abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93614979
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 22:03 schreef kaatjejannie het volgende:
Ik vind alleen het belerende toontje zo jammer. Al zou ik er bewust voor kiezen om nu al bij te voeden, dan is dat toch mijn keus?
niet alleen met dit :X
en verder ben k t met je eens
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:13:28 #152
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93615273
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:05 schreef Leandra het volgende:

[..]

LOL :D

Je kunt Juud en Dementor van alles verwijten, maar zeker niet dat ze geitenwollensokken hippies zijn :') _O-
:D

@De rest, ik vertel nu eenmaal graag hoe ik over de dingen denk. Tuurlijk mag een ieder zijn eigen ding doen alleen vertel ik graag hoe ik het zou doen.
pi_93615834
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond bijvoeden vooral een hoop werk. :Y)
Ik vond het lastig er tussen te krijgen bij voeden op verzoek. Soms had ik aan het eind van de dag zo van, shit dat "moet" ook nog
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:21:54 #154
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93615966
Hier nog geen flauw idee hoe we dat gaan doen qua bijvoeden... ik heb B, zoals dat destijds normaal was, vanaf 4 maanden een fruithapje gegeven, meestal zelfgemaakt en met de staafmixer tot een papje geprakt (toen had nog niemand van Rapley gehoord).

Nooit een probleem geweest, dat ging gewoon naast de BV, hij paste zijn inname waarschijnlijk wel aan, maar toen wist ik (net als nu) niet hoeveel hij dronk, alleen dat hij goed groeide.

We zien wel, vooralsnog heb ik nog geen behoefte fruithapjes te maken, maar Soneal is dan ook nog maar 3 maanden. Als ik een fruitsalade eet en hij zit op m'n bovenbenen dan laat ik hem wel aan een stukje mango (dat aan een vorkje zit) likken en zuigen, en dat vindt hij heerlijk.
Hij krijgt hoogstens wat mango-sap binnen, meer dan een paar druppels zal het niet zijn.

Shoot me.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93626317
Zo'n nachtelijk uurtje duurt best lang als je t doorbrengt met een meisje dat moet huilen als ze niet op je ligt ..

En in de edit ga ik huup achterna richting t refluxtopic om daar wat meer over te lezen.. Ze kreunt zich suf, m.n. als ze wordt neergelegd te kort na een voeding, hikt, slikt en ze geeft melk terug als ik haar neerleg, ook als dat een uur na de voeding is. Zielig.

[ Bericht 56% gewijzigd door Vanyel op 04-03-2011 07:58:45 ]
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:02:49 #156
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93629705
vanyel :*

hoe ist nu met dottir? is ze wel weer gaan slapen? heeft ze overdag ook klachten?
Hebben jullie een draagdoek? Ik wil je anders wel mijn rekbare doek sturen, kun je proberen of het prettig is voor je meisje. Dat rechtop houden krijg je ook zo'n lamme arm van op den duur. Met die draagdoek kan ik in ieder geval nog ns normaal gaan plassen of een boterham smeren...
Laat het maar weten, t is voor mij geen probleem om hem op te sturen, i ga vanmiddag naar t postkantoor toevallig dus eventueel kun je em morgen al proberen. Is t niks, stuur je het ding weer terug :)
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93630055
Ilse is ook van het rechterop houden. Al werkt nu een wipstoeltje ook wel. Nu we met de nutriton gestopt zijn, en 10 cc extra water toevoegen gaat t poepen wel weer goed. Alleen nou geeft ze weer meer voeding terug. Maar het lijkt wel minder dan voordat we met de nutriton gestart zijn.
Zometeen mag Ilse weer naar de gastouder. Gister is ze op de creche van de sportschool geweest, daar was mevrouw het niet mee eens. Na 45 minuten zijn ze me maar komen halen.
Ik ben straks voor het eerst lang weg van Ilse, ik werk van 15 tot 23, dus zie haar om 23.30 nog even bij de fles, en dan daarna morgenochtend weer. Ik vind het echt niet leuk, maar ja...
*poef* nu is het weg
pi_93630469
Huup dank voor t aanbod :*
We hebben een bykay waar ik haar zo in ga hijsen. Als ik ga douchen moet ze maar in de maxicosi denk ik.

Uiteindelijk heb ik halfzittend geprobeerd te slapen met haar redelijk rechtop op me. Dat hielp, zij sliep daarna prima. Zij wel ;)

Dit is vrij nieuw, ze kreunde meteen al wat, maar dat wordt nu steeds erger en je ziet ook dat ze echt oncomfortabel is. Zelfs rechtop nu :(
En dan nog huilt het meisje nauwelijks..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  vrijdag 4 maart 2011 @ 10:34:46 #159
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93630985
fijn dat het goed gaat mte poepen nu kj. en vervelend van dat wennen en werken.

wij zijn gelijk weer gestopt met nutriton omdat het poepen minder ging (als in, helemaal geen poep meer). Gezien de geschiedenis van Amélie en het feit dat Elin al niet echt lekker poepte en de KA daar ook naar gaat kijken willen we geen enkel risico nemen :X eerst maar eens langs die kinderarts. De 10e mogen we.

Hopelijk vindt dottir de bykay lekker vanyel! Als je je zorgen maakt over het kreunen kun je altijd je huisarts bellen hè. Heeft ze verder wel voldoende poep/plasluiers en heeft ze geen koorts/verhoging? En is ze goed alert?

Wij leggen Elin soms ook in de box met het voedingskussen eromheen, zit ze toch rechtop maar ze kan niet omvallen of andere toestanden. Je kunt eventueel ook je voedingskussen in een soort U-vorm vouwen en er dan een verschoningskussenhoes omheen vouwen, je krijgt dan een soort relax-kussen. Amélie mocht er altijd graag op liggen.
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93631094
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef huuphuup het volgende:
fijn dat het goed gaat mte poepen nu kj. en vervelend van dat wennen en werken.

wij zijn gelijk weer gestopt met nutriton omdat het poepen minder ging (als in, helemaal geen poep meer). Gezien de geschiedenis van Amélie en het feit dat Elin al niet echt lekker poepte en de KA daar ook naar gaat kijken willen we geen enkel risico nemen :X eerst maar eens langs die kinderarts. De 10e mogen we.

Hopelijk vindt dottir de bykay lekker vanyel! Als je je zorgen maakt over het kreunen kun je altijd je huisarts bellen hè. Heeft ze verder wel voldoende poep/plasluiers en heeft ze geen koorts/verhoging? En is ze goed alert?

Wij leggen Elin soms ook in de box met het voedingskussen eromheen, zit ze toch rechtop maar ze kan niet omvallen of andere toestanden. Je kunt eventueel ook je voedingskussen in een soort U-vorm vouwen en er dan een verschoningskussenhoes omheen vouwen, je krijgt dan een soort relax-kussen. Amélie mocht er altijd graag op liggen.
Hier ook idd pas poep na het stoppen met nutriton. Nu is het netjes om de dag een luier vol. Dat was het ook voor we met de nutriton begonnen.
Hopelijk komt er een "oplossing" de 10e. Iets waar jullie wat aan hebben.
Dat van dat voedingskussen doen wij ook. Ilse vind het heerlijk, haar eigen lounge kussen :D
*poef* nu is het weg
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:09:33 #161
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93632477
Eline ligt ook vaak in de box in het voedingskussen. Zo slaapt ze overdag ook vaak.
Qua poepen heb ik met nutriton nog geen verschil gemerkt, maar ze poept sowieso niet vaak (eens in de 3-4 dagen) Wel heeft ze nu wat last van krampjes, maar niet echt veel.
Nutriton maak ik nu aan met water en geef het met een spuitje. Dat lijkt ze wat meer te pikken. Alleen heb ik zo'n klein spuitje van de nystatine, dus straks maar langs de apotheek voor een grotere
pi_93633564
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 10:34 schreef huuphuup het volgende:
Dottir is wild van de bykay. Ik wil zelf nog wel uitzoeken of ik m voor mij ideaal knoop (standaard volgens t boekje), maar van haar heb ik nog geen klachten gehoord.
Poept, plast, is alert, heeft alleen veel behoefte aan voedsel en is daarna duidelijk niet blij. Ik wacht nog ff met artsen tot dit een paar dagen aanhoudt, kan ik een helderder verhaal vertellen.

Voedingskussen ligt klaar in de box, ben benieuwd :) Gebruiken jullie dat ding allemaal alleen als hippe loungebank of toch ook om te voeden?
  vrijdag 4 maart 2011 @ 11:49:27 #163
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93634037
Hier wordt het voedingskussen nooit gebruikt bij het voeden, maar ik kan me voorstellen dat als Eline straks wat zwaarder is, het wel fijn kan zijn.

Zo ligt Eline lekker te chillen

En vanochtend scheen het zonnetje zo lekker op haar bolletje toen ze sliep
pi_93634219
Wat ligt ze daar lekker Sugarsnap!! O+

Toen ik nog bv gaf gebruikte ik het kussen wel met het voeden. Nu met de fles gebruik ik hem zelf daar niet meer voor. N. gebruikt het kussen nog wel eens met het geven van de fles. Verder ligt ie regelmatig in de box of naast de box.
*poef* nu is het weg
pi_93634932
Echt een troon :)

Het is hier voor even ook goedgekeurd, maar ik geloof dat mevrouw wel alweer bijna behoefte heeft een mama dichtbij. Ik heb mijn boterham bijna op, dus ze is bijna welkom.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:08:41 #166
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93639922
Ik heb gewoon zulke hangtetten dat ik heul dat voedingskussen niet nodig heb joh :Y)
Nee serieus :P het voeden gaat hier zo gemakkelijk en soepel dat ik het voedingskussen eigenlijk niet nodig heb. Bij Amélie heb ik het in het begin wel veel gebruikt, nu dus niet.
Ik heb er hier 2, eentje met zo'n hoes erom die in de box ligt en een in bed nog voor mij, ik moet altijd even ontwennen van zoiets dus hij ligt nog wel even in bed :P

Fijn dat je in elk geval een boterhammetje hebt kunnen eten Vanyel.

En kijk Eline daar nou liggen :D O+ wat een scheetje zo in het zonnetje <3
Zomerkind &lt;3 & Winterkind &lt;3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93640628
Wat een lieve foto's van Eline! O+

Huup, jammer dat je met de Nutriton alweer moet stoppen, maar ik zou in jouw schoenen hetzelfde doen. Nog even doorbikkelen tot je het gesprek met de kinderarts hebt. :*

Vanyel, spuugt ze veel? Mondjes teruggeven doen meer kinderen en Lena is ook best een tijd bezig met het verteren van haar voedsel. Ik hoor haar vaak nog lange tijd na de voeding slikken (zoals je bij verborgen reflux zou verwachten). Rond de 6 weken is geloof ik het krampjeshoogtepunt? Dat merk ik hier in ieder geval wel. Ik denk ook dat het drinken overdag daardoor wat slechter gaat. Anyhow, dit soort klachten zijn tot een bepaald punt normaal. Het lastige is alleen om te bepalen wat nog normaal en acceptabel is en wat buitensporig is.

Het voedingskussen wordt hier met veel plezier gebruikt als 'ie maar in de buurt ligt. Ik gebruik hem dan voor voeden, om Lena op/in te leggen, en straks als ze gaat rollen, zitten en staan als een soort bumper om haar te beschermen tegen nare smakken.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93640808
Ik heb 2 voedingskussens, 1 beneden en 1 boven. Die boven wordt momenteel gebruikt als opvulling tussen bed van Jelle en mij om mn wekker nog op te kunnen zetten en die beneden vergeet ik momenteel ook vaak te gebruiken. In het begin beide wel veel gebruikt en als ze in de buurt liggen ook nog steeds.
pi_93640930
Zijn er hier trouwens andere kindjes die niet heel hard groeien? Ik ben namelijk wel benieuwd naar andere groeicurves.

Ik vermoed dat Lena voor haar gewicht niet heel veel drinkt, maar ze is zo ontzettend tevreden en ik krijg er maar met moeite meer ingepropt. Ze drinkt nu 8 keer per dag en ik denk dat ze meestal tussen de 80 en 100 ml per keer drinkt (vaker 80 dan 100 ml). Ook als ik nog een fles met afgekolfde melk na een volledige voeding aan de borst aanbied dan drinkt ze daar (vrijwel) niets van. Als gevolg groeit ze dus gewoon niet zo heel hard. Ze zit elke week wel boven de 100 gram gewichtstoename, maar afgelopen week is ze bijvoorbeeld in 8 dagen tijd 130 gram aangekomen. Dat is omgerekend naar 7 dagen net boven het minimaal acceptabele. Ik probeer er maar in te berusten dat ze gewoon niet zoveel nodig heeft, maar stiekem zou ik liever hebben dat ze flink aankwam. Ik weet het, suf.
pi_93641097
Heb je een curve van haar claudia?
pi_93641165
Aww Eline O+

Mr.DML is vrij vandaag dus zijn we even naar het inloopspreekuur geweest. Puck weegt nu 3730gr en dat is 600 gram meer dan 2,5 week geleden dus we zijn tevreden. Zijn koppie wordt ook lekker vol nu in plaats van dat magere ukje dat hij was.
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:37:03 #172
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93641225
ja laat eens een curve zien claudia?

Hoe gaat het verder met jullie DML?
fijn dat Puck goed gegroeid is truowens :) en dat vraagt wel om een foto-update hè :7 ;)

[ Bericht 69% gewijzigd door huuphuup op 04-03-2011 14:42:18 ]
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93641227
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 22:21 schreef Leandra het volgende:
Als ik een fruitsalade eet en hij zit op m'n bovenbenen dan laat ik hem wel aan een stukje mango (dat aan een vorkje zit) likken en zuigen, en dat vindt hij heerlijk.
Hij krijgt hoogstens wat mango-sap binnen, meer dan een paar druppels zal het niet zijn.

Shoot me.
Mag ik puur uit interesse vragen waarom je dat doet?
pi_93641590
Ik heb even de curve ge-upload zoals 'ie eruit zou zien met alle officiële metingen en die van vandaag. (Ik heb nu een week niet meer gewogen en ik ben ook van plan om dat niet al te vaak meer te doen.) Eigenlijk best verhelderend. De groeicurve met álle metingen vind ik de indruk wekken dat ze langzaam afzakt terwijl deze curve eerder de indruk wekt dat ze haar 'eigen lijntje' aan het zoeken is, dat zo te zien ergens rond het gemiddelde ligt.

Die van Ivan zag er met deze termijn zo uit:

Als ik mezelf een advies zou moeten geven zou ik zeggen: niet stressen, niet te veel waarde hechten aan individuele meetpunten maar the big picture voor ogen houden. :Y)
pi_93641610
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:24 schreef Claudia_x het volgende:
Vanyel, spuugt ze veel? Mondjes teruggeven doen meer kinderen en Lena is ook best een tijd bezig met het verteren van haar voedsel. Ik hoor haar vaak nog lange tijd na de voeding slikken (zoals je bij verborgen reflux zou verwachten). Rond de 6 weken is geloof ik het krampjeshoogtepunt? Dat merk ik hier in ieder geval wel. Ik denk ook dat het drinken overdag daardoor wat slechter gaat. Anyhow, dit soort klachten zijn tot een bepaald punt normaal. Het lastige is alleen om te bepalen wat nog normaal en acceptabel is en wat buitensporig is.
Ze spuugt niet overdreven veel hoor, het gaat vooral om het kreunen en piepen als we haar te snel na een voeding platleggen. Als ze eerst een uur oid rechtop blijft hoor je haar vrijwel niet bij het in bed leggen, niet kreunen maar ook nauwelijks slikken. Ik heb haar straks voor het eerst half rechtop in het voedingskussen geparkeerd en toen was ze ook helemaal tevreden, dus het gaat niet om het lichamelijk contact.
Ik weet niet of dit buitensporig is hoor, daarvoor is het denk ik (nog) niet ernstig genoeg, maar ik vind het gewoon zielig!
Die 6 weken krampjeshoogtepunt, is dat vanaf de 40 weken of vanaf de geboorte? In beide gevallen zijn wij er nog niet hoor, maar de 40 weken mijlpaal is opeens al 5 weken geleden :o
  vrijdag 4 maart 2011 @ 14:52:05 #176
143848 huuphuup
Dorksided
pi_93641884
Claudia waarom post je die van Ivan erbij? :D niet vergelijken! foei! :P
nee je hebt gelijk, als ik het zo zie dan zie ik helemaal niets raars en gewoon dat ze een eigen lijn aan het maken is die idd gelijk op lijkt te gaan met de gemiddelde lijn. Ziet er eerlijk gezegd gewoon keurig uit :Y

Vanyel, altijd rekenen vanaf de uitgerekende datum, dus de 40 weken grens :Y
Kan best hoor dat jullie dochter daar gewoon last van heeft. Ze wordt verder niet wakker zodra ze even ligt? En moet je haar 's nachts ook overeind houden?
In elk geval fijn dat ze het rechtop tegen het voedingskussen ook prima vond!

Bij Elin (en ik geloof dat het bij Eline en Jelle ook zo is) merk ik dat ze beduidend beter slaapt als ze op haar buik slaapt, maar dat is eigk nog steeds niet zo om over naar huis te schrijven :X
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93642005
Vanyel, ik weet niet hoe het met het krampjeshoogtepunt zit, maar ik zou zeggen vanaf de geboorte en niet de uitgerekende datum. Dat is immers de tijd buiten de baarmoeder waarin je kindje is blootgesteld aan moedermelk en de darmen en zo daaraan hebben moeten wennen. Maar ik weet dit niet zeker, hoor. Er wordt overigens gezegd dat de krampjesperiode over het algemeen 3 maanden duurt en ik denk dat de meeste moeders kunnen beamen dat ze ergens na de 3 maanden ineens denken: "Verdomd, die krampjes zijn inderdaad verdwenen, niet eens zo bij stilgestaan!"

Ik wil je niet zomaar geruststellen, want je kunt zelf het beste inschatten hoe het er met haar voorstaat. Hoe dan ook, het klinkt mij toch wel als vrij normaal in de oren. Vrijwel alle baby's hebben last van krampen en vrijwel alle ouders vinden dat maar naar. Het kreunen en piepen doet Lena dus ook, ook 's nachts. Ik heb het idee dat ze er net iets minder last van heeft dan Ivan indertijd en ook dat ze zichzelf wat beter kan troosten, of zo. Ivan had er veel meer hulp bij nodig. Maar Ivan was wel een heel tevreden baby die veel sliep, dus dat maakte dat ik me er geen echte zorgen om maakte.

Ik parkeer Lena vaak na de voeding in de wipstoel in de ligstand terwijl ik de achterkant van de stoel wat hoger zet zodat de voeding beter kan zakken.
pi_93642202
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:52 schreef huuphuup het volgende:
Claudia waarom post je die van Ivan erbij? :D niet vergelijken! foei! :P
nee je hebt gelijk, als ik het zo zie dan zie ik helemaal niets raars en gewoon dat ze een eigen lijn aan het maken is die idd gelijk op lijkt te gaan met de gemiddelde lijn. Ziet er eerlijk gezegd gewoon keurig uit :Y
Ivan is de oorzaak van mijn complex, he. :Y)

Ik vind het zo opvallend aan mezelf dat ik op bepaalde manieren juist minder relaxed ben doordat ik al een kind heb. Bijna alles gaat veel makkelijker, maar juist de 'pijnpunten' van Ivan maken dat ik wat minder makkelijk met die dingen omga. Dat merkte ik al bij de bevalling.
  vrijdag 4 maart 2011 @ 15:01:25 #179
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93642288
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 maart 2011 14:37 schreef mrien het volgende:
[..]
Mag ik puur uit interesse vragen waarom je dat doet?
Ik was nieuwsgierig hoe hij op de smaak zou reageren, het kon ook zijn dat hij het helemaal nog niet leuk, lekker en/of interessant zou vinden.
En gezien zijn vader en ik uit de jaren 60 zijn en dus al met een week of 9 een ligakoekfruitprutje kregen, en zijn broer uit 1991 met 4 maanden gewoon een fruithapje kreeg ben ik er niet zo bang voor dat er een of andere allergie ontwikkeld wordt van een beetje likken aan een stukje mango.

Ik gok zomaar dat het veel meer van belang is dat alle generaties voor hem BV ipv KV hebben gehad.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93642392
Op kramp reageert ze anders, das echt schreeuwen en overstrekken. Dan helpt rechtop zitten ook niet.

Huup, het is 's nachts hetzelfde of erger en ze wil dan ook graag rechtop en gaat piepen als ze weer in ligstand zakt.
Maar dit is vooral gebaseerd op de afgelopen 2 dagen/nachten hoor. Ik maak me dus nog geen echte zorgen, wil alleen wel ff opletten hoe het zich ontwikkelt.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')