Hoi, ik kom hier ook meelezen.
[Upd] Grote brand chemisch bedrijf AmsterdamHet bedrijf Diergaarde Chemical Storage in het Westelijk havengebied heeft ongeveer 115.000 kilo aan gevaarlijke stoffen.
Update 13.33 uur
De brand is opgeschaald naar GRIP 2, wat betekent dat de gevolgen van de brand groter zijn dan alleen voor het direct getroffen gebied. De gemeente adviseert 'iedereen' om ramen en deuren gesloten te houden. Of er bij de brand gevaarlijke stoffen vrijkomen of vrijgekomen zijn is niet bekend.
De wind staat in zuidoostelijke richting. Er staan twee loodsen in brand, één gevuld met rubber en de ander met cacao.
Update 13.48 uur
De brand lijkt voorlopig nog groter te worden. De twee brandende loodsen staan dicht bij loodsen waar chemicaliën liggen opgeslagen. In de brandende loodsen ligt overigens ook katoen. Ooggetuigen melden dikke zwarte rook die richting Haarlem en Beverwijk zou drijven. RTV N-H doet verslag van de brand. Om 14.00 uur komt er een extra uitzending op de regionale omroep.
Update 13.55 uur
Bedrijven rondom de brand zijn ontruimd en ook bedrijven in een grotere omtrek worden nu uit voorzorg ontruimd. RTV N-H heeft dit nieuws bevestigd.
Shiz@autocorrectie"Als er een nieuwsicoon staat, foto-onderschrift, elk woord goed gespeld is en quotes kloppen en er staat 'Ik heb geen het is wanneer blijkt dat gisteren voor de dag dan dat kan ik weet toe maar anders ja veel', mis ik het."