quote:Op zondag 13 februari 2011 21:48 schreef Kandijfijn het volgende:
Ik twijfel tussen D66 en VVD (zoals altijd) vind deze regering te conservatief. Maar denk dat deze keer mijn gaat naar de VVD. Geen zin in verkiezingen e.d.
Elke willekeurige andere partijquote:
Nico Heijmans is een schande voor z'n mooie achternaamquote:
Niet doen. De oppositiepartijen kunnen elke stem goed gebruiken. Ik hoop dan ook dat Cerbie en CE D66 verkiezen boven de VVD.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:08 schreef ems. het volgende:
Partij voor de dieren.
Áls ik ga stemmen, grote kans dat ik het een keertje oversla.
Je vraagt zonder zelf te vertellen.quote:
Ik hoop dat jij ook D66 verkiest, die houden op zijn minst de schijn op onbevooroordeeld te beslissen, in tegenstelling tot de PvdA die haar TK-politiek door wil voeren in de EK (wij stemmen tegen ómdat VVD/Wildersquote:Op maandag 14 februari 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet doen. De oppositiepartijen kunnen elke stem goed gebruiken. Ik hoop dan ook dat Cerbie en CE D66 verkiezen boven de VVD.
Die zou ik onder "lokaal" scharen.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je vraagt zonder zelf te vertellen.
En je mist een heel belangrijk gebleken 1e kamer factor, de OSF http://www.osf.nl
De oppositiepartijen laten me compleet Siberisch.quote:Op maandag 14 februari 2011 16:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet doen. De oppositiepartijen kunnen elke stem goed gebruiken. Ik hoop dan ook dat Cerbie en CE D66 verkiezen boven de VVD.
Dit dusquote:Op maandag 14 februari 2011 16:42 schreef freako het volgende:
[..]
Die zou ik onder "lokaal" scharen..
Meen je dit nou serieus?quote:Op maandag 14 februari 2011 16:27 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Ik hoop dat jij ook D66 verkiest, die houden op zijn minst de schijn op onbevooroordeeld te beslissen, in tegenstelling tot de PvdA die haar TK-politiek door wil voeren in de EK (wij stemmen tegen ómdat VVD/Wilders)
De poll gaat over de Provinciale Statenverkiezingen, niet over de Eerste Kamerverkiezingen waaraan de meeste mensen niet mee mogen doenquote:Op maandag 14 februari 2011 16:25 schreef fokthesystem het volgende:
[..]
Je vraagt zonder zelf te vertellen.
En je mist een heel belangrijk gebleken 1e kamer factor, de OSF http://www.osf.nl
De som der lokalen is een zetel in de 1e kamer die al meermaals de doorslaggevende bleek.quote:
Je weet maar nooit hierquote:
Ik hekel het toontje van bepaalde partijen ook met: We gaan het deze regering heel moeilijk maken .quote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:36 schreef Cerbie het volgende:
[..]
Je weet maar nooit hier![]()
Ik denk dat de PvdA fractie prima in staat is wetsvoorstellen af te schieten gewoon ómdat ze van dit kabinet afkomen, zoals ze impliciet al hebben laten merken. D66 heeft aangegeven voorstellen onbevooroordeeld te bekijken.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:11 schreef ethiraseth het volgende:
Ok, wie heeft die poll zitten verpesten? No way dat er 26 PvdA-stemmers hier rondlopen.
De laatste tijd vormt zich hier wel een groepje diehard PvdA'ersquote:Op dinsdag 15 februari 2011 10:11 schreef ethiraseth het volgende:
Ok, wie heeft die poll zitten verpesten? No way dat er 26 PvdA-stemmers hier rondlopen.
Maar afgelopen gisteren was dit nog de situatie, de PvdA is wel verdacht snel gestegen... Diehard PvdA'ers met wat proxies dus.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:06 schreef Hexagon het volgende:
De laatste tijd vormt zich hier wel een groepje diehard PvdA'ers
quote:Op maandag 14 februari 2011 20:53 schreef telefeun het volgende:
Haha, als ik dit doorkoppel naar de Eerste Kamer komt het er zo uit te zien:
D66 20 zetels
VVD 17 zetels
PVV 11 zetels
PvdA 8 zetels
GL 6 zetels
SP 6 zetels
CDA 2 zetels
PvdD 2 zetels
OSF 2 zetels
SGP 1 zetel
Vind het zelf een hele mooie uitslag, alleen niet erg realistisch
Dat zou ook een beetje rare situatie worden, je bent immers noch in een provincie, noch in een gemeente woonachtig. Aan welke provincie zou je stem dan gekoppeld moeten worden?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:08 schreef maartena het volgende:
Ik mis de optie: "NIET".
Ik wil best stemmen..... maar Nederlanders die buiten de landsgrenzen wonen mogen alleen stemmen voor de Tweede Kamer en het Europees Parlement, en niet voor Provinciale Staten of de Gemeenteraden.
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:48 schreef sneakypete het volgende:
Ik woon in Brabant en ga, zoals het er nu uitziet, CDA stemmen. Voor de TK heb ik op de VVD gestemd en daar sta ik nog steeds achter. Daarom kies ik ook een partij uit die met de VVD meeregeert; de gevolgen voor de EK wegen dus zwaar mee in mijn keuze. Ik heb de stemwijzer ook gemaakt en de PVV kwam er als hoogste uit. Na een tweede keer ook, maar bleek de VVD een beetje gezakt (was eerst tweede keus). Ik zit echter niet te wachten op de PVV omdat die partij me te snel groeit en daardoor waarschijnlijk niet de juiste mensen op tijd bij elkaar kan krijgen om het ordelijk te laten verlopen. Ik gun ze best wat zetels, maar niet in mijn naam.
De VVD wordt het dit keer waarschijnlijk niet omdat de VVD in Noord-Brabant voorstander is van het onteigenen van boeren. Ik vind dat haaks staan op het individualistische gedachtengoed van de partij en ook haaks staan op het idee van eigendomsrecht; wat toch een erg belangrijk recht is IMO, zeker voor een boer wiens overgrootvader het bedrijf nog zelf heeft opgebouwd. Die jaag je niet zomaar weg voor één of ander gesubsidieerd prestigeproject. Het standpunt van de CU/SGP was (verraste mij) er tussenin; als uiteindelijk maar één kavel overblijft en er eigenlijk geen enkele reden is om die te behouden ten koste van een enorm project moet het bij hoge uitzondering kunnen. Zo kan ik het ook nog wel begrijpen en dat is overigens ook het CDA standpunt. Het wordt denk ik dus CDA.
Mijn vrouw stemt waarschijnlijk wel PVV, stemde voor de TK op Mark Rutte.
Ik aarzelde even bij de vraag of er nieuwe moskeeën zouden moeten (kunnen) komen. Tja, enerzijds hoeft het voor mij niet zo, anderzijds, misschien zijn het wel zo weinig dat er nog één echt nodig is. Tot ik las (toelichting PVV) dat Brabant al VIJFENVEERTIG moskeeën telt. Nou, laat nummer 46 dan idd maar zitten.
Ik heb dus hetzelfde, maar niets met de PVV. En het CDA vind ik ook hels. Lastig lastig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:55 schreef Picchia het volgende:
Hoewel ik dit kabinet vanwege recentelijke ontwikkelingen graag bij wil sturen, vrees ik veel meer voor macht in linkse handen. Ik verwacht dat ik daarom toch maar op safe speel en PVV stem.
Omdat het er dus al VIJFENVEERTIG zijn, met de nadruk op VIJFENVEERTIG dus. Dat zijn er gewoon behoorlijk wat in mijn ogen. En eigen centjes? Veel vaker mag de overheid bijleggen of komt het geld rechtsstreeks uit één of andere woestijn, in ruil voor het spreekrecht van een dito Imam natuurlijk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:57 schreef Zeeland het volgende:
@sneakypete
Leuk om je overwegingen te lezen, maar er is één ding waarvan ik je antwoord niet snap. Je geeft aan dat VIJFENVEERTIG moskeeën wel genoeg is voor in Brabant. Je weet natuurlijk helemaal niet hoe deze verdeelt zijn over Brabant, misschien zijn het er wel tien in Bergen op Zoom en is er vraag naar Moskeeën in Oss. Als ik nu van mijn centjes een Moskee wil bouwen in een willekeurige plaats in Brabant, waarom moet dat dan tegengehouden worden door de provincie?
Ik zou gewoon stemmen voor de partij waar je het mee eens bent. Dat strategisch stemmen is naar mijn mening echt een farce.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 21:56 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ik heb dus hetzelfde, maar niets met de PVV. En het CDA vind ik ook hels. Lastig lastig.
Uiteraard ben ik een die-hard VVD'er maar ik wil een symbolische straf uitdelen voor Zijlstra's recente slechte voorstellenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:18 schreef mlg het volgende:
[..]
Ik zou gewoon stemmen voor de partij waar je het mee eens bent. Dat strategisch stemmen is naar mijn mening echt een farce.
Ga voor D66.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:48 schreef eriksd het volgende:
[..]
Uiteraard ben ik een die-hard VVD'er maar ik wil een symbolische straf uitdelen voor Zijlstra's recente slechte voorstellen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |