreft unicef en who

En bij de meeste cb's is het gewoon altijd 4maanden geweest helaas
pi_93598801
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Die Elin heeft goeie curves! 8-) Fijn dat ze zo goed groeit.

En zo heel klein is ze niet, hè? Ze is maar net ondergemiddeld. Het is vooral dat ze voor haar gewicht wat aan de kleine kant is, maar dat is Ivan bijvoorbeeld ook.
oh maar ik vind haar ook niet klein hoor! Ze is gewoon een speklapje :+ Amélie was 51 cm trouwens dus het ontloopt elkaar in dat opzicht nauwelijks.
ik was eigk verbaasd dat ze met 50 cm bij geboorte iets ondergemiddeld was. Ik dacht dat dat psies gemiddeld was maar volgens deze curve dus niet.

Praatpoeder welkom! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93598915
Dat komt volgens mij doordat ze nu nieuwe curves hebben die geupdate zijn naar wereldwijd gemiddelde :? Het viel mij ook al op inderdaad.
pi_93599040
ah ok, dat verklaard!
dan is het de schuld van de kleine chinezen :+ :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93599171
Ik quote haar even:

quote:
bij 1 van de laatste voedinsbijscholingen die ik had, riep een kinderarts ook al dat er gerust met 4 maanden gestart kan worden met bijvoeding en dat dat ook bij borstgevoede kinderen niet zoveel kwaad kan. Hij was juist voorstander van gaan bijvoeden met vier maanden. Noemde oa als argument dat hij eigenlijk gaan kinderen kende met een specifieke wortel-allergie of een peer-allergie bv. Is volgens mij al 2 jaar geleden dat ik die bijscholing had. Is trouwens wel een kinderarts met enorm veel deskundigheid op het gebied van allergieën bij kinderen.
Bij ons bezoek vorige week zei de verpleegkundige dat we al wel mochten beginnen, maar dat het we ook konden wachten. Wat we zelf wilden. We hadden inderdaad de plannen om te wachten tot 6 mnd na de uitgerekende datum. Ik ben eigenlijk wel tevreden met ons cb.
*poef* nu is het weg
pi_93599554
@huup op bv.com bij de curves staat
Tot slot is het onderzoek voor deze groeicurven in zes verschillende landen, op zes verschillende continenten uitgevoerd. En daarmee hebben de resultaten voor het eerst tot een internationale norm geleid :)

Ja maar waarom met 4 maanden alleen wortel en peer geven? ;) :+
Als je rond de 6 maanden met veel meer kan starten.
mij gaat het niet alleen om een eventuele allergie maar vooral om de darmen.
Het zelf kunnen eten vind ik ook een heel belangrijk punt :Y
pi_93605910
Bientje heeft ook echt nog geen interesse in eten. En inderdaad wil ik ook wachten tot haar darmen wat meer ontwikkelt zijn. En we willen gaan rapleyen dus moet ze wel iets van motoriek hebben ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:17:28 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93606652
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:51 schreef Pvoesss het volgende:
@huup op bv.com bij de curves staat
Tot slot is het onderzoek voor deze groeicurven in zes verschillende landen, op zes verschillende continenten uitgevoerd. En daarmee hebben de resultaten voor het eerst tot een internationale norm geleid :)

Ja maar waarom met 4 maanden alleen wortel en peer geven? ;) :+
Als je rond de 6 maanden met veel meer kan starten.
mij gaat het niet alleen om een eventuele allergie maar vooral om de darmen.
Het zelf kunnen eten vind ik ook een heel belangrijk punt :Y
En dan zijn er zoveel mensen die dan denken, dit gaat goed, ik ga de rest ook maar geven. Dan zitten kinderen met 6 maanden (of eerder) aan kiwi, mandarijn, appel en dan ook nog wat brood en liga.... Want ze vinden het zo lekker en ze kijken anders het eten uit de mond van paps of mams.
Ik denk ook vaak dat vaders en moeders het gewoon heel leuk vinden om te gaan bijvoeden en dan maar hard roepen dat het mag...zonder zich verder in te lezen.

Mij lijkt het heerlijk, 6 maanden alleen maar bv en daarna op mijn gemak eens een boontje, wortel of stronkje broccoli te geven, zo bij onze maaltijd vandaan.
pi_93607097
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:05 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bientje heeft ook echt nog geen interesse in eten. En inderdaad wil ik ook wachten tot haar darmen wat meer ontwikkelt zijn. En we willen gaan rapleyen dus moet ze wel iets van motoriek hebben ;)
Dat is inderdaad wel handig. Ilse weet ook nog echt niet dat ze wat met die handen kan. Ze heeft zo af en toe heel per ongeluk iets in dr handen, en dan kijkt ze heel verbaasd. :D Wij gaan denk ik een combi doen van rapley en potjes.
En idd juud, mij lijkt het heel leuk om te gaan bijvoeden. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat mensen eerder beginnen.
*poef* nu is het weg
pi_93612173
Mij lijkt het ook super leuk maar ik vindt het toch wel belangrijk dat haar darmpjes wat verder ontwikkelt zijn. En wat is nou 2 maanden wachten op de rest van der leven ;)

Kaatje, opzich kan ze wel iets met der handjes, alles gaat in der mond maar je merkt goed dat links beter ontwikkelt is. Daarom moet ze ook naar de manueel therapeut en de fysio. Ze moet nu eigenlijk iets met der voetjes gaan doen maar daar heeft ze echt geen enkel besef voor.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93612530
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:35 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Mij lijkt het ook super leuk maar ik vindt het toch wel belangrijk dat haar darmpjes wat verder ontwikkelt zijn. En wat is nou 2 maanden wachten op de rest van der leven ;)
Daarom wachten wij ook nog. iig nog tot 6 mnd na uitgerekende datum/
quote:
Kaatje, opzich kan ze wel iets met der handjes, alles gaat in der mond maar je merkt goed dat links beter ontwikkelt is. Daarom moet ze ook naar de manueel therapeut en de fysio. Ze moet nu eigenlijk iets met der voetjes gaan doen maar daar heeft ze echt geen enkel besef voor.
Ik had Ilse laatst van die sokjes aan met belletjes. Elke keer als ze dr voet bewoog zag je dr kijken! Huh? Wat is dat nou??? Hier gaat ook wel alles in dr mond. Maar ze pakt niet iets bewust op zeg maar.
*poef* nu is het weg
pi_93613142
Anne is ruim een maand ouder dan jullie meisjes en ze doet ook nog niets met haar voetjes. Haar handjes heeft ze ook nooit met veel interesse bekeken ofzo, maar ze ging wel ineens bewust naar dingen grijpen. Met een maand of 4,5 greep ze dingen die naast haar lagen en sinds ze bijna 5 maanden was ook dingen die boven haar hangen of die ik aangeef. Maar ze was daar dus wel behoorlijk traag mee, 'in de boekjes' lees ik dat kinderen dat met 3 maanden al 'moeten doen'.

Ach ja, ze heeft nog haar hele leven om te leren ;)
pi_93614059
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:17 schreef Juud79 het volgende:

[..]

En dan zijn er zoveel mensen die dan denken, dit gaat goed, ik ga de rest ook maar geven. Dan zitten kinderen met 6 maanden (of eerder) aan kiwi, mandarijn, appel en dan ook nog wat brood en liga.... Want ze vinden het zo lekker en ze kijken anders het eten uit de mond van paps of mams.
Ik denk ook vaak dat vaders en moeders het gewoon heel leuk vinden om te gaan bijvoeden en dan maar hard roepen dat het mag...zonder zich verder in te lezen.

Mij lijkt het heerlijk, 6 maanden alleen maar bv en daarna op mijn gemak eens een boontje, wortel of stronkje broccoli te geven, zo bij onze maaltijd vandaan.
hihihihi ik deed nog mijn best niet als de bv en rapley maffia te klinken. :+ ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:01:22 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93614372
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:57 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

hihihihi ik deed nog mijn best niet als de bv en rapley maffia te klinken. :+ ;)
Ow, ik kom daar gewoon openlijk voor uit hoor. Ook nog draagdoek minded ook en samen slapen op een kamer. ^O^ ;)
pi_93614524
Ik vind alleen het belerende toontje zo jammer. Al zou ik er bewust voor kiezen om nu al bij te voeden, dan is dat toch mijn keus?
*poef* nu is het weg
pi_93614576
Enge geitenwollen hippies!
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:05:51 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93614724
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Enge geitenwollen hippies!
LOL :D

Je kunt Juud en Dementor van alles verwijten, maar zeker niet dat ze geitenwollensokken hippies zijn :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93614852
Ik vond bijvoeden vooral een hoop werk. :Y)
pi_93614968
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Daar zie ik idd ook tegenop. Nu weet ik gewoon om de zoveel uur een fles, en dan wordt alles weer helemaal anders.
*poef* nu is het weg
pi_93614976
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
ja, weg is je tamagotchi ineens ;(
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93614979
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vind alleen het belerende toontje zo jammer. Al zou ik er bewust voor kiezen om nu al bij te voeden, dan is dat toch mijn keus?
niet alleen met dit :X
en verder ben k t met je eens
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:13:28 #152
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93615273
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

LOL :D

Je kunt Juud en Dementor van alles verwijten, maar zeker niet dat ze geitenwollensokken hippies zijn :') _O-
:D

@De rest, ik vertel nu eenmaal graag hoe ik over de dingen denk. Tuurlijk mag een ieder zijn eigen ding doen alleen vertel ik graag hoe ik het zou doen.
pi_93615834
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond het lastig er tussen te krijgen bij voeden op verzoek. Soms had ik aan het eind van de dag zo van, shit dat "moet" ook nog
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:21:54 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93615966
Hier nog geen flauw idee hoe we dat gaan doen qua bijvoeden... ik heb B, zoals dat destijds normaal was, vanaf 4 maanden een fruithapje gegeven, meestal zelfgemaakt en met de staafmixer tot een papje geprakt (toen had nog niemand van Rapley gehoord).

Nooit een probleem geweest, dat ging gewoon naast de BV, hij paste zijn inname waarschijnlijk wel aan, maar toen wist ik (net als nu) niet hoeveel hij dronk, alleen dat hij goed groeide.

We zien wel, vooralsnog heb ik nog geen behoefte fruithapjes te maken, maar Soneal is dan ook nog maar 3 maanden. Als ik een fruitsalade eet en hij zit op m'n bovenbenen dan laat ik hem wel aan een stukje mango (dat aan een vorkje zit) likken en zuigen, en dat vindt hij heerlijk.
Hij krijgt hoogstens wat mango-sap binnen, meer dan een paar druppels zal het niet zijn.

Shoot me.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93626317
Zo'n nachtelijk uurtje duurt best lang als je t doorbrengt met een meisje dat moet huilen als ze niet op je ligt ..

En in de edit ga ik huup achterna richting t refluxtopic om daar wat meer over te lezen.. Ze kreunt zich suf, m.n. als ze wordt neergelegd te kort na een voeding, hikt, slikt en ze geeft melk terug als ik haar neerleg, ook als dat een uur na de voeding is. Zielig.

[ Bericht 56% gewijzigd door Vanyel op 04-03-2011 07:58:45 ]
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:02:49 #156
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93629705
vanyel :*

hoe ist nu met dottir? is ze wel weer gaan slapen? heeft ze overdag ook klachten?
Hebben jullie een draagdoek? Ik wil je anders wel mijn rekbare doek sturen, kun je proberen of het prettig is voor je meisje. Dat rechtop houden krijg je ook zo'n lamme arm van op den duur. Met die draagdoek kan ik in ieder geval nog ns normaal gaan plassen of een boterham smeren...
Laat het maar weten, t is voor mij geen probleem om hem op te sturen, i ga vanmiddag naar t postkantoor toevallig dus eventueel kun je em morgen al proberen. Is t niks, stuur je het ding weer terug :)
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93630055
Ilse is ook van het rechterop houden. Al werkt nu een wipstoeltje ook wel. Nu we met de nutriton gestopt zijn, en 10 cc extra water toevoegen gaat t poepen wel weer goed. Alleen nou geeft ze weer meer voeding terug. Maar het lijkt wel minder dan voordat we met de nutriton gestart zijn.
Zometeen mag Ilse weer naar de gastouder. Gister is ze op de creche van de sportschool geweest, daar was mevrouw het niet mee eens. Na 45 minuten zijn ze me maar komen halen.
Ik ben straks voor het eerst lang weg van Ilse, ik werk van 15 tot 23, dus zie haar om 23.30 nog even bij de fles, en dan daarna morgenochtend weer. Ik vind het echt niet leuk, maar ja...
*poef* nu is het weg
pi_93630469
Huup dank voor t aanbod :*
We hebben een bykay waar ik haar zo in ga hijsen. Als ik ga douchen moet ze maar in de maxicosi denk ik.

Uiteindelijk heb ik halfzittend geprobeerd te slapen met haar redelijk rechtop op me. Dat hielp, zij sliep daarna prima. Zij wel ;)

Dit is vrij nieuw, ze kreunde meteen al wat, maar dat wordt nu steeds erger en je ziet ook dat ze echt oncomfortabel is. Zelfs rechtop nu :(
En dan nog huilt het meisje nauwelijks..
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:34:46 #159
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93630985
fijn dat het goed gaat mte poepen nu kj. en vervelend van dat wennen en werken.

wij zijn gelijk weer gestopt met nutriton omdat het poepen minder ging (als in, helemaal geen poep meer). Gezien de geschiedenis van Amélie en het feit dat Elin al niet echt lekker poepte en de KA daar ook naar gaat kijken willen we geen enkel risico nemen :X eerst maar eens langs die kinderarts. De 10e mogen we.

Hopelijk vindt dottir de bykay lekker vanyel! Als je je zorgen maakt over het kreunen kun je altijd je huisarts bellen hè. Heeft ze verder wel voldoende poep/plasluiers en heeft ze geen koorts/verhoging? En is ze goed alert?

Wij leggen Elin soms ook in de box met het voedingskussen eromheen, zit ze toch rechtop maar ze kan niet omvallen of andere toestanden. Je kunt eventueel ook je voedingskussen in een soort U-vorm vouwen en er dan een verschoningskussenhoes omheen vouwen, je krijgt dan een soort relax-kussen. Amélie mocht er altijd graag op liggen.
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93631094
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef huuphuup het volgende:
fijn dat het goed gaat mte poepen nu kj. en vervelend van dat wennen en werken.

wij zijn gelijk weer gestopt met nutriton omdat het poepen minder ging (als in, helemaal geen poep meer). Gezien de geschiedenis van Amélie en het feit dat Elin al niet echt lekker poepte en de KA daar ook naar gaat kijken willen we geen enkel risico nemen :X eerst maar eens langs die kinderarts. De 10e mogen we.

Hopelijk vindt dottir de bykay lekker vanyel! Als je je zorgen maakt over het kreunen kun je altijd je huisarts bellen hè. Heeft ze verder wel voldoende poep/plasluiers en heeft ze geen koorts/verhoging? En is ze goed alert?

Wij leggen Elin soms ook in de box met het voedingskussen eromheen, zit ze toch rechtop maar ze kan niet omvallen of andere toestanden. Je kunt eventueel ook je voedingskussen in een soort U-vorm vouwen en er dan een verschoningskussenhoes omheen vouwen, je krijgt dan een soort relax-kussen. Amélie mocht er altijd graag op liggen.
Hier ook idd pas poep na het stoppen met nutriton. Nu is het netjes om de dag een luier vol. Dat was het ook voor we met de nutriton begonnen.
Hopelijk komt er een "oplossing" de 10e. Iets waar jullie wat aan hebben.
Dat van dat voedingskussen doen wij ook. Ilse vind het heerlijk, haar eigen lounge kussen :D
*poef* nu is het weg
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:09:33 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93632477
Eline ligt ook vaak in de box in het voedingskussen. Zo slaapt ze overdag ook vaak.
Qua poepen heb ik met nutriton nog geen verschil gemerkt, maar ze poept sowieso niet vaak (eens in de 3-4 dagen) Wel heeft ze nu wat last van krampjes, maar niet echt veel.
Nutriton maak ik nu aan met water en geef het met een spuitje. Dat lijkt ze wat meer te pikken. Alleen heb ik zo'n klein spuitje van de nystatine, dus straks maar langs de apotheek voor een grotere
pi_93633564
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef huuphuup het volgende:
Dottir is wild van de bykay. Ik wil zelf nog wel uitzoeken of ik m voor mij ideaal knoop (standaard volgens t boekje), maar van haar heb ik nog geen klachten gehoord.
Poept, plast, is alert, heeft alleen veel behoefte aan voedsel en is daarna duidelijk niet blij. Ik wacht nog ff met artsen tot dit een paar dagen aanhoudt, kan ik een helderder verhaal vertellen.

Voedingskussen ligt klaar in de box, ben benieuwd :) Gebruiken jullie dat ding allemaal alleen als hippe loungebank of toch ook om te voeden?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:49:27 #163
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93634037
Hier wordt het voedingskussen nooit gebruikt bij het voeden, maar ik kan me voorstellen dat als Eline straks wat zwaarder is, het wel fijn kan zijn.

Zo ligt Eline lekker te chillen

En vanochtend scheen het zonnetje zo lekker op haar bolletje toen ze sliep
pi_93634219
Wat ligt ze daar lekker Sugarsnap!! O+

Toen ik nog bv gaf gebruikte ik het kussen wel met het voeden. Nu met de fles gebruik ik hem zelf daar niet meer voor. N. gebruikt het kussen nog wel eens met het geven van de fles. Verder ligt ie regelmatig in de box of naast de box.
*poef* nu is het weg
pi_93634932
Echt een troon :)

Het is hier voor even ook goedgekeurd, maar ik geloof dat mevrouw wel alweer bijna behoefte heeft een mama dichtbij. Ik heb mijn boterham bijna op, dus ze is bijna welkom.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:08:41 #166
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93639922
Ik heb gewoon zulke hangtetten dat ik heul dat voedingskussen niet nodig heb joh :Y)
Nee serieus :P het voeden gaat hier zo gemakkelijk en soepel dat ik het voedingskussen eigenlijk niet nodig heb. Bij Amélie heb ik het in het begin wel veel gebruikt, nu dus niet.
Ik heb er hier 2, eentje met zo'n hoes erom die in de box ligt en een in bed nog voor mij, ik moet altijd even ontwennen van zoiets dus hij ligt nog wel even in bed :P

Fijn dat je in elk geval een boterhammetje hebt kunnen eten Vanyel.

En kijk Eline daar nou liggen :D O+ wat een scheetje zo in het zonnetje <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93640628
Wat een lieve foto's van Eline! O+

Huup, jammer dat je met de Nutriton alweer moet stoppen, maar ik zou in jouw schoenen hetzelfde doen. Nog even doorbikkelen tot je het gesprek met de kinderarts hebt. :*

Vanyel, spuugt ze veel? Mondjes teruggeven doen meer kinderen en Lena is ook best een tijd bezig met het verteren van haar voedsel. Ik hoor haar vaak nog lange tijd na de voeding slikken (zoals je bij verborgen reflux zou verwachten). Rond de 6 weken is geloof ik het krampjeshoogtepunt? Dat merk ik hier in ieder geval wel. Ik denk ook dat het drinken overdag daardoor wat slechter gaat. Anyhow, dit soort klachten zijn tot een bepaald punt normaal. Het lastige is alleen om te bepalen wat nog normaal en acceptabel is en wat buitensporig is.

Het voedingskussen wordt hier met veel plezier gebruikt als 'ie maar in de buurt ligt. Ik gebruik hem dan voor voeden, om Lena op/in te leggen, en straks als ze gaat rollen, zitten en staan als een soort bumper om haar te beschermen tegen nare smakken.
pi_93640808
Ik heb 2 voedingskussens, 1 beneden en 1 boven. Die boven wordt momenteel gebruikt als opvulling tussen bed van Jelle en mij om mn wekker nog op te kunnen zetten en die beneden vergeet ik momenteel ook vaak te gebruiken. In het begin beide wel veel gebruikt en als ze in de buurt liggen ook nog steeds.
pi_93640930
Zijn er hier trouwens andere kindjes die niet heel hard groeien? Ik ben namelijk wel benieuwd naar andere groeicurves.

Ik vermoed dat Lena voor haar gewicht niet heel veel drinkt, maar ze is zo ontzettend tevreden en ik krijg er maar met moeite meer ingepropt. Ze drinkt nu 8 keer per dag en ik denk dat ze meestal tussen de 80 en 100 ml per keer drinkt (vaker 80 dan 100 ml). Ook als ik nog een fles met afgekolfde melk na een volledige voeding aan de borst aanbied dan drinkt ze daar (vrijwel) niets van. Als gevolg groeit ze dus gewoon niet zo heel hard. Ze zit elke week wel boven de 100 gram gewichtstoename, maar afgelopen week is ze bijvoorbeeld in 8 dagen tijd 130 gram aangekomen. Dat is omgerekend naar 7 dagen net boven het minimaal acceptabele. Ik probeer er maar in te berusten dat ze gewoon niet zoveel nodig heeft, maar stiekem zou ik liever hebben dat ze flink aankwam. Ik weet het, suf.
pi_93641097
Heb je een curve van haar claudia?
pi_93641165
Aww Eline O+

Mr.DML is vrij vandaag dus zijn we even naar het inloopspreekuur geweest. Puck weegt nu 3730gr en dat is 600 gram meer dan 2,5 week geleden dus we zijn tevreden. Zijn koppie wordt ook lekker vol nu in plaats van dat magere ukje dat hij was.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:37:03 #172
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93641225
ja laat eens een curve zien claudia?

Hoe gaat het verder met jullie DML?
fijn dat Puck goed gegroeid is truowens :) en dat vraagt wel om een foto-update hè :7 ;)

[ Bericht 69% gewijzigd door huuphuup op 04-03-2011 14:42:18 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93641227
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 22:21 schreef Leandra het volgende:
Als ik een fruitsalade eet en hij zit op m'n bovenbenen dan laat ik hem wel aan een stukje mango (dat aan een vorkje zit) likken en zuigen, en dat vindt hij heerlijk.
Hij krijgt hoogstens wat mango-sap binnen, meer dan een paar druppels zal het niet zijn.

Shoot me.
Mag ik puur uit interesse vragen waarom je dat doet?
pi_93641590
Ik heb even de curve ge-upload zoals 'ie eruit zou zien met alle officiële metingen en die van vandaag. (Ik heb nu een week niet meer gewogen en ik ben ook van plan om dat niet al te vaak meer te doen.) Eigenlijk best verhelderend. De groeicurve met álle metingen vind ik de indruk wekken dat ze langzaam afzakt terwijl deze curve eerder de indruk wekt dat ze haar 'eigen lijntje' aan het zoeken is, dat zo te zien ergens rond het gemiddelde ligt.

Die van Ivan zag er met deze termijn zo uit:

Als ik mezelf een advies zou moeten geven zou ik zeggen: niet stressen, niet te veel waarde hechten aan individuele meetpunten maar the big picture voor ogen houden. :Y)
pi_93641610
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, spuugt ze veel? Mondjes teruggeven doen meer kinderen en Lena is ook best een tijd bezig met het verteren van haar voedsel. Ik hoor haar vaak nog lange tijd na de voeding slikken (zoals je bij verborgen reflux zou verwachten). Rond de 6 weken is geloof ik het krampjeshoogtepunt? Dat merk ik hier in ieder geval wel. Ik denk ook dat het drinken overdag daardoor wat slechter gaat. Anyhow, dit soort klachten zijn tot een bepaald punt normaal. Het lastige is alleen om te bepalen wat nog normaal en acceptabel is en wat buitensporig is.
Ze spuugt niet overdreven veel hoor, het gaat vooral om het kreunen en piepen als we haar te snel na een voeding platleggen. Als ze eerst een uur oid rechtop blijft hoor je haar vrijwel niet bij het in bed leggen, niet kreunen maar ook nauwelijks slikken. Ik heb haar straks voor het eerst half rechtop in het voedingskussen geparkeerd en toen was ze ook helemaal tevreden, dus het gaat niet om het lichamelijk contact.
Ik weet niet of dit buitensporig is hoor, daarvoor is het denk ik (nog) niet ernstig genoeg, maar ik vind het gewoon zielig!
Die 6 weken krampjeshoogtepunt, is dat vanaf de 40 weken of vanaf de geboorte? In beide gevallen zijn wij er nog niet hoor, maar de 40 weken mijlpaal is opeens al 5 weken geleden :o
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:52:05 #176
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93641884
Claudia waarom post je die van Ivan erbij? :D niet vergelijken! foei! :P
nee je hebt gelijk, als ik het zo zie dan zie ik helemaal niets raars en gewoon dat ze een eigen lijn aan het maken is die idd gelijk op lijkt te gaan met de gemiddelde lijn. Ziet er eerlijk gezegd gewoon keurig uit :Y

Vanyel, altijd rekenen vanaf de uitgerekende datum, dus de 40 weken grens :Y
Kan best hoor dat jullie dochter daar gewoon last van heeft. Ze wordt verder niet wakker zodra ze even ligt? En moet je haar 's nachts ook overeind houden?
In elk geval fijn dat ze het rechtop tegen het voedingskussen ook prima vond!

Bij Elin (en ik geloof dat het bij Eline en Jelle ook zo is) merk ik dat ze beduidend beter slaapt als ze op haar buik slaapt, maar dat is eigk nog steeds niet zo om over naar huis te schrijven :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93642005
Vanyel, ik weet niet hoe het met het krampjeshoogtepunt zit, maar ik zou zeggen vanaf de geboorte en niet de uitgerekende datum. Dat is immers de tijd buiten de baarmoeder waarin je kindje is blootgesteld aan moedermelk en de darmen en zo daaraan hebben moeten wennen. Maar ik weet dit niet zeker, hoor. Er wordt overigens gezegd dat de krampjesperiode over het algemeen 3 maanden duurt en ik denk dat de meeste moeders kunnen beamen dat ze ergens na de 3 maanden ineens denken: "Verdomd, die krampjes zijn inderdaad verdwenen, niet eens zo bij stilgestaan!"

Ik wil je niet zomaar geruststellen, want je kunt zelf het beste inschatten hoe het er met haar voorstaat. Hoe dan ook, het klinkt mij toch wel als vrij normaal in de oren. Vrijwel alle baby's hebben last van krampen en vrijwel alle ouders vinden dat maar naar. Het kreunen en piepen doet Lena dus ook, ook 's nachts. Ik heb het idee dat ze er net iets minder last van heeft dan Ivan indertijd en ook dat ze zichzelf wat beter kan troosten, of zo. Ivan had er veel meer hulp bij nodig. Maar Ivan was wel een heel tevreden baby die veel sliep, dus dat maakte dat ik me er geen echte zorgen om maakte.

Ik parkeer Lena vaak na de voeding in de wipstoel in de ligstand terwijl ik de achterkant van de stoel wat hoger zet zodat de voeding beter kan zakken.
pi_93642202
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:52 schreef huuphuup het volgende:
Claudia waarom post je die van Ivan erbij? :D niet vergelijken! foei! :P
nee je hebt gelijk, als ik het zo zie dan zie ik helemaal niets raars en gewoon dat ze een eigen lijn aan het maken is die idd gelijk op lijkt te gaan met de gemiddelde lijn. Ziet er eerlijk gezegd gewoon keurig uit :Y
Ivan is de oorzaak van mijn complex, he. :Y)

Ik vind het zo opvallend aan mezelf dat ik op bepaalde manieren juist minder relaxed ben doordat ik al een kind heb. Bijna alles gaat veel makkelijker, maar juist de 'pijnpunten' van Ivan maken dat ik wat minder makkelijk met die dingen omga. Dat merkte ik al bij de bevalling.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:01:25 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93642288
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:37 schreef mrien het volgende:
[..]
Mag ik puur uit interesse vragen waarom je dat doet?
Ik was nieuwsgierig hoe hij op de smaak zou reageren, het kon ook zijn dat hij het helemaal nog niet leuk, lekker en/of interessant zou vinden.
En gezien zijn vader en ik uit de jaren 60 zijn en dus al met een week of 9 een ligakoekfruitprutje kregen, en zijn broer uit 1991 met 4 maanden gewoon een fruithapje kreeg ben ik er niet zo bang voor dat er een of andere allergie ontwikkeld wordt van een beetje likken aan een stukje mango.

Ik gok zomaar dat het veel meer van belang is dat alle generaties voor hem BV ipv KV hebben gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93642392
Op kramp reageert ze anders, das echt schreeuwen en overstrekken. Dan helpt rechtop zitten ook niet.

Huup, het is 's nachts hetzelfde of erger en ze wil dan ook graag rechtop en gaat piepen als ze weer in ligstand zakt.
Maar dit is vooral gebaseerd op de afgelopen 2 dagen/nachten hoor. Ik maak me dus nog geen echte zorgen, wil alleen wel ff opletten hoe het zich ontwikkelt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:04:37 #181
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93642412
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:45 schreef Claudia_x het volgende:
Als ik mezelf een advies zou moeten geven zou ik zeggen: niet stressen, niet te veel waarde hechten aan individuele meetpunten maar the big picture voor ogen houden. :Y)
Dat vooral, de curve van Lena ziet er keurig uit, en ze lijkt idd gewoon haar eigen lijn te zoeken.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93642435
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:30 schreef Claudia_x het volgende:
Zijn er hier trouwens andere kindjes die niet heel hard groeien? Ik ben namelijk wel benieuwd naar andere groeicurves.
Ik vind Dottir juist heel hard gaan. Gemiddeld ongeveer 50gram per dag. Als ik zoveel wegklokte kreeg ik ws ook reflux ;)
pi_93642629
Oh Vanyel, dan is dit misschien interessant voor jou om te lezen (het gedeelte over hard groeien). Als het nou zo blijft dan zou het iets zijn wat ik even ter sprake zou brengen op het consultatiebureau of bij een lactatiekundige. Die hebben verstand van hyperlactatie, te veel voormelk binnenkrijgen en dat soort dingen. Of nou ja, in ieder geval heeft de lactatiekundige er verstand van; ik weet niet hoe tevreden je bent met je consultatiebureau.
pi_93642764
Ik heb me ook zorgen gemaakt of er hier sprake was van reflux en dan vooral omdat hij in bed nadien best kan liggen slikken en kreunen en piepen en er nog wel eens wat uit wil gooien maar hij heeft helemaal niet specifiek de behoefte om omhoog gehouden te worden dus het lijkt me dat dit het niet is.

Het gaat hier best aardig. Gisteren was weer een dagje dat hij veel huilde maar als hij eenmaal ligt slaapt hij best lang. Maar slapen overdag gaat beter dan 's nachts helaas :P
Dan nog steeds het liefst dicht bij mama en alsof hij het ruikt dat ie die 40cm verderop wordt verplaatst naar zijn co-sleeper want diep in slaap zijn en na verplaatsing toch gaan piepen.

Het onrustig zijn heeft ie dus nog wel hier en daar maar toen ik hier laatst postte waren we net over op flesvoeding en dat was een flinke boosdoener denk ik.

Bewijs van spekkies kweken:

The way you rock'n'roll
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:15:54 #185
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93642900
DML wat een verschil!!
En wat een heerlijk kereltje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93642938
Damn, ik zou hem niet herkennen als hetzelfde kindje!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:20:14 #187
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93643086
oooooooooooooooh DML :o :o O+ O+ wat een heerlijke wangetjes en spekjes zo!
Hij was al een knapperd maar jeetje, what have you created woman! :D wat een menneke zo zeg <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93643124
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:09 schreef Claudia_x het volgende:
Oh Vanyel, dan is dit misschien interessant voor jou om te lezen (het gedeelte over hard groeien). Als het nou zo blijft dan zou het iets zijn wat ik even ter sprake zou brengen op het consultatiebureau of bij een lactatiekundige. Die hebben verstand van hyperlactatie, te veel voormelk binnenkrijgen en dat soort dingen. Of nou ja, in ieder geval heeft de lactatiekundige er verstand van; ik weet niet hoe tevreden je bent met je consultatiebureau.
Ik heb nog maar 1 ervaring met het cb, dus weet nog niet wat ik daarvan vind. Van de LK moet ik bellen als er iets is, dat kan natuurlijk altijd.
Maar eerst kijken wat er gebeurt. Piepen op fok is natuurlijk een stuk laagdrempeliger dan in de echte wereld, daar vind ik t nog niet serieus genoeg voor.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:25:46 #189
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93643334
Puck krijgt lekkere spekkies!

Lena lijkt mij mooi op zoek naar haar eigen lijntje. Eline komt ook niet zo hard aan, maar groeit goed volgens het cb en de kinderarts.

vrijdag 4 maart 2011 @ 15:50:09 #190
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93644475
Dat ziet er idd keurig uit bij Eline Sugarsnap ^O^
Wullie bin KOEL © Soneal
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:55:30 #191
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93644739
wat een mooie strakke lijn maakt eline zeg! wauw!
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93646535
Eline groeit heel mooi inderdaad!

Vanyel, ik zou het inderdaad even aankijken en het aanstippen als het zo blijft.

En wauw, wat is 'ie veranderd, DML! :o Heerlijk mannetje. Vind je het wel een verademing dat je bent overgestapt op flesvoeding?
pi_93646655
Ik heb er nooit zo concreet over nagedacht, maar kinderen die op een lagere lijn zitten 'hoeven' ook minder aan te komen omdat de curve sterker afgebogen is.

Net een flesje gegeven en toen dronk ze precies wat ik afkolfde: 105 ml. Wel fijn om te weten dat ze toch ook iets grotere hoeveelheden drinkt.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 18:07:09 #194
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93651019
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:35 schreef Claudia_x het volgende:
Ik heb er nooit zo concreet over nagedacht, maar kinderen die op een lagere lijn zitten 'hoeven' ook minder aan te komen omdat de curve sterker afgebogen is.
Ik merk dat juist op een andere manier;
B begon met 4040 gram en was met 14 weken 6550 gram, toen was hij dus 2/3 van zijn geboortegewicht aangekomen.

Soneal begon met 3015 gram en woog met 9 weken 5010 gram... een groei van 2/3 van zijn geboortegewicht, voor mijn gevoel groeit hij veel harder dan B destijds deed, terwijl hij veel kleiner begon, en nog steeds kleiner en lichter is op dezelfde leeftijd, maar gevoelsmatig niet.

En als je het vergelijkt ten opzichte van het geboortegewicht dan gaat het bij Soneal ook harder, terwijl hij ongeveer een maand achterloopt op B. als je de gewichten en lengtes vergelijkt.
Maar maandag heb ik weer meer gegevens, kan ik nog beter vergelijken :')
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93651335
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 16:32 schreef Claudia_x het volgende:
En wauw, wat is 'ie veranderd, DML! :o Heerlijk mannetje. Vind je het wel een verademing dat je bent overgestapt op flesvoeding?
Ja :Y
De bv liep eigenlijk heel goed hoor. Ik had genoeg melk en hij kwam goed aan maar ik voelde me er zelf niet prettig bij. Ik was van tevoren heel stellig over minimaal 6 maanden etc en had nooit verwacht dat ik het hele bv geven gewoon niks zou vinden. Ik ging er tegenop zien en Puck meldde zich niet op tijd. Die combinatie maakte dat er eigenlijk te lang tussen voedingen zat en dat leek me al helemaal niet goed.
Ik ben na die zware 9 maanden en de pijn die ik nu nog heb door de bevalling best blij om gewoon enigszins mijn lichaam weer voor mezelf te hebben.
Maar het heeft wel wat tranen gekost om voor mezelf toe te geven dat ik van bv niet gelukkig werd.

En bij flesvoeding weet je wat er in gaat maar wat een geklooi met de hoeveelheden :P
En aan de borst viel hij in slaap 's nachts. Nu is hij doodleuk wakker na een fles :D
The way you rock'n'roll
pi_93653379
Ik kan me dat zó goed voorstellen, DML! Dat je, vooral na die zware zwangerschap, wel klaar was met je niet jezelf voelen. Ben je nu eigenlijk van de misselijkheid af?

En ja, flesvoeding is zeker niet in alle opzichten handiger, maar het legt wel veel minder een claim op jou en je lichaam. Ik voelde het indertijd ook wel als een bevrijding om te stoppen, al heb ik er óók tranen om gelaten.
pi_93654274
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 15:01 schreef Leandra het volgende:

[..]

Ik was nieuwsgierig hoe hij op de smaak zou reageren, het kon ook zijn dat hij het helemaal nog niet leuk, lekker en/of interessant zou vinden.
En gezien zijn vader en ik uit de jaren 60 zijn en dus al met een week of 9 een ligakoekfruitprutje kregen, en zijn broer uit 1991 met 4 maanden gewoon een fruithapje kreeg ben ik er niet zo bang voor dat er een of andere allergie ontwikkeld wordt van een beetje likken aan een stukje mango.

Ik gok zomaar dat het veel meer van belang is dat alle generaties voor hem BV ipv KV hebben gehad.

Hoe bedoel je dat? :)
pi_93654614
oh en claudia hier het lijntje van V.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 20:16:30 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93657311
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 19:22 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dat? :)
Ik ben nieuwsgierig of voedselallergieën meer voorkomen bij kinderen waarvan een van de (groot)ouders KV heeft gehad ipv BV, het lijkt immers iets te zijn dat vooral voorkomt bij generaties vanaf de eerste KV-generatie.

Bij Soneal heeft geen van zijn voorouders KV gehad, allemaal BV, en het zou mij niet verbazen als het positieve effect daarvan veel langer blijft doorwerken dan men denkt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93657561
Oke, ja dan begreep ik je goed :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')