abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93389160
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 13:59 schreef ranja het volgende:

[..]

ik mis een lijst van jou :)
maar dat kan nog goedkomen.
Inderdaad, dat zal nog komen ;)
  zondag 27 februari 2011 @ 14:21:41 #152
323622 Blogman
http://blogman.flamestrike.nl/
pi_93389274
Ik vind bijna alle muziek uit NL het net niet..
Don't drive a car when you're dead
Got no right, no right to doubt it; Ain't no doubt, no doubt about it
Blogman
  zondag 27 februari 2011 @ 14:23:53 #153
13973 ranja
image means nothing
pi_93389360
quote:
3s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:21 schreef Blogman het volgende:
Ik vind bijna alle muziek uit NL het net niet..
Ik vind überhaupt bijna alle muziek het (net) niet. Bijna, op die 30-50 albums per jaar die ik wel goed vind na. Geen verschil tussen bands uit Nederland of een ander land.
  zondag 27 februari 2011 @ 17:12:18 #154
323622 Blogman
http://blogman.flamestrike.nl/
pi_93398178
quote:
Ik vind überhaupt bijna alle muziek het (net) niet. Bijna, op die 30-50 albums per jaar die ik wel goed vind na. Geen verschil tussen bands uit Nederland of een ander land.
Mee eens, alleen zijn het bij mij maar iets van 10 albums per jaar en eigenlijk gemiddeld 0 Nederlandse albums daartussen.
Don't drive a car when you're dead
Got no right, no right to doubt it; Ain't no doubt, no doubt about it
Blogman
pi_93414766
quote:
1s.gif Op zondag 27 februari 2011 14:18 schreef TUFKAL het volgende:

[..]

Snap ik nooit zo. Niet van NL talig oke, maar er is toch voor ieder wat wils uit Nederland?
Ik snap het wel. Ik vind dat er maar weinig goede muziek te vinden is in Nederland. Hoeveel verschillende genres aan muziek er in Nl gemaakt worden, heeft daar verder niks mee te maken. Ik probeer vaak genoeg iets uit Nederland, evenals uit België. En het feit is dat ik qua muziek België vele malen beter vind, vooral Vlaanderen zelfs. (om maar aan te geven dat het niet aan de grootte van het land ligt) Tuurlijk, ook hier kunnen ze goede muziek maken, en er is zeker goede Nederlandse muziek, maar relatief vind ik het allemaal wat minder dan andere landen.
  zondag 27 februari 2011 @ 22:11:52 #156
13973 ranja
image means nothing
pi_93415667
Nou het is misschien maar waar je van houdt... ik vind genoeg goede bands in de genres waar ik van houd. Ik heb dan weer heel weinig met Belgische muziek die ik ken, maar als ik me daar in zou verdiepen is daar vast ook genoeg te vinden. Net als dat ik altijd goed ben in het vinden van Franse bands, geholpen door de franstalige tv zenders die regelmatig muziek uitzenden.
pi_93418332
Tuurlijk, als je goed zoekt, is er genoeg te vinden. Ik vind het in Nederland relatief gewoon wat minder, en dat is mijn mening, en daar moet je het mee doen. ;)
  maandag 28 februari 2011 @ 11:35:31 #158
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_93433048
Ik vind die Belgen dan weer niks. Ja Soulwax bijvoorbeeld. Maar goede progrock als Alquin, Focus, Golden Earring en Earth & Fire hebben ze daar bij mijn weten nooit gehad, goede hiphop is bij mij vooralsnog niet bekend, jazz, avant-garde, third stream a la ICP/Mengelberg/Altena/Breuker, Keuris, Herman of Vloeimans... Nog nooit een Belg zoiets horen doen. Buiten het gedeelde succes met 2 Unlimited was de dancescene ook meer in Nederland te vinden dan in Belgie. En zo kan ik nog wel langer doorgaan. Het enige waar ze goed in schijnen te zijn is moderne alternatieve muziek en laat dat nou net iets zijn waar ik totaal niet in geinteresseerd ben (mensen die het tof vinden dat ze op amateurbasis muziek maken :') ).

Ze hebben wel een van de beste Nederlandstalige radiostations.
pi_93433222
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:35 schreef wallofdolls het volgende:
Ik vind die Belgen dan weer niks. Ja Soulwax bijvoorbeeld. Maar goede progrock als Alquin, Focus, Golden Earring en Earth & Fire hebben ze daar bij mijn weten nooit gehad, goede hiphop is bij mij vooralsnog niet bekend, jazz, avant-garde, third stream a la ICP/Mengelberg/Altena/Breuker, Keuris, Herman of Vloeimans... Nog nooit een Belg zoiets horen doen. Buiten het gedeelde succes met 2 Unlimited was de dancescene ook meer in Nederland te vinden dan in Belgie. En zo kan ik nog wel langer doorgaan. Het enige waar ze goed in schijnen te zijn is moderne alternatieve muziek en laat dat nou net iets zijn waar ik totaal niet in geinteresseerd ben (mensen die het tof vinden dat ze op amateurbasis muziek maken :') ).

Over prog gesproken, nooit van Machiavel gehoord? En ik weet er niet zo heel veel van af, maar de dance-scene in de jaren 90 is volgens mij redelijk gecataliseerd in België. En dan heb ik het nog niet over 't Hof van Commerce, TC Matic/Arno, etc. Hedendaagse jazz zal er vast ook wel zijn. Het is er wel, maar er komt weinig van naar nederland, denk ik.
  maandag 28 februari 2011 @ 11:59:31 #160
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_93433843
Hebben we het over dezelfde Machiavel als die ik nu op spotify heb gevonden?

En wat betreft jazz, het zou best kunnen dat er erg goede jazz is gemaakt, maar die hele kleine kring Nederlandse avant-garde was gewoon zo verbluffend goed.. Daar tippen die Belgen nooit aan :P.

Fred van Hove blijkt wel een Belg te zijn. Erg goed was die. En Django Reinhardt natuurlijk.
  maandag 28 februari 2011 @ 16:47:55 #161
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_93445805
Oh, dit is ook wel interessant natuurlijk:

RYM NL top 100

Behalve dat Ben Webster en Chet Baker en The Saints niet als Nederlands gerekend kunnen worden volgens onze norm..
pi_93445894
Chet Baker is Nederlands omdat ie hier doodgegaan is? :P
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 28 februari 2011 @ 16:50:56 #163
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_93445942
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:49 schreef Norrage het volgende:
Chet Baker is Nederlands omdat ie hier doodgegaan is? :P
Solomon Burke blijkbaar ook.
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
pi_93446040
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 11:35 schreef wallofdolls het volgende:

^O^
Maar je mening is wel een beetje bepaald door het feit dat je niks met dEUS hebt..dEUS is toch een band waarbij ik geen Nederlandse band kan bedenken die er in de buurt komt..behalve misschien Golden Earring waar ik dus niet veel mee heb...(en ik ben geen uitgesproken dEUS fan hoor!) Ach, de smaak die fok heeft neigt gewoon naar de alternatieve belgische bandjes en daarin zijn ze echt 100x beter dan NL...NL is vooral goed in andere genres...ook klassiek natuurlijk...en dan heb ik het niet alleen over Andre Rieu
"Some guys they just give up living and start dying little by little piece by piece"
last.fm | Rate Your Music | MusicMeter | top 100 nummers | top 100 albums | top 50 2013 | top 100 jazz | Onze-blog: pat-sounds
  maandag 28 februari 2011 @ 17:04:15 #165
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_93446588
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:53 schreef Norrage het volgende:

[..]

^O^
Maar je mening is wel een beetje bepaald door het feit dat je niks met dEUS hebt..dEUS is toch een band waarbij ik geen Nederlandse band kan bedenken die er in de buurt komt..behalve misschien Golden Earring waar ik dus niet veel mee heb...(en ik ben geen uitgesproken dEUS fan hoor!) Ach, de smaak die fok heeft neigt gewoon naar de alternatieve belgische bandjes en daarin zijn ze echt 100x beter dan NL...NL is vooral goed in andere genres...ook klassiek natuurlijk...en dan heb ik het niet alleen over Andre Rieu
Maar dat bedoelde ik ook... het enige waar Belgie objectief gezien "beter" in is, is in de hedendaagse alternatieve hoek. En wellicht chansons, hoewel ik Brel echt tenenkrommend irritant vind. Daar staat tegenover dat ik vooralsnog het idee heb dat Nederland het op heel veel vlakken toch een stuk beter heeft gedaan, maar dat is subjectief en misschien ook onwetendheid.

Veel mensen klagen erover, maar globaal gezien, in artistiek opzicht, is Nederland nog niet eens zo slecht. (En dat geldt niet eens alleen voor muziek, maar ook voor films of literatuur.. het is allemaal zo beroerd niet).

Kijk, we zullen op het gebied van klassiek nooit Rusland of Oostenrijk worden, we zullen op het gebied van popliedjes nooit Engeland of Amerika worden, we zullen op het gebied van progressieve rock nooit Engeland of Duitsland worden en ik denk dat op het gebied van volksmuziek Nederland 1 van de meest onderontwikkelde landen ter wereld is, maar zo gemiddeld genomen...
pi_93446680
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:04 schreef wallofdolls het volgende:

[..]

Maar dat bedoelde ik ook... het enige waar Belgie objectief gezien "beter" in is, is in de hedendaagse alternatieve hoek. En wellicht chansons, hoewel ik Brel echt tenenkrommend irritant vind. Daar staat tegenover dat ik vooralsnog het idee heb dat Nederland het op heel veel vlakken toch een stuk beter heeft gedaan.

Veel mensen klagen erover, maar globaal gezien, in artistiek opzicht, is Nederland nog niet eens zo slecht. (En dat geldt niet eens alleen voor muziek, maar ook voor films of literatuur.. het is allemaal zo beroerd niet).

Kijk, we zullen op het gebied van klassiek nooit Rusland of Oostenrijk worden, we zullen op het gebied van popliedjes nooit Engeland of Amerika worden, we zullen op het gebied van progressieve rock nooit Engeland of Duitsland worden en ik denk dat op het gebied van volksmuziek Nederland 1 van de meest onderontwikkelde landen ter wereld is, maar zo gemiddeld genomen...
^O^

Maar je opmerking over op amateurbasis muziekmaken was een beetje kort door de bocht ;)
pi_93446786
quote:
10s.gif Op maandag 28 februari 2011 16:50 schreef n00biedoobiedoo het volgende:

[..]

Solomon Burke blijkbaar ook.
Limit to artists who were born in (or are currently located in) the following countries: Netherlands

Een beetje vreemde definitie.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 28 februari 2011 @ 17:08:45 #168
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_93446793
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:06 schreef Norrage het volgende:

[..]

^O^

Maar je opmerking over op amateurbasis muziekmaken was een beetje kort door de bocht ;)
Klopt. Ik lok graag reacties uit. Maar ik constateer wel dat weinig bands nog hun best doen om maar zo snel mogelijk die 10.000-uren-norm te halen :P.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:13:07 #169
156288 wallofdolls
Making love with my ego
  maandag 28 februari 2011 @ 17:16:57 #170
13973 ranja
image means nothing
pi_93447151
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:08 schreef Felagund het volgende:

[..]

Limit to artists who were born in (or are currently located in) the following countries: Netherlands

Een beetje vreemde definitie.
wat ze bedoelen is dat gezocht wordt op de velden 'geboren/opgericht' en 'huidig/gestorven/ontbonden'. Daar kun je niet de logica inzetten die wij snappen, is alleen een vraag aan de database. En dan staat er in dat veld wel of niet Nederland.
  maandag 28 februari 2011 @ 17:20:01 #171
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_93447297
Ergo, ze zoeken op de laatste huidige locatie en als iemand sterft in Nederland is de laatste huidige locatie die gevonden kan worden Nederland.

Maar ik vind die huidige locatie persoonlijk sowieso irritant...
  maandag 28 februari 2011 @ 17:20:26 #172
13973 ranja
image means nothing
pi_93447325
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:04 schreef wallofdolls het volgende:
Maar dat bedoelde ik ook... het enige waar Belgie objectief gezien "beter" in is, is in de hedendaagse alternatieve hoek.
Als je daar deus mee bedoelt ben ik blij dat we dat gedoe in Nederland niet hebben, hoewel... maar er is meer alternatief dan deus-achtig. Noem eens een belgische band die klinkt als The Monroes, Daily Bread, Suicidal Birds... ze zijn er misschien wel maar ik ken ze niet.
Maar goed, het is wel erg offtopic om in een topic dat de Nederlandse muziek viert over Belgie te gaan praten. Vooral omdat het duidelijk genre- en smaakgebonden blijft.
pi_93447624
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:16 schreef ranja het volgende:

[..]

wat ze bedoelen is dat gezocht wordt op de velden 'geboren/opgericht' en 'huidig/gestorven/ontbonden'. Daar kun je niet de logica inzetten die wij snappen, is alleen een vraag aan de database. En dan staat er in dat veld wel of niet Nederland.
Dat snap ik, maar is het niet logischer om alleen op het eerste veld te zoeken? Of desnoods gestorven te splitsen van het veld huidig/ontbonden?

Niet dat het relevant is voor dit topic.
You don't need a weatherman to know which way the wind blows.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Album top 100 2024
  maandag 28 februari 2011 @ 17:27:28 #174
156288 wallofdolls
Making love with my ego
pi_93447661
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Als je daar deus mee bedoelt ben ik blij dat we dat gedoe in Nederland niet hebben, hoewel... maar er is meer alternatief dan deus-achtig. Noem eens een belgische band die klinkt als The Monroes, Daily Bread, Suicidal Birds... ze zijn er misschien wel maar ik ken ze niet.
Maar goed, het is wel erg offtopic om in een topic dat de Nederlandse muziek viert over Belgie te gaan praten. Vooral omdat het duidelijk genre- en smaakgebonden blijft.
Het is goed dat je het balletje opgooit. Ik wilde het net over Belgie gaan hebben.

Zie mij nou even provoceren :7
  maandag 28 februari 2011 @ 17:35:47 #175
267549 n00biedoobiedoo
Speaking In Thongs
pi_93448076
quote:
1s.gif Op maandag 28 februari 2011 17:20 schreef ranja het volgende:

[..]

Noem eens een belgische band die klinkt als The Monroes, Daily Bread, Suicidal Birds... ze zijn er misschien wel maar ik ken ze niet.
Klein beetje in jouw straatje, volgens mij. De langzame nummers klonken dan weer als Tim Knol. ;)
http://www.emusic.com/alb(...)wnload/10998413.html
Was er al eens een link gelegd tussen Froger's "Een zingende merel, de geur van de zee" en MEROL's "Hou je bek en bef me", of moet het weer eens van deze eeuwige puber komen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')