abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92762991
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:18 schreef eriksd het volgende:

Wat vind je van het feit dat PVV kamerleden die ageren tegen de elite zometeen de grootverdieners zijn? Hoe moet ik dat rijmen met hun queeste tegen belastingslurpers?
Kamerleden verdienen te veel, makkelijk, verdienen toch niet slecht, maar grootverdieners, dat zijn het niet bepaald he.... met goed-boven-modaal zijn we wel klaar.
http://www.paltalk.com , niet typen maar miepen
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
  maandag 14 februari 2011 @ 12:27:36 #52
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92763079
Mwoah, wat is het totaalsalaris van een De Roon zometeen? Gedeputeerde verdient 90k, kamerlid 85, raadslid 20. Ik vind dat vrij fors.
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92763191
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:23 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je vind alle politici zakkenvullers. Oke. Waarom ageer je dan tegen Koosvogels en niet tegen "die zakkenvullers" die kennelijk bij de PVV zometeen goed vertegenwoordigd zijn.
Staat in diezelfde post.
Samen moeten we het doen. Zolang rechts maar de boel aanstuurt.
  maandag 14 februari 2011 @ 12:32:00 #54
165633 eriksd
The grand facade...
pi_92763241
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:30 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Staat in diezelfde post.
Er staat helemaal niets. De "argumenten" zijn zo gratuit. Waarom richt je je niet op de grootverdieners bij de PVV?
Op donderdag 11 oktober 2012 19:49 schreef Tem het volgende:
Bis bis bis
Op maandag 17 december 2012 22:25 schreef KoosVogels het volgende:
Wij krijgen niks voor kerst van de baas. Alleen een trap onder de reet en een stuk steenkool.
pi_92763317
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:27 schreef eriksd het volgende:
Mwoah, wat is het totaalsalaris van een De Roon zometeen? Gedeputeerde verdient 90k, kamerlid 85, raadslid 20. Ik vind dat vrij fors.
Daar doet ie dan wel 3 banen voor. 'de kapitalist' ! :)
Daar bij is dat geld anders bij 3 aparte mensen dus dat is per saldo n.v.t.
Hoe het met wachtgeld zit als hij zjin "verantwoordelijkheid zou nemen"
(proest, politiek en "verantwoording"...)
is wel een interessante vraag. Geld dan de hoogste vergoeding al uitgangspunt , of gewoon alle 3? voorzag de wet hier wel in?
Al bemoei jij je niet met politiek, deze bemoeit zich wel met jouw leven en geld, van de wieg tot het graf en zelfs daarna!
pi_92763366
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Er staat helemaal niets. De "argumenten" zijn zo gratuit. Waarom richt je je niet op de grootverdieners bij de PVV?
Of die van de pvda...
Slimmer voor heel NL is, richt je op allemaal ! ;) DUS op een partij die vies is van wachtgeld en x keer dubbele functies.
pi_92763399
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:32 schreef eriksd het volgende:

[..]

Je vroeg over koosvogels. Dat staat er duidelijk.

En waarom moet ik me perse richten op de grootverdieners van de PVV? Waarom niet op alle grootverdieners? Misschien omdat deze discussie over de PvDA gaat en ik het enkel even nodig vond koosvogels erop te wijzen dat hij weer schromelijk zit te overdrijven. Dat hij daarna enorm zit te draaien om het te ontkennen, waardoor het wat langer duurt, zij zo.
  maandag 14 februari 2011 @ 12:39:29 #58
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92763528
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:27 schreef eriksd het volgende:
En als dat nou te combineren was dan was het nog niet zo'n probleem.

Maar zoiets kan gewoon niet zonder dat je je werk gewoon niet serieus neemt.
pi_92763632
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:36 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Je vroeg over koosvogels. Dat staat er duidelijk.

En waarom moet ik me perse richten op de grootverdieners van de PVV? Waarom niet op alle grootverdieners? Misschien omdat deze discussie over de PvDA gaat en ik het enkel even nodig vond koosvogels erop te wijzen dat hij weer schromelijk zit te overdrijven. Dat hij daarna enorm zit te draaien om het te ontkennen, waardoor het wat langer duurt, zij zo.
Ik vrees dat jij degene bent die overdrijft. Uit het rekensommetje van Erik kun je opmaken dat een De Roon flink gaat cashen als gevolg van zijn functiepakket. Of dat terecht is, laat ik in het midden. Je kunt je afvragen of Kamerleden teveel verdienen, maar dat is ieder voor zich. Verder heb ik inderdaad beweerd dat een PVV'er als De Roon tot de best verdienende poltici van Nederland gaat behoren. Zie niet in waarom die constatering onjuist is. Immers, met drie functies verdien je meer dan met een fucntie. Wellicht dat andere partijen hetzefde kunstje flikken, maar daar heb ik geen weet van. Het salaris van een Kamerlid of PS-lid is vastgelegd. Een Dibi kan dus niet meer verdienen dan De Roon omdat laatstgenoemde meer functies bekleedt. Dat is simpele logica. Dat maakt hem een van de best verdienende politici in Nederland.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  maandag 14 februari 2011 @ 12:45:39 #60
75043 Hexagon
Vreemd Fenomeen
pi_92763781
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:36 schreef Maatregel het volgende:

En waarom moet ik me perse richten op de grootverdieners van de PVV?

Aangezien die lui allerlei functies stapelen zonder de commitment voor die functies te geven maar wel overheidsgeld te cashen.

Je kan kamerlid en raadslid niet combineren zonder een functie gewoon niet voldoende serieus uit te voeren. Dan kun je dan gewoon als zakkenvullen betitelen.
pi_92763935
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:42 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ik vrees dat jij degene bent die overdrijft. Uit het rekensommetje van Erik kun je opmaken dat een De Roon flink gaat cashen als gevolg van zijn functiepakket. Of dat terecht is, laat ik in het midden. Je kunt je afvragen of Kamerleden teveel verdienen, maar dat is ieder voor zich. Verder heb ik inderdaad beweerd dat een PVV'er als De Roon tot de best verdienende poltici van Nederland gaat behoren. Zie niet in waarom die constatering onjuist is. Immers, met drie functies verdien je meer dan met een fucntie. Wellicht dat andere partijen hetzefde kunstje flikken, maar daar heb ik geen weet van. Het salaris van een Kamerlid of PS-lid is vastgelegd. Een Dibi kan dus niet meer verdienen dan De Roon omdat laatstgenoemde meer functies bekleedt. Dat is simpele logica. Dat maakt hem een van de best verdienende politici in Nederland.
De MP verdient nog altijd meer, om maar wat te noemen.
Daarmee kan je stelling in de prullenbak.
pi_92763956
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:45 schreef Hexagon het volgende:

[..]

Aangezien die lui allerlei functies stapelen zonder de commitment voor die functies te geven maar wel overheidsgeld te cashen.

Je kan kamerlid en raadslid niet combineren zonder een functie gewoon niet voldoende serieus uit te voeren. Dan kun je dan gewoon als zakkenvullen betitelen.
Mee eens.
  maandag 14 februari 2011 @ 12:51:47 #63
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92764016
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:49 schreef Maatregel het volgende:

[..]

"een van de" is niet "de", slimpie. :')
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_92764024
quote:

Je kan kamerlid en raadslid niet combineren zonder een functie gewoon niet voldoende serieus uit te voeren.
Natuurlijk wel.
Item x, ingewikkelde omschrijving, wie stemt voor/tegen ? hand opsteken, klaar.
Voor politicus is in NL helaas geen examen, voor je het mag worden. In een democratie kan iedereen wel ff wat lezen en dan ergens voor of tegen zijn.
Referenda dus, moet je zien wat dat aan geld scheelt !

Weet jij wel dat kamerleden niet komen opdagen, raadsleden idem, en dat partijen daar zelfs afspraken over maken i.v.m. stemmen, 'gelijke getalsmatigheden' en dat leden van andere partijen dan ook niet hoeven te komen ?
  maandag 14 februari 2011 @ 12:52:14 #65
104871 remlof
Europees federalist
pi_92764036
quote:

[..]

En dat doen ze dus bij de PVV en niet bij de PvdA.
Yankee go home!
pi_92764084
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Daar staat straf op denk ik in de pdva ! :)
Makkelijke baantjes schuiven is leuk, maar dan moeten ze er wel zijn, harde werkers... brrrr.....
bUIten de pdva hebben ze er overigens zat hoor..... bij-baantjes.
pi_92764121
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:49 schreef Maatregel het volgende:

[..]

Misschien drukte ik mij ongelukkig uit, maar bedoelde dat De Roon behoort tot een van de best verdienende politici van Nederland. Ik dacht dat dit wel logisch was.

96.000 + 90.000 + 20.000 = 206.000 euro. Een flinke som geld. Al moet hij nog wel verkozen worden.
pi_92764175
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

96.000 + 90.000 + 20.000 = 206.000 euro. Een flinke som geld. Al moet hij nog wel verkozen worden.
Boven de jpb norm dan dus. Die had echter 1 politieke betaalde functie, geen 3.
pi_92764279
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:55 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Boven de jpb norm dan dus. Die had echter 1 politieke betaalde functie, geen 3.
Heb liever dat een bestuurder zo'n bedrag ontvangt voor een functie waar hij zich volledig voor inzet, dan dat hij 206.000 euro int voor drie functies waarover hij zijn aandacht moet verdelen. Kan het De Roon niet kwalijk nemen, het is ook ondoenlijk om drie functie in te vullen. Daarom vind ik het ook bizar dat het is toegestaan.
pi_92764578
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:54 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Misschien drukte ik mij ongelukkig uit, maar bedoelde dat De Roon behoort tot een van de best verdienende politici van Nederland. Ik dacht dat dit wel logisch was.
Het duurde even maar het kwartje valt eindelijk.

quote:
Als ik google op de inkomensnormen van al die 3 functies, kom ik opgeteld uit op 120.000-130.000 totaal.
pi_92764642
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:58 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Heb liever dat een bestuurder zo'n bedrag ontvangt voor een functie waar hij zich volledig voor inzet, dan dat hij 206.000 euro int voor drie functies waarover hij zijn aandacht moet verdelen. Kan het De Roon niet kwalijk nemen, het is ook ondoenlijk om drie functie in te vullen. Daarom vind ik het ook bizar dat het is toegestaan.
Wat voor mij uit zou maken, maar ik weet niet hoe dat zit, is of hij 1 danwel 3 x wachtgeld krijgt mocht hij weg moeten/stoppen.
Daar sommige partijen met dunne spoeling van doen hebben, is dit wel een goed oplossing.
Uiteindelijk is het , in dit geval, gewoon op 3 plekken ja of nee of neutraal stemmen voor allerlei politieke items.
In het kader van 'het land moet bestuurbaar zijn' is het zelfs toe juichen , in pvda denken dan he, als men vanuit de 2e kamer, en 1e kamer en lokaal / provinciaal grotendeels hetzelfde stemt.
pi_92764790
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 11:28 schreef KoosVogels het volgende:

Terwiijl hij bijvoorbeeld nooit komt opdagen bij gemeenteraadsvergaderingen in Almere (zo zeggen Almeerse media).
Zoek eens op : randy stena pvda
Zo zijn er wel meer bij de pdva, hier hebben we er maar liefst -2- van...
pi_92765349
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:12 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

Ook een zeer slechte zaak. Zulke figuren mogen wat mij betreft uit hun ambt worden gezet.
  maandag 14 februari 2011 @ 13:28:07 #74
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_92765449
quote:
1s.gif Op maandag 14 februari 2011 13:12 schreef fokthesystem het volgende:

[..]

"hullie doen het ook" was op de basisschool al geen goed excuus hè.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_92765460
quote:
14s.gif Op maandag 14 februari 2011 12:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Lol

http://vorige.nrc.nl/acht(...)boven_Balkenendenorm

1. Martin van Rijn, PvdA-lid en bestuursvoorzitter PGGM (338.000)
2. Louise Gunning-Schepers, oud-commissielid verkiezingscampagne PvdA 2006 en bestuursvoorzitter AMC Amsterdam (298.171)
3. Dirk Jan Verbeek, PvdA-lid en bestuursvoorzitter Groene Hart Ziekenhuis (268.804)
4. Jo Ritzen, oud-minister en voorzitter College van Bestuur Universiteit Maastricht (263.418)
5. Marc Calon, ex-gedeputeerde PvdA provincie Groningen en bestuursvoorzitter Aedes 50==(150.000 voor drie dagen)
6. Joop Linthorst, oud-wethouder PvdA Rotterdam en bestuursvoorzitter UWV (232.173)
7. Hans Simons, oud-staatssecretaris PvdA, oud-directeur Oosterschelde Ziekenhuizen (202.501)
8. Marjanne Sint, oud-partijvoorzitter PvdA en bestuursvoorzitter Stichting Isala Klinieken (196.934)
9. Joop Wijn, ex-CDA-minister en lid Raad van bestuur ABN Amro (600.000)
10. Piet Boekhoud, voorzitter CDA Rotterdam en bestuursvoorzitter Albeda College (154.672 plus 340.000 pensioenreserve)

Nee, de PvDA is er niet vies van inderdaad. Balkenende norm vegen ze ook hun kont mee af.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')