Klopt, maar het leger is dan ook verdeeld en niet zo belangrijk. Maar mijn vraag was of je stammen moet zien als gewapende groeperingen. Want in dat geval heb je weinig aan een stem van het volk als die stammen de macht kunnen grijpen.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:05 schreef PLAE@ het volgende:
[..]
Stel je zit in het leger in Egypte. Dan luister je naar je generaal en naar niks anders.
Stel je zit in het leger in Libië en je generaal zegt a en je stam zegt b. Dan kan het heel goed b worden.
Dat maakt al een heel verschil volgens mij.
Vooral als het al jaren onrustig is in je regio. Tuurlijk is dit niet iets van de laatste 6 dagen.
De veiligheidschef van Benghazi is nu ook overgelopen naar de demonstranten, pro-Ghadaffi milities worden vastgehouden.quote:+++ Sicherheitschef von Bengasi wechselt die Seiten +++
[13.49 Uhr] Ein weiteres wichtiges Bindeglied des Gaddafi-Regimes ist zu den Aufständischen übergelaufen. Der Sicherheitschef der ostlibyschen Großstadt Bengasi unterstützt nun die Gegner des Diktators. In einem selbst gedrehten Video habe Ali Huweidi erklärt, er wolle bei den gewaltsamen Angriffen auf Demonstranten nicht mehr mitmachen, berichtet der arabische Sender al-Arabija. Zuvor waren bereits mehrere Einheiten von Polizei und Armee zu den Regimegegnern übergelaufen. Bengasi ist die zweitgrößte Stadt Libyens.
quote:The European Union is drawing up a contingency plan for an armed humanitarian intervention in Libya in case the situation in the country deteriorates.
This is one of the possibilities that we are working on, a senior EU official told journalists in Brussels this morning (24 February) on condition of anonymity.
The official did not specify any goals that such an intervention might have or what its mandate would be. When we prepare a contingency plan it does not mean that we immediately activate the [United Nations] Security Council, the official said.
The World has truley changed.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:10 schreef Jud1th het volgende:
Was dit trouwens al gepost?
EU raises possibility of armed action in Libya
[..]
niet te positieve hequote:Op donderdag 24 februari 2011 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
The World has truley changed.
De Eu die echt wat doet, en dan ook nog iets goeds is bijna onvoorstelbaar, een jaar geleden had ik je voor gek verklaard!
Wow, interessante actie.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:10 schreef Jud1th het volgende:
Was dit trouwens al gepost?
EU raises possibility of armed action in Libya
[..]
quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De Eu die echt wat doet, en dan ook nog iets goeds is bijna onvoorstelbaar, een jaar geleden had ik je voor gek verklaard!
quote:The European Union is drawing up a contingency plan for an armed humanitarian intervention in Libya in case the situation in the country deteriorates oil facilities are at risk.
This is one of the possibilities that we are working on, a senior EU official told journalists in Brussels this morning (24 February) on condition of anonymity.
The official did not specify any goals that such an intervention might have or what its mandate would be. When we prepare a contingency plan it does not mean that we immediately activate the [United Nations] Security Council, the official said.
ik ook in MW2 COD4 of Black Opsquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:18 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Vergeet niet, in de wereld van papierversnipperaar bombardeert men gewoon lukraak alles plat.
Een bevolking drie een dictatuur op z'n knieën krijgt, kan ook wel een stam aan, lijkt mij.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:08 schreef Lagrinta het volgende:
[..]
Klopt, maar het leger is dan ook verdeeld en niet zo belangrijk. Maar mijn vraag was of je stammen moet zien als gewapende groeperingen. Want in dat geval heb je weinig aan een stem van het volk als die stammen de macht kunnen grijpen.
Niet te snel juichen: EU May Deploy Military Assets In Libya For Evacuationquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
quote:The European Union is preparing contingency plans for the use of military assets in Libya for humanitarian purposes or to evacuate its citizens, a senior European Union official said Thursday.
Na Egypte houd ik alle mogelijkheden open.quote:
quote:+++ Nato will sich aus Libyen-Konflikt heraushalten +++
[14.12 Uhr] Nato-Generalsekretär Anders Fogh Rasmussen hat klargestellt, dass sich das Verteidigungsbündnis nicht in den Konflikt in Libyen einmischen wird. Eine entsprechende Anfrage läge ohnehin nicht vor, und einem Einsatz müsse ein Mandat der Vereinten Nationen zugrunde liegen.
Welnee, ze zijn bang voor een tsunami van vluchtende arabieren.quote:
Duh, er zal altijd wel een land zijn dat zijn veto zal uitspreken. Interventie is not done. Kon in Tunesie en Egypte toch ook niet.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:20 schreef von_Preussen het volgende:
Overigens lees ik net dat de NATO zich NIET met de situatie in Libië zal bemoeien zolang er geen mandaat van de VN is.
[..]
1,5 miljoen hoorde ik op presstvquote:Op donderdag 24 februari 2011 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, ze zijn bang voor een tsunami van vluchtende arabieren.
Alleen eventjes om speculaties m.b.t. militair ingrijpen te relativeren.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:21 schreef -jos- het volgende:
[..]
Duh, er zal altijd wel een land zijn dat zijn veto zal uitspreken. Interventie is not done. Kon in Tunesie en Egypte toch ook niet.
Lees dit stuk uit 2010.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Welnee, ze zijn bang voor een tsunami van vluchtende arabieren.
quote:The oil company BP wanted to be able to drill down into Libya's oil, and tap the profits that would gush forth. Their then-CEO, John Browne, flew to Tripoli in the company of MI6 agents to find out what the dictatorship wanted in return for opening the country's wells. It was, of course, clear that they wanted Megrahi back.
BP has admitted it lobbied Tony Blair to exchange prisoners with Libya. They say they didn't specifically mention Megrahi but there was no need to: there were no other Libyan prisoners of particular note in Britain.
wel het is me duidelijk dat het waarschijnlijk dan onder de NV vlag moet gaan.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:21 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Alleen eventjes om speculaties m.b.t. militair ingrijpen te relativeren.
Nou dan heb je zeker de poppen aan het dansen, en de volledige Arabische wereld tegen Israel.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:23 schreef sunny16947 het volgende:
Een geheime operatie van commando's die ghadafi uit zijn bunkertje halen? De mossad schijnt er erg goed in te zijn.
De Arabische wereld heeft wel wat anders aan zijn hoofd. Massa's demonstrerende burgers.quote:Op donderdag 24 februari 2011 14:28 schreef t-8one het volgende:
[..]
Nou dan heb je zeker de poppen aan het dansen, en de volledige Arabische wereld tegen Israel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |