abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93487135
Uhm, ze krijgt nog wel normaal lucht. Maar ze rochelt wel en tijdens het hoesten gaat het wel erg lastig. Ik kijk het denk ik nog wel eventjes aan. Mocht ze nog een keer gaan overgeven of nog meer gaan rochelen, bel ik wel. Vind het lastig.
Hoe lang is Anne nu? Isabelle is rond de 66 cm geloof ik. Dat hebben ze ff snel snel opgemeten in het ziekenhuis. Ze zijn geloof ik bijna net zo oud.
Ben je al begonnen met fruit?
pi_93487468
Ja, dat is ook best lastig hè? Wanneer ben je overbezorgd en wanneer is het terecht?

Anne was begin februari 64 cm, dus ze zal nu wellicht ook wel 66 cm zijn.
Ik heb nog geen fruit gegeven, wel groente. Worteltjes en bruine bonen. Ze vindt het wel lekker, maar er blijft ook niet heel veel binnen.
Bewijsmateriaal:

Ben jij al begonnen met fruit of groente?
pi_93488149
Oh wat schattig!
Ze lijken overigens ook wel even oud.

Ik heb toch maar de ha gebeld en daar gaan we om half 5 naartoe, om toch maar even naar haar longen te laten luisteren. Het arme meisje kan haast niet meer huilen omdat ze geen stem meer heeft.

Nee wij zijn nog niet begonnen, omdat ze een koemelk allergie heeft en dan wordt het afgeraden om te beginnen met bijvoeden voor de 6 maand. Maar het lijkt me echt erg leuk!
pi_93488673
Anne had ook bijna geen stem meer toen ze zo ziek was, dat klonk echt heel zielig. Ik heb van een heel zielig momentje een filmpje gemaakt, zal 'm hier even plaatsen. En dan haal ik 'm straks ook weer weg.

Verstandig dat je toch maar even de HA hebt gebeld en fijn dat je vandaag al terecht kunt!

[ Bericht 40% gewijzigd door Fannetje op 01-03-2011 18:47:11 (filmpje weggehaald) ]
pi_93490087
Goed dat je de huisarts gebeld hebt noa, het klinkt niet echt lekker en wel redelijk bekend (slecht drinken, hoesten, spugen). Beterschap voor haar!

En wat een zielig filmpje!
pi_93491178
Wat is ze daar zielig Fannetje!!

Ik heb de eerste ochtend werk er weer opzitten. Ilse heeft niet geslapen bij de opvang, en is nu helemaal op. Ze ligt nu lekker in bed. Het wegbrengen vond ik wel moeilijk. Maar ik heb wel het gevoel dat het goed is. Nu lekker genieten van 2 vrije dagen!
*poef* nu is het weg
pi_93491309
Fannetje! Zo klinkt isabelle nu ook, precies hetzelfde. Ik krijg haar gewoon amper/niet in bed en ze blijft maar op die hese manier huilen. Ik heb het idee dat ze pijn heeft, maar ik wil haar geen paracetamol meer geven tot we bij de ha zijn geweest. Ze heeft zonet weer haar hele voeding eruit gegooid, heb haar en mezelf voor de 3e x vandaag kunnen verschonen.
Sorry voor de ego post maar ik geloof dat ik er doorheen zit. Wat ook elke x de oorzaak mag zijn, mijn dochter is al 4 weken ziek en ik trek t amper meer voor mijn gevoel.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 16:15:14 #83
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93494082
Egopost maar even lekker hoor Noa, een gezonde baby van deze leeftijd is al vermoeiend, en als je kind dan ook al 4 weken lang ziek is dan heeft je gevoel van machteloosheid echt z'n grens bereikt... :*
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93498170
Thanks..
We zijn net terug van de huisarts en ze heeft weer een nieuw virus te pakken. Ze heeft ook opgezette amandelen, vandaar dat ze zo veel huilt. Ze heeft gewoon pijn :'( (als je haar nu hoort huilen ook..het breekt echt je hart)
Paracetamol wordt het dus voor de aankomende dagen.
pi_93499441
Ach Noa, wat is het toch zwaar zo. :* Veel beterschap gewenst.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93500573
Wat heftig Noa, hopelijk knapt ze snel op, en is het dan voorlopig klaar met het ziek zijn. Jullie hebben jullie portie al ruimschoots gehad. :*
*poef* nu is het weg
pi_93501349
Ach Noa, wat zielig voor Isabelle weer. Heeft ze ook een antibioticakuur of moet je het met paracetamol doen?

En heftig hoor, al vier weken ziek. Ik vond vier dagen al erg moeilijk...
pi_93504285
Agossie, al die zieke kindjes en mama's.
En Noa, heftig hoor voor je meisje. Snap best dat je het af en toe ff niet weet...
Anne, heerlijke foto!
Hier ook een zieke mama. Buikgriep en verkouden. Gelukkig is m'n kleine vent weer opgeknapt na anderhalve week zeker 4 tot 6 hele dunne luiers per dag te hebben gehad. Vorige week zelfs alles eruit gespuugd en bijna niet eten...zo zielig! Maar hij bleef vrolijk... Het virus is hele huis al 2 x rondgeweest, mag nu wel weer weg.
Maar vandaag eindelijk weer wat vastere ontlasting en de goeie plasluiers zijn er ook weer. Sinds afgelopen weekend drinkt hij netjes 5 flessen van 180 cc en slaapt s'nachts door nu.
Julian heeft z'n handjes sinds vorige week echt helemaal ontdekt en sabbelt er ook vrij vaak op,ook als ie net gegeten heeft...Nu zei iemand tegen me dat ie wel al tandjes kon gaan krijgen, maar dat is wel erg vroeg niet? Hij is nog geen 3en eenhalve maand...
Back in business.
pi_93506189
Nee hoor, dat zegt niks Shirley, Anne sabbelt ook al een maand of twee op haar handjes en ze heeft nog steeds geen tandjes.
  dinsdag 1 maart 2011 @ 23:12:45 #90
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93518980
Wat Fannetje zegt: het ontdekken van de handen is gewoon de fase die aan de beurt is, en sabbelen op je handen is natuurlijk wel zo lekker, want als je dat kunt dan heb je geen speen meer nodig ;)

Soneal loopt ook al een tijdje naar z'n handen te kijken, en z'n handjes bij elkaar te houden, en uiteraard in z'n mond te doen... eerst moest hij eerst nog zijn hele hand over zijn gezicht halen om met z'n duim z'n mond te vinden, dit dus: :|W
Maar inmiddels lukt het ook al heel aardig zonder eerst z'n hele gezicht af te tasten.
Zo schattig; duimpje in de mond, wijsvinger op z'n neusje en de overige vingers in een vuistje O+
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93519550
Wat vervelend dat jullie allemaal zo beroerd geweest zijn Shirley. Ilse speelt ook al een poosje met haar handen. Ze probeert regelmatig uit hoeveel vuist er in haar mondje past. De laatste dagen is het niet echt de vuist meer, maar alleen een paar vingers. ook zuigt ze regelmatig haar onderlip naar binnen. Hopelijk is zo de speen niet meer nodig, die kan ze namelijk nog niet in haar mond houden. Tot haar grote frustratie.

't Arme kind was vandaag wel een beetje van slag. Ze heeft geslapen tot de fles, daarna nog even in de kinderwagen. Na haar fles van 19.45 bleef ze huilen/krijsen. Dus hebben we maar 30 cc bijgemaakt. Dit heeft ze helemaal opgedronken, om snikkend in slaap te vallen bij me. Toen ik haar in bed legde begon ze weer te huilen. Ik heb haar een speen gegeven, die ze al slapend aannam. Ook het zeepaard aangezet. We hebben haar niet meer gehoord.
Morgen maar weer even een dagje rustig aan doen. Vrijdag mag ze weer naar de opvang.
*poef* nu is het weg
pi_93520633
Ja, tandjes leek mij ook al erg sterk, gelukkig maar, het gaat al zo hard :)
Ik heb hem ook bijna geen speen gegeven, hij lijkt er gelukkig ook geen behoefte aan te hebben, dus dan zijn ze handjes nu een mooie uitkomst voor als ie wel behoefte heeft. ;)
Verder is rechtop zitten dé hit nu. Vind ie helemaal geweldig, net al felle kleuren. Zo grappig om telkens weer de nieuwe stapjes in de ontwikkeling zo duidelijk te ontdekken. En kennen jullie deze?

Die is echt té hilarisch, en door dit ook te doen heb ik ook mijn ventje voor het eerst aan het schaterlachen gekregen. O+
Back in business.
pi_93529204
Hoe is het vannacht gegaan met Isabella noa?
pi_93530064
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 maart 2011 23:46 schreef Shirley het volgende:
En kennen jullie deze?

Nee, maar deze wel. O-)

Leentje is ook een lachebek. Ze maakt er nu bovendien geluid bij! O+

pi_93530540
Wat een lachebekkies, ontzettend leuk om te zien :D Isabelle lacht wel, maar nog niet een echte echte schaterlach zeg maar.
Vanacht was niet echt denderend. Ze heeft gisteravond elke keer haar voeding weer uitgespuugd en op een gegeven moment wou ze ook geen eten meer. Dus we hebben haar elk uur wat aangeboden. Om 02.00 wou ze eindelijk wat drinken en ze klokte dus ook meteen 200 weg. Toen heeft ze even geslapen tot half 5 ongeveer en vanaf toen was ze grotendeels wakker. We zijn dus moe nu :O
Ze is nog niet uitgedroogd, maar ik hoop dat ze nu snel haar voedingen binnen blijft houden, want diaree en spugen gaat niet lang samen ben ik bang. Ze ligt nu lekker even te slapen.
pi_93531109
Heb je het idee dat de paracetamol helpt, Noa?
pi_93531568
Ja :) Ze heeft nog steeds wel wat pijn heb ik het idee, maar dat is ook niet zo gek. Maar ze is niet continue zo zielig aan het huilen. Ik hoop dat ze snel een keer klaar is met die virussen. Ze moet zo onderhand toch wel wat weerstand hebben opgebouwd :{
En ik wil lekker met dr naar buiten, wat een heerlijk weer!
pi_93538696
Wij nemen alvast officieel afscheid.
Een half jaartje geleden:

We hadden de eerste jeugdpuistjes: (Ongeveer een maand)

We zijn op vakantie geweest en wezen zwemmen: (ongeveer 3 maanden)

En al heel snel makkelijk herkenbaar of ze moe is, hand op hoofd (4 maandjes)

En netjes poseren met zus in de mooie jurk:

En nu een half jaar later knabbelt madam een boterhamkorst:
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
pi_93539210
Wat een prachtige meiden heb je Tico!
pi_93546466
Dag Leyla, tot het volgende topic!

Fijn dat de paracetamol lijkt te helpen noa, sneu he als ze zo ziek zijn. Mag je niet naar buiten dan? goed ingepakt moet dat toch geen kwaad kunnen? Een frisse neus halen is voor jezelf ook erg belangrijk heb ik inmiddels wel gemerkt.

Even een update over Jelle, de afgelopen dagen elke keer op mobiel gezeten en toen kon ik niet echt uitgebreid schrijven, kon wel, maar koste veel tijd en ging wat lastig ;)
Nu ligt hij naast me te slapen in z'n eigen bed, op z'n buik. Dan houdt hij het dus wel goed vol, mja..'s nachts vinden we het nog wat eng omdat te doen, zeker omdat hij overdag toch ook regelmatig met z'n gezicht in het matras ligt te slapen.
's nachts begint hij meestal in 'n eigen bed op z'n rug, zolang het duurt, en daarna maar bij mij op de buik. Heb wel het idee dat hij nu steeds sterker in de nek begint te worden, dus ik denk dat we het binnenkort maar eens proberen 's nachts. Heb ook nog zo'n aerosleep matrasje (in zwangerschap Lotte gekocht), dan leg ik die er wel bij in.

Hij is nog steeds wat benauwd en komt er nog niet helemaal doorheen. Begreep van de kinderarts al dat hij nu waarschijnlijk wat vatbaarder is voor virussen, dat hij dan nog wat benauwder kon zijn dan andere kinderen. Goed in de gaten houden dus, maar zolang hij goed drinkt en goede plasluiers heeft hoe ik me niet echt zorgen te maken.
Maakte ik me afgelopen maandag wel even flink zorgen, weekend was dus al mooi klote gegaan met koorts en weer de ziekenhuis bezoekjes, maandag begon hij echt slecht te drinken, gelukkig ging het 's middags een stuk beter. Ik was er nu wel erg alert op, misschien ook wel teveel.

Het is in ieder geval een heerlijk vrolijk kereltje, begint steeds meer te lachen en vrolijk te zijn en dat is zo lief om te zien! Hij begint steeds meer contact te maken met Lotte en dat is zo O+
pi_93548736
Mrien, gelukkig maar dat hij toch wel goed drinkt. Ik snap overigens wel dat je hem nog niet alleen op zijn buik durft te laten slapen. Kom je zelf nog wel een beetje aan je slaap toe? En wat lief dat hij contact begint te maken met zijn zus :D

Ik mag denk ik wel met isabelle naar buiten, maar omdat ze zoveel spuugt durf ik het gewoon niet aan. Ze heeft vanochtend en vanmiddag haar hele voeding er weer uitgegooid. Het komt dan ook echt met een krachtige straal eruit en alles zit er dan ook onder. Ik draai dus veel wasjes.

Mijn moeder is trouwens de liefste, ze belde net dat ze de philips avent stomer/mixer heeft gekocht. Ik heb ff gegoogeld en het lijkt me een onzettend fijn ding. Het stoomt het eten klaar en je kan het zo fijn pureren als je wil. Kan niet wachten tot we beginnen met de bijvoeding O+
pi_93553342
Kom wel aan m'n slaap toe dan, slaap zelf best goed, 't is alleen niet echt lekker voor m'n rug merk ik.

Mm dan kan ik het wel voorstellen dat je liever niet naar buiten gaat ;)
En wat lief van je moeder!
  woensdag 2 maart 2011 @ 20:57:29 #103
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_93559170
Alle zieke mamas en kindjes beterschap!

Ik ben vandaag met Eline naar de kinderarts geweest en zij heeft mijn vermoeden bevestigd. Eline heeft verborgen reflux. We hebben nu een plan van aanpak waar we voor nu iets mee kunnen.
We moeten Eline nu na elke voeding wat afgekolfde melk met nutriton geven en over 2 weken weer terug naar de ka. We kijken eerst of dit iets helpt voordat we met medicijnen gaan beginnen.
Maar wat een gedoe is dat zeg! Eerst iets afkolven, voeden, papje klaarmaken en met een 3/standen speen geven. En kolven gaat bij mij nog niet zo makkelijk met mijn avent-handkolfje. Morgen maar even contact opnemen met de thuiszorgwinkel hoeveel het is om een electrische te huren. Ik hoop niet dat er veel borg op staat, want dat heb ik nu ff niet :@
pi_93562839
Wij betalen er 2,50 per dag voor..
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93566322
Hier vond ik het borg bedrag best wel hoog ja :'(
Ik heb dus ook maar gekocht. :)

Ik ben vandaag met X en V naar de dierentuin geweest..
Ik bedacht me rond 12en dat ik daar zin in had.
En om 14:00 liepen we in de dierentiin en om 18:22 thuis.

Jeetje wat ben ik een debiel dat ik dat zo even doe alleen zonder kinderwagen.
Het was wel heel leuk. O+ En ik vind het heerlijk dat ik nog een beetje impulsief kan zijn met 2. :Y
pi_93576306
Dat wil ik ook, kinders oppakken en leuke dingen doen O+

Maar nu nog even niet.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_93579428
Dapper, Pvoesss! Ik voelde me gister ook heel dapper, met 2 kinderen op pad en Ivan laten lopen. Het leven met één kind is wel veel praktischer. Hulde voor jou dat je ook nog spontaan dingen weet te doen!

Eindelijk eens nachtelijke activiteit hier! Ik ben een BJ'tje aan het doen. Kolven. :+ Lena heeft de laatste dagen besloten door te slapen, maar ik ben daar nog niet klaar voor. :')
pi_93579475
Kolf je nu om je borsten leeg te krijgen of omdat je graag wakker bent 's nachts?
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:05:03 #109
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93582152
Dat doorslapen van dat kleine grut is wel prettig, maar die ontplofborsten 's morgens zijn weer minder.... ik kolf niet, maar ik zit wel eens echt van "ahhhh" als Soneal 's morgens aanhapt.
Gewoon van opluchting :')

Tico, mooie fotoserie! Tot in het volgende topic :s)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93582251
Oh bij mij is die ochtendlijke ahhh dan van pijn. Hoe voller, hoe gevoeliger.
pi_93582261
:W Mama's

Ik meld me hier ook aan. Door SST Fok! ontdekt. Zit er toch nog een voordeel aan SST ;)

Mama van een prachtige kleine man van 5 maanden, dus hoor nog een kleine maand in dit topic
  donderdag 3 maart 2011 @ 10:13:28 #112
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93582374
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:08 schreef Vanyel het volgende:
Oh bij mij is die ochtendlijke ahhh dan van pijn. Hoe voller, hoe gevoeliger.
Ja, dat ook... soms heeft Soneal een paar keer aanhappen nodig om goed aan te happen, gewoon omdat de borst zo vol is dat hij geen goede hap kan nemen :')

Praatpoeder welkom :s)
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93583623
quote:
Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:

Ik meld me hier ook aan. Door SST Fok! ontdekt. Zit er toch nog een voordeel aan SST ;)

Mama van een prachtige kleine man van 5 maanden, dus hoor nog een kleine maand in dit topic
SST?

Die goeie hap is hier idd ook lastig dan. Of ze heeft m goed, raakt overdonderd en trekt iets terug voor haar kaakjes weer op elkaar klappen. Dan merk je dat t gebrek aan tanden helaas niet betekent dat ze poezelig zacht tandvlees heeft..
pi_93584281
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 05:26 schreef Vanyel het volgende:
Kolf je nu om je borsten leeg te krijgen of omdat je graag wakker bent 's nachts?
Ik word meestal om 4:45 uur wakker en maak Lena de laatste paar nachen dan maar wakker om bij me te drinken. Die drinkt één borst en valt als een blok in slaap. De andere borst kolf ik af. Dat doe ik eigenlijk vooral voor m'n productie. Ik zou het niet moeten doen, want het hoort zichzelf te reguleren. Maarja, ik vind het gewoon wat vroeg voor doorslapen. Eergister had ik de laatste voeding om 21:15 uur gegeven en sliep ze dus al 7,5 uur.

Maar goed, dikke kans dat ze vannacht weer elke 3 uur drinkt. Het gaat op en af.
pi_93584339
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:

Welkom!

Wat is SST?
pi_93584573
Welkom Praatpoeder! Ik vraag me ook af wat SST is? :?
pi_93584810
Ah, ik weet het al: Secret Story.
pi_93585644
Dag Leyla, tot over een 1.5 maand!

Noa en Mrien fijn dat het met jullie kinders weer wat beter gaat!

Eline toch verborgen reflux, misschien gewoon een tweede handse elecktrische kolf kopen als je daar geen moeite mee hebt?

Pvoess, _O_ dat je alleen met je 2 kinders naar de dierentuin bent geweest!

Hier gaat alles zijn gangetje. Vanmorgen bij het cb geweest. 7175 gram en 65 cm. Ze raadde ons aan om met vast voedsel te beginnen. Ga me daar nu maar eens ff in verdiepen.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93586194
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:

Welkom!!
In welk SST team zit je? toch geen Alex fan he :{w

Mooi gewicht en lengte barba!
En ik verbaas me zo over hoeveel alle kindjes wegen bij een cm of 60-65
V. weegt 5430 bij 61 cm dat was met bijna 3 maand :?
Njah vergelijken heeft toch geen zin :+

Bientje wil je echt gaan bijvoeden al met 4 maanden?
Of is er een speciale reden voor dat het cb het adviseert?
pi_93587625
Ohja, helemaal vergeten! Tico, gefeliciteerd met je grote baby! *O*
pi_93587851

SST = Secret Story, zoals Claudia_x al schreef. Ik ben geen Alex fan, Pvoesss. Maar hij mag van mij wel blijven ipv Servio ;)

Ook maar even de de maten van de kleine man hier: Met 4.5 maanden bij het CB was hij 70.5 cm en 8090 gram. Hier nog geen bijvoeding (5 maanden 1 week)
pi_93587902
Tico die foto's O+ wat een verschil zeg zo met die eerste en laatste foto! wat een vrolijkerd op die laatste.

Yay voor de goedgekeurde kindjes! *O*

mijn bollo was ook goed gegroeid :D

gewoon een kilo! :D

verder zijn we doorverwezen naar de HA die ons weer doorverwees naar de KA ivm refluxklachten. Uitgebreide versie staat in t bvtopic :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93588092
Mooi lijntje Elin! *O*

En praatpoeder, jij hebt ook een lange en zware baby zeg! :o Anne was met 4,5 maand 1,5 kilo lichter en 6 cm korter en ze is toch echt geen mini :)
pi_93588362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:00 schreef Fannetje het volgende:
Mooi lijntje Elin! *O*

En praatpoeder, jij hebt ook een lange en zware baby zeg! :o Anne was met 4,5 maand 1,5 kilo lichter en 6 cm korter en ze is toch echt geen mini :)
Hij is geboren met 42 weken en 1 dag. 54 cm en 8 pond. Maar hij is idd erg lang. Zijn gewicht is voor zijn lengte iets onder de curve. Maar hij zit ver boven het gemiddelde. En van wie hij het heeft, geen idee :') Dacht een tijdje dat ik als luie mama die de kleding toch in de droger doet, dat alles kromp. Maar hij was er dus blijkbaar steeds al weer uitgegroeid!

Mooie curve van Elin ^O^
pi_93588467
Anne was ook 8 pond, dus dat zegt niet alles ;)
pi_93588908
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:10 schreef Fannetje het volgende:
Anne was ook 8 pond, dus dat zegt niet alles ;)
Ja, maar bij zijn lengte moet zijn gewicht wel in verhouding blijven, toch. Dat regelt zichzelf wel een beetje lijkt mij :)
pi_93588958
Haha ja, hij is ook wel enorm lang zeg. Gewoon 70,5 cm, wow! :D
pi_93595658
Wow 70,5 cm! En wat is de naam van deze lange man?

Elin, mooi lijntje!

Pvoes, ze had niet echt een rede voor bijvoeding. Ik had ook een andere als normaal, die mij juist adviseerde om tot 6 mnd te wachten. Ze doet het nu goed op 4 flessen en heeft vrij weinig interesse in eten dus we wachten er nog mee.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93598151
ik hoorde van een bevriende wvk dat de richtlijnen om bij te voeden veranderd gaan worden dit jaar. Dat je niet meer hoeft te wachten tot 6 mnd. Maar dat het vanaf 4 mnd al "mag"
Ilse toont nog geen enkele interesse in iets anders dan melk, dus wachten we nog.
*poef* nu is het weg
pi_93598616
Die Elin heeft goeie curves! 8-) Fijn dat ze zo goed groeit.

En zo heel klein is ze niet, hè? Ze is maar net ondergemiddeld. Het is vooral dat ze voor haar gewicht wat aan de kleine kant is, maar dat is Ivan bijvoorbeeld ook.
pi_93598668
Dat is een niet helemaal oplettende wvp ;) er is onlangs een onderzoek geweest en toen werd er geroepen ohh dus toch 4 maanden blah blah blah.. Maar dat is zeker in de media helemaal verkeerd gequote de eindconclusie is gewoon nogsteeds 6maanden iig wat betreft unicef en who

En bij de meeste cb's is het gewoon altijd 4maanden geweest helaas
pi_93598801
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Die Elin heeft goeie curves! 8-) Fijn dat ze zo goed groeit.

En zo heel klein is ze niet, hè? Ze is maar net ondergemiddeld. Het is vooral dat ze voor haar gewicht wat aan de kleine kant is, maar dat is Ivan bijvoorbeeld ook.
oh maar ik vind haar ook niet klein hoor! Ze is gewoon een speklapje :+ Amélie was 51 cm trouwens dus het ontloopt elkaar in dat opzicht nauwelijks.
ik was eigk verbaasd dat ze met 50 cm bij geboorte iets ondergemiddeld was. Ik dacht dat dat psies gemiddeld was maar volgens deze curve dus niet.

Praatpoeder welkom! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93598915
Dat komt volgens mij doordat ze nu nieuwe curves hebben die geupdate zijn naar wereldwijd gemiddelde :? Het viel mij ook al op inderdaad.
pi_93599040
ah ok, dat verklaard!
dan is het de schuld van de kleine chinezen :+ :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93599171
Ik quote haar even:

quote:
bij 1 van de laatste voedinsbijscholingen die ik had, riep een kinderarts ook al dat er gerust met 4 maanden gestart kan worden met bijvoeding en dat dat ook bij borstgevoede kinderen niet zoveel kwaad kan. Hij was juist voorstander van gaan bijvoeden met vier maanden. Noemde oa als argument dat hij eigenlijk gaan kinderen kende met een specifieke wortel-allergie of een peer-allergie bv. Is volgens mij al 2 jaar geleden dat ik die bijscholing had. Is trouwens wel een kinderarts met enorm veel deskundigheid op het gebied van allergieën bij kinderen.
Bij ons bezoek vorige week zei de verpleegkundige dat we al wel mochten beginnen, maar dat het we ook konden wachten. Wat we zelf wilden. We hadden inderdaad de plannen om te wachten tot 6 mnd na de uitgerekende datum. Ik ben eigenlijk wel tevreden met ons cb.
*poef* nu is het weg
pi_93599554
@huup op bv.com bij de curves staat
Tot slot is het onderzoek voor deze groeicurven in zes verschillende landen, op zes verschillende continenten uitgevoerd. En daarmee hebben de resultaten voor het eerst tot een internationale norm geleid :)

Ja maar waarom met 4 maanden alleen wortel en peer geven? ;) :+
Als je rond de 6 maanden met veel meer kan starten.
mij gaat het niet alleen om een eventuele allergie maar vooral om de darmen.
Het zelf kunnen eten vind ik ook een heel belangrijk punt :Y
pi_93605910
Bientje heeft ook echt nog geen interesse in eten. En inderdaad wil ik ook wachten tot haar darmen wat meer ontwikkelt zijn. En we willen gaan rapleyen dus moet ze wel iets van motoriek hebben ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:17:28 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93606652
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:51 schreef Pvoesss het volgende:
@huup op bv.com bij de curves staat
Tot slot is het onderzoek voor deze groeicurven in zes verschillende landen, op zes verschillende continenten uitgevoerd. En daarmee hebben de resultaten voor het eerst tot een internationale norm geleid :)

Ja maar waarom met 4 maanden alleen wortel en peer geven? ;) :+
Als je rond de 6 maanden met veel meer kan starten.
mij gaat het niet alleen om een eventuele allergie maar vooral om de darmen.
Het zelf kunnen eten vind ik ook een heel belangrijk punt :Y
En dan zijn er zoveel mensen die dan denken, dit gaat goed, ik ga de rest ook maar geven. Dan zitten kinderen met 6 maanden (of eerder) aan kiwi, mandarijn, appel en dan ook nog wat brood en liga.... Want ze vinden het zo lekker en ze kijken anders het eten uit de mond van paps of mams.
Ik denk ook vaak dat vaders en moeders het gewoon heel leuk vinden om te gaan bijvoeden en dan maar hard roepen dat het mag...zonder zich verder in te lezen.

Mij lijkt het heerlijk, 6 maanden alleen maar bv en daarna op mijn gemak eens een boontje, wortel of stronkje broccoli te geven, zo bij onze maaltijd vandaan.
pi_93607097
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:05 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bientje heeft ook echt nog geen interesse in eten. En inderdaad wil ik ook wachten tot haar darmen wat meer ontwikkelt zijn. En we willen gaan rapleyen dus moet ze wel iets van motoriek hebben ;)
Dat is inderdaad wel handig. Ilse weet ook nog echt niet dat ze wat met die handen kan. Ze heeft zo af en toe heel per ongeluk iets in dr handen, en dan kijkt ze heel verbaasd. :D Wij gaan denk ik een combi doen van rapley en potjes.
En idd juud, mij lijkt het heel leuk om te gaan bijvoeden. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat mensen eerder beginnen.
*poef* nu is het weg
pi_93612173
Mij lijkt het ook super leuk maar ik vindt het toch wel belangrijk dat haar darmpjes wat verder ontwikkelt zijn. En wat is nou 2 maanden wachten op de rest van der leven ;)

Kaatje, opzich kan ze wel iets met der handjes, alles gaat in der mond maar je merkt goed dat links beter ontwikkelt is. Daarom moet ze ook naar de manueel therapeut en de fysio. Ze moet nu eigenlijk iets met der voetjes gaan doen maar daar heeft ze echt geen enkel besef voor.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93612530
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:35 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Mij lijkt het ook super leuk maar ik vindt het toch wel belangrijk dat haar darmpjes wat verder ontwikkelt zijn. En wat is nou 2 maanden wachten op de rest van der leven ;)
Daarom wachten wij ook nog. iig nog tot 6 mnd na uitgerekende datum/
quote:
Kaatje, opzich kan ze wel iets met der handjes, alles gaat in der mond maar je merkt goed dat links beter ontwikkelt is. Daarom moet ze ook naar de manueel therapeut en de fysio. Ze moet nu eigenlijk iets met der voetjes gaan doen maar daar heeft ze echt geen enkel besef voor.
Ik had Ilse laatst van die sokjes aan met belletjes. Elke keer als ze dr voet bewoog zag je dr kijken! Huh? Wat is dat nou??? Hier gaat ook wel alles in dr mond. Maar ze pakt niet iets bewust op zeg maar.
*poef* nu is het weg
pi_93613142
Anne is ruim een maand ouder dan jullie meisjes en ze doet ook nog niets met haar voetjes. Haar handjes heeft ze ook nooit met veel interesse bekeken ofzo, maar ze ging wel ineens bewust naar dingen grijpen. Met een maand of 4,5 greep ze dingen die naast haar lagen en sinds ze bijna 5 maanden was ook dingen die boven haar hangen of die ik aangeef. Maar ze was daar dus wel behoorlijk traag mee, 'in de boekjes' lees ik dat kinderen dat met 3 maanden al 'moeten doen'.

Ach ja, ze heeft nog haar hele leven om te leren ;)
pi_93614059
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:17 schreef Juud79 het volgende:

[..]

En dan zijn er zoveel mensen die dan denken, dit gaat goed, ik ga de rest ook maar geven. Dan zitten kinderen met 6 maanden (of eerder) aan kiwi, mandarijn, appel en dan ook nog wat brood en liga.... Want ze vinden het zo lekker en ze kijken anders het eten uit de mond van paps of mams.
Ik denk ook vaak dat vaders en moeders het gewoon heel leuk vinden om te gaan bijvoeden en dan maar hard roepen dat het mag...zonder zich verder in te lezen.

Mij lijkt het heerlijk, 6 maanden alleen maar bv en daarna op mijn gemak eens een boontje, wortel of stronkje broccoli te geven, zo bij onze maaltijd vandaan.
hihihihi ik deed nog mijn best niet als de bv en rapley maffia te klinken. :+ ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:01:22 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93614372
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:57 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

hihihihi ik deed nog mijn best niet als de bv en rapley maffia te klinken. :+ ;)
Ow, ik kom daar gewoon openlijk voor uit hoor. Ook nog draagdoek minded ook en samen slapen op een kamer. ^O^ ;)
pi_93614524
Ik vind alleen het belerende toontje zo jammer. Al zou ik er bewust voor kiezen om nu al bij te voeden, dan is dat toch mijn keus?
*poef* nu is het weg
pi_93614576
Enge geitenwollen hippies!
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:05:51 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93614724
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Enge geitenwollen hippies!
LOL :D

Je kunt Juud en Dementor van alles verwijten, maar zeker niet dat ze geitenwollensokken hippies zijn :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_93614852
Ik vond bijvoeden vooral een hoop werk. :Y)
pi_93614968
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Daar zie ik idd ook tegenop. Nu weet ik gewoon om de zoveel uur een fles, en dan wordt alles weer helemaal anders.
*poef* nu is het weg
pi_93614976
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
ja, weg is je tamagotchi ineens ;(
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')