Over drie jaar is hij daarvan wel genezen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
WAAR HEBBEN WE HET HIER GODDOMME OVER?
Over een kerel die ziek in zijn hoofd is en dingen doet die niet door de beugel kunnen. Deze vent moet behandeld worden en uit de buurt van kinderen worden gehouden.
Dat die man zieke fantasieen heeft, zijn we het over eens. Dat ie potentieel gevaarlijk is ook. Maar hij krijgt een zwaardere straf dan een of andere tokkie die een ander half dood schopt op straat omdat ie 'verkeerd naar hem keek'. Of die mongool die een ander met een afgebroken bierglas is zijn gezicht stak (poging tot doodslag?); die mocht na verhoor gewoon weer naar huis!quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Over drie jaar is hij daarvan wel genezen.
Zeggen ze.
Oh, maar je hoort mij echt niet roepen dat díe behoorlijk gestraft zijn.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:52 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dat die man zieke fantasieen heeft, zijn we het over eens. Dat ie potentieel gevaarlijk is ook. Maar hij krijgt een zwaardere straf dan een of andere tokkie die een ander half dood schopt op straat omdat ie 'verkeerd naar hem keek'. Of die mongool die een ander met een afgebroken bierglas is zijn gezicht stak (poging tot doodslag?); die mocht na verhoor gewoon weer naar huis!
Dit dus.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:59 schreef EdvandeBerg het volgende:
Ik ben zelf vader van 2 kinderen en als hen zoiets zou overkomen zou ik vast heel anders reageren. Dat dan weer wel
Het vonnis spreekt van 'binnendringen'.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:43 schreef EdvandeBerg het volgende:
WAAR HEBBEN WE HET HIER GODDOMME OVER?
Over een kerel die ziek in zijn hoofd is en dingen doet die niet door de beugel kunnen. Deze vent moet behandeld worden en uit de buurt van kinderen worden gehouden.
Heeft hij kinderen verkracht? Nee.
Heeft hij een poging gedaan kinderen te verkrachten? Nee.
Zijn er kinderen levenslang getraumatiseerd? Nee.
Moet je dus zo'n zielepiet kapot maken? Nee. Ga vooral zo'n eikel niet gevangen zetten, maar behandel hem. En geef een ontieglijk grote voorwaardelijke straf.
Nee, ik ben geen Groenlinks-stemmer en geen pedofielen-vriend, maar om mensen die dit soort dingen doen als kinderverkrachters gelijk te stellen gaat veel te ver.
Waarschijnlijk omdat zijn straf voor hetzelfde vergrijp hetzelfde was.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 09:44 schreef Disorder het volgende:
[..]
Hoe kun jij dit nou een passende straf vinden?
Dat begrijp ik dus niet. Van elke pedofiel wordt gezegd dat hij niet te genezen is. Wat maakt deze man anders.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 23:48 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Over drie jaar is hij daarvan wel genezen.
Zeggen ze.
Niks. Die is ook niet te genezen. Daarbij is het ook een man die zichzelf heel wat vindt. Hij is tamelijk arrogant en een irritante betweter. Type "hier ben ik", ongenaakbaar.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:25 schreef Disana het volgende:
Dat begrijp ik dus niet. Van elke pedofiel wordt gezegd dat hij niet te genezen is. Wat maakt deze man anders.
Hoe weet jij hoe die man is? Ik heb daar verder niets over gelezen?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:02 schreef Gia het volgende:
[..]
Niks. Die is ook niet te genezen. Daarbij is het ook een man die zichzelf heel wat vindt. Hij is tamelijk arrogant en een irritante betweter. Type "hier ben ik", ongenaakbaar.
Ik geloof er dan ook niks van dat hij hiermee stopt. Hij valt op jonge meisjes. Daar ligt zijn seksuele voorkeur, schijnbaar. En met zijn (neven)beroep komt hij daar nogal makkelijk mee in contact. Want ....... dat hoeft niet aan huis te zijn.
Genoeg pedofielen danwel seksuelen die behandeld worden. Uitgangspunt is niet het genezen van die geaardheid, maar het er mee leren omgaan op een dusdanige manier dat niemand er verder last van heeft.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 13:25 schreef Disana het volgende:
[..]
Dat begrijp ik dus niet. Van elke pedofiel wordt gezegd dat hij niet te genezen is. Wat maakt deze man anders.
Ik ken hem persoonlijk.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:07 schreef Disana het volgende:
Hoe weet jij hoe die man is? Ik heb daar verder niets over gelezen?
Ik vind het gewoon vreemd dat hij dat beroep over een paar jaar weer mag uitoefenen. En ik zou dus de motivatie van de rechter hiervoor wel eens willen weten.
Ah. Dat moet wel een rare gewaarwording zijn voor jou en anderen zijn omgeving.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken hem persoonlijk.
Ik ken ook één van de gefilmde slachtoffers en weet hoe moeilijk zij het hier mee heeft.
Het is verder een keurige heer, die braaf in de kapel van de PI piano heeft gespeeld om een viering op te luisteren. "Die sluit je toch geen 10 maanden op!"
De beschrijving die ik van hem geef is dus hoe hij op mij is overgekomen. Ik vind hem arrogant en betweterig (nou, dat laatste is hij gewoon, hoor).
Hoezo? Ze hadden er toch niks van gemerkt?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:13 schreef Gia het volgende:
[..]
Ik ken hem persoonlijk.
Ik ken ook één van de gefilmde slachtoffers en weet hoe moeilijk zij het hier mee heeft.
Hij heeft er zelf twee.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:17 schreef Disana het volgende:
Ah. Dat moet wel een rare gewaarwording zijn voor jou en anderen zijn omgeving.
Maar hij zou een persoonlijkheidsstoornis hebben, misschien verklaart dat zijn arrogantie. Het zou niet uit moeten maken of hij een heer is of niet, hij hoort gewoon nooit meer met kinderen te werken.
Ze is met die filmpjes geconfronteerd.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:21 schreef Weltschmerz het volgende:
Hoezo? Ze hadden er toch niks van gemerkt?
Door wie en waarom?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 14:28 schreef Gia het volgende:
[..]
Ze is met die filmpjes geconfronteerd.
Vertrouwen geschaad, maar met alle respect, dat is geen heel groot leed wat is aangedaan. Als je tot bloedens toe verkracht wordt is het vertrouwen misschien ook wel geschaad, maar het is niet dat leed wat ernstig vergolden moet worden.quote:Je komt er na jaren achter dat je al die tijd op die manier gefilmd bent door een man die je volkomen vertrouwde.
Kan me best voorstellen dat dit heel moeilijk te verwerken is.
Het meisje wist dus van niks totdat men haar die filmpjes liet zien. Ze is dus niet direct door die viespeuk getraumatiseerd, maar door de mensen die 'confronteerden' met die filmpjes?quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |