Amen!!quote:Op maandag 14 februari 2011 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Echt, en nu ga ik ff op de serieus mode (doe ik niet al te vaak) maar nu lijkt het me wel een goed moment. Het probleem is dat ik (wij) als militair en boordplaatser/ binnenslaper er een heel eigen leven op na houden, komt bij dat militairen over het algemeen (in mijn geval dan) wat makkelijker denken over de zg. "problemen" dan dat ze er thuis over denken. Kijk, thuis maken ze zich druk over een niet afgeplinte vloer oid, dan denk ik weer wees blij dat er een vloer ligt, ik lag op het zand van moeder aarde, dus die kutplint komt nog wel een keer... etc. Gewoon simpele dingen waar ik me nog geen moment druk om zou maken.
Ook als je wat langere tijd weg bent en je moet je thuis opeens aanpassen aan een stramien wat je maandenlang niet gevolgd hebt.
Ach, ik denk dat je wel begrijpt wat ik bedoel.
quote:
Ik ben best begrijpen dat je dat lekker vind..quote:En wennen.. tja.. ik denk dat EllaN daar beter antwoord op kan geven. Mijnis al een tijdje niet meer voor lange tijd weggeweest maar wij wonen niet samen EN 200km van elkaar vandaan, dus we zijn het iig gewend om elkaar niet dagelijks om elkaar heen te hebben. Dat maakt de tijd samen alleen maar extra leuk. Belangrijk is het wel dat zij echt haar eigen leven heeft/houdt, want het is voor haar alleen maar nodeloos zwaar als degene waar zij afhankelijk van is, voor weken weg is. Ik vind het stiekem ergens heerlijk: zou niet kunnen wennen aan een man die iedere avond op de bank naast me zit en waarbij iedere week er hetzelfde uit zou zien.
Have fun!!!quote:Op maandag 14 februari 2011 00:22 schreef Rave_NL het volgende:
[..]
[..]
Ik ben best begrijpen dat je dat lekker vind..
Je weet immers pas wat je hebt op het moment dat je het moet gaan missen.
Enfin, lui.ik ga nu echt pitten.
Misschien tot snel, en anders tot eind maart..
Ayo
Ja, ik kan het me echt voorstellen. Het is ineens een ander leven waar je instapt als het ware. Ik heb ook genoeg verhalen gehoord van "strijd" tussen hem en haar, omdat hij ineens het gezinsleven weer in stapt en misschien sommige dingen wilt veranderen en dat het haar dan compleet in het verkeerde keelgat schiet want "het gaat al jaren zo, maar weet jij veel want jij was er niet en hoe ik het heb geregeld is prima".quote:Op maandag 14 februari 2011 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
Echt, en nu ga ik ff op de serieus mode (doe ik niet al te vaak) maar nu lijkt het me wel een goed moment. Het probleem is dat ik (wij) als militair en boordplaatser/ binnenslaper er een heel eigen leven op na houden, komt bij dat militairen over het algemeen (in mijn geval dan) wat makkelijker denken over de zg. "problemen" dan dat ze er thuis over denken. Kijk, thuis maken ze zich druk over een niet afgeplinte vloer oid, dan denk ik weer wees blij dat er een vloer ligt, ik lag op het zand van moeder aarde, dus die kutplint komt nog wel een keer... etc. Gewoon simpele dingen waar ik me nog geen moment druk om zou maken.
Ook als je wat langere tijd weg bent en je moet je thuis opeens aanpassen aan een stramien wat je maandenlang niet gevolgd hebt.
Onderzoek, colleges, werken, sporten, uit eten met vriendinnenquote:Op maandag 14 februari 2011 00:21 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Onderzoek, colleges, werken, sporten, stappen en vriendinnetjes date en heel misschiennog even zien als hij terug komt uit de sneeuw.
En bij jou?
Succes in het hoge noorden!quote:Op maandag 14 februari 2011 00:22 schreef Rave_NL het volgende:
Misschien tot snel, en anders tot eind maart..
Ayo
Laat ik voorop stellen dat je het samen moet doen, en je moet beide niet te beroerd zijn om concessies te doen. Ik heb soms het idee dat als ik thuis kom er geen kut van klopt (hou ik wijselijk mijn mond). Maar andersom moet het ook niet zo zijn dat als ik een poot over de drempel zet dat ze zegt: "Hey, nu is het jou pakkie an".quote:Op maandag 14 februari 2011 00:26 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ja, ik kan het me echt voorstellen. Het is ineens een ander leven waar je instapt als het ware. Ik heb ook genoeg verhalen gehoord van "strijd" tussen hem en haar, omdat hij ineens het gezinsleven weer in stapt en misschien sommige dingen wilt veranderen en dat het haar dan compleet in het verkeerde keelgat schiet want "het gaat al jaren zo, maar weet jij veel want jij was er niet en hoe ik het heb geregeld is prima".
Ik denk er ook echt totaal niet licht over en besef me dat dit echt een uitdaging gaat worden. Vooral als er kinderen bij komen kijken denk ik.
Het is voor mij nog wel ver weg met mijn jonge jaren, maar ik hou het in mijn achterhoofd. Alle adviezen zijn dan ook zeer welkom als het ooit weer ter sprake komt.
Stort je hart maar uit hoorquote:Op maandag 14 februari 2011 00:21 schreef AchJa het volgende:
[..]
ga jij je dm's eerst eens lezen !!quote:Op maandag 14 februari 2011 00:42 schreef ErwinRommel het volgende:
Trusten, Lotusss en ik gaan onder zeil!
En dan gaat het om geven en nemen, thuis slaan we bij ons bij wijze van spreken wel eens de hersens in om in mijn ogen onzin zooi. Maar het is begrijpelijk, zij vindt bv de WC maar knudde omdat er bruine tegels in zitten, terwijl ik denk, goh ik kan zitten.quote:Op maandag 14 februari 2011 00:39 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Stort je hart maar uit hoor![]()
Nee, zonder gekheid. Ik heb het ook gezien bij een vriend van me: alles was leuk en aardig toen hij nog in dienst zat, nu stapt hij het burgerleven in en alles knalt uit elkaar. Hij kan zich niet voegen naar haar manier van doen en omgekeerd.
Ik wil elke dag wel thuis zijn, maar ja de hypotheek moet ook betaald worden.quote:Hoewel wij nog in de startblokken staan (wel uitzendingen en lange oefeningen maar niet samen een huishouden delen), hoop ik dat wij elkaar wat bovenstaande betreft in de toekomst in balans zullen houden. Ik heb best begrip voor het feit dat hij bepaalde zaken niet als problemen ziet, maar het gaat mij te ver om al mijn wensen en eisen ineens overboord te zetten omdat meneer het anders heeft meegemaakt. Gelukkig heeft dat tot op heden nog niet voor problemen gezorgd omdat hij ook geen binnenslaper meer is en zijn eigen, doordeweekse huishouden runt (nog steeds 200km hier vandaan maargoed..).
Niettemin neem ik jouw raad graag ter harte, maar vraag me wel oprecht af hoe dat dan nu thuis gaat? Er komt toch een moment dat je wel doordeweeks thuis moet/wilt zijn? Of..?
Ja, het zoeken van een balans lijkt me in het begin vooral erg stressvol voor beiden. Ach, mensen kunnen zich van alles afvragen en allerlei oordelen hebben. Uiteindelijk zit er niemand in de relatie behalve de mensen die er in zitten en zijn zij degenen die het moeten laten werken hoe dan ookquote:Op maandag 14 februari 2011 00:36 schreef AchJa het volgende:
[..]
Laat ik voorop stellen dat je het samen moet doen, en je moet beide niet te beroerd zijn om concessies te doen. Ik heb soms het idee dat als ik thuis kom er geen kut van klopt (hou ik wijselijk mijn mond). Maar andersom moet het ook niet zo zijn dat als ik een poot over de drempel zet dat ze zegt: "Hey, nu is het jou pakkie an".
Nu heb ik misschien de mazzel gehad dat ik mijn vriendin leerde kennen in mijn KMS periode (pauzeloos op pad) maar toch. Het moet van beide komen.
Hoeveel collega's zijn nu al niet bij mij gekomen die kwamen zeuren hoe ik dat wel niet vol hield als binnenslaper. Nou, hoe houdt jouw vrouw het uit als jij op oefening bent en hoe hou jij het ZELF uit? Dan is het vaak een beetje stil.
Die balans is niet alleen in het begin moeilijk, die blijft moeilijk. En die wordt nog veel moeilijker met kinderen. Ik wil je absoluut niet van je geliefde af praten, maar je moet er wel 100% achter staan, en dan bedoel ik van beide kanten!quote:Op maandag 14 februari 2011 00:47 schreef EllaN het volgende:
[..]
Ja, het zoeken van een balans lijkt me in het begin vooral erg stressvol voor beiden. Ach, mensen kunnen zich van alles afvragen en allerlei oordelen hebben. Uiteindelijk zit er niemand in de relatie behalve de mensen die er in zitten en zijn zij degenen die het moeten laten werken hoe dan ook.
Tja.. zo simpel kan het zijn natuurlijk.quote:Op maandag 14 februari 2011 00:47 schreef AchJa het volgende:
Ik wil elke dag wel thuis zijn, maar ja de hypotheek moet ook betaald worden.
Ik vind het fijn om het zo duidelijk een keer te horenquote:Op maandag 14 februari 2011 00:56 schreef AchJa het volgende:
[..]
Die balans is niet alleen in het begin moeilijk, die blijft moeilijk. En die wordt nog veel moeilijker met kinderen. Ik wil je absoluut niet van je geliefde af praten, maar je moet er wel 100% achter staan, en dan bedoel ik van beide kanten!
Als je het hier niet kwijt wil mag je ook een PM doen hoor.quote:Op maandag 14 februari 2011 00:57 schreef Sunglasses het volgende:
[..]
Tja.. zo simpel kan het zijn natuurlijk.
Ik had een heel verhaal getypt maar zet het nog even niet neer. Moet over dit onderwerp zelf eerst eens even goed nadenken.
En dat weet ik zo net nog niet (althans, dat maak ik mezelf dan weer wijs) kijk bv naar de koopvaardij etc.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:03 schreef Thaboel het volgende:
Blijft gewoon een moeilijk onderwerp. En vooral dit onderwerp is voor iemand buitenaf niet te begrijpen denk ik.
Koopvaardij is het toch vaak kinders in een internaat en pa en moe saampjes varen of zie ik fout? Dat beeld heb ik er namelijk altijd van gehad.quote:Op maandag 14 februari 2011 01:07 schreef AchJa het volgende:
[..]
En dat weet ik zo net nog niet (althans, dat maak ik mezelf dan weer wijs) kijk bv naar de koopvaardij etc.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |