quote:De Amerikaanse beleggingsadviseur en onderzoeker waarschuwt zijn landgenoten dat de dollar als wereldreservevaluta zijn laatste dagen heeft gehad en dat dat dramatische gevolgen voor de VS, alsook voor de welvaart van Amerikanen zal hebben.
Alternatieve wereldmunt
Stansberry voorspelt dat de Amerikaanse autoriteiten maximaal misbruik maken van het feit dat de dollar de wereldreservevaluta is en dat zij daardoor onophoudelijk geld kunnen drukken om de schulden te financieren.
Maar volgens Stansberry komt daar een einde aan, nu landen als China hun exposure naar Amerikaans schuldpapier en dollars verlagen.
Hij wijst op nauwelijks opgepakte mediaberichten dat een aantal landen, onder wie Frankrijk, naar een alternatieve wereldmunt zoeken. Ook het IMF heeft hier voor gepleit.
Onrust en geweld
Stansberry stelt dat als de dollar uit de gratie is, wat volgens hem binnen twaalf maanden het geval kan zijn, de Verenigde Staten in een vrije val komen. Het leven zal veel duurder worden en dat zal volgens Stansberry gepaard gaan met maatschappelijke onrust en geweld.
Stansberry is niet onomstreden. Hij is enkele jaren geleden veroordeeld voor beleggingsfraude. Zijn kantoor Porter Stansberry Research heeft echter de kredietcrisis van 2008 tijdig voorspeld.
'Coming meltdown'
Hij is een van de commentatoren die zich van steeds scherper verbaal geweld bedient om het Amerikaanse overheids- en monetaire beleid te bekritiseren.
Zo schrijft commentator Paul B. Farrell op MarketWatch dat Fed-president Ben Bernanke een van de gevaarlijkste mensen op aarde is. 'Bernanke rules a monetary dictatorship that will trigger the coming meltdown of the 21st century.'
Gelijk heb je. Ik hou ook helemaal niet van gruwels.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:47 schreef Reya het volgende:
Dergelijke noviteiten zijn mij een gruwel.
Wat kan die zedenzaak jou schelen?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Oh en Assange wordt uitgeleverd.
Helemaal niks, maar als hij daarvoor uitgeleverd kan worden dan staat een uitlevering aan de VS ook niet ver weg, en dat kan me wel veel schelen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:50 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Wat kan die zedenzaak jou schelen?
Aan Zweden of de VS?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Assange doet exact hetzelfde The New York Times. Al die redacteuren ook oppakken?quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Helemaal niks, maar als hij daarvoor uitgeleverd kan worden dan staat een uitlevering aan de VS ook niet ver weg, en dat kan me wel veel schelen.
Alle redacteuren van the Gray Lady worden beschuldigd van aanranding? Een ernstige zaak, inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:56 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Assange doet exact hetzelfde The New York Times. Al die redacteuren ook oppakken?
quote:Assange wordt beschuldigd van verkrachting van twee jonge Zweedse vrouwen. Assange zou met de eerste vrouw betrekkingen hebben gehad zonder condoom, hoewel de vrouw dat uitdrukkelijk vroeg. Met de tweede vrouw zou hij in haar slaap seksuele betrekkingen hebben gehad, eveneens zonder condoom. De feiten dateren van augustus 2010.
De verdediging van Assange benadrukte dat het om seksueel contact ging met instemming van beide partijen. Maar in Zweden geldt dat het weigeren van voorbehoedsmiddelen gelijkstaat met een verkrachting.
Zweden vaardigde eind vorig jaar een internationaal arrestatiebevel uit, waarna Assange werd opgepakt in in het Verenigd Koninkrijk. Sindsdien woedde er een juridische strijd over de uitlevering. Volgens de advocaten van Assange dreigen de rechten van hun cliënt geschonden te worden, onder andere omdat het proces er achter gesloten deuren zal plaatsvinden.
Allemaal hetzelfde jasje, dasje, schoenen, haartjes en babbel. Op slechte dagen word ik er fysiek onpasselijk van.quote:Op donderdag 24 februari 2011 12:31 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Bijzonder he? Ik vraag me altijd af of meer diversiteit niet leidt tot een beter functionerend bankwezen.
Ik heb het over een mogelijke uitlevering aan de VS.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:01 schreef Reya het volgende:
[..]
Alle redacteuren van the Gray Lady worden beschuldigd van aanranding? Een ernstige zaak, inderdaad.
Inderdaad. In sommige van die landen zie je ook een omkering van bewijslast bij seksuele misdrijven: dan moet de 'dader' (meestal man) bewijzen dat hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan het tenlastegelegde. En dat is in de praktijk een behoorlijke 'probatio diabolica'.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:09 schreef mlg het volgende:
Het feminisme in Zweden heeft er wel voor gezorgd dat de vrouw veel bescherming geniet.
En nu valt Wikileaks natuurlijk in een klap stilquote:Op donderdag 24 februari 2011 12:48 schreef Voorschrift het volgende:
Dat kan in voorkomende omstandigheden een kwalijke zaak zijn, inderdaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inderdaad. In sommige van die landen zie je ook een omkering van bewijslast bij seksuele misdrijven: dan moet de 'dader' (meestal man) bewijzen dat hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan het tenlastegelegde. En dat is in de praktijk een behoorlijke 'probatio diabolica'.
In Finland hetzelfde. Je vriendin klaagt je na een conflict aan voor verkrachting, en als je niet kunt bewijzen dat je onschuldig bent dan hang je. Dat gaat allemaal veel te ver in die landen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:12 schreef Morendo het volgende:
[..]
Inderdaad. In sommige van die landen zie je ook een omkering van bewijslast bij seksuele misdrijven: dan moet de 'dader' (meestal man) bewijzen dat hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan het tenlastegelegde. En dat is in de praktijk een behoorlijke 'probatio diabolica'.
Probleem is tevens dat zelfs als vrijgesproken "verkrachter" je allang publiekelijk veroordeeld bent en je als ex-zedendelinquent met de nek wordt aangekeken. Buiten kijf staat natuurlijk dat verkrachting verwerpelijk is en slachtoffers goede bescherming moeten krijgen, maar de rape-card spelen als vrouw is een directe aanslag van de emancipatie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:13 schreef mlg het volgende:
[..]
In Finland hetzelfde. Je vriendin klaagt je na een conflict aan voor verkrachting, en als je niet kunt bewijzen dat je onschuldig bent dan hang je. Dat gaat allemaal veel te ver in die landen.
Afgezien van de aanrandingszaak is het ook niet zonder meer rechtmatig om documenten die nog niet reeds openbaar zijn, te openbaren. Als zoiets binnen Nederlandse jurisdictie zou gebeuren, bijvoorbeeld, zou dat aanleiding voor een aanklacht wegens smaad.quote:Op donderdag 24 februari 2011 13:11 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik heb het over een mogelijke uitlevering aan de VS.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |