abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_95984673
Grappig dat geesten altijd 's nachts mensen laten schrikken. Een beetje spook is ook gewoon lekker overdag aan het ouwehoeren. Met andere woorden; nacht/donker > aangeboren angst voor donker > fantasie slaat op hol.

Bovendien occams razor. Als ik moest kiezen tussen een stofdeeltje op de lens, hoe kort dan ook, lijkt me dat altijd nog oneindig maal logischer dan een voorbij vliegend spook.

Wel leuke verhalen om te lezen, met een kilootje zout ;)
I feel kinda Locrian today
pi_95984806
quote:
1s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:29 schreef starla het volgende:
Grappig dat geesten altijd 's nachts mensen laten schrikken. Een beetje spook is ook gewoon lekker overdag aan het ouwehoeren. Met andere woorden; nacht/donker > aangeboren angst voor donker > fantasie slaat op hol.

Bovendien occams razor. Als ik moest kiezen tussen een stofdeeltje op de lens, hoe kort dan ook, lijkt me dat altijd nog oneindig maal logischer dan een voorbij vliegend spook.

Wel leuke verhalen om te lezen, met een kilootje zout ;)
ik heb toch echt geesten gezien op klaarlichte dag. Ook zit er een aanwezigheid in mijn huis dat regelmatig rare dingen overdag uithaalt ;)

Zolang je er geen angst voor hebt is er niks om je zorgen over te maken vind ik.
Twiddel
pi_95984904
Als ik geesten zou zien, zou ik eerst naar de psychiater gaan en een psychose uit laten sluiten. Zegt de psych dan dat mij niets mankeert dan zou ik naar de andere kant van de wereld verhuizen :)
pi_95984987
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 09:38 schreef starla het volgende:
Als ik geesten zou zien, zou ik eerst naar de psychiater gaan en een psychose uit laten sluiten. Zegt de psych dan dat mij niets mankeert dan zou ik naar de andere kant van de wereld verhuizen :)
dit heb ik al gedaan, uitslag was bij mij ook dat het geen stoornis of iets dergelijks was.
En waarom zou ik er bang voor zijn? Die dingen kunnen mij toch niks aandoen, fysiek of geestelijk
:)
Twiddel
pi_95990800
Gisteren nacht,gebeurde weer het een en ander. Was rond 1:00 in de nacht,om de een of andere reden,werd ik wakker. En ja hoor,hoorde een jas van de kapstok naar beneden vallen. Durfde eerst niet te gaan kijken,en probeerde weer te slapen. Maar kort daarna moest ik naar de wc,en er lag inderdaad een jas op de grond. De jas hing gewoon heel de afgelopen week,aan de kapstok,maar gisteren opeens niet meer. Kan zijn dat ik er ongemerkt tegen aan ben gelopen,en dat die daarom is gevallen. Maarja vreemd is het wel.
I am the hour,freaks devour
pi_95992222
Ja, of de jas valt gewoon een keer. Zwaartekracht noemen we dat. Bij mij thuis valt er regelmatig een spiegeltje of een handdoekrek van de muur, maar dat kan ook te maken hebben met mijn klustechniek :)
pi_95993438
Mja dat zal het zijn. Als er meer gebeurt,meld ik het wel.
  woensdag 27 april 2011 @ 08:07:19 #88
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96032058
Het is tegen een uur of 4 vanacht, ik word wakker en draai mij weg van het raam. Het is schemerig in de kamer en ik kijk zo overloop in.
Daar komt een vrouw uit het donker lopen, zij is gekleed in een lange jurk en heeft een hoofddoek losjes over dr hoofd hangen.
Ze stopt, heft haar armen op, draait haar handpalmen open en ik lijk te horen ondanks dat ze niet spreekt "kom dan" .. ze laat dr armen zakken, draait zich om en schuift zo weg het donker van de overloop in.

Ik was even flabbergasted.. droom ik? Nee, ik ben wakker en kijk rond in de kamer.. ik draai me weer terug op mn andere zij en slaap verder.

Waarheen zou ik tenslotte moeten gaan om 4 uur in de ochtend?
The truth was in here.
pi_96032163
Hypnopompe hallucinaties noemen we dat.
  woensdag 27 april 2011 @ 08:21:47 #90
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96032199
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:18 schreef starla het volgende:
Hypnopompe hallucinaties noemen we dat.
Wat je wil, het hoeft ook in dit topic niet verklaard te worden, dat is de doelstelling niet.
The truth was in here.
pi_96033845
quote:
14s.gif Op woensdag 27 april 2011 08:21 schreef Bastard het volgende:

[..]

Wat je wil, het hoeft ook in dit topic niet verklaard te worden, dat is de doelstelling niet.
Zou ik toch wel fijn vinden mocht ik zoiets zien.
Geen referral hier.
  woensdag 27 april 2011 @ 09:50:12 #92
8372 Bastard
Persona non grata
pi_96033915
quote:
0s.gif Op woensdag 27 april 2011 09:47 schreef Phaelanx_NL het volgende:

[..]

Zou ik toch wel fijn vinden mocht ik zoiets zien.
Dan open je er een apart topic voor, dit topic is juist bedoeld om de drempel laag te houden voor de mensen om te reageren zonder dat ze afgeschilderd behoeven te worden als bijvoorbeeld een schizofreen.
Dat is de gedachte erachter.
The truth was in here.
pi_96038203
-Voor al uw advies [TRU FB] waarin niet alle topics gelijke behandeling krijgen -

[ Bericht 80% gewijzigd door Bastard op 27-04-2011 12:25:10 ]
  zaterdag 7 mei 2011 @ 15:37:20 #94
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_96474318
Ik hoor wel regelmatig iemand mijn naam roepen .
Terwijl ik weet dat ik alleen thuis ben .
Is toch een vage gewaarwording :o
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
  Moderator zaterdag 7 mei 2011 @ 16:37:02 #95
249559 crew  Lavenderr
pi_96475950
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Dat is raar. Vind je dat niet griezelig?
  zaterdag 7 mei 2011 @ 16:52:52 #96
319952 waj1
Wat kijk je nou?
pi_96476470
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 15:37 schreef DeKleineBaas het volgende:
Dat had ik ook een paar keer, voor het laatst toen ik alleen thuis was hoorde ik iemand mij vanaf de zolder meerdere malen mijn naam roepen :{ , maar als ik dan ging kijken was er niemand. Na de 2e keer ben ik het gaan negeren en toen heb ik nog 3x mijn naam gehoord ofzo
"There are no stupid questions, just stupid people."
"être, c'est être vu"
pi_96477039
Onverklaarbare gebeurtenissen zat..

Het zal ongeveer negen jaar terug zijn, ik zat met mijn vriend bij hem thuis op de bank. We waren tv aan het kijken en ik had al een tijdje een beetje een ongemakkelijk gevoel. Het werd eigenlijk steeds ook een beetje sterker.
En toen opeens voelde ik de dreigende sfeer groter worden en ik wilde net tegen mn vriend zeggen dat ik me zo bekeken voelde toen knalde er een lamp uit elkaar. Niet het peertje, maar de "kap" zeg maar. Dan zou je nuchter kunnen vaststellen dat het lampje te heet was voor de kap, of het kapje kapot..Mijn vriend is elektricien en die sloot die mogelijkheden allemaal al direct uit. De lamp was ongeveer vijf minuten aan, het peertje voelde niet extreem heet aan. Zijn ouders waren een week niet thuis dus de lamp was ook niet eerder aangeweest. Het blijft voor altijd iets geks. De kap was in kleine deeltjes uiteen gespat..dus dat konden we mooi opruimen.

Enkele jaren verder in de tijd, laat ik zeggen dat het nu denk ik wel een jaar of 3 geleden moet zijn geweest, waren we op de camping. De oude eigenaresse was net overleden, en maakte altijd het toiletgebouw schoon (even ter info he). Ik en een goede vriendin van mij, die ik elk jaar op de camping ontmoet, moesten zo rond 00.31 ontzettend naar de wc. Dus zijn we samen naar het toiletgebouw gegaan. We zaten naast elkaar, toen opeens de douches aangingen en ook de kranen in de wasbak begonnen te lopen...Ik grapte nog "goh wat gezellig, zo nachtelijk douchen..en iedereen moet ook opeens zijn handen wassen zeker". We kwamen eigenlijk tegelijk de wc's uit en keken even of de douches op slot waren, nee dus...en ze waren leeg. Ook de kranen waren vol open, terwijl er niemand was. En in de tussentijd is er ook niemand binnengeweest om dat te doen als grap zijnde, want A) iedereen was bij een kampvuur...zoals elk jaar, niemand uitgezonderd. B) de deur die toegang geeft tot t toiletgebouw kraakt als een malle, die hoor je ten allen tijde. Dat heeft vroeger, toen we nog verstoppertje speelden menigeen opgebroken. Er is ook echt jaren niks aan de deur gedaan.
C) Het lijkt me tamelijk onmogelijk ALLE kranen TEGELIJK aan te zetten. We zijn maar, ons toch wat ongemakkelijk voelend terug gegaan naar het kampvuur...verder niks meer over gezegd...behalve zij tegen haar moeder en ik tegen mn vriend. Maar goed we wilden toch echt niet als knettergek te boek staan he..

Wat nu vooral onverklaarbaar is, en dat vind ik zelf oprecht ook gek..is dat hier thuis met regelmaat vreemde dingen gebeuren. Mijn tv springt uit zichzelf aan (nee ik ga niet op de afstandsbediening zitten) terwijl hij totaal uit staat, dus ook van de stand-by af....net als mijn radio. ik heb al honderden verklaringen bedacht waarom dit gebeurd. Ik gaf voorheen mijn katten de schuld. Maar op een morgen, mijn katten beiden op schoot, afstandsbediening voor me op tafel, tv niet op stand-by dus uit..FLOEP....

Ik ben heel nuchter en ga vooral elke aardse verklaring af, en zelfs mijn vriend (die wel wat weet van apparaten en elektriciteit....) kan me geen verklaring geven.
Tegenwoordig gebeurd het ook in bijzijn van hem. Gisteren flikkerde er een boek uit de boekenkast..het stomme was, dat dat boek niet KAN vallen, hij staat helemaal achterin de kast..dus hij moet eerst naar voren schuiven en dan vallen :S

Ik kan nog uren doorgaan hoor...maar hier laat ik het bij :)
roekoekoek
  zaterdag 7 mei 2011 @ 18:02:58 #98
268070 DeKleineBaas
De Kleine Baas Is Hier !!
pi_96478443
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 16:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is raar. Vind je dat niet griezelig?
Mwhoah als ik kijk en er is verder niemand dan denk ik zal wel aan mij liggen en ga weer verder waar ik mee bezig was :P
Groot Geworden Door Klein Te Blijven !!!
pi_96484206
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 februari 2011 04:37 schreef dvr het volgende:
Mijn vader is anderhalve week geleden overleden. Bij het organiseren van zijn uitvaart raadde de uitvaartondernemer ons een bepaalde locatie aan, die ik niet kende. Daarom wilde ik die plek op Google Maps opzoeken. Alleen, toen ik dat poppetje van Google Maps op de plattegrond plaatste, zat ik er een paar honderd meter naast; ik stond niet voor het gezochte voormalige kerkje, maar pal voor een gebouw dat dienst deed als kinderdagverblijf.

Dat gebouw had een erker met drie grote ramen naast elkaar. Achter die ramen waren kleurrijke slingers opgehangen met grote letters eraan, die de naam van het kinderdagverblijf toonden:
[ code verwijderd ]

Ik was dus op zoek naar een plaats waar we afscheid zouden gaan nemen van mijn vader. En ik zet dat poppetje van Google Maps neer, op wat in wezen een volledig willekeurige plek op de kaart van Nederland is. En dan sta ik met mijn neus pal voor dat middelste raam, waarin ik lees: "dag Bartje".

Mijn vader's officiële voornaam was Bartje..

Ik heb het maar als een goed teken opgevat.
Ai... ik krijg een beetje kippevel van dit verhaal...

wel mooi O+
pi_96484547
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 april 2011 13:27 schreef starla het volgende:
Ja, of de jas valt gewoon een keer. Zwaartekracht noemen we dat. Bij mij thuis valt er regelmatig een spiegeltje of een handdoekrek van de muur, maar dat kan ook te maken hebben met mijn klustechniek :)
:D ja soms zijn vreemde dingen eigenlijk ook weer heel simpel te verklaren :')

Ik heb ook zo'n voorbeeld, is eigenlijk niet heel grappig, want best zielig enzo...
maar goed, ik heb dus een vader van 80+ en die begon steeds maar dat hij
''boodschappen doorkreeg'' van zijn broer. (nu had hij maar 1 broer en die is
verdronken op zijn 23e jaar, dus dat is dan al heel lang geleden)

mijn vader was er dus van overtuigd dat hij dood zou gaan (is al geloof ik 3 jaar geleden)
en dat zijn broer hem ''riep'' na enig doorvragen kwam er dus uit dat er steeds een lamp
''flikkerde'' (zeg ik dat zo goed? :@ )

Nou om een lang verhaal kort te maken, mijn broer heeft de lamp nagekeken en er zat dus
iets niet goed, draadje los ofzoiets, gemaakt en lamp deed het weer als een zonnetje.
  Moderator zondag 8 mei 2011 @ 20:09:38 #101
249559 crew  Lavenderr
pi_96516531
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 21:08 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

:D ja soms zijn vreemde dingen eigenlijk ook weer heel simpel te verklaren :')

Ik heb ook zo'n voorbeeld, is eigenlijk niet heel grappig, want best zielig enzo...
maar goed, ik heb dus een vader van 80+ en die begon steeds maar dat hij
''boodschappen doorkreeg'' van zijn broer. (nu had hij maar 1 broer en die is
verdronken op zijn 23e jaar, dus dat is dan al heel lang geleden)

mijn vader was er dus van overtuigd dat hij dood zou gaan (is al geloof ik 3 jaar geleden)
en dat zijn broer hem ''riep'' na enig doorvragen kwam er dus uit dat er steeds een lamp
''flikkerde'' (zeg ik dat zo goed? :@ )

Nou om een lang verhaal kort te maken, mijn broer heeft de lamp nagekeken en er zat dus
iets niet goed, draadje los ofzoiets, gemaakt en lamp deed het weer als een zonnetje.
Ja, zo'n plausibele verklaring komt natuurlijk ook voor. Wel naar dat je vader er zo door in de rats zat :{
pi_96527922
Vandaag het aantal deja vus opgeteld bij elkaar 15 stuks. De een zegt dat het met hersens te maken heeft maar het lijkt te zijn alsof het heden en de toekomst niet vloeiend loopt.

Exact kopie van een vorige situatie. Een "AHA - moment".

Weet niet wat ik ervan moet maken. Iedere dag last van deja vus.
Genieten is toegestaan!!!
pi_96593482
Tja, als je lamp flikkert door een draadje wat niet goed is,dan is het idd logische verklaring. Wel naar dat je vader er zo van in paniek raakte...Ik kan t me ook wel weer voorstellen..

Gelukkig doet de lamp het nu weer goed.
roekoekoek
pi_96611759
quote:
0s.gif Op zondag 8 mei 2011 20:09 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja, zo'n plausibele verklaring komt natuurlijk ook voor. Wel naar dat je vader er zo door in de rats zat :{
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 mei 2011 12:56 schreef Tulpjeroos26 het volgende:
Tja, als je lamp flikkert door een draadje wat niet goed is,dan is het idd logische verklaring. Wel naar dat je vader er zo van in paniek raakte...Ik kan t me ook wel weer voorstellen..

Gelukkig doet de lamp het nu weer goed.
Ja, maar pa is 80+ moet ik er wel bij zeggen en af en toe een beetje vaag :@
Was wel zielig inderdaad, mijn broer heeft ook alleen de lamp uit elkaar gehaald
zodat mijn vader zelf met zijn eigen ogen kon zien dat het echt aan de lamp lag,
je kan het ook wel gewoon zeggen en een nieuwe lamp kopen maar dan had hij
het waarschijnlijk niet geloofd.

Dus dat was wel slim van mijn broer :Y
pi_96663860
Dat was zeker slim van je broer.. Ach gos..80+ is een heel respectabele leeftijd, ik snap dat je dan angstig wordt van knipperende lampen...
roekoekoek
pi_96673990
Zomer 1997.
Ik was maar 5 jaar oud en mijn geliefde opa was gestorven. Ik heb nog altijd mooie herinneringen van hem. Ik weet nog toen ik hoorde van mijn moeder dat opa vanavond komt, ik bleef denk ik 3,5 uur voor de raam staan wachtend op mijn opa. En al die cadeautjes en liefde die hij mij gaf.
Maar wat ik het meest herinner zijn de dagen van zijn dood. Ik begreep er toen helemaal niks van. Op de begraafplaats zei een vrouw: "kijk naar de boom/boven, daar zit uw opa". Ik keek, maar ik zag niks. Ik begreep ook helemaal niet waarom iedereen aan het huilen was. Het enigste wat ik wist dat opa snel terug zou komen.
Een dag later na de begrafenis zaten we met het hele familie bij oma. Ik ging lopen naar de tuin om op de schommel te spelen die opa voor mij gebouwd had. Tot mijn verbazing zag ik hem daar staan. Hij was schijnend en doorschijnend. Hij had een prachtige witte kleed aan en straalde heel veel geluk uit. Hij wuifde naar mij. Ik liep met volle blijdschap naar binnen en riep; "Opa is in de tuin!". Iedereen liep naar buiten, maar hij was verdwenen. Hij was langsgekomen om afscheid van mij te nemen.
Dit is mijn grootste herinnering van mijn jeugdjaren en mijn bron voor het geloof.
pi_97572645
mooi fatihtjuh....
roekoekoek
pi_97572717
Veel kinderen hebben onzichtbare vrienden. Je wilde hem zien dus zag je hem. Betekent niet dat je er niet zoveel waarde aan mag hechten als jij doet natuurlijk.
pi_97777161
Starla, kan er niks aan doen, ik weet dat je sceptisch bent, maar je krampachtige pogingen om alles te verklaren voelen voor mij alsof je zelf iets er mee hebt met het 'onverklaarbare' en alles er aan doet om het weg te drukken. Misschien heb ik het mis, maar zo komt het een beetje over. (ook omdat je er dus schijnbaar veel research over doet)

Anyhoo,
Ik ben zelf nuchter. Maar ik sta ook open voor nieuwe visies. Zeker als mensen dingen kunnen onderbouwen. Mijn mening is in principe; dingen kunnen niet 'onwaar' zijn, als het nog niet is bewezen.
Ik heb zelf ook mijn aandeel 'onverklaarbaarheden' meegemaakt. Sommigen ben ik alweer half vergeten, anderen krijg ik nog kippenvel van als ik er aan terugdenk, maar daar betwijfel ik de echtheid van. Maar er is 1 gebeurtenis, die ik niet 'eng' vind, maar uiterst onverklaarbaar is hij zeker. Tot de dag van vandaag kan ik er niks logisch voor verzinnen.
Ik woonde ongeveer een jaar samen met mijn vriend. Wij zijn altijd laat wakker en slapen graag uit.
We hebben geen lawaaiige buren, voorheen hadden we geen films gekeken. Het was een rustig dagje, allebei gewerkt, gegeten en na wat gecomputer gaan slapen.
Die nacht hebben we allebei gedroomd. Om half vijf werden we allebei wakker, Dezelfde seconde. We waren ook allebei verbaasd dat de ander ook wakker was. Ik kan niet voor hem spreken, maar mijn 'wakker' voelde niet alsof ik uit een slaap kwam, het voelde alsof ik eigenlijk al langer wakker was. Moeilijk uit te leggen.
Op een of andere manier wilde ik meteen vertellen wat ik gedroomd had. En hij had dezelfde behoefte. Ik had gedroomd over een menselijke kat. En die kat liep op twee benen, hij was even groot als ik en hij dwong me om in een wit groenig bad te gaan zitten. Ik wilde niet, maakte stampij en ben uiteindelijk niet er in gegaan. Daar hield de droom ook op.
Mijn vriend droomde over zes kat achtige personen, die dus ook op twee benen liepen. Maar die zes waren geweldadig en hielden hem tegen/vast. Hij probeerde tegen ze te vechten. En daar hield de droom op.

ik kan hier gewoon niks mee. Ik weet niet waar het naar moet verwijzen, het zijn ook hele 'korte' dromen. Het slaat nergens op. En als ik de enige was geweest die dat gedroomd had, en dan wakker was geworden, had ik er waarschijnlijk nooit meer aandacht aan besteed. Maar juist het feit dat iemand over dezelfde dingen droomt, en op exact hetzelfde tijdstip wakker wordt, heeft me nooit meer losgelaten.
Life is sweet, life is bitter...
  dinsdag 7 juni 2011 @ 04:35:39 #110
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_97827284
Werk in een hotel waar wel vaker geestverschijningen worden gemeld, maar dacht mezelf altijd te nuchter om dit te geloven. Tot vanavond..

We zitten rustig na te borrelen wanneer een Japanse dame naar beneden komt gerend in haar badjas, helemaal overstuur. Huilend schrijf ze (want haar Engelse uitspraak was niet erg sterk) vanalles op. "There is someone in my room" "he touched my arm" "I hear people talk" en dat soort dingen. Opzich nog een redelijk algemene 'trip' van iemand die verkeerd gedroomd heeft.

Tot ze vanalles begon op te schrijven wat ze hoorde. Dingen die ze nooit had kunnen weten, van interne telefoonnummers tot 2 namen van medewerkers die ze nooit heeft kunnen achterhalen. "De geest" had deze aan haar verteld. Ook zei ze dat ze niet in gevaar was, en zich veilig voelde in het hotel maar gewoon compleet overstuur was.

Wij zijn naar boven gegaan om de kamer te checken en het was er werkelijk waar bloedheet, terwijl het vandaag niet boven de 15 graden is uitgekomen EN de verwarming koud was. Ook had mijn collega erg veel moeite om de deur open te krijgen, het voelde alsof iemand deze tegenhield. Verder hoorden of zagen we niks op de kamer (hoewel een schilderij van een 17e eeuwse vrouw ineens heel creepy kan zijn)...

De dame is uiteindelijk gewoon weer naar haar kamer gegaan dus ik verwacht morgen een vervolg op dit verhaal te hebben!

(andere verhalen die gaan zijn de geest van een klein meisje op een andere kamer, iemand die zich schijnbaar heeft verhangen in nog een andere kamer (wat niet gebeurd is voor zover we kunnen terughalen) en een bed op de kamer onder de kamer van vanavond waar het bed de hele avond scheen te bewegen..)

Nogmaals, normaal ben ik helemaal niet van dit soort dingen, maar nu ik het opschrijf voel ik weer precies hetzelfde beklemmende gevoel..
pi_97833180
quote:
Nogmaals, normaal ben ik helemaal niet van dit soort dingen, maar nu ik het opschrijf voel ik weer precies hetzelfde beklemmende gevoel..
Mooi he, altijd heel nuchter over dat soort zaken denken totdat je het zelf mee maakt.

Ik heb dat jaren geleden ook gehad met mysterieuze plassen water in huis en deuren die open en dicht gaan etc.

Al jaren geen last meer van trouwens :)
De oude oude layout was veel beter!!
vosss is de naam,
met dubbel s welteverstaan.
  dinsdag 7 juni 2011 @ 12:19:50 #112
8372 Bastard
Persona non grata
pi_97833939
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 juni 2011 04:35 schreef Luuksor het volgende:
Werk in een hotel waar wel vaker geestverschijningen worden gemeld, maar dacht mezelf altijd te nuchter om dit te geloven. Tot vanavond..
Dit zijn de betere verhalen inderdaad :9
The truth was in here.
  donderdag 23 juni 2011 @ 13:40:33 #113
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_98551807
Heel veel jaren geleden, toen ik nog klein was. Waren mijn ouders en ik midden in de nacht wakker. Ik weet niet meer of ze mij wakker maakte of dat ik zelf wakker werd, maar we waren wakker. En we keken via het slaapkamerraam van mijn ouders naar buiten. Hier is eerst alleen een bejaardentehuis te zien, en daar achter is alleen maar duin. Het vreemde was dat er midden in de nacht een heel groot licht buiten te zien was. Geen licht wat uit de lucht kwam, maar van de grond af. Het licht kwam in flitsen, alsof het bliksem was (wat er overigens die nacht niet was) maar dan van onder naar boven.
Of beter gezegd, als de flits van een fototoestel. Aangezien er verder niks was dan duin, moet het licht daar ergens vandaan gekomen zijn. Ook vloog er iets in de lucht wat stil op zijn plek bleef zweven. Ik kon niet opmaken wat voor vorm het had o.i.d. Wel kon je een paar lampjes onderscheiden, maar meer weet ik niet meer. Behalve dat het op zijn plek bleef hangen in de lucht, en geen geluid maakte (als in vliegtuigmotoren of helicopterwieken). Wij vonden dit allemaal erg vreemd en dus besloot mijn moeder de volgende ochtend een rond te bellen om te kijken of ze meer te weten kon komen.
Ze heeft gebeld naar het KNMI waar ze heel ontwijkende antwoorden kreeg en het werd afgeschreven als "droog onweer". Vervolgens werd ze doorverwezen naar de sterrenwacht waar ze ook geen antwoorden kreeg.

[ Bericht 0% gewijzigd door BlackLodge op 23-06-2011 13:48:35 ]
pi_98551994
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:40 schreef BlackLodge het volgende:
Heel veel jaren geleden, toen ik nog klein was. Waren mijn ouders en ik midden in de nacht wakker. Ik weet niet meer of ze mij wakker maakte of dat ik zelf wakker werd, maar we waren wakker. En we keken via het slaapkamerraam van mijn ouders naar buiten. Hier is eerst alleen een bejaardentehuis te zien, en daar achter is alleen maar duin. Het vreemde was dat er midden in de nacht een heel groot licht buiten te zien was. Geen licht wat uit de lucht kwam, maar van de grond af. Het licht kwam in flitsen, alsof het bliksem was (wat er overigens die nacht niet was) maar dan van onder naar boven.
Of beter gezegd, als de flits van een fototoestel. Aangezien er verder niks was dan duin, moet het licht daar ergens vandaan gekomen zijn. Ook vloog er iets in de lucht wat stil op zijn plek bleef zweven. Ik kon niet opmaken wat voor vorm het had o.i.d. Wel kon je een paar lampjes onderscheiden, maar meer weet ik niet meer. Behalve dat het op zijn plek bleef hangen in de lucht, en geen geluid maakte (als in vliegtuigmotoren of helicopterwieken). Wij vonden dit allemaal erg vreemd en dus besloot mijn moeder de volgende ochtend een rond te bellen om te kijken of ze meer te weten kon komen.
Ze heeft gebeld naar het KNMI waar ze heel ontwijkende antwoorden kreeg en het werd afgeschreven als "droog onweer". Vervolgens werd ze doorverwezen naar de sterrenwacht
Ontwijkende antwoorden? Het is een complot!
Geen referral hier.
pi_98553155
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 13:40 schreef BlackLodge het volgende:
Het licht kwam in flitsen, alsof het bliksem was (wat er overigens die nacht niet was

[..]

Ze heeft gebeld naar het KNMI waar ze heel ontwijkende antwoorden kreeg en het werd afgeschreven als "droog onweer".
Waarom denk jij beter te weten dan het KNMI of er wel of geen onweer/bliksem was? En waarom is 'droog onweer' een ontwijkend antwoord? Denk jij dat de KNMI aliens voor jou verborgen houdt?
Op maandag 20 juli 2009 21:50 schreef J0kkebr0k het volgende:
Wat insinueer je daarmee dan? Wil je zeggen dat het geen vliegtuigen waren? Wat dan.... komkommers? In het WTC zijn weldegelijk vliegtuigen gevlogen.
Ik ben niet gek, ik ben geen vliegtuig!
  donderdag 23 juni 2011 @ 14:41:58 #116
347693 BlackLodge
Beauty is truth, truth beauty
pi_98554421
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:13 schreef Dribedabou het volgende:

[..]

Waarom denk jij beter te weten dan het KNMI of er wel of geen onweer/bliksem was? En waarom is 'droog onweer' een ontwijkend antwoord? Denk jij dat de KNMI aliens voor jou verborgen houdt?
Ik zeg niet dat ik het beter weet dan het KNMI, maar er was die nacht geen onweer bij mij in de buurt. Zeker geen onweer wat van de grond af kwam. Het was trouwens ook een heldere nacht. En over aliens heb ik helemaal niks gezegd, het was alleen een gebeurtenis die voor ons niet te verklaren was.
En als iemand mij kan vertellen wat 'droog onweer' precies is, zou dat heel fijn zijn.

Na even navragen bleek dat mijn moeder die nacht de politie gebeld heeft om te vragen of er iets aan de hand was, en de politie vertelde dat het 'droog onweer' was. Het KNMI zei vervolgens de volgende dag dat, toen ze vroeg of er de afgelopen nacht onweer in onze woonplaats geweest is, dat ze daar niks over mochten vertellen, en alleen aan de verkeerstoren van schiphol informatie mochten geven. Het KNMI heeft haar toen doorverwezen naar de sterrenwacht die vertelde dat het te maken het met atomen in het gras die soms oplichten als er ergens anders in de buurt onweer was. Wat dan in Den Haag zou moeten zijn geweest, waar die nacht wel onweer was, maar wat zo'n 40 - 50 km bij ons vandaan is.

Ik vertel alleen wat er toen gebeurd is. Ik trek geen conclusies en zeg ook niet dat er een E.T. in de achtertuin zit. Alleen dat het vreemd was wat er gebeurde.
  donderdag 23 juni 2011 @ 15:56:21 #117
112333 vogeltjesdans
cry me a river
pi_98558181
quote:
0s.gif Op donderdag 23 juni 2011 14:41 schreef BlackLodge het volgende:

En als iemand mij kan vertellen wat 'droog onweer' precies is, zou dat heel fijn zijn.
Heb je ook geen gedonder gehoord dan? Ik heb ook geen idee wat droog onweer is. Google is daar niet echt duidelijk over anders dan te vermelden dat het witte bliksem is?

quote:
Ik vertel alleen wat er toen gebeurd is. Ik trek geen conclusies en zeg ook niet dat er een E.T. in de achtertuin zit. Alleen dat het vreemd was wat er gebeurde.
Vreemd is een subjectief begrip natuurlijk :P Je hebt het gewoon nooit eerder gezien, vandaar dat je het vreemd vond. Maar ik heb het ook nooit gezien dus ik zou het waarschijnlijk ook erg vreemd vinden.
Op vrijdag 14 mei 2021 @ 23:33 schreef Joopklepzeiker: Zonder twijfel is @vogeltjesdans de grootste smaakmaker en intelligentste persoon van heel KLB.
  Moderator donderdag 23 juni 2011 @ 16:15:26 #118
249559 crew  Lavenderr
pi_98559193
quote:

[..]

Ik zeg niet dat ik het beter weet dan het KNMI, maar er was die nacht geen onweer bij mij in de buurt. Zeker geen onweer wat van de grond af kwam. Het was trouwens ook een heldere nacht. En over aliens heb ik helemaal niks gezegd, het was alleen een gebeurtenis die voor ons niet te verklaren was.

Na even navragen bleek dat mijn moeder die nacht de politie gebeld heeft om te vragen of er iets aan de hand was, en de politie vertelde dat het 'droog onweer' was. Het KNMI zei vervolgens de volgende dag dat, toen ze vroeg of er de afgelopen nacht onweer in onze woonplaats geweest is, dat ze daar niks over mochten vertellen, en alleen aan de verkeerstoren van schiphol informatie mochten geven. Het KNMI heeft haar toen doorverwezen naar de sterrenwacht die vertelde dat het te maken het met atomen in het gras die soms oplichten als er ergens anders in de buurt onweer was. Wat dan in Den Haag zou moeten zijn geweest, waar die nacht wel onweer was, maar wat zo'n 40 - 50 km bij ons vandaan is.

Je hoeft je ook niet te verdedigen hoor, dit is dé plek voor 'onverklaarbare gebeurtenissen'.
Ik heb ook nog nooit gehoord van droog onweer. Zou ook weleens willen weten wat dat inhoudt.
En vreemd dat het KNMI daar zo geheimzinnig over deed inderdaad.
pi_98602005
Ook vreemd.

Toen straks had ik netjes de deur afgesloten, ging weer naar de computer verder computeren. Niemand die maar binnenkomt, enz. Wil ik net wat pakken, zie ik dat de deur niet afgesloten is.. Heb hem nu maar weer afgesloten.

Raar.
pi_98647658
quote:

We zitten rustig na te borrelen wanneer een Japanse dame naar beneden komt gerend in haar badjas, helemaal overstuur. Huilend schrijf ze (want haar Engelse uitspraak was niet erg sterk) vanalles op. "There is someone in my room" "he touched my arm" "I hear people talk" en dat soort dingen. Opzich nog een redelijk algemene 'trip' van iemand die verkeerd gedroomd heeft.

Tot ze vanalles begon op te schrijven wat ze hoorde. Dingen die ze nooit had kunnen weten, van interne telefoonnummers tot 2 namen van medewerkers die ze nooit heeft kunnen achterhalen. "De geest" had deze aan haar verteld. Ook zei ze dat ze niet in gevaar was, en zich veilig voelde in het hotel maar gewoon compleet overstuur was.

Wij zijn naar boven gegaan om de kamer te checken en het was er werkelijk waar bloedheet, terwijl het vandaag niet boven de 15 graden is uitgekomen EN de verwarming koud was. Ook had mijn collega erg veel moeite om de deur open te krijgen, het voelde alsof iemand deze tegenhield. Verder hoorden of zagen we niks op de kamer (hoewel een schilderij van een 17e eeuwse vrouw ineens heel creepy kan zijn)...

De dame is uiteindelijk gewoon weer naar haar kamer gegaan dus ik verwacht morgen een vervolg op dit verhaal te hebben!

Heb je al een vervolg op dit verhaal ? :o
  maandag 21 oktober 2013 @ 21:56:22 #121
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_132412103
Ik zat een keer s'nachts in het donker naar Joy Division te luisteren. Vind dat sowieso een hele goeie band. Had de cd Closer opstaan (wat al best duistere en deprimerende muziek is, maar wel ontzettend mooi naar mijn mening) Toen ik bij het laatste nummer Decades aankwam. Kreeg ik opeens hele koude rillingen over m'n lijf, ik had steeds het gevoel dat er iemand achter me stond. Dus ik de muziek op pauze, lampje aan, niks te zien. Ik start de muziek weer en weer dit gevoel, de hele tijd het gevoel alsof er iemand achter me stond luidruchtig te ademen. Heel weird en scary. Heb dit ook op een ander forum toen gemeld en toen zei iemand dat hij exact hetzelfde had meegemaakt bij dat nummer. Dat vond ik nog wel het meest enge van allemaal.

En deze tekst ben ik ook nog een keer tegengekomen: (Bron: Rolling Stone)

The members of the band would sleep all day and work through the night, undisturbed, until dawn, when twittering birds would sometimes find their way onto the studio tapes. Sumner says that while they were recording a room sound, they picked up a phantom whistling the tune of Decades. Odd, since the building was otherwise deserted. Figuring it was a bad omen, they left it off the record.

Ik weet nog steeds niet wat het nou precies was en of dat er echt een duistere aanwezigheid was in m'n kamer, maar dit vergeet ik echt nooit meer, en zal dat nummer ook nooit meer kunnen beluisteren zonder hieraan te moeten denken.
Try to save myself but myself keeps slipping away
pi_132784429
Maanden geleden, dacht ik plots aan een familielid, we hadden geen contact meer, door iemand anders in de familie mocht dit niet zo zijn.
Lang verhaal.
Maar goed ik zag voor ik in slaap viel, deze goede man voor mij, in Canada, hij omhelsde daar mensen en was erg blij. Heel vreemd toen viel ik in slaap, nadat ik nog dacht wat als hij sterft wie verteld mij dit dan?
Maanden later kom ik er achter dat hij overleden was, maanden terug.
Misschien dat hij ook inmiddels overleden familie in Canada ontmoet heeft aan de overkant?
Geen idee...

Op een avond draai ik muziek op de pc, en bij een bepaald nr moet ik plots aan iemand denken, een oude vriendin van vroeger, ik zoek haar via een bekend profielengedoe op.
Het nummer blijft me bij, ik blijf dat nummer maar afspelen, waarom weet ik niet.
Lees dan plots dat ze overleden is, een tijd terug.
Hoor later dat ze dat nr op haar begrafenis heeft laten afspelen.
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
pi_132845774
Mijn onverklaarbare gebeurtenissen in het kort ;

- mijn overleden oma die ik als kind aan mijn bed zag

- mezelf dood in bed zien liggen, ik moest als het ware terugspringen in mijn lichaam'om terug te komen

- over iemand dromen, je wilt er de volgende dag met die persoon over praten dat je over haar gedroomd hebt maar voordat je de kans krijgt ook maar iets te zeggen die persoon ineens tegen mij zegt 'hey wat deed jij in mijn droom vannacht ?'

- tv in mijn slaapkamer die uit ging toen ik even weg was (en verder was niemand aanwezig), later hoorde ik mijn moeder zeggen dat de tv van mijn zus onverklaarbaar uitgegaan was (die in een andere stad woont en ik had nooit over mijn tv ervaring met iemand verteld)

- dingen in huis die onverklaarbaar vallen

- bij een verlaten tankstation savonds in de koplampen van de auto een schimmig figuur zien met een wit gelaat, even later thuis lezen en dan ineens getik horen... blijkt het een klokje te zijn die het al een hele tijd niet meer gedaan had en ineens weer werkte :D

En tot zover mijn bijdrage aan dit topic en ja, ik ben een erg nuchter persoon en ik heb eigenlijk wel een schijthekel aan die ghost lab programma's op Discovery Channel :r :P
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_132847433
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 07:42 schreef TLC het volgende:
Mijn onverklaarbare gebeurtenissen in het kort ;

- mijn overleden oma die ik als kind aan mijn bed zag

- mezelf dood in bed zien liggen, ik moest als het ware terugspringen in mijn lichaam'om terug te komen

- over iemand dromen, je wilt er de volgende dag met die persoon over praten dat je over haar gedroomd hebt maar voordat je de kans krijgt ook maar iets te zeggen die persoon ineens tegen mij zegt 'hey wat deed jij in mijn droom vannacht ?'

- tv in mijn slaapkamer die uit ging toen ik even weg was (en verder was niemand aanwezig), later hoorde ik mijn moeder zeggen dat de tv van mijn zus onverklaarbaar uitgegaan was (die in een andere stad woont en ik had nooit over mijn tv ervaring met iemand verteld)

- dingen in huis die onverklaarbaar vallen

- bij een verlaten tankstation savonds in de koplampen van de auto een schimmig figuur zien met een wit gelaat, even later thuis lezen en dan ineens getik horen... blijkt het een klokje te zijn die het al een hele tijd niet meer gedaan had en ineens weer werkte :D

En tot zover mijn bijdrage aan dit topic en ja, ik ben een erg nuchter persoon en ik heb eigenlijk wel een schijthekel aan die ghost lab programma's op Discovery Channel :r :P
Wow! Dat is nogal wat! Ik had over mijn oom gedroomd, de nacht dat hij overleed.. Dat is eigenlijk alles.
  Moderator woensdag 6 november 2013 @ 01:29:26 #125
358144 crew  capuchon_jongen
Belg
pi_132949632
Mijn oma lag op sterven in het ziekenhuis.

Ik lag te slapen ( had moeite om te slapen maar was toch in slaap gevallen. Toen ik plots om klokslag om 3:00 wakker schoot. Mijn wekker toonde dat het net 3u was, en viel weer in slaap maar om 3u30 maakte mijn vader me waker om te vertellen dat oma niet meer was.

Even later hoorde ik dat ze om 3:00 heen was gegaan
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_133182411
Jongen uit mijn klas was een lulverhaal aan het ophangen over een chick en toen kwam de welbekende vraag hoe ze heet. Een ongemakklijke stilte volgde, ik had in mijn hoofd de naam Linda en jawel, hij zegt Linda..
  woensdag 13 november 2013 @ 13:22:23 #127
341900 Atmosphere82
The ground had gone sour Louis
pi_133215107
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef Atmosphere72 het volgende:
Ik zat een keer s'nachts in het donker naar Joy Division te luisteren. Vind dat sowieso een hele goeie band. Had de cd Closer opstaan (wat al best duistere en deprimerende muziek is, maar wel ontzettend mooi naar mijn mening) Toen ik bij het laatste nummer Decades aankwam. Kreeg ik opeens hele koude rillingen over m'n lijf, ik had steeds het gevoel dat er iemand achter me stond. Dus ik de muziek op pauze, lampje aan, niks te zien. Ik start de muziek weer en weer dit gevoel, de hele tijd het gevoel alsof er iemand achter me stond luidruchtig te ademen. Heel weird en scary. Heb dit ook op een ander forum toen gemeld en toen zei iemand dat hij exact hetzelfde had meegemaakt bij dat nummer. Dat vond ik nog wel het meest enge van allemaal.

The members of the band would sleep all day and work through the night, undisturbed, until dawn, when twittering birds would sometimes find their way onto the studio tapes. Sumner says that while they were recording a room sound, they picked up a phantom whistling the tune of Decades. Odd, since the building was otherwise deserted. Figuring it was a bad omen, they left it off the record.

Ik weet nog steeds niet wat het nou precies was en of dat er echt een duistere aanwezigheid was in m'n kamer, maar dit vergeet ik echt nooit meer, en zal dat nummer ook nooit meer kunnen beluisteren zonder hieraan te moeten denken.
Hee, nog een fan van Joy Division hier! ;)
Ik kan me zo'n gebeurtenis helemaal voorstellen bij dat nummer! :o

De onverklaarbare zaken die ik recent heb meegemaakt:

- Vrijdagavond op 1 november had ik een CD van Lou Reed gedraaid op zolder. Ik wist zeker dat ik de stereo had afgezet en de volumeknop omlaag had gedraaid. De volgende dag werd ik wakker om te gaan werken bij de post. Familieleden waren niet op zolder geweest zeiden ze, echter stond de radio boven keihard aan. Op die avond daarvoor had ik niet eens radio geluisterd!
Een paranormale collega (en vriend) zei dat het met Allerzielen te maken had. Dan is het extra 'druk' volgens hem.
- Zondagavond op 3 november hadden we brood gesmeerd. De kanten met boter lagen ineens omgedraaid toen we even uit de woonkamer waren.

:?
'Here are the young men, the weight on their shoulders,
Here are the young men, well where have they been?
We knocked on the doors of Hell's darker chamber,
Pushed to the limit, we dragged ourselves in...' ('Decades' van Joy Division)
pi_133453186
Ik paste een nachtje op mijn neefje, oom en tante bleven bij vrienden van hun slapen na een avondje stappen dus ik de hele avond alleen met het hummeltje (4 jaar). Hele avond en nacht niets aan de hand, 's ochtends eigenlijk ook niet.

Vertelt mijn neefje bij het ontbijt 'ik zag de oma van Bruno op de maan vannacht'. Bruno is een vriendje van hem maar zijn oma had hij (dat wist ik zeker) nog nooit ontmoet. Dus ik vragen 'hoe weet je dat het de oma van Bruno was, Flo, die ken je toch niet?' 'Nee maar toch is het zo.'

Half uurtje later neefje naar school brengen, was Bruno niet op school omdat zijn oma die nacht onverwachts overleden was.. Niets echt engs maar ik vond het een onverklaarbaar iets.
  † In Memoriam † zaterdag 23 november 2013 @ 01:24:46 #129
127870 Ratelslangetje
Lady
pi_133538434

[ Bericht 100% gewijzigd door Ratelslangetje op 23-11-2013 04:35:45 ]
Giftig, Fel
Agressief en
Razendsnel
pi_133692150
quote:
11s.gif Op woensdag 13 november 2013 13:22 schreef Atmosphere82 het volgende:

- Vrijdagavond op 1 november had ik een CD van Lou Reed gedraaid op zolder. Ik wist zeker dat ik de stereo had afgezet en de volumeknop omlaag had gedraaid. De volgende dag werd ik wakker om te gaan werken bij de post. Familieleden waren niet op zolder geweest zeiden ze, echter stond de radio boven keihard aan. Op die avond daarvoor had ik niet eens radio geluisterd!
Een paranormale collega (en vriend) zei dat het met Allerzielen te maken had. Dan is het extra 'druk' volgens hem.

:?
Ik heb dit heel lang met mijn dvd-speler gehad toen ik nog thuis woonde.
Die was aangesloten op mijn speakers omdat ik nogal eens cd's draaide op de dvd-speler.
Kwam regelmatig voor dat midden in de nacht (altijd 's nachts, nooit overdag) de boel ineens aanstond. Dan werd ik wakker van harde muziek. Na een paar keer zorgde ik dat de speakers altijd uitstonden, als de speler dan ging afspelen, had je dus geen geluid. Wel werd ik dan wakker van het felle lichtje van de speler.
Nu staat de speler in het huis met mijn man maar heb het hier nooit meegemaakt.
pi_133718794
Al een aantal weken,wordt ik regelmatig getrakteerd op flitsen in de lucht. Vaak ben ik dan niet in mijn eentje,een enkele keer wel. Het begint me nu wel een beetje bezig te houden. Helaas geen andere ervaringen van dorpsgenoten,zover ik weet.
pi_133724542
quote:
0s.gif Op donderdag 28 november 2013 19:40 schreef Twelveonclock het volgende:
Al een aantal weken,wordt ik regelmatig getrakteerd op flitsen in de lucht.
Loopt er een spoorlijn op minder dan zo'n 3 km van waar je dat waarnam? Bij nat en vooral koud weer (nachtvorst sinds 11 nov) veroorzaken treinen sterke flitsen doordat hun stroomafnemer dan minder goed contact maakt met de bovenleiding. De stroom beweegt zich dan door ijs, water en/of lucht en dat gaat met flitsen gepaard.
pi_133725009
Ja er loopt een spoorlijn op korte afstand. Bedankt voor de info! Mysterie opgelost!
  donderdag 28 november 2013 @ 21:54:35 #134
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_133725200
Misschien een spooktrein :P
pi_133748240
Zojuist: er stond 1 wijnglas zomaar uit het niets, tussen andere glazen, te trillen. :? En ik ben niet eens in die kast geweest om iets te verplaatsten ofzo. Ik zat op de bank toen het begon! :o
  zondag 15 december 2013 @ 20:39:24 #136
203039 pirlo444
adelante chicos!!!!!!!!!!!!!!!
pi_134304605
Ik heb ooit mijn studiefinanciering in 1 dag opgezopen !
  zondag 15 december 2013 @ 20:44:25 #137
203039 pirlo444
pi_134304924
Welk hotel dat word een nachtje boeken dus :D
quote:

(andere verhalen die gaan zijn de geest van een klein meisje op een andere kamer, iemand die zich schijnbaar heeft verhangen in nog een andere kamer (wat niet gebeurd is voor zover we kunnen terughalen) en een bed op de kamer onder de kamer van vanavond waar het bed de hele avond scheen te bewegen..)

zondag 15 december 2013 @ 20:47:22 #138
203039 pirlo444
pi_134305090
Ja heb ook ooit zoiets gehad ik en vriend stonden buiten te kletsen, en ineens moesten we naar de lucht kijken en zagen we iets heel groots overtrekken en het was geluidsloos, maar gigantisch we hadden ook de sterrenwacht gebeld maar we kregen niets, schijnbaar was er die dag een sateliet zichtbaar ofzo maar het was voor mijn gevoel veel groter en gewoon anders dan het beeld dat ik heb van een sateliet...
quote:

[..]

zondag 15 december 2013 @ 20:52:52 #139
203039 pirlo444
pi_134305458
Was je toen aan het poepen?
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 mei 2011 17:14 schreef Tulpjeroos26 het volgende:
Onverklaarbare gebeurtenissen zat..

Het zal ongeveer negen jaar terug zijn, ik zat met mijn vriend bij hem thuis op de bank. We waren tv aan het kijken en ik had al een tijdje een beetje een ongemakkelijk gevoel. Het werd eigenlijk steeds ook een beetje sterker.
En toen opeens voelde ik de dreigende sfeer groter worden en ik wilde net tegen mn vriend zeggen dat ik me zo bekeken voelde toen knalde er een lamp uit elkaar. Niet het peertje, maar de "kap" zeg maar. Dan zou je nuchter kunnen vaststellen dat het lampje te heet was voor de kap, of het kapje kapot..Mijn vriend is elektricien en die sloot die mogelijkheden allemaal al direct uit. De lamp was ongeveer vijf minuten aan, het peertje voelde niet extreem heet aan. Zijn ouders waren een week niet thuis dus de lamp was ook niet eerder aangeweest. Het blijft voor altijd iets geks. De kap was in kleine deeltjes uiteen gespat..dus dat konden we mooi opruimen.

Enkele jaren verder in de tijd, laat ik zeggen dat het nu denk ik wel een jaar of 3 geleden moet zijn geweest, waren we op de camping. De oude eigenaresse was net overleden, en maakte altijd het toiletgebouw schoon (even ter info he). Ik en een goede vriendin van mij, die ik elk jaar op de camping ontmoet, moesten zo rond 00.31 ontzettend naar de wc. Dus zijn we samen naar het toiletgebouw gegaan. We zaten naast elkaar, toen opeens de douches aangingen en ook de kranen in de wasbak begonnen te lopen...Ik grapte nog "goh wat gezellig, zo nachtelijk douchen..en iedereen moet ook opeens zijn handen wassen zeker". We kwamen eigenlijk tegelijk de wc's uit en keken even of de douches op slot waren, nee dus...en ze waren leeg. Ook de kranen waren vol open, terwijl er niemand was. En in de tussentijd is er ook niemand binnengeweest om dat te doen als grap zijnde, want A) iedereen was bij een kampvuur...zoals elk jaar, niemand uitgezonderd. B) de deur die toegang geeft tot t toiletgebouw kraakt als een malle, die hoor je ten allen tijde. Dat heeft vroeger, toen we nog verstoppertje speelden menigeen opgebroken. Er is ook echt jaren niks aan de deur gedaan.
C) Het lijkt me tamelijk onmogelijk ALLE kranen TEGELIJK aan te zetten. We zijn maar, ons toch wat ongemakkelijk voelend terug gegaan naar het kampvuur...verder niks meer over gezegd...behalve zij tegen haar moeder en ik tegen mn vriend. Maar goed we wilden toch echt niet als knettergek te boek staan he..

Wat nu vooral onverklaarbaar is, en dat vind ik zelf oprecht ook gek..is dat hier thuis met regelmaat vreemde dingen gebeuren. Mijn tv springt uit zichzelf aan (nee ik ga niet op de afstandsbediening zitten) terwijl hij totaal uit staat, dus ook van de stand-by af....net als mijn radio. ik heb al honderden verklaringen bedacht waarom dit gebeurd. Ik gaf voorheen mijn katten de schuld. Maar op een morgen, mijn katten beiden op schoot, afstandsbediening voor me op tafel, tv niet op stand-by dus uit..FLOEP....

Ik ben heel nuchter en ga vooral elke aardse verklaring af, en zelfs mijn vriend (die wel wat weet van apparaten en elektriciteit....) kan me geen verklaring geven.
Tegenwoordig gebeurd het ook in bijzijn van hem. Gisteren flikkerde er een boek uit de boekenkast..het stomme was, dat dat boek niet KAN vallen, hij staat helemaal achterin de kast..dus hij moet eerst naar voren schuiven en dan vallen :S

Ik kan nog uren doorgaan hoor...maar hier laat ik het bij :)
  zondag 15 december 2013 @ 21:49:42 #140
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_134308920
Ongeveer een jaar of wat geleden werd ik s'nachts opeens wakker, klaarwakker ook. Even eruit gegaan, wat achter de pc gezeten, naar de badkamer gegaan, plens water in m'n gezicht gegooid, en naar beneden gegaan. Op het moment toen ik het lampje bij de voordeur aandeed zag ik opeens iemand in de tuin staan, kon geen gezicht gezien alleen een schaduw en binnen 2 tellen was die weer weg. Heel weird, ik nog de tuin in gelopen daarna, pleintje op gelopen, maar nergens te bekennen, die nacht heel vreemd geslapen daarna.

Nog iets langer geleden, toen ik nog op m'n oude kamer zat, zat ik uit het raam een sigaretje te roken, toen opeens midden in de nacht de deurbel ging. Ik denk what the fuck, maar ik kon niemand zien omdat er een afdakje voor onze deur zit, maar het gekke was ook dat ik niemand zag wegrennen of voetstappen of geluiden hoorde. Best creepy...
  maandag 16 december 2013 @ 19:52:07 #141
78964 Luuksor
[ Curacao ]
pi_134339873
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 20:44 schreef pirlo444 het volgende:
Welk hotel dat word een nachtje boeken dus :D

[..]

The College Hotel kamer 208 :)
  dinsdag 24 december 2013 @ 02:07:36 #142
379282 Woods
Ich Bin Ein Berliner
pi_134637624
Allemaal enge verhalen zo om te lezen in de nacht.
woensdag 6 mei 2015 17:54 schreef Libertarisch het volgende:
Helaas pindakaas dan, het leven is hard. Je kunt niet iedereen blijven begeleiden alsof het kinderen zijn, je zult het zelf moeten doen.
pi_134775672
90 procent van de dingen hier zijn gewoon hele simpel verklaarbaar.
pi_134788531
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 december 2013 03:04 schreef RetRy32 het volgende:
90 procent van de dingen hier zijn gewoon hele simpel verklaarbaar.
We wachten vol spanning af! :)
pi_134849474
Ik heb ook wat meegemaakt.

Mijn oma overleed 6 jaar geleden op de dag dat ik jarig zou zijn.
Die nacht voorafgaand van mijn verjaardag vergeet ik niet meer. Ik was de dag voor mijn verjaardag bij mijn oma geweest die was al 1 week grieperig ik zei die dag van uit het niets wij houden met zijn allen van u. Ze zei we gaan er morgen een top feest van maken waarop ik zei zeker dat wij dat gaan doen en toen ging ik naar huis. Die avond begon het zeurderige gevoel dat er wat mis ging gaan. Ik ging douchen en naar mijn bed maar t gevoel bleef. Vervolgens had ik een soort van zweef ervaring die ik niet thuis kon brengen. Die ochtend belt de buurvrouw dat t mis was en mijn ouders moesten komen helaas wist ik toen al dat het om mijn oma ging. Toen mijn ouders thuis kwamen zeiden ze dat ik mee moest want oma was dood gevonden op de wc. Ze had een hersenbloeding gekregen door het overgeven en daardoor met haar wang hard op de wc terecht gekomen. Die week liep ik met dezelfde plek rond op dezelfde plaats, daarnaast konden we de kachel zo hoog zetten maar t bleef koud zelfs in bed me elektrische deken aan. Totdat mijn oma gecremeerd is heeft dit aangehouden. verder was mijn zusje diezelfde week ook ziek met dezelfde symptomen als mijn oma en toen ze dood was spontaan weer fit.
pi_134849919
quote:
0s.gif Op maandag 21 oktober 2013 21:56 schreef Atmosphere72 het volgende:

The film control al eens gezien van Anton Corbijn? Die film gaat over Ian Curtis en Joy Division.
  maandag 30 december 2013 @ 01:17:38 #147
399856 Atmosphere72
Somewhat Damaged
pi_134861269
quote:
1s.gif Op zondag 29 december 2013 21:51 schreef TheWhiteCowboy het volgende:

[..]

The film control al eens gezien van Anton Corbijn? Die film gaat over Ian Curtis en Joy Division.
Nope... Staat nog wel steeds op m'n lijstje..
  woensdag 1 januari 2014 @ 19:07:41 #148
414204 WoordenShuffelaar
Wereldkampioen shuffelaar
pi_134957462
- weg -

[ Bericht 95% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 02-01-2014 15:26:59 ]
Ik shuffel je woorden naar een hoogtepunt.
pi_135038460
-Ik wist dat het slecht ging met mijn opa, maar had die avond een verplichting. Bij het naar binnen gaan van het gebouw waar ik die verplichting zou hebben voelde ik dat ik naar huis moest gaan. Ik zette de film 'Tree of Life' op. Ongeveer toen die film was afgelopen is mijn opa overleden.

-Het is niet geheel 'onverklaarbaar', maar de vorige keer dat ik naar Costa Rica ging (ben dan vrij zenuwachtig over ernaartoe gaan), haalde ik mijn paspoort op bij het gemeentehuis, bleek de ambtenaar een Costa Ricaan.
Ik ga binnenkort weer naar Costa Rica: ik liep samen met een vriend (die met mij naar Costa Rica gaat) naar de coffeeshop, we gingen het een beetje over de reis hebben. We raakten met een willekeurige vent aan de praat,en ja hoor, een Costa Ricaan.
Laatst was ik ergens op een feest aan 't nadenken over Costa Rica, en ik vroeg aan de gozer die naast mij zat waar die vandaan kwam (doe ik normaal nooit), en ja hoor, een Costa Ricaan. Hoe veel lopen er in Nederland rond???
Dit heb ik altijd met Costa Rica, heel apart. De eerste keer zag ik het al als een teken, de tweede en derde keer des te sterker.

-Twee keer een UFO gezien vlak voor het beginnen van de schemering. Allebei de keren op ongeveer dezelfde plek.

-Mijn kat was een keer twee weken zoek. Ik droomde op een gegeven moment dat hij onder water leefde, ik zag hem zwemmen en hij was helemaal nat. De volgende dag kwam die helemaal nat en vermagerd thuis. Mijn vader bleek ook zoiets gedroomd te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')