quote:Op zondag 13 februari 2011 21:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik twijfel tussen D66 en VVD (zoals altijd) vind deze regering te conservatief. Maar denk dat deze keer mijn gaat naar de VVD. Geen zin in verkiezingen e.d.
Elke willekeurige andere partijquote:
Nico Heijmans is een schande voor z'n mooie achternaamquote:
Niet doen. De oppositiepartijen kunnen elke stem goed gebruiken. Ik hoop dan ook dat Cerbie en CE D66 verkiezen boven de VVD.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:08 schreef ems. het volgende:
Partij voor de dieren.
Áls ik ga stemmen, grote kans dat ik het een keertje oversla.
Je vraagt zonder zelf te vertellen.quote:
Ik hoop dat jij ook D66 verkiest, die houden op zijn minst de schijn op onbevooroordeeld te beslissen, in tegenstelling tot de PvdA die haar TK-politiek door wil voeren in de EK (wij stemmen tegen ómdat VVD/Wildersquote:Op maandag 14 februari 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet doen. De oppositiepartijen kunnen elke stem goed gebruiken. Ik hoop dan ook dat Cerbie en CE D66 verkiezen boven de VVD.
Die zou ik onder "lokaal" scharen.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je vraagt zonder zelf te vertellen.
En je mist een heel belangrijk gebleken 1e kamer factor, de OSF http://www.osf.nl
De oppositiepartijen laten me compleet Siberisch.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet doen. De oppositiepartijen kunnen elke stem goed gebruiken. Ik hoop dan ook dat Cerbie en CE D66 verkiezen boven de VVD.
Dit dusquote:Op maandag 14 februari 2011 16:42 schreef freako het volgende:
[..]
Die zou ik onder "lokaal" scharen..
Meen je dit nou serieus?quote:Op maandag 14 februari 2011 16:27 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij ook D66 verkiest, die houden op zijn minst de schijn op onbevooroordeeld te beslissen, in tegenstelling tot de PvdA die haar TK-politiek door wil voeren in de EK (wij stemmen tegen ómdat VVD/Wilders)
De poll gaat over de Provinciale Statenverkiezingen, niet over de Eerste Kamerverkiezingen waaraan de meeste mensen niet mee mogen doenquote:Op maandag 14 februari 2011 16:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je vraagt zonder zelf te vertellen.
En je mist een heel belangrijk gebleken 1e kamer factor, de OSF http://www.osf.nl
De som der lokalen is een zetel in de 1e kamer die al meermaals de doorslaggevende bleek.quote:
Je weet maar nooit hierquote:
Ik hekel het toontje van bepaalde partijen ook met: We gaan het deze regering heel moeilijk maken .quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je weet maar nooit hier![]()
Ik denk dat de PvdA fractie prima in staat is wetsvoorstellen af te schieten gewoon ómdat ze van dit kabinet afkomen, zoals ze impliciet al hebben laten merken. D66 heeft aangegeven voorstellen onbevooroordeeld te bekijken.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:11 schreef ethiraseth het volgende:
Ok, wie heeft die poll zitten verpesten? No way dat er 26 PvdA-stemmers hier rondlopen.
De laatste tijd vormt zich hier wel een groepje diehard PvdA'ersquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:11 schreef ethiraseth het volgende:
Ok, wie heeft die poll zitten verpesten? No way dat er 26 PvdA-stemmers hier rondlopen.
Maar afgelopen gisteren was dit nog de situatie, de PvdA is wel verdacht snel gestegen... Diehard PvdA'ers met wat proxies dus.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:06 schreef Hexagon het volgende:
De laatste tijd vormt zich hier wel een groepje diehard PvdA'ers
quote:Op maandag 14 februari 2011 20:53 schreef telefeun het volgende:
Haha, als ik dit doorkoppel naar de Eerste Kamer komt het er zo uit te zien:
D66 20 zetels
VVD 17 zetels
PVV 11 zetels
PvdA 8 zetels
GL 6 zetels
SP 6 zetels
CDA 2 zetels
PvdD 2 zetels
OSF 2 zetels
SGP 1 zetel
Vind het zelf een hele mooie uitslag, alleen niet erg realistisch
Dat zou ook een beetje rare situatie worden, je bent immers noch in een provincie, noch in een gemeente woonachtig. Aan welke provincie zou je stem dan gekoppeld moeten worden?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:08 schreef maartena het volgende:
Ik mis de optie: "NIET".
Ik wil best stemmen..... maar Nederlanders die buiten de landsgrenzen wonen mogen alleen stemmen voor de Tweede Kamer en het Europees Parlement, en niet voor Provinciale Staten of de Gemeenteraden.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:48 schreef sneakypete het volgende:
Ik woon in Brabant en ga, zoals het er nu uitziet, CDA stemmen. Voor de TK heb ik op de VVD gestemd en daar sta ik nog steeds achter. Daarom kies ik ook een partij uit die met de VVD meeregeert; de gevolgen voor de EK wegen dus zwaar mee in mijn keuze. Ik heb de stemwijzer ook gemaakt en de PVV kwam er als hoogste uit. Na een tweede keer ook, maar bleek de VVD een beetje gezakt (was eerst tweede keus). Ik zit echter niet te wachten op de PVV omdat die partij me te snel groeit en daardoor waarschijnlijk niet de juiste mensen op tijd bij elkaar kan krijgen om het ordelijk te laten verlopen. Ik gun ze best wat zetels, maar niet in mijn naam.
De VVD wordt het dit keer waarschijnlijk niet omdat de VVD in Noord-Brabant voorstander is van het onteigenen van boeren. Ik vind dat haaks staan op het individualistische gedachtengoed van de partij en ook haaks staan op het idee van eigendomsrecht; wat toch een erg belangrijk recht is IMO, zeker voor een boer wiens overgrootvader het bedrijf nog zelf heeft opgebouwd. Die jaag je niet zomaar weg voor één of ander gesubsidieerd prestigeproject. Het standpunt van de CU/SGP was (verraste mij) er tussenin; als uiteindelijk maar één kavel overblijft en er eigenlijk geen enkele reden is om die te behouden ten koste van een enorm project moet het bij hoge uitzondering kunnen. Zo kan ik het ook nog wel begrijpen en dat is overigens ook het CDA standpunt. Het wordt denk ik dus CDA.
Mijn vrouw stemt waarschijnlijk wel PVV, stemde voor de TK op Mark Rutte.
Ik aarzelde even bij de vraag of er nieuwe moskeeën zouden moeten (kunnen) komen. Tja, enerzijds hoeft het voor mij niet zo, anderzijds, misschien zijn het wel zo weinig dat er nog één echt nodig is. Tot ik las (toelichting PVV) dat Brabant al VIJFENVEERTIG moskeeën telt. Nou, laat nummer 46 dan idd maar zitten.
Ik heb dus hetzelfde, maar niets met de PVV. En het CDA vind ik ook hels. Lastig lastig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:55 schreef Picchia het volgende:
Hoewel ik dit kabinet vanwege recentelijke ontwikkelingen graag bij wil sturen, vrees ik veel meer voor macht in linkse handen. Ik verwacht dat ik daarom toch maar op safe speel en PVV stem.
Omdat het er dus al VIJFENVEERTIG zijn, met de nadruk op VIJFENVEERTIG dus. Dat zijn er gewoon behoorlijk wat in mijn ogen. En eigen centjes? Veel vaker mag de overheid bijleggen of komt het geld rechtsstreeks uit één of andere woestijn, in ruil voor het spreekrecht van een dito Imam natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:57 schreef Zeeland het volgende:
@sneakypete
Leuk om je overwegingen te lezen, maar er is één ding waarvan ik je antwoord niet snap. Je geeft aan dat VIJFENVEERTIG moskeeën wel genoeg is voor in Brabant. Je weet natuurlijk helemaal niet hoe deze verdeelt zijn over Brabant, misschien zijn het er wel tien in Bergen op Zoom en is er vraag naar Moskeeën in Oss. Als ik nu van mijn centjes een Moskee wil bouwen in een willekeurige plaats in Brabant, waarom moet dat dan tegengehouden worden door de provincie?
Ik zou gewoon stemmen voor de partij waar je het mee eens bent. Dat strategisch stemmen is naar mijn mening echt een farce.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb dus hetzelfde, maar niets met de PVV. En het CDA vind ik ook hels. Lastig lastig.
Uiteraard ben ik een die-hard VVD'er maar ik wil een symbolische straf uitdelen voor Zijlstra's recente slechte voorstellenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik zou gewoon stemmen voor de partij waar je het mee eens bent. Dat strategisch stemmen is naar mijn mening echt een farce.
Ga voor D66.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik een die-hard VVD'er maar ik wil een symbolische straf uitdelen voor Zijlstra's recente slechte voorstellen
Dat is ook precies de reden. Ik heb daar ook vrede mee trouwens.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:12 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat zou ook een beetje rare situatie worden, je bent immers noch in een provincie, noch in een gemeente woonachtig. Aan welke provincie zou je stem dan gekoppeld moeten worden?
Je kan de boel ook omdraaien.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:04 schreef Bolkesteijn het volgende:
[..]
Maar afgelopen gisteren was dit nog de situatie, de PvdA is wel verdacht snel gestegen... Diehard PvdA'ers met wat proxies dus.
[..]
Is het zo'n raar principe dat studenten die op kosten van de overheid lol gaan trappen op hun studie, ook meer mogen gaan betalen?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik een die-hard VVD'er maar ik wil een symbolische straf uitdelen voor Zijlstra's recente slechte voorstellen
Misbruik zelfs? Volgens mij valt dat nog best mee.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:15 schreef Holograph het volgende:
[..]
Is het zo'n raar principe dat studenten die op kosten van de overheid lol gaan trappen op hun studie, ook meer mogen gaan betalen?
Nederland is een van de goedkoopste landen om te studeren, en er zijn veel mensen die daar misbruik van maken. Zouden deze studenten niet gestraft moeten worden met een hoger collegegeld?
Als je niet weet waar je het over hebt post dan ook niet.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:15 schreef Holograph het volgende:
[..]
Is het zo'n raar principe dat studenten die op kosten van de overheid lol gaan trappen op hun studie, ook meer mogen gaan betalen?
Nederland is een van de goedkoopste landen om te studeren, en er zijn veel mensen die daar misbruik van maken. Zouden deze studenten niet gestraft moeten worden met een hoger collegegeld?
Jij hebt nooit gestudeerd, of wel?quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:15 schreef Holograph het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het gelijktrekken van de titulatuur. Onderwijs is meer dan alleen de financiering.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:15 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat is inderdaad net zo belachelijk. HBO'ers hetzelfde diploma als WO'ers geven, hoe komt de staatssecretaris erbij.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het gelijktrekken van de titulatuur. Onderwijs is meer dan alleen de financiering.
Dat is inderdaad wel het toppuntquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik doelde meer op het gelijktrekken van de titulatuur. Onderwijs is meer dan alleen de financiering.
Idd het zogenaamde misbruik zal waarschijnlijk gaan over een kleinere groep die het verpest voor de rest. bovendien zijn er nog goedkopere studielanden dan Nederland (Belgie, Denemarken is zelfs gratis voor hbo en wo) en daar doen mensen ook gewoon langer over hun studie. maarjaquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:26 schreef du_ke het volgende:
[..]
Misbruik zelfs? Volgens mij valt dat nog best mee.
Ik ken mensen die gingen langstuderen omdat ze penningmeester waren bij de hockeyclub. Dus ik weet heel goed waar het over gaat, waarschijnlijk nog beter dan jij.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:50 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Als je niet weet waar je het over hebt post dan ook niet.
Maar omdat je vast niet in staat bent om zelf iets te vinden en liever gewoon je leugens blijft spuwen, lees dit stuk maar van de decaan van Lucht- & ruimtevaarttechniek (toch niet de meest goedkope studie), die uitlegt waarom langstudeerders overheid en samenleving helemaal niks kosten. En aangezien er geen kosten zijn is een boete belachelijk, en ben jij dus voor een pure bezuiniging op onderwijs, want weet je: elke student die de boete niet betaalt en dus stopt, moet alsnog worden gecompenseerd door extra bezuinigingen op onderwijs.
Dat geeft nog maar eens goed weer dat er in Nederland alleen maar winnaars mogen zijn en dat iedereen hoog opgeleid moet zijn, want we zijn immers een kenniseconomie.quote:Op woensdag 16 februari 2011 08:57 schreef ethiraseth het volgende:
[..]
Dat is inderdaad net zo belachelijk. HBO'ers hetzelfde diploma als WO'ers geven, hoe komt de staatssecretaris erbij.
En dus heb je geen invloed op buitenlands beleid e.d. veranderingen van NL bv. welke toch echt door die achter de provincies voorheen verstopte 1e kamer verkiezing zit.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:08 schreef maartena het volgende:
Ik mis de optie: "NIET".
Ik wil best stemmen..... maar Nederlanders die buiten de landsgrenzen wonen mogen alleen stemmen voor de Tweede Kamer en het Europees Parlement, en niet voor Provinciale Staten of de Gemeenteraden.
En dan?quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef Pugg het volgende:
Laten we hopen dat de prognose klopt dan is het voorbij met Bruin 1
Is er wat meer democratie.quote:
Ook zonder meerderheid in de Eerste Kamer kan Bruin 1 gewoon blijven zitten. Al zullen ze wat vaker bij D'66 en GL aan moeten kloppen. Maar die 2 krijg je zo mee met wat onnozele beloftesquote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef Pugg het volgende:
Niet dus, Sap ik uit op de val, let op!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:16 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ook zonder meerderheid in de Eerste Kamer kan Bruin 1 gewoon blijven zitten. Al zullen ze wat vaker bij D'66 en GL aan moeten kloppen. Maar die 2 krijg je zo mee met wat onnozele beloftes
Nou hé. Weer verkiezingen, weer deze uitslag, chapeau.quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:14 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Is er wat meer democratie.
Nog mooier zou een grotere OSF ( www.osf.nl ) zijn tussen de 'links' , midden en rechts klittenden in.
Dat onzin argument is al door diverse politicologen, de pvv, vvd e.d. weerlegt.quote:Op donderdag 17 februari 2011 09:04 schreef eriksd het volgende:
Nou hé. Weer verkiezingen, weer deze uitslag, chapeau.
Stoere verkiezingsretoriek die averechts werkt waarschijnlijk. Sap snapt er echt geen reet van helaas........quote:Op donderdag 17 februari 2011 07:04 schreef Pugg het volgende:
[..]
Niet dus, Sap ik uit op de val, let op!!
Waarom? Je denkt toch niet echt dat er nieuwe verkiezingen komen als CDA-VVD (PVV) geen meerderheid heeft!quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:38 schreef Pugg het volgende:
Ik vind niet dat de oppositie nieuwe voorstellen per definitie af moeten schieten, enkel omdat deze afkomstig zijn van het gehate kabinet. Echter, indien de coalitie geen meerderheid krijgt in de EK, dan gaat zij het heel moeilijk krijgen. Niet omdat de andere partijen het kabinet per se dwars willen zeggen, maar simpelweg omdat de oppositie fel gekant is tegen veel van de beoogde maatregelen van Rutte I.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Je denkt toch niet echt dat er nieuwe verkiezingen komen als CDA-VVD (PVV) geen meerderheid heeft!
Er zullen ook voorstellen zijn die ook bij linkse partijen op het program stonden. Dan tegen gaan stemmen, puur om dwars te liggen, is kleuterschoolgedrag en zal niet goed overkomen bij je achterban.
Dus, ik voorzie geen problemen.
Overigens ga ik zelf op de coalitie stemmen en dan op VVD.
Ik zie een mooie gelegenheid voor VVD en CDA om met de PvdA een gedoogakkoord te sluiten bijvoorbeeld. Het zou dom zijn van de oppositie om geen betaling te vragen voor hun steun.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Waarom? Je denkt toch niet echt dat er nieuwe verkiezingen komen als CDA-VVD (PVV) geen meerderheid heeft!
Er zullen ook voorstellen zijn die ook bij linkse partijen op het program stonden. Dan tegen gaan stemmen, puur om dwars te liggen, is kleuterschoolgedrag en zal niet goed overkomen bij je achterban.
Dus, ik voorzie geen problemen.
Overigens ga ik zelf op de coalitie stemmen en dan op VVD.
Of met GroenLinks, D66 en de ChristenUnie. Ik zou dan overigens opteren voor een regeerakkoord, niet een gedoogakkoord.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:44 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Ik zie een mooie gelegenheid voor VVD en CDA om met de PvdA een gedoogakkoord te sluiten bijvoorbeeld. Het zou dom zijn van de oppositie om geen betaling te vragen voor hun steun.
Ik bij GL, maar dat ga ik lekker ook niet stemmenquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:50 schreef Ryan3 het volgende:
Voor PS verkiezingen kom ik met kieskompas blijkbaar het dichtst in de buurt van.... het .... C.D.A.....
Maar dat ga ik toch lekker niet stemmen...
Het gaat niet om studenten Holo, dat zou je nou toch moeten weten. Het gaat om de bezuinigingen in het hoger onderwijs. Meer betalen, oké. Maar een nog slechtere kwaliteitquote:Op woensdag 16 februari 2011 08:15 schreef Holograph het volgende:
[..]
Op deze site staan trouwens alle moskeeën van Nederland en volgens mij zijn ze in Brabant aardig goed verdeeld.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:16 schreef sneakypete het volgende:
[..]
Omdat het er dus al VIJFENVEERTIG zijn, met de nadruk op VIJFENVEERTIG dus. Dat zijn er gewoon behoorlijk wat in mijn ogen. En eigen centjes? Veel vaker mag de overheid bijleggen of komt het geld rechtsstreeks uit één of andere woestijn, in ruil voor het spreekrecht van een dito Imam natuurlijk.
Nee, ik vind het (meer dan) genoeg.
Laten we overigens niet flauw doen; een Groenlinks wil weer liever wat minder ruimte voor de boeren en het bedrijfsleven. Ruimtelijke ordening heet dat en het draait in essentie om de vraag: hoe wil jij dat het landschap eruit ziet over 20 jaar? Nou, natuurlijk niet als mekka, maar gewoon als brabant.
7 jaar bezig zijn en niet eens een bachelor hebbenquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:42 schreef GSbrder het volgende:
Trouwens dit van een TU/e student:
Student en voorzitter moet terug naar geboorteland Suriname.
"Zeven jaar mocht hij blijven, daarna moest hij weer terug naar Suriname. Naast zijn studie werd hij actief binnen vele commissies en organen; van eerstejaarscommissie en bestuur Chemiewinkel tot lijsttrekker van de PF. Op de automatische piloot vulde hij jaarlijks het formulier in voor verlenging van zijn verblijfsvergunning, zonder nog stil te staan bij de zeven jaar."
Niet echt verstandig.
Nu heeft hij geen bachelor.
Welkom op de technische universiteit.quote:Op donderdag 17 februari 2011 16:45 schreef Applebaum het volgende:
[..]
7 jaar bezig zijn en niet eens een bachelor hebben! Maar wel 2 uur in de week druk met al die commissies
fail
Ze krijgen het dan gewoon zeer lastig. Voor een aanzienlijk deel van het beleid hebben ze de eerste kamer nodig en als ze doorrommelen zoals dat nu doen is dat kansloos.quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:40 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat hebben die te zoeken bij het huidige CDA en VVD?quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:32 schreef freako het volgende:
[..]
Of met GroenLinks, D66 en de ChristenUnie. Ik zou dan overigens opteren voor een regeerakkoord, niet een gedoogakkoord.
Och, ik vind het wel meevallen, eigenlijk.quote:Op donderdag 17 februari 2011 18:20 schreef du_ke het volgende:
[..]
Ze krijgen het dan gewoon zeer lastig. Voor een aanzienlijk deel van het beleid hebben ze de eerste kamer nodig en als ze doorrommelen zoals dat nu doen is dat kansloos.
Huh? Ze voeren nu juist van alles door wat toch wel erg betuttelend is. Van studentjes pesten tot verbieden van coffeeshops ergens in de buurt van een school, roken op het schoolplein, drank kopen door kinderen. Zelfs het verlagen van de abortusleeftijd komt weer aan de orde. De kabinetten Balkenende waren vrij kansloos maar als het over betuttelen gaat wint dit experiment Rutte het met gemakquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:05 schreef Vinnie1985 het volgende:
VVD teminste een partij zonder van die bekrompen betuttelingen
Je bent erg optimistischquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:01 schreef Gia het volgende:
[..]
Och, ik vind het wel meevallen, eigenlijk.
De missie naar Kunduz gaat ook door, dankzij GL.
En zo zullen er wel meer voorstellen doorgang vinden. Dan weer met steun van de ene partij, dan weer met steun van een andere. En dat is nou ook juist het mooie aan een minderheidskabinet. Alle partijen hebben kans een programmapunt erdoor te krijgen, omdat er overal wel wat overlap is.
Volgens mij haal je een aantal kamers door elkaar.quote:'t Is alleen jammer dat kleutertje Cohen al aangeeft zonder meer overal op tegen te stemmen, al is het alleen maar om het de coalitie moeilijk te maken.
Het gaat om die maffe PVV. Jij kan die partij erg waarderen maar de meeste mensen hebben een afkeer van die extreem-rechtse idioten. En wat met hen te maken heeft aan dwaas beleid krijgt het heel lastig in de eerste kamer.quote:Maar ach, dan gaan mogelijke programmapunten die de pvda heeft en die enigszins overeenkomen met punten van VVD en/of CDA, gewoon niet door. Dat is toch wat ze willen.
En je kunt niet zeggen dat er geen overeenkomsten zijn, want dan was een coalitie tussen die drie partijen never nooit mogelijk geweest, hoewel daar wel op gezinspeeld is..
Zolang de VVD met het CDA neukt zullen ze betuttelingen gedogen icm een veiligheids clausule.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:05 schreef Vinnie1985 het volgende:
Nah ik denk dat de oppositiepartijen het niet zomaar laten vallen. Die zullen eerst proberen hun onderhandelingspositie uit te buiten.quote:Op donderdag 17 februari 2011 20:01 schreef niels0 het volgende:
Tuurlijk wel. Mocht de colalitie geen meerderheid krijgen in de 1ste klapt het bijna automatisch. begrijp je dat niet?
edit @Gia
Precies. Die zijn zwaar tegen regulering en subsidies. Tenzij het de HRA betreft.Heel liberaal.quote:Op donderdag 17 februari 2011 19:05 schreef Vinnie1985 het volgende:
Vandaar dat ze voor verbieden van paddo's en het inperken van cannabis zijn zekerquote:Op donderdag 17 februari 2011 19:05 schreef Vinnie1985 het volgende:
Daarom zou de EK ook direct verkozen moeten kunnen worden naast de PS, het gaat het niet meer over provenciale belangen en daardoor word het dagelijks bestuur ook een rotzooi, afgezien van de stemming voor de EK.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:25 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Coalitie staat op 35 zetels in de peiling. Samen met de SGP 37. Geen meerderheid en de trend is slecht voor onze rechtse balletjes.
Om over dat gedraai met die winkeltijdenwet nog maar te zwijgenquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Vandaar dat ze voor verbieden van paddo's en het inperken van cannabis zijn zeker
Ze hebben die twee SGP zetels ook nodig om hun hagje veilig te stellen, dat krijg je met een minderheids kabinetquote:Op donderdag 17 februari 2011 22:55 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Om over dat gedraai met die winkeltijdenwet nog maar te zwijgen
Zeer begrijpelijk, maar wel pijnlijk voor een partij die zich juist altijd sterk heeft gemaakt voor koopzondagen. Ik kan me de confrontatie tussen Elias en Van Der Vlies bij Pauw & Witteman nog helder voor de geest halenquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Ze hebben die twee SGP zetels ook nodig om hun hagje veilig te stellen, dat krijg je met een minderheids kabinet
Dat is voor mij toch wel een groot probleem. Provinciaal ben ik het totaal niet eens met de PVV, maar ik wil wel graag dat ze die zetels in de Eerste Kamer krijgen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:53 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Daarom zou de EK ook direct verkozen moeten kunnen worden naast de PS, het gaat het niet meer over provenciale belangen en daardoor word het dagelijks bestuur ook een rotzooi, afgezien van de stemming voor de EK.
Is de VVD dan geen alternatief? Die hebben tenminste ook kandidaten waarbij je weet wat je krijgt. En het is gewoon een ervaren bestuurspartij die toch noodzakelijk zal zijn wil de PVV ooit echt gaan meeregeren.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:17 schreef Holograph het volgende:
[..]
Dat is voor mij toch wel een groot probleem. Provinciaal ben ik het totaal niet eens met de PVV, maar ik wil wel graag dat ze die zetels in de Eerste Kamer krijgen.
Nee, want provinciaal zit ik meer op het niveau van GroenLinksquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:19 schreef du_ke het volgende:
[..]
Is de VVD dan geen alternatief? Die hebben tenminste ook kandidaten waarbij je weet wat je krijgt. En het is gewoon een ervaren bestuurspartij die toch noodzakelijk zal zijn wil de PVV ooit echt gaan meeregeren.
Dat staat inderdaad wel recht tegenover de PVVquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:20 schreef Holograph het volgende:
[..]
Nee, want provinciaal zit ik meer op het niveau van GroenLinks.
Ik kan me dat GroenRechts verhaal van Rutte nog herinnerenquote:Op donderdag 17 februari 2011 23:33 schreef du_ke het volgende:
[..]
Dat staat inderdaad wel recht tegenover de PVV
Rutte heeft zich qua milieu beleid zn handen al vol aan de scheten die de PVV laat.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:49 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik kan me dat GroenRechts verhaal van Rutte nog herinnerenNooit meer wat van gehoord trouwens...
Klopt, had hij afgekeken van Cameron. Sloeg alleen niet echt aan. Later is hij zich meer gaan profileren met thema's als immigratie, veiligheid en belastingen. Klassiek-rechts dus, en dit sloeg behoorlijk aan.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:49 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Ik kan me dat GroenRechts verhaal van Rutte nog herinnerenNooit meer wat van gehoord trouwens...
Mwoah, GroenRechts was al iets waar Elco Brinkman uiteindelijk over gevallen is.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Klopt, had hij afgekeken van Cameron. Sloeg alleen niet echt aan. Later is hij zich meer gaan profileren met thema's als immigratie, veiligheid en belastingen. Klassiek-rechts dus, en dit sloeg behoorlijk aan.
Was dat niet het AOW-standpunt in combinatie met Ruud ' backstabbing' Lubbers?quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:55 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Mwoah, GroenRechts was al iets waar Elco Brinkman uiteindelijk over gevallen is.
Dat kabinet is gedonderd over het reiskostenforfait, dat Lubbers een paar dagen voor de verkiezingen een mes over had, had daar weinig mee te maken.quote:Op donderdag 17 februari 2011 23:57 schreef Morendo het volgende:
[..]
Was dat niet het AOW-standpunt in combinatie met Ruud ' backstabbing' Lubbers?
In de daaropvolgende verkiezingscampagne was dit toch niet echt een thema? Cameron, aan wie Rutte zich veelvuldig spiegelt, voerde met de Conservatieven de leus 'vote blue, go green' bij lokale verkiezingen in Brittannie wat Rutte daarna kopieerde.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat kabinet is gedonderd over het reiskostenforfait, dat Lubbers een paar dagen voor de verkiezingen een mes over had, had daar weinig mee te maken.
Het kabinet Lubbers-II viel over het reiskostenforfait in 1989. Brinkman (in dat kabinet minister van WVC) werd vervolgens fractievoorzitter van het CDA tijdens het kabinet Lubbers-III. Dat kabinet zat gewoon de rit uit, Brinkman werd lijsttrekker voor de verkiezingen van 1994, en het CDA kwam met het plan om de AOW te bevriezen. Dat plan, en omdat men het CDA zat was, kostte de partij toen 20 zetels. Lubbers bezegelde het lot van Brinkman door een paar dagen voor de verkiezingen te verklaren dat hij op de nr. 3 Ernst Hirsch Ballin zou stemmen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:00 schreef PaRoDiUzZ het volgende:
[..]
Dat kabinet is gedonderd over het reiskostenforfait, dat Lubbers een paar dagen voor de verkiezingen een mes over had, had daar weinig mee te maken.
na gisteren gaat dat echt omlaag , schande van die latente homo om de kamer te schofferen.quote:Op donderdag 17 februari 2011 22:25 schreef The_Big_Lebowski het volgende:
Coalitie staat op 35 zetels in de peiling. Samen met de SGP 37. Geen meerderheid en de trend is slecht voor onze rechtse balletjes.
D66 is de kampioen van de 2e partij waarop de kiezers zouden stemmen. En bij de echte D66ers +-15-20 zetels in de TK ongeveer, vlucht een deel naar de PvdA en een deel naar de VVD om strategische redenen. Dat is eigenlijk de reden waarom D66 na de verkiezingen er altijd slechter uit komt dan in de peilingen.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 00:23 schreef Ixnay het volgende:
Op internet is D66 altijd zó populair en in het echt is het nooit echt meer dan een kleine partij geweest die je er maar bijdoet om een meerderheid nèt te kunnen halen.
Jammer, want met veel dingen zijn ze uniek in Nederland.
Niemand is zo uitgesproken pro-hervorming. De meeste anderen durven het woord hervorming niet eens te gebruiken.
Stem dan liever D66.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:43 schreef escalatie het volgende:
Ik denk dat ik SP ga stemmen. Ik heb mij er niet echt in verdiept, zolang het maar een oppositiepartij is.
Luister maar niet naar hem hoor - Stem gerust SPquote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:43 schreef escalatie het volgende:
Ik denk dat ik SP ga stemmen. Ik heb mij er niet echt in verdiept, zolang het maar een oppositiepartij is.
Dan gaat je werkzekerheid en pensioen vanzelf naar de teringquote:Op vrijdag 18 februari 2011 12:18 schreef HappyGirl91 het volgende:
[..]
Luister maar niet naar hem hoor - Stem gerust SP
Dat is nu wel al , en dat zonder die SP info uit je kristallen bol alwaar ze die macht kennelijk heeft ooit.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 13:39 schreef JoaC het volgende:
[..]
Dan gaat je werkzekerheid en pensioen vanzelf naar de tering
Je snapt dat ik een mogelijke situatie illustreer die niet perse de werkelijke toekomst weergeeft?quote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:53 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Dat is nu wel al , en dat zonder die SP info uit je kristallen bol alwaar ze die macht kennelijk heeft ooit.
Troll : NVTquote:Op vrijdag 18 februari 2011 14:55 schreef JoaC het volgende:
Je snapt dat ik een mogelijke situatie illustreer die niet perse de werkelijke toekomst weergeeft?
Zo ja, dan troll
Zo nee, dan:
D'66quote:
Zeker nu die hard op weg zijn pvda-2 te worden...quote:
Te genuanceerd voor je? Wel lastig dat ze een verkiezingsprogramma hebben geschreven dat daadwerkelijk inhoud bevat in plaats van retorische oneliners, dat zal ze stemmen hebben gekost vorig jaar.quote:
Je hebt geluk dat het stemexamen niet is ingevoerd.quote:Op vrijdag 18 februari 2011 11:43 schreef escalatie het volgende:
Salon-liberalen die nog steeds teveel zeuren over bestuurlijke vernieuwing ipv serieuze problemen aan te pakken.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 08:11 schreef Compatibel het volgende:
[..]
Te genuanceerd voor je? Wel lastig dat ze een verkiezingsprogramma hebben geschreven dat daadwerkelijk inhoud bevat in plaats van retorische oneliners, dat zal ze stemmen hebben gekost vorig jaar.
Dit inderdaad. Ik denk trouwens dat ik op D66 ga stemmen.quote:Op maandag 21 februari 2011 10:42 schreef Felagund het volgende:
Ik twijfel nog, de provinciale politiek interesseert mij op dit moment bar weinig. Ik heb gisteren de stemwijzer gedaan, ik verbaasde mij hoeveel stellingen ik niet echt belangrijk vond.
Of mensen die alles en iedereen te pas en te onpas fascist noemen.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:55 schreef Boze_Appel het volgende:
Altijd leuk, mensen die ruzie maken over welk fascistje het beste is.
Vet interessant ouwe!quote:Op maandag 21 februari 2011 13:13 schreef bloodymary het volgende:
In de VARA-gids van deze week (ja ik weet het, linkse propaganda) stond een heel interessant artikel over de VVD. Dat deze in alle jaren van regeren het meeste geld over de balk heeft gegooid en wat voor financiele blunders deze allemaal gemaakt heeft. Met feiten en cijfers er bij.
En weinig verrassend, de kredietcrisis kwam ook van rechts. Hebzucht maakt de rechtsmensch blijkbaar blind voor risico's.quote:
Als je een leugen maar lang genoeg blijft herhalen wordt het vanzelf waarheid of zo?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:18 schreef Grrrrrrrr het volgende:
de kredietcrisis kwam ook van rechts.
Jij denkt dat al die CEO's en bankiers die de consumptiedrift aanjagen en het onverantwoord lenen stimuleren van linkse huize zijn dan?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als je een leugen maar lang genoeg blijft herhalen wordt het vanzelf waarheid of zo?
Ja, vond ik wel. Ik noem een Betuwelijn, Noord-Zuidlijn, JSF, Ceteco, Landsbankski, containerterminal.quote:
Die bewering is zo langzamerhand ook een leugen hè...quote:Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Als je een leugen maar lang genoeg blijft herhalen wordt het vanzelf waarheid of zo?
Die treinrails zijn achteraf natuurlijk niks anders dan linkse hobbies. De JSF is noodzakelijk en levert heul veul werk en geld op!(alleen is de nettobalans zwaar negatief).quote:Op maandag 21 februari 2011 14:31 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, vond ik wel. Ik noem een Betuwelijn, Noord-Zuidlijn, JSF, Ceteco, Landsbankski, containerterminal.
Jij denkt dat nivellering de kredietscrisis heeft veroorzaakt?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:20 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, en denivellering al helemaal niet.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:35 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Jij denkt dat nivellering de kredietscrisis heeft veroorzaakt?
Al die projecten kunnen op het conto van de VVD geschreven worden? Puik stukje journalistiek hoor.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:31 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, vond ik wel. Ik noem een Betuwelijn, Noord-Zuidlijn, JSF, Ceteco, Landsbankski, containerterminal.
Nee, dat denk ik ook niet. Deregulering ligt naar mijn weten wel deels ten grondslag aan de crisis. Al is het een combinatie van talloze factoren.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, en denivellering al helemaal niet.
Ik denk dat het meer met de menselijke natuur te maken had dan met politieke keuzes.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:30 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Jij denkt dat al die CEO's en bankiers die de consumptiedrift aanjagen en het onverantwoord lenen stimuleren van linkse huize zijn dan?![]()
![]()
.
Dat komt allemaal uit de rechtse hoek hoor, met hier en daar een uitzondering die de regel bevestigt op zijn hoogst
Maw: je wast je handen in onschuld, er had niks aan gedaan kunnen worden, zo is de menselijke natuur....quote:Op maandag 21 februari 2011 14:44 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik denk dat het meer met de menselijke natuur te maken had dan met politieke keuzes.
Klopt, maar rechts gedachtegoed wel. Hierbij moet ik wel opmerken dat het redden van de banken eigenlijk behoorlijk links is.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:41 schreef Morendo het volgende:
[..]
Nee, en denivellering al helemaal niet.
Ik dacht dat het juist de PvdA was die zich paniekerig druk maakt om koopkrachtplaatjes en om een paar honderd euro meer of minder.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Uitgeven en lenen, dat is hét wondermiddel voor alles immers
Ik ben wel voor regulering. Maar wanneer bijvoorbeeld Blair en Brown de Bank of England privatiseerden, zonder genoeg bevoegdheden toe te kennen, dan was dat een fout.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:50 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Maw: je wast je handen in onschuld, er had niks aan gedaan kunnen worden, zo is de menselijke natuur....
Wat dan? De drang naar geld? Dat je er absoluut niet 1312 euro op jaarbasis op mag achteruitgaan?quote:Op maandag 21 februari 2011 14:51 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Klopt, maar rechts gedachtegoed wel.
De gedachte dat iedereen veel moet consumeren en lenen om zo de economie in stand te houden.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:55 schreef Morendo het volgende:
[..]
Wat dan? De drang naar geld? Dat je er absoluut niet 1312 euro op jaarbasis op mag achteruitgaan?
Ik dacht dat het juist de VVD was die zich paniekerig druk maakt om koopkrachtplaatjes van miljonairs die een paar honderd euro meer of minder moeten betalenquote:Op maandag 21 februari 2011 14:52 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik dacht dat het juist de PvdA was die zich paniekerig druk maakt om koopkrachtplaatjes en om een paar honderd euro meer of minder.
Wat gewoon doorgaat, de crisis is helemaal niet opgelost en rechts doet er alles aan om bijvoorbeeld de huizenbubble in stand te houden...quote:Op maandag 21 februari 2011 14:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De gedachte dat iedereen veel moet consumeren en lenen om zo de economie in stand te houden.
Ik heb daar nog geen VVD'er over gehoord. Sorry.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:59 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
De gedachte dat iedereen veel moet consumeren en lenen om zo de economie in stand te houden.
De VVD bepaalt niet wat rechts gedachtegoed is. In de Nederlandse politiek heb je sowieso geen echte neoliberalen, maar de gedachte is hier ook niet erg zeldzaam vanwege de veel voorkomende behoefte om Amerika na te doen.quote:Op maandag 21 februari 2011 15:03 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik heb daar nog geen VVD'er over gehoord. Sorry.
Hier:quote:Op maandag 21 februari 2011 15:03 schreef EenzameFietser het volgende:
Uit nieuwschierigheid; Heeft er al iemand het programma voor de PVV, Zuid Holland, op internet gevonden?
Ja, in ieder geval uit kabinetten waarin de VVD plaats nam en ook de initiatiefnemers zijn allemaal VVD'ers. Maar als je het niet wilt weten, dan wil je het niet weten. Heeft ook weinig zin denk ik mensen stemmen toch VVD omdat ze dat altijd doen en zullen niet ineens zeggen verrek, je hebt gelijk! Ik ga eens wat anders stemmen.quote:Op maandag 21 februari 2011 14:43 schreef Morendo het volgende:
[..]
Al die projecten kunnen op het conto van de VVD geschreven worden? Puik stukje journalistiek hoor.
Ik begin eerlijk gezegd wel een beetje te twijfelen, welke niet geld verkwistende partij raad je me aan?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:51 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval uit kabinetten waarin de VVD plaats nam en ook de initiatiefnemers zijn allemaal VVD'ers. Maar als je het niet wilt weten, dan wil je het niet weten. Heeft ook weinig zin denk ik mensen stemmen toch VVD omdat ze dat altijd doen en zullen niet ineens zeggen verrek, je hebt gelijk! Ik ga eens wat anders stemmen.
Jij gelooft ook nog in de paashaas?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:53 schreef Morendo het volgende:
[..]
Ik begin eerlijk gezegd wel een beetje te twijfelen, welke niet geld verkwistende partij raad je me aan?
Had je ons ook nog wat nuttigs te vertellen of blijft het bij vooroordeeldiarree?quote:Op maandag 21 februari 2011 16:51 schreef bloodymary het volgende:
[..]
Ja, in ieder geval uit kabinetten waarin de VVD plaats nam en ook de initiatiefnemers zijn allemaal VVD'ers. Maar als je het niet wilt weten, dan wil je het niet weten. Heeft ook weinig zin denk ik mensen stemmen toch VVD omdat ze dat altijd doen en zullen niet ineens zeggen verrek, je hebt gelijk! Ik ga eens wat anders stemmen.
Klopt het niet wat er gezegd wordt dan?quote:Op maandag 21 februari 2011 18:00 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Had je ons ook nog wat nuttigs te vertellen of blijft het bij vooroordeeldiarree?
quote:Op maandag 21 februari 2011 18:04 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Klopt het niet wat er gezegd wordt dan?
Bij uitstek de omschrijving van een PvdA'er.quote:mensen stemmen toch VVD omdat ze dat altijd doen en zullen niet ineens zeggen verrek, je hebt gelijk! Ik ga eens wat anders stemmen.
Wat heeft de PvdA er mee te maken?quote:Op maandag 21 februari 2011 18:06 schreef Cerbie het volgende:
[..]
[..]
Bij uitstek de omschrijving van een PvdA'er.
Een PvdA'er is bij uitstek iemand die op zijn partij stemt omdat hij dat altijd al gedaan heeft.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:49 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Wat heeft de PvdA er mee te maken?
Er wordt beweerd dat de VVD betrokken en/of initiatiefnemer van al die faalprojecten is, als dat zo is is het moeilijk vol te houden dat de VVD een solide financiële partij is... En daar ging het over als ik me niet vergis.
Oh sorry, ik dacht even dat je het over de inhoud maar je valt blijkbaar over de opmerking dat mensen gewoontedieren zijn die niet makkelijk veranderen van voorkeur, ondanks het duidelijke bewijs dat hun voorkeuren niet zaligmakend zijn.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Een PvdA'er is bij uitstek iemand die op zijn partij stemt omdat hij dat altijd al gedaan heeft.
Waarom ga ik hier nog op inalsof je niet doorhebt dat het een debiele opmerking was van bloodymary
Eigenlijk geldt het voor alle 3 de grote partijen.quote:Op maandag 21 februari 2011 18:06 schreef Cerbie het volgende:
[..]
[..]
Bij uitstek de omschrijving van een PvdA'er.
Behalve D66'ers dan. Die zijn een tikkeltje beter en meer ontwikkeld dan al het vrij rondlopende gepeupel.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:11 schreef Rechtse_Hippie het volgende:
[..]
Eigenlijk geldt het voor alle politieke partijen.
D'66 is wel dé jojo-partij van NLquote:Op maandag 21 februari 2011 19:25 schreef Morendo het volgende:
[..]
Behalve D66'ers dan. Die zijn een tikkeltje beter en meer ontwikkeld dan al het vrij rondlopende gepeupel.
Nee hoor, ik ga nu D'66 stemmen en ik heb vroeger zelfs een keer VVD gestemd. Maar ben geen prototype VVD'er vandaar dat ik me er zelf ook niet mee bedoel. PVDA heb ik nog nooit gestemd, wel 1 keer SP.quote:Op maandag 21 februari 2011 19:01 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Een PvdA'er is bij uitstek iemand die op zijn partij stemt omdat hij dat altijd al gedaan heeft.
Waarom ga ik hier nog op inalsof je niet doorhebt dat het een debiele opmerking was van bloodymary
Je hebt het hier toch hopelijk niet over die infrastructurele projecten, of wel?quote:Op maandag 21 februari 2011 23:23 schreef bloodymary het volgende:
Maar ik bedoel eigenlijk dat als ik 100 feiten aanhaal die gewoon kloppen (anders waren het geen feiten) dat degene in wiens straatje dat niet past dat dan toch ontkent met cliche's als linkse hobby's etc.
Omdat die 2 partijen de linkervleugel van de VVD zijn geworden.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:54 schreef El_Liberaliste het volgende:
Dat mensen ideologisch nog links zijn, oke, ik ben het niet, maar het kan wel, maar waarom zo massaal pvda stemmen als je ook d66 of gl kan stemmen?
Ze delen het liberale idee, dat is al zo'n beetje 40% overlapping.quote:Op maandag 21 februari 2011 23:58 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Omdat die 2 partijen de linkervleugel van de VVD zijn geworden.
Ik had een dikke voldoende voor mijn tentamen staatsinrichting op het vwo.quote:Op maandag 21 februari 2011 13:12 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je hebt geluk dat het stemexamen niet is ingevoerd.
Dit werd door mevrouw van Setten (VVD) gebruikt bij wijze van slogan. Tenenkrommend. Niet om de VVD er uit te lichten, maar gewoon algemeen exemplarisch van het bedroevende niveau in onze politiek.quote:een koe in de wei is ook natuur, zeker nu!
De VVD moet het sowieso steeds meer hebben van slogans, op een schreeuwerige, SP-achtige manier aan 'het volk' gepresenteerd. Maar ik vermoed dat "subsidiekranen horen niet te lekken" vast geen betrekking heeft op de villasubsidie. En "zinvol bezuinigen is ook een kunst" gaat vast niet over de manier waarop de VVD cultuur saneert op een manier die ook nog eens averechts werkt.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:43 schreef truepositive het volgende:
Dit werd door mevrouw van Setten (VVD) gebruikt bij wijze van slogan. Tenenkrommend. Niet om de VVD er uit te lichten, maar gewoon algemeen exemplarisch van het bedroevende niveau in onze politiek.
De HRA komt toch ook keurig terecht bij de mensen om wie het gaat?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:53 schreef Boldface het volgende:
[..]
De VVD moet het sowieso steeds meer hebben van slogans, op een schreeuwerige, SP-achtige manier aan 'het volk' gepresenteerd. Maar ik vermoed dat "subsidiekranen horen niet te lekken" vast geen betrekking heeft op de villasubsidie.
Gecombineerd met een belastingtarief van 52% vind ik het een beetje schraal. Maar ja, dat argument is aan Noord-Korea fetisjisten wellicht niet besteed.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:58 schreef truepositive het volgende:
Doe maar gewoon op 0 bij huizen boven de, laten we zeggen 600K?
Er is geen enkel argument daartegen te verzinnen.
http://www.osf.nl al eens bekeken?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:32 schreef Boldface het volgende:
Ik was er redelijk uit, maar weet het zo onderhand echt niet meer.
Ik weet het zo onderhand echt niet meer.
Los van de totaal ongerelateerde ad-hominem zie ik niet waar je een argument aandraagt. 'Gecombineerd met een belastingtarief van 52% vind ik het een beetje schraal'. Was dat het?quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:03 schreef Morendo het volgende:
Gecombineerd met een belastingtarief van 52% vind ik het een beetje schraal. Maar ja, dat argument is aan Noord-Korea fetisjisten wellicht niet besteed.
Komt het in de kerm op neer ja.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:09 schreef truepositive het volgende:
[..]
Los van de totaal ongerelateerde ad-hominem zie ik niet waar je een argument aandraagt. 'Gecombineerd met een belastingtarief van 52% vind ik het een beetje schraal'. Was dat het?
Nee, leg maar eens uit - meneer de SP-stemmer.quote:Weet je wat een argument is?
Nee, ongeveer de helft van al het uitgekeerde HRA-geld (ruim 10 miljard euro in 2008) komt terecht bij de 20 procent huishoudens met de hoogste inkomens.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:55 schreef Morendo het volgende:
De HRA komt toch ook keurig terecht bij de mensen om wie het gaat?
Niet van toepassing op Overijssel. We hebben hier nog wel Solidara, trouwens. Een SP-aftreksel van senator Yildirim, maar dat kun je onmogelijk serieus nemen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:06 schreef fokthesystem het volgende:
http://www.osf.nl al eens bekeken?
Maar daar ben ik het ook helemaal mee eens. De HRA kent een denivellerend karakter, wat een aardige 'correctie' vormt op ons sterk nivellerende systeem van inkomstenbelasting. Idealiter wordt de HRA fors beperkt om dan de inkomstenbelasting navenant te verlagen, daar geen enkele partij hier voorstander van lijkt te zijn is het behouden van de status quo vooralsnog het hoogst haalbare.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:12 schreef Boldface het volgende:
[..]
Nee, ongeveer de helft van al het uitgekeerde HRA-geld (ruim 10 miljard euro in 2008) komt terecht bij de 20 procent huishoudens met de hoogste inkomens.
Bekijk deze pagina eens en dan vooral de onderste grafiek. Die spreekt boekdelen.
De HRA is een onnodig cadeautje dat aan mensen wordt uitgedeeld en dat eraan bijdraagt dat de prijzen van huizen stijgen. Jouw maatregelen zijn duidelijk gericht op denivellering. Vrij vertaald: niks extra's van rijken vragen in economisch moeilijke tijden. Mijn mening is dat je van rijken wél wat extra's mag vragen. Het aftoppen van de HRA zou een prachtig begin zijn. We zijn het fundamenteel oneens en eerlijk gezegd ben ik daar blij om...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:15 schreef Morendo het volgende:
Maar daar ben ik het ook helemaal mee eens. De HRA kent een denivellerend karakter, wat een aardige 'correctie' vormt op ons sterk nivellerende systeem van inkomstenbelasting. Idealiter wordt de HRA fors beperkt om dan de inkomstenbelasting navenant te verlagen, daar geen enkele partij hier voorstander van lijkt te zijn is het behouden van de status quo vooralsnog het hoogst haalbare.
Normaliter ben ik het met je eens, nu echter bleek _reeds_ dat die ene OSF zetel al tal van zaken wel/niet door kon laten gaan !!quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:13 schreef Boldface het volgende:
Niet van toepassing op Overijssel. We hebben hier nog wel Solidara, trouwens. Een SP-aftreksel van senator Yildirim, maar dat kun je onmogelijk serieus nemen.
Kerm is geen woord. Alweer een ad-hominem, wat origineel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:11 schreef Morendo het volgende:
[..]
Komt het in de kerm op neer ja.
[..]
Nee, leg maar eens uit - meneer de SP-stemmer.
stegen.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:30 schreef Boldface het volgende:
De HRA is een onnodig cadeautje dat aan mensen wordt uitgedeeld en dat eraan bijdraagt dat de prijzen van huizen stijgen.
Solidara is niet gekoppeld aan de OSF. Solidara is een afsplitsing van de SP, omdat Yildirim werd gekozen als senator en de partij daarmee niet instemde. Ik zal nooit bestrijden dat één zetel veel verschil kan maken, maar Solidara gaat in geen velden of wegen in de buurt komen van 1 zetel in Overijssel, laat staan in de senaat.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:51 schreef fokthesystem het volgende:
Normaliter ben ik het met je eens, nu echter bleek _reeds_ dat die ene OSF zetel al tal van zaken wel/niet door kon laten gaan !!
Weet ik, maar als ie weer 1 zetel halen kan met de juiste campagne, dan kan de macht bij zowel 'links als rechts' worden weggehaald en is er dUs meer democratisch bestuur dan nu het geval is.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:12 schreef Boldface het volgende:
Solidara is niet gekoppeld aan de OSF.
Ik weet het, hij stemde 3 maal op zichzelf, en de sp maakte de fout daar over te klagen, kostte ze 4000 leden toen in no time.quote:Solidara is een afsplitsing van de SP, omdat Yildirim werd gekozen als senator en de partij daarmee niet instemde.
Ze moeten de mensen slimmer maken, het kAn natuurlijk altijd, 2 of 3 zetels ook, maar dan is het wel ff aanpoten geblazen.quote:Ik zal nooit bestrijden dat één zetel veel verschil kan maken, maar Solidara gaat in geen velden of wegen in de buurt komen van 1 zetel in Overijssel, laat staan in de senaat.
Dat op zich klopt weer wel, en heeft de prijsdaling zelfs ietwat gedempt.quote:NB: Op dit moment zijn de huizenprijzen iets dalende, als gevolg van de economische crisis. Het doet niets af aan de prijsopdrijvende werking die de HRA heeft gehad.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |