Misschien wel te veel. Schadevergoeding + knuffelsessie?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:07 schreef UncleDolan het volgende:
Maar ja, alle onderzoeken laten zien dat hogere straffen niet werken. Hij is al genoeg gestraft door geconfronteerd te worden met zulke schaamtelijke feiten.
Daarom is de terugval ook zo kleinquote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:07 schreef UncleDolan het volgende:
Maar ja, alle onderzoeken laten zien dat hogere straffen niet werken. Hij is al genoeg gestraft door geconfronteerd te worden met zulke schaamtelijke feiten.
Twee weken? Wat voor een fucking zwakke faggot ben jij? Het kost maar een minuut om een spijkerknuppel door zijn schedel te zwiepen. Ontoerekeningsvatbaar mijn reet, afbreken die gast.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:36 schreef luciferist het volgende:
[..]
Daarom is de terugval ook zo klein
Gast, laat mij 2 weken alleen met zo'n figuur en ik zorg ervoor dat hij nooit meer een poot naar een meisje uitsteekt...
Hoe is dit een bizar lage straf?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:09 schreef Boldface het volgende:
Bizar lage straf, maar zo werkt het in Nederland.
Onzin.quote:Reïntegratie van daders krijgt voorrang op belangen en bescherming van slachtoffers.
En hoe zal dat op die meisjes overkomen, inderdaad.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 17:03 schreef UncleDolan het volgende:
Schadevergoeding is een beetje vreemd, het is nu alsof hij ¤450 betaald om aan jonge meisjes te zitten als of het prostitués zijn.
Ja, hoezo laag? Meisjes aanraken, filmen, weetikveel wat. Dat is toch niet erg?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:28 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hoe is dit een bizar lage straf?
[..]
Onzin.
Op http://jure.nl/bp4903 lees je exact wat hij allemaal gedaan heeft.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:36 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja, hoezo laag? Meisjes aanraken, filmen, weetikveel wat. Dat is toch niet erg?
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:39 schreef Gia het volgende:
[..]
Op http://jure.nl/bp4903 lees je exact wat hij allemaal gedaan heeft.
quote:Verdachte ontkent met zijn vingers in het meisje te zijn geweest.
De door verdachte gemaakte beelden zijn in beslag genomen11 en op 25 oktober 2010 door [verbalisant], zedencoördinator, bekeken. [verbalisant] voornoemd beschrijft de beelden onder meerals volgt.
Ik zie de schaamstreek van het meisje in het roze onderbroekje.
Ik zie dat de man met de wijsvinger van zijn linkerhand het kruis van het roze onderbroekje van het meisje terzijde schuift. Ik zie een deel van de vulva van het meisje. De man trekt het kruis van het onderbroekje zover terzijde dat nagenoeg de hele vulva van het meisje zichtbaar wordt. Ik zie dat de man met de wijsvinger van zijn linkerhand de rechter schaamlip van het meisje betast en daarbij de vulva iets opent. Ik zie dat deman met zijn wijsvinger tussen de schaamlippen van het meisje gaat. Ik zie dat de man met de wijsvinger en de middelvinger van zijn linkerhand de beide schaamlippen van het meisje spreidt.
Ik zie dat de man met de wijsvinger en de middelvinger van zijn linkerhand nog steeds de beide schaamlippen van het meisje spreidt. Ik zie dat de camera inzoomt op de vulva van het meisje. Ik zie dat de hand van de man uit beeld gaat. De vulva van het meisje is duidelijk zichtbaar. 12
De beschrijvingen van de beeldenzijn naar het oordeel van de rechtbank duidelijk. Op grond van deze beschrijvingen, neergelegd in een op ambtseed opgemaakt proces-verbaal, acht de rechtbank eveneens wettig en overtuigend bewezen dat verdachte door het betasten van de rechter schaamlip van het meisje de vagina iets heeft geopend, met zijn wijsvinger tussen de schaamlippen van het meisje is gegaan en met zijn wijsvinger en middelvinger de beide schaamlippen van het meisje heeft gespreid en gespreid gehouden.
Deze beelden zijn eveneens gefilmd, op DVD gezet en bewaard.
quote:
Ja. Godverdomme hoe kan je dat geen lage straf vinden voor zoietsquote:
Nou, noem eens iets waar je je wel in zou kunnen vinden?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:45 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Ja. Godverdomme hoe kan je dat geen lage straf vinden voor zoietsWat voor ziek persoon ben je dan?
10 jaar + TBS. Of 5 jaar en vrijwillige castratie.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:46 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nou, noem eens iets waar je je wel in zou kunnen vinden?
Nuff said.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 19:46 schreef bijdehand het volgende:
[..]
10 jaar + TBS. Of 5 jaar en vrijwillige castratie.
Over drie jaar is hij daarvan wel genezen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
WAAR HEBBEN WE HET HIER GODDOMME OVER?
Over een kerel die ziek in zijn hoofd is en dingen doet die niet door de beugel kunnen. Deze vent moet behandeld worden en uit de buurt van kinderen worden gehouden.
Dat die man zieke fantasieen heeft, zijn we het over eens. Dat ie potentieel gevaarlijk is ook. Maar hij krijgt een zwaardere straf dan een of andere tokkie die een ander half dood schopt op straat omdat ie 'verkeerd naar hem keek'. Of die mongool die een ander met een afgebroken bierglas is zijn gezicht stak (poging tot doodslag?); die mocht na verhoor gewoon weer naar huis!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Over drie jaar is hij daarvan wel genezen.
Zeggen ze.
Oh, maar je hoort mij echt niet roepen dat díe behoorlijk gestraft zijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat die man zieke fantasieen heeft, zijn we het over eens. Dat ie potentieel gevaarlijk is ook. Maar hij krijgt een zwaardere straf dan een of andere tokkie die een ander half dood schopt op straat omdat ie 'verkeerd naar hem keek'. Of die mongool die een ander met een afgebroken bierglas is zijn gezicht stak (poging tot doodslag?); die mocht na verhoor gewoon weer naar huis!
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben zelf vader van 2 kinderen en als hen zoiets zou overkomen zou ik vast heel anders reageren. Dat dan weer wel
Het vonnis spreekt van 'binnendringen'.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
WAAR HEBBEN WE HET HIER GODDOMME OVER?
Over een kerel die ziek in zijn hoofd is en dingen doet die niet door de beugel kunnen. Deze vent moet behandeld worden en uit de buurt van kinderen worden gehouden.
Heeft hij kinderen verkracht? Nee.
Heeft hij een poging gedaan kinderen te verkrachten? Nee.
Zijn er kinderen levenslang getraumatiseerd? Nee.
Moet je dus zo'n zielepiet kapot maken? Nee. Ga vooral zo'n eikel niet gevangen zetten, maar behandel hem. En geef een ontieglijk grote voorwaardelijke straf.
Nee, ik ben geen Groenlinks-stemmer en geen pedofielen-vriend, maar om mensen die dit soort dingen doen als kinderverkrachters gelijk te stellen gaat veel te ver.
Waarschijnlijk omdat zijn straf voor hetzelfde vergrijp hetzelfde was.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:44 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoe kun jij dit nou een passende straf vinden?
Dat begrijp ik dus niet. Van elke pedofiel wordt gezegd dat hij niet te genezen is. Wat maakt deze man anders.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Over drie jaar is hij daarvan wel genezen.
Zeggen ze.
Niks. Die is ook niet te genezen. Daarbij is het ook een man die zichzelf heel wat vindt. Hij is tamelijk arrogant en een irritante betweter. Type "hier ben ik", ongenaakbaar.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:25 schreef Disana het volgende:
Dat begrijp ik dus niet. Van elke pedofiel wordt gezegd dat hij niet te genezen is. Wat maakt deze man anders.
Hoe weet jij hoe die man is? Ik heb daar verder niets over gelezen?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks. Die is ook niet te genezen. Daarbij is het ook een man die zichzelf heel wat vindt. Hij is tamelijk arrogant en een irritante betweter. Type "hier ben ik", ongenaakbaar.
Ik geloof er dan ook niks van dat hij hiermee stopt. Hij valt op jonge meisjes. Daar ligt zijn seksuele voorkeur, schijnbaar. En met zijn (neven)beroep komt hij daar nogal makkelijk mee in contact. Want ....... dat hoeft niet aan huis te zijn.
Genoeg pedofielen danwel seksuelen die behandeld worden. Uitgangspunt is niet het genezen van die geaardheid, maar het er mee leren omgaan op een dusdanige manier dat niemand er verder last van heeft.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet. Van elke pedofiel wordt gezegd dat hij niet te genezen is. Wat maakt deze man anders.
Ik ken hem persoonlijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:07 schreef Disana het volgende:
Hoe weet jij hoe die man is? Ik heb daar verder niets over gelezen?
Ik vind het gewoon vreemd dat hij dat beroep over een paar jaar weer mag uitoefenen. En ik zou dus de motivatie van de rechter hiervoor wel eens willen weten.
Ah. Dat moet wel een rare gewaarwording zijn voor jou en anderen zijn omgeving.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken hem persoonlijk.
Ik ken ook één van de gefilmde slachtoffers en weet hoe moeilijk zij het hier mee heeft.
Het is verder een keurige heer, die braaf in de kapel van de PI piano heeft gespeeld om een viering op te luisteren. "Die sluit je toch geen 10 maanden op!"
De beschrijving die ik van hem geef is dus hoe hij op mij is overgekomen. Ik vind hem arrogant en betweterig (nou, dat laatste is hij gewoon, hoor).
Hoezo? Ze hadden er toch niks van gemerkt?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken hem persoonlijk.
Ik ken ook één van de gefilmde slachtoffers en weet hoe moeilijk zij het hier mee heeft.
Hij heeft er zelf twee.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Disana het volgende:
Ah. Dat moet wel een rare gewaarwording zijn voor jou en anderen zijn omgeving.
Maar hij zou een persoonlijkheidsstoornis hebben, misschien verklaart dat zijn arrogantie. Het zou niet uit moeten maken of hij een heer is of niet, hij hoort gewoon nooit meer met kinderen te werken.
Ze is met die filmpjes geconfronteerd.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo? Ze hadden er toch niks van gemerkt?
Door wie en waarom?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze is met die filmpjes geconfronteerd.
Vertrouwen geschaad, maar met alle respect, dat is geen heel groot leed wat is aangedaan. Als je tot bloedens toe verkracht wordt is het vertrouwen misschien ook wel geschaad, maar het is niet dat leed wat ernstig vergolden moet worden.quote:Je komt er na jaren achter dat je al die tijd op die manier gefilmd bent door een man die je volkomen vertrouwde.
Kan me best voorstellen dat dit heel moeilijk te verwerken is.
Het meisje wist dus van niks totdat men haar die filmpjes liet zien. Ze is dus niet direct door die viespeuk getraumatiseerd, maar door de mensen die 'confronteerden' met die filmpjes?quote:
Doet me denken aan de zaak van het zwembadmonster.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:48 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Het meisje wist dus van niks totdat men haar die filmpjes liet zien. Ze is dus niet direct door die viespeuk getraumatiseerd, maar door de mensen die 'confronteerden' met die filmpjes?
Dat lijkt mij ook. Uiteindelijk gaat het om het welzijn van het kind en niet de wraakgevoelens van de ouders. In vergelijking met andere zedenzaken lijkt het erop dat de schade enigzins meevalt, hoewel het voor iedereen in de omgeving ongetwijfeld een schokkende en nare periode is. Wat dan niet helpt is om er nog duizendmaal meer gewicht op te leggen dan nodig is, ondanks dat men dat met het oog op de rechtszaak wel zou willen doen.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Doet me denken aan de zaak van het zwembadmonster.
Natuurlijk hebben die kinderen er recht op om op enig moment in hun leven te weten te komen wat gebeurd is. Maar 'wat niet weet, wat niet deert' gaat natuurlijk ook op. Ik weet niet hoe slachtofferhulp daarmee omgaat en wat die de ouders aanraadt, ik weet ook niet hoe die ouders het aangepakt hebben, maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat ze zelf het leed concreet bewerkstelligen wat er anders niet in die mate was geweest zodat het een argument is voor een zware straf.
Het lijkt mij dat als je een kind gaat vertellen dat het iets heel ergs is overkomen, dat je dan het risico loopt het erger te maken dan het voor dat kind was zonder dat te vertellen.
Anderzijds kan ik me ook voorstellen dat die ouders geschokt zijn, in hun vertrouwen beschaamd, en dat zij zeker willen weten wat er gebeurd is en vooral wat er niet gebeurd is. Maar als het kind door die vragen nodeloos getraumatiseerd raakt of in ieder geval in haar onschuld getroffen, dan had dat vermoedelijk beter anders gekund. Daarom vraag ik mij ook af wat de rol is van slachtofferhulp, maar ook van bijvoorbeeld de hijgerige media zoals in de zaak van het zwembadmonster, waarbij in ieder geval een aantal van de kinderen er weinig of zelfs niets van hebben gemerkt.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 16:05 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook. Uiteindelijk gaat het om het welzijn van het kind en niet de wraakgevoelens van de ouders. In vergelijking met andere zedenzaken lijkt het erop dat de schade enigzins meevalt, hoewel het voor iedereen in de omgeving ongetwijfeld een schokkende en nare periode is. Wat dan niet helpt is om er nog duizendmaal meer gewicht op te leggen dan nodig is, ondanks dat men dat met het oog op de rechtszaak wel zou willen doen.
Stel je niet zo aan.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 16:09 schreef Boldface het volgende:
Bizar lage straf, maar zo werkt het in Nederland. Reïntegratie van daders krijgt voorrang op belangen en bescherming van slachtoffers.
Door de recherche, omdat zij een leerlinge van hem was en mogelijk op die filmpjes zou staan.quote:
De meisjes die gehoord zijn en daarom geconfronteerd met die filmpjes zijn inmiddels allemaal volwassen. Drie meisjes/vrouwen hebben aangifte gedaan.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:53 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Doet me denken aan de zaak van het zwembadmonster.
Natuurlijk hebben die kinderen er recht op om op enig moment in hun leven te weten te komen wat gebeurd is. Maar 'wat niet weet, wat niet deert' gaat natuurlijk ook op. Ik weet niet hoe slachtofferhulp daarmee omgaat en wat die de ouders aanraadt, ik weet ook niet hoe die ouders het aangepakt hebben, maar het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat ze zelf het leed concreet bewerkstelligen wat er anders niet in die mate was geweest zodat het een argument is voor een zware straf.
Het lijkt mij dat als je een kind gaat vertellen dat het iets heel ergs is overkomen, dat je dan het risico loopt het erger te maken dan het voor dat kind was zonder dat te vertellen.
Hij moet ook wel gestraft worden. Maar laten we bij de strafmaat wel kijjken naar hoeveel leed hij heeft aangericht, en niet naar wat voor grote viezerik hij is. Stel dat hij zich op die beelden afrukt terwijl hij zichzelf insmeert met bedorven champignonsoep, dan nog een zwaardere straf? Of iemand die kinderslipjes in de winkel koopt en zich daarop afrukt maar even 10 jaar opsluiten? Perversiteit is geen maatschappelijk probleem wat de overheid moet bestrijden of bestraffen, het veroorzaken van leed daarmee of met iets anders wel.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 17:27 schreef Gia het volgende:
En jij kunt het dan allemaal niet erg vinden en ja, er zijn ergere dingen. Maar als zingen je passie is en je wordt op die manier 'misbruikt' door je zangleraar, dan verpest dat wel het plezier in zingen. Het idee gewoon dat die man zich heeft zitten afrukken of whatever bij beelden van jouw slipje of decolleté.
Het gaat ook niet om hoe erg iets is. Daarom slaat het nergens op dat iemand aanhaalt dat die meiden 'toch niet verkracht zijn', want dan was het wel erg!quote:Op zaterdag 19 februari 2011 18:56 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij moet ook wel gestraft worden. Maar laten we bij de strafmaat wel kijjken naar hoeveel leed hij heeft aangericht, en niet naar wat voor grote viezerik hij is. Stel dat hij zich op die beelden afrukt terwijl hij zichzelf insmeert met bedorven champignonsoep, dan nog een zwaardere straf? Of iemand die kinderslipjes in de winkel koopt en zich daarop afrukt maar even 10 jaar opsluiten? Perversiteit is geen maatschappelijk probleem wat de overheid moet bestrijden of bestraffen, het veroorzaken van leed daarmee of met iets anders wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |