abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92822746
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:53 schreef speknek het volgende:
En daarnaast: als je debiele broertje op de grond poept, mag je dan ook van buitenstaanders niet eisen dat ze niet op je grond defaceren?
In hoeverre is een allochtoon die hier is geboren, een buitenstaander?
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:06:35 #102
8369 speknek
Another day another slay
pi_92823157
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:54 schreef KoosVogels het volgende:
Natuurlijk niet, maar wat is dan precies het probleem met een multiculturele samenleving? Ik kan een Marokkaans straatschoffie net zo min waarderen als een boerenpummel die mensen lastigvalt.
Maar dat is een vals dilemma, niemand zegt dat als de Marokkanen opgroeien in de Nederlandse cultuur, er dan geen Marokkaanse boerenpummels meer zijn die mensen lastigvallen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

In hoeverre is een allochtoon die hier is geboren, een buitenstaander?
In het multiculturalisme is hij een buitenstaander, immers iemand van een andere cultuur.
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:19:23 #103
268409 voice-over
Geeft commentaar op alles
pi_92823651
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:26 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Tegen de muur zetten en afknallen is minder bloederig.
En wat denk je van gaskamers ?
Nog minder bloed.....
Dat zijn nazipraktijken.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:27:54 #104
268409 voice-over
pi_92824003
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:53 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Nee maar het is wel zo dat de multiculturele "zegeningen" daar duidelijk zichtbaar worden.
Dan maar liever geen shoarmazaak op elke hoek van de straat en een flinke verlaging van de criminaliteit en een terugkeer van de cohesie in de samenleving.
Hoe meer multikul -> hoe minder cohesie in de samenleving.

De destructieve gevolgen van de multiculturele samenleving gaan veel verder dan alleen de criminaliteitscijfers of de enorme financiële kosten.
Helemaal mee eens. Wat het volk al jaren ervaart, dringt eindelijk ook tot de botte hersenen van de politici door, behalve die van de PvdA. Vele miljarden zijn weg gegooid geld. Het multiculti gedweep heeft al genoeg ellende veroorzaakt, zowel bij de autochtonen als de nieuwkomers. Je kunt het de nieuwkomers misschien niet eens kwalijk nemen. Zij werden aangestuurd door de linkse knuffelaars en de staatspropaganda afkomstig van de burelen van de PvdA. Nederland werd gepresenteerd als een luilekkerland met een gezinsherenigingspolitiek waarbij een immigrant bijna zijn hele achterlijke dorp Nederland binnen kon halen.

Maar laat ik mij eens genuanceerd uitdrukken. Chinezen, Vietnamezen, van deze nijvere volkeren heeft niemand last. Alles wat aan moslim gerelateerd is, heeft veel destructiefs in zich. Behoudzucht aangestuurd door ouderen belemmeren jongeren enorm in hun ontwikkeling. Belemmerd in feite de ontwikkeling van de hele Nederlandse maatschappij. Nog even doordenken en dan durven politici te zeggen: "de integratie van nieuwe Nederlanders uit Arabische-Islam landen is totaal mislukt". Eindelijk, dankzij Geert Wilders. Alleen de tegenstanders van deze constatering zullen dan op de pro-islamitische PvdA stemmen. Dat schept duidelijkheid.
pi_92824281
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:06 schreef speknek het volgende:

[..]

In het multiculturalisme is hij een buitenstaander, immers iemand van een andere cultuur.
Scherp. De kern van het probleem.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:46:28 #106
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92824883
Chinezen zijn ook bezig het land over te nemen, maar dan via friet/patat tenten.
O)))
  dinsdag 15 februari 2011 @ 16:58:33 #107
268409 voice-over
pi_92825500
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 16:46 schreef arucard het volgende:
Chinezen zijn ook bezig het land over te nemen, maar dan via friet/patat tenten.
En via printer cartridge navulstations.
pi_92827280
Vraag me af of dit de mening is van meneer Verhagen of van het kabinet. Het eerste zou extreem opportunistisch zijn, het tweede hypocriet.

Fijne vent.
pi_92827861
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 10:52 schreef Nielsch het volgende:
Spreek voor jezelf Maxime Verhagen. Ik heb het als Nederlander nog prima naar m'n zin in Nederland. Het enige waar ik echt moe van wordt zijn bemoeizuchtige politici met idiote plannen, zoals Maxime Verhagen.

[..]

Ook dit is natuurlijk quatsch. Veel Amerikanen noemen zichzelf nog steeds Latin Americans, African Americans, Italian Americans etcetera.
Dat is pas onzin. Ik heb nog nooit een Amerikaan zichzelf in eerste instantie met een dergelijke term horen beschrijven. Dat is ook een label voor etniciteit, niet identiteit.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:11:17 #110
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_92828560
Wat een onzinuitspraak. Omdat we hier een paar honderd kutmarokkaantjes in dit land hebben die nauwelijks aangepakt worden door onze falende overheid, is de 'multi-culti' mislukt!? :')

Ik denk dat OF Verhagen hele vreemde eisen stelt aan 'multi-culti', OF hij wil gewoon weer populistisch scoren over de rug van buitenlanders, zodat we niet over het al jarenlange falende beleid van die CDA-hufters zullen hebben... (huizenmarkt, onderwijs, zorg, buitenland, etc etc)
pi_92829616
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Dat is het absoluut niet.
Maar voor mensen zoals jij wel. De minachting voor het eigen land, volk en cultuur zit er bij jullie soort linkse Gutmenschen diep in.

Zie dit bijvoorbeeld:

[..]

Wat een schofterige slinkse zelfhaat. :r
Zozo, je vindt nogal wat... Weet wel dat dom schelden hier niet gewenst is.
Als het niet wil branden moet je beter stoken.
  dinsdag 15 februari 2011 @ 18:42:27 #112
104871 remlof
Europees federalist
pi_92829726
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:11 schreef Yi-Long het volgende:
Wat een onzinuitspraak. Omdat we hier een paar honderd kutmarokkaantjes in dit land hebben die nauwelijks aangepakt worden door onze falende overheid, is de 'multi-culti' mislukt!? :')

Ik denk dat OF Verhagen hele vreemde eisen stelt aan 'multi-culti', OF hij wil gewoon weer populistisch scoren over de rug van buitenlanders, zodat we niet over het al jarenlange falende beleid van die CDA-hufters zullen hebben... (huizenmarkt, onderwijs, zorg, buitenland, etc etc)
Dat laatste dus. Hier in mijn kanswijk werkt het multiculturisme prima.
pi_92829799
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:42 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar zijn ze veel te druk met poepruimen _O-
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
  dinsdag 15 februari 2011 @ 19:13:17 #114
237554 Holograph
Compay Segundo
pi_92831188
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:42 schreef remlof het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 18:11 schreef Yi-Long het volgende:

Probleem is dat het er meer dan een paar honderd zijn. In Rotterdam, waar men olv. de PvdA etnisch registreert, zijn ze erachter gekomen dat ongeveer 50% van de Marokkanen met de politie in aanraking komt.
  woensdag 16 februari 2011 @ 00:44:55 #115
272649 Louis22
Exil im Salon
pi_92851450
-edit-, denkt zich even in het rijtje Merkel-Cameron-Sarkozy te kunnen voegen. Niets zo triest als een Nederlandse politicus die zich een ware staatsman ( :') ) waant.

[ Bericht 12% gewijzigd door du_ke op 16-02-2011 07:57:36 (probeer een beetje niveau aan te houde) ]
pi_92852442
quote:
10s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

En wat te doen met al die VVD'ers en CDA'ers die toekeken, maar niet handelden? Dat maakt deze partijen namelijk medeplichtig en ook dat is strafbaar.
Sterker nog: het waren VVD'ers en CDA'ers die de massa-immigratie van gastarbeiders (volgens de wens van de werkgevers) mogeliojk maakten.
Onderschat nooit de kracht van domme mensen in grote groepen!
Der Irrsinn ist bei Einzelnen etwas Seltenes - aber bei Gruppen, Parteien, Völkern, Zeiten die Regel. (Friedrich Nietzsche)
  woensdag 16 februari 2011 @ 07:28:23 #117
268409 voice-over
pi_92854700
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 00:44 schreef Louis22 het volgende:
-edit-
Typisch. Ik als rechtse user mag niet schelden op straffe van een ban, jij als linkse mag rechtse politici gewoon enge ziektes toewensen.

Ik zie een patroon .....

[ Bericht 0% gewijzigd door du_ke op 16-02-2011 07:58:15 ]
pi_92854875
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 01:18 schreef Kees22 het volgende:

[..]

Sterker nog: het waren VVD'ers en CDA'ers die de massa-immigratie van gastarbeiders (volgens de wens van de werkgevers) mogeliojk maakten.
Je weet wat de term "gastarbeider" betekent?
Indien ja, onzinnige opmerking.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
pi_92854936
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 07:28 schreef voice-over het volgende:

[..]

Typisch. Ik als rechtse user mag niet schelden op straffe van een ban, jij als linkse mag rechtse politici gewoon enge ziektes toewensen.

Ik zie een patroon .....
Dat gaat met name op voor je medeusers maar dit gaat ook wat te ver. Heb het dan ook geedit.

Volgende keer graag melden in het FB topic zodat de discussie hier niet vervuild raakt.
pi_92854971
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 07:52 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Je weet wat de term "gastarbeider" betekent?
Indien ja, onzinnige opmerking.
Tja je moet toch een term bedenken om het aan het volk te verkopen.
pi_92854995
quote:
7s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:00 schreef du_ke het volgende:

[..]

Tja je moet toch een term bedenken om het aan het volk te verkopen.
... of uitspraken zoals jij doen om het achteraf toch te kunnen verdraaien.
pi_92855018
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:02 schreef Maatregel het volgende:

[..]

... of uitspraken zoals jij doen om het achteraf toch te kunnen verdraaien.
Huh?
pi_92855033
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:05 schreef du_ke het volgende:

[..]

Huh?
Denk mijn post ertussen weg alsof je op je eigen post reageert. Dan klopt die "Huh?" exact.
pi_92855169
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:07 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Denk mijn post ertussen weg alsof je op je eigen post reageert. Dan klopt die "Huh?" exact.
Volgens mij niet echt. Bij de allereerste groepen uit Zuid-Europa was alles nog wel op een vrij spoedige terugkeer gericht maar dat werd snel minder. Al snel werd gezinshereniging mogelijk (onder VVD en de voorgangers van CDA uiteraard). Dit is wel een aardig stukje geschiedenis hierover http://geschiedenis.vpro.(...)6498/items/10214444/
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:13:32 #125
268409 voice-over
pi_92855976
Is het soms verkiezingstijd dat Maxime zulke ongenuanceerde uitspraken doet? De multiculturele samenleving werkt anders prima met Chinezen, Vietnamezen, Brazilianen, Spanjaarden, Italianen, Indonesiërs, Surinamers, etc. Zelfs met de Duitsers hebben we, ondanks een ongelukkige start, nu een prima relatie. Wij vinden Duitsers fijne mensen.

Het ging echter goed fout toen we massaal aanhangers van een bepaalde religie begonnen te importeren. Toen onze politici en bestuurders vergaten op te komen voor hun landgenoten en op schandalige wijze onze belangen verkwanselden aan de agressieve nieuwkomers. Toen de rekening van dit waanzinnige experiment werd neergelegd bij diegenen die er niet om gevraagd hadden.

En overal in Europa waar men hetzelfde deed, zien we nu soortgelijke problemen als bij ons.
pi_92856226
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 08:25 schreef du_ke het volgende:

[..]

Volgens mij niet echt. Bij de allereerste groepen uit Zuid-Europa was alles nog wel op een vrij spoedige terugkeer gericht maar dat werd snel minder. Al snel werd gezinshereniging mogelijk (onder VVD en de voorgangers van CDA uiteraard). Dit is wel een aardig stukje geschiedenis hierover http://geschiedenis.vpro.(...)6498/items/10214444/
Dit laat wel buiten beschouwing dat er vooraf geen notie is geweest dat de kinderen van de migranten op hun beurt trouwden met partners uit het land van herkomst (huwelijksmigratie/ schijnhuwelijken) en men net als over het verblijf van de gastarbeiders ervan uitging dat gezinshereniging een tijdelijk zaak is.

Wat ook gezegd moet worden is dat het recht op gezinsleven een beginsel is uit het EVRM.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_92856413
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Dit laat wel buiten beschouwing dat er vooraf geen notie is geweest dat de kinderen van de migranten op hun beurt trouwden met partners uit het land van herkomst (huwelijksmigratie/ schijnhuwelijken) en men net als over het verblijf van de gastarbeiders ervan uitging dat gezinshereniging een tijdelijk zaak is.

Dat dus.
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:47:21 #128
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92856678
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef ZureMelk het volgende:

[..]

Dat is het absoluut niet.
Maar voor mensen zoals jij wel. De minachting voor het eigen land, volk en cultuur zit er bij jullie soort linkse Gutmenschen diep in.

Zie dit bijvoorbeeld:

[..]

Wat een schofterige slinkse zelfhaat. :r
Ik toon er vooral mee aan hoe belachelijk een eis tot assimilatie is.

Ik vind de Nederlandse cultuur prachtig. Ik ben een van de hardste roepers voor het behoud van ergoed. Maar ik realiseer me wel dat dat niet iets is dat je van bovenaf kan opleggen. Als mensen liever kebab dat hutspot eten dan is dat hun keuze.

Het enige dat Nederland moet eisen en vooral handhaven (want eisen doen we al) is dat je je culturele activiteiten en gewoonten binnen de rechtsstatelijke kaders houdt.

We gaan toch ook niet zeiken dat Nederland rastafari's kent of corpsballen of vrijmetselaars. Die lui hebben ook een wat afwijkende cultuur. Maar zolang ze zich binnen die kaders houden is er niets aan de hand.
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:48:56 #129
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92856712
quote:

[..]

Wat ook gezegd moet worden is dat het recht op gezinsleven een beginsel is uit het EVRM.
Klopt maar als het om beleid rondom immigratie en integratie tot ongeveer 2001 gaat dan zitten CDA en VVD ook overal tot aan hun nek in.

De hele politiek van die tijd ging de mist in.
pi_92856852
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Ik vind de Nederlandse cultuur prachtig. Ik ben een van de hardste roepers voor het behoud van ergoed. Maar ik realiseer me wel dat dat niet iets is dat je van bovenaf kan opleggen. Als mensen liever kebab dat hutspot eten dan is dat hun keuze.

Het enige dat Nederland moet eisen en vooral handhaven (want eisen doen we al) is dat je je culturele activiteiten en gewoonten binnen de rechtsstatelijke kaders houdt.

We gaan toch ook niet zeiken dat Nederland rastafari's kent of corpsballen of vrijmetselaars. Die lui hebben ook een wat afwijkende cultuur. Maar zolang ze zich binnen die kaders houden is er niets aan de hand.
Het meest opmerkelijke is dat figuren die beweren dat zij onze cultuur hoog in het vaandel hebben staan, tegelijkertijd flink willen snijden in de kunst- en cultuursubsidies. Zo heb ik recentelijk een verbale strijd gevoerd met PVV-aanhangers over het behoud van lokale musea, waar zij dus tegen zijn. Dat rijmt mijns inziens niet met elkaar. De mond vol over behoud van cultuur, maar deze tegelijkertijd de rug toekeren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_92856868
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:48 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Klopt maar als het om beleid rondom immigratie en integratie tot ongeveer 2001 gaat dan zitten CDA en VVD ook overal tot aan hun nek in.

De hele politiek van die tijd ging de mist in.
Ja. En dat vind je erg, ofzo?

Ik vind het erger voor de migranten die door het pamperen juist meer sociaal opgesloten werden en voor al degenen die de keerzijde van het beleid onderkenden en daar de discussie over aangingen om vervolgens genegeerd te worden of in verdachte hoek te worden geplaatst.

[ Bericht 0% gewijzigd door damian5700 op 16-02-2011 10:05:42 ]
  woensdag 16 februari 2011 @ 09:58:18 #132
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92856990
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:54 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja. En dat vind je erg, ofzo?

Ik vind het erger voor de migranten die door het pamperen juist meer sociaal opgesloten werden en voor al degenen die de keerzijde van het beleid onderkenden en daar de discussie over aangingen om vervolgens genegeerd te word of in verdachte hoek werden geplaatst.
Dat is zo maar het is niet zo dat de alleen de "oppermachtige" PvdA dat allemaal maar gedaan heeft. Die zielige krokodillentranen van types als voice-over bestrijd ik graag.
pi_92857199
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:58 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Dat is zo maar het is niet zo dat de alleen de "oppermachtige" PvdA dat allemaal maar gedaan heeft. Die zielige krokodillentranen van types als voice-over bestrijd ik graag.
En de krokodillentranen van voice-over las jij terug in mijn bijdrage?
  woensdag 16 februari 2011 @ 10:10:45 #134
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92857320
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 10:05 schreef damian5700 het volgende:

[..]

En de krokodillentranen van voice-over las jij terug in mijn bijdrage?
Nee, vond dat dat er alleen nog even aan toegevoegd kon worden
pi_92878213
quote:

[..]

Ging men echt van dat tijdelijke uit? Als ik het zo zie kwam begin jaren 60 al het besef dat het deel 'gast' erg relatief was.
quote:
Is in dezen weinig relevant. Het was vooral een praktisch iets.
pi_92887444
Als Verhagen dat zegt, kan het haast niet anders zijn dan dat de multiculturele samenleving een doorgaans succes is...
Politics -> Poly = many; Tics = bloodsucking creatures
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:47:00 #137
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92894708
Stel he, de multiculturele samenleving IS mislukt (stel!) zoals Verhagen zegt. Wat dan nu? DAAR hoor ik hem niet over.. Jullie wel??
Of roeptoetert het zo leuk voor het stemvee zo vlak voor de verkiezingen, zo lekker ff de onderbuik masseren???

----> Wat heeft het voor zin om dit te beweren zonder enig "plan van aanpak" oid??
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:47:48 #138
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92894766
Geen. Maarja, dat geldt voor alle proefballonnetjes van alle partijen.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:48:24 #139
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92894820
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:47 schreef eriksd het volgende:
Geen. Maarja, dat geldt voor alle proefballonnetjes van alle partijen.
Noem jij een stelling poneren een proefballonnetje oplaten??
Een "constatering" zonder gevolgen blijft iig wel in de lucht hangen ja..
  woensdag 16 februari 2011 @ 22:49:42 #140
268409 voice-over
pi_92894913
-doei-

[ Bericht 98% gewijzigd door remlof op 16-02-2011 23:03:40 ]
pi_92895372
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:49 schreef voice-over het volgende:
Maar iedereen weet dat er maar 1 bevolkingsgroep totaal mislukt is: moslims in Nederland.

Mislukte analyse van je..
De misluktheid zit hum bij jou tussen de oren.
Je redeneert niet vanuit de feiten, vanuit het willen benaderen van de waarheid, je redeneert vanuit je haat. ..
pi_92895530
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:47 schreef Whiskers2009 het volgende:
Stel he, de multiculturele samenleving IS mislukt (stel!) zoals Verhagen zegt. Wat dan nu?
Het is mij nog niet duidelijk dat Verhagen dat idd zo gezegd heeft.
Maar Nederland is niet mislukt.. wie dat blaat is zelf een mislukking...
En wat dan ?
Men roept wat over de grenzen dicht en mensen westerse waarden opdringen ..
En dan is de monocultuur spoedig dra ?
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:00:21 #143
122155 arucard
Amplifier Worship
pi_92895640
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:56 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Mislukte analyse van je..
De misluktheid zit hum bij jou tussen de oren.
Je redeneert niet vanuit de feiten, vanuit het willen benaderen van de waarheid, je redeneert vanuit je haatangst. ..
O)))
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:04:14 #144
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_92895874
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 22:58 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

Het is mij nog niet duidelijk dat Verhagen dat idd zo gezegd heeft.
Maar Nederland is niet mislukt.. wie dat blaat is zelf een mislukking...
En wat dan ?
Men roept wat over de grenzen dicht en mensen westerse waarden opdringen ..
En dan is de monocultuur spoedig dra ?
Hey, IK geloof niet dat de multiculturele samenleving "mislukt"is.. Ook niet "gelukt" trouwens. Het is nou eenmaal zo dat we een multiculturele samenleving zijn.

En ja, er zijn problemen, maar die zitten onder alle bevolkingsgroepen.. En ja, die problemen moeten aangepakt worden..

Waar het mij om ging is dat ik de uitspraak van Verhagen zo onzinnig vindt. Wat moet je ermee zelfs al het wél zo was?
pi_92896209
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 09:47 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Daar gaat het dan ook helemaal niet om, hexagon. Heb jij al wetsvoorstellen gezien om mensen te stimuleren meer stamppotjes te eten? Nou dan. Wat gebeurt er wel? De VVD heeft voorgesteld om nieuwkomers die bijstand aanvragen te verplichten Nederlands te (leren) spreken. Zoniet, einde oefening. Geen staatsinfuusje meer en desnoods linea recta terug naar het land van herkomst. Dát wordt er bedoeld wanneer er andere keuzes gemaakt moeten worden. Jij maakt er nu gewoon een karikatuur van.

Wat de geschiedenis en ook het heden betreft: zowel CDA als VVD laten steken vallen. De immigratie van gastarbeiders komt deels uit de koker van 'rechts' al vind ik het totaal niet passen in een oprecht rechts geluid, wat IMO een conservatief geluid zou moeten zijn en geen beleid dat enkel op tijdelijk voordeel voor de bedrijven is. Hierbij moet echter ook opgemerkt worden dat die immigranten mede nodig zijn door de gevolgen van een pakket aan sociaal-economische maatregelen die je eerder links dan rechts kunt noemen.
Ik zal de laatste zijn om te ontkennen dat er (ook) door 'rechtse' kabinetten veel fout is gedaan op dit gebied, maar dat tij lijkt wel te keren, terwijl zo'n Pechthold doodleuk aankomt met een dooddoener als 'laten we ons meer richten op de positieve kanten'. Ja, joepie, allemaal een roze brilletje opdoen en feestvieren. :')

Wmb mag er in EU-verband nog wel wat meer gekozen worden voor een conservatief beleid, met minder ruimte voor vrije migratie in de EU-zone. Moeilijk, want helaas is het verdrag van Lissabon daar strijdig mee. Een vedrag dat er niet had moeten komen en jawel, ook daar kun je de VVD deels als schuldige aanwijzen, en het CDA al helemaal. Ergens is die kritiek terecht. Helaas is er geen goed alternatief op links. Alleen de SP lijkt hier verrassend conservatief te zijn, maar daar staan dan weer te veel andere onzinvoorstellen tegenover. Op rechts kun je dan de PVV zien als de enige die het een beetje snapt; Roemeen of Ghanees, als je niets te bieden hebt is het gewoon zinloos. Die partij heeft echter ook weer momenten waarop ze doordraven. Vooral hun ondiplomatieke houding tov het buitenland is storend.

Hopelijk is deze uitspraak van Verhagen dan ook geen loze kreet maar de aanzet tot een herziening van de koers van het CDA.
pi_92896300
Men gebruikt de term "de multiculturele samenleving" alsof het niet over de Nederlandse samenleving gaat... slechts een element daarvan.
Het is nonsens Nederland voor mislukt te verklaren.... wat moet je dan ?
Nederland opheffen? Nederland rebuilden? Wat rebuilden ? Nationalisme prediken als oplossing ?
Men gebruikt de term ook in de betekenis van 'het samenleven van mensen met diverse afkomsten' .... Wat is de zin ervan om dat mislukt te verklaren..
Men wijst dan op "kwesties" en men negeert die andere 99,999 % van de gevallen dat mensen zonder ruzie te maken vreedzaam naast elkaar leven.... idd naast elkaar.. elkaar weinig aansprekend... dat is Nederlandse cultuur.
pi_92896603
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Hey, IK geloof niet dat de multiculturele samenleving "mislukt"is.. Ook niet "gelukt" trouwens. Het is nou eenmaal zo dat we een multiculturele samenleving zijn.
Oh, die is er gewoon en laten we vooral geen oordeel erover hebben? Zoiets?
Die onwil tot oordelen is weinig anders dan de onwil om de realiteit onder ogen te komen.
quote:
En ja, er zijn problemen, maar die zitten onder alle bevolkingsgroepen.. En ja, die problemen moeten aangepakt worden..
Er zijn grote verschillen per bevolkingsgroep, dáár gaat het om.
quote:
Waar het mij om ging is dat ik de uitspraak van Verhagen zo onzinnig vindt. Wat moet je ermee zelfs al het wél zo was?
Wat denk je van:
-Meer eisen stellen aan immigratie en deze dus ook fors inperken/herorganiseren. Kansarme paupers weren, alleen een beperkt, tijdelijk asiel (met de nadruk op tijdelijk) enz., verdragen voor vrije migratie in de EU opzeggen of pleiten voor aanpassing van de indhoud, enz..
-Mensen die bijv. 2 jaar in ons land zijn, geen woord Nederlands spreken maar wel een uitkering trekken, of nieuwkomers (zelfs asielzoekers) die misdaden plegen, zonder pardon eruitkiepen.
-Criminele Antillianen terugsturen naar de Antillen. Nieuwe Antillianen alleen toelaten wanneer ze een gedegen opleiding hebben genoten en van onbesproken gedrag zijn. Mocht het achteraf alsnog een fiasco worden, dan dus alsnog terug naar de palmbomen.
  woensdag 16 februari 2011 @ 23:19:40 #148
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_92896695
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:04 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat we zelfs zonder allochtonen/multi-culti exact dezelfde problemen gehad zouden hebben in de grote steden en in de randstad met jeugdig tuig dat zich misdraagt.

Deze problemen 'passen' nu eenmaal bij de combinatie grote steden, een lagere sociale klase (ongeacht afkomst of religie) die daar opgehokt zit met elkaar, en een overheid die haar taken niet neemt wat betreft de handhaving van de bestaande regels en wetten in die buurten...

Noem de 100 grootste steden ter wereld, en ik durf te wedden dat je in minstens 75-80% van die steden soortgelijke crimineel overlast hebt van groepen uit de sociaal-economisch zwakkere onderlaag.
pi_92896737
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:19 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Sterker nog, ik denk dat we zelfs zonder allochtonen/multi-culti exact dezelfde problemen gehad zouden hebben in de grote steden en in de randstad met jeugdig tuig dat zich misdraagt.

Deze problemen 'passen' nu eenmaal bij de combinatie grote steden, een lagere sociale klase (ongeacht afkomst of religie) die daar opgehokt zit met elkaar, en een overheid die haar taken niet neemt wat betreft de handhaving van de bestaande regels en wetten in die buurten...

Noem de 100 grootste steden ter wereld, en ik durf te wedden dat je in minstens 75-80% van die steden soortgelijke crimineel overlast hebt van groepen uit de sociaal-economisch zwakkere onderlaag.
Zeer terechte analyse lijkt me zo.
pi_92896756
quote:
1s.gif Op woensdag 16 februari 2011 23:11 schreef Bluesdude het volgende:
Men gebruikt de term "de multiculturele samenleving" alsof het niet over de Nederlandse samenleving gaat... slechts een element daarvan.
Dat niet zozeer, het gaat erom dat deze ontstaan is door politieke keuzes en de vraag is dan of die achteraf gezien verstandig waren. Nee dus, geeft Verhagen nu een beetje toe.
quote:
Het is nonsens Nederland voor mislukt te verklaren.... wat moet je dan ?
Nederland opheffen? Nederland rebuilden? Wat rebuilden ? Nationalisme prediken als oplossing ?
Je hoeft niet terug in de tijd te gaan, je kunt ook leren van het verleden en het voortaan anders gaan doen.
quote:
Men gebruikt de term ook in de betekenis van 'het samenleven van mensen met diverse afkomsten' .... Wat is de zin ervan om dat mislukt te verklaren..
Men wijst dan op "kwesties" en men negeert die andere 99,999 % van de gevallen dat mensen zonder ruzie te maken vreedzaam naast elkaar leven.... idd naast elkaar.. elkaar weinig aansprekend... dat is Nederlandse cultuur.
Tsja je kunt problemen ook gewoon ontkennen als ze niet in je ideologische straatje passen. Het valt wel mee, al die boze PVV-stemmers zijn gewoon nog niet tot het juiste inzicht gekomen en VVD-ers, ach die hebben vast nog nooit zo'n wijk van dichtbij gezien, toch?
Het is volgens mij nu net deze houding die de opkomst van de toch best radicale PVV heel goed verklaart.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')