abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93587851
:W Mama's

SST = Secret Story, zoals Claudia_x al schreef. Ik ben geen Alex fan, Pvoesss. Maar hij mag van mij wel blijven ipv Servio ;)

Ook maar even de de maten van de kleine man hier: Met 4.5 maanden bij het CB was hij 70.5 cm en 8090 gram. Hier nog geen bijvoeding (5 maanden 1 week)
pi_93587902
Tico die foto's O+ wat een verschil zeg zo met die eerste en laatste foto! wat een vrolijkerd op die laatste.

Yay voor de goedgekeurde kindjes! *O*

mijn bollo was ook goed gegroeid :D

gewoon een kilo! :D

verder zijn we doorverwezen naar de HA die ons weer doorverwees naar de KA ivm refluxklachten. Uitgebreide versie staat in t bvtopic :P
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93588092
Mooi lijntje Elin! *O*

En praatpoeder, jij hebt ook een lange en zware baby zeg! :o Anne was met 4,5 maand 1,5 kilo lichter en 6 cm korter en ze is toch echt geen mini :)
pi_93588362
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:00 schreef Fannetje het volgende:
Mooi lijntje Elin! *O*

En praatpoeder, jij hebt ook een lange en zware baby zeg! :o Anne was met 4,5 maand 1,5 kilo lichter en 6 cm korter en ze is toch echt geen mini :)
Hij is geboren met 42 weken en 1 dag. 54 cm en 8 pond. Maar hij is idd erg lang. Zijn gewicht is voor zijn lengte iets onder de curve. Maar hij zit ver boven het gemiddelde. En van wie hij het heeft, geen idee :') Dacht een tijdje dat ik als luie mama die de kleding toch in de droger doet, dat alles kromp. Maar hij was er dus blijkbaar steeds al weer uitgegroeid!

Mooie curve van Elin ^O^
pi_93588467
Anne was ook 8 pond, dus dat zegt niet alles ;)
pi_93588908
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 13:10 schreef Fannetje het volgende:
Anne was ook 8 pond, dus dat zegt niet alles ;)
Ja, maar bij zijn lengte moet zijn gewicht wel in verhouding blijven, toch. Dat regelt zichzelf wel een beetje lijkt mij :)
pi_93588958
Haha ja, hij is ook wel enorm lang zeg. Gewoon 70,5 cm, wow! :D
pi_93595658
Wow 70,5 cm! En wat is de naam van deze lange man?

Elin, mooi lijntje!

Pvoes, ze had niet echt een rede voor bijvoeding. Ik had ook een andere als normaal, die mij juist adviseerde om tot 6 mnd te wachten. Ze doet het nu goed op 4 flessen en heeft vrij weinig interesse in eten dus we wachten er nog mee.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93598151
ik hoorde van een bevriende wvk dat de richtlijnen om bij te voeden veranderd gaan worden dit jaar. Dat je niet meer hoeft te wachten tot 6 mnd. Maar dat het vanaf 4 mnd al "mag"
Ilse toont nog geen enkele interesse in iets anders dan melk, dus wachten we nog.
*poef* nu is het weg
pi_93598616
Die Elin heeft goeie curves! 8-) Fijn dat ze zo goed groeit.

En zo heel klein is ze niet, hè? Ze is maar net ondergemiddeld. Het is vooral dat ze voor haar gewicht wat aan de kleine kant is, maar dat is Ivan bijvoorbeeld ook.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93598668
Dat is een niet helemaal oplettende wvp ;) er is onlangs een onderzoek geweest en toen werd er geroepen ohh dus toch 4 maanden blah blah blah.. Maar dat is zeker in de media helemaal verkeerd gequote de eindconclusie is gewoon nogsteeds 6maanden iig wat betreft unicef en who

En bij de meeste cb's is het gewoon altijd 4maanden geweest helaas
pi_93598801
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:28 schreef Claudia_x het volgende:
Die Elin heeft goeie curves! 8-) Fijn dat ze zo goed groeit.

En zo heel klein is ze niet, hè? Ze is maar net ondergemiddeld. Het is vooral dat ze voor haar gewicht wat aan de kleine kant is, maar dat is Ivan bijvoorbeeld ook.
oh maar ik vind haar ook niet klein hoor! Ze is gewoon een speklapje :+ Amélie was 51 cm trouwens dus het ontloopt elkaar in dat opzicht nauwelijks.
ik was eigk verbaasd dat ze met 50 cm bij geboorte iets ondergemiddeld was. Ik dacht dat dat psies gemiddeld was maar volgens deze curve dus niet.

Praatpoeder welkom! *O*
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93598915
Dat komt volgens mij doordat ze nu nieuwe curves hebben die geupdate zijn naar wereldwijd gemiddelde :? Het viel mij ook al op inderdaad.
pi_93599040
ah ok, dat verklaard!
dan is het de schuld van de kleine chinezen :+ :P
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_93599171
Ik quote haar even:

quote:
bij 1 van de laatste voedinsbijscholingen die ik had, riep een kinderarts ook al dat er gerust met 4 maanden gestart kan worden met bijvoeding en dat dat ook bij borstgevoede kinderen niet zoveel kwaad kan. Hij was juist voorstander van gaan bijvoeden met vier maanden. Noemde oa als argument dat hij eigenlijk gaan kinderen kende met een specifieke wortel-allergie of een peer-allergie bv. Is volgens mij al 2 jaar geleden dat ik die bijscholing had. Is trouwens wel een kinderarts met enorm veel deskundigheid op het gebied van allergieën bij kinderen.
Bij ons bezoek vorige week zei de verpleegkundige dat we al wel mochten beginnen, maar dat het we ook konden wachten. Wat we zelf wilden. We hadden inderdaad de plannen om te wachten tot 6 mnd na de uitgerekende datum. Ik ben eigenlijk wel tevreden met ons cb.
*poef* nu is het weg
pi_93599554
@huup op bv.com bij de curves staat
Tot slot is het onderzoek voor deze groeicurven in zes verschillende landen, op zes verschillende continenten uitgevoerd. En daarmee hebben de resultaten voor het eerst tot een internationale norm geleid :)

Ja maar waarom met 4 maanden alleen wortel en peer geven? ;) :+
Als je rond de 6 maanden met veel meer kan starten.
mij gaat het niet alleen om een eventuele allergie maar vooral om de darmen.
Het zelf kunnen eten vind ik ook een heel belangrijk punt :Y
pi_93605910
Bientje heeft ook echt nog geen interesse in eten. En inderdaad wil ik ook wachten tot haar darmen wat meer ontwikkelt zijn. En we willen gaan rapleyen dus moet ze wel iets van motoriek hebben ;)
29/10/'10 - 25/03/'13
  donderdag 3 maart 2011 @ 20:17:28 #138
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93606652
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 17:51 schreef Pvoesss het volgende:
@huup op bv.com bij de curves staat
Tot slot is het onderzoek voor deze groeicurven in zes verschillende landen, op zes verschillende continenten uitgevoerd. En daarmee hebben de resultaten voor het eerst tot een internationale norm geleid :)

Ja maar waarom met 4 maanden alleen wortel en peer geven? ;) :+
Als je rond de 6 maanden met veel meer kan starten.
mij gaat het niet alleen om een eventuele allergie maar vooral om de darmen.
Het zelf kunnen eten vind ik ook een heel belangrijk punt :Y
En dan zijn er zoveel mensen die dan denken, dit gaat goed, ik ga de rest ook maar geven. Dan zitten kinderen met 6 maanden (of eerder) aan kiwi, mandarijn, appel en dan ook nog wat brood en liga.... Want ze vinden het zo lekker en ze kijken anders het eten uit de mond van paps of mams.
Ik denk ook vaak dat vaders en moeders het gewoon heel leuk vinden om te gaan bijvoeden en dan maar hard roepen dat het mag...zonder zich verder in te lezen.

Mij lijkt het heerlijk, 6 maanden alleen maar bv en daarna op mijn gemak eens een boontje, wortel of stronkje broccoli te geven, zo bij onze maaltijd vandaan.
pi_93607097
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:05 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Bientje heeft ook echt nog geen interesse in eten. En inderdaad wil ik ook wachten tot haar darmen wat meer ontwikkelt zijn. En we willen gaan rapleyen dus moet ze wel iets van motoriek hebben ;)
Dat is inderdaad wel handig. Ilse weet ook nog echt niet dat ze wat met die handen kan. Ze heeft zo af en toe heel per ongeluk iets in dr handen, en dan kijkt ze heel verbaasd. :D Wij gaan denk ik een combi doen van rapley en potjes.
En idd juud, mij lijkt het heel leuk om te gaan bijvoeden. Ik kan me eigenlijk wel voorstellen dat mensen eerder beginnen.
*poef* nu is het weg
pi_93612173
Mij lijkt het ook super leuk maar ik vindt het toch wel belangrijk dat haar darmpjes wat verder ontwikkelt zijn. En wat is nou 2 maanden wachten op de rest van der leven ;)

Kaatje, opzich kan ze wel iets met der handjes, alles gaat in der mond maar je merkt goed dat links beter ontwikkelt is. Daarom moet ze ook naar de manueel therapeut en de fysio. Ze moet nu eigenlijk iets met der voetjes gaan doen maar daar heeft ze echt geen enkel besef voor.
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_93612530
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:35 schreef BarbaBientje01 het volgende:
Mij lijkt het ook super leuk maar ik vindt het toch wel belangrijk dat haar darmpjes wat verder ontwikkelt zijn. En wat is nou 2 maanden wachten op de rest van der leven ;)
Daarom wachten wij ook nog. iig nog tot 6 mnd na uitgerekende datum/
quote:
Kaatje, opzich kan ze wel iets met der handjes, alles gaat in der mond maar je merkt goed dat links beter ontwikkelt is. Daarom moet ze ook naar de manueel therapeut en de fysio. Ze moet nu eigenlijk iets met der voetjes gaan doen maar daar heeft ze echt geen enkel besef voor.
Ik had Ilse laatst van die sokjes aan met belletjes. Elke keer als ze dr voet bewoog zag je dr kijken! Huh? Wat is dat nou??? Hier gaat ook wel alles in dr mond. Maar ze pakt niet iets bewust op zeg maar.
*poef* nu is het weg
pi_93613142
Anne is ruim een maand ouder dan jullie meisjes en ze doet ook nog niets met haar voetjes. Haar handjes heeft ze ook nooit met veel interesse bekeken ofzo, maar ze ging wel ineens bewust naar dingen grijpen. Met een maand of 4,5 greep ze dingen die naast haar lagen en sinds ze bijna 5 maanden was ook dingen die boven haar hangen of die ik aangeef. Maar ze was daar dus wel behoorlijk traag mee, 'in de boekjes' lees ik dat kinderen dat met 3 maanden al 'moeten doen'.

Ach ja, ze heeft nog haar hele leven om te leren ;)
pi_93614059
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 20:17 schreef Juud79 het volgende:

[..]

En dan zijn er zoveel mensen die dan denken, dit gaat goed, ik ga de rest ook maar geven. Dan zitten kinderen met 6 maanden (of eerder) aan kiwi, mandarijn, appel en dan ook nog wat brood en liga.... Want ze vinden het zo lekker en ze kijken anders het eten uit de mond van paps of mams.
Ik denk ook vaak dat vaders en moeders het gewoon heel leuk vinden om te gaan bijvoeden en dan maar hard roepen dat het mag...zonder zich verder in te lezen.

Mij lijkt het heerlijk, 6 maanden alleen maar bv en daarna op mijn gemak eens een boontje, wortel of stronkje broccoli te geven, zo bij onze maaltijd vandaan.
hihihihi ik deed nog mijn best niet als de bv en rapley maffia te klinken. :+ ;)
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:01:22 #144
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_93614372
quote:
2s.gif Op donderdag 3 maart 2011 21:57 schreef Pvoesss het volgende:

[..]

hihihihi ik deed nog mijn best niet als de bv en rapley maffia te klinken. :+ ;)
Ow, ik kom daar gewoon openlijk voor uit hoor. Ook nog draagdoek minded ook en samen slapen op een kamer. ^O^ ;)
pi_93614524
Ik vind alleen het belerende toontje zo jammer. Al zou ik er bewust voor kiezen om nu al bij te voeden, dan is dat toch mijn keus?
*poef* nu is het weg
pi_93614576
Enge geitenwollen hippies!
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
  donderdag 3 maart 2011 @ 22:05:51 #147
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_93614724
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:03 schreef Vanyel het volgende:
Enge geitenwollen hippies!
LOL :D

Je kunt Juud en Dementor van alles verwijten, maar zeker niet dat ze geitenwollensokken hippies zijn :') _O-
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
pi_93614852
Ik vond bijvoeden vooral een hoop werk. :Y)
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_93614968
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
Daar zie ik idd ook tegenop. Nu weet ik gewoon om de zoveel uur een fles, en dan wordt alles weer helemaal anders.
*poef* nu is het weg
pi_93614976
quote:
1s.gif Op donderdag 3 maart 2011 22:07 schreef Claudia_x het volgende:
ja, weg is je tamagotchi ineens ;(
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')