Dat zeg ik nergensquote:Op maandag 21 februari 2011 19:08 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Leg dan meteen uit waarom een witte voetbalclub bij wet verboden moet worden.
[..]
En je bent dus voor of tegen afschaffing van artikel 1? Of wilde je gewoon allen even laten weten dat jij vind dat moslims de echte racisten zijn?
De sharia discrimineert?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:19 schreef JoaC het volgende:
Grappig dat het artikel wat ons tegen een eventuele sharia zou kunnen beschermen, als het aan PVV'ers ligt, afgeschaft zal worden
Vrijheid van Godsdienst voorkomt Shariaquote:
Dat is artikel 6.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:23 schreef JoaC het volgende:
[..]
Vrijheid van Godsdienst voorkomt Sharia
Ik vind het niet echt een goed idee. Maar pertinent ergens tegen zijn is dogmatisch. Dat is meer voor religieuzen en communisten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 00:13 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Je bent dus niet per se tegen afschaffing van artikel 1? Goede zaak.
Ik vind het onzin om je als moslim te beroepen op art. 1, aangezien ook moslims discrimineren op geloof.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:08 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
En je bent dus voor of tegen afschaffing van artikel 1? Of wilde je gewoon allen even laten weten dat jij vind dat moslims de echte racisten zijn?
Dus de rechter kan wetsartikelen toetsen aan artikel 1.quote:http://nl.wikipedia.org/w(...)dwet_door_de_rechter
Op 2 december 2008 is het Wetsvoorstel-Halsema aangenomen door de Eerste Kamer, met een zeer kleine meerderheid. Er zijn 37 stemmen voor uitgesproken en 36 stemmen tegen.
Het Wetsvoorstel Halsema behelst de bevoegdheid voor de rechter wetten (in formele zin) beperkt te toetsen aan de grondwet. Wetten in formele zin kunnen na invoering worden getoetst aan de artikelen: 1 - 23, etc..
In het arabisch preken is geen discriminatie. Ook werkt de wet niet zoals jij lijkt te denken. Je kan je prima beroepen op een artikel als je je zelf ook niet altijd aan dit artikel houdt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het onzin om je als moslim te beroepen op art. 1, aangezien ook moslims discrimineren op geloof.
In de moskee wordt niet in het Nederlands gepreekt, althans niet overal, waarom niet?
Jazeker: volgens de sharia is de islam het enige ware geloof en zij alle andere geloven (en hun volgelingen) minder.quote:
Ik katholieke kerken wordt in het Latijn gezongen. Waarom?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:19 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik vind het onzin om je als moslim te beroepen op art. 1, aangezien ook moslims discrimineren op geloof.
In de moskee wordt niet in het Nederlands gepreekt, althans niet overal, waarom niet?
In de sharia staat dat de islam het enige ware geloof is? Volgens mij bedoel je de koran.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:27 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Jazeker: volgens de sharia is de islam het enige ware geloof en zij alle andere geloven (en hun volgelingen) minder.
Ja, daar heb je gelijk in. Maar daar is de sharia op gebaseerd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:33 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
In de sharia staat dat de islam het enige ware geloof is? Volgens mij bedoel je de koran.
Tuurlijk wel. Ons halve rechtssysteem is gebasseerd op de bijbel en die beschouwt het christendom ook als het enige ware geloof.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:42 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ja, daar heb je gelijk in. Maar daar is de sharia op gebaseerd.
Dus als je meer religies gelijkwaardig acht, kan de sharia nooit normbepalend zijn.
Niet zo moeilijk doen...dan stappen we maar uit die EU en dat simpele verdragje als de EVRM is ook zo opgezegd.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:55 schreef superdrufus het volgende:
Nederland is gebonden aan het EVRM en dit soort wetgeving zal in strijd zijn met de beginselen van deze verdragen.
Lees de tekst eensquote:
Het gaat over de preek.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 01:29 schreef Kees22 het volgende:
[..]
Ik katholieke kerken wordt in het Latijn gezongen. Waarom?
In synagogen wordt in het Hebreeuws gezongen en gebeden.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |