Nee, maar deze wel.quote:
Ja, dat ook... soms heeft Soneal een paar keer aanhappen nodig om goed aan te happen, gewoon omdat de borst zo vol is dat hij geen goede hap kan nemenquote:Op donderdag 3 maart 2011 10:08 schreef Vanyel het volgende:
Oh bij mij is die ochtendlijke ahhh dan van pijn. Hoe voller, hoe gevoeliger.
SST?quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:Mama's
Ik meld me hier ook aan. Door SST Fok! ontdekt. Zit er toch nog een voordeel aan SST![]()
Mama van een prachtige kleine man van 5 maanden, dus hoor nog een kleine maand in dit topic
Ik word meestal om 4:45 uur wakker en maak Lena de laatste paar nachen dan maar wakker om bij me te drinken. Die drinkt één borst en valt als een blok in slaap. De andere borst kolf ik af. Dat doe ik eigenlijk vooral voor m'n productie. Ik zou het niet moeten doen, want het hoort zichzelf te reguleren. Maarja, ik vind het gewoon wat vroeg voor doorslapen. Eergister had ik de laatste voeding om 21:15 uur gegeven en sliep ze dus al 7,5 uur.quote:Op donderdag 3 maart 2011 05:26 schreef Vanyel het volgende:
Kolf je nu om je borsten leeg te krijgen of omdat je graag wakker bent 's nachts?
Welkom!quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:
Mama's
Ik meld me hier ook aan. Door SST Fok! ontdekt. Zit er toch nog een voordeel aan SST![]()
Mama van een prachtige kleine man van 5 maanden, dus hoor nog een kleine maand in dit topic
Welkom!!quote:Op donderdag 3 maart 2011 10:09 schreef Praatpoeder het volgende:
Mama's
Hij is geboren met 42 weken en 1 dag. 54 cm en 8 pond. Maar hij is idd erg lang. Zijn gewicht is voor zijn lengte iets onder de curve. Maar hij zit ver boven het gemiddelde. En van wie hij het heeft, geen ideequote:Op donderdag 3 maart 2011 13:00 schreef Fannetje het volgende:
Mooi lijntje Elin!
En praatpoeder, jij hebt ook een lange en zware baby zeg!Anne was met 4,5 maand 1,5 kilo lichter en 6 cm korter en ze is toch echt geen mini
Ja, maar bij zijn lengte moet zijn gewicht wel in verhouding blijven, toch. Dat regelt zichzelf wel een beetje lijkt mijquote:Op donderdag 3 maart 2011 13:10 schreef Fannetje het volgende:
Anne was ook 8 pond, dus dat zegt niet alles
oh maar ik vind haar ook niet klein hoor! Ze is gewoon een speklapjequote:Op donderdag 3 maart 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Die Elin heeft goeie curves!Fijn dat ze zo goed groeit.
En zo heel klein is ze niet, hè? Ze is maar net ondergemiddeld. Het is vooral dat ze voor haar gewicht wat aan de kleine kant is, maar dat is Ivan bijvoorbeeld ook.
Bij ons bezoek vorige week zei de verpleegkundige dat we al wel mochten beginnen, maar dat het we ook konden wachten. Wat we zelf wilden. We hadden inderdaad de plannen om te wachten tot 6 mnd na de uitgerekende datum. Ik ben eigenlijk wel tevreden met ons cb.quote:bij 1 van de laatste voedinsbijscholingen die ik had, riep een kinderarts ook al dat er gerust met 4 maanden gestart kan worden met bijvoeding en dat dat ook bij borstgevoede kinderen niet zoveel kwaad kan. Hij was juist voorstander van gaan bijvoeden met vier maanden. Noemde oa als argument dat hij eigenlijk gaan kinderen kende met een specifieke wortel-allergie of een peer-allergie bv. Is volgens mij al 2 jaar geleden dat ik die bijscholing had. Is trouwens wel een kinderarts met enorm veel deskundigheid op het gebied van allergieën bij kinderen.
En dan zijn er zoveel mensen die dan denken, dit gaat goed, ik ga de rest ook maar geven. Dan zitten kinderen met 6 maanden (of eerder) aan kiwi, mandarijn, appel en dan ook nog wat brood en liga.... Want ze vinden het zo lekker en ze kijken anders het eten uit de mond van paps of mams.quote:Op donderdag 3 maart 2011 17:51 schreef Pvoesss het volgende:
@huup op bv.com bij de curves staat
Tot slot is het onderzoek voor deze groeicurven in zes verschillende landen, op zes verschillende continenten uitgevoerd. En daarmee hebben de resultaten voor het eerst tot een internationale norm geleid![]()
Ja maar waarom met 4 maanden alleen wortel en peer geven?![]()
![]()
Als je rond de 6 maanden met veel meer kan starten.
mij gaat het niet alleen om een eventuele allergie maar vooral om de darmen.
Het zelf kunnen eten vind ik ook een heel belangrijk punt
Dat is inderdaad wel handig. Ilse weet ook nog echt niet dat ze wat met die handen kan. Ze heeft zo af en toe heel per ongeluk iets in dr handen, en dan kijkt ze heel verbaasd.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:05 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bientje heeft ook echt nog geen interesse in eten. En inderdaad wil ik ook wachten tot haar darmen wat meer ontwikkelt zijn. En we willen gaan rapleyen dus moet ze wel iets van motoriek hebben
Daarom wachten wij ook nog. iig nog tot 6 mnd na uitgerekende datum/quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:35 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Mij lijkt het ook super leuk maar ik vindt het toch wel belangrijk dat haar darmpjes wat verder ontwikkelt zijn. En wat is nou 2 maanden wachten op de rest van der leven![]()
Ik had Ilse laatst van die sokjes aan met belletjes. Elke keer als ze dr voet bewoog zag je dr kijken! Huh? Wat is dat nou??? Hier gaat ook wel alles in dr mond. Maar ze pakt niet iets bewust op zeg maar.quote:Kaatje, opzich kan ze wel iets met der handjes, alles gaat in der mond maar je merkt goed dat links beter ontwikkelt is. Daarom moet ze ook naar de manueel therapeut en de fysio. Ze moet nu eigenlijk iets met der voetjes gaan doen maar daar heeft ze echt geen enkel besef voor.
hihihihi ik deed nog mijn best niet als de bv en rapley maffia te klinken.quote:Op donderdag 3 maart 2011 20:17 schreef Juud79 het volgende:
[..]
En dan zijn er zoveel mensen die dan denken, dit gaat goed, ik ga de rest ook maar geven. Dan zitten kinderen met 6 maanden (of eerder) aan kiwi, mandarijn, appel en dan ook nog wat brood en liga.... Want ze vinden het zo lekker en ze kijken anders het eten uit de mond van paps of mams.
Ik denk ook vaak dat vaders en moeders het gewoon heel leuk vinden om te gaan bijvoeden en dan maar hard roepen dat het mag...zonder zich verder in te lezen.
Mij lijkt het heerlijk, 6 maanden alleen maar bv en daarna op mijn gemak eens een boontje, wortel of stronkje broccoli te geven, zo bij onze maaltijd vandaan.
Ow, ik kom daar gewoon openlijk voor uit hoor. Ook nog draagdoek minded ook en samen slapen op een kamer.quote:Op donderdag 3 maart 2011 21:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
hihihihi ik deed nog mijn best niet als de bv en rapley maffia te klinken.![]()
LOLquote:
Daar zie ik idd ook tegenop. Nu weet ik gewoon om de zoveel uur een fles, en dan wordt alles weer helemaal anders.quote:Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond bijvoeden vooral een hoop werk.
ja, weg is je tamagotchi ineensquote:Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Ik vond bijvoeden vooral een hoop werk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |