Jan ligt hierin: gaat ook prima, zelfs met slaapzak aan valt hij er niet uit, hij weet dat hij achteruit eruit moet net zoals hij van de bank af moet enzo.quote:Op maandag 14 februari 2011 09:47 schreef flowerbox het volgende:
Grote Maarten.
Wat betreft bed-perikelen; hier ligt ze sinds twee weken in een groot bed met een bedrekje:
[ afbeelding ]
Dat gaat echt supergoed. Ze pastte niet meer in haar slaapzak en ledikantje dus het werd echt tijd. Ze is nog niet zelf uit haar bedje gekomen. Ze roept ons om 5.30u![]()
En voor die peuterdekbedjes heb je van diedekbedovertrekken.
Wat een gaaf bedjequote:Op maandag 14 februari 2011 09:47 schreef flowerbox het volgende:
Grote Maarten.
Wat betreft bed-perikelen; hier ligt ze sinds twee weken in een groot bed met een bedrekje:
[ afbeelding ]
Dat gaat echt supergoed. Ze pastte niet meer in haar slaapzak en ledikantje dus het werd echt tijd. Ze is nog niet zelf uit haar bedje gekomen. Ze roept ons om 5.30u![]()
En voor die peuterdekbedjes heb je van diedekbedovertrekken.
Misschien een beetje slappe thee (lauw) of lauwe limo, ook al spuugt ze later, ze nemen toch een beetje vocht op. Qua eten zou ik niks geven maar als ze perse iets wil knabbelen, iets van een biscuitje of een zo'n luchtige cracotte/cracker?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:03 schreef Raissa het volgende:
Heeft iemand hier tips wat je een zieke peuter het best kan geven qua eten en drinken? Mila is sinds vannacht steeds aan het overgeven, zelfs water komt eruit. Maar ze wil wel graag eten en drinken, wat kan ik haar nou het beste aanbieden waarmee ik die darmpjes en maag niet nog meer over de rooie help?
Ja, ik snap er ook niks van.. Ik hoef echt niet te eten als ik zo vaak moet overgeven.. Maar ze is verder ook heel vrolijk, je merkt eigenlijk niks aan haar.. Behalve dan als er weer zo'n golf komt. Arm dingquote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Misschien een beetje slappe thee (lauw) of lauwe limo, ook al spuugt ze later, ze nemen toch een beetje vocht op. Qua eten zou ik niks geven maar als ze perse iets wil knabbelen, iets van een biscuitje of een zo'n luchtige cracotte/cracker?
Wel apart dat ze gewoon wil eten, mijn jongens wilde dat dus echt niet
Een beetje cola (zonder prik) schijnt ook te helpen om de maag te kalmeren.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 13:08 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Misschien een beetje slappe thee (lauw) of lauwe limo, ook al spuugt ze later, ze nemen toch een beetje vocht op. Qua eten zou ik niks geven maar als ze perse iets wil knabbelen, iets van een biscuitje of een zo'n luchtige cracotte/cracker?
Wel apart dat ze gewoon wil eten, mijn jongens wilde dat dus echt niet
je linkje doet het niet?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:05 schreef Diaan73 het volgende:
Lennon is vorige week naar de kapper geweest, het is weer even wennen dat zn haar zo "kort" is. Maar het is toch wel mooier.
[ afbeelding ]
En hier was ie dus geknipt en zn haar uitgedund.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:09 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
nu wel
wat een lekkere kop met haar zeg![]()
wat een moppie
Nog meer haar dusquote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
En hier was ie dus geknipt en zn haar uitgedund.Hij is ook vaak zo vrolijk als hij hier op de foto staat. Gaat ook graag poseren voor de foto.
Ja, nog meer haar.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:13 schreef LovelyLady het volgende:
[..]
Nog meer haar dusDie van mij heeft niet zo'n bos hoor
![]()
Wat een kereltje is het al... wordt groot
Dat heb ik nu helaas niet in huis... tussikind is ook op. Morgen maar even naar de drogist.quote:
Weet je het is ook maar net hoeveel tijd ik heb, en hoe de rest van de dag al is verlopen. Als ik voldoende tijd heb en mn humeur is ook nog goed te pruimen dan mocht Jen gewoon lekker lopen en dan had ik ook de aandacht om haar te sturen welke dingen ze wel en niet mocht pakken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 10:44 schreef _Ingrid_ het volgende:
Ik zei ook hij is nog maar net 2, die wil zijn eigen gang gaan. Moet ik hem dan maar los laten zodat hij alles uit de schappen trekt. Maar dan is hij wel stil.
Want ik denk dat dat het was, dat hij wilde lopen. Nou ik ga daar niet aan toegeven, dan zit je er elke keer mee.
Daarna was hij poeslief uiteraard.
Ja! dat dus, kleine prinsjes.quote:Op donderdag 17 februari 2011 13:38 schreef Nijna het volgende:
Tico, en dan het liefst ook nog helemaal ingepakt met dekentje enzo...![]()
Mijn peuter zit sporadisch in de buggy, meestal als we die mee hebben zit Iris erin.
Waar heeft ie dat vandaan?quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:10 schreef freecell het volgende:
Yeah!
Mijn peuter was net aan het prutsen met een lampje. Ging niet zoals hij het wilde.
*prutspruts* *mompelmopper* Kloteding
Oei
quote:Op zaterdag 19 februari 2011 15:10 schreef freecell het volgende:
Yeah!
Mijn peuter was net aan het prutsen met een lampje. Ging niet zoals hij het wilde.
*prutspruts* *mompelmopper* Kloteding
Oei
Zeggen dat als ze kattenbrokjes blijft eten dat ze dan gaat mauwen..quote:Op maandag 21 februari 2011 09:09 schreef simmu het volgende:
mogguh!
ravi kruipt en selene is nu wat overdonderd![]()
dus ze trooste zichzelf maar weer met wat snacks (kattenbrokjes). iemand tips hoe ik haar van dit (zeer hardnekkige!) gedrag afkrijg?
Een merk kopen wat ze niet lekker vindt.quote:Op maandag 21 februari 2011 09:09 schreef simmu het volgende:
mogguh!
ravi kruipt en selene is nu wat overdonderd![]()
dus ze trooste zichzelf maar weer met wat snacks (kattenbrokjes). iemand tips hoe ik haar van dit (zeer hardnekkige!) gedrag afkrijg?
Oh dat doen ze nu ook.. En op tafel..quote:Op maandag 21 februari 2011 09:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
en dan heb je de kat steeds op het aanrecht zitten...lekker frips
Hier staat het kattenspul in de bijkeuken, daar komen de kinderen bijna niet
Groeispurtje misschien? Ik zou lekker laten eten, boterham extra...quote:Op maandag 21 februari 2011 12:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Kattenbrokjes![]()
Dana roept de laatste tijd om de haverklap dat ze honger heeft. Nu at ze altijd al redelijk veel. Maar nu loopt het soms echt de spuigaten uit.
Ik vraag me dan ook af of ze wel echt honger kan hebben, of dat ze het gewoon lekker vindt?
Ze is niks te zwaar (zelfs aan de lichte kant) maar lijkt me toch dat teveel eten niet goed kan zijn.
Iemand ervaring, of tips?
Ow en als ze honger heeft krijgt ze gewoon een boterham/ cracker of fruit.
Ze weet dus heel goed dat het geen zin heeft om te roepen dat ze honger heeft en vervolgens iets lekkers krijgt.
de score 's ochtends:quote:Op maandag 21 februari 2011 12:22 schreef Fuente het volgende:
Merel en Sara hebben beide een periode gehad dat ze de brokjes van de kat opaten. Hier ging het vanzelf over
misschien een extra boterhammetje geven?![]()
quote:Op maandag 21 februari 2011 13:06 schreef Ticootje het volgende:
Jen leeft van de lucht en liefde...
In de ochtend: halve boterham zonder de korstjes en een slok melk uit mijn glas omdat melk uit je eigen beker niet stoer is.
In de middag: Een boterham met veel moeite en overhalen en voeren.
In de avond mogen we blij zijn als ze uberhaupt wat eet. Meestal begint ze meteen te roepen, hoeffe niet.
Bij ons eten ze allebei nog Bambix vanaf 12 maanden.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:16 schreef Ticootje het volgende:
Jen lust vanaf begin geen pap... Anders had ze dat inderdaad ook wel gekregen. Lekker brinta in de ochtend. Heerlijk!
Voor Leyla ga ik straks ff pap halen, kijk of ze dan wel dr melk wilt hebben.
Moeilijke eter dus. Ook geen snoep zeker? Helaas is daar niet veel aan te doen volgens mij. Ik (her) ken het gevoel wel heel goed. Zo was Twan ook op die leeftijd. Het enige wat hij echt lekker vond was spaghetti uit een potje van een speciaal merk van C1000. Nou ja, dat dan maar en af en toe geen/weinig eten. Hij is nog steeds een moeilijke eter... maar eet inmiddels wel meer dan toen, gelukkig. Er is dus nog wel hoop...quote:Op maandag 21 februari 2011 13:18 schreef Ticootje het volgende:
Oh en toetje eet ze ook niet, ja 1 hap, wel met de roze lepel... Maar dan loopt ze weer van tafel en klaar...
We worden er erg moedeloos van... Ze eet echt heel weinig. En ze drinkt ongeveer net zoveel als dat ze eet.
Maar ook geen patat, pannenkoeken of wat dan ook. Gewoon niets. Vorige week hadden we chinees gehaald, speciaal ook omdat zij gek is op rijst.. Nee hoor madam at helemaal niets.
Vanavond spagetti, is ze normaal ook dol op..
Nee snoep lust ze niet. Chocola wel, dat kan ze de hele dag wel eten.. Maar daar pas ik dus voor.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Moeilijke eter dus. Ook geen snoep zeker? Helaas is daar niet veel aan te doen volgens mij. Ik (her) ken het gevoel wel heel goed. Zo was Twan ook op die leeftijd. Het enige wat hij echt lekker vond was spaghetti uit een potje van een speciaal merk van C1000. Nou ja, dat dan maar en af en toe geen/weinig eten. Hij is nog steeds een moeilijke eter... maar eet inmiddels wel meer dan toen, gelukkig. Er is dus nog wel hoop...
ik heb trouwens toen ik klein was een jaar lang alleen gele vla gegeten, de rest spuugde ik allemaal uit...mn moeder heeft alles (tevergeefs) geprobeerd..
Wow!! Beweegt ze ook heel veel?quote:Op maandag 21 februari 2011 13:21 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Ik vindt het ook echt niet erg om iets extra's te geven. Maar als voorbeeld
ontbijt, 2 sneen brood met beleg
uur daarna, cracker met beleg
half uur daarna 2 gekookte eieren
Half uur daarna fruit (na 1 mandarijn ofzo moet ik dr meestal zeggen dat het genoeg is geweest want ze eet er met gemak 5 achter elkaar)
En dan vervolgens hoog bij laag volhouden dat ze honger heeft nog geen uur erna
Maargoed, groeispurt zou kunnen, of ze is ziek aan het worden (ik eet ook altijd enorm veel voor ik ziek wordt :S)
Maar als dit lang gaat aanhouden ga ik toch twijfelen om dit eens bij het CB neer te leggen
Ik zie echt heel veel herkenning met Twan. Moeilijk...quote:Op maandag 21 februari 2011 13:24 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nee snoep lust ze niet. Chocola wel, dat kan ze de hele dag wel eten.. Maar daar pas ik dus voor.
Tuurlijk mag ze wel een chocolaatje, maar om nu de maaltijden te gaan vervangen door repen chocola omdat ze dat wel eet gaat gewoon te ver. Dan vreet ze maar niet. ik heb geen honger, mijn buik doet geen pijn... Op ten duur gaat ze echt wel weer eten denk ik.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:26 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik zie echt heel veel herkenning met Twan. Moeilijk...
Groot gelijk dat je daar niet aan toe geeft. Al is af en toe een chocolaatje geen probleem. Wij eten af en toe een kinderriegel na het eten, tenminste als de heren allebei goed gegeten hebben en toetje op is. Nemen wij er ook een, lekker.
Blikvoerquote:Op maandag 21 februari 2011 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Misschien moet ik dr kattenbrokjes geven
Nee, dat snapte ik ook wel.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:28 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Tuurlijk mag ze wel een chocolaatje, maar om nu de maaltijden te gaan vervangen door repen chocola omdat ze dat wel eet gaat gewoon te ver. Dan vreet ze maar niet. ik heb geen honger, mijn buik doet geen pijn... Op ten duur gaat ze echt wel weer eten denk ik.
volgens de ervaringsdeskundige zijn die van felix het lekkerst. dat blauwe pakquote:Op maandag 21 februari 2011 13:31 schreef Ticootje het volgende:
Misschien moet ik dr kattenbrokjes geven
Ja dat kan wel.. Beetje puzzelen hoe we dat gaan doen..quote:Op maandag 21 februari 2011 14:57 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Tja, dan maak je er wel wat gezelligs van. als je de tafel dekt.
Moet je zelf ook erbij gaan zitten én eten, want goed voorbeeld doet goed volgen
Wij hebben altijd bruinbrood, lekker donker, liefst met zonnebloempitten enzo.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:23 schreef Ticootje het volgende:
Wat voor brood geef je? Van witbrood krijg ik altijd enorme honger. Lekker bruin, lekker donker, vult goed en geeft ook langer een verzadigd gevoel.
Dat valt op zich best mee volgens mij. Ze kan wel heel druk zijn met praten en spelen, maar niet echt qua beweging.quote:
Herkenbaar,Karin. Mijn 2 dames komen ook continu aandacht te kort. Om gek van te worden. De hele dag is het mamamamama, enorm op elkaar letten, elkaar weinig gunnen, altijd de eerste willen zijn en totaal niets zelf ff doen. Argh !quote:Op woensdag 23 februari 2011 11:06 schreef XXXKarinXXX het volgende:
haha grappig he, die kinderlogica!
Ik kan niet wachten tot het maandag is (of nog beter, dinsdag)
Ik word er echt gek van....ze wil de heeeeeeeeeeeeele dag aandacht, op schoot, samen samen samen...mijn lontje is inmiddels zoooo kort. Blegh
Voor nu geldt dat wel,inderdaad. Tot nu toe was het de 1 of de ander.quote:Op woensdag 23 februari 2011 21:08 schreef XXXKarinXXX het volgende:
K_P, dat is jammer, ik had verwacht dat ze dan juist iets aan elkaar zouden hebben, maar niet dus. Het stookt het vuurtje alleen maar verder op eigenlijk....
Het helpt ook niet mee dat wij in een tijdelijke woning zitten, het is zo klein, je kunt je de kont niet keren, en dat op mekaars lip zitten maakt het niet echt gezelliger.
Is prima hoor. Leuke foto. Seb kan ook zo goed praten en die ogen van hem.quote:Op vrijdag 25 februari 2011 10:15 schreef Estrys het volgende:
Wij waren gisteren bij Diaan. Lennon is leuheuk!![]()
Samen met zijn grote broer voetballenen mijn Seb die er niks van snapt van dat voetballen
![]()
Seb is de laatste tijd zo vrolijk en ondeugend. We hebben er onze handen vol aan maar wat is het leuk en gezellig!
[ afbeelding ]
Diaan, heb geen toestemming, mocht je het niet op prijs stellen dan haal ik hem weg
Van 4 kan toch niet? Die zitten dan toch op school of op bso?quote:Op maandag 28 februari 2011 11:40 schreef Kleurdoos het volgende:
net een intake gehad op t kdv, elin kon even tussen de kindjes spelen.
ze is 1 van de jongste kindjes van de groep, vind ik opzich best een beetje engig want er lopen flinke jongens van 4 rond, ik moest me nu al inhouden toen er 1 elins pop afpakte
maargoed, morgen gaat ze een hele middag wennen, *brrrr*
ja, in het begin is het ook vervelend om weg te gaan of als ze huilend achterblijven, maar vaak als je weg bent, gaat het dan juist heel goed.quote:Op maandag 28 februari 2011 12:20 schreef Kleurdoos het volgende:
Ik vind het zo vervelend om weg te gaan morgen, bang dat ze niet snapt dat ik haar gewoon weer kom halen. maar denk dat iedere moeder dat wel heeft
bijna 4quote:Op maandag 28 februari 2011 12:22 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Van 4 kan toch niet? Die zitten dan toch op school of op bso?Maar dat komt vast goed met Elin hoor!!
![]()
DF wat goed van Chris zegTwan had het ook ineens te pakken toen hij 3 jaar was ong. ideaal. Ik hoop dat het met Lennon ook zo gaat.
Hier is het vaak geen reactie tot ik zucht: "volgens mij moeten we nieuwe oren kopen voor Lilah, want deze zijn stukquote:Op maandag 28 februari 2011 22:18 schreef Kleurdoos het volgende:
als elin iets niet mag en ik bij haar kniel om te vertellen waarom niet, dan gaat ze altijd heel hard een liedje zingen en kijkt stug langs me heen
maar dan weet ik iig dat ze het dondersgoed doorheeft
Helemaal goed volgens Gordon: een 3-delige ik-boodschap: Gedrag, Gevoel en Gevolg !quote:Op maandag 28 februari 2011 19:57 schreef freecell het volgende:
Ja, vragen deed ik ook wel hoor
Alleen hier is het hem net het verschil tussen 'wil je even van tafel gaan?' of 'kom eens van die tafel af!'
En door mijn knieën, oogcontact: mama wil graag dat je van de tafel afkomt, straks val je er nog af of valt er iets anders van de tafel, kommaar, we gaan even je trein pakken'
Zeg maar
Je vond het zo leuk, je denkt ik quote hem nog een keer?quote:
Ik doe dat steeds in de mobiele lay out. Zit steeds mis te harken.quote:Op maandag 28 februari 2011 23:20 schreef k_i_m het volgende:
[..]
Je vond het zo leuk, je denkt ik quote hem nog een keer?.
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:21 schreef Ticootje het volgende:
Oh ik doe het helemaal fout zie ik.
Kom van die tafel af of ikzal je een handje helpen en dan heb je pijn.
Hier ook welquote:Op dinsdag 1 maart 2011 07:25 schreef Stiemie het volgende:
Hahaha hier gaat ie 's morgens zoals bij freecell en aan het eind van de dag zoals bij Ticootje![]()
![]()
quote:Op maandag 28 februari 2011 23:25 schreef k_i_m het volgende:
D'r wordt hier tegenwoordig veel nep gehuild. Dus heb ik tegen haar gezegd; je mag alleen huilen als je auw hebt, anders denkt mama straks dat er niks aan de hand is als er echt wat is.
Sta ik vanavond de was op te vouwen, al 10x gevraagd of ze haar kleren uit wilde trekken zodat ik haar pyjama aan kon trekken, met geen resultaat. Dus ik zeg tegen haar "Als je je kleren niet uittrekt gaat mama huilen hoor!" zegt ze "Je mag niet huilen als je geen auw hebt mama!"
*zucht*
gefeliciteerd!!!quote:
Yeeeeeeeeeey! Van harte! Echt super de super! Nog zo'n mooierd in de maakquote:Op dinsdag 1 maart 2011 10:34 schreef Kleurdoos het volgende:
dank
[ afbeelding ]
zo nu staat ie op 3 plekken
Even van de site de school waar ik het over had geplukt.quote:Kenmerkend voor haar onderwijsvisie is het evenwicht dat zij schept tussen leren door instructie en het actieve probleemoplossende leren. Leerling en leerkracht gaan als het ware een samenwerkingsverband aan, waarbij de één zich verplicht het in vrijheid gekozen leerdoel binnen een bepaalde tijd te bereiken en de ander hem toezegt daarbij te helpen.
-----
Een Daltonschool schept ruimte en geeft kinderen de gelegenheid om zelfstandig of samen te werken aan een afgesproken taak. De drie principes: verantwoordelijkheid, zelfstandigheid en samenwerken vormen het uitgangspunt van Daltononderwijs/
---
Kinderen zijn ingedeeld bij Columbus in een bepaalde leerstoffase, behorende bij hun ontwikkeling. Daarnaast zitten ze bijeen in een groep. In een groep zitten meerdere fasen. De verdeling van fasen over groepen is niet willekeurig. Sociale, pedagogische en didactische motieven spelen daarbij een rol. Zo zitten de fasen van het voorbereidend lezen van fase 4 (oudste kleuter) en het aanvankelijk lezen van fase 5 (eerste helft van groep 3) bewust bij elkaar in de groep.
Dat lijkt me nou echt verschrikkelijkquote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:16 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier is het iedere ochtend handjes-schudden op de Dalton. En je kunt iedere dag 's ochtends een kwartier meedoen, zodat je als ouder betrokken bent en er een rustige overgang is van huis naar school.
quote:Aan het begin en einde van de dag geeft de leerkracht en het kind bewust elkaar een hand. Het doel daarvan is, zowel letterlijk als figuurlijk, contact maken. Het levert de leerkracht informatie op over de beginsituatie waarmee een kind aan de schooldag begint. Zij hebben de opdracht om ieder kind te zien gedurende de dag en maken met dit sociale ritueel daarmee een start. Voor het kind is het een markeerpunt in de overgang van de ouder/verzorger naar de juf of meester, als opvoeder en vertrouwenspersoon.
Aan het eind van de dag geldt het omgekeerde. Er gebeurt veel op een dag en een goede afsluiting vinden wij belangrijk. Met de groep, maar ook met ieder individueel kind.
Hier is dat niet zo hoor!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou echt verschrikkelijkHandjes schudden. En iedere dag een kwartier meedoen, werken alle moeders die kiezen voor dalton niet ofzo?
Dat ligt ook heel erg aan het kind. Twan vertelde nooit over school, hoeveel ik erover ook vroeg. Nu doet hij dat wel meer gelukkig.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:51 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ow, ik vind beide juist heel erg fijn. Een beetje manieren...![]()
Bovendien wil ik meer weten en horen dan 'hoe ging het?' 'goed hoor'...
Mijn man zegt ook altijd ow goed als ik vraag hoe zijn dag wasquote:Op dinsdag 1 maart 2011 17:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat ligt ook heel erg aan het kind. Twan vertelde nooit over school, hoeveel ik erover ook vroeg. Nu doet hij dat wel meer gelukkig.
Maar Montessori heeft toch meer 'groepen' dan klassen?quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:25 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het verhaal is dat Dalton verder gaat waar Montessori stopte. De grondlegger van het Dalton onderwijs is Helen Plankhurst, en die vond dat Montessori meer geschikt was voor de jongere kinderen, t/m 8 jaar.
[..]
Even van de site de school waar ik het over had geplukt.
Ja!quote:Op dinsdag 1 maart 2011 15:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Kleurdoos, zag ik jullie vanmorgen bij de bushalte bij de AH? Ik weet dat daar ook een verloskundigenpraktijk zit. Geweldig van dat kloppende hartje.Ik rammel met Fuente mee...
Hier hebben we tegenwoordig een nieuw spelletje: ik moet vormen tekenen met kleurstiften en dan zegt zij wat het is: rode cirkel, blauw vierkant, groene driehoek etc. Komt dat whiteboard dat we aan de muur hebben gehangen toch nog van pas...
Ik zei al tegen Annicka: 'Volgens mij zijn dat Elin en kleurdoos.' Was die man met dat lange haar Elin's vader?quote:
dat jezusfiguur? jaquote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:21 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
[..]
Ik zei al tegen Annicka: 'Volgens mij zijn dat Elin en kleurdoos.' Was die man met dat lange haar Elin's vader?
Ik fietste aan de andere kant van de sloot, op weg naar het zwembad en was al laat, dus ik kon geen hoi komen zeggen.
zo erg is dat niet hoor... Bij Amber doen ze dat ook op school. Zodra ze de klas binnenkomt loopt ze naar de meester/juf en zegt ze goedemorgen. Bij het naar huis gaan geeft ze de meester/juf een hand en zegt ze tot morgen of prettig weekend. En alle kinderen doen het automatisch.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 16:26 schreef Estrys het volgende:
[..]
Dat lijkt me nou echt verschrikkelijkHandjes schudden. En iedere dag een kwartier meedoen, werken alle moeders die kiezen voor dalton niet ofzo?
quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat jezusfiguur? ja
toen hadden we de echo net gehad en gingen we taartjes halen bij de AH
Ow oepsquote:Op dinsdag 1 maart 2011 18:04 schreef p_iglet het volgende:
[..]
Pepijn is zeker (eigen)wijs, maar al 3,5 jr een jongetje hoor
Misschien kan hij eens meedoen met zo'n levend kerststalletje.quote:Op dinsdag 1 maart 2011 19:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat jezusfiguur? ja
toen hadden we de echo net gehad en gingen we taartjes halen bij de AH
idem hier, is al 3 keer verzet inmiddelsquote:Op dinsdag 1 maart 2011 20:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Zelfs als ik dat had gedaan, hadden jullie me waarschijnlijk niet gehoord. Mijn stem draagt niet zo ver...
Er rust hier trouwens een vloek op de twee-jaarsafspraak van het CB: er komt iedere keer weer wat tussen...
Dat is de gereformeerde school. Werkt meestal nauw samen met de gereformeerde kerken (vrijgemaakt), tegenwoordig vaak ook met de Christelijke Gereformeerde kerken en de Nederlands Gereformeerde kerken. Je hebt verschillende 'soorten' gereformeerdenquote:
Dat gedegen bijbelonderwijs is een pre maar weinig ruimte voor andersdenkenden vind ik echt een grote contra. Ik gok dat je daar ook nog wel problemen mee gaat krijgen als evangeloquote:Op woensdag 2 maart 2011 07:55 schreef freecell het volgende:
Het voordeel vind ik gewoon echt gedegen bijbvelonderwijs door een docent die het gewoon ook echt gelooft.
De christelijke school hier in de straat bid elke morgen met de kinderen, maar 70% van de docenten is geen christen. Die staan daar dan wel te bidden.
Dan heb ik eigenlijk liever dat ze niet bidden
Zou jij het erg vinden als er ongelovige kinderen in de klas zitten?quote:Op woensdag 2 maart 2011 07:55 schreef freecell het volgende:
Het voordeel vind ik gewoon echt gedegen bijbvelonderwijs door een docent die het gewoon ook echt gelooft.
De christelijke school hier in de straat bid elke morgen met de kinderen, maar 70% van de docenten is geen christen. Die staan daar dan wel te bidden.
Dan heb ik eigenlijk liever dat ze niet bidden
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |