abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:06:07 #1
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92815296
Opportunistische politici buitelen de laatste tijd over elkaar heen om te schreeuwen hoe mislukt die multiculturele samenleving wel niet is.

Ik vraag me af wat die mensen nu eigenlijk wel willen. Een monoculturele samenleving? Wat moet ik me erbij voorstellen? Een samenleving waar iedereen dezelfde levenswijze moet hebben die door de staat wordt opgelegd? Of waar we allemaal hetzelfde eten en dezelfde muziek luisteren?
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:08:17 #2
16845 L3IPO
I am...MEGATRON!
pi_92815390
Allemaal hetzelfde kleurtje natuurlijk :)
Humans dont deserve to live...
pi_92815416
Andersdenkenden (lees: moslims) moeten het land uit worden geflikkerd, Hex. Als zij weg zijn wordt Nederland een paradijs op aarde.

Ik verwacht dit rondspookt in de hoofden van de PVV-aanhangers.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92815430
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:08 schreef L3IPO het volgende:
QFT, dat wordt er bedoeld.
For every minute you are angry you lose sixty seconds of happiness.
pi_92815472
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:08 schreef L3IPO het volgende:
Dat is saai -O-
pi_92815476
Chinees-blank
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:12:25 #7
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92815551
Intolerantie voor alles dat intolerant is als het gaat om gelijkheid van man en vrouw of geaardheid. Of dat nou radicale Islam of Christendom is.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92815610
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:12 schreef eriksd het volgende:
Intolerantie voor alles dat intolerant is als het gaat om gelijkheid van man en vrouw of geaardheid. Of dat nou radicale Islam of Christendom is.
Intolerantie is ook een kwestie van perceptie. Ik vind de maatregelen die de PVV voorstelt bijvoorbeeld ook intolerant.
pi_92815644
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:06 schreef Hexagon het volgende:
Opportunistische politici buitelen de laatste tijd over elkaar heen om te schreeuwen hoe mislukt die multiculturele samenleving wel niet is.

Ik vraag me af wat die mensen nu eigenlijk wel willen. Een monoculturele samenleving? Wat moet ik me erbij voorstellen? Een samenleving waar iedereen dezelfde levenswijze moet hebben die door de staat wordt opgelegd? Of waar we allemaal hetzelfde eten en dezelfde muziek luisteren?
Je slaat de plank behoorlijk mis. Juist de zaken die je benoemt leveren geen problemen op en zijn zaken die je absoluut vrij moet laten.

Ik denk dat je in Nederland wel bepaalde uitgangspunten mag hebben ten aanzien van geldende normen en waarden, het leren van de taal etc. In dit land zitten we echter met een grote groep uit het verleden die daar nooit aan kan voldoen en dat kun je ook niet van die groep gaan verwachten.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:17:12 #10
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92815746
quote:
Dat hebben we al in onze grondwet staan
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:18:31 #11
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92815796
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:14 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Intolerantie is ook een kwestie van perceptie. Ik vind de maatregelen die de PVV voorstelt bijvoorbeeld ook intolerant.
Dat is absoluut waar, maar ik denk dat jij het met mij eens bent dat gelijkheid van man en vrouw, evenals irrelevantie van geaardheid, echt een fundamenteel goed zijn in onze beschaving, Als ik heel eerlijk ben vind ik Nederlanders die hier anders instaan niet iets wat wij als culturele identiteit moeten waarderen.
Bis bis bis
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:19:00 #12
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92815818
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:17 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat hebben we al in onze grondwet staan
Meid. De praktijk?
Bis bis bis
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:19:28 #13
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92815837
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:14 schreef Citizen.Erased het volgende:

[..]

Je slaat de plank behoorlijk mis. Juist de zaken die je benoemt leveren geen problemen op en zijn zaken die je absoluut vrij moet laten.

Ik denk dat je in Nederland wel bepaalde uitgangspunten mag hebben ten aanzien van geldende normen en waarden, het leren van de taal etc. In dit land zitten we echter met een grote groep uit het verleden die daar nooit aan kan voldoen en dat kun je ook niet van die groep gaan verwachten.
Maar dat heeft imo weinig met het al dan niet mogelijk zijn van een multiculturele samenleving te maken. In feite kunnen we die zaken gewoon opleggen.

En meerdere leefculturen waren altijd al mogelijk binnen de wettelijke kaders.

Enige wat niet lekker gaat soms is de handhaving daarvan.
pi_92815845
Er is geen alternatief in zekere zin maar we kunnen wel verklaren/uitstralen/propageren dat iedereen die zich in Nederland vestigt moet schikken naar een deel van onze culturele waarden die wij het belangrijkst achten. Het andere deel mag men zelf invullen.

Maar goed, dan begint de discussie over welke waarden dan het belangrijkst zijn. Ik zeg bijvoorbeeld tolerantie en een gemiddelde PVV'er schreeuwt vervolgens iets over hoofddoeken of zo.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:20:30 #15
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_92815886
quote:
Dat zie ik als rasechte linkse natuurlijk ook het allerliefst, dat alle mensen gelijkwaardig en vrij zijn en elkaar niet onderdrukken.

En gelukkig zijn we daar in ons land in de praktijk in geslaagd. Het is gewoon wettelijk vastgelegd dat homo's kunnen trouwen en dat vrouwen niets minder waard zijn dan mannen.

Kees uit Staphorst en Achmed uit Rotterdam kunnen gewoon trouwen, of hun familie het daar nou mee eens is of niet. Een vrouw die door haar man wordt geslagen, kan gewoon naar de politie stappen en wordt dan niet door de agent teruggebracht omdat haar plek nu eenmaal bij haar echtgenoot is, al denkt die echtgenoot van wel.

Zonder hersenspoelen kun je niet alle mensen hetzelfde laten vinden, maar dat dit soort dingen wettelijk is vastgelegd, is het op een na hoogst haalbare en voor mij acceptabel. Die paar extremisten zullen het heus niet terug kunnen draaien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Frollo op 15-02-2011 13:28:41 (DAN! niets minder waard DAN! :X) ]
pi_92815903
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:18 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dat is absoluut waar, maar ik denk dat jij het met mij eens bent dat gelijkheid van man en vrouw, evenals irrelevantie van geaardheid, echt een fundamenteel goed zijn in onze beschaving, Als ik heel eerlijk ben vind ik Nederlanders die hier anders instaan niet iets wat wij als culturele identiteit moeten waarderen.
Absoluut. Het is echter de vraag hoe je invulling gaat geven aan dat gelijkheidsbeginsel. Huiselijk geweld moet worden aangepakt, maar om moslima's nou te dwingen hun hoofddoek af te doen....
pi_92815971
* Canadese asiel- en immigratiebeleid
* Australische asiel- en immigratiebeleid
* Amerikaanse asiel- en immigratiebeleid.

En dat betekend in een notendop:
Immigratie alleen bij aantoonbaar politiek asiel zodat er een tijdelijke vergunning van verblijf kan worden afgegeven.

Immigratie voor werk alleen bij een x-aantal beroepen waar wij tekort in hebben.

Recht op uitkering (bijstand, ww, wao) alleen na tien jaar verblijf in NL.

Na tien jaar de keuze voor één paspoort dus één nationaliteit.

Werkgever mag alleen allochtonen in dienst nemen, indien hij aan kan tonen dat een autochtoon de baan niet wil hebben.

Verbieden automatische nationaliteit verkrijging zoals bij Nederlandse Turken en Marokkanen die een turks of een maroks paspoort nationaliteit krijgen.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:22:56 #18
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92815976
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:20 schreef Frollo het volgende:

[..]

Dat zie ik als rasechte linkse natuurlijk ook het allerliefst, dat alle mensen gelijkwaardig en vrij zijn en elkaar niet onderdrukken.

En gelukkig zijn we daar in ons land in de praktijk in geslaagd. Het is gewoon wettelijk vastgelegd dat homo's kunnen trouwen en dat vrouwen niets minder waard zijn als mannen.

Kees uit Staphorst en Achmed uit Rotterdam kunnen gewoon trouwen, of hun familie het daar nou mee eens is of niet. Een vrouw die door haar man wordt geslagen, kan gewoon naar de politie stappen en wordt dan niet door de agent teruggebracht omdat haar plek nu eenmaal bij haar echtgenoot is, al denkt die echtgenoot van wel.

Zonder hersenspoelen kun je niet alle mensen hetzelfde laten vinden, maar dat dit soort dingen wettelijk is vastgelegd, is het op een na hoogst haalbare en voor mij acceptabel. Die paar extremisten zullen het heus niet terug kunnen draaien.
Exact, de vrijheid van het individu dient het uitgangspunt te zijn.

Dat houd allerlei mogelijkheden van een multiculturele samenleving open binnen wettelijke kaders die het individu beschermen.
pi_92816027
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:19 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Maar dat heeft imo weinig met het al dan niet mogelijk zijn van een multiculturele samenleving te maken. In feite kunnen we die zaken gewoon opleggen.

En meerdere leefculturen waren altijd al mogelijk binnen de wettelijke kaders.

Enige wat niet lekker gaat soms is de handhaving daarvan.
In mijn ogen is een multiculturele zeker mogelijk (en zelfs wenselijk). De vrijheid van het individu is daarin gewoon erg belangrijk, echter blijven er wel wettelijke kaders aanwezig.
pi_92816068
Iedereen dezelfde rechten. Geen privileges omdat iemand een andere afkomst of wereldbeeld heeft. Kan in een diverse samenleving natuurlijk alleen werken met een hoge mate van individuele vrijheid
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:26:32 #21
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92816114
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:22 schreef devl1nsect het volgende:
* Canadese asiel- en immigratiebeleid
* Australische asiel- en immigratiebeleid
* Amerikaanse asiel- en immigratiebeleid.

En dat betekend in een notendop:
Immigratie alleen bij aantoonbaar politiek asiel zodat er een tijdelijke vergunning van verblijf kan worden afgegeven.

Immigratie voor werk alleen bij een x-aantal beroepen waar wij tekort in hebben.

Recht op uitkering (bijstand, ww, wao) alleen na tien jaar verblijf in NL.

Na tien jaar de keuze voor één paspoort dus één nationaliteit.

Werkgever mag alleen allochtonen in dienst nemen, indien hij aan kan tonen dat een autochtoon de baan niet wil hebben.

Verbieden automatische nationaliteit verkrijging zoals bij Nederlandse Turken en Marokkanen die een turks of een maroks paspoort nationaliteit krijgen.
Dikgedrukte punt dus fundamenteel mee oneens. Als mensen voldoen aan de criteria om hier te komen (met de rest ben ik het wel eens) dan moet men ook volledig mee kunnen draaien. Niet nog eens door de mangel.
Bis bis bis
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:29:43 #22
162717 Telecaster
Duivelse Spotter
pi_92816223
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:26 schreef eriksd het volgende:

[..]

Dikgedrukte punt dus fundamenteel mee oneens. Als mensen voldoen aan de criteria om hier te komen (met de rest ben ik het wel eens) dan moet men ook volledig mee kunnen draaien. Niet nog eens door de mangel.
Eens.
Atheism isn't a religion. It's a personal relationship with reality.
"And I think it should be – religion – treated with ridicule, and hatred and contempt. And I claim that right."- Christopher Hitchens, 1949 - 2011
pi_92816246
De definitie van cultuur zoals ik die geleerd heb is 'de regels en gebruiken die worden gedeeld door de bevolking van een land of regio.' nu zijn er natuurlijk verschillende definities maar deze sluit het naast elkaar bestaan van meerdere 'culteren' in 1 gebied al een beetje uit.

Wat wel kan is één cultuur waarin iedereen elkaars geloof en overtuiging respecteert, maar gebonden is aan dezelfde regels. Maarja dat is makkelijk bedacht.. maar was de Nederlandse cultuur dan zo tolerant voor andere groepen (zuilen), voor de multicul? Het was voor mijn tijd, maar volgens mij was er net als nu een redelijke kloof. Ik ben bang dat het toch een utopie is, tegen de natuur van mensen en dan met name gelovigen in.

Het naast elkaar willen laten bestaan van 2-3 of 20 culturen is volgens mij per definitie onmogelijk (in belgie lukt het al niet, en die verschillen zijn al niet enorm).
pi_92816265
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:29 schreef Telecaster het volgende:

[..]

Eens.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 13:32:21 #25
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92816328
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 13:30 schreef Robin__ het volgende:

Het naast elkaar willen laten bestaan van 2-3 of 20 culturen is volgens mij per definitie onmogelijk (in belgie lukt het al niet, en die verschillen zijn al niet enorm).
Het lukt in een land als de VS anders prima.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')