Ik ben wel heel benieuwd naar jouw bron want mijn wetboek hanteert een leeftijdsgrens van 14 jaar.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:24 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Je kan wel nee schudden maar tenzij de rechter beslist de 15jarige als volwassene te behandelen..
doe even normaal. een paar posts boven je heb ik de juiste link geplaatst waarin t kind veroordeeld wordt.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:27 schreef brulaap112 het volgende:
[..]
Je bent wel hardnekkig dom he? De ouders van het kind zijn de gedaagden. Niet het kind.
De procedure ging of de gedaagden (ouders) toezicht hadden moeten houden cq verantwoordelijk zijn voor wat de 15jarige doet.
De conclusie is dat [gedaagden] geen verwijt treft dat de inbreuk op het auteursrecht niet is belet. De vorderingen zullen daarom worden afgewezen.
Dit heeft hij dus verloren, verder staat er niks over dat de 15-jarige niet verantwoordelijk is.
Dan is dat blijkbaar veranderd.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:40 schreef r_one het volgende:
[..]
Ik ben wel heel benieuwd naar jouw bron want mijn wetboek hanteert een leeftijdsgrens van 14 jaar.
quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:17 schreef TheoddDutchGuy het volgende:
[..]
Dan is dat blijkbaar veranderd.
Hoop geld alsnogquote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:08 schreef FortunaHome het volgende:
Schikking getroffen voor de helft, 250 euro
och fortunahome is toch opgeheven?quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:08 schreef FortunaHome het volgende:
Schikking getroffen voor de helft, 250 euro
Gebrek aan kennis over het algemeen. Velen denken dat het prima is om enkel even aan te geven waar de foto vandaan komt (URL) of de fotograaf in kwestie indien die bekend is.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 11:28 schreef mrPanerai het volgende:
Ik blijf het hoe dan ook vreemd vinden dat webmasters willekeurig foto's van het internet blijven plukken en op hun (commerciële) website zetten zonder zich bewust te zijn dat iemand er rechten op heeft
Die ervaring heb ik helaas niet. Ben met verschillende partijen in gesprek geweest en vrijwel allemaal wensten ze een financiële compensatie voor hun werk. Iets dat hun goed recht is natuurlijk, laten we wel wezen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:41 schreef raptorix het volgende:
Als je een website onderhoud dan moet je gewoon zorgen voor toestemming, 95 van de 100 keer vraagt men hooguit om een linkje terug, of op om een naamsvermelding.
Het hangt natuurlijk van de aard van de content af, overigens mag je wel een kleine foto bij een artikel plaatsen.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 13:00 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Die ervaring heb ik helaas niet. Ben met verschillende partijen in gesprek geweest en vrijwel allemaal wensten ze een financiële compensatie voor hun werk. Iets dat hun goed recht is natuurlijk, laten we wel wezen.
Klopt maar dit soort juridische adviseurs zullen altijd eerst grof geweld gebruiken in de hoop de argeloze gebruiker bang te maken en alsnog geld te zien dan dat ze echt de zaak doorzetten.quote:Op woensdag 16 februari 2011 20:57 schreef FortunaHome het volgende:
http://blog.iusmentis.com(...)ve-commonsgebruiker/
Hierdoor lijkt het alsof ze helemaal niet zo sterk staan...
Die tientuizenden euro's die je soms voorbij ziet komen.... De schade is vaak gewoon nul. Mensen hadden die kutfoto anders echt niet gekocht.quote:Op donderdag 29 augustus 2013 12:17 schreef Lastpost het volgende:
[..]
Gebrek aan kennis over het algemeen. Velen denken dat het prima is om enkel even aan te geven waar de foto vandaan komt (URL) of de fotograaf in kwestie indien die bekend is.
Ergens vind ik het ook wel een hoop gezeik hoor om een foto, in veel gevallen gaat het om sites die door pubers zijn opgestart en als pure fansite en dan wordt er bij de tekst via Google even gemakkelijk een foto bij gezocht die bij de content past. Om die lui direct gepeperde rekeningen te sturen vind ik dan weer wat ver gaan.
Zelf heb ik voor de zekerheid maar gewoon een abonnement afgesloten bij een beeldbank voor voetbalafbeeldingen, maar dat lukt je ook niet als er geen inkomsten tegenover staan natuurlijk. Tik iedere maand minstens 175 euro ex btw af voor de benodigde foto's en dat wordt een duur geintje als hobby-website.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |