abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_93091743
Nou Miss CMS, bijv die kan er wel uit.
Die komt hier echt nooit
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_93091744
Ik vraag dan van je bent toch geen poesje en dan mauwt ze terug.. Dus het is zo, ze gaan mauwen van die brokken.
I am unconditionally and irrevocably in love with him.
I'm 97% sure you don't like me, I'm 100% sure I don't care.
  maandag 21 februari 2011 @ 09:29:49 #93
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_93091786
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:09 schreef simmu het volgende:
mogguh!

ravi kruipt en selene is nu wat overdonderd :)
dus ze trooste zichzelf maar weer met wat snacks (kattenbrokjes). iemand tips hoe ik haar van dit (zeer hardnekkige!) gedrag afkrijg?
Een merk kopen wat ze niet lekker vindt.

We zijn hier aan het aftellen..nog 4 nachtjes slapen *O* Madam heeft zin in haar feest, ze nodigt iedereen uit die ze tegenkomt :D
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_93091825
Of geef t kind een boterham zodat ze niet van de honger naar de kattenbrokken grijpt.
pi_93091920
Of een dagje op kattenbrokkenrantsoen, dan is ze vast snel genezen

Grapje, het is denk ik gewoon aandachttrekkerij?
Dan zou ik er geeneens aandacht aan besteden
Of ze moet al hele zakken tegelijk wegkanen
pi_93091929
Oh ik zou het bakje gewoon weghalen en op het aanrecht zetten.
pi_93091965
ik zou r gewoon laten eten, dierenvoer staat 3x beter onder controle dan mensenvoer. en t is nog gezond ook :P
pi_93091990
en dan heb je de kat steeds op het aanrecht zitten...lekker frips

Hier staat het kattenspul in de bijkeuken, daar komen de kinderen bijna niet
pi_93092029
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 09:38 schreef XXXKarinXXX het volgende:
en dan heb je de kat steeds op het aanrecht zitten...lekker frips

Hier staat het kattenspul in de bijkeuken, daar komen de kinderen bijna niet
Oh dat doen ze nu ook.. En op tafel..
  maandag 21 februari 2011 @ 09:41:40 #100
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_93092066
Wij geven de katten altijd 's avonds als de kinderen naar bed zijn het voer. Dan is het de volgende morgen wel op en zit Lennon er ook niet bij. Lennon heeft wel een tijdje de waterbak steeds omgegooid, maar nu niet meer. We zetten hem toen steeds weg bij de bak totdat hij het doorhad, dat hij daar niet aan mocht komen.

Haha die madam :D dat wordt een druk feestje!!
Make love, not war ☮
pi_93092164
nee, tis geen aandachttrekken, want ze doet het bij voorkeur stiekum. tis echt snaaien ;( ze vindt ze oprecht lekker. wisselen van merk gaat niet want sinds we het blikvoer merk gewisseld heeft is shinnie daarmee in staking. dus als ik de brokjes nu ook wissel eet ze helemaal niks meer :( hoog wegzetten gaat ook niet want dan kan ik er niet meer bij! en op de aanrecht ken ook al niet, want de katten mogen niet op de aanrecht.

naja. zolang ze niet dezelfde adem krijgt als mickie (...) proberen we eerst maar eens de "straks wordt je nog een poes als je kattenbrokjes eet" tactiek gecombineerd met "poesjes eten geen druifjes" als het tijd voor fruit is ;)
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_93092199
selene legt wel steeds keurig servetjes onder de bakken van de katten :) dat dan weer wel! (merkte ik spelenderwijs dat zij dat steeds doet)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 21 februari 2011 @ 09:47:53 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_93092221
de harde brokjes zijn vooral leuk om mee te gooien }:| 't natvoer krijgt poes alleen als wij zelf zitten te eten, tegen de tijd dat wij klaar zijn heeft poes al tien keer z'n bak leeg. daarnaast staat het in de keuken, waar jan in principe NIET mag komen.

Hier breiden de waterpokken zich gestaag uit, elke keer als ik tel/er naar kijk zie ik er meer en meer. Hij is nog wel ontzettend vrolijk voor zijn doen, dus ik heb goede hoop dat hij donderdag gewoon naar de psz kan (ik heb 'm vandaag thuisgehouden ivm koorts en spugen gisterenavond)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_93096502
Merel en Sara hebben beide een periode gehad dat ze de brokjes van de kat opaten. Hier ging het vanzelf over :P

misschien een extra boterhammetje geven? :P
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_93096857
Kattenbrokjes :9

Dana roept de laatste tijd om de haverklap dat ze honger heeft. Nu at ze altijd al redelijk veel. Maar nu loopt het soms echt de spuigaten uit.

Ik vraag me dan ook af of ze wel echt honger kan hebben, of dat ze het gewoon lekker vindt?
Ze is niks te zwaar (zelfs aan de lichte kant) maar lijkt me toch dat teveel eten niet goed kan zijn.

Iemand ervaring, of tips?

Ow en als ze honger heeft krijgt ze gewoon een boterham/ cracker of fruit.
Ze weet dus heel goed dat het geen zin heeft om te roepen dat ze honger heeft en vervolgens iets lekkers krijgt.
pi_93096951
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:32 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Kattenbrokjes :9

Dana roept de laatste tijd om de haverklap dat ze honger heeft. Nu at ze altijd al redelijk veel. Maar nu loopt het soms echt de spuigaten uit.

Ik vraag me dan ook af of ze wel echt honger kan hebben, of dat ze het gewoon lekker vindt?
Ze is niks te zwaar (zelfs aan de lichte kant) maar lijkt me toch dat teveel eten niet goed kan zijn.

Iemand ervaring, of tips?

Ow en als ze honger heeft krijgt ze gewoon een boterham/ cracker of fruit.
Ze weet dus heel goed dat het geen zin heeft om te roepen dat ze honger heeft en vervolgens iets lekkers krijgt.
Groeispurtje misschien? Ik zou lekker laten eten, boterham extra...
pi_93097480
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 12:22 schreef Fuente het volgende:
Merel en Sara hebben beide een periode gehad dat ze de brokjes van de kat opaten. Hier ging het vanzelf over :P

misschien een extra boterhammetje geven? :P
de score 's ochtends:

8.00: dubbele portie mijn eerste muesli
9.00: cracker smeerkaas
9.30: 2 a 3 stuks fruit
11.30: 2 a 3 bruine boterhammen

en tussendoor dus kattenbrokjes :')

ik maal niet om te veel of te weinig, zolang het maar gezond voer is. snoep en sjippies doen we hier niet of nauwelijks aan (eens per 3 weken oid 's middags een nubybakje sjippies en rond 4 uur een koekje). ik eet zelf ook (gezonde dingen) gewoon als ik honger heb. ik had laatst zelfs ergens gelezen dat 4 (kleinere) maaltijden beter is dan 3 (grotere) maaltijden
pi_93097547
oh, en bij de muesli 's ochtends snaait ze ook de echte muesli met yoghurt van de papa danwel mijn brinta. zodra de pakken van selene's muesli en appelknisper op zijn krijgt ze dus gewoon de onze (gewone muesli met yoghurt of brinta dus)
pi_93097846
Simmu, misschien vindt ze dat knapperige dus erg lekker! :D

Bla, gewoon extra geven (gezond voer enzo, wat je al doet) als ze erom vraagt denk ik? Merel kan ook bunkeren en die is ook aan de kleine kant. Ze eet normaal:
ontbijt: beker warme melk, 1 of 2 boterhammen met divers beleg
Tussendoor fruit (soms een banaan, dan weer appel, soms 2 stuks fruit)
Lunch 2 of 3 boterhammen met divers beleg
Tussendoor wat er maar langskomt, ene keer fruit, dan een koekje, dan een cracotte met iets erop
Avond: flink bord warm eten. Vooral pasta's is ze gek op. Daarbij nog wat olijven of sla etc. Erna nog een bak yoghurt of vla, maar dat gaat niet altijd op, dan krijgt ze soms nog warme melk, maar vaak ook niet.
Vaak snaait ze bij de lunch ook nog van ons bord mee.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_93098144
Jen leeft van de lucht en liefde...

In de ochtend: halve boterham zonder de korstjes en een slok melk uit mijn glas omdat melk uit je eigen beker niet stoer is.

In de middag: Een boterham met veel moeite en overhalen en voeren.

In de avond mogen we blij zijn als ze uberhaupt wat eet. Meestal begint ze meteen te roepen, hoeffe niet.
  maandag 21 februari 2011 @ 13:15:25 #111
114177 Diaan73
pi_93098472
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:06 schreef Ticootje het volgende:
Jen leeft van de lucht en liefde...

In de ochtend: halve boterham zonder de korstjes en een slok melk uit mijn glas omdat melk uit je eigen beker niet stoer is.

In de middag: Een boterham met veel moeite en overhalen en voeren.

In de avond mogen we blij zijn als ze uberhaupt wat eet. Meestal begint ze meteen te roepen, hoeffe niet.
:D Jen vindt eten voor watjes? Eet ze het toetje wel? Of ook niet? Maar wat zijn Selene en Merel goede eters zeg. :o

Lennon zit er een beetje tussenin. Hij eet niet weinig, maar ook niet heel veel. Hij lust wel graag groente bij voorkeur boontjes en fruit. Hij krijgt voordat hij naar bed gaat ook nog altijd 1 of 2 stuks fruit. Lennon zit sinds vorige week weer 's morgens thuis aan de pap, hij ziet dat van Twan, dan wil hij ook. Ik vind het prima.. dat gaat sneller dan brood.
Make love, not war ☮
pi_93098537
Jen lust vanaf begin geen pap... Anders had ze dat inderdaad ook wel gekregen. Lekker brinta in de ochtend. Heerlijk!

Voor Leyla ga ik straks ff pap halen, kijk of ze dan wel dr melk wilt hebben.
pi_93098627
Oh en toetje eet ze ook niet, ja 1 hap, wel met de roze lepel... Maar dan loopt ze weer van tafel en klaar...

We worden er erg moedeloos van... Ze eet echt heel weinig. En ze drinkt ongeveer net zoveel als dat ze eet.

Maar ook geen patat, pannenkoeken of wat dan ook. Gewoon niets. Vorige week hadden we chinees gehaald, speciaal ook omdat zij gek is op rijst.. Nee hoor madam at helemaal niets.
Vanavond spagetti, is ze normaal ook dol op..
  maandag 21 februari 2011 @ 13:18:59 #114
114177 Diaan73
pi_93098643
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:16 schreef Ticootje het volgende:
Jen lust vanaf begin geen pap... Anders had ze dat inderdaad ook wel gekregen. Lekker brinta in de ochtend. Heerlijk!

Voor Leyla ga ik straks ff pap halen, kijk of ze dan wel dr melk wilt hebben.
Bij ons eten ze allebei nog Bambix vanaf 12 maanden. :o Twan lust geen Brinta... ach ik vind het best. Het is het belangrijkst dat ze in ieder geval iets eten 's morgens.

Ik las het... lastig dat ze haar melk niet wil hebben. -O-
Make love, not war ☮
pi_93098693
Bambix is ook lekker, nutrix nog lekkerder, de vanille variant!
pi_93098734
Ik vindt het ook echt niet erg om iets extra's te geven. Maar als voorbeeld

ontbijt, 2 sneen brood met beleg
uur daarna, cracker met beleg
half uur daarna 2 gekookte eieren
Half uur daarna fruit (na 1 mandarijn ofzo moet ik dr meestal zeggen dat het genoeg is geweest want ze eet er met gemak 5 achter elkaar)

En dan vervolgens hoog bij laag volhouden dat ze honger heeft nog geen uur erna :D

Maargoed, groeispurt zou kunnen, of ze is ziek aan het worden (ik eet ook altijd enorm veel voor ik ziek wordt :S)
Maar als dit lang gaat aanhouden ga ik toch twijfelen om dit eens bij het CB neer te leggen
pi_93098783
ow en avond eten eet ze wel normale porties. Niet gek veel of weinig met daarna nog een toetje
  maandag 21 februari 2011 @ 13:22:54 #118
114177 Diaan73
pi_93098819
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:18 schreef Ticootje het volgende:
Oh en toetje eet ze ook niet, ja 1 hap, wel met de roze lepel... Maar dan loopt ze weer van tafel en klaar...

We worden er erg moedeloos van... Ze eet echt heel weinig. En ze drinkt ongeveer net zoveel als dat ze eet.

Maar ook geen patat, pannenkoeken of wat dan ook. Gewoon niets. Vorige week hadden we chinees gehaald, speciaal ook omdat zij gek is op rijst.. Nee hoor madam at helemaal niets.
Vanavond spagetti, is ze normaal ook dol op..
Moeilijke eter dus. Ook geen snoep zeker? Helaas is daar niet veel aan te doen volgens mij. Ik (her) ken het gevoel wel heel goed. Zo was Twan ook op die leeftijd. Het enige wat hij echt lekker vond was spaghetti uit een potje van een speciaal merk van C1000. Nou ja, dat dan maar en af en toe geen/weinig eten. Hij is nog steeds een moeilijke eter... maar eet inmiddels wel meer dan toen, gelukkig. Er is dus nog wel hoop...

ik heb trouwens toen ik klein was een jaar lang alleen gele vla gegeten, de rest spuugde ik allemaal uit... :@ mn moeder heeft alles (tevergeefs) geprobeerd..
Make love, not war ☮
pi_93098847
Wat voor brood geef je? Van witbrood krijg ik altijd enorme honger. Lekker bruin, lekker donker, vult goed en geeft ook langer een verzadigd gevoel.
pi_93098887
quote:
1s.gif Op maandag 21 februari 2011 13:22 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Moeilijke eter dus. Ook geen snoep zeker? Helaas is daar niet veel aan te doen volgens mij. Ik (her) ken het gevoel wel heel goed. Zo was Twan ook op die leeftijd. Het enige wat hij echt lekker vond was spaghetti uit een potje van een speciaal merk van C1000. Nou ja, dat dan maar en af en toe geen/weinig eten. Hij is nog steeds een moeilijke eter... maar eet inmiddels wel meer dan toen, gelukkig. Er is dus nog wel hoop...

ik heb trouwens toen ik klein was een jaar lang alleen gele vla gegeten, de rest spuugde ik allemaal uit... :@ mn moeder heeft alles (tevergeefs) geprobeerd..
Nee snoep lust ze niet. Chocola wel, dat kan ze de hele dag wel eten.. Maar daar pas ik dus voor.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')