abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 11:03:36 #101
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_93142670
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:59 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Jouw financiële situatie kan gewoon niet al te best zijn. Anders zou je überhaupt als kasteel"eigenaar" niet in dit topic reageren. Het zijn alleen de koopfrusten die hier komen, die lui die net op het randje zitten. Niet de lui die het werkelijk allemaal zo goed voor elkaar hebben, want die hoor je sowieso nooit.

Wat huurders als xeno en mijzelf betreft is het vooral leedvermaak. Sure, er was in elk geval bij mij ooit wat frustratie, niet omdat we zelf niet konden kopen (want als ik dat echt gewild had, had dat de afgelopen jaren prima gekund), maar omdat inhoudsloze blaaskaken het voor het zeggen leken te hebben in dit land. Maar nu de rollen zijn omgedraaid is het vooral genieten van hoe de luchtkastelen langzaam in elkaar donderen.
Kijk, en nu begin je dus aannames te doen om daarop je post te kunnen baseren. Jij hebt geen enkel idee waar je over praat m.b.t. mij. Mijn financiele situatie is meer dan prima, om maar niet te zeggen uitstekend. Frustrerend, nietwaar, dat er ook mensen zijn die het beter voor elkaar hebben dan jij? :)

Kijk, uiteindelijk is het hier reageren een spelletje voor me. Ik weet namelijk wat mijn financiele situatie is. Ik weet wat voor backup ik heb. Dus ik weet dat ik nooit een probleem zal hebben. Als ik weer uitlog, ben ik dit allemaal vergeten. Voor mij is dit daadwerkelijk inmiddels leedvermaak aan het worden, maar wat me opviel was dat er onwaarheden werden verkondigd, die inmiddels al tig keer zijn besproken.

Ik vind het prima dat je een beetje probeert te schoppen. Doe je best. Mij heb je er niet mee :)
Breitling - Instruments for Professionals
pi_93142695
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:56 schreef CoolGuy het volgende:

[..]
Als je gedreven wordt door hebzucht heb je dat probleem.
Dat heb ik altijd met mensen die lopen te klagen over bonussen, maar niet hun spaargeld van hun rekening willen halen omdat ze dan rente mislopen.

Een paar honderd (?) euro rente waar je niks voor hebt gedaan niet willen inruilen voor je principes, maar wel klagen over figuren die geen afstand willen doen van die 100.000 Euro waar wel voor gewerkt is.
Handgemaakt | Doggerlandse klimaatvluchteling
pi_93142725
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:59 schreef Asfyxia het volgende:

Maar nu de rollen zijn omgedraaid is het vooral genieten van hoe de luchtkastelen langzaam in elkaar donderen.
Wel vervelend is het dat de banksters de geldpersen op standje waanzin gezet hebben, feitelijk spelen ze wederom vals. Uiteraard is de uitkomst van deze gang van zaken nog destructiever dan het saneren van de banksector.
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:07:26 #104
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93142814
Ik wou dat ik de tijd even een jaar of twee vooruit kon doen, de posts hier van Asfix en Xeno kon quoten en vragen hoelang ik nog moet wachten op de gedwongen verkoop van mijn huis _O-
'cos here at Globo Gym, we're better than you! And we know it.
pi_93142890
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:05 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Wel vervelend is het dat de banksters de geldpersen op standje waanzin gezet hebben, feitelijk spelen ze wederom vals. Uiteraard is de uitkomst van deze gang van zaken nog destructiever dan het saneren van de banksector.
Ja, da's wel een beetje vervelend ja. Maar gelukkig heb ik ook nog wat goud en zilver, gekocht in de jaren '90. Terwijl de huizenprijzen zijn gedaald, ben ik alleen maar rijker geworden. :P
pi_93142988
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:09 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ja, da's wel een beetje vervelend ja. Maar gelukkig heb ik ook nog wat goud en zilver, gekocht in de jaren '90. Terwijl de huizenprijzen zijn gedaald, ben ik alleen maar rijker geworden. :P
Dan kan je me de hand schudden, want ik ben ook rijker geworden terwijl de huizenprijzen daalden.
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:12:39 #107
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93142993
quote:

[..]

Sure, sure. Jij gelooft kennelijk niet dat anderen hier hun werkelijke situatie posten (voor de mijne verwijs ik je naar de welbekende post die Xeno al uit zijn hoofd kent), maar wij zouden dit soort onzin moeten geloven?

In de jaren 90 had jij duizenden euro's huurachterstand, dus kom niet aanzetten met dat je toen geinvesteerd hebt in goud en zilver, dat gelooft geen hond natuurlijk :')
pi_93143070
quote:
Feitelijk word fiat gesloopt door het 'goedkoop' geld verstrekken aan allerlei speculanten o.a. huizenmarkt-zeepbel speculanten. Het kan inderdaad geen kwaad om te investeren in monetaire metalen, whisky en grondstoffen :D
Wel een beetje fiat achter de hand houden natuurlijk, want er blijven altijd leenslaafjes over die fiat moeten betalen aan de bank. Misschien wil Whuzz wel even mijn straatje aanvegen voor wat fiat?
I'll sing you a lullaby.
pi_93143090
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:12 schreef Whuzz het volgende:

In de jaren 90 had jij duizenden euro's huurachterstand, dus kom niet aanzetten met dat je toen geinvesteerd hebt in goud en zilver, dat gelooft geen hond natuurlijk :')
De afgunst :')
I'll sing you a lullaby.
pi_93143126
Ah, dus tegenwoordig heet Monopoly geld Fiat, weer wat geleerd.
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 11:19:01 #111
16180 crew  CoolGuy
pi_93143249
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:15 schreef xenobinol het volgende:

[..]

De afgunst :')
...die je tentoon spreidt is lachwekkend inderdaad.

Het is heel logisch wat hij zegt. Als je duizenden euro's huurachterstand hebt dan gaat al het geld dat je hebt naar het aflossen van die achterstand. Het is niet zo dat je dan ineens (ik noem maar een random bedrag) 5000 euro gaat investeren in goud/zilver, want als je uberhaupt 5000 euro had liggen om goud mee te kopen had je dat geld beter kunnen gebruiken om je huurachterstand af te lossen :')
pi_93143338
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:12 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Sure, sure. Jij gelooft kennelijk niet dat anderen hier hun werkelijke situatie posten (voor de mijne verwijs ik je naar de welbekende post die Xeno al uit zijn hoofd kent), maar wij zouden dit soort onzin moeten geloven?

Ik heb je toch al lang verteld, dat ik weliswaar een huurachterstand had, maar dat ik zeker niet op een houtje hoefde te bijten? Die 4000 gulden die de woningbouw van me tegoed had, maar nooit heeft gekregen, daar heb ik zilver van gekocht. En inmiddels is die 4000 gulden daardoor meer dan 10000 euro geworden. :P
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:23:18 #113
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93143397
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:21 schreef Asfyxia het volgende:
Ik heb je toch al lang verteld, dat ik weliswaar een huurachterstand had, maar dat ik zeker niet op een houtje hoefde te bijten? Die 4000 gulden die de woningbouw van me tegoed had, maar nooit heeft gekregen, daar heb ik zilver van gekocht. En inmiddels is die 4000 gulden daardoor meer dan 10000 euro geworden. :P
lol, wat een bullshit. _O-
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 11:23:50 #114
16180 crew  CoolGuy
pi_93143412
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:21 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Als ik het goed begrijp is het feit dat je die 10.000 euro achter de hand hebt een geluk? Want aan 10.000 euro is afkomstig van het 'goud en zilver' waar je in een eerdere post aan refereerde?

Dan heb ik een hoop geluk :)

Even puur uit interesse. Jij hebt een huurachterstand, dus je krijgt brieven dat je moet gaan betalen. Als je 4000 gulden had rondslingeren waar je wat mee kon doen wat je wilde, dan vraag ik me af waarom je een huurachterstand had? Dat was een bewuste keuze, om die huur-rekeningen niet te betalen ofzo?
pi_93143423
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:35 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Sjonge, ik zit dit eens mee te lezen. Wat een hoop frustraties hier, bv bovenstaande post. En vooral dan van mensen die huren of in ieder geval geen huis gekocht hebben :')
Inderdaad, kom op mensen we zijn toch geen kleine kinderen meer

quote:
10s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Wanneer je moet verkopen? Ik wist niet dat er een gedwongen verkoop van huizen plaats ging vinden :D
Je moet bijvoorbeeld ook verkopen als de bank de (rest-)waarde van je hypotheek te hoog vind in vergelijking met de waarde van je huis.
pi_93143481
Wat ik trouwens ook heel erg vaak vind missen hier is dat mensen met een koophuis ongeveer 1 a 2% per jaar (of was het iets minder?) van de waarde van het huis moet reserveren voor onderhoud. Dit is niet het geval met huren.
pi_93143483
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:23 schreef Whuzz het volgende:

[..]

lol, wat een bullshit. _O-
Hoezo? Kun je niet rekenen?
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:26:44 #118
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93143513
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:24 schreef antfukker het volgende:
Je moet bijvoorbeeld ook verkopen als de bank de (rest-)waarde van je hypotheek te hoog vind in vergelijking met de waarde van je huis.
Waar haal je dat vandaan? Mijn hypotheek heeft zo'n clausule niet. En áls hij die had, waarom in godsnaam zou de bank mijn huis willen verkopen en dan verlies nemen op de hypotheek en zich vervolgens af moeten vragen of ze het restant nog wel terug krijgen, terwijl ik gewoon mijn maandelijkse betaling doe.

Kun je één praktijkvoorbeeld geven (dat wij kunnen verifieren) waarin zoiets gebeurd is?
Dit is gewoon een broodje aap verhaal onder (meestal huurders) die nog nooit serieus naar een hypotheekovereenkomst hebben gekeken.
pi_93143541
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:24 schreef antfukker het volgende:
Dat weet ik, en ik weet ook dat dat voorlopig niet zal gebeuren, aangezien ik al meerdere grote aflossingen heb gedaan op mijn hypotheek, en dan nog, al mocht dat onverhoops gebeuren, kan ik zonder problemen 40k bijstorten.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 22-02-2011 11:27:47 ]
  Moderator dinsdag 22 februari 2011 @ 11:27:36 #120
16180 crew  CoolGuy
pi_93143546
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:25 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Hoezo? Kun je niet rekenen?
Als je niet kunt rekenen snap je niet dat als X - Y resulteert in een negatief bedrag, dat dat dan betekent dat je, als er een rekening komt, die niet kunt betalen. Dat resulteert dan bijvoorbeeld in een huurachterstand. Om maar eens wat te noemen.
pi_93143547
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:25 schreef antfukker het volgende:
Wat ik trouwens ook heel erg vaak vind missen hier is dat mensen met een koophuis ongeveer 1 a 2% per jaar (of was het iets minder?) van de waarde van het huis moet reserveren voor onderhoud. Dit is niet het geval met huren.
1 á 2% komt aardig in de richting. Maar geen hond die dat doet. Kijk maar eens naar al die uitgewoonde jaren '80 koophuisjes in die "nieuwbouwwijken". Daar is nog nooit enig onderhoud aan verricht en daarom wil niemand er ook meer wonen.
pi_93143618
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:26 schreef Whuzz het volgende:

[..]

Waar haal je dat vandaan? Mijn hypotheek heeft zo'n clausule niet. En áls hij die had, waarom in godsnaam zou de bank mijn huis willen verkopen en dan verlies nemen op de hypotheek en zich vervolgens af moeten vragen of ze het restant nog wel terug krijgen, terwijl ik gewoon mijn maandelijkse betaling doe.

Kun je één praktijkvoorbeeld geven (dat wij kunnen verifieren) waarin zoiets gebeurd is?
Dit is gewoon een broodje aap verhaal onder (meestal huurders) die nog nooit serieus naar een hypotheekovereenkomst hebben gekeken.
Mwah 'vroegah' was zo`n clausule er wel, in mijnes zit hoogstens een clausule dat ik bij moet storten, maar alsof een bank dat ooit zal vragen als je gewoon je maandlast kan voldoen :')
  dinsdag 22 februari 2011 @ 11:30:07 #123
35948 Whuzz
Globo Gym!
pi_93143628
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:27 schreef Asfyxia het volgende:
1 á 2% komt aardig in de richting. Maar geen hond die dat doet. Kijk maar eens naar al die uitgewoonde jaren '80 koophuisjes in die "nieuwbouwwijken". Daar is nog nooit enig onderhoud aan verricht en daarom wil niemand er ook meer wonen.
Dikke onzin weer. Doe mij eens een voorbeeld van zo'n wijk? In mijn wijk met '70 huizen waarvan de ene helft WBV is en de andere helft koop zijn alle koophuizen keurig onderhouden. En zien er meestal beter uit omdat de WBV alles met massa-standaardzooi doet, dus allemaal hetzelfde.
pi_93143634
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:27 schreef Asfyxia het volgende:

[..]

Ik reed van het weekend nog met een vriend van mij door zo'n jaren '80 wijk. Triest om te zien hoe verloedert het er bij staat. En dan durven ze ook nog eens de hoofdprijs voor dat soort woningen te vragen.... kom op zeg... dat is zo 2005 :')
Waarom zou je als grootschuldbezitter onderhoud plegen als je woning word gekocht voor veel geld door een grotere sukkel?
I'll sing you a lullaby.
pi_93143652
quote:
1s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 11:25 schreef antfukker het volgende:
Ik wil best elk jaar 4000,- aan mijn woning besteden, maar ik weet bij god niet waaraan. Kun jij me dat vertellen?
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')