Wellicht kan je een politieke partij beginnen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 09:56 schreef xenobinol het volgende:
Nou... ik ben best trots hoor op NL.
Oh noez! Vier hele tientjesssss! Dat is 3,30 euro per maand. Heel wat anders die paar tientjes per maand die Xeno meer gaat betalen door de standaard huurverhoging en HEEL wat minder dan de huurverhoging + inflatie + 5% scheefhuurtaxquote:Woonlasten in 2011 vier tientjes omhoog
Dat komt vooral doordat de energieprijs is gestegen en in mindere mate de waterschapslasten. De overdrachtsbelasting en het eigenwoningforfait kosten de burger minder.
Dit blijkt uit de jaarlijkse Woonlastenmonitor 2011 (pdf), die dinsdag door het Centrum voor Onderzoek van de Economie van de Lagere Overheden (Coelo) van de Rijksuniversiteit Groningen is gepubliceerd.
De gemiddelde woningbezitter is dit jaar 3919 euro kwijt aan woonlasten, naast de hypotheeklasten. Dat is 12 procent van het gemiddelde besteedbare inkomen.
Energie en water
Energie en water vormen nog steeds de hoofdmoot. De onroerendezaakbelasting (ozb) en de opstalverzekering zijn de kleinste posten. Hypotheeklasten maken iets meer dan de helft uit van de totale woonlasten.
Bron
Dat komt omdat de waardedaling van de woningen niet is meegenomen. Als je die ook meeneemt kom je al gauw op 1000 euro extra kosten per maand. Die voel je weliswaar niet direct in je portemonnee. Maar dat komt vanzelf een keer, als je moet verkopen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:19 schreef Whuzz het volgende:
[..]
Oh noez! Vier hele tientjesssss! Dat is 3,30 euro per maand.
Waar heb je het over?quote:Heel wat anders die paar tientjes per maand die Xeno meer gaat betalen door de standaard huurverhoging en HEEL wat minder dan de huurverhoging + inflatie + 5% scheefhuurtax
Wanneer je moet verkopen? Ik wist niet dat er een gedwongen verkoop van huizen plaats ging vindenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:26 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Dat komt omdat de waardedaling van de woningen niet is meegenomen. Als je die ook meeneemt kom je al gauw op 1000 euro extra kosten per maand. Die voel je weliswaar niet direct in je portemonnee. Maar dat komt vanzelf een keer, als je moet verkopen.
Komt nog wel, ook in jouw geval. Vooral in jouw geval, blaaskaakjes vallen nu eenmaal het hardst.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wanneer je moet verkopen? Ik wist niet dat er een gedwongen verkoop van huizen plaats ging vinden
Welnee.... binnen een paar jaar gaat de HRA er aanquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:25 schreef Bayswater het volgende:
Inderdaad, dat is 1,0 % verhoging. kan er inderdaad niet wakker van liggen. Mijn hypotheeklasten blijven immers de komende 15 jaar gelijk.
Uiteraard is dat niet meegenomen, omdat dat geen invloed heeft op mijn maandlasten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:26 schreef Asfyxia het volgende:
Dat komt omdat de waardedaling van de woningen niet is meegenomen.
Wel als je vriendin je dumpt voor 'iets lekkers'. Dat kan de besten overkomen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:29 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Wanneer je moet verkopen? Ik wist niet dat er een gedwongen verkoop van huizen plaats ging vinden
Sjonge, ik zit dit eens mee te lezen. Wat een hoop frustraties hier, bv bovenstaande post. En vooral dan van mensen die huren of in ieder geval geen huis gekocht hebbenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Komt nog wel, ook in jouw geval. Vooral in jouw geval, blaaskaakjes vallen nu eenmaal het hardst.
hilarischquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:33 schreef Asfyxia het volgende:
Hé xeno, toevallig gisteravond Tros Radar gezien? Was weer lachen met al die "geslaagde" woning"bezitters"!
Dit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Sjonge, ik zit dit eens mee te lezen. Wat een hoop frustraties hier, bv bovenstaande post. En vooral dan van mensen die huren of in ieder geval geen huis gekocht hebben
Binnen een jaar weet ik niet. Maar dat die eraan gaat is gewoon 100% zeker. Natuurlijk kiest de overheid er dan voor om dat afschaffen over 30 jaar te verspreiden, teneinde de Scorpies van dit land te sparen. Maar het zal niet mogen baten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee.... binnen een paar jaar gaat de HRA er aan
Ik ben benieuwd wanneer jij denkt dat ik gedwongen ben te verkopen. Enlighten me.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:31 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Komt nog wel, ook in jouw geval. Vooral in jouw geval, blaaskaakjes vallen nu eenmaal het hardst.
En wederom een domme huurtokkie die aannames doet, dom blaat, en vervolgens zichzelf gigantisch voor lul zet. Denken dat ik de HRA nodig heb om in mijn huis te kunnen wonenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:36 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Binnen een jaar weet ik niet. Maar dat die eraan gaat is gewoon 100% zeker. Natuurlijk kiest de overheid er dan voor om dat afschaffen over 30 jaar te verspreiden, teneinde de Scorpies van dit land te sparen. Maar het zal niet mogen baten.
Dan hoef ik nog steeds niet gedwongen te verkopen lief huurdertje van me. Ik schop haar eruit en blijf er zelf wonenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wel als je vriendin je dumpt voor 'iets lekkers'. Dat kan de besten overkomen.
Die blijft de komende 30 jaar voor onder de 5 ton onaangetast zelfs bij een partij als Groen Links.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:33 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Welnee.... binnen een paar jaar gaat de HRA er aan
Nou, ik weet niet of dat per se daadwerkelijk gedacht wordt. Ik denk dat men dat wel graag als reden aanvoert omdat dat iets is waar ze je op 'kunnen pakken'.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:37 schreef Scorpie het volgende:
[..]
En wederom een domme huurtokkie die aannames doet, dom blaat, en vervolgens zichzelf gigantisch voor lul zet. Denken dat ik de HRA nodig heb om in mijn huis te kunnen wonenIk ben wel iets slimmer dan een huurtokkie met huursubsidie
![]()
![]()
Dit is geen frustratie het is leedvermaak. Jarenlang hebben blaaskaakjes en zelfbenoemde toppers 'welvaart' uit het niets getoverd door zichzelf in de schulden te steken. Nu zie je ze spartelen om de lucht in hun zeepbel te houden, kansloos uiteraard. Het vervelende is dat de machthebbers ook meedoen aan het spel en liever de hele maatschappij vernietigen dan de schuldigen aan te pakken. "Death smiles at us all. All a man can do is smile back."quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:35 schreef CoolGuy het volgende:
Sjonge, ik zit dit eens mee te lezen. Wat een hoop frustraties hier, bv bovenstaande post. En vooral dan van mensen die huren of in ieder geval geen huis gekocht hebben
We zullen zien wie er over 30 jaar lacht, als mijn maandlasten opeens gigantisch gedaald zijn en jij......tja, jij 30x 5% heb mogen verhogenquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:32 schreef xenobinol het volgende:
Lachen met die Scorpie... zichzelf geslaagd noemen door een huis bij elkaar te lenen, tja... niet iedereen heeft dezelfde referentiekaders![]()
Als ik het niet doe, wie doet het dan? Jij bent te druk met afgunstig zijn naar mensen die iets bezittenquote:Ik zou je om mij geen zorgen maken,
Dat doe ik toch ook? Ik bekommer me om jou, gefrustreerd huurkneusje van mequote:eerder om die golf 'gefrustreerde' mensen die geen woning kunnen bemachtigen omdat leenkneuzen zo nodig een zeepbel moesten opblazen.
Liever aan een bankster die mij gewoon lekker laat leven in mijn eigen huis dan aan een gefrustreerd huurtokkie die meent te weten hoe ik mijn geld aan het verkwanselen zou zijn terwijl hijzelf werkelijk *niets* gepresteerd heeft in het levenquote:Hoe succesvol ben je dan als je de macht van de consument uit handen geeft aan banksters en corrupte politici, het is in ieder geval een briljant plan want zelfs toppers als jij zijn er ingestonken
Laat me raden: je bent zelf ook zo'n trotse grootgrond"bezitter"?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:35 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Mja, welkom in het huurderstokkietopic, waar men vol jaloezie en afgunst kijkt naar de maandelijkse HRA maar ondertussen de huursubsidie wegmoffelt als zijnde 'niet belangrijk'quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:41 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nou, ik weet niet of dat per se daadwerkelijk gedacht wordt. Ik denk dat men dat wel graag als reden aanvoert omdat dat iets is waar ze je op 'kunnen pakken'.
Ja, is dat jouw manier van redeneren ja? Dat is een probleem voor de mensen die een maximale hypotheek hebben op hun gezamenlijke salaris idd. Als er dan 1 weg gaat kan de ander het totale bedrag niet meer opbrengen nee.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:35 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Wel als je vriendin je dumpt voor 'iets lekkers'. Dat kan de besten overkomen.
Oke.... wishfull thinking... maar ik geloof ook dat ze er aan zal gaan. Hopelijk zal er snel aan de poten gezaagd gaan worden en komt men met een exit strategie.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:36 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Binnen een jaar weet ik niet. Maar dat die eraan gaat is gewoon 100% zeker. Natuurlijk kiest de overheid er dan voor om dat afschaffen over 30 jaar te verspreiden, teneinde de Scorpies van dit land te sparen. Maar het zal niet mogen baten.
Alsof jij zo objectief bentquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:42 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Laat me raden: je bent zelf ook zo'n trotse grootgrond"bezitter"?
Moet haast wel, anders had je van al die gefrustreerde posts hierboven natuurlijk nooit precies deze eruit gepikt.
Ja, maar ik zou je om mijn financiele situatie niet druk maken als ik jou was, voor je denkt dat je iets gevonden hebt, want dat heb je niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:42 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Laat me raden: je bent zelf ook zo'n trotse grootgrond"bezitter"?
Moet haast wel, anders had je van al die gefrustreerde posts hierboven natuurlijk nooit precies deze eruit gepikt.
Sssssst! Dat kan niet, het land zit VOL met leentokkies die tot over hun oren volgepropt zitten met een hypotheek! Als je dat niet volhoudt dan breekt Xeno misschien af, laat hem nou in die waanquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:43 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, is dat jouw manier van redeneren ja? Dat is een probleem voor de mensen die een maximale hypotheek hebben op hun gezamenlijke salaris idd. Als er dan 1 weg gaat kan de ander het totale bedrag niet meer opbrengen nee.
Maar ja, er zijn ook mensen die slim genoeg zijn om niet in die valkuil te trappen.
De huursubsidie is niet belangrijk?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, welkom in het huurderstokkietopic, waar men vol jaloezie en afgunst kijkt naar de maandelijkse HRA maar ondertussen de huursubsidie wegmoffelt als zijnde 'niet belangrijk'Hoe dom kan je zijn; als slaaf van de WBV elke maand je geld af te moeten dragen en anderen uit te lachen omdat ze er iig een huis voor terugkrijgen
Ik ontvang geen huursubsidie... ik zit wel in een jaren 50-door-tocht-flat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:42 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Mja, welkom in het huurderstokkietopic, waar men vol jaloezie en afgunst kijkt naar de maandelijkse HRA maar ondertussen de huursubsidie wegmoffelt als zijnde 'niet belangrijk'![]()
Hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr komen jij! Dokken zal je!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:47 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ontvang geen huursubsidie... ik zit wel in een jaren 50-door-tocht-flat.
Ohnee! Een scheefwoner!
Komt nog wel en dat geldt ook voor Scorpie. Je bent nu in de kracht van je leven, je hebt alles voor elkaar. Denk je. Maar elk leven gaat gepaard met ups en downs. En uiteindelijk... de dood, maar zover zijn we nog niet, eerst nog die lijdensweg van moeten toezien hoe je bij elkaar geleende "fortuin" zienderogen als sneeuw voor de zon verdampt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:45 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Ja, maar ik zou je om mijn financiele situatie niet druk maken als ik jou was, voor je denkt dat je iets gevonden hebt, want dat heb je niet.
Oh please...quote:Ik pikte die er uit, omdat dat de laatste post in het topic was op het moment dat ik besloot om te reageren.
Ik verdien te weinig om iets anders te kopen dan een andere "door-tocht-flat", maar dan WEL in een slechte buurt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:49 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Hierrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr komen jij! Dokken zal je!
Ja... en het zijn er echt genoeg. Lachen toch?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:43 schreef CoolGuy het volgende:
Ja, is dat jouw manier van redeneren ja? Dat is een probleem voor de mensen die een maximale hypotheek hebben op hun gezamenlijke salaris idd. Als er dan 1 weg gaat kan de ander het totale bedrag niet meer opbrengen nee.
Maar ja, er zijn ook mensen die slim genoeg zijn om niet in die valkuil te trappen.
Spamhoerquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:44 schreef Scorpie het volgende:
http://en.wikipedia.org/wiki/Paranoianog beter dan Cognitieve Dissonantie !
Wat bedoel je?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:44 schreef Scorpie het volgende:
Daarnaast valt het me op dat jij en xeno heerlijk aan het conspiracy-plotting zijn geslagen
Volgens mij hebben we hier te maken met een echte leenkampioenquote:
Nee, dat komt niet. Want je weet niks over mijn financiele situatie. Ik snap dat je dat graag wil zeggen want dan kun je me ergens op pakken, maar geld is in mijn geval echt geen probleem.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Komt nog wel en dat geldt ook voor Scorpie. Je bent nu in de kracht van je leven, je hebt alles voor elkaar. Denk je. Maar elk leven gaat gepaard met ups en downs. En uiteindelijk... de dood, maar zover zijn we nog niet, eerst nog die lijdensweg van moeten toezien hoe je bij elkaar geleende "fortuin" zienderogen als sneeuw voor de zon verdampt.
[..]
Oh please...
Ik ben een rare, maar ik hoop alleen dat de banken enorm op hun falie krijgen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:51 schreef CoolGuy het volgende:
Ik zou zeggen, laat mensen in hun waarde, maar ik lees dat er mensen zijn die gewoon hopen dat er voor huizenbezitters iets gebeurd waardoor ze uit hun huis moeten.
Of je bent te dom of te poepen of te eigenwijs om te luisteren, maar ik heb al meerdere malen uitgelegd waarom ik meen goed voorbereid te zijn op naderend onheil. Ik heb geen zin om met jou die discussie aan te gaan, dus neem het maar gewoon van me aan.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:49 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Komt nog wel en dat geldt ook voor Scorpie. Je bent nu in de kracht van je leven, je hebt alles voor elkaar. Denk je. Maar elk leven gaat gepaard met ups en downs. En uiteindelijk... de dood, maar zover zijn we nog niet, eerst nog die lijdensweg van moeten toezien hoe je bij elkaar geleende "fortuin" zienderogen als sneeuw voor de zon verdampt.
[..]
Oh please...
En nu heb je ook nog last van cognitieve dissonantie? Ik zou gauw een dokter opzoeken als ik jou was!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:51 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Wat bedoel je?Ik zie geen "conspiracy" hoor. Misschien Xeno, maar ik zeker niet.
Dat is een ander verhaal. In zoverre ben ik dat wel met je eens. Genoeg mensen die het schip in zijn gegaan door foute financiele constructies. Maar ja, dat waren wel mensen die maximaal of meer leenden dan ze eigenlijk konden bekostigen, omdat het op dat moment kon. Dat is slechte lange termijn planning. Als je gedreven wordt door hebzucht heb je dat probleem.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:54 schreef BertV het volgende:
[..]
Ik ben een rare, maar ik hoop alleen dat de banken enorm op hun falie krijgen.
Ik zou willen dat iedereen z'n hypotheek direct kon aflossen zodat die banksters hun machtsspelletje kwijt zouden zijn.
Jouw financiële situatie kan gewoon niet al te best zijn. Anders zou je überhaupt als kasteel"eigenaar" niet in dit topic reageren. Het zijn alleen de koopfrusten die hier komen, die lui die net op het randje zitten. Niet de lui die het werkelijk allemaal zo goed voor elkaar hebben, want die hoor je sowieso nooit.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:53 schreef CoolGuy het volgende:
[..]
Nee, dat komt niet. Want je weet niks over mijn financiele situatie. Ik snap dat je dat graag wil zeggen want dan kun je me ergens op pakken, maar geld is in mijn geval echt geen probleem.
Ik ken iemand bij wie je nog wel meer kunt lenen. Maar als je dan een Asfixiatje doet is de kans groot dat je meer dan alleen financiele schade oplooptquote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:58 schreef Scorpie het volgende:
Ik heb toevallig afgelopen november nog een gesprek gehad met een hypotheekadviseur die me doodleuk vertelde dat ik nu een half miljoen zou kunnen lenenalsof ik dat zou willen, dan lig ik helemaal krom
Wat een redenatietalentje ben je ook hequote:Op dinsdag 22 februari 2011 10:59 schreef Asfyxia het volgende:
[..]
Jouw financiële situatie kan gewoon niet al te best zijn. Anders zou je überhaupt als kasteel"eigenaar" niet in dit topic reageren. Het zijn alleen de koopfrusten die hier komen, die lui die net op het randje zitten. Niet de lui die het werkelijk allemaal zo goed voor elkaar hebben, want die hoor je sowieso nooit.
Nee het is afgunst. Als je wenst dat een woningeigenaar iets overkomt is het afgunst, niks meer, niks minder. Afgunst, Google it, bitch.quote:Wat huurders als xeno en mijzelf betreft is het vooral leedvermaak.
Dat zeg ik, afgunst.quote:Sure, er was in elk geval bij mij ooit wat frustratie, niet omdat we zelf niet konden kopen (want als ik dat echt gewild had, had dat de afgelopen jaren prima gekund), maar omdat inhoudsloze blaaskaken het voor het zeggen leken te hebben in dit land.
De rollen omgedraaid? Je wilt zeggen dat je als huurder je beter uit bent omdat je anaal gepenetreerd wordt door de overheid, ieder jaar weer 5% meer? Really? Cognitieve Dissonantie anyone?quote:Maar nu de rollen zijn omgedraaid is het vooral genieten van hoe de luchtkastelen langzaam in elkaar donderen.
Ach ja, we weten allemaal dat gezond financieel verstand niet gevonden kan worden bij een Asfixnogwattes, die doodleuk zegt dat een huurachterstand zo erg niet is. Misschien maar beter ook dat hij geen hypotheek heeft, iets over zelfbescherming.quote:En wederom, het blijft fascinerend dat in dit topic mensen die huurachterstanden van duizenden euro's gehad hebben komen oordelen over anderen die een hypotheek hebben
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |