QFT, dat wordt er bedoeld.quote:
Intolerantie is ook een kwestie van perceptie. Ik vind de maatregelen die de PVV voorstelt bijvoorbeeld ook intolerant.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef eriksd het volgende:
Intolerantie voor alles dat intolerant is als het gaat om gelijkheid van man en vrouw of geaardheid. Of dat nou radicale Islam of Christendom is.
Je slaat de plank behoorlijk mis. Juist de zaken die je benoemt leveren geen problemen op en zijn zaken die je absoluut vrij moet laten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Opportunistische politici buitelen de laatste tijd over elkaar heen om te schreeuwen hoe mislukt die multiculturele samenleving wel niet is.
Ik vraag me af wat die mensen nu eigenlijk wel willen. Een monoculturele samenleving? Wat moet ik me erbij voorstellen? Een samenleving waar iedereen dezelfde levenswijze moet hebben die door de staat wordt opgelegd? Of waar we allemaal hetzelfde eten en dezelfde muziek luisteren?
Dat hebben we al in onze grondwet staanquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef eriksd het volgende:
Intolerantie voor alles dat intolerant is als het gaat om gelijkheid van man en vrouw of geaardheid. Of dat nou radicale Islam of Christendom is.
Dat is absoluut waar, maar ik denk dat jij het met mij eens bent dat gelijkheid van man en vrouw, evenals irrelevantie van geaardheid, echt een fundamenteel goed zijn in onze beschaving, Als ik heel eerlijk ben vind ik Nederlanders die hier anders instaan niet iets wat wij als culturele identiteit moeten waarderen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Intolerantie is ook een kwestie van perceptie. Ik vind de maatregelen die de PVV voorstelt bijvoorbeeld ook intolerant.
Meid. De praktijk?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat hebben we al in onze grondwet staan
Maar dat heeft imo weinig met het al dan niet mogelijk zijn van een multiculturele samenleving te maken. In feite kunnen we die zaken gewoon opleggen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:14 schreef Citizen.Erased het volgende:
[..]
Je slaat de plank behoorlijk mis. Juist de zaken die je benoemt leveren geen problemen op en zijn zaken die je absoluut vrij moet laten.
Ik denk dat je in Nederland wel bepaalde uitgangspunten mag hebben ten aanzien van geldende normen en waarden, het leren van de taal etc. In dit land zitten we echter met een grote groep uit het verleden die daar nooit aan kan voldoen en dat kun je ook niet van die groep gaan verwachten.
Dat zie ik als rasechte linkse natuurlijk ook het allerliefst, dat alle mensen gelijkwaardig en vrij zijn en elkaar niet onderdrukken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef eriksd het volgende:
Absoluut. Het is echter de vraag hoe je invulling gaat geven aan dat gelijkheidsbeginsel. Huiselijk geweld moet worden aangepakt, maar om moslima's nou te dwingen hun hoofddoek af te doen....quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, maar ik denk dat jij het met mij eens bent dat gelijkheid van man en vrouw, evenals irrelevantie van geaardheid, echt een fundamenteel goed zijn in onze beschaving, Als ik heel eerlijk ben vind ik Nederlanders die hier anders instaan niet iets wat wij als culturele identiteit moeten waarderen.
Exact, de vrijheid van het individu dient het uitgangspunt te zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:20 schreef Frollo het volgende:
[..]
Dat zie ik als rasechte linkse natuurlijk ook het allerliefst, dat alle mensen gelijkwaardig en vrij zijn en elkaar niet onderdrukken.
En gelukkig zijn we daar in ons land in de praktijk in geslaagd. Het is gewoon wettelijk vastgelegd dat homo's kunnen trouwen en dat vrouwen niets minder waard zijn als mannen.
Kees uit Staphorst en Achmed uit Rotterdam kunnen gewoon trouwen, of hun familie het daar nou mee eens is of niet. Een vrouw die door haar man wordt geslagen, kan gewoon naar de politie stappen en wordt dan niet door de agent teruggebracht omdat haar plek nu eenmaal bij haar echtgenoot is, al denkt die echtgenoot van wel.
Zonder hersenspoelen kun je niet alle mensen hetzelfde laten vinden, maar dat dit soort dingen wettelijk is vastgelegd, is het op een na hoogst haalbare en voor mij acceptabel. Die paar extremisten zullen het heus niet terug kunnen draaien.
In mijn ogen is een multiculturele zeker mogelijk (en zelfs wenselijk). De vrijheid van het individu is daarin gewoon erg belangrijk, echter blijven er wel wettelijke kaders aanwezig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Maar dat heeft imo weinig met het al dan niet mogelijk zijn van een multiculturele samenleving te maken. In feite kunnen we die zaken gewoon opleggen.
En meerdere leefculturen waren altijd al mogelijk binnen de wettelijke kaders.
Enige wat niet lekker gaat soms is de handhaving daarvan.
Dikgedrukte punt dus fundamenteel mee oneens. Als mensen voldoen aan de criteria om hier te komen (met de rest ben ik het wel eens) dan moet men ook volledig mee kunnen draaien. Niet nog eens door de mangel.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:22 schreef devl1nsect het volgende:
* Canadese asiel- en immigratiebeleid
* Australische asiel- en immigratiebeleid
* Amerikaanse asiel- en immigratiebeleid.
En dat betekend in een notendop:
Immigratie alleen bij aantoonbaar politiek asiel zodat er een tijdelijke vergunning van verblijf kan worden afgegeven.
Immigratie voor werk alleen bij een x-aantal beroepen waar wij tekort in hebben.
Recht op uitkering (bijstand, ww, wao) alleen na tien jaar verblijf in NL.
Na tien jaar de keuze voor één paspoort dus één nationaliteit.
Werkgever mag alleen allochtonen in dienst nemen, indien hij aan kan tonen dat een autochtoon de baan niet wil hebben.
Verbieden automatische nationaliteit verkrijging zoals bij Nederlandse Turken en Marokkanen die een turks of een maroks paspoort nationaliteit krijgen.
Eens.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:26 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dikgedrukte punt dus fundamenteel mee oneens. Als mensen voldoen aan de criteria om hier te komen (met de rest ben ik het wel eens) dan moet men ook volledig mee kunnen draaien. Niet nog eens door de mangel.
Het lukt in een land als de VS anders prima.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:30 schreef Robin__ het volgende:
Het naast elkaar willen laten bestaan van 2-3 of 20 culturen is volgens mij per definitie onmogelijk (in belgie lukt het al niet, en die verschillen zijn al niet enorm).
Of zoals Karl Popper het uitdrukte:quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef eriksd het volgende:
quote:Unlimited tolerance must lead to the disappearance of tolerance. If we extend unlimited tolerance even to those who are intolerant, if we are not prepared to defend a tolerant society against the onslaught of the intolerant, then the tolerant will be destroyed, and tolerance with them We should therefore claim, in the name of tolerance, the right not to tolerate the intolerant. We should claim that any movement preaching intolerance places itself outside the law, and we should consider incitement to intolerance and persecution as criminal, in the same way as we should consider incitement to murder, or to kidnapping, or to the revival of the slave trade, as criminal.
maar wel 10 jaar lang daarvoor betalen zeker?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:22 schreef devl1nsect het volgende:
Ik betaal voor zoveel dingen waar ik de komende 10 jaar geen recht op heb...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:32 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
maar wel 10 jaar lang daarvoor betalen zeker?
Als ik mensen hoor roepen dat iederen 'onze waarden' moet delen dan vind ik die mensen in combinatie met hun waarden en moeten behoorlijk huiveringwekkend.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Opportunistische politici buitelen de laatste tijd over elkaar heen om te schreeuwen hoe mislukt die multiculturele samenleving wel niet is.
Ik vraag me af wat die mensen nu eigenlijk wel willen. Een monoculturele samenleving? Wat moet ik me erbij voorstellen? Een samenleving waar iedereen dezelfde levenswijze moet hebben die door de staat wordt opgelegd? Of waar we allemaal hetzelfde eten en dezelfde muziek luisteren?
Ook bij het repareren van een gebrek aan samenleving kom je binnen de kortste keren weer uit op gedeelde waarden en normen, hoe huiveringwekkend ook.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:37 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Als ik mensen hoor roepen dat iederen 'onze waarden' moet delen dan vind ik die mensen in combinatie met hun waarden en moeten behoorlijk huiveringwekkend.
Het lijkt mij dat het probleem met de multiculturele samenleving niet bestaat in een teveel aan multiculturaliteit, maar in een gebrek aan samenleving.
Nou.. spanningen zat volgens mij, flinke kloof tussen verschillende groepen. Met als verschil dat de politie aldaar nogal HARD optreedt tegen overtreding van de wetten..quote:[..]
Het lukt in een land als de VS anders prima.
De loonsongelijkheid tussen man en vrouw in NL is ook niet het summum van het door jou gevierde gelijkheidsdenken anders.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is absoluut waar, maar ik denk dat jij het met mij eens bent dat gelijkheid van man en vrouw, evenals irrelevantie van geaardheid, echt een fundamenteel goed zijn in onze beschaving, Als ik heel eerlijk ben vind ik Nederlanders die hier anders instaan niet iets wat wij als culturele identiteit moeten waarderen.
Nee hoor. Je komt uit bij het vermogen je eigen leven te leiden en een ander dat ook te laten doen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:39 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ook bij het repareren van een gebrek aan samenleving kom je binnen de kortste keren weer uit op gedeelde waarden en normen, hoe huiveringwekkend ook.
En hoe precies komen deze zaken niet voort uit gedeelde waarden?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:44 schreef Ille_Kommunikaassie het volgende:
[..]
Nee hoor. Je komt uit bij het vermogen je eigen leven te leiden en een ander dat ook te laten doen.
Daarnaast hebben we een wetboek.
Ik snap er geen snars van hoe je kunt zeggen dat we elkaar vrijheden moeten gunnen, elkaar niet lastig vallen en met z'n allen het wetboek na moeten leven. Om dan te volgen met de stelling dat we 0,0 waarden en normen hoeven te delen.quote:Verder hoef ik nul waarden of normen met jou te delen. Het wordt pas een probleem wanneer we ons aan de wetten onttrekken, of elkaar onder het mom van "goed fatsoen" de les gaan lezen over wat ons niet aanstaat aan de ander.
Nee. Neem bijvoorbeeld het niet de hand willen schudden van vrouwen door bepaalde orthodoxe joden. Dat iedereen met elkaar handen zou moeten schudden is recentelijk bedacht als norm zonder dat daar een waarde aan ten grondslag ligt. Het is een waardenvrije dan wel waardenloze norm, een norm om de norm, en je aan zo'n norm conformeren wordt dan weer als waarde gezien. En vervolgens is dat dan weer het argument om niet met degene te hoeven samenleven, die mensen moeten uit het openbare leven, weggestop worden en mogen allerlei functies niet bekleden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:39 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
Ook bij het repareren van een gebrek aan samenleving kom je binnen de kortste keren weer uit op gedeelde waarden en normen, hoe huiveringwekkend ook.
Uit het simpele feit dat je nergens hetzelfde over hoeft te denken om elkaar toch niet in de haren te vliegen.... Ik snap niet zo goed hoe zoiets nog verdere toelichting kan behoeven eigenlijkquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:52 schreef Hephaistos. het volgende:
[..]
En hoe precies komen deze zaken niet voort uit gedeelde waarden?
Nou, simpel zatquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:52 schreef Hephaistos. het volgende:
Ik snap er geen snars van hoe je kunt zeggen dat we elkaar vrijheden moeten gunnen, elkaar niet lastig vallen en met z'n allen het wetboek na moeten leven. Om dan te volgen met de stelling dat we 0,0 waarden en normen hoeven te delen.
Ik geloof dat je het punt niet snapt wat er gemaakt wordt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Singapore gaat het zelfs erg goed. Maar de VS en Singapore hebben dan ook een strikt immigratiebeleid, en een sterke Law & Order instellingquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat Piet al zei. Je wordt als kansloze immigrant niet snel in het integratie programma van de VS opgenomen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat ik heb vernomen vormt de illegale immigratie juist een minder groot probleem, omdat Mexico een opkomende economie is. Je zag ook dat tussen de jaren '40 en '70 er minder Mexicaanse immigranten naar de VS kwamen, omdat de Mexicaanse economie begon aan te trekken. Dit wordt ook wel het Mexicaanse wonder genoemd. De economie is een belangrijke factor voor de immigratie.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:59 schreef beeer het volgende:
In de VS wordt (illegale) immigratie een steeds groter probleem. Het verschil met Singapore is dat de VS steeds verder van kapitalisme verwijderd raken.
Precies.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Exact, de vrijheid van het individu dient het uitgangspunt te zijn.
Dat houd allerlei mogelijkheden van een multiculturele samenleving open binnen wettelijke kaders die het individu beschermen.
Wat houdt dat in? In hoeverre komt vrijheid van meningsuiting daarmee onder druk te staan? Wie bepaalt wat wel mag en niet mag?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 16:26 schreef Holograph het volgende:
Assimilatie is een zeer goede oplossing.
Nee? Goede integratie, veel verschillende culturen die relatief goed met elkaar omgaan? Ben je wel eens in de VS geweest of ken je het alleen maar van TV?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 18:08 schreef Tanin het volgende:
Ik vind VS nou niet echt een voorbeeld waar wij naar moeten streven.
Met de PVV in de kamer, slechte integratie, veel criminaliteit onder allochtonen, weinig sociale mobiliteit, veel verstopte discriminatie?quote:Ik vind het prima zoals het nu gaat, heerlijk dat multiculti, zo leer je nog eens wat van de wereld. Ik zeg: alle grenzen open!
Gecreëerd door organisaties.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:39 schreef Robin__ het volgende:
[..]
Nou.. spanningen zat volgens mij, flinke kloof tussen verschillende groepen.
Dat is geen statement. Het is indoctrinatie dat wordt verkocht als statement.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:37 schreef Tanin het volgende:
Ik vind het een heel dapper statement van Moslimas, dat zij zich niet zo vulgair willen kleden als westerse vrouwen.
Tja, ik kan heel goed begrijpen dat de PVV een hekel aan bejaarden heeft, zo overspoelen Nederland de komende jaren in grote aantallenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:19 schreef waht het volgende:
Maar goed, dan begint de discussie over welke waarden dan het belangrijkst zijn. Ik zeg bijvoorbeeld tolerantie en een gemiddelde PVV'er schreeuwt vervolgens iets over hoofddoeken of zo.
Bejaarden en homo's terug naar eigen land!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:41 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Tja, ik kan heel goed begrijpen dat de PVV een hekel aan bejaarden heeft, zo overspoelen Nederland de komende jaren in grote aantallen
Ik vraag mezelf af of jij ooit wel eens in het echte Amerika bent geweest, of alleen voor vakantie? Ik weet dat de mensen super vriendelijk zijn zeker als je betalende klant bent, verder zijn ze chauvinistischer als de fransen en leven de culturen compleet langs elkaar heen, respect voor je hebben ze niet behalve als je ervoor betaald. Dat is tenminste waar ik ben geweest.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nee? Goede integratie, veel verschillende culturen die relatief goed met elkaar omgaan? Ben je wel eens in de VS geweest of ken je het alleen maar van TV?
[..]
Met de PVV in de kamer, slechte integratie, veel criminaliteit onder allochtonen, weinig sociale mobiliteit, veel verstopte discriminatie?
\
Onze wetgeving stelt NU al dat iedereen gelijk is. Mannen zijn gelijk aan vrouwen, en Christenen zijn gelijk aan Moslims. Daar hoeft dus niets aan te veranderen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:
Yes please!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:45 schreef maartena het volgende:
Maar zijn vergelijkbare maatregelen als die Wilders voorstelt dan WEL terecht? Bijbel verbieden, Gereformeerde scholen afschaffen, geen nieuwe Gereformeerde kerken meer, de SGP verplichten ook vrouwen in de partij op te nemen, en als ze nog steeds verplichten om vrouwen in rokken rond te laten lopen, en gereformeerde jongeren gaan in de Noord-Overijsel als een wilde tekeer op een boeren tent feest waardoor het halve dorp wordt afgebroken (omdat ze eindelijk een keer los kunnen in een repressieve, gereformeerde maatschappij)...... sturen we hen dan ook naar een soort van "tuigdorp" met hun ouders?
Goeie punten, alleen dat eenaarlaatste punt niet. Maar de rest, ik zie het wel zittenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:22 schreef devl1nsect het volgende:
Immigratie alleen bij aantoonbaar politiek asiel zodat er een tijdelijke vergunning van verblijf kan worden afgegeven.
Immigratie voor werk alleen bij een x-aantal beroepen waar wij tekort in hebben.
Werkgever mag alleen allochtonen in dienst nemen, indien hij aan kan tonen dat een autochtoon de baan niet wil hebben.
Verbieden automatische nationaliteit verkrijging zoals bij Nederlandse Turken en Marokkanen die een turks of een maroks paspoort nationaliteit krijgen.
Lekker religie verbieden, hoe inventief. Laten we dan direct verbieden dat men mag nadenken.quote:
'Neeneeneeneeneenee, niet religie verbieden. Alleen de gereformeerde (politieke) ideologie.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:58 schreef waht het volgende:
[..]
Lekker religie verbieden, hoe inventief. Laten we dan direct verbieden dat men mag nadenken.
Omdat sommige mensen daar voor zorgen, in de eerste plaats Wilders.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:04 schreef mlg het volgende:
De multiculturele samenleving in Nederland is mislukt, omdat de culturen in Nederland vanwege één of andere reden niet lekker samen gaan.
Misschien is dat wel de reden waarom de multiculturele samenleving van Amerika beter functioneert. Vooral met name de SP pleit voor dwangmatige gemengde wijken, en dat gaat natuurlijk niet werken. Momenteel gebeurt hetzelfde, door sociale huurwoningen in duurdere wijken te bouwen, maar je ziet bv. in Amsterdam en Rotterdam dat de autochtonen vertrekken uit die wijken, waardoor men elkaar alsnog ontloopt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 19:45 schreef betyar het volgende:
[..]
Ik vraag mezelf af of jij ooit wel eens in het echte Amerika bent geweest, of alleen voor vakantie? Ik weet dat de mensen super vriendelijk zijn zeker als je betalende klant bent, verder zijn ze chauvinistischer als de fransen en leven de culturen compleet langs elkaar heen, respect voor je hebben ze niet behalve als je ervoor betaald. Dat is tenminste waar ik ben geweest.
Met jou valt niet te discussiëren, je praat een en al onzin. Dus bij deze.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:08 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Omdat sommige mensen daar voor zorgen, in de eerste plaats Wilders.
Verdeel-en-heers + verdeel-en-heers = polarisatie.
Dan krijg je getto's, ook iets niet wat we willen in dit kleine landje.Amerika met Nederland vergelijken is hetzelfde als de autobahn met onze snelwegen vergelijken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:09 schreef mlg het volgende:
[..]
Misschien is dat wel de reden waarom de multiculturele samenleving van Amerika beter functioneert. Vooral met name de SP pleit voor dwangmatige gemengde wijken, en dat gaat natuurlijk niet werken. Momenteel gebeurt hetzelfde, door sociale huurwoningen in duurdere wijken te bouwen, maar je ziet bv. in Amsterdam en Rotterdam dat de autochtonen vertrekken uit die wijken, waardoor men elkaar alsnog ontloopt.
De arbeiders geloven dat natuurlijk wel, maar die hebben hun verstand meestal ook ergens anders zitten, maar niet op de goede plaats.
Oh, je stemt Wilders?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Met jou valt niet te discussiëren, je praat een en al onzin. Dus bij deze.
Dat heeft meer met armoede te maken dan met multicul.quote:
Zoals ik je al uitgelegd had, ontkom je daar niet aan. De autochtonen vertrekken uit wijken waar veel allochtonen wonen. De mensen moeten met elkaar leren omgaan, en dan gaat men vanzelf wel gemengder wonen, en dat de dwangmatige middelen van de SP niet goed zijn, hoef ik je denk ik niet uit te leggen. De oplossingen moet je niet zoeken door de integratie te bevorderen door men kunstmatig naast elkaar te laten wonen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:16 schreef betyar het volgende:
[..]
Dan krijg je getto's, ook iets niet wat we willen in dit kleine landje.Amerika met Nederland vergelijken is hetzelfde als de autobahn met onze snelwegen vergelijken.
Alleen klopt wat je hierboven schrijft niet met de werkelijkheid van de Canadese, Amerikaanse, en Australische wetgevingen. Vooropgesteld: Ik ken de Australische niet zo goed, maar als immigrant in de VS, en met veel familie in Canada ben ik redelijk op de hoogte van de wetgevingen van Canada en de VS.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:22 schreef devl1nsect het volgende:
Moeilijk hé? Doordenken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:10 schreef mlg het volgende:
[..]
Met jou valt niet te discussiëren, je praat een en al onzin. Dus bij deze.
Omdat ik constateer dat je alleen maar onzin praat? Ik stem geen Wilders, en heb ook geen hoge pet van hem op, maar om na tientallen jaren klungelen met de integratie met als gevolg dat er iemand opstaat die zich uitspreekt over de integratie en dat men vervolgens diegenegaat verwijten dat hij de aanstichter is van de integratie problemen lijkt mij volledig onterecht.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:17 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, je stemt Wilders?
Wat een fijne zin. Dat het dwangmatig dient te gebeuren ben ik ook niet mee eens. Maar dat er iets moet gebeuren wel. En mensen tegenhouden is denk ik iets wat juist averechts gaat werken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:21 schreef mlg het volgende:
[..]
Zoals ik je al uitgelegd had, ontkom je daar niet aan. De autochtonen vertrekken uit wijken waar veel allochtonen wonen. De mensen moeten met elkaar leren omgaan, en dan gaat men vanzelf wel gemengder wonen, en dat de dwangmatige middelen van de SP niet goed zijn, hoef ik je denk ik niet uit te leggen. De oplossingen moet je niet zoeken door de integratie te bevorderen door men kunstmatig naast elkaar te laten wonen.
Doordenken? Oke, Wilders is verantwoordelijk voor de integratie problemen, ook al waren die er voor zijn naamsbekendheid. Houd toch op met dat simpele gezwam, daar is dit onderwerp te complex voor.quote:
Welke alternatieven zijn er? Die zijn er simpelweg niet. Verschillende culturen moeten elkaar leren kennen, en dat kost nou eenmaal tijd. Je kunt niet alles bij elkaar in de pan gooien en hard roeren. De politiek moet juist helemaal niks doen. Laat de natuur maar zijn gangetje gaan, en overheidsinterventies belemmeren dat proces alleen maar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:25 schreef betyar het volgende:
[..]
Wat een fijne zin. Dat het dwangmatig dient te gebeuren ben ik ook niet mee eens. Maar dat er iets moet gebeuren wel. En mensen tegenhouden is denk ik iets wat juist averechts gaat werken.
Hij doet gewoon mee in de de oude kunst van het verdeel-en-heersen. Hij heeft het niet uitgevonden maar het is zijn enige programmapunt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:25 schreef mlg het volgende:
[..]
Omdat ik constateer dat je alleen maar onzin praat? Ik stem geen Wilders, en heb ook geen hoge pet van hem op, maar om na tientallen jaren klungelen met de integratie met als gevolg dat er iemand opstaat die zich uitspreekt over de integratie en dat men vervolgens diegenegaat verwijten dat hij de aanstichter is van de integratie problemen lijkt mij volledig onterecht.
Dat moet helemaal niet als mensen de ruimte hebben om hun eigen leven te leiden. Helaas hebben organisaties andere belangen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Welke alternatieven zijn er? Die zijn er simpelweg niet. Verschillende culturen moeten elkaar leren kennen,
Ook niet ingrijpen als het escaleert tussen meerdere culturen?. Verder ben ik het met je eens dat het gewoon tijd kost om langs elkaar te leven, maar ja als er van die oproerkraaiers zijn, die al schreeuwden voor Wilders en Fortuyn, dan gaan de mensen het vanzelf geloven als je maar vaak genoeg herhaalt en de extreme gevallen er tussen uitpikt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Welke alternatieven zijn er? Die zijn er simpelweg niet. Verschillende culturen moeten elkaar leren kennen, en dat kost nou eenmaal tijd. Je kunt niet alles bij elkaar in de pan gooien en hard roeren. De politiek moet juist helemaal niks doen. Laat de natuur maar zijn gangetje gaan, en overheidsinterventies belemmeren dat proces alleen maar.
Dat hoeft ook helemaal niet zozeer inderdaad. Maar als je wil dat culturen gaan integreren, dan zullen verschillende culturen elkaar eerst moeten leren kennen, en aan elkaar gewend raken. Ik zie de noodzaak van integreren ook niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat moet helemaal niet als mensen de ruimte hebben om hun eigen leven te leiden. Helaas hebben organisaties andere belangen.
Je ziet het nog echt verkeerd. Fortuyn en Wilders zijn niet de oorzaak, maar juist een gevolg. Om het economisch te zien zal er eerst vraag moeten ontstaan, voordat er aanbod komt. Zo werkt dat ook maatschappelijk, wat in principe de economie ook is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:32 schreef betyar het volgende:
[..]
Ook niet ingrijpen als het escaleert tussen meerdere culturen?. Verder ben ik het met je eens dat het gewoon tijd kost om langs elkaar te leven, maar ja als er van die oproerkraaiers zijn, die al schreeuwden voor Wilders en Fortuyn, dan gaan de mensen het vanzelf geloven als je maar vaak genoeg herhaalt en de extreme gevallen er tussen uitpikt.
Jammer dat er weinig mensen zijn die zo denkenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Welke alternatieven zijn er? Die zijn er simpelweg niet. Verschillende culturen moeten elkaar leren kennen, en dat kost nou eenmaal tijd. Je kunt niet alles bij elkaar in de pan gooien en hard roeren. De politiek moet juist helemaal niks doen. Laat de natuur maar zijn gangetje gaan, en overheidsinterventies belemmeren dat proces alleen maar.
Onzin. Het zijn gewoon normale politici die geen echte problemen oplossen (daarmee zouden ze zichzelf overbodig maken) maar problemen verzinnen (drugs zijn slecht, er hangt abstracte kunst in de 2e kamer) om stemmen mee te trekken alleen maar om stemmen te trekken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:35 schreef mlg het volgende:
. Fortuyn en Wilders zijn niet de oorzaak, maar juist een gevolg.
Ik denk het niet. Waarom kan mijn vader zijn familie prima functioneren in Nederland? Een kwestie van aanpassen en zorgen dat je geaccepteerd wordt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:35 schreef mlg het volgende:
[..]
Je ziet het nog echt verkeerd. Fortuyn en Wilders zijn niet de oorzaak, maar juist een gevolg. Om het economisch te zien zal er eerst vraag moeten ontstaan, voordat er aanbod komt. Zo werkt dat ook maatschappelijk, wat in principe de economie ook is.
Dat is geen onzin, en houd drugs eens een keer buiten de discussie. Ik denk dat Wilders en Fortuyn wel vat toevoegen. Mensen gaan kritischer naar de integratie kijken. Mensen gaan zich verdiepen in andere culturen, en hierbij zullen mensen die voorheen -door gebrek aan kennis- tegen de Islam of islamitische cultuur waren, sneller geneigd zijn het te respecteren. Je ziet nu ook andere partijen de PVV verwerpen, of Moslims op tv die heel normaal ogen hun verhaal doen, waarvoor je alleen maar respect kunt opbrengen. Het zal je misschien verbazen, maar in Nederland en Denemarken zijn procentueel gezien veel minder mensen tegen de Islam, dan in andere EU landen, terwijl beide landen veel meer rechts populisme kennen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:39 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Onzin. Het zijn gewoon normale politici die geen echte problemen oplossen (daarmee zouden ze zichzelf overbodig maken) maar problemen verzinnen (drugs zijn slecht, er hangt abstracte kunst in de 2e kamer) om stemmen mee te trekken alleen maar om stemmen te trekken.
Multicul en integratie zijn verzonnen stokpaardjes. Fortuyn en Wilders voegen verder niets toe.
Nuance: in zo'n beetje alle grote Westerse steden buiten Europa.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:36 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Jammer dat er weinig mensen zijn die zo denken![]()
In zo'n beetje alle grote Westerse steden met >miljoen inwoners zijn erg geen relevante problemen wat betreft multi culti mensen en gaat dat juist erg goed. Mede omdat dat proces al jaren aan de gang is.
welquote:
dat maak ik zelf nog wel uit.quote:, en houd drugs eens een keer buiten de discussie
Integratie is een verzonnen probleem, zeg ik toch!quote:. Ik denk dat Wilders en Fortuyn wel vat toevoegen. Mensen gaan kritischer naar de integratie kijken.
Je gelooft dat zelf toch niet?quote:Mensen gaan zich verdiepen in andere culturen,
Exact, en daarom is de vrije markt ook hier een deel van de oplossing: door men te "dwingen" (want dat is het niet) met elkaar om te gaan omdat men anders niets eten heeft. Een Pool die hier komt voor werk zal de Nederlandse (of Engelse) taal en bepaalde gewoontes moeten leren om aan te bak te komen, helemaal als hij gaat ondernemen. Dat is natuurlijke integratie. Hetzelfde uiteraard met welke immigrant dan ook, met als verschil dat verschillende immigranten verschillende obstakels moeten overkomen en niet allemaal even snel integreren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:28 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, er zijn ondertussen al heel veel documentaires over de Islam uitgezonden. De VPRO speelt hier ook handig op in door het programma zóó Moslims, als voorbeeld.quote:Je gelooft dat zelf toch niet?
Sorry, maar als je werkelijk denkt dat dankzij Wilders mensen interesse krijgen in een andere cultuur en daardoor beter gaan integreren, kan ik je niet meer serieus nemen.
Ik woon zelf in Londen en hier is de smeltkroes van culturen wel degelijk goed geslaagdquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:46 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Nuance: in zo'n beetje alle grote Westerse steden buiten Europa.
Ja, hoor, dat komt allemaal door Wilders.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:49 schreef mlg het volgende:
[..]
Ja, er zijn ondertussen al heel veel documentaires over de Islam uitgezonden. De VPRO speelt hier ook handig op in door het programma zóó Moslims, als voorbeeld.
Kijk eens op fok hoeveel er over de PVV wordt gediscussieerd. Er is nog nooit een moment in mijn leven geweest waar ik zoveel over de Islam te weten ben gekomen. Ook door moslims op fok, zoals mutant01. Dat zal voor heel veel gelden, ook die zich nu profileren als een die-hard pvv'er.
Nederland is niet mislukt en mensen uit diverse culturen kunnen prima met elkaar samenleven...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:04 schreef mlg het volgende:
De multiculturele samenleving in Nederland is mislukt, omdat de culturen in Nederland vanwege één of andere reden niet lekker samen gaan.
"men" moet dan niet overdrijven .. door elk samenleven niet van monoculturele aard tot mislukt te verklaren..quote:Dat is eigenlijk waar het om gaat, en niet zozeer dat men tegen de multiculturele samenleving is.
Maar dat zeiken is ook Hollands eigen. Zoals ik al zei heeft men in Nederland meer respect voor de Islam, dan andere Europese landen. Ook vergeleken de UK, maar men bemoeit zich daar veel minder met elkaar. De nadruk in de politiek ligt daar niet zo op integratie.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Londen en hier is de smeltkroes van culturen wel degelijk goed geslaagdHet voorbeeld in Europa waar het niet echt werkt zijn de grote steden in Italie en Parijs. De rest valt anders behoorlijk mee.
Ik reis sowieso veel en elke keer als ik in Nederland ben en de krant open gooi is er weer gezeik over multiculturele problemen. En dat lees ik niet of nauwelijks in andere Europese landen.
Ik woon aan de andere kant van de aardbol, en hier spelen dit soort zaken totaal niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:50 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Ik woon zelf in Londen en hier is de smeltkroes van culturen wel degelijk goed geslaagdHet voorbeeld in Europa waar het niet echt werkt zijn de grote steden in Italie en Parijs. De rest valt anders behoorlijk mee.
Ik reis sowieso veel en elke keer als ik in Nederland ben en de krant open gooi is er weer gezeik over multiculturele problemen. En dat lees ik niet of nauwelijks in andere Europese landen.
Wilders speelt een grote rol, maar ik wil het meer vestigen op het rechts populisme.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:52 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ja, hoor, dat komt allemaal door Wilders.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:01 schreef damian5700 het volgende:
Wat precies, buiten de islam, behelst die 'multicultuur' nog meer?
Het klopt dat veel Chinezen alleen zichtbaar via retail en middenstand aan de Nederlandse samenleving deelnemen én dat ze tamelijk op zichzelf zijn. Wat er alleen ontbreekt is jouw uitleg hoe en welke elementen uit de Chinese cultuur, als in normen en waarden, overgenomen zijn binnen de hoofdstroom hier in Nederland. Ik bedoel dus hoe de Chinese cultuur buiten Den Haag, bijvoorbeeld in de polder, tot uiting komt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:03 schreef maartena het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Chinezen, bijvoorbeeld.
En dat is ook een groep die enorm binnen zichzelf gekeerd leeft. Er zijn nog steeds Chinezen die bijvoorbeeld nauwelijks Nederlands kunnen bijvoorbeeld.... Ze vallen alleen niet zo op, want er zijn hooguit 100.000 Chinezen in Nederland, tegenover 1 miljoen moslims.
Dat betwijfel ik.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:49 schreef mlg het volgende:
Kijk eens op fok hoeveel er over de PVV wordt gediscussieerd. Er is nog nooit een moment in mijn leven geweest waar ik zoveel over de Islam te weten ben gekomen. Ook door moslims op fok, zoals mutant01. Dat zal voor heel veel gelden, ook die zich nu profileren als een die-hard pvv'er.
Ik probeer ze ook niet op 1 hoop te gooien. Als dat uit mijn woorden naar voren komt, mijn excuses. Het op 1 hoop gooien van moslims hoort meer bij Wilders, die van mening is dat ALLE moslims geen Koran meer mogen hebben, en dat de familie van ALLE criminele moslims naar tuigkampen zou moeten voor heropvoeding, en dat GEEN ENKELE moslim meer een nieuwe moskee mag stichten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:10 schreef damian5700 het volgende:
Het klopt dat veel Chinezen alleen zichtbaar via retail en middenstand aan de Nederlandse samenleving deelnemen én dat ze tamelijk op zichzelf zijn.
Het klopt natuurlijk niet om, zoals je stelt, een miljoen moslims op een hoop te gooien. Dit is ook een slecht aspect van de ideologie van het multiculturalisme.
Dit is een fundamenteel anti-individualistische leer, waarbij van elk individu wordt verwacht dat haar eigen waarnemingen en gedachtes geconformeerd worden aan de waarnemingen van diens groep. Zoals jij dus evident aangeeft, moslims als een entiteit.
Noorderbuur, volgens mij is het probleem niet zozeer in zichzelf gekeerd zijn en de taal spreken of niet - al met al waren de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders zo de afgelopen decennia zonder noemenswaardige problemen.quote:Chinezen, bijvoorbeeld.
En dat is ook een groep die enorm binnen zichzelf gekeerd leeft. Er zijn nog steeds Chinezen die bijvoorbeeld nauwelijks Nederlands kunnen bijvoorbeeld.... Ze vallen alleen niet zo op, want er zijn hooguit 100.000 Chinezen in Nederland, tegenover 1 miljoen moslims.
Wel denk ik dat als een gemeente het in haar hoofd haalt bovenstaande straatborden te voorzien van ARABISCH naast het Nederlands in bepaalde wijken, dat..... bepaalde geblondeerde Limburgers spontaan zullen ontbranden van woede.
Er is geen alternatief voor deze samenleving. Nederland telt al honderden jaren verschillende nationaliteiten, diverse opvattingen en stromingen.quote:
Mij lijkt dat het op één hoop gooien van alle moslims (overigens 900.000 in Nederland)quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:10 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Het klopt natuurlijk niet om, zoals je stelt, een miljoen moslims op een hoop te gooien. Dit is ook een slecht aspect van de ideologie van het multiculturalisme.
Welke leer ? de islam ?quote:Dit is een fundamenteel anti-individualistische leer, waarbij van elk individu wordt verwacht dat haar eigen waarnemingen en gedachtes geconformeerd worden aan de waarnemingen van diens groep. Zoals jij dus evident aangeeft, moslims als een entiteit.
Als het je oplucht, prima.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:22 schreef Bluesdude het volgende:
Mij lijkt dat het op één hoop gooien van alle moslims (overigens 900.000 in Nederland)
een eigenschap is van bepaalde haatdragende monoculturele stromingen .
De zin die boven het door jou geciteerde deel is: Dit is ook een slecht aspect van de ideologie van het multiculturalisme.quote:Welke leer ? de islam ?
Trots is geen vies woord in Nederland, maar trots zijn een Nederlander te zijn is idioot.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:16 schreef qwerty_x het volgende:
[..]
Noorderbuur, volgens mij is het probleem niet zozeer in zichzelf gekeerd zijn en de taal spreken of niet - al met al waren de Turkse en Marokkaanse gastarbeiders zo de afgelopen decennia zonder noemenswaardige problemen.
Het is puur en alleen de link met etterig gedrag, uitkering misbruik en criminaliteit waar het mis gaat / ging, vooral gepaard met een openlijke afkeer van alles wat NL is.
We wonen beiden in een typisch immigrantenland, en daar wordt het nog steeds als iets doodsgewoons gezien om jezelf als immigrant in te zetten om je schouders eronder te zetten, zonder 10.000 loketjes en subsidies. En ja, iedereen voelt zich in de eerste plaats Amerikaan (Zuid of Noord), en bovenal trots. Dat schijnt een vies woord te zijn in NL.
die pretentie leeft vooral in de kritiek van zij die anti-buitenlanders neigenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:21 schreef damian5700 het volgende:
Alleen de discussie gaat over het multiculturalisme en het ideaal van de multiculturele samenleving. Die ideologie en dat ideaal is niet louter een verrijking, zoals wordt gepretendeerd
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |