quote:De Amerikaanse beleggingsadviseur en onderzoeker waarschuwt zijn landgenoten dat de dollar als wereldreservevaluta zijn laatste dagen heeft gehad en dat dat dramatische gevolgen voor de VS, alsook voor de welvaart van Amerikanen zal hebben.
Alternatieve wereldmunt
Stansberry voorspelt dat de Amerikaanse autoriteiten maximaal misbruik maken van het feit dat de dollar de wereldreservevaluta is en dat zij daardoor onophoudelijk geld kunnen drukken om de schulden te financieren.
Maar volgens Stansberry komt daar een einde aan, nu landen als China hun exposure naar Amerikaans schuldpapier en dollars verlagen.
Hij wijst op nauwelijks opgepakte mediaberichten dat een aantal landen, onder wie Frankrijk, naar een alternatieve wereldmunt zoeken. Ook het IMF heeft hier voor gepleit.
Onrust en geweld
Stansberry stelt dat als de dollar uit de gratie is, wat volgens hem binnen twaalf maanden het geval kan zijn, de Verenigde Staten in een vrije val komen. Het leven zal veel duurder worden en dat zal volgens Stansberry gepaard gaan met maatschappelijke onrust en geweld.
Stansberry is niet onomstreden. Hij is enkele jaren geleden veroordeeld voor beleggingsfraude. Zijn kantoor Porter Stansberry Research heeft echter de kredietcrisis van 2008 tijdig voorspeld.
'Coming meltdown'
Hij is een van de commentatoren die zich van steeds scherper verbaal geweld bedient om het Amerikaanse overheids- en monetaire beleid te bekritiseren.
Zo schrijft commentator Paul B. Farrell op MarketWatch dat Fed-president Ben Bernanke een van de gevaarlijkste mensen op aarde is. 'Bernanke rules a monetary dictatorship that will trigger the coming meltdown of the 21st century.'
Gelijk heb je. Ik hou ook helemaal niet van gruwels.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Reya het volgende:
Dergelijke noviteiten zijn mij een gruwel.
Wat kan die zedenzaak jou schelen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Oh en Assange wordt uitgeleverd.
Helemaal niks, maar als hij daarvoor uitgeleverd kan worden dan staat een uitlevering aan de VS ook niet ver weg, en dat kan me wel veel schelen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Wat kan die zedenzaak jou schelen?
Aan Zweden of de VS?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Assange doet exact hetzelfde The New York Times. Al die redacteuren ook oppakken?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Helemaal niks, maar als hij daarvoor uitgeleverd kan worden dan staat een uitlevering aan de VS ook niet ver weg, en dat kan me wel veel schelen.
Alle redacteuren van the Gray Lady worden beschuldigd van aanranding? Een ernstige zaak, inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:56 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Assange doet exact hetzelfde The New York Times. Al die redacteuren ook oppakken?
quote:Assange wordt beschuldigd van verkrachting van twee jonge Zweedse vrouwen. Assange zou met de eerste vrouw betrekkingen hebben gehad zonder condoom, hoewel de vrouw dat uitdrukkelijk vroeg. Met de tweede vrouw zou hij in haar slaap seksuele betrekkingen hebben gehad, eveneens zonder condoom. De feiten dateren van augustus 2010.
De verdediging van Assange benadrukte dat het om seksueel contact ging met instemming van beide partijen. Maar in Zweden geldt dat het weigeren van voorbehoedsmiddelen gelijkstaat met een verkrachting.
Zweden vaardigde eind vorig jaar een internationaal arrestatiebevel uit, waarna Assange werd opgepakt in in het Verenigd Koninkrijk. Sindsdien woedde er een juridische strijd over de uitlevering. Volgens de advocaten van Assange dreigen de rechten van hun cliënt geschonden te worden, onder andere omdat het proces er achter gesloten deuren zal plaatsvinden.
Allemaal hetzelfde jasje, dasje, schoenen, haartjes en babbel. Op slechte dagen word ik er fysiek onpasselijk van.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Bijzonder he? Ik vraag me altijd af of meer diversiteit niet leidt tot een beter functionerend bankwezen.
Ik heb het over een mogelijke uitlevering aan de VS.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Alle redacteuren van the Gray Lady worden beschuldigd van aanranding? Een ernstige zaak, inderdaad.
Inderdaad. In sommige van die landen zie je ook een omkering van bewijslast bij seksuele misdrijven: dan moet de 'dader' (meestal man) bewijzen dat hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan het tenlastegelegde. En dat is in de praktijk een behoorlijke 'probatio diabolica'.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:09 schreef mlg het volgende:
Het feminisme in Zweden heeft er wel voor gezorgd dat de vrouw veel bescherming geniet.
En nu valt Wikileaks natuurlijk in een klap stilquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Dat kan in voorkomende omstandigheden een kwalijke zaak zijn, inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inderdaad. In sommige van die landen zie je ook een omkering van bewijslast bij seksuele misdrijven: dan moet de 'dader' (meestal man) bewijzen dat hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan het tenlastegelegde. En dat is in de praktijk een behoorlijke 'probatio diabolica'.
In Finland hetzelfde. Je vriendin klaagt je na een conflict aan voor verkrachting, en als je niet kunt bewijzen dat je onschuldig bent dan hang je. Dat gaat allemaal veel te ver in die landen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inderdaad. In sommige van die landen zie je ook een omkering van bewijslast bij seksuele misdrijven: dan moet de 'dader' (meestal man) bewijzen dat hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan het tenlastegelegde. En dat is in de praktijk een behoorlijke 'probatio diabolica'.
Probleem is tevens dat zelfs als vrijgesproken "verkrachter" je allang publiekelijk veroordeeld bent en je als ex-zedendelinquent met de nek wordt aangekeken. Buiten kijf staat natuurlijk dat verkrachting verwerpelijk is en slachtoffers goede bescherming moeten krijgen, maar de rape-card spelen als vrouw is een directe aanslag van de emancipatie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef mlg het volgende:
[..]
In Finland hetzelfde. Je vriendin klaagt je na een conflict aan voor verkrachting, en als je niet kunt bewijzen dat je onschuldig bent dan hang je. Dat gaat allemaal veel te ver in die landen.
Afgezien van de aanrandingszaak is het ook niet zonder meer rechtmatig om documenten die nog niet reeds openbaar zijn, te openbaren. Als zoiets binnen Nederlandse jurisdictie zou gebeuren, bijvoorbeeld, zou dat aanleiding voor een aanklacht wegens smaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:11 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik heb het over een mogelijke uitlevering aan de VS.
Dat zou opzich wel een zaak in Straatsburg waard zijn, zoverre deze nog niet is aangespannen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef mlg het volgende:
[..]
In Finland hetzelfde. Je vriendin klaagt je na een conflict aan voor verkrachting, en als je niet kunt bewijzen dat je onschuldig bent dan hang je. Dat gaat allemaal veel te ver in die landen.
Lekker is soms goed. Het gebeurd ook via de Volkskrant of het NRC. Het is volgens mij een essentieel onderdeel van goede jounalistiek.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Afgezien van de aanrandingszaak is het ook niet zonder meer rechtmatig om documenten die nog niet reeds openbaar zijn, te openbaren. Als zoiets binnen Nederlandse jurisdictie zou gebeuren, bijvoorbeeld, zou dat aanleiding voor een aanklacht wegens smaad.
Mwoah, officieel is het gewoon diefstal. Maar dat kun je de media niet aanrekenen. Die publiceren slechts nieuws die zij toegestuurd krijgen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:18 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Lekker is soms goed. Het gebeurd ook via de Volkskrant of het NRC. Het is volgens mij een essentieel onderdeel van goede jounalistiek.
Maar deze staats documenten zijn ook toegestuurd aan wikileaks he.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, officieel is het gewoon diefstal. Maar dat kun je de media niet aanrekenen. Die publiceren slechts nieuws die zij toegestuurd krijgen.
Maakt dat uit, liever het symbool van Wikileaks achter de tralies dan niets doen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En nu valt Wikileaks natuurlijk in een klap stil
Klopt, daarom vraag ik mij af in hoeverre je Assange kunt veroordelen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:22 schreef mlg het volgende:
[..]
Maar deze staats documenten zijn ook toegestuurd aan wikileaks he.
Dan zou het nog steeds smadelijk kunnen zijn; bij het publiceren van een beperkt aantal berichten over spraakmakende onderwerpen lijkt het me echter wat makkelijker om te motiveren dat de openbaring in het algemeen belang geschiedt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, officieel is het gewoon diefstal. Maar dat kun je de media niet aanrekenen. Die publiceren slechts nieuws die zij toegestuurd krijgen.
Naar mijn mening maak je jezelf medeplichtig door het publiceren van toegestuurde documenten. Dat is ook vrij logisch denk ik.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:23 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, daarom vraag ik mij af in hoeverre je Assange kunt veroordelen.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:24 schreef mlg het volgende:
[..]
Naar mijn mening maak je jezelf medeplichtig door het publiceren van toegestuurde documenten. Dat is ook vrij logisch denk ik.
Maar dan kunnen kranten en nieuwswebsites in principe ook worden veroordeeld.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Dan zou het nog steeds smadelijk kunnen zijn; bij het publiceren van een beperkt aantal berichten over spraakmakende onderwerpen lijkt het me echter wat makkelijker om te motiveren dat de openbaring in het algemeen belang geschiedt.
Zie boven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:24 schreef mlg het volgende:
[..]
Naar mijn mening maak je jezelf medeplichtig door het publiceren van toegestuurde documenten. Dat is ook vrij logisch denk ik.
Van mij mogen ze lekker doorgaan met het lekken van staatsdocumenten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:22 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Maakt dat uit, liever het symbool van Wikileaks achter de tralies dan niets doen.
Ja, dan zou de Volkskrant of NRC ook net zo goed veroordeeld kunnen worden.quote:
Van mij niet, en van de regeringen ook niet, en dus van ons wetboek ook niet. Het zijn ordinaire criminelen, medeplichtig aan staatsverraad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Van mij mogen ze lekker doorgaan met het lekken van staatsdocumenten.
Dat kan in principe ook, maar het zal niet snel gebeuren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:27 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar dan kunnen kranten en nieuwswebsites in principe ook worden veroordeeld.
En FOK!, Nu.nl, GeenStijl, enz. Je kunt het complete media-landschap in een klap om zeep helpen. Fijne gedachte.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, dan zou de Volkskrant of NRC ook net zo goed veroordeeld kunnen worden.
Ik zie dat toch anders. Een regering moet in mijn optiek niets te verbergen hebben. Oke, je hoeft niet alles naar buiten te brengen, maar met al ben ik wel blij met Wikileaks.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:28 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Van mij niet, en van de regeringen ook niet, en dus van ons wetboek ook niet. Het zijn ordinaire criminelen, medeplichtig aan staatsverraad.
Niet zo dramatisch.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En FOK!, Nu.nl, GeenStijl, enz. Je kunt het complete media-landschap in een klap om zeep helpen. Fijne gedachte.
Nee, want wanneer jij de ontwerpen van Hr. Ms. De Zeven Provinciën op je tafel krijgt, zet je die ook niet online, ook al is 't "nieuws".quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En FOK!, Nu.nl, GeenStijl, enz. Je kunt het complete media-landschap in een klap om zeep helpen. Fijne gedachte.
Bij smaad gaat het erom dat je iemands reputatie of goede naam ermee aantast. Als je iets publiceert dat al eerder door andere bronnen is geopenbaard, is daar normaliter geen sprake meer van.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:30 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Deze documenten worden al bewaard, zodat dit door een commissie gecontroleerd kan worden. De burger heeft helemaal niks aan deze documenten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:31 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zie dat toch anders. Een regering moet in mijn optiek niets te verbergen hebben. Oke, je hoeft niet alles naar buiten te brengen, maar met al ben ik wel blij met Wikileaks.
Goed, als ik hoofdredacteur ben van de Volkskrant en ik zit op een berg geheime documenten, dan zou ik in ieder geval niet aarzelen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:32 schreef Reya het volgende:
[..]
Bij smaad gaat het erom dat je iemands reputatie of goede naam ermee aantast. Als je iets publiceert dat al eerder door andere bronnen is geopenbaard, is daar normaliter geen sprake meer van.
Als je een document in handen zou hebben waarin de zwakke plekken van de beveiliging van Geert Wilders worden geidentificeerd, zou je daar dan over publiceren?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, als ik hoofdredacteur ben van de Volkskrant en ik zit op een berg geheime documenten, dan zou ik in ieder geval niet aarzelen.
Dan mag jij wat mij betreft achter de tralies ook.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:34 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Goed, als ik hoofdredacteur ben van de Volkskrant en ik zit op een berg geheime documenten, dan zou ik in ieder geval niet aarzelen.
Zo kennen we conservatieven weer. Alles wat aan het gezag komt moet worden aangepakt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan mag jij wat mij betreft achter de tralies ook.
dan maakt het ook niet uit dat het naar buiten komt natuurlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Deze documenten worden al bewaard, zodat dit door een commissie gecontroleerd kan worden. De burger heeft helemaal niks aan deze documenten.
Lastig lastig. Nee, ik zou dergelijke zaken niet publiceren. Ik denk wel na voordat ik iets in de krant zet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:35 schreef Reya het volgende:
[..]
Als je een document in handen zou hebben waarin de zwakke plekken van de beveiliging van Geert Wilders worden geidentificeerd, zou je daar dan over publiceren?
Ja want zonder gezag krijg je van die Griekse toestanden, wil je dat?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zo kennen we conservatieven weer. Alles wat aan het gezag komt moet worden aangepakt.
[..]
Gezag kun je niet afdwingen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want zonder gezag krijg je van die Griekse toestanden, wil je dat?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan mag jij wat mij betreft achter de tralies ook.
Griekse toestanden zonder gezagquote:Op donderdag 24 februari 2011 13:38 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja want zonder gezag krijg je van die Griekse toestanden, wil je dat?
Je kan het wel sturen, en door alles op straat te gooien ook al heeft de burger er niks aan, is een schandalige ondermijning van dat gezag en de status quo. Ik ben zelf ook een burger, en heb niks met of tegen die documenten qua "nut" voor mij persoonlijk, maar ik ben er ten zeerste op tegen dat sommige dingen naar buiten komen.quote:
Een fout gezag is ook afwezigheid van goed gezag.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:41 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Griekse toestanden zonder gezag?
Het probleem is daar toch juist de corruptie van "het gezag"?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een fout gezag is ook afwezigheid van goed gezag.
Khadaffi is geen goed gezag, de Griekse regering ook niet, Mubarak was dat ook niet, en ga zo maar door. Niet alle "gezag" is gelijk, een gezag door foute onderdrukking of corruptie valt bij mij dan ook niet onder een verdedigbaar stelsel.quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Probleem is dat overheden documenten te snel voorzien van het predikaat 'geheim'. Ik ben met je eens dat er een zekere mate van geheimhouding moet bestaan, maar wanneer een krant documenten in handen krijgt, dan moet zij een gedegen afweging kunnen maken. Niet alles zomaar online zetten, maar je mag eventuele pareltjes wel publiceren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
Er moeten boetes staan op door rood rijden, anders hebben die stoplichten ook geen nut voor een groot gedeelte van de bevolking, want er zijn geen represailles. Net zoals kinderen een tik op de vingers krijgen als ze iets willen stelen in de winkel.
Zo ook met geheime documenten m.i.
Ho-ho, dit zou hetzelfde zijn als jou vergelijken met Kim-Jong Il.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:44 schreef KoosVogels het volgende:
Rechts blijft mij verbazen. Enerzijds zeer kritisch over onze leiders en pleiten voor een kleinere overheids. Maar aan de andere kant diezelfde overheid verdedigen door te dreigen met gevangenisstraffen en andere ellende.
Nou dan zijn we het eens, ik zei ook dat ik alleen een probleem had met Assange's "alles".quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Probleem is dat overheden documenten te snel voorzien van het predikaat 'geheim'. Ik ben met je eens dat er een zekere mate van geheimhouding moet bestaan, maar wanneer een krant documenten in handen krijgt, dan moet zij een gedegen afweging kunnen maken. Niet alles zomaar online zetten, maar je mag eventuele pareltjes wel publiceren.
Oke, tut mir leid. Was ook niet correct van mij.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:49 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ho-ho, dit zou hetzelfde zijn als jou vergelijken met Kim-Jong Il.
Dit zijn gewoon botsende denkbeelden, niet elke rechtse user hier is een autoritairian
Jij maakt in je andere post onderscheid tussen 'gezag' en 'fout-gezag'. Het te veel achterhouden van informatie voor de burgers valt voor mij onder 'fout-gezag'. En vooralsnog is nog niemand in gevaar gekomen door de activiteiten van Julian Assange.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
Er moeten boetes staan op door rood rijden, anders hebben die stoplichten ook geen nut voor een groot gedeelte van de bevolking, want er zijn geen represailles. Net zoals kinderen een tik op de vingers krijgen als ze iets willen stelen in de winkel.
Het ligt aan de omstandigheden: als dergelijke documenten feiten aantonen waarvan redelijkerwijs kan worden aangetoond dat het in het algemeen belang is om ze te openbaren, zie ik geen bezwaar tegen openbaarmaking. Daarbij dient echter ten allen tijde te worden voorkomen dat een dergelijke actie mensen persoonlijk schaadt, of dat daarbij handelingen worden verricht die niet redelijkerwijs te verdedigen zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
Je kan op je klompen aanvoelen dat hij de grenzen op gaat zoeken, net als een kind dat niet op de vingers getikt wordt. Laat hem maar even die tik voelen, ik noem 't goede opvoeding.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Jij maakt in je andere post onderscheid tussen 'gezag' en 'fout-gezag'. Het te veel achterhouden van informatie voor de burgers valt voor mij onder 'fout-gezag'. En vooralsnog is nog niemand in gevaar gekomen door de activiteiten van Julian Assange.
Mee eens, zoals ik al eerder zei gaat het me vooral om Assange's definitie van "alles publiceren" waar ik aanstoot aan neem. Dat is een gevaar, en een dergelijke trend moet ten zeerste bestreden worden. Geheime documenten die het predikaat eigenlijk niet verdienen, a la dat maakt mij weinig uit. Maar voor de rest moet hij geen mijnen leggen onder regeringen en de stabiliteit van landen en de geopolitiek.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Het ligt aan de omstandigheden: als dergelijke documenten feiten aantonen waarvan redelijkerwijs kan worden aangetoond dat het in het algemeen belang is om ze te openbaren, zie ik geen bezwaar tegen openbaarmaking. Daarbij dient echter ten allen tijde te worden voorkomen dat een dergelijke actie mensen persoonlijk schaadt, of dat daarbij handelingen worden verricht die niet redelijkerwijs te verdedigen zijn.
Dat is inderdaad een kwalijke zaak te noemen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mee eens, zoals ik al eerder zei gaat het me vooral om Assange's definitie van "alles publiceren" waar ik aanstoot aan neem. Dat is een gevaar, en een dergelijke trend moet ten zeerste bestreden worden. Geheime documenten die het predikaat eigenlijk niet verdienen, a la dat maakt mij weinig uit. Maar voor de rest moet hij geen mijnen leggen onder regeringen en de stabiliteit van landen en de geopolitiek.
Wikileaks publiciteert niet 'alles', dus houd de discussie hier op.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:55 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mee eens, zoals ik al eerder zei gaat het me vooral om Assange's definitie van "alles publiceren" waar ik aanstoot aan neem. Dat is een gevaar, en een dergelijke trend moet ten zeerste bestreden worden. Geheime documenten die het predikaat eigenlijk niet verdienen, a la dat maakt mij weinig uit. Maar voor de rest moet hij geen mijnen leggen onder regeringen en de stabiliteit van landen en de geopolitiek.
Die dreigingen heeft hij anders al wel geuit, en ik zit liever niet te wachten tot het al te laat is.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:57 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Wikileaks publiciteert niet 'alles', dus houd de discussie hier op.
quote:MEPPELER OPLICHTERSFAMILIE OPGEPAKT
In Meppel is een familie aangehouden op verdenking van oplichting. De familie, een vader (50), een moeder (60) en twee kinderen (35 en 22), zou bedrijven en particulieren in vijf jaar tijd voor 100.000 euro hebben opgelicht.
De verdachten bestelden zowel privé als zakelijk goederen en diensten, maar die bestaalden ze niet. Bovendien huurden ze enkele bedrijfspanden en woningen zonder de huur over te maken.
Na een uitzending van het tv-programma Opgelicht meldden zich 23 gedupeerden bij de politie. De familie sloeg toe in plaatsen in Friesland en Drenthe.
Je vind zeker het mateloos lage niveau van New Kids ook geweldig vermaak?quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:59 schreef ethiraseth het volgende:
ik hoop dat wikileaks alles openbaar op het web gooit. Niks leukers dan politieke elites het in de broek van angst zien doen.
Nee hoor. Ik heb alleen niks met het gegeil op gezag wat jij laat zien. En al helemaal niks met overheden die van alles en nog wat geheim houden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Je vind zeker het mateloos lage niveau van New Kids ook geweldig vermaak?
Plebs, ik zal er nooit wat van begrijpen.
Hoe oud is Du_ke?quote:
Wikileaksquote:WikiLeaks: Libië heeft miljarden gestald in VS en EU
LONDEN - Het geheimzinnige staatsfonds van Libië heeft 32 miljard dollar (ruim 21 miljard euro) gestald bij verscheidene Amerikaanse banken en heeft grote investeringen in Londen. Dat blijkt uit een vertrouwelijk document op onthullingssite WikiLeaks.
De onthulling komt op een moment dat de VS en EU overwegen om de Libische tegoeden te blokkeren. De Libische Investeringsautoriteit (LIA) bezit verder aandelen in de Italiaanse bank UniCredit en de Britse uitgever Pearson. Het fonds beheert de vele olie- en gasinkomsten van het Noord-Afrikaanse land. Het fonds LIA is een van de meest besloten staatsfondsen ter wereld.
Het onthulde document doet verslag van een gesprek op 20 januari van de Amerikaanse ambassadeur in Libië en het hoofd van de LIA.
http://www.volkskrant.nl/(...)ld-in-VS-en-EU.dhtml
Hij is er dus niet bij betrokken.quote:
Du_ke is lief.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:19 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Hij is er dus niet bij betrokken.
Zijn ex zal dat niet beamen. Badboy Du.quote:
Remlof zeker.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zijn ex zal dat niet beamen. Badboy Du.
Hij kijkt wel heel lief hoor. Kijk maar eens in zijn fobo.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:35 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Zijn ex zal dat niet beamen. Badboy Du.
Ah, de poor man's champagne.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:19 schreef KoosVogels het volgende:
Zo, net gezellig prosecco gedronken bij de kapper
Ach, ik kreeg het aangeboden. Waarom niet?quote:
Ik zal hem nog eens opnieuw op internet zetten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:33 schreef eriksd het volgende:
Ah, de VARA cartoon is weg. Geert heeft gewonnen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Nou, misbruik is niet zo netjes. In mijn ogen niet. Nee, dat hoort niet zo.
Wat kostte de knipbeurt dan?quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik kreeg het aangeboden. Waarom niet?
Wees er maar blij mee. Rechts NL kan zich weer niet in toom houden en moet weer met bedreigingen gaan smijten. Hoe zei Bush dat ook alweer: 'We zwichten voor terreur'.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:33 schreef eriksd het volgende:
Twee tientjes. Ik ben altijd een gezellige, praatgrage klant, dus vandaar.quote:
Oh, dat is waar ook; het zijt een links complot tegen Geert. PVV-stemmers doen dat soort dingen niet, dat zijn van die vriendelijke, fatsoenlijke mensen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:37 schreef eriksd het volgende:
Eerst maar eens die bedreigingen zien.
Precies.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat is waar ook; het zijt een links complot tegen Geert. PVV-stemmers doen dat soort dingen niet, dat zijn van die vriendelijke, fatsoenlijke mensen.
Och, het komt op mij over als een excuusje om zo de aftocht te dekken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Oh, dat is waar ook; het zijt een links complot tegen Geert. PVV-stemmers doen dat soort dingen niet, dat zijn van die vriendelijke, fatsoenlijke mensen.
Klopt preciesquote:Op donderdag 24 februari 2011 15:38 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En al die bedreigingen aan het adres van Wilders neem jij natuurlijk wel serieus. Als ik af en toe de reacties lees op de Telegraaf, dan verbaast het mij niks dat de Vara wordt bedreigd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:38 schreef eriksd het volgende:
[..]
Och, het komt op mij over als een excuusje om zo de aftocht te dekken.
Bedreiging, gij ongeletterde.quote:de bedrijging
Ik neem bijvoorbeeld de Hofstadgroep serieuzer dan Jolo zijn inbox. Jammer maar helaas.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En al die bedreigingen aan het adres van Wilders neem jij natuurlijk wel serieus. Als ik af en toe de reacties lees op de Telegraaf, dan verbaast het mij niks dat de Vara wordt bedreigd.
Hofstadgroep is dood.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:41 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik neem bijvoorbeeld de Hofstadgroep serieuzer dan Jolo zijn inbox. Jammer maar helaas.
Verder heb je ook bij het PVV electoraat randdebielen rondlopen.
Gezellige verjaardagen zeg.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:41 schreef KoosVogels het volgende:
Ik heb ook een PVV-stemmer in de familie. Die roept ook de meest idiote dingen. Bedenk me net; die zie ik komende zaterdag weer op de verjaardag van mn moeder. Toch maar eens duidelijk proberen te maken dat een armoedzaaier als hij juist links moet stemmen.
Moslimextremisme niet.quote:
Vergeet geen praatje te maken met de verkoper, krijg je er bubbelwijn bij.quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:42 schreef ethiraseth het volgende:
gezeur over moslims nivelleren altijd.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:42 schreef ethiraseth het volgende:
gezeur over moslims, terrorisme, Cohen, de volkskrant en uitkeringstrekkers altijd.
quote:
LINKS GENEUZEL, ONDERDRUKKING VAN RECHTS, DICTATUUR VAN FOK!quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
Ik ben niet degene die telkens over politiek in de SC begint hoor.quote:
quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
LINKS GENEUZEL, ONDERDRUKKING VAN RECHTS, DICTATUUR VAN FOK!Daarom ben ik ook de nieuwe mod.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Al die rechtsen die het ontslagrecht zo willen houden...[quote][img]http://i.fokzine.net/p/10s.gif[/img] Op maandag 23 april 2012 17:00 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Kappen met die linkse praatquote:
Allemaal MILFjes...quote:
Wat een slechte cartoon, wat is daar nou grappig aan of satirisch aan of confronterend aan?quote:
Lekker nummerquote:
quote:
Ik heb nog nooit begrepen waarom het ontslag recht nou weer een linkse issue is.quote:
Welke sticker er ook op zit, versoepelen moetquote:Op donderdag 24 februari 2011 16:33 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit begrepen waarom het ontslag recht nou weer een linkse issue is.Het is zo'n conservatief standpunt als maar kan.
Ja, maar dat dit tegenwoordig progressief wordt genoemd is gewoon vreemd, en dat weten de meeste progressieven ook wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:35 schreef JoaC het volgende:
[..]
Welke sticker er ook op zit, versoepelen moet
Het ontslagrecht behouden is conservatief, want je wilt de huidige situatie bewaren. Dus is het rechts, want recht is conservatief. en het willen versoepelen is progressief en dus links. Simpel hè.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:38 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, maar dat dit tegenwoordig progressief wordt genoemd is gewoon vreemd, en dat weten de meeste progressieven ook wel.
Ik ben het met je eens dat het ontslagrecht versoepelt moet worden, maar anderzijds is het ook weer niet zo verschrikkelijk noodzakelijk. De markt heeft zelf al een oplossing ontwikkelt: 'de flexwerkers'.
Het status quo is niet conservatief, mafkees.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het ontslagrecht behouden is conservatief, want je wilt de huidige situatie bewaren. Dus is het rechts, want recht is conservatief. en het willen versoepelen is progressief en dus links. Simpel hè.
Het conservatief-liberalisme is niet voor behoud, maar streeft vooral naar de 'ouderwetse' economie, waar dus helemaal geen ontslagrecht bestond. Het progressief-liberalisme was eigenlijk een afsplitsing van het conservatief-liberalisme, met sociaal democratische componenten, maar ook hervormingen, zoals kiesrecht voor arbeiders en vrouwen. Eigenlijk kent het conservatief en progressief liberalisme niet zo heel veel verschillen. Beide gaan uit van de vrijheid van het individu, en de vrije markt die ten grondslag ligt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 16:43 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Het ontslagrecht behouden is conservatief, want je wilt de huidige situatie bewaren. Dus is het rechts, want recht is conservatief. en het willen versoepelen is progressief en dus links. Simpel hè.
Zoiets.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:04 schreef betyar het volgende:
[..]
Je bent een fotolijstje aan het ophangen?
[ afbeelding ]
Ja, zijn knokploegen hebben het voor elkaar.quote:Op donderdag 24 februari 2011 15:33 schreef eriksd het volgende:
Die Tokkies hebben effe een bezoekje gebracht aan het hoofdkantoor van de Vara.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, zijn knokploegen hebben het voor elkaar.
Maar goed het gaat maar om Francisco Jole dus dan is het niet ergquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Die Tokkies hebben effe een bezoekje gebracht aan het hoofdkantoor van de Vara.
Ik heb ook niks met Van Jole, maar vind het wel aardig droevig dat bepaalde lieden op dit forum beweren dat het om een false flag operatie gaat. Oftewel, de Vara heeft dreigmailtjes naar zichzelf verstuurd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:44 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maar goed het gaat maar om Francisco Jole dus dan is het niet erg
Ach dan weet je gelijk weer wie je nooit meer serieus moet nemen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met Van Jole, maar vind het wel aardig droevig dat bepaalde lieden op dit forum beweren dat het om een false flag operatie gaat. Oftewel, de Vara heeft dreigmailtjes naar zichzelf verstuurd.
Wie zegt dat?quote:Op donderdag 24 februari 2011 18:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb ook niks met Van Jole, maar vind het wel aardig droevig dat bepaalde lieden op dit forum beweren dat het om een false flag operatie gaat. Oftewel, de Vara heeft dreigmailtjes naar zichzelf verstuurd.
Holograph onder meer. En bolkje praat het goed omdat het maar om Van Jole gaat. En dan heb ik het NWS topic maar ontwekenquote:
Oh, het zou mij niets verbazen als het een soort dekking van de aftocht is. If not, dan is het -uiteraard- walgelijk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Holograph onder meer. En bolkje praat het goed omdat het maar om Van Jole gaat. En dan heb ik het NWS topic maar ontweken
Jules Croiset. Verstuurde zichzelf ook dreigbrieven en maakte het later nog bonter door een ontvoering in scène te zetten. Ik wil alleen maar zeggen dat het ook een mogelijkheid is.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:07 schreef du_ke het volgende:
[..]
Holograph onder meer. En bolkje praat het goed omdat het maar om Van Jole gaat. En dan heb ik het NWS topic maar ontweken
Ja uiteraard is er een kans dat dit het geval is. Maar waarom kom je daar nooit mee wanneer het weer eens over de bedreigingen van Wilders gaat?quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:12 schreef Holograph het volgende:
[..]
Jules Croiset. Verstuurde zichzelf ook dreigbrieven en maakte het later nog bonter door een ontvoering in scène te zetten. Ik wil alleen maar zeggen dat het ook een mogelijkheid is.
Dan ben jij in een vrij ongezonde situatie opgegroeid, zoals betyar al zegt.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:30 schreef mlg het volgende:
tja, in bijna elke burgerlijke familie krijg je mee dat je nooit een socialist moet vertrouwen.
Omdat er dan ook vaak iemand wordt aangehouden. Ik weet zeker dat dat hier niet het geval zal zijn.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:27 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja uiteraard is er een kans dat dit het geval is. Maar waarom kom je daar nooit mee wanneer het weer eens over de bedreigingen van Wilders gaat?
Het is gewoon een vrij zieke insinuatie. Zeker als je die keer op keer herhaalt.
Wat weet jij van burgerlijke families? Je kent alleen de arbeiders families, die anderen vertellen (zoals jij nu ook doet) dat je moet delen, omdat ze er zelf profijt van hebben.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:46 schreef betyar het volgende:
Een beetje normaal burgerlijke familie leer je dat je samen moet spelen en delen. Dat past niet in jouw type burgerlijke families, die geven hun kinderen een knikkerpotje voor achter het huis i.p.v. extra knikkers voor op het schoolplein.
Socialisten hebben je niks te bieden, en hun houding nodigt je ook niet bepaald uit om ze iets te gunnen. Terwijl socialisten mekkeren dat ze niks hebben en je de les voorlezen hoe je moet leven, zitten de burgerlijke families zorgeloos met normale mensen te barbecueën. Als er dus iets ongezond is, dan zijn het de PCA's van de barbecue.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:48 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dan ben jij in een vrij ongezonde situatie opgegroeid, zoals betyar al zegt.
Je moest een weten uit wat voor familie ik kom jongeman, maar je pist wel vaker langs de pot, zeker op je gebied van mensenkennis, onze hond heeft betere mensenkennis.quote:Op donderdag 24 februari 2011 19:53 schreef mlg het volgende:
[..]
Wat weet jij van burgerlijke families? Je kent alleen de arbeiders families, die anderen vertellen (zoals jij nu ook doet) dat je moet delen, omdat ze er zelf profijt van hebben.
Nou, zeg eens, heb jij zoveel mensenkennis dan? Je bent zo geobsedeerd door de hamer en de sikkel van de sovjet vlag, dat je spontaan timmerman bent geworden. Triest om te zien dat het communistische regime in Hongarije nog zoveel invloed heeft gehad op de volgende generaties. Als jij mensenkennis had, dan had je ook niet iemand boven je nodig gehad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:09 schreef betyar het volgende:
[..]
Je moest een weten uit wat voor familie ik kom jongeman, maar je pist wel vaker langs de pot, zeker op je gebied van mensenkennis, onze hond heeft betere mensenkennis.
Als ik ergens profijt van heb dan weet ik zeker dat andere dat ook hebben, en dat doet me goed.
Weet ik niet, daar zijn andere voor, die kunnen dat beter beoordelen. En wat betreft het regime in Hongarije, je moet nog verder terug in de tijd eigenlijk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:14 schreef mlg het volgende:
[..]
Nou, zeg eens, heb jij zoveel mensenkennis dan? Je bent zo geobsedeerd door de hamer en de sikkel van de sovjet vlag, dat je spontaan timmerman bent geworden. Triest om te zien dat het communistische regime in Hongarije nog zoveel invloed heeft gehad op de volgende generaties.
Knokploegen zijn verboden, maar het is goed dat de misselijk makende cartoon is verwijderdquote:Op donderdag 24 februari 2011 18:18 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ja, zijn knokploegen hebben het voor elkaar.
Zou je wel denken bij iemand die zo ver van de werkelijkheid af zit.quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:26 schreef betyar het volgende:
[..]
science fiction.......niet mijn genre. Have fun.
Er moeten helemaal geen boetes staan op door rood rijden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:46 schreef Voorschrift het volgende:
Rotondesquote:Op donderdag 24 februari 2011 20:55 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Er moeten helemaal geen boetes staan op door rood rijden.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 20:47 schreef mlg het volgende:
[..]
Zou je wel denken bij iemand die zo ver van de werkelijkheid af zit.
Geef ik rechts een complimentje mbt de PVV, ga jij mij tegen lopen spreken.quote:
?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Geef ik rechts een complimentje mbt de PVV, ga jij mij tegen lopen spreken.
In dat Bleker-topic zeg ik dat de PVV niet bij rechts is onder te brengen, kom jij met een halfbakken respons.quote:
Verdeel en heers. Alhoewel ik bedoelde dat de PVV niet voldoet aan de klassiek rechtse beginselen. Het is eerder de haat tegen de PvdA die dit kabinet in elkaars armen heeft gedreven.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In dat Bleker-topic zeg ik dat de PVV niet bij rechts is onder te brengen, kom jij met een halfbakken respons.
Daarom is het ook zo'n anti-clubje bij elkaar. Daar komt natuurlijk nooit iets goeds uitquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verdeel en heers. Alhoewel ik bedoelde dat de PVV niet voldoet aan de klassiek rechtse beginselen. Het is eerder de haat tegen de PvdA die dit kabinet in elkaars armen heeft gedreven.
Het was ook geen goede zet van de PvdA, die overduidelijk met de VVD willen regeren, Cohen, Plasterk en Samson de as van de partij te laten vormen. Die liggen erg slecht bij de VVD.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:13 schreef du_ke het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo'n anti-clubje bij elkaar. Daar komt natuurlijk nooit iets goeds uit
Toch fijn, zo'n bindende factor. Maar goed, de PVV is noch links noch rechts. Het is een windfaan die meewaait met de grillen van het volk. De enige constante is het anti-islam verhaal.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Verdeel en heers. Alhoewel ik bedoelde dat de PVV niet voldoet aan de klassiek rechtse beginselen. Het is eerder de haat tegen de PvdA die dit kabinet in elkaars armen heeft gedreven.
Plasterk valt toch wel mee? Cohen en Samson zijn overduidelijk meer 'oud-links'. Plasterk lijkt me nog wel voor rede vatbaar.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het was ook geen goede zet van de PvdA, die overduidelijk met de VVD willen regeren, Cohen, Plasterk en Samson de as van de partij te laten vormen. Die liggen erg slecht bij de VVD.
Het zal een prima gozer zijn, maar die man het financiele beleid uiteen laten zetten is eigenlijk een belediging.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Plasterk valt toch wel mee? Cohen en Samson zijn overduidelijk meer 'oud-links'. Plasterk lijkt me nog wel voor rede vatbaar.
Hij moest een belangrijke positie krijgen in de fractie, het is nu eenmaal een 'ster' binnen de PvdA. Onderwijs lag niet erg voor de hand, BZ ook niet. Tja, dan blijft financien over.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het zal een prima gozer zijn, maar die man het financiele beleid uiteen laten zetten is eigenlijk een belediging.
Ik was fan van Plasterk. Maar hij viel me zwaar tegen als minister, hij was vaker bezig met feesten dan dat hij werkelijk bezig was met beleid te maken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:17 schreef Morendo het volgende:
[..]
Plasterk valt toch wel mee? Cohen en Samson zijn overduidelijk meer 'oud-links'. Plasterk lijkt me nog wel voor rede vatbaar.
Dat zal het wel zijn ja. Desalniettemin trekken mijn tenen krom als hij weer een fiscaal riedeltje brengt met zo'n blik van "ik heb het boek even in mijn hoofd proberen te stampen".quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij moest een belangrijke positie krijgen in de fractie, het is nu eenmaal een 'ster' binnen de PvdA. Onderwijs lag niet erg voor de hand, BZ ook niet. Tja, dan blijft financien over.
Ja, Plasterk viel mij ook wat tegen. Vond hem bij Buitenhof altijd wel tof.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik was fan van Plasterk. Maar hij viel me zwaar tegen als minister, hij was vaker bezig met feesten dan dat hij werkelijk bezig was met beleid te maken.
Hij was een autoriteit en een scherp figuur. Maar ergens ging het mis.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, Plasterk viel mij ook wat tegen. Vond hem bij Buitenhof altijd wel tof.
Maakte verder geen zak uit natuurlijk. De VVD had al lang voor de verkiezingen aangegeven vooral veel voor samenwerking met de PVV te voelen en er verder maar een meerderheidje bij te zoeken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Het was ook geen goede zet van de PvdA, die overduidelijk met de VVD willen regeren, Cohen, Plasterk en Samson de as van de partij te laten vormen. Die liggen erg slecht bij de VVD.
Minister is natuurlijk ook niet de meest eenvoudige baan. Kijk naar Leers, je krijgt telkens het idee dat de beste man op punt staat om in tranen uit te barsten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:22 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hij was een autoriteit en een scherp figuur. Maar ergens ging het mis.
Dat is een karikatuur.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maakte verder geen zak uit natuurlijk. De VVD had al lang voor de verkiezingen aangegeven vooral veel voor samenwerking met de PVV te voelen en er verder maar een meerderheidje bij te zoeken.
Voor nu ja. PVV wordt ingekapseld, dan komt er gok ik PvdA - VVD - D66. Bij voorkeur met Eberhard.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Maakte verder geen zak uit natuurlijk. De VVD had al lang voor de verkiezingen aangegeven vooral veel voor samenwerking met de PVV te voelen en er verder maar een meerderheidje bij te zoeken.
Het was dan ook een buitengewoon domme actie geweest om de PVV te negeren. Dat wist de VVD dondersgoed.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:23 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ah joh, die man is daar neergezet om een zacht CDA vorm te geven, een soort "net figuur" in het kabinet. In al zijn goedheid heeft hij ja gezegd, terwijl iedereen kan zien dat hij het drie keer niets vindt. Ik zou overigens ook niet in zo'n spagaat willen zitten.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Minister is natuurlijk ook niet de meest eenvoudige baan. Kijk naar Leers, je krijgt telkens het idee dat de beste man op punt staat om in tranen uit te barsten.
Valt volgens mij wel mee. Rutte heeft al heel snel alles op 'over rechts' gezet. De PvdA ergens in betrekken was nooit een echte optie. Laat staan D66 of GL.quote:
We zullen zien. De VVD doet hard haar best om uit het politieke centrum te vluchten. Dat maakt een samenwerking met PvdA en D66 er niet makkelijker op.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:24 schreef eriksd het volgende:
[..]
Voor nu ja. PVV wordt ingekapseld, dan komt er gok ik PvdA - VVD - D66. Bij voorkeur met Eberhard.
Onder bepaalde voorwaarden 'piketplaatjes' was dat wel zeker een optie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Valt volgens mij wel mee. Rutte heeft al heel snel alles op 'over rechts' gezet. De PvdA ergens in betrekken was nooit een echte optie. Laat staan D66 of GL.
Ik evenmin. Maar ik bedoel het ook niet lullig, ik heb het echt met Leers te doen. De man is gewoon geen ijzervreter. Dat gedoe met zo'n Sahar maakt hem van binnen echt kapot, krijg ik het idee.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ah joh, die man is daar neergezet om een zacht CDA vorm te geven, een soort "net figuur" in het kabinet. In al zijn goedheid heeft hij ja gezegd, terwijl iedereen kan zien dat hij het drie keer niets vindt. Ik zou overigens ook niet in zo'n spagaat willen zitten.
Alsof de PvdA met de nieuw hervonden klassenoorlog momenteel dicht bij het politieke centrum zit.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
We zullen zien. De VVD doet hard haar best om uit het politieke centrum te vluchten. Dat maakt een samenwerking met PvdA en D66 er niet makkelijker op.
Er waren zat excuses te verzinnen die prima werkbaar zijn. Daar zie ik het probleem niet hoor. Het Vlaams Blok stelt ook niet veel meer voor en zo heeft men de communisten na de oorlog ook prima uit het centrum van de macht weten te houden. Nee het was toch echt de grote behoefte van de VVD om gezellig met de PVV wat te doen die tot dit kabinet heeft geleid.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het was dan ook een buitengewoon domme actie geweest om de PVV te negeren. Dat wist de VVD dondersgoed.
Stukken dichter dan de VVD inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:27 schreef Morendo het volgende:
[..]
Alsof de PvdA met de nieuw hervonden klassenoorlog momenteel dicht bij het politieke centrum zit.
Maar in retrospect kan ik dat Rutte niet echt kwalijk nemen. De PVV negeren had gewoon slecht uitgepakt voor de VVD. Nu zie je dat de VVD onverminderd sterk blijft, ondanks de soms harde tegenwind vanuit de samenleving. In PaarsPlus was zij kaalgeplukt door het CDA en de PVV.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:25 schreef du_ke het volgende:
[..]
Valt volgens mij wel mee. Rutte heeft al heel snel alles op 'over rechts' gezet. De PvdA ergens in betrekken was nooit een echte optie. Laat staan D66 of GL.
Uit alle analyses achteraf bleek dat over rechts altijd de enige echte optie voor Rutte was.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:26 schreef Morendo het volgende:
[..]
Onder bepaalde voorwaarden 'piketplaatjes' was dat wel zeker een optie.
Volkomen onzin, maar jij bent dan ook een GL'er die moeite heeft om over de schutting te kijken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:28 schreef du_ke het volgende:
[..]
Stukken dichter dan de VVD inderdaad.
Al was het maar het regeerakkoord waar rechts de vingers bij af zou likken. De haat van de VVD richting alles links van het CDA is echt veel sterker dan andersom.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Volkomen onzin, maar jij bent dan ook een GL'er die moeite heeft om over de schutting te kijken.
Ze hadden gewoon uit moeten gaan van hun eigen kracht. Op het boos doen tegen buitenlandersvlak winnen ze het toch niet van de PVV en het CDA was in de lappenmand blijven liggen voorlopig. Dan gaan hameren dat je wel oplossingen biedt voor de problemen en je komt er echt wel uit.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:28 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar in retrospect kan ik dat Rutte niet echt kwalijk nemen. De PVV negeren had gewoon slecht uitgepakt voor de VVD. Nu zie je dat de VVD onverminderd sterk blijft, ondanks de soms harde tegenwind vanuit de samenleving. In PaarsPlus was zij kaalgeplukt door het CDA en de PVV.
Jij en Remlof zijn al aardige voorbeelden dat dit niet zo is.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:30 schreef du_ke het volgende:
De haat van de VVD richting alles links van het CDA is echt veel sterker dan andersom.
Mee eens. Ook veel VVD'ers op FOK! zie ik soms intrappen op alles wat neigt naar links. Persoonlijk voel ik geen diepgewortelde haat jegens de VVD. Ja, het is niet mijn partij, maar ook niet meer dan dat.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:30 schreef du_ke het volgende:
[..]
Al was het maar het regeerakkoord waar rechts de vingers bij af zou likken. De haat van de VVD richting alles links van het CDA is echt veel sterker dan andersom.
Wat een onzinquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:31 schreef Morendo het volgende:
[..]
Jij en Remlof zijn al aardige voorbeelden dat dit niet zo is.
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dat ik de overweging kan begrijpenquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:31 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze hadden gewoon uit moeten gaan van hun eigen kracht. Op het boos doen tegen buitenlandersvlak winnen ze het toch niet van de PVV en het CDA was in de lappenmand blijven liggen voorlopig. Dan gaan hameren dat je wel oplossingen biedt voor de problemen en je komt er echt wel uit.
Inderdaad. We zullen het allemaal wel net wat anders en minder emotioneel benaderen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:32 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mee eens. Ook veel VVD'ers op FOK! zie ik soms intrappen op alles wat neigt naar links. Persoonlijk voel ik geen diepgewortelde haat jegens de VVD. Ja, het is niet mijn partij, maar ook niet meer dan dat.
Ik snap het ook wel. Het is een reactie uit angst. En net als gezamenlijke haat lijkt mij dat geen goede basis voor een kabinet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat ik het ermee eens ben, maar dat ik de overweging kan begrijpen
Kun je het wat minder persoonlijk maken?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:32 schreef du_ke het volgende:
[..]
Wat een onzin. Ik snap dat je het graag persoonlijk maakt in een discussie als je er inhoudelijk niet uitkomt maar dit slaat nergens op.
Jij accepteert de VVD alleen wanneer die partij in alles een tweede D66 is.quote:Ik heb bij iedere discussie over regeringsvormen aangegeven dat ik voor Paars+ ga. Dat is dus met de VVD erbij.
Ach, ik denk dat de VVD allang blij is dat zij weer op het pluche zit. En als die machtpositie gepaard gaat met een gammel regeerakkoord en een mafketel als Wilders, dan zij dat zoquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:34 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ik snap het ook wel. Het is een reactie uit angst. En net als gezamenlijke haat lijkt mij dat geen goede basis voor een kabinet.
Graag dit was een reactie op jouw naar mijn mening ongepaste actie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:35 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kun je het wat minder persoonlijk maken?
[..]
Onzin.quote:Jij accepteert de VVD alleen wanneer die partij in alles een tweede D66 is.
Nee hoor, hoogopgeleid rechts vind ik verre van primitief.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:36 schreef Morendo het volgende:
Links is rationeel en rechts is primitief. Wat is du_ke toch een lieve jongen.
De waarheid doet pijn?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:36 schreef eriksd het volgende:
Ik moet altijd een beetje gniffelen om die kenschetsen van Koos. Zo van "Auw".
Dat is waar maar ergens is het wel sneu dat de eerste 'liberale' premier in een eeuw nu een kabinet leidt dat het moet hebben van het pleasen van de anti-Islam partij.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:35 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ach, ik denk dat de VVD allang blij is dat zij weer op het pluche zit. En als die machtpositie gepaard gaat met een gammel regeerakkoord en een mafketel als Wilders, dan zij dat zo
Wat een onzinquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:36 schreef Morendo het volgende:
Links is rationeel en rechts is primitief.
Checkquote:Wat is du_ke toch een lieve jongen.
Denk ook dat Rutte het zich iets anders had voorgesteld. Hij maskeert zijn ongenoegen met frivoliteit en een gulle glimlachquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:38 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat is waar maar ergens is het wel sneu dat de eerste 'liberale' premier in een eeuw nu een kabinet leidt dat het moet hebben van het pleasen van de anti-Islam partij.
Bevat doorgaans een (kleine) kern van waarheid. Bovendien zet jij andersdenken ook niet meteen weg als dom en minderwaardig. Dat is tegenwoordig de primaire reflex, van links tot rechts.quote:
Relletjes zoals nu tussen Bleker en Wilders moeten hem toch ook een gruwel zijn?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk ook dat Rutte het zich iets anders had voorgesteld. Hij maskeert zijn ongenoegen met frivoliteit en een gulle glimlach
Hij zal het premier zijn wel opvatten als een langjarenplan. Lukt hem denk ik ook wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Denk ook dat Rutte het zich iets anders had voorgesteld. Hij maskeert zijn ongenoegen met frivoliteit en een gulle glimlach
Ik denk inderdaad dat Rutte zijn momentum nog wel even vast weet te houden. Op zich niets mis mee, hoop alleen op een andere combinatie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:40 schreef Morendo het volgende:
[..]
Hij zal het premier zijn wel opvatten als een langjarenplan. Lukt hem denk ik ook wel.
Dat heb ik in het verleden natuurlijk wel gedaan en dat doe ik nog steeds soms. Maar ik heb ook gemerkt dat dit een constructieve discussie onmogelijk maakt en dat dergelijke verwijten doorgaans ook nergens op slaan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:40 schreef eriksd het volgende:
[..]
Bevat doorgaans een (kleine) kern van waarheid. Bovendien zet jij andersdenken ook niet meteen weg als dom en minderwaardig. Dat is tegenwoordig de primaire reflex, van links tot rechts.
Maar ik kan je verzekeren dat hij morgen weer met een brede glimlach de persconferentie doet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:40 schreef du_ke het volgende:
[..]
Relletjes zoals nu tussen Bleker en Wilders moeten hem toch ook een gruwel zijn?
De verwachtingen van hem zijn ook heerlijk laaggespannen, en dat is wel prettig.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:42 schreef Tem het volgende:
Ik moet zeggen dat Cohen het niet slecht deed bij Nieuwsuur.
Dat doet hij goed inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar ik kan je verzekeren dat hij morgen weer met een brede glimlach de persconferentie doet.
Die blok daarentegen....wat een verschrikkingquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
De verwachtingen van hem zijn ook heerlijk laaggespannen, en dat is wel prettig.
Die houdt ook wel van de anti-benaderingquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Die blok daarentegen....wat een verschrikking
Triest.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef du_ke het volgende:
Zo te zien waren de bedreigingen richting Vara toch wel aardig serieus. Blijkbaar werd het voltallige personeel flink bedreigd.
Dat lijkt me tochquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef Morendo het volgende:
Wanneer wij als jonge, intelligente mensen bij elkaar zouden komen om een regeringsprogramma te schrijven dan zou er, ondanks onze verschillen, toch best iets moois uit kunnen komen?
Komt op zondag een Volkskrant debat ofzo. Ze zochten weer klapvee.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Ik denk dat wij er inderdaad best iets fraais van kunnen bakken. Dibs op BuZa.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef Morendo het volgende:
Wanneer wij als jonge, intelligente mensen bij elkaar zouden komen om een regeringsprogramma te schrijven dan zou er, ondanks onze verschillen, toch best iets moois uit kunnen komen?
quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef Tem het volgende:
[..]
Huh? op de radio ofzo?quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Komt op zondag een Volkskrant debat ofzo. Ze zochten weer klapvee.
Daar kwam het wel weer op neer inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:46 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
"Kijk naar je eigen".
Ik moet trouwens bekennen dat mijn entree in POL een verademing is geweest. Eerst hing ik voornamelijk rond in NWS en dan krijg je het idee dat 'rechts' louter bestaat uit domme schreeuwerds. Hier lees ik regelmatig goed onderbouwde rechtse meningen die mij uitdagen over mijn eigen standpunten na te denken.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:45 schreef Morendo het volgende:
POL is inderdaad NWS voor gevorderden. Ik denk dat veel POL'ers hetzelfde ervaren, en op een positieve manier geprikkeld worden door reacties van het 'tegenkamp'. Ik tenminste wel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:49 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik moet trouwens bekennen dat mijn entree in POL een verademing is geweest. Eerst hing ik voornamelijk rond in NWS en dan krijg je het idee dat 'rechts' louter bestaat uit domme schreeuwerds. Hier lees ik regelmatig goed onderbouwde rechtse meningen die mij uitdagen over mijn eigen standpunten na te denken.
Bedankt mannen.
QFTquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
POL is inderdaad NWS voor gevorderden. Ik denk dat veel POL'ers hetzelfde ervaren, en op een positieve manier geprikkeld worden door reacties van het 'tegenkamp'. Ik tenminste wel.
Moet altijd een beetje huilen als ik Pownews kijk.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:52 schreef eriksd het volgende:
Iedereen moet pownews kijken nu. Een boze demonstrante die Jan Roos klappen gaat verkopen
En Verhagen doet iets wat niet mag.
Woon je in 'Havana aan de Waal', ga je bij de gemeenteraad klagen dat het niet links genoeg is. Royal Sadness.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:55 schreef eriksd het volgende:
Oh, ze hebben beelden van de streaker in Nijmegen
Prachtig toch, die agenten die in een deuk liggen op de achtergrondquote:Op donderdag 24 februari 2011 22:56 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Moet altijd een beetje huilen als ik Pownews kijk.
Sowieso is links versus rechts een lachertje op gemeentelijk niveau.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Woon je in 'Havana aan de Waal', ga je bij de gemeenteraad klagen dat het niet links genoeg is. Royal Sadness.
Het is zuigen inderdaad. Klieren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:57 schreef KoosVogels het volgende:
Oke, dat mens spoort inderdaad niet en haar reactie sloeg nergens op. Maar moet wel zeggen dat die vent een buitengewoon irritante reporter is.
Ik woon er. En als student is een linkse stad nog wel goed toeven: de stad is zeer fietsvriendelijk bijvoorbeeld. Godzijdank hebben ze verder niet te veel bevoegdheden.quote:Op donderdag 24 februari 2011 22:58 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Sowieso is links versus rechts een lachertje op gemeentelijk niveau.
Nee oke, daar heb je wel gelijk. Het linkszijn uit zich met name in meer voorzieningen voor fietsers en extra aandacht voor openbaar groen. Maar het is niet alsof de hele gemeente op de kop wordt gezet als er een links of rechts college wordt geinstalleerd.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:00 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik woon er. En als student is een linkse stad nog wel goed toeven: de stad is zeer fietsvriendelijk bijvoorbeeld. Godzijdank hebben ze verder niet te veel bevoegdheden.
Neuh die invloed is inderdaad maar beperkt. Al is dat bij de provincie nog ergerquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee oke, daar heb je wel gelijk. Het linkszijn uit zich met name in meer voorzieningen voor fietsers en extra aandacht voor openbaar groen. Maar het is niet alsof de hele gemeente op de kop wordt gezet als er een links of rechts college wordt geinstalleerd.
Echt joh? Dan ben je het spoor toch flink bijster als raadslidquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:04 schreef Morendo het volgende:
De gemeenteraadsleden in Nijmegen bekommeren zich overigens niet alleen over lokale thema's: de fractie van GL diende bijvoorbeeld een motie in die de Amerikaanse invasie in Irak veroordeelde.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Echt joh? Dan ben je het spoor toch flink bijster als raadslid
Hahahahahahaquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande vrolijke jongen was dat volgens mij.
quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:04 schreef Morendo het volgende:
De gemeenteraadsleden in Nijmegen bekommeren zich overigens niet alleen over lokale thema's: de fractie van GL diende bijvoorbeeld een motie in die de Amerikaanse invasie in Irak veroordeelde.
Provincie vind ik toch wel zo'n lullig orgaan. Wel schattig hoe zij zich nu interesseren voor lokale thema's. Gisteren verzekerde de Gelderse lijsttrekker van de CU mij dat hij direct aandacht gaat vragen voor een lokale kwestie wanneer hij wordt verkozen. "Dat is het eerste wat ik ga doen."quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:04 schreef du_ke het volgende:
[..]
Neuh die invloed is inderdaad maar beperkt. Al is dat bij de provincie nog erger
Wel een beetje lokale GL-kop inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:06 schreef Morendo het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Bovenstaande vrolijke jongen was dat volgens mij.
Een verstandshuwelijk, meneer Bleker?quote:
Haha ben hier naar zo'n debat geweest. En ze hadden echt geen flauw benul wat hier allemaal speelt. Ging het over het belang van de haven en een sluis die daarvoor vergroot moet worden beginnen ze over een haven en kanaal aan de andere kant van de provincie terwijl die een tonnage aankunnen van 20% van de haven hierquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:07 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Provincie vind ik toch wel zo'n lullig orgaan. Wel schattig hoe zij zich nu interesseren voor lokale thema's. Gisteren verzekerde de Gelderse lijsttrekker van de CU mij dat hij direct aandacht gaat vragen voor een lokale kwestie wanneer hij wordt verkozen. "Dat is het eerste wat ik ga doen."
Ja, tuurlijk man. Daarom speelt dit probleem al tig jaar.
Daar doelde ik op inderdaadquote:Op donderdag 24 februari 2011 23:10 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Een verstandshuwelijk, meneer Bleker?
"Ja zoiets" (glas water half in de mond).
Herkenbaar. Fijn ook dat die lui zich goed laten informeren door hun lokale fractiegenoten. En als ze eenmaal verkozen zijn, dan zie je ze nooit meer terug. Ja, een keer komen ze als Gedeputeerde een keer handjes schudden. Flikker toch op met de provincie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:10 schreef du_ke het volgende:
[..]
Haha ben hier naar zo'n debat geweest. En ze hadden echt geen flauw benul wat hier allemaal speelt. Ging het over het belang van de haven en een sluis die daarvoor vergroot moet worden beginnen ze over een haven en kanaal aan de andere kant van de provincie terwijl die een tonnage aankunnen van 20% van de haven hier
Provincies afschaffen, regionale samenwerkingsverbanden stimuleren. Eerste Kamer intact laten. Dat heeft mijn voorkeur.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:16 schreef Holograph het volgende:
In Denemarken hebben ze de provincies en de eerste kamer afgeschaft. Zouden ze hier ook moeten doen.
Provincies wel, eerste kamer zeker niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 23:16 schreef Holograph het volgende:
In Denemarken hebben ze de provincies en de eerste kamer afgeschaft. Zouden ze hier ook moeten doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |