Juryrechtspraak is wel interessant, heb het niet bestudeerd, maar dat is wat anders dan de situatie in Amerika.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:49 schreef GSbrder het volgende:
Democratie in rechtspraak eng? Het heeft voors en tegens.
Heb nog een leuke paper geschreven over lekenrechtspraak.
Gek als een deur vooral.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:53 schreef EchtGaaf het volgende:
@Whiskers2009: Gadaffi is een markant persoon
Las net?? Maar goed, je bent geen jurist natuurlijk..quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:52 schreef Holograph het volgende:
Ik las net dat Amerika ook gekozen rechters kent. Is dat nou zo'n unrechtstaat?
Rechtspraak dient onafhankelijk te zijn ja. Anders kan er invloed uitgeoefend worden op de rechters en dus de zaak. Dat is in mijn ogen bijzonder onwenselijk.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:52 schreef GSbrder het volgende:
Onafhankelijk is nogal dubbelzinnig natuurlijk. Is het slecht als de rechtspraak democratiseerd en waarom?
Ach dat heeft dan wel weer watquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:54 schreef Tem het volgende:
[..]
Neemt zijn eigen tent mee op staatsbezoek.
Onafhankelijk van wat? Het sentiment van het volk? Is het zo goed als rechtspraak enkel door een bepaalde bevolkingsgroep gesproken wordt en in hoeverre zijn zij volkomen onafhankelijk. Begrijp me goed, ik zie even geen alternatief, net zoals er geen alternatief is voor democratie of geld.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:55 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Rechtspraak dient onafhankelijk te zijn ja. Anders kan er invloed uitgeoefend worden op de rechters en dus de zaak. Dat is in mijn ogen bijzonder onwenselijk.
Ghadaffi is een dictator en een enge man.. Dat valt niet in mijn definitie van "markant"...quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:53 schreef EchtGaaf het volgende:
@Whiskers2009: Gadaffi is een markant persoon
Verrassing: ik ben ook tegen juryrechtspraakquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:54 schreef GSbrder het volgende:
Lekenrechtspraak in de states is sowieso apart natuurlijk, alle juryleden zijn tussen de 30 en 60, middenstanders en houden er bepaalde dogma's op na. Vooral zichtbaar bij pedofilie-zaken in de states.
Toen Ghadaffi boos was op de VS liet hij nucleair afval slingeren. Origineel.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ghadaffi is een dictator en een enge man.. Dat valt niet in mijn definitie van "markant"...
EG, wat HEB je vandaag??quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:55 schreef EchtGaaf het volgende:
Ik maak mij zorgen over Geert Wilders. Wat hij zei over rechters vond ik wel schokkend. Ik vrees dat hij aan kokervisie leidt. Best ernstig.
http://www.economist.com/node/16636027quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:52 schreef Holograph het volgende:
Mja, ik vind de Nederlandse rechtspraak sowieso beter dan de Amerikaanse, maar weet niet of dat met de juryrechtspraak te maken heeft. Het romaanse model spreekt me meer aan dan het anglo-saksische.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Verrassing: ik ben ook tegen juryrechtspraak
Nee, het moet mogelijk blijven om van geval tot geval een eigen afweging te maken. Je merkt nu dat agenten er tegen aan lopen dat er voor zaken vaste boetes staan die in het ene geval prima in verhouding zijn maar soms ook totaal de plank misslaan. Moet je een omatje die per ongelijk door rood rijdt even zwaar straffen als iemand die even extra gas geeft bij een rood stoplicht?quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef Holograph het volgende:
Kortom, het lijkt me beter dat we vanuit de wet minimumstraffen invoeren.
De laatste 6 jaar is hij een stuk gematigder.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ghadaffi is een dictator en een enge man.. Dat valt niet in mijn definitie van "markant"...
Er zitten inderdaad flinke nadelen aan.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:57 schreef JoaC het volgende:
[..]
http://www.economist.com/node/16636027
Onafhankelijk van wat zowel het volk vind als van wat de politiek vind. De betreffende zaak dient op zijn merites beoordeeld te worden, niet op sentimenten van deze of gene.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Onafhankelijk van wat? Het sentiment van het volk? Is het zo goed als rechtspraak enkel door een bepaalde bevolkingsgroep gesproken wordt en in hoeverre zijn zij volkomen onafhankelijk. Begrijp me goed, ik zie even geen alternatief, net zoals er geen alternatief is voor democratie of geld.
Op dit moment is het mogelijk om voor moord een taakstraf opgelegd te krijgen. Dit is ook een keer gebeurt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:58 schreef du_ke het volgende:
[..]
Nee, het moet mogelijk blijven om van geval tot geval een eigen afweging te maken. Je merkt nu dat agenten er tegen aan lopen dat er voor zaken vaste boetes staan die in het ene geval prima in verhouding zijn maar soms ook totaal de plank misslaan. Moet je een omatje die per ongelijk door rood rijdt even zwaar straffen als iemand die even extra gas geeft bij een rood stoplicht?
Lijkt me onwenselijk.
lees dat artikel eensquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef Holograph het volgende:
In Amerika heb je haast een rechtendiploma nodig om uit de cel te blijvenquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:58 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Mja, ik vind de Nederlandse rechtspraak sowieso beter dan de Amerikaanse, maar weet niet of dat met de juryrechtspraak te maken heeft. Het romaanse model spreekt me meer aan dan het anglo-saksische.
Heeft geen enkele zin. Pakkans verhogen is het enige wat zoden aan de dijk zou kunnen zetten.. Helaas onhaalbaar op dit momentquote:Op woensdag 16 februari 2011 23:56 schreef Holograph het volgende:
Niksquote:
Niks hoor, een paar $ will do.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:01 schreef JoaC het volgende:
In Amerika heb je haast een rechtendiploma nodig om uit de cel te blijven
Tja dat lijkt me afhankelijk van de casus. Ik zou er niet voor willen pleiten om altijd een minimum aantal jaren cel uit te delen voor moord.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Op dit moment is het mogelijk om voor moord een taakstraf opgelegd te krijgen. Dit is ook een keer gebeurt.
Huh? Jij wilt toch juist rechters verplichten bepaalde uitspraken te doen? Die plicht is er nu niet volgens mij.quote:Rechters worden nu verplicht straffen uit te delen die totaal niet te verantwoorden zijn voor de slachtoffers.
Deels wel maar wraak lijkt me niet het juiste argument voor het bepalen van de straffen.quote:Een straf is niet alleen bedoeld om het slachtoffer een 'tik op zijn vingers te geven', maar ook als genoegdoening voor eventuele slachtoffers.
Natuurlijk zitten er nadelen aan. Echter zal dit probleem zich in Nederland niet zo snel voordoen, aangezien we in Nederland met leegstand in de gevangenissen te maken hebben.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:57 schreef JoaC het volgende:
[..]
http://www.economist.com/node/16636027
Je kent het betreffende dossier niet.. EN je bent geen jurist..quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:00 schreef Holograph het volgende:
[..]
Op dit moment is het mogelijk om voor moord een taakstraf opgelegd te krijgen. Dit is ook een keer gebeurt.
Rechters worden nu verplicht straffen uit te delen die totaal niet te verantwoorden zijn voor de slachtoffers. Een straf is niet alleen bedoeld om het slachtoffer een 'tik op zijn vingers te geven', maar ook als genoegdoening voor eventuele slachtoffers.
Laat criminaliteit nou een groot sociaal-economisch element hebben...quote:
Bij Zembla lieten ze merken dat de straf totaal niet te verantwoorden was, dus daar ga ik dan ook maar vanuit.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:04 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Je kent het betreffende dossier niet.. EN je bent geen jurist..
Het is allemaal niet zo simpel als de kranten schrijven..
Dat ligt eraan. Als deze persoon de inbreker vervolgens 3 maanden in zijn kelder opsluit vin ik het nier raar als deze ook straf krijgt.quote:Behalve dat je het dan weer wél prettig zou vinden als een middenstander die zijn business "verdedigt"vrijgesproken zou worden als hij excessief geweld gebruikt wellicht..
We straffen in Nederland al jaren zwaarder.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:04 schreef Holograph het volgende:
[..]
Natuurlijk zitten er nadelen aan. Echter zal dit probleem zich in Nederland niet zo snel voordoen, aangezien we in Nederland met leegstand in de gevangenissen te maken hebben.
Voor lichte vergrijpen vind ik een taakstraf best goed hoor, maar wanneer het om zwaardere vergrijpen gaat vind ik het niet meer te verantwoorden tegenover de eventuele slachtoffers.
Ik post 'm nog maar een keer:quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:07 schreef JoaC het volgende:
[..]
We straffen in Nederland al jaren zwaarder.
Op zedenmisdrijven is wel terrein te winnen, maar preventie is lang niet volmaakt.
Meer agenten en meer (geld naar) rechters
Ik hou het er maar op dat je geen jurist bent, en de haken en ogen en subtiliteiten nooit zult kunnen snappen, omdat het nou eenmaal niet in 3 woorden op een forum uit te leggen is..quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:06 schreef Holograph het volgende:
[..]
Bij Zembla lieten ze merken dat de straf totaal niet te verantwoorden was, dus daar ga ik dan ook maar vanuit.
[..]
Dat ligt eraan. Als deze persoon de inbreker vervolgens 3 maanden in zijn kelder opsluit vin ik het nier raar als deze ook straf krijgt.
Toch mooi dat een discussie die begint met het veroordelen van Nijpels als boodschapper uitdraait op Zembla als bron.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:08 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik post 'm nog maar een keer:
http://zembla.vara.nl/Voo(...)845&cHash=5e8620b1c0
De Zembla-aflevering taakstraffen in: Moord, Doodslag; Taakstraf. Waarop ook wordt ingegaan op individuele gevallen. Kijk een keer en oordeel zelf.
Lieve jongen, die heb ik al eens gezien.. Met juristen die wél alle achtergronden kenden..quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:08 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik post 'm nog maar een keer:
http://zembla.vara.nl/Voo(...)845&cHash=5e8620b1c0
De Zembla-aflevering taakstraffen in: Moord, Doodslag; Taakstraf. Waarop ook wordt ingegaan op individuele gevallen. Kijk een eens keer en oordeel zelf.
Is dat CM in je UI???quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:11 schreef JoaC het volgende:
Holo, lees mijn laatste zin eens, dat pakt problemen pas echt aan.
quote:
Het ging over dat rechters strenger moeten gaan straffen, dan is een aflevering van Zembla toch zeker wel een goede bron.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:09 schreef du_ke het volgende:
[..]
Toch mooi dat een discussie die begint met het veroordelen van Nijpels als boodschapper uitdraait op Zembla als bron.
Nee, dat is het NIETquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:12 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het ging over dat rechters strenger moeten gaan straffe, dan is een aflevering van Zembla toch zeker wel een goede bron.
Allicht maar ik vond het wel opmerkelijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:12 schreef Holograph het volgende:
[..]
Het ging over dat rechters strenger moeten gaan straffe, dan is een aflevering van Zembla toch zeker wel een goede bron.
Waarom moet er meer geld naar rechters? Daar zie ik het nut niet echt van in..quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:11 schreef JoaC het volgende:
Holo, lees mijn laatste zin eens, dat pakt problemen pas echt aan.
Ik hoor van verschillende rechters dat ze handen tekort komen, of ze nou VVD of PvdA stemmen. Ze zeggen dat de rechtspraak hier onder lijdt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:13 schreef Holograph het volgende:
[..]
Waarom moet er meer geld naar rechters? Daar zie ik het nut niet echt van in..
quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:18 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik hoor van verschillende rechters dat ze handen tekort komen, of ze nou VVD of PvdA stemmen. Ze zeggen dat de rechtspraak hier onder lijdt.
quote:
Dat is ook zo. De hoeveelheid zaken die zij behandelen is echt belachelijk. Dan wordt er wel geklaagd door asielzoekers dat zij zo lang 'moeten' procederen, maar de meeste Nederlanders haken liever af dan dat zij het hele traject aflopen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:18 schreef JoaC het volgende:
[..]
Ik hoor van verschillende rechters dat ze handen tekort komen, of ze nou VVD of PvdA stemmen. Ze zeggen dat de rechtspraak hier onder lijdt.
Wat een activiteit op de vroege morgen...quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:21 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat is ook zo. De hoeveelheid zaken die zij behandelen is echt belachelijk. Dan wordt er wel geklaagd door asielzoekers dat zij zo lang 'moeten' procederen, maar de meeste Nederlanders haken liever af dan dat zij het hele traject aflopen.
DIt dus ook, maar een verkrachtingszaak of een moordzaak heeft hier ook last van.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:21 schreef Picchia het volgende:
[..]
Dat is ook zo. De hoeveelheid zaken die zij behandelen is echt belachelijk. Dan wordt er wel geklaagd door asielzoekers dat zij zo lang 'moeten' procederen, maar de meeste Nederlanders haken liever af dan dat zij het hele traject aflopen.
Enge man inderdaadquote:
Dus waarom?? "Markante kop'?quote:
Was uitgekeken op lege userpic, zocht iemand met mooie ogen, Marielle Tweebeeke viel af.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:24 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Dus waarom?? "Markante kop'?
Charles Manson FTW!quote:
quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:27 schreef JoaC het volgende:
[..]
Was uitgekeken op lege userpic, zocht iemand met mooie ogen, Marielle Tweebeeke viel af.
[..]
Charles Mansen FTW!
Omdat youtubefilmquote:
Klopt, ik faal dan ook keihardquote:MansOn toch??![]()
Ach, een "maniakaal uit zijn ogen kijkende gek" valt iig wel opquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:30 schreef JoaC het volgende:
[..]
Omdat youtubefilm
[..]
Klopt, ik faal dan ook keihard
Nee, en ik heb patent op Meneer de Uilquote:Op donderdag 17 februari 2011 00:42 schreef Whiskers2009 het volgende:
Nu ECHT "oogjes dicht en snaveltjes toe"???
Owh, ik dacht Betje??quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:46 schreef JoaC het volgende:
[..]
Nee, en ik heb patent op Meneer de Uil
Omdat beleidskaderanalysequote:Op donderdag 17 februari 2011 00:48 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Owh, ik dacht Betje??
En waarom is het hier zo slaapverwekkend stil dan??![]()
Enige toelichting??quote:
Cerbie??? Duurt dat dansen zoooo lang??quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:17 schreef Cerbie het volgende:
Kunnen kogels dikke hout penetreren?
Betyar?
Studie??quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:19 schreef Cerbie het volgende:
Zijn alweer even terug, maar ik kan natuurlijk niet meteen achter de pc kruipen![]()
Dit wordt een late-nightertje om een verslag af te maken.Ik hoor zacht gesnurk vanuit de slaapkamer, maar zit hier nog wel een uurtje.
Keuzevak, begin er nu al spijt van te krijgen..quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:21 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Studie??
Maar was het leuk??
Wat studeert Cerbie eigenlijk??quote:
quote:opleiding: Biomedical Sciences
Thanks!quote:
Dank!quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:56 schreef Cerbie het volgende:
Het gaat over het verzamelen en verwerken van milieudata in complexe computermodellen.
We omschrijven onszelf gekscherend als de artsen die geen patiënten willen zien, of degene die het medicijn bedenken waarna de artsen het gebruiken. Maar dat zijn alleen de diehard onderzoekers onder mijn medestudenten, ik heb meer aangestuurd op toegepaste arbeid- en milieukennis met wat beleidsadvisering.quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:57 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Thanks!
Geen idee wat ik me daarbij moet voorstellenZei de universitair geschoolde
Zoiets, als ik te specifiek ben, kost dat mijn anonimiteit op FOK!quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:00 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Enige toelichting??
JIJ bent bezig met een beleidskaderanalyse?
Gekozen rechters vind ik maar niks. Leidt tot corruptie.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:52 schreef Holograph het volgende:
Zonde van de deur.quote:Op donderdag 17 februari 2011 01:17 schreef Cerbie het volgende:
Kunnen kogels dikke hout penetreren?
Betyar?
Mwoah, een goed vonnis is in twee zinnen uit te leggen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 00:09 schreef Whiskers2009 het volgende:
[..]
Ik hou het er maar op dat je geen jurist bent, en de haken en ogen en subtiliteiten nooit zult kunnen snappen, omdat het nou eenmaal niet in 3 woorden op een forum uit te leggen is..
Niet jouw fout, wel jammer
Ik snap niet dat je zo'n rat kan bewonderen.quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:46 schreef EchtGaaf het volgende:
Straks Gadaffi weg. Weer een bijzondere man minder.
Nee, wij hebben geen ratten in de politiek....Elite die zichzelf verrijkt? Schijndemocratie. Verheerlijking van de marktquote:Op donderdag 17 februari 2011 08:44 schreef eriksd het volgende:
[..]
[..]
Ik snap niet dat je zo'n rat kan bewonderen.
Ach kijk naar Mubarak, die kerel had er genoeg van, gaf het stokje aan zijn beste "makker" de opperbevelhebber en gaat zelf lekker met miljarden aan het strand liggen. Eventuele vervolgingen uit de weg gaan om "gezondheidsklachten" en klaar is kees.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:02 schreef Tem het volgende:
Vreemd dit is nu de tweede al....smells like a setup
Ik las gister ergens dat Mubarak op die zondag dat de F-16's over het plein vlogen de tankcommandanten opdracht heeft gegeven om het plein schoon te vegen, maar dat weigerden ze.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach kijk naar Mubarak, die kerel had er genoeg van, gaf het stokje aan zijn beste "makker" de opperbevelhebber en gaat zelf lekker met miljarden aan het strand liggen. Eventuele vervolgingen uit de weg gaan om "gezondheidsklachten" en klaar is kees.
Geen democratie, geen vervolgingen, geen directe gevolgen voor het regime dat al zit, en een volk dat massaal gerickrolled is en blij staat te zijn.
Ik heb bijna medelijden met hun stupiditeit en naïviteit, let wel, bijna.
Rechtse mensen die het leuk vinden als een leider een land oplicht en bedriegt en alle mensen behalve zichzelf dom en naief noemen? Shocking.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach kijk naar Mubarak, die kerel had er genoeg van, gaf het stokje aan zijn beste "makker" de opperbevelhebber en gaat zelf lekker met miljarden aan het strand liggen. Eventuele vervolgingen uit de weg gaan om "gezondheidsklachten" en klaar is kees.
Geen democratie, geen vervolgingen, geen directe gevolgen voor het regime dat al zit, en een volk dat massaal gerickrolled is en blij staat te zijn.
Correct.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mwoah, het kan net zo makkelijk anders uitpakken. Ik zou de bevolking alleen op het hart willen drukken dat hun situatie niet verandert van de een op de andere dag. Dat moeten de Egyptenaren zich goed beseffen. Vrije verkiezingen zijn slechts het begin, er moet nog een hoop werk worden verzet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:06 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Correct.
Ik vermoed ook dat deze revolutie het Egyptische volk flink in hun gezicht terug komt. Jammer.
Het gros van het volk is onderontwikkeld en hun dagelijks leven barst uit zijn voegen van de religie. Denk je werkelijk dat ze zo rustig en rationeel de zaak kunnen overzien? Kom op.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:09 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Mwoah, het kan net zo makkelijk anders uitpakken. Ik zou de bevolking alleen op het hart willen drukken dat hun situatie niet verandert van de een op de andere dag. Dat moeten de Egyptenaren zich goed beseffen. Vrije verkiezingen zijn slechts het begin, er moet nog een hoop werk worden verzet.
Dat moeten we afwachten. Veel experts zijn voorzichtig optimistisch. Niemand ontkent dat het kan uitdraaien op een mislukking, maar voor mij is het glas altijd halfvol. Verder maakt het weinig verschil of het volk onderontwikkeld is. De Fransen die het koningshuis omver wierpen, waren eveneens onderontwikkeld. Belangrijkste is dat er straks een leider op staat die de kar trekt. Toegegeven, die is nog nergens te bekennen, maar de kans bestaat dat zij uit hun schulp kruipen in de aanloop naar de verkiezingen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:18 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Het gros van het volk is onderontwikkeld en hun dagelijks leven barst uit zijn voegen van de religie. Denk je werkelijk dat ze zo rustig en rationeel de zaak kunnen overzien? Kom op.
Bij de eerste tekenen van onvrede barst de ellende weer los.
Leuk man.quote:Straks, als het zover is, zal ik je eraan herinneren met "told you so".
Ze hebben nu 300 doden door het rellen teweeg gebracht en de scepter van de macht ligt bij een Generaal, en (ra ra hoe toevallig) het grootste vriendje en schoothondje van Mubarak.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:05 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Rechtse mensen die het leuk vinden als een leider een land oplicht en bedriegt en alle mensen behalve zichzelf dom en naief noemen? Shocking.
Revoluties zijn bij uitstek de aangelegenheid voor "leiders" om zich uit de massa te onttrekken en op te staan. Het hoeft er maar 1 te zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:24 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat moeten we afwachten. Veel experts zijn voorzichtig optimistisch. Niemand ontkent dat het kan uitdraaien op een mislukking, maar voor mij is het glas altijd halfvol. Verder maakt het weinig verschil of het volk onderontwikkeld is. De Fransen die het koningshuis omver wierpen, waren eveneens onderontwikkeld. Belangrijkste is dat er straks een leider op staat die de kar trekt. Toegegeven, die is nog nergens te bekennen, maar de kans bestaat dat zij uit hun schulp kruipen in de aanloop naar de verkiezingen.
Verder is de bevolking lang niet zo simpel als jij doet overkomen. Ben verschillende malen in Cairo geweest en heb mij daar altijd zeer welkom gevoeld.
Jij pakt een incident om miljoenen mensen in een hokje te drukken? Begrijp me niet verkeerd, ik probeer het niet te bagettaliseren, maar dat een paar klootzakken niet met hun poten van de dame af kunnen blijven, betekent niet dat de revolutie ten dode is opgeschreven. Ik heb ook zat fatsoenlijke mensen voor de camera zien verschijnen. Daarnaast heb ik familie wonen in Egypte, dus ik heb wel enig idee hoe de mensen daar zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:30 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Revoluties zijn bij uitstek de aangelegenheid voor "leiders" om zich uit de massa te onttrekken en op te staan. Het hoeft er maar 1 te zijn.
En wat zien we? Ze grijpen de revolutie aan om een Amerikaanse lekkere reporter aan te randen.
Need to say more?
Doe jij dat niet dagelijks met alle PVV'ers?quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Jij pakt een incident om miljoenen mensen in een hokje te drukken?
Als miljoenen Egyptenaren op een partij stemmen die pleit voor de onderdrukking van vrouwen en het stenigen van ongelovigen, dan aarzel ik geen moment om deze mensen in een hokje te drukken, dat klopt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:37 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Doe jij dat niet dagelijks met alle PVV'ers?
Je had beter niets kunnen zeggen en gewoon je hoofd moeten knikken, als je tenminste jezelf goed kent.
Bij de PVV zie jij enkel "haat tegen moslims, nazi/hitler gedrag".quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:40 schreef KoosVogels het volgende:
Zo ook bij PVV'ers. Ik vind de opvattingen van de partij abject en ik reken de mensen die op de PVV stemmen daarom op af.
Als jij stemt op een partij die actief streeft naar een koran- of een hoofddoekenverbod, een bouwstop voor moskeeen en nog meer moslimonvriendelijke maatregelen, dan vereenzelvig jij je met deze standpunten. Of je het nou wil of niet. Als jij niks tegen moslims hebt en vindt dat zij niet zoveel recht hebben om in vrijheid hun geloof te belijden, dan stem je geen PVV. Klaar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:42 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Bij de PVV zie jij enkel "haat tegen moslims, nazi/hitler gedrag".
Dat mensen zo helemaal niet denken wil je niets van weten. Wat dat betreft ben je niets beter dan de mensen die je veroordeelt.
Wat een dom uitgangspunt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:46 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Als jij stemt op een partij die actief streeft naar een koran- of een hoofddoekenverbod, een bouwstop voor moskeeen en nog meer moslimonvriendelijke maatregelen, dan vereenzelvig jij je met deze standpunten. Of je het nou wil of niet. Als jij niks tegen moslims hebt en vindt dat zij niet zoveel recht hebben om in vrijheid hun geloof te belijden, dan stem je geen PVV. Klaar.
Het gaat hier echter niet om het doortrekken van een stuk snelweg of het beperken van de uitkeringen. Nee, we hebben het over standpunten die erop zijn gericht om moslims te benadelen. Dat vind ik niet van hetzelfde niveau als de genoemde voorbeelden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:51 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Wat een dom uitgangspunt.
Je weet heel goed dat je het nooit volledig eens hoeft te zijn met 1 partij maar toch ervoor kiest. Je laat wederom heel goed je oogkleppen zien hier.
Waarom nou weer zo flauw? Je doet alsof ik hel vreemde dingen zeg. Het is toch vreemd om PVV te stemmen en vervolgens te zeggen; ja, maar moslims vind ik eigenlijk heel have mensen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:56 schreef GSbrder het volgende:
Elke PvdA-stemmer vereenzelvigd zich met orale bevrediging in een tochtige fietsenkelder, wachtgeldfraude, alcoholgebruik in het verkeer, machtsmisbruik, gescheld en exorbitante declaraties etc etc
Vraag: heb je ook zoveel compassie met benadeelde uitkeringsgerechtigden?quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat hier echter niet om het doortrekken van een stuk snelweg of het beperken van de uitkeringen. Nee, we hebben het over standpunten die erop zijn gericht om moslims te benadelen. Dat vind ik niet van hetzelfde niveau als de genoemde voorbeelden.
Ik wel. Daarom stem ik geen VVD/CDA/PVV.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:58 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Vraag: heb je ook zoveel compassie met benadeelde uitkeringsgerechtigden?
Ik vind het niet flauw. Ik ben geen PVV'er en heb niets met Wilders, maar op z'n ergst vind ik hem een populist. Anti-moslimstandpunten zo overdreven veroordelen vind ik een beetje hypocriet, als je ziet wat voor standpunten PvdA en SP er op nahouden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:57 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Waarom nou weer zo flauw? Je doet alsof ik hel vreemde dingen zeg. Het is toch vreemd om PVV te stemmen en vervolgens te zeggen; ja, maar moslims vind ik eigenlijk heel have mensen.
Ik vind het bijvoorbeeld walgelijk dat allochtonen, met name moslims, een voordeel positie hebben in Nederland. Krijgen meer gedaan omdat het zo politiek correct is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:53 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Het gaat hier echter niet om het doortrekken van een stuk snelweg of het beperken van de uitkeringen. Nee, we hebben het over standpunten die erop zijn gericht om moslims te benadelen. Dat vind ik niet van hetzelfde niveau als de genoemde voorbeelden.
En welke posities zijn dat?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:00 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Ik vind het bijvoorbeeld walgelijk dat allochtonen, met name moslims, een voordeel positie hebben in Nederland. Krijgen meer gedaan omdat het zo politiek correct is.
Om te kotsen. Moet wat tegen gedaan worden.
Voila, leef je uit.
Noem eens een aantal van die standpunten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:00 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik vind het niet flauw. Ik ben geen PVV'er en heb niets met Wilders, maar op z'n ergst vind ik hem een populist. Anti-moslimstandpunten zo overdreven veroordelen vind ik een beetje hypocriet, als je ziet wat voor standpunten PvdA en SP er op nahouden.
Anti-PVV-standpunten en/of anti-bankiers-standpunten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Noem eens een aantal van die standpunten.
Want de partijen willen PVV'ers een deel van hun rechten ontnemen of hun wil aan hen opleggen? En bankiers, moeten die hun stropdassen afdoen, of wat is het?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:04 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Anti-PVV-standpunten en/of anti-bankiers-standpunten.
De afbraak van de sociale zekerheid voor de arbeiders is nu echt begonnen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:03 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
http://www.nu.nl/economie(...)enstenrichtlijn.html
Eens met het CDA. Voor de eerste keer sinds 1999.
Wat?! Afbraak aan de professionele werkomgeving, gij schavuit!quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En bankiers, moeten die hun stropdassen afdoen, of wat is het?
Een verbod op bonussen is toch een ernstige vrijheidsinperking.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:06 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Want de partijen willen PVV'ers een deel van hun rechten ontnemen of hun wil aan hen opleggen? En bankiers, moeten die hun stropdassen afdoen, of wat is het?
Nou en, een autochtone man zijn geeft je meer voordeel dan welke maatregel om vrouwen of allochtonen te bevorderen ooit zullen doen. Alleen is dat geen regel op papier en vergeet je dat dat zo is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:00 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Ik vind het bijvoorbeeld walgelijk dat allochtonen, met name moslims, een voordeel positie hebben in Nederland. Krijgen meer gedaan omdat het zo politiek correct is.
Om te kotsen. Moet wat tegen gedaan worden.
Voila, leef je uit.
Nee, de afwezigheid van de stropdas juist wel.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:12 schreef Picchia het volgende:
De stropdas is de domste uitvinding ooit.
Het enige voordeel van het zijn van een allochtone man is dat je waarschijnlijk ambitieuzer bent aangelegd. En eerder geneigd bent de kansen te pakken die de Nederlandse samenleving je aanreikt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:14 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Nou en, een autochtone man zijn geeft je meer voordeel dan welke maatregel om vrouwen of allochtonen te bevorderen ooit zullen doen. Alleen is dat geen regel op papier en vergeet je dat dat zo is.
Dat is een SP-standpunt. Een die ik overigens niet deel, maar ik stem dan ook geen SP. Maar wat is nou precies het probleem? Het is niet alsof jij en andere rechtsen je positief uitlaten over de SP en haar stemmers. Ik zie regelmatig voorbijkomen dat SP'ers dom zijn. Maar als ik vervolgens PVV'ers beoordeel op hetgeen ik als verwerpelijk beschouw, dan is dat plots onterecht.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Een verbod op bonussen is toch een ernstige vrijheidsinperking.
Vergelijkbaar met een hoofddoekjes-verbod.
Het heeft alleen een esthetische waarde. Daar heeft hooguit een verkoper baat bij. Maar andere mensen werken echt niet prettiger of beter wanneer zij een verstikkende strop om hun nek hebben. Dat maakt het werk alleen maar ondraaglijker.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, de afwezigheid van de stropdas juist wel.
Ik verwijt SP'ers hooguit een gebrek aan economisch inzicht, voor de rest zullen ze best idealistisch zijn en een bepaalde onvrede onder de samenleving verwoorden. Maar waar ik socialisten en marxisten als onderdeel zie van een democratisch bestel, zou Wilders worden afgeschilderd als iets dat 'echt niet kan' 'extreem-rechts' of 'racistisch' is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:16 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat is een SP-standpunt. Een die ik overigens niet deel, maar ik stem dan ook geen SP. Maar wat is nou precies het probleem? Het is niet alsof jij en andere rechtsen je positief uitlaten over de SP en haar stemmers. Ik zie regelmatig voorbijkomen dat SP'ers dom zijn. Maar als ik vervolgens PVV'ers beoordeel op hetgeen ik als verwerpelijk beschouw, dan is dat plots onterecht.
Dan koop je gewoon de verkeerde overhemden of knoop je je das volkomen verkeerd. Amateurisme ten top.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het heeft alleen een esthetische waarde, maar mensen werken echt niet prettiger of beter wanneer zij een verstikkende strop om hun nek hebben. Dat maakt het werk alleen maar ondraaglijker.
Of jij koopt de verkeerde overhemden en maakt je stropdas niet goed vast. Amateurisme ten top.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dan koop je gewoon de verkeerde overhemden of knoop je je das volkomen verkeerd. Amateurisme ten top.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:20 schreef Picchia het volgende:
[..]
Het heeft alleen een esthetische waarde. Daar heeft hooguit een verkoper baat bij. Maar andere mensen werken echt niet prettiger of beter wanneer zij een verstikkende strop om hun nek hebben. Dat maakt het werk alleen maar ondraaglijker.
Als je nou eerst wat geschiedenis op doet is deze onzin helemaal niet nodig.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:23 schreef betyar het volgende:
Stropdassen zijn uitgevonden door bazen die hun strevertjes wat strakker willen houden.
Ik heb nooit beweerd dat de PVV geen bestaansrecht heeft. Van mij mag hij een plekje hebben in ons democratisch stelsel en ik ben bovendien geen voorstander van de veroordeling van Wilders. Maar mag ik mij daarom niet fel uitspreken over het PVV-electoraat? Kom op zeg.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:20 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik verwijt SP'ers hooguit een gebrek aan economisch inzicht, voor de rest zullen ze best idealistisch zijn en een bepaalde onvrede onder de samenleving verwoorden. Maar waar ik socialisten en marxisten als onderdeel zie van een democratisch bestel, zou Wilders worden afgeschilderd als iets dat 'echt niet kan' 'extreem-rechts' of 'racistisch' is.
Ik ben het waarschijnlijk net zo oneens met extreem-links als jij met extreem-rechts, want wat dat betreft zijn we vrij gematigd, maar waarom moet Wilders veroordeeld worden? Waarom zijn de partijpunten verwerpelijk en zelfs crimineel, terwijl een veroordeling van Wilders nu verder gaat dan enige aantijging die Marijnissen of Roemer hebben gekregen. Dat vind ik apart. Links zou idealistisch zijn, geweldadig of niet. Rechts per definitie racistisch.
Zo'n tokkie-look, nee dank.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:22 schreef Picchia het volgende:
[..]
Of jij koopt de verkeerde overhemden en maakt je stropdas niet goed vast. Amateurisme ten top.
Leuke oneliner, maar stropdassen worden niet om dezelfde redenen gedragen als waarvoor zij oorspronkelijk bedoelt waren. Dus waarom zou ik mij daar mee bezigen?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:23 schreef Maatregel het volgende:
[..]
[..]
Als je nou eerst wat geschiedenis op doet is deze onzin helemaal niet nodig.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:23 schreef Maatregel het volgende:
[..]
[..]
Als je nou eerst wat geschiedenis op doet is deze onzin helemaal niet nodig.
Tja, persoonlijke voorkeur. Van mij hoeft niet iedereen er even modieus bij te lopen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo'n tokkie-look, nee dank.
Maar serieus, zo verstikkend en beperkend is het nou ook weer niet. Bovendien staat het veel beter op de werkvloer, als ik ergens een hekel aan heb is het personeel dat op komt dagen alsof ze het vliegtuig van Chersonissos net zijn uitgestapt.
Oh, dat mag wel. Ik dacht even dat je, net als een hoop politiek-correcte linkse users, voor uitsluiting van Wilders aan regeringsdeelname was en hem graag veroordeeld zag voor racisme.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:25 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik heb nooit beweerd dat de PVV geen bestaansrecht heeft. Van mij mag hij een plekje hebben in ons democratisch stelsel en ik ben bovendien geen voorstander van de veroordeling van Wilders. Maar mag ik mij daarom niet fel uitspreken over het PVV-electoraat? Kom op zeg.
"Modieus" is dan ook geen issue op kantoor, strak in pak en business attire. Klaar.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:29 schreef Picchia het volgende:
[..]
Tja, persoonlijke voorkeur. Van mij hoeft niet iedereen er even modieus bij te lopen.
Nee de stropdas is een achterlijk kledingstuk. Ik loop alle werkdagen in een pak. De stropdas heeft geen toegevoegd waarde.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:15 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Nee, de afwezigheid van de stropdas juist wel.
Het staat beter en netter en formeler.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:36 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Nee de stropdas is een achterlijk kledingstuk. Ik loop alle werkdagen in een pak. De stropdas heeft geen toegevoegd waarde.
Dat beter staan is gelukkig subjectief :p Op een of andere manier wantrouw ik mensen met een stropdas altijd.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zo'n tokkie-look, nee dank.
Maar serieus, zo verstikkend en beperkend is het nou ook weer niet. Bovendien staat het veel beter op de werkvloer, als ik ergens een hekel aan heb is het personeel dat op komt dagen alsof ze het vliegtuig van Chersonissos net zijn uitgestapt.
In situaties waarin dat een formele setting gewenst is kan ik me voorstellen dat je een stropdas draagt. Maar dat is in 95% vd gevallen niet waar. Wat is de toegevoegde waarde van bellen of werken achter je bureau met een stropdas om? Zelfs tijdens het overleggen met je collega's is dat niet handig. Bovendien werkt het hetzelfde als met schooluniformen, na een korte periode van gewenning gedraagd iedereen zich weer net zo boerelullerig als daarvoor. Daarom is het beter het dragen van een stropdag een uitzondering te laten zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het staat beter en netter en formeler.
Dat is juist waar ik op doelde wanneer ik er naar verwees als modeverschijnsel. Vroeger droeg iedereen een hoed om diezelfde reden: het was net en formeel. Maar wanneer mensen er mee kappen dan zullen die eigenschappen gewoon aan een andere kledingdracht worden toegekend. Nu is een hoed dragen op je werk in een professionele setting vaak not done. Dat kunnen we ook met de stropdas laten gebeuren. De stropdas heeft in dit opzicht ook iets weg van de hoofddoek. Het is niet echt praktisch, maar heeft wel een bepaalde symboliek.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:37 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Het staat beter en netter en formeler.
Ik ben veel op pad, maar draag vrijwel nooit een stropdas.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:42 schreef ethiraseth het volgende:
Mensen die op kantoor werken, niet in contact komen met klanten maar toch de hele dag in pak en stropdas lopen.
Denken dat mensen op kantoor automatisch die functies bekleden.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:42 schreef ethiraseth het volgende:
Mensen die op kantoor werken, niet in contact komen met klanten maar toch de hele dag in pak en stropdas lopen.
Waarom gaat iedereen er hier vanuit dat 't automatisch over callcenter medewerkers gaat ofzo?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:42 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
In situaties waarin dat een formele setting gewenst is kan ik me voorstellen dat je een stropdas draagt.
Dat is jouw interpretatie niet de mijne.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Waarom gaat iedereen er hier vanuit dat 't automatisch over callcenter medewerkers gaat ofzo?
ik heb geen functie genoemd dus waarom maak je meteen aannames?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Denken dat mensen op kantoor automatisch die functies bekleden.
Ik ben van mening dat consultants altijd zo gekleed moeten zijn.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:45 schreef Rock_de_Braziliaan het volgende:
[..]
Dat is jouw interpretatie niet de mijne.Ik heb het over een consultingsetting.
En ik niet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat consultants altijd zo gekleed moeten zijn.
Valt het op dat hij geen stropdas draagt?quote:
Mensen die zich zo kleden en zo gedragen qua kantoor voorschriften komen dan ook nooit ver in de top. Ja, Prins Claus kon het maken, omdat hij er binnen is gekomen door te trouwen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:49 schreef GSbrder het volgende:
Ik ben van mening dat zodra je echt aan de top zit je ook in pyjama op werk kan komen.
Hij draagt een Bowtie.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:50 schreef Picchia het volgende:
[..]
Valt het op dat hij geen stropdas draagt?
En Steve Jobsquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:50 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Mensen die zich zo kleden en zo gedragen qua kantoor voorschriften komen dan ook nooit ver in de top. Ja, Prins Claus kon het maken, omdat hij er binnen is gekomen door te trouwen.
Het is me ook niet om succes of uitstraling daarvan te doen, maar je hebt verder gelijk hoor.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:51 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En Steve Jobs
Nee, zonder dollen, een pak is een noodzakelijke voorloper van succes, maar je ziet niet aan zijn/haar outfit hoe succesvol hij daadwerkelijk is geworden.
Is dat zo? Fuck.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:51 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hij draagt een Bowtie.
Wel dus.
Ja, helaas pre-HD tijdperk, maar nog wel net zichtbaar.quote:
Denk het maar weg. Valt het nu nog op?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:53 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, helaas pre-HD tijdperk, maar nog wel net zichtbaar.
Eigenlijk wel.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:53 schreef Picchia het volgende:
[..]
Denk het maar weg. Valt het nu nog op?
Ga je gang, van mij heb je geen toestemming nodig.quote:
Het positieve van Cohen was dat hij de PvdA nog meer ten gronde richtte.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:20 schreef ethiraseth het volgende:
Ach, jij zal sowieso nooit iets positiefs over Cohen of iets negatiefs over iemand van het CDA of VVD zeggen, dus dat zegt me niks.
Het debat van gisteren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:33 schreef Zeeland het volgende:
Waar hebben jullie het over? Ik kijk P&W en niet het debat, dus ik krijg Cohen niet te zien.
Nu zap ik hierheen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:34 schreef Morendo het volgende:
[..]
Het debat van gisteren.
http://player.omroep.nl/?aflID=12184065&silverlight=true
Cohen was juist verrassend goed. Paar vreemde opmerkingen daargelaten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:15 schreef Morendo het volgende:
Cohen was wel weer heel slecht gisteren he.
Klopt. Hij is over zijn top.quote:Op donderdag 17 februari 2011 14:45 schreef Zeeland het volgende:
Pechtold brengt zijn stelling slecht. Het valt tegen.
Je kan ook zonder pak er prima uitzien. Nette schoenen (niet van die hollandse vierkantepunten dingen), goede broek, trui met overhemd en klaar. Goed horloge dan in mijn geval erbijquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:43 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben veel op pad, maar draag vrijwel nooit een stropdas.
Kijk, met zulke tips kun je wat.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:25 schreef eriksd het volgende:
Sowieso moet je het pak dragen, het pak niet de drager.
Ik bespeur sarcasme.quote:Op donderdag 17 februari 2011 15:29 schreef Morendo het volgende:
[..]
Kijk, met zulke tips kun je wat.
Serieus? Dus alle functionele kledingstukken van vroeger uit draag jij niet meer?quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:26 schreef Picchia het volgende:
[..]
Leuke oneliner, maar stropdassen worden niet om dezelfde redenen gedragen als waarvoor zij oorspronkelijk bedoelt waren. Dus waarom zou ik mij daar mee bezigen?
Techneuten in pak wantrouw ik ten zeerste.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:47 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat consultants altijd zo gekleed moeten zijn.
Haha, u heeft een punt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:09 schreef Tem het volgende:
[..]
Techneuten in pak wantrouw ik ten zeerste.
Ik koop nooit kleding. Mijn vrouw koopt voor mij altijd de kleding, behalve mijn trouwpak dat heb ik zelf uitgezocht..quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:25 schreef ethiraseth het volgende:
als ik op pad ga om kleren te kopen kom ik meestal thuis met boeken in plaats van kleren.
Tuinbroeken zeker.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:25 schreef ethiraseth het volgende:
als ik op pad ga om kleren te kopen kom ik meestal thuis met boeken in plaats van kleren.
Welke kleur had dat trouwpak dan, iets gewaagds?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:28 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik koop nooit kleding. Mijn vrouw koopt voor mij altijd de kleding, behalve mijn trouwpak dat heb ik zelf uitgezocht..
is dat het beste wat je kan?quote:
Ik gok zo'n Austin Powers pak.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Welke kleur had dat trouwpak dan, iets gewaagds?
Ik vond hem wel leuk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
is dat het beste wat je kan?
Ik las broeken ipv boeken. Serieus.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:34 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
is dat het beste wat je kan?
Ook niet voor horloges e.d.?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee echt, ik ga nooit winkelen.
Saai.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee echt, ik ga nooit winkelen.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:33 schreef Morendo het volgende:
[..]
Welke kleur had dat trouwpak dan, iets gewaagds?
Was echt een mooi pak hoor. Zwarte smoking met een wit overhemd met manchetknopen en een lichtblauw gilet met idem beflap.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:34 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik gok zo'n Austin Powers pak, met Jabeau.
Nee, met boeken kopen ben je wel een echte kerel.quote:
Dat trouwpak had je dus beter ook door je vrouw kunnen laten kopen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:40 schreef betyar het volgende:
[..]
[..]
Was echt een mooi pak hoor. Zwarte smoking met een wit overhemd met manchetknopen en een lichtblauw gilet met idem beflap.
Nope.Alleen gereedschappen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ook niet voor horloges e.d.?
Hm, kan me er weinig bij voorstellen eigenlijk, maar oke dat kan. Wat doe je eigenlijk in het dagelijks leven?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Nope.Alleen gereedschappen.
Ik ben 10 jaar geleden een paar keer mee geweest wat een drama, ik doe dat echt nooit meer.
Wat een saaie man ben jij zeg.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:42 schreef betyar het volgende:
[..]
Nope.Alleen gereedschappen.
Ik ben 10 jaar geleden een paar keer mee geweest wat een drama, ik doe dat echt nooit meer.
Hoezo?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:42 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Dat trouwpak had je dus beter ook door je vrouw kunnen laten kopen.
Eigenlijk ben ik timmerman, nu ben ik al een tijdje uit de running, maar heb goede hoop na de operatie eergisteren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:43 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hm, kan me er weinig bij voorstellen eigenlijk, maar oke dat kan. Wat doe je eigenlijk in het dagelijks leven?
Ah ok, je was thuiswerkend of?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:44 schreef betyar het volgende:
[..]
Eigenlijk ben ik timmerman, nu ben ik al een tijdje uit de running, maar heb goede hoop na de operatie eergisteren.
Nee in loondienst alleen die goede orthopedische chirurgen hier in Den Bosch hebben met me lopen fucken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:46 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ah ok, je was thuiswerkend of?
Ah dat is minder inderdaad, nou hoop dat 't goed komt voor je.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:47 schreef betyar het volgende:
[..]
Nee in loondienst alleen die goede orthopedische chirurgen hier in Den Bosch hebben met me lopen fucken.
Ik beoordeel de waarde van een persoon aan de omvang en inhoud van hun boekencollectie.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:41 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Nee, met boeken kopen ben je wel een echte kerel.
quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik beoordeel de waarde van een persoon aan de omvang en inhoud absentie van hun boekencollectie.
Handtekening hebbe?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik beoordeel de waarde van een persoon aan de omvang en inhoud van hun boekencollectie.
Ik heb o.a. "Amerikanische cichliden kleine buntbarsche" van Horst Linke en Wolfgang Staeck. Ben ik nu cool?quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:51 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Ik beoordeel de waarde van een persoon aan de omvang en inhoud van hun boekencollectie.
Zie daar de reden dat ik geen rechtse mensen date.quote:
Mijn laatste aanwinst is de Revelation Space serie van Reynoldsquote:Op donderdag 17 februari 2011 16:55 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn nieuwste additie: "Decision Points, by George W. Bush".
Hoor ik er nu ook bij?
Politieke overtuiging maakt voor mij weinig uit met daten, zolang ze de mijne maar respecteren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:55 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Zie daar de reden dat ik geen rechtse mensen date.
Precies. Beetje triest toch om daar naar te kijken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:57 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Politieke overtuiging maakt voor mij weinig uit met daten, zolang ze de mijne maar respecteren.
Alles is gekleurd, Joost Zwagerman.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:57 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Mijn laatste aanwinst is de Revelation Space serie van Reynolds
Precies, de leukste mensen zijn anders van mening. Lijkt me zo verdomd saai om de hele dag naast elkaar te zitten en te zeggen "inderdaad" en daar is de kous weer mee af. Bah.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:57 schreef mlg het volgende:
[..]
Precies. Beetje triest toch om daar naar te kijken.
Welke wil je. Heb een hele collectie anatomieboeken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:00 schreef betyar het volgende:
En Atlas van de mensheid mag in geen een boekenkast ontbreken.
CDA'ertje hier. Nog een PVV'er erbij en we kunnen het kabinet naspelen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:00 schreef eriksd het volgende:
Edje bevalt het kennelijk. Bet heeft een PVV'ert in huis
Ik vind het persoonlijk geen eens leuk om telkens met elkaar over politiek te praten. Discussiëren over politiek is leuk, maar de hele politiek maakt maar zo'n klein deel uit van mijn leven. Mensen met zo'n politieke obsessie, of het nou links of rechtsom is, vind ik ook maar vreemd.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:58 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, de leukste mensen zijn anders van mening. Lijkt me zo verdomd saai om de hele dag naast elkaar te zitten en te zeggen "inderdaad" en daar is de kous weer mee af. Bah.
Niet die soort. Ik heb : De volken van de aarde hun herkomst, religie en beschaving.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Welke wil je. Heb een hele collectie anatomieboeken.
Ik snap deze niet helemaal.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:00 schreef eriksd het volgende:
Edje bevalt het kennelijk. Bet heeft een PVV'ert in huis
Dat Ethiraseth alleen maar gelijkgestemden in omgeving wil, en jij wat meer afwisseling thuishebt. Je vrouw kwam toch laatst op de PVV uit bij de stemwijzer?quote:
Hier precies hetzelfde op de industrie boeken en autobiografien van mensen naquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:03 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn collecties zijn redelijk saai denk ik, bladen als Economist, Time en The Spectator. Aangevuld door boeken over management, financiën, marketing en consultancy. Daarnaast nog wat handelsboeken, industrie boeken en uiteraard wat niet ontbreken mag; autobiografien van mensen die ik interessant vind.
Oh dat zeker, maar 't leuke is dat ik nooit meer weet waar gesprekken nou precies over gingen. Ik heb nooit zo'n lijstje onderwerpen, en heb de meest levendige discussies, en dan ineens "goh, waar ging 't ook allemaal alweer over?"quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:01 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik vind het persoonlijk geen eens leuk om telkens met elkaar over politiek te praten. Discussiëren over politiek is leuk, maar de hele politiek maakt maar zo'n klein deel uit van mijn leven. Mensen met zo'n politieke obsessie, of het nou links of rechtsom is, vind ik ook maar vreemd.
Nee VVD dacht ik, hier in brabant dan.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:04 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat Ethiraseth alleen maar gelijkgestemden in omgeving wil, en jij wat meer afwisseling thuishebt. Je vrouw kwam toch laatst op de PVV uit bij de stemwijzer?
Best interessant om te zien hoe grote mensen in onze geschiedenis zelf dachten over hun beslissingen en uitvindingen en handelswijzen, en wat ze daartoe bewoog. Desnoods maar gewoon biografien, maar toch.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:04 schreef mlg het volgende:
[..]
Hier precies hetzelfde op de industrie boeken en autobiografien van mensen na
Ja precies. Mijn vriendin is een Duitse, dus meestal gaat de discussie over de vergelijking tussen onze landen. Daarnaast heb ik in Finland gewoond en zij in Denemarken, dus de discussies gaan meestal vrij internationaal.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:04 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh dat zeker, maar 't leuke is dat ik nooit meer weet waar gesprekken nou precies over gingen. Ik heb nooit zo'n lijstje onderwerpen, en heb de meest levendige discussies, en dan ineens "goh, waar ging 't ook allemaal alweer over?"
Beetje flexibiliteit, heerlijk.
Precies, ik heb ook veel in het buitenland gewoond, en het is perfect "voer" voor de discussies vaak. Grappig dat onze "stijl" wel overeen komt op die manier.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:06 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja precies. Mijn vriendin is een Duitse, dus meestal gaat de discussie over de vergelijking tussen onze landen. Daarnaast heb ik in Finland gewoond en zij in Denemarken, dus de discussies gaan meestal vrij internationaal.
Haha ja, dat het je ook automatisch rechts maakt als je zo'n brede horizon hebt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:07 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Precies, ik heb ook veel in het buitenland gewoond, en het is perfect "voer" voor de discussies vaak. Grappig dat onze "stijl" wel overeen komt op die manier.
Twee boeken van Tom Clancy, verder veel boeken over ww2 en holocaust. Aquarium- tuinboeken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:03 schreef Voorschrift het volgende:
Mijn collecties zijn redelijk saai denk ik, bladen als Economist, Time en The Spectator. Aangevuld door boeken over management, financiën, marketing en consultancy. Daarnaast nog wat handelsboeken, industrie boeken en uiteraard wat niet ontbreken mag; autobiografien van mensen die ik interessant vind.
Plezierboeken eigenlijk alleen Dan Brown.
Ik heb ook ergens iets van Tom Clancy staan, splintercell eerste deel.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:08 schreef betyar het volgende:
[..]
Twee boeken van Tom Clancy, verder veel boeken over ww2 en holocaust. Aquarium- tuinboeken.
Staat van Orde en Contra-Commandoquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik heb ook ergens iets van Tom Clancy staan, splintercell eerste deel.
Nooit van gehoord, maar volgens mij zijn, zijn boeken ook niet mijn stijl.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:13 schreef betyar het volgende:
[..]
Staat van Orde en Contra-Commando
Lol. Ik zat je af te zeiken natuurlijk. Gewoon mee lachen.quote:
- Nillisquote:rrrrrrrrrdfklllllpooolpplooooo
Niemand die mij condoleert met mijn overleden Ipod?quote:
Nee.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Niemand die mij condoleert met mijn overleden Ipod?
Het is ook iPodquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Wie/Wat is niet vervangbaar?quote:
Met 55 gig jaren 80 classics.quote:
Ze liep over mijn toetsenbord.quote:
Ow.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:33 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ze liep over mijn toetsenbord.
Ik niet.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
afzeiken is echt lachenquote:Op donderdag 17 februari 2011 17:26 schreef Maatregel het volgende:
[..]
Lol. Ik zat je af te zeiken natuurlijk. Gewoon mee lachen.
We gaan allemaal dood en worden vervangen door een nieuwe generatie.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:35 schreef EchtGaaf het volgende:
[..]
Een mensenleven. Een dierenleven. Elk leven is uniek. Een ipod is een dood ding.
Ik dacht dat jij altijd lachte.quote:
Oooh ja klopt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:37 schreef Zeeland het volgende:
[..]
Ik dacht dat jij altijd lachte.
Topic faalt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 17:38 schreef Cerbie het volgende:
Katten
Kattenkots - een kleine analyse
quote:Op zondag 11 oktober 2009 15:13 schreef tonja het volgende:
De luchtalarm kotser.
De luchtalarmkotser kondigt het ledigen van de maag aan door minutenlang OOHHWOOOHHHWWOOOHHWWOOHWWOOOHWWOOOHW te roepen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |