Mijn oprechte excuses, was wat te gehaast.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:17 schreef horned_reaper het volgende:
De titel moet even aangepast worden!
Maar ik las er net al iets van ja.... het zou een flink grote brand zijn!
de rookwolken trekken met een naar het noordwesten waaiende wind over Santpoort, Velsen en IJmuiden heen. Kortom, raampjes gesloten houden.
Zou je ramen maar dichtdoen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:38 schreef braddofiel het volgende:
Hier in Velserbroek ook een gigantische rookwolk, hij begint steeds meer onze kant op te komen lijkt het
Straks is het hier eerder donker vrees ik..
Er volgen nog foto's nadat ik gedoucht heb
Jammer.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:38 schreef wolferl het volgende:
[..]
Rook drijft richting zuid-west dus.
Ik woon zelf in Zaandam, dichtbij westpoort.
Ik denk meer west dan zuid-west. Anders zou het hier overheen komen en de rook gaat nu meer richting Haarlem-Noord/Velserbroekquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:38 schreef wolferl het volgende:
[..]
De rookwolken trekken met een naar het noordwesten waaiende wind over Santpoort, Velsen en IJmuiden heen. Kortom, raampjes gesloten houden.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:38 schreef wolferl het volgende:
[..]
Zo hoog komt de rook nog niet momenteel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:48 schreef AlphaOmega het volgende:
Leuk plaatje, maar dat is de windrichting op grondniveau... in hogere luchtlagen kunnen de luchtstromen heel anders zijn...
Begint hier enorm naar rook te stinken, ook is de rook te zien boven mijn woning.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:40 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Ik denk meer west dan zuid-west. Anders zou het hier overheen komen en de rook gaat nu meer richting Haarlem-Noord/Velserbroek
Schijnt ook gewoon een normale opslag te zijn en niet iets chemisch ofzo.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:55 schreef wolferl het volgende:
[..]
Dat vind ik nog meevallen (vergeleken met de Moerdijk brand).
Hoi plaatsgenootquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:38 schreef wolferl het volgende:
[..]
Het is nog niet brand meester he!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:55 schreef wolferl het volgende:
[..]
Dat vind ik nog meevallen (vergeleken met de Moerdijk brand).
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:27 schreef BasEnAad het volgende:
Oh ja, Amsterdam moet ook weer z'n eigen chemiebrandje hebben
Hij durft niet meer.quote:
Alleen Zaanstreek/Waterland, Amsterdam Amstelland zit nog op GRIP1.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:09 schreef IkWilbert het volgende:
We zitten in ieder geval op GRIP 2 op dit moment
klopt iddquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:11 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Alleen Zaanstreek/Waterland, Amsterdam Amstelland zit nog op GRIP1.
Een beetje een duo-penotti brand dus!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:12 schreef Tinos85 het volgende:
Update brand in Havengebied Amsterdam: twee loodsen in brand. In de ene is rubber opgeslagen, in de ander cacao.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ebied-amsterdam.html
Haal het vee binnen dan!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:17 schreef killerbee911 het volgende:
Die wolk komt recht over mijn huis![]()
Ja ja ben al bezigquote:
verpest het nou niet!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:19 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Grip 5 bestaat niet meer spuit 11
Vast niet, is toch niets aan de hand mensen...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:20 schreef Psy-freak het volgende:
contact ac
0101111 Brandweer Amsterdam Adviseur Gevaarlijke Stoffen 1
Iets gemeten?
Ah, ik herkende je nick al ergens van, Brandweerforum dusquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:19 schreef IkWilbert het volgende:
[..]
Grip 5 bestaat niet meer spuit 11
Ik zag ze wel met vliegtuigjes door de rookwolk heen vliegen een paar keerquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:20 schreef Psy-freak het volgende:
contact ac
Iets gemeten?
Door het recente koude weer zal er wel een warmere hogere luchtlaag zijn, en dan stijgt het niet lekker door...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:11 schreef tralalala het volgende:
Volgens mij blijft deze rookwolk laag? Die van Moerdijk ging tenminste gelijk de lucht in.
Natuurlijk meten ze niks. Dat zorgt all1 maar voor onrust. Je gelooft toch niet dat er in Moerdijk niks gevaarlijk is vrij gekomen?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:20 schreef Psy-freak het volgende:
contact ac
Iets gemeten?
`quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Natuurlijk meten ze niks. Dat zorgt all1 maar voor onrust. Je gelooft toch niet dat er in Moerdijk niks gevaarlijk is vrij gekomen?
De gemeente Moerdijk of het dorp Moerdijk?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:21 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Natuurlijk meten ze niks. Dat zorgt all1 maar voor onrust. Je gelooft toch niet dat er in Moerdijk niks gevaarlijk is vrij gekomen?
Zo is hier dus ook geen gevaar voor de volksgezondheid.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:22 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
`
Nee man, bij chemie-pack is niets vrijgekomen joh.
Mierenneukertquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:23 schreef Kentekenplaat het volgende:
[..]
De gemeente Moerdijk of het dorp Moerdijk?
Oooh, dus de adviseur gevaarlijke stoffen gaat de meetploeg vertellen dat er niets aan de hand is?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:23 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Zo is hier dus ook geen gevaar voor de volksgezondheid.
Zo iets.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:24 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Oooh, dus de adviseur gevaarlijke stoffen gaat de meetploeg vertellen dat er niets aan de hand is?
Nee joh, allemaal gezonde lucht.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:22 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
`
Nee man, bij chemie-pack is niets vrijgekomen joh.
Volgens mij zit er in de regio 020 geen industrie die een chemie-pack 2.0 brand kan veroorzaken, enkel een chemiepack 0.2.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:30 schreef Stephan1237 het volgende:
Vast al voorbij gekomen maar is dit chemie-pack 2.0 ?
Lol ja daar kijk ik al de hele tijd op vergeten hier te postenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:34 schreef Cobra4 het volgende:
Webcam in Heemskerk: www.meteostation.nl
quote:Antoin Peeters
Nee, ik ben niet onderweg naar de brand. Ik houd me vandaag bezig met kleding.
3 minutes ago from Twitter for BlackBerry®
Alweer een cacao brand, dat hebben ze toch al vaker gehad en krijgen ze heel moeilijk uit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:12 schreef Tinos85 het volgende:
Update brand in Havengebied Amsterdam: twee loodsen in brand. In de ene is rubber opgeslagen, in de ander cacao.
http://www.nu.nl/binnenla(...)ebied-amsterdam.html
Cacao en rubber in dit geval (dacht ik te lezen) en dat is alle 2 erg lastig te blussen en veroorzaakt dikke zwarte rook. Dat laatste is wel te zien natuurlijk.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:44 schreef Basp1 het volgende:
[..]
Alweer een cacao brand, dat hebben ze toch al vaker gehad en krijgen ze heel moeilijk uit.
Linkje werkt niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:49 schreef StephanL het volgende:
Filmpje vanuit een vliegtuig gemaakt
http://yfrog.com/0jm5qz
Hmwa, een chemiepak 10.0 is wel haalbaar hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 13:34 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Volgens mij zit er in de regio 020 geen industrie die een chemie-pack 2.0 brand kan veroorzaken, enkel een chemiepack 0.2.
Voorlopig ziet het er uit als een flinke fik in een 'gewone' opslag.
quote:De BAT, BP Amsterdam Terminal, ligt in het Westelijk Havengebied van Amsterdam. De BAT is een moderne import- en exportterminal voor diverse brandstoffen zoals propaan, butaan, benzine, gasolie en diesel.
Met 77 tanks en een totale opslagcapaciteit van één miljoen kubieke meter is de BAT een van de grootste opslagbedrijven voor brandstoffen in Europa.
Pak RTV NH erbij, stuk beter en officiëler, komt nu ook extra nieuwsuitzending.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:01 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Volgens mij is AT5 weer schromelijk aan het overdrijven.
Hier enkel omwonenden: http://www.amsterdam.nl/@407490/brand-westelijk/
Zeker, net trouwens Jacob de Boer (Held van Moerdijk) op de zender. Nu weer.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:06 schreef Tonio-mcdo het volgende:
Heb nu RTV NH op staan, vind dat ze het goed doen voor een lokale zender!
Rubberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrquote:
Ben jij thuis? ik heb hier geen tv.quote:
Ben thuis. Volgens mij geldt ramen en deuren dicht alleen voor waar de rook overheen gaatquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ben jij thuis? ik heb hier geen tv.
Geldt het ramen en deuren dicht voor heel Amsterdam? Of kan mijn dochter in Oost gerust wandelen?
Ik zit in Oost(bij Weesperzijde) en AT5 bericht heel Amsterdam. Heb ze voor de zekerheid dichtgedaan, maar gemeente zelf heeft het over omwonenden...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Geldt het ramen en deuren dicht voor heel Amsterdam? Of kan mijn dochter in Oost gerust wandelen?
Een tijdje terug zag ik hier al een melding voorbij komen dat het aangeraden wordt door de gemeente om ramen en deuren dicht te houden. Lijkt me geen goed plan als je dan je dochtertje buiten laat wandelen.....quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:12 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Er komt rook uit zijn hoofdquote:
Flinke cubaan zeg!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:13 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
Er komt rook uit zijn hoofd
Die hebben geen tv/internet?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:17 schreef miss_sly het volgende:
Omwonenden, dat is Oost toch bepaald niet.
Nou ja, ik ga mijn ouders maar eens bellen en bijpraten.
Zo jammer dat RTV NH nu zulke zooi uitzend ipv bij de brand te blijven.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:01 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Pak RTV NH erbij, stuk beter en officiëler, komt nu ook extra nieuwsuitzending.
En Cacao!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Rubberrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
De wind staat niet naar noord-oost dus hoezo Zaanstreek-Waterlandquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:20 schreef Tonio-mcdo het volgende:
"Het advies geldt voornamelijk voor bewoners van Zaanstreek-Waterland, waar de rookwolk naartoe drijft. Waarschijnlijk vindt er later op de middag crisisoverleg plaats in de Stopera."
AT5 heeft het ook aangepast nu, dus ik gooi mijn ramen weer open. Wind staat ook niet richting oost Ms_sly
Die zitten in mijn huis en passen op mijn dochter. Die zijn dus niet echt bezig met het laatste nieuws etcquote:
Er staat een Z-W wind. Dus de rook gaat richting N-O (Zaanstreek/waterland)quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:24 schreef Kapt-Ruigbaard het volgende:
[..]
De wind staat niet naar noord-oost dus hoezo Zaanstreek-Waterland
Oeps. ik bedoel een Z-O wind.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er staat een Z-W wind. Dus de rook gaat richting N-O (Zaanstreek/waterland)
Waterland ligt ten noord oosten van Westpoort.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:28 schreef Cobra4 het volgende:
[..]
Er staat een Z-W wind. Dus de rook gaat richting N-O (Zaanstreek/waterland)
Jaquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:37 schreef Gtaboy107 het volgende:
Kun je gewoon wel naar Amsterdam binnenstad?
Wss wel, maar ik zou het gewoon nog eventjes niet doen zeg maar.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:37 schreef Gtaboy107 het volgende:
Ik dacht gelijk hieraanquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:34 schreef Schanulleke het volgende:
Ik stond vanmorgen vlakbij te vissen, hoorde een knal voorafgaand aan de brand. Kilometers verder vallen stukken kunststofachtige as uit de lucht.
Waarom niet?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:37 schreef raistlin6 het volgende:
Wss wel, maar ik zou het gewoon nog eventjes niet doen zeg maar.
Moet er om 7 uur zijn.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:37 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Ja niks aan de hand in het centrum, rook gaat andere kant op.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:37 schreef Gtaboy107 het volgende:
Waarom niet? Alle winkels etc. zijn gewoon open hoor, behalve af en toe een rookpluim aan de horizon merk je er niets van.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:37 schreef raistlin6 het volgende:
[..]
Pfff dus ik kan het niet gebruiken als excuus om niet te hoeven hardlopen in Westerparkquote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:39 schreef Tonio-mcdo het volgende:
[..]
Waarom niet? Alle winkels etc. zijn gewoon open hoor, behalve af en toe een rookpluim aan de horizon merk je er niets van.
Westerpark is wel een stuk uit het centrum en dichterbij, maar durf te wedden dat ook daar alles goed gaat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:45 schreef Cudles het volgende:
[..]
Pfff dus ik kan het niet gebruiken als excuus om niet te hoeven hardlopen in Westerpark
Ik ga zo zelfs hardlopen in Spaarndam, dus jij moet niet zeuren.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 14:45 schreef Cudles het volgende:
[..]
Pfff dus ik kan het niet gebruiken als excuus om niet te hoeven hardlopen in Westerpark
Hey, ze klinken als aliens door mijn headsetquote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:00 schreef raistlin6 het volgende:
http://www.rtvnh.nl/live/tv
extra nieuwsuitzending
En dit: http://www.hetbrandweerforum.nl/index.php?topic=35661.0 Beter dan hulpverleningsforum.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:57 schreef WhateverWhatever het volgende:
Handige links:
bekijk live webcambeelden vanuit de toren van het AEB.
http://aeb.peregrines.nl/
Alle info over de brand en de inzet van hulpverleners op http://www.hulpverleningsforum.nl/forum/index.php?topic=49360.0
De brandweer adviseert omwonenden uit voorzorg ramen en deuren gesloten te houden. "
http://www.amsterdam.nl/@407490/brand-westelijk/
Website bedrijfopslag
http://www.cjhendriksgrou(...)aarlijke_stoffen.php
http://www.hendriksams.com/nl/Home.php
Alleen nog maar rubber en condooms in de fik dus.quote:Verschillende brandweerkorpsen uit de regio proberen het vuur te blussen. Dat is gelukt bij een loods waarin cacao ligt opgeslagen. Een loods gevuld met rubber en latex staat nog steeds in brand. Een andere ruimte met chemicaliën wordt nat gehouden.
Had stiekem nog wel een beetje sensatie verwachtquote:Op dinsdag 22 februari 2011 16:22 schreef Outpost76 het volgende:
[..]
Volgens RTV NH is t sein brand meester gegeven. Niet echt spannend meer dus.....![]()
Is dat belangrijk? GRIP heeft opzich niets te maken hoe heftig een brand is, wel hoe het gecoördineerd word, toen er probleem was met waterleidingnet is bijvoorbeeld een keer een GRIP 4 afgekondigd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 15:44 schreef braddofiel het volgende:
Het blijft wel een beetje stil in dit topic
Welke GRIP is het nu eigenlijk?
Gelukkig hadden ze grip over de situatie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:07 schreef raptorix het volgende:
[..]
Is dat belangrijk? GRIP heeft opzich niets te maken hoe heftig een brand is, wel hoe het gecoördineerd word, toen er probleem was met waterleidingnet is bijvoorbeeld een keer een GRIP 4 afgekondigd.
Grip op/ controle over.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 17:14 schreef WhateverWhatever het volgende:
Gelukkig hadden ze grip over de situatie.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |