Tja, dat zijn de sentimenten, de mensen trekken weg, meer komen er, meer kosten, weggepest worden, 'positieve discriminatie' , niet willen integreren (de goeden daargelaten), NL maar een anti-G-dellijk land vinden enz etc.quote:Verhagen: multiculturele samenleving is mislukt
Vicepremier Maxime Verhagen (CDA) noemt de multiculturele samenleving mislukt. Nederlanders voelen zich hier niet meer thuis in eigen land en ook allochtonen hebben het hier niet echt naar hun zin, zei hij maandag bij de opnames van het televisieprogramma College Tour, schrijft het AD dinsdag.
Nederlanders zouden volgens Verhagen trotser moeten zijn op hun land, zoals de inwoners van de Verenigde Staten zijn. "Als je mensen daar vraagt wie of wat ze zijn, geven ze als eerste antwoord dat ze Amerikaan zijn en dan pas waar ze oorspronkelijk vandaan komen."
De inburgering zou zich meer op Nederlandse normen en waarden moeten richten. In oktober zei de Duitse bondskanselier Angela Merkel al dat de multiculturele samenleving in Duitsland is mislukt. De 'oude' benadering om mensen van verschillende culturen naast elkaar te laten leven werkt volgens haar niet.
Wel zei ze dat de islam tegenwoordig bij Duitsland hoort. Ook de Britse premier David Cameron en de Franse president Nicolas Sarkozy vinden dat de multiculturele samenleving is mislukt.
http://binnenland.nieuws.nl/629704
Ook dit is natuurlijk quatsch. Veel Amerikanen noemen zichzelf nog steeds Latin Americans, African Americans, Italian Americans etcetera. Het feit dat die mensen zo trots zijn op de VS komt volgens mij vooral doordat ze in Amerika de ruimte hebben gekregen om hun eigen normen, waarden en tradities uit te oefenen, die langzaam zijn samengesmolten met de Amerikaanse tradities.quote:Nederlanders zouden volgens Verhagen trotser moeten zijn op hun land, zoals de inwoners van de Verenigde Staten zijn. "Als je mensen daar vraagt wie of wat ze zijn, geven ze als eerste antwoord dat ze Amerikaan zijn en dan pas waar ze oorspronkelijk vandaan komen."
Bewijst maar weer eens wat voor "stars en stripes" likker Verhagen is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:29 schreef fokthesystem het volgende:
Zo een 40 a 20 jaar na de SP, janmaat, e.d. komen ze uit den haag eens aankakken.(Waarschijnlijk i.v.m. de '1e kamer verkiezingen')
[..]
Tja, dat zijn de sentimenten, de mensen trekken weg, meer komen er, meer kosten, weggepest worden, 'positieve discriminatie' , niet willen integreren (de goeden daargelaten), NL maar een anti-G-dellijk land vinden enz etc.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:52 schreef Nielsch het volgende:
Ook dit is natuurlijk quatsch. Veel Amerikanen noemen zichzelf nog steeds Latin Americans, African Americans, Italian Americans etcetera. Het feit dat die mensen zo trots zijn op de VS komt volgens mij vooral doordat ze in Amerika de ruimte hebben gekregen om hun eigen normen, waarden en tradities uit te oefenen, die langzaam zijn samengesmolten met de Amerikaanse tradities.
Exact.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:50 schreef EchtGaaf het volgende:
Het is allemaal zo voorspelbaar. Het is een paar weken voor verkiezingstijd en CDA vreest een halvering ten gunste van de PVV.
Overigens ben ik het wel eens met de uitspraak.
Heeft iemand jou wel eens aangeraden een schrijfcursus te volgen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:02 schreef Bluesdude het volgende:
Nederland is die multiculturele samenleving en Nederland is niet mislukt hoor !!
Die konklusie is waanzin en lijkt op paniekzaaien.
Maar in dit artikel van het AD.. kan ik die uitspraak van de krantenkop/TT niet terugvinden.
Nergens blijkt dat het de letterlijke woorden van Verhagen zijn ....
http://www.ad.nl/ad/nl/30(...)leving-mislukt.dhtml
Als dat wel zijn letterlijke woorden zijn,, dan moet er een spoeddebat komen over dit gelal.
Grappig is dat volgens een poll op de ADsite ...
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)ing-is-mislukt.dhtml
.............. 93% van de 43.000 deelnemers deze uitspraak afwijst..
Amerika als het grote voorbeeld, waar het samenleven van diverse etnische groepen wél zeer geslaagd is, is ook nonsens...
Dat ging en gaat met vele spanningen... Trefwoorden voor googlesearch: slavernij, apartheid, segregation, Martin Luther King, rodneykingrellen in LA..
Het is veel erger. Linkse politieke partijen willen ons doen geloven dat de islam-cultuur evenwaardig is aan de Europese. Linkse politieke partijen hebben dus schijt aan gelijke rechten voor vrouwen en homo's.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:45 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Probleem is dat Nederlanders is geleerd dat ze niet trots mogen zijn op hun land en volk zodat er geen leidende cultuur meer is hier.
Vreemd, heb ik niet opgelet op school dan? Ik kan het me niet herinneren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:45 schreef ZureMelk het volgende:
Probleem is dat Nederlanders is geleerd dat ze niet trots mogen zijn op hun land en volk zodat er geen leidende cultuur meer is hier.
heeft iemand jou wel eens aangeraden inhoudelijk te reageren ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:59 schreef eriksd het volgende:
[..]
Heeft iemand jou wel eens aangeraden een schrijfcursus te volgen?
jij hebt toch ook schijt ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:01 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is veel erger. Linkse politieke partijen willen ons doen geloven dat de islam-cultuur evenwaardig is aan de Europese. Linkse politieke partijen hebben dus schijt aan gelijke rechten voor vrouwen en homo's.
Over school, ik weet nog dat toen ik erop zat het verboden was om nederlandse vlaggetjes op je jas te dragen, was racistisch. Een turkse of marokkaanse was geen enkel probleem.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vreemd, heb ik niet opgelet op school dan? Ik kan het me niet herinneren.
Oftewel leugens.
Ook in Amerika zijn er die aparte naampjes voor aparte groepen....dat is gewoon noodzaak, maar in Amerika wordt eerder gezegd: als je hier geboren bent...dan ben je Amerikaan...(amerikaanse nationaliteitswet ook)quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:52 schreef Nielsch het volgende:
Ook dit is natuurlijk quatsch. Veel Amerikanen noemen zichzelf nog steeds Latin Americans, African Americans, Italian Americans etcetera. Het feit dat die mensen zo trots zijn op de VS komt volgens mij vooral doordat ze in Amerika de ruimte hebben gekregen om hun eigen normen, waarden en tradities uit te oefenen, die langzaam zijn samengesmolten met de Amerikaanse tradities.
Als dat al zo zou zijn (wat niet zo is): nou en. Jij hebt schijt aan gelijke rechten voor niet-westerse mensen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:01 schreef voice-over het volgende:
[..]
Het is veel erger. Linkse politieke partijen willen ons doen geloven dat de islam-cultuur evenwaardig is aan de Europese. Linkse politieke partijen hebben dus schijt aan gelijke rechten voor vrouwen en homo's.
Viel links niet over diverse figuren die de Westerse cultuur superieur achtte aan de Islamitische?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:24 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als dat al zo zou zijn (wat niet zo is): nou en. Jij hebt schijt aan gelijke rechten voor niet-westerse mensen.
Dat ligt dan vooral aan de types die een bepaald imago gegeven hebben aan het dragen van vlaggetjes op jassen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:21 schreef ReplaR het volgende:
Over school, ik weet nog dat toen ik erop zat het verboden was om nederlandse vlaggetjes op je jas te dragen, was racistisch. Een turkse of marokkaanse was geen enkel probleem.
en rechts valt niet?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Viel links niet over diverse figuren die de Westerse cultuur superieur achtte aan de Islamitische?
Ik snap je punt, maar het gaat niet op. Het feit dat grote groepen immigranten het zo goed doen in de VS is voor een deel ook te danken aan het feit dat de gebruiken, normen en waarden van die immigranten altijd redelijk gerespecteerd zijn. Chinese Americans vieren uitgebreid het Chinees Nieuwjaar in de straten van New York en wonen er zelfs met z'n allen bij elkaar in een "stad" van 60.000 mensen. Irish Americans vieren elk jaar uitbundig St. Patrick's Day in de straten van Boston en spelen traditionele Ierse sporten als Gaelic Football en Hurling. Italian Americans doen hun boodschappen in een Italian Deli waar ze cannoli en brasciole halen en gaan naar hun katholieke kerken in een verder behoorlijk protestants land. Toen Italië in 2006 wereldkampioen voetbal werd gingen duizenden Italian Americans de straten van New Jersey op om een zeer luidruchtig feest te vieren. Geen haan die er echt naar kraait. Dat kan allemaal daar en omdat ze in hun waarde worden gelaten, is er ook ruimte om trots te zijn op de VS en zich Amerikaan te noemen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:24 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Ook in Amerika zijn er die aparte naampjes voor aparte groepen....dat is gewoon noodzaak, maar in Amerika wordt eerder gezegd: als je hier geboren bent...dan ben je Amerikaan...(amerikaanse nationaliteitswet ook)
En dat is wel positiever gedacht...
Gaat vrij lastig als ik er geen touw aan vast kan knopen. Beetje actie-reactie hé.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
heeft iemand jou wel eens aangeraden inhoudelijk te reageren ?
Van wie " mag" je dat niet ? Is daar een wet over ?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:49 schreef nikk het volgende:
Je mag de Westerse cultuur dus wel beter vinden maar niet superieur?
Een katholiek kindje verkracht. Hoe bedroevend. Gelukkig gebeuren zulke dingen hier niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:57 schreef ZureMelk het volgende:
Nu we erachter zijn gekomen dat ie mislukt is, kunnen we niet een postzegel op die multikul plakken en het terugsturen naar de afzender?
Ik heb namelijk liever dat die achterlijke culturen hun narigheden beperken tot de thuislanden:
Moslim verkracht zesde Christelijke meisje
Moslim verkracht zesde Christelijke meisje
die "multiculturele samenleving" is Nederland... en die kun je niet weggooien...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:57 schreef ZureMelk het volgende:
Nu we erachter zijn gekomen dat ie mislukt is, kunnen we niet een postzegel op die multikul plakken en het terugsturen naar de afzender?
Men zou bijvoorbeeld eens kunnen beginnen met het toegeven van het falen. Bij de partijen ter linkerzijde is er nog steeds een soort vreemde pavlov-reactie merkbaar. Verder een eind maken aan al die zinloze integratieclubjes. Het werkt toch niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:00 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
die "multiculturele samenleving" is Nederland... en die kun je niet weggooien...
maar je bedoelt buitenlanders oppakken en deporteren ?
of denk je maar aan dat burgers zelf maar op buitenlanders moeten gaan jagen.. een stel vermoorden en dan vluchten er wel een boel.
zoiets dus ?
Nee joh, tuurlijk niet. Als we alle moslims het land uitflikkeren, worden er nooit meer meisjes verkracht in Nederland en behoort misdaad definitief tot het verleden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:59 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Een katholiek kindje verkracht. Hoe bedroevend. Gelukkig gebeuren zulke dingen hier niet.
Komt vooral doordat ik de multiculturele samenleving een hol begrip vind. Er zijn buitenlanders naar Nederland gekomen, die wonen nu hier, samen vormen we een maatschappij en dat is dat.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:02 schreef eriksd het volgende:
[..]
Men zou bijvoorbeeld eens kunnen beginnen met het toegeven van het falen. Bij de partijen ter linkerzijde is er nog steeds een soort vreemde pavlov-reactie merkbaar. Verder een eind maken aan al die zinloze integratieclubjes. Het werkt toch niet.
Sowieso is het een zeer slecht voorbeeld gezien de wanpraktijken in de kerk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee joh, tuurlijk niet. Als we alle moslims het land uitflikkeren, worden er nooit meer meisjes verkracht in Nederland en behoort misdaad definitief tot het verleden.
Dat is zo, maar ik merk nog steeds veel te veel een hang naar een soort eigen culturele identiteit. Alsof dat een groot goed is. Men doet maar wat hij of zij wil thuis, maar belachelijke dingen als gescheiden zwemles, weigerambtenaren, homofobie, vrouwen geen handen geven zie ik nou toch niet als een wenselijke component ervan. Er toch wordt dat nog steeds getolereerd.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:03 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Komt vooral doordat ik de multiculturele samenleving een hol begrip vind. Er zijn buitenlanders naar Nederland gekomen, die wonen nu hier, samen vormen we een maatschappij en dat is dat.
Ik reageerde op jouw gedachtenkronkels.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:58 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
Van wie " mag" je dat niet ? Is daar een wet over ?
Ik acht de Islamitische cultuur dan ook minderwaardig. En zo behandel ik die ook.quote:iedereen die zichzelf superieur acht is een lul de behanger... nog erger is het
als mensen de eigen afkomst tot superieur verklaren....
dit soort zichzelf verheven voelen, brengt met zich mee claims op meer rechten, de neiging om
mensen als minderwaardig te zien en zo te behandelen...
Links viel en valt terecht over types als Voice-Over, die niet alleen roepen dat wij zo superieur zijn maar actief bepleiten dat bepaalde groepen mensen minder rechten krijgen omdat ze uit een zogenaamde inferieure cultuur komen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:27 schreef nikk het volgende:
[..]
Viel links niet over diverse figuren die de Westerse cultuur superieur achtte aan de Islamitische?
Maar ik denk, en dat is natuurlijk ieder voor zich, dat een repressief beleid eerder averechts werkt. Je kunt mensen bijvoorbeeld dwingen om met mannen te zwemmen of hun hoofddoek af te doen, maar dat leidt er eerder toe dat mensen zich verder gaan vervreemden van de Nederlandse maatschappij. We moeten gewoon accepteren dat de moslima's die nu 40/50 plus zijn, niet meer zijn te redden. Die blijven vasthouden aan hun tradities. Echter, de moslima's die ik ken verwesteren juist. Ken zat Marokkaanse meiden die zich westers kleden en niets van hoofddoeken moeten weten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik merk nog steeds veel te veel een hang naar een soort eigen culturele identiteit. Alsof dat een groot goed is. Men doet maar wat hij of zij wil thuis, maar belachelijke dingen als gescheiden zwemles, weigerambtenaren, homofobie, vrouwen geen handen geven zie ik nou toch niet als een wenselijke component ervan. Er toch wordt dat nog steeds getolereerd.
Daarom. Ook zat ouderen die met hun verstand in de jaren vijftig zijn blijven steken. Het weinig zin om die mensen te veranderen. Dat moet je ook niet willen. Veel van die oudere moslima's zijn hier op latere leeffijd heengetrokken en hebben nooit de behoefte gevoeld zich aan te passen. De volgende generatie deed het al stukken beter. En mijn vermoeden is dat de Nederlandse moslims hoe langer hoe meer zullen verwesteren. Een PVV maakt dat proces alleen maar moeilijker door moslims een stigma op te plakken. Wanneer iemand jou vertelt dat de tradities van jou en je ouders verkeerd zijn, luister je dan naar die persoon of ga je je er juist tegen verzetten? Ik had het wel geweten.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:15 schreef eriksd het volgende:
Die ouderen nog proberen te veranderen gaat niet meer lukken inderdaad. Ik kan mijn ouders ook niet veranderen, gelukkig maar
Houd mij daar eerlijk gezegd niet mee bezigquote:Toch blijf ik erbij dat de Westerse cultuur voor mij leidend is, met de oude liberale gelijkheidsbeginselen. Ik heb niets met contraproductief liberalisme, zoals de CGB wekelijks tentoonspreidt.
Dat zijn dan ook excessen waar paal en perk aan gesteld moeten worden. Ik denk dat Koos meer doelt op het niet willen accepteren van alledaagse zaken, zoals dat Turkse Nederlanders nog steeds juichen voor het Turkse voetbalteam. Italiaanse Amerikanen juichen ook nog steeds voor Italie en geen haan die er naar kraait. Wij maken er echter een groot probleem van, want ja, toeterende Turken, dat kan echt niet hoor!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:06 schreef eriksd het volgende:
[..]
Dat is zo, maar ik merk nog steeds veel te veel een hang naar een soort eigen culturele identiteit. Alsof dat een groot goed is. Men doet maar wat hij of zij wil thuis, maar belachelijke dingen als gescheiden zwemles, weigerambtenaren, homofobie, vrouwen geen handen geven zie ik nou toch niet als een wenselijke component ervan. Er toch wordt dat nog steeds getolereerd.
Dus jij vindt dat de multiculturele samenleving in Nederland een succes is?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:00 schreef Hexagon het volgende:
Wat een ontzettend opportunisme. De zwakke peilingen stijgen Maxime naar het hoofd
Niet onverdeeld succesvol maar zeker niet compleet mislukt zoals Maxime beweert.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:07 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat de multiculturele samenleving in Nederland een succes is?
Neuh, ik heb liever dat PvdA'ers die verantwoordelijk zijn voor de weerzinwekkende massa-immigratie zich verantwoorden voor een volkstribunaal. Daarna de kop afhakken zou een mogelijkheid moeten zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:09 schreef Compatibel het volgende:
En nu? Alle allochtonen kapotschieten of wat?
En wat te doen met al die VVD'ers en CDA'ers die toekeken, maar niet handelden? Dat maakt deze partijen namelijk medeplichtig en ook dat is strafbaar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
Neuh, ik heb liever dat PvdA'ers die verantwoordelijk zijn voor de weerzinwekkende massa-immigratie zich verantwoorden voor een volkstribunaal. Daarna de kop afhakken zou een mogelijkheid moeten zijn.
Tegen de muur zetten en afknallen is minder bloederig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:16 schreef voice-over het volgende:
[..]
Neuh, ik heb liever dat PvdA'ers die verantwoordelijk zijn voor de weerzinwekkende massa-immigratie zich verantwoorden voor een volkstribunaal. Daarna de kop afhakken zou een mogelijkheid moeten zijn.
Perfecte samenlevingen bestaan niet... maar Nederland is een zeer goed land om in te leven,.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:07 schreef voice-over het volgende:
[..]
Dus jij vindt dat de multiculturele samenleving in Nederland een succes is?
Ja wat een faalhazen waren dat. Als makke lammetjes hun handen omhoog steken omdat de machtige PvdA dat beval.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:21 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
En wat te doen met al die VVD'ers en CDA'ers die toekeken, maar niet handelden? Dat maakt deze partijen namelijk medeplichtig en ook dat is strafbaar.
Het is toch wat? Twee regeringspartijen die zich de les laten lezen door een oppositiepartij. Wat een tijd moet dat zijn geweest!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:32 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja wat een faalhazen waren dat. Als makke lammetjes hun handen omhoog steken omdat de machtige PvdA dat beval.![]()
![]()
![]()
Zeker nog nooit opsporing verzocht gekeken?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:02 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee joh, tuurlijk niet. Als we alle moslims het land uitflikkeren, worden er nooit meer meisjes verkracht in Nederland en behoort misdaad definitief tot het verleden.
Inderdaad, al die misdaden worden gedaan uit naam van de Islam...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:39 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Zeker nog nooit opsporing verzocht gekeken?
Nee maar het is wel zo dat de multiculturele "zegeningen" daar duidelijk zichtbaar worden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:50 schreef FTWO het volgende:
[..]
Inderdaad, al die misdaden worden gedaan uit naam van de Islam...
Want iemand met een andere cultuur is natuurlijk per definitie een crimineel en daar moet je als Nederlander niet mee willen omgaan.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:53 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Nee maar het is wel zo dat de multiculturele "zegeningen" daar duidelijk zichtbaar worden.
Dan maar liever geen shoarmazaak op elke hoek van de straat en een flinke verlaging van de criminaliteit en een terugkeer van de cohesie in de samenleving.
Hoe meer multikul -> hoe minder cohesie in de samenleving.
De destructieve gevolgen van de multiculturele samenleving gaan veel verder dan alleen de criminaliteitscijfers of de enorme financiële kosten.
Dan maak je maar zinquote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef Holograph het volgende:
De multiculturele samenleving faalt om dezelfde reden als bijvoorbeeld het communisme. Mensen hebben er gewoon geen zin in. Daar valt helaas weinig aan te doen.
Het blijkt dat het vooral om bepaalde culturen gaat die de kroon spannen en maar niet willen deugen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Want iemand met een andere cultuur is natuurlijk per definitie een crimineel en daar moet je als Nederlander niet mee willen omgaan.
Correctie: jij en 1,5 miljoen andere Nederlanders hebben geen trek in de multiculturele samenleving. Gelieve niet voor de rest spreken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:55 schreef Holograph het volgende:
De multiculturele samenleving faalt om dezelfde reden als bijvoorbeeld het communisme. Mensen hebben er gewoon geen zin in. Daar valt helaas weinig aan te doen.
Inderdaad, de problemen benoemen is zo verschrikkelijk stom.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef damian5700 het volgende:
Etnische politiek is inderdaad niet goed..
Noem dan eens een cultuur in Nederland die criminaliteit predikt en waarbij mensen die erin zitten onheroepelijk criminelen zijn.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:58 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Het blijkt dat het vooral om bepaalde culturen gaat die de kroon spannen en maar niet willen deugen.
Er moet een wereld voor je opengaan knul, als die politiek correcte oogkleppen afgaan.
Dit betekent dat wat er altijd al was nooit een verrijking kan zijn, anders dan binnen het principe van het multiculturalisme wel wordt betoogd.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan maak je maar zin
Een multiculturele saenleving was er namelijk altijd al
Eens. En dus stelt Verhagen dat de samenleving mislukt is en dat lijkt me nogal een uitspraak...quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan maak je maar zin
Wat loop je nu te zwammen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Correctie: jij en 1,5 miljoen andere Nederlanders hebben geen trek in de multiculturele samenleving. Gelieve niet voor de rest spreken.
Jeroen Pauw gelooft ook niet in de multiculturele samenleving. Dat lijkt me niet bepaald een PVV-stemmer. Daarnaast geloven de meeste VVD-stemmers ook niet in deze onzin.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Correctie: jij en 1,5 miljoen andere Nederlanders hebben geen trek in de multiculturele samenleving. Gelieve niet voor de rest spreken.
Ach bij dingen in het leven die toch niet meer te veranderen zijn probeer ik er maar het beste van te maken.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:02 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dit betekent dat wat er altijd al was nooit een verrijking kan zijn, anders dan binnen het principe van het multiculturalisme wel wordt betoogd.
Tja, we zijn een multiculturele samenleving, of je dat nu wilt of niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:04 schreef Holograph het volgende:
[..]
Jeroen Pauw gelooft ook niet in de multiculturele samenleving. Dat lijkt me niet bepaald een PVV-stemmer. Daarnaast geloven de meeste VVD-stemmers ook niet in deze onzin.
De enige mensen die echt geloven in de multiculturele samenleving, zijn vooral mensen die er niks mee te maken hebben.
Paul Scheffer schreef ruim tien jaar geleden zijn essay het multiculturele drama en hij is toch echt een PvdA/prominent.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:59 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Klopt, dan kan het toch nog wel gefaald zijn?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:06 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Tja, we zijn een multiculturele samenleving, of je dat nu wilt of niet.
Die hele gangster en straat cultuur die vooral uit allochtonen bestaat.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:00 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Noem dan eens een cultuur in Nederland die criminaliteit predikt en waarbij mensen die erin zitten onheroepelijk criminelen zijn.
Ik kan hooguit de Hell's angels opnoemen
Dat vind ik wel meevallen.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
Klopt, dan kan het toch nog wel gefaald zijn?
En hoeveel procent van het totale aantal allochtonen denk je dat dat zijn?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:07 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Die hele gangster en straat cultuur die vooral uit allochtonen bestaat.
Rotzooi uithalen verhoogt hun rep/street credibility. Misdaden plegen is de volgende stap.
Antillianen zijn mogelijk het meest gewelddadig maar niet het meest numeriek dus daar hoor je weinig meer van. Verder Turken, veel Marokkanen, Somaliërs, etc.
Nauwelijks. Er waren wel wat groepen maar dat is totaal onvergelijkbaar met tegenwoordig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 14:56 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dan maak je maar zin
Cultuur is niet statisch, maar de suggestie dat door invloed van migranten, van verschillende lande en van verschillend allooi we hier een set normen en waarden hebben overgenomen is gebaseerd op niets.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ach bij dingen in het leven die toch niet meer te veranderen zijn probeer ik er maar het beste van te maken.
Wat dacht je van de Nederlanders zelf en hun zuilenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Nauwelijks. Er waren wel wat groepen maar dat is totaal onvergelijkbaar met tegenwoordig.
Je had de Hugenoten, veel Duitsers die kwamen werken, Italianen die in diverse beroepen kwamen werken etc.
Deze groepen waren Christelijk (op hele kleine groepjes Moslims en Joden in de handel na, deze brachten door de handel welvaart en kwamen dus niet in grote aantallen of om te profiteren) en kwamen meestal om te werken. En ook toen had je al in een aantal gevallen gezeik met groepen. Echte multicultuur heeft in Nederland nog nooit gewerkt.
Is multicultuur dan exclusief Islam?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
En hoeveel procent van het totale aantal allochtonen denk je dat dat zijn?
Overigens heeft rap en straatcultuur weinig met islam te maken
Ja, er zijn problemen, dat zal ik niet ontkennen. Maar of dat te wijten is aan de multiculturele samenleving? Laten we het zo stellen; het speelt ongetwijfeld een rol, maar voor een groot deel heeft het naar mijn idee te maken met de sociaal-economische positie van veel allochtonen en de matige prestaties op school van veel jonge Marokkaantjes.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:07 schreef Holograph het volgende:
[..]
Klopt, dan kan het toch nog wel gefaald zijn?
Het Sociaal Cultureel Planbureau heeft bijna 15 jaar geleden betoogd dat Nederland geen multiculturele samenleving is en ook niet kan en moet worden, dus zo vreemd vind ik jou stelling niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Nauwelijks. Er waren wel wat groepen maar dat is totaal onvergelijkbaar met tegenwoordig.
Je had de Hugenoten, veel Duitsers die kwamen werken, Italianen die in diverse beroepen kwamen werken etc.
Deze groepen waren Christelijk (op hele kleine groepjes Moslims en Joden in de handel na, deze brachten door de handel welvaart en kwamen dus niet in grote aantallen of om te profiteren) en kwamen meestal om te werken. En ook toen had je al in een aantal gevallen gezeik met groepen. Echte multicultuur heeft in Nederland nog nooit gewerkt.
Ik denk MTV hier idd meer buitenlandse invloeden brengt dan de islam.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Cultuur is niet statisch, maar de suggestie dat door invloed van migranten, van verschillende lande en van verschillend allooi we hier een set normen en waarden hebben overgenomen is gebaseerd op niets.
Het enige dat het heeft opgeleverd zijn elementen uit de keuken. De invloed van cultuur van het ontvangende land op nieuwkomers is velen malen groter dan andersom.
Die zuilen waren een hele nare schizofrene indeling van Nederland. We moeten heel heel erg dankbaar zijn dat we daar vanaf zijn. Het allerdomste wat je dan kan doen is een nieuwe zuil Nederland binnenlaten of deze faciliteren op wat voor manier dan ook.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:14 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wat dacht je van de Nederlanders zelf en hun zuilen
Jij koppelt misdragingen aan een cultuur. Zelfs al zijn die misdragingen daar geen onderdelen van.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:14 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Is multicultuur dan exclusief Islam?
Waar slaat je opmerking dan op?
Oja, want de Nederlandse cultuur is die van de paupersquote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:19 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja allemaal fan worden van Marco Borsato en op vakantie in Benidorm
Kom op, je snapt toch zelf ook wel dat assimilatie een overdreven eis is?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:20 schreef speknek het volgende:
[..]
Oja, want de Nederlandse cultuur is die van de paupers. Dat maakt jou dus ook een pauper.
Het is ook gek dat wanneer het onderwerp de multiculturele samenleving is dit alleen als zodanig moet blijken uit de islam. verder komt men niet Dit is geen multicultuur, lijkt me.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:16 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik denk MTV hier idd meer buitenlandse invloeden brengt dan de islam.
Als die mensen zich in de internationale politiek lijnrecht tegenover de meeste Nederlanders bevinden kan je wel stellen dat ze misschien niet stelen maar dat wil niet zeggen dat het een geslaagde samenleving is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ja, er zijn problemen, dat zal ik niet ontkennen. Maar of dat te wijten is aan de multiculturele samenleving? Laten we het zo stellen; het speelt ongetwijfeld een rol, maar voor een groot deel heeft het naar mijn idee te maken met de sociaal-economische positie van veel allochtonen en de matige prestaties op school van veel jonge Marokkaantjes.
Punt is dat veel mensen zich richten op de dingen die fout gaan. Een Marokkaan die een shoarma-tent runt, netjes belasting betaalt en 's avonds op de bank televisie kijkt, kun je toch moeilijk een voorbeeld noemen van een mislukte samenlevingsvorm?
Voor mensen als jij is het glas echter halfleeg, in plaats van halfvol.
In Frankrijk is het een eis om genaturaliseerd te worden tot Frans staatsburger. Daar hebben ze een keer naturalisatie geweigerd omdat een man weigerde een hand te schudden.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op, je snapt toch zelf ook wel dat assimilatie een overdreven eis is?
Dat is het absoluut niet.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:22 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Kom op, je snapt toch zelf ook wel dat assimilatie een overdreven eis is?
Wat een schofterige slinkse zelfhaat.quote:Ja allemaal fan worden van Marco Borsato en op vakantie in Benidorm
Of het ligt niet aan anderen, maar je (begrijpend-)lezen schiet te kort?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:59 schreef eriksd het volgende:
Heeft iemand jou wel eens aangeraden een schrijfcursus te volgen?
Zou kunnen. Ik heb het ook zeer vaak bij jou. Ben niet de enige meen ik mij te kunnen herinneren. Maar hey, dat is het grote voordeel van een forum. Ook mensen die moeite hebben hun gedachten op papier te zetten kunnen wat aanmodderen!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:42 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Of het ligt niet aan anderen, maar je (begrijpend-)lezen schiet te kort?
Dat is niet opportuun Holo.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:31 schreef Holograph het volgende:
In Frankrijk is het een eis om genaturaliseerd te worden tot Frans staatsburger. Daar hebben ze een keer naturalisatie geweigerd omdat een man weigerde een hand te schudden.
In je uitgebreide post hierboven rep je over de nadelen die een verdeelde samenleving met zich meebrengt. Maar denk je werkelijk dat de samenleving geen verdeeldheid kent wanneer allochtonen het veld moeten ruimen? Denk je dat wij, qua opvattingen, ooit door een deur kunnen? Denk je werkelijk dat jij mijn denkbeelden accepteert? Aan jouw gescheld en getier te merken, durf ik met enige zekerheid te stellen dat dit niet het geval is.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:36 schreef ZureMelk het volgende:
[..]
Dat is het absoluut niet.
Maar voor mensen zoals jij wel. De minachting voor het eigen land, volk en cultuur zit er bij jullie soort linkse Gutmenschen diep in.
Zie dit bijvoorbeeld:
[..]
Wat een schofterige slinkse zelfhaat.
Denk je werkelijk dat onze cultuur er eentje is van een monogene mening?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
In je uitgebreide post hierboven rep je over de nadelen die een verdeelde samenleving met zich meebrengt. Maar denk je werkelijk dat de samenleving geen verdeeldheid kent wanneer allochtonen het veld moeten ruimen? Denk je dat wij, qua opvattingen, ooit door een deur kunnen? Denk je werkelijk dat jij mijn denkbeelden accepteert? Aan jouw gescheld en getier te merken, durf ik met enige zekerheid te stellen dat dit niet het geval is.
Maar wat te denken van christenen. Ja, een die hard-SGP'er heeft dezelfde root als ik, maar ik voel net zo weinig verwantschap met hem als jij met allochtonen voelt. Is dat dan geen verdeeldheid?
Natuurlijk niet, maar wat is dan precies het probleem met een multiculturele samenleving? Ik kan een Marokkaans straatschoffie net zo min waarderen als een boerenpummel die mensen lastigvalt.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 15:51 schreef speknek het volgende:
[..]
Denk je werkelijk dat onze cultuur er eentje is van een monogene mening?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |