Dakpannen vervang je misschien 1 keer in 30 jaarquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:42 schreef antfukker het volgende:
[..]
Kom op, dat kun je toch zelf ook best wel. Misschien is het in jouw geval 0,5%, ik noem maar wat.. Wat dacht je van schilderen. En bij huizen moet op een gegeven moment ook bepaalde dingen vervangen worden, bijvoorbeeld dakpannen. Heb ik je ogen geopend dat dingen aan een huis onderhevig zijn aan verval?
Ooit van kunstof kozijnen gehoordquote:Ook wel een mooie. Kozijnen vervangen. Die krengen kosten ook wel wat.
Flikker op idiootquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:41 schreef xenobinol het volgende:
[..]
![]()
Ik weet precies hoe dit gaat, ik roep wat... draag bewijs aan en vervolgens kronkelen ze in alle bochten om het bewijs af te zwakken. Cognitieve dissonantie all the way, ik doe al geen eens moeite meer. Ik roepertoeter gewoon wat en zie wel hoe het aan alle kanten ontkend word. Zolang ze het ontkennen weet ik dat de angst diep zit
LOLquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:44 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Dat is net zo onwaarschijnlijker als dat jij met 4000 gulden huurachterstand gaat beleggen in zilver in ieder geval
Wellicht dat hier nog een antwoord op komt?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:23 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Even puur uit interesse. Jij hebt een huurachterstand, dus je krijgt brieven dat je moet gaan betalen. Als je 4000 gulden had rondslingeren waar je wat mee kon doen wat je wilde, dan vraag ik me af waarom je een huurachterstand had? Dat was een bewuste keuze, om die huur-rekeningen niet te betalen ofzo?
Misschien moet jij je eerst eens even inlezen? Maar goed het is bekend vanuit de psychologie dat leenkneuzen instantane bevrediging willen van hun behoeften. Jouw kritische nood is ongefundeerd en het gevolg van jouw behoefte om alles voor je voeten geworpen te krijgenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:45 schreef CoolGuy het volgende:
Flikker op idiootje draagt geen bewijs aan. Je roept alleen maar dat je van het weekend 'door een wijk' reed dat toevallig precies datgene was wat jij bedoelde, en als dan gevraagd wordt welke week dat was dan geef je niet thuis.
Wat is er dan precies bewijs, kleuter
Ik heb wel een paar wijken voor je, in een gebied waar ik zelf 15 jaar gewoond heb:quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:43 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Welnee. Als jij gewoon die wijk post, dan ga ik met streetview kijken. Ik ben namelijk heel benieuwd naar dat soort wijken. Maar ik heb je hetzelfde een topic of 5-6 terug ook al eens gevraagd toen er beweerd werd dat ELKE stad wel zo'n verpauperde koopwijk had. Niemand wist er vervolgens één te noemen.
hij had eerder al verteld dat hij best kon betalen, maar dat gewoon niet wilde. En zo iemand komt dan hier andere mensen vertellen wat ze beter hadden kunnen doen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wellicht dat hier nog een antwoord op komt?
Het antwoord staat al in een vorig topic.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:47 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Wellicht dat hier nog een antwoord op komt?
Het gaat mijn er niet om wanneer en hoe het onderhoud gedaan wordt, maar dat je geld reserveert ervoorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:45 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Dakpannen vervang je misschien 1 keer in 30 jaar![]()
Schilderen doe je 1 keer per drie jaar
[..]
Ooit van kunstof kozijnen gehoord
Nee, want anders vroeg ik het niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:42 schreef antfukker het volgende:
Kom op, dat kun je toch zelf ook best wel.
1 keer in de 2 jaar voor 100,- verf?quote:Wat dacht je van schilderen.
Die blijven de komende 50 jaar nog gewoon liggen.quote:En bij huizen moet op een gegeven moment ook bepaalde dingen vervangen worden, bijvoorbeeld dakpannen.
Bij goed onderhoud gaan hardhouten kozijnen gewoon een leven mee.quote:Ook wel een mooie. Kozijnen vervangen. Die krengen kosten ook wel wat.
Nee. Maar je heb vast steekhoudendere argumenten. Hoop ik.quote:Heb ik je ogen geopend dat dingen aan een huis onderhevig zijn aan verval?
Dat zijn dan toch geen koopwijken? Dat zijn allemaal wijken met voor het overgrote deel huurhuizenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Ik heb wel een paar wijken voor je, in een gebied waar ik zelf 15 jaar gewoond heb:
"De Akkers" in Spijkenisse
De Zoomwijck in Oud-Beijerland
En natuurlijk héél Almere
Met de allochtonen kwam ook de verpaupering. Happy streetviewing!
Wij gaan dit jaar eens flink schilderen, is na 3 jaar wel weer nodig. Misschien toch ook maar eens ons kozijn in de keuken vervangenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:48 schreef Whuzz het volgende:
Onderhoud aan een huis is er natuurlijk wel degelijk. In mijn geval is het onderhoud geplanned:
- Schilderen deur kozijnen, komend voorjaar (ramen zijn allemaal vervangen door kunststof)
- Vervangen deuren en deurkozijnen voor kunstof, over 4 jaar
- vervangen dakraam, volgende zomer
- vervangen schuurdak, over 2 jaar
- reservering onvoorziene uitgaven, 1000 euro per jaar
Zal bij elkaar wel rond die 1 - 1,5% liggen denk ik.
Jep, en jep, en nogmaals jep. Budget voor onderhoud is meer dan 5% van de woningwaarde voor aankomend jaar, alhoewel alleen schilderen op de planning staat. Misschien dat ik eens een keer leuk doe en een kozijn beneden vervang, das de laatstequote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:51 schreef antfukker het volgende:
[..]
Het gaat mijn er niet om wanneer en hoe het onderhoud gedaan wordt, maar dat je geld reserveert ervoor. En ja ik heb gehoord van kunstof kozijnen
Weet je eigenlijk wel wat het allemaal kost, en heb jij daar rekening mee gehouden?
Als je een nieuwbouw huis hebt gekocht is het allemaal andere koek. Ik ben hier trouwens ook niet om je aan te vallen. Mijn reactie "dat ik je ogen heb geopend" was ook niet netjes, waarvoor excuses. Ik wil alleen aantonen dat je ook geld kwijt bent aan onderhoud als je een koophuis hebt. De een moet daar wat meer aan reserveren (als je een ouder huis hebt gekocht) dan de ander.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:51 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Nee, want anders vroeg ik het niet.
[..]
1 keer in de 2 jaar voor 100,- verf?
[..]
Die blijven de komende 50 jaar nog gewoon liggen.
[..]
Bij goed onderhoud gaan hardhouten kozijnen gewoon een leven mee.
[..]
Nee. Maar je heb vast steekhoudendere argumenten. Hoop ik.
Neehoor. Dat zijn wijken vergelijkbaar met de Vinexwijken van nu. Merendeels koop en wat huurpaupers ertussen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:51 schreef Whuzz het volgende:
![]()
[..]
Dat zijn dan toch geen koopwijken? Dat zijn allemaal wijken met voor het overgrote deel huurhuizen![]()
Welk onderhoud? WBV staan erom bekend geen onderhoud te plegen. Ik kan het weten, heb 22 jaar met mijn ouders in een huurhuis gewoondquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:56 schreef antfukker het volgende:
Ik heb jaren lang in een huurhuis gewoond waar je overgeleverd was aan het onderhoud van de woningbouwstichting. Ook niet echt ideaal.
En dat trauma heeft je wereldbeeld gevormdquote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:58 schreef Scorpie het volgende:
Welk onderhoud? WBV staan erom bekend geen onderhoud te plegen. Ik kan het weten, heb 22 jaar met mijn ouders in een huurhuis gewoond
Nou ik heb wel een beeld over de WBV ja, en die is niet zo positiefquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
En dat trauma heeft je wereldbeeld gevormd
Who cares dat de WBV geen onderhoud pleegt?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 11:58 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Welk onderhoud? WBV staan erom bekend geen onderhoud te plegen. Ik kan het weten, heb 22 jaar met mijn ouders in een huurhuis gewoond
Gewoon de gaskraan dicht zettenquote:'Maatregelen Donner slecht voor Noorden'
De plannen van het kabinet voor de sociale huursector kunnen funest uitpakken voor de noordelijke provincies. De plannen van minister Donner van Volkshuisvesting zijn namelijk gebaseerd op landelijke cijfers en die wijken af van de situatie in Groningen, Drenthe en Friesland.
Dat melden zeven noordelijke woningcorporaties naar aanleiding van hun gezamenlijke rapport Groei en krimp in het Noorden, dat maandag door minister Donner in Schoonebeek (Drenthe) in ontvangst is genomen. Donner wil kleinere corporaties, scheefwonen aanpakken en meer marktconforme huurprijzen. De maatregelen die daaruit voortkomen zullen in het Noorden echter extra negatief uitpakken, betogen de zeven corporaties. "Ze zijn namelijk niet gebaseerd op de noordelijke werkelijkheid en schieten in hun doel voorbij.''
De corporaties wijzen erop dat de huren en de koopprijzen van woningen in het Noorden relatief laag zijn. De verkoop van woningen door corporaties levert daarom minder op. Ook de inkomens liggen 10 tot 20 procent onder het landelijk gemiddelde. Vanwege onder meer de zwakkere economische positie blijft het aanbod van goedkope huurwoningen van groot belang voor de huisvesting, menen zij. "Veel huishoudens zijn en blijven daarop aangewezen'', aldus de corporaties.
De corporaties bepleiten bij de minister dat er vanuit Den Haag meer aandacht komt voor een regionale benadering van de woningmarkt.
bron: NVM
Ik als huurder zijnde zou toch wat kritischer zijn naar je woningbaas hoorquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:02 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Who cares dat de WBV geen onderhoud pleegt?
Grootleners kochten die troep toch wel voor teveel geldquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:02 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Who cares dat de WBV geen onderhoud pleegt?
Nou... zolang je de huur blijft betalen kan de verhuurder helemaal niets beginnenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 12:05 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Ik als huurder zijnde zou toch wat kritischer zijn naar je woningbaas hoorMaar hey, ik snap wel dat je angst uitgezet te worden niets wilt ondernemen tegen de WBV.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |