• Uitzending gemistquote:Er wordt onderzocht wat we eigenlijk betalen, en waarom of waarvoor. Wat kost een minuutje bellen, een rij kapotte tanden, een lantaarnpaal of een kilo koe? Aan de hand van kijkersvragen worden de kosten in kaart gebracht door Rekenmeester Stefan Stasse. Er wordt onderzocht wat we eigenlijk betalen, en waarom of waarvoor. Wat kost een minuutje bellen, een rij kapotte tanden, een lantaarnpaal of een kilo koe?
De Rekenkamer op uitzending gemist
Dat was ook een beetje mijn bezwaar, alles wordt in geld uitgedrukt, terwijl een kat voor veel mensen een hoge emotionele waarde heeft.quote:Op zaterdag 19 februari 2011 00:38 schreef borisz het volgende:
Wel grappig om het van die kant te bekijken. Maar aan de andere kant geeft onze poes ook een hoop liefde.
Ja.quote:
Nee hoor. Totaal andere invalshoek.quote:Op vrijdag 9 september 2011 21:44 schreef TUFKAL het volgende:
Blijft zeer matig. Keuringsdienst wannabe's.
Dan heb je het niet begrepenquote:Op vrijdag 9 september 2011 21:44 schreef TUFKAL het volgende:
Blijft zeer matig. Keuringsdienst wannabe's.
En dat maakt het 'zeer matig'?quote:
Opzet van KVW is vooral (consumeerbare) producten te onderzoeken. Waar komen ze vandaan, hoe worden ze gemaakt en waar worden we 'belazerd' met marketing en verkooppraatjes.quote:Op zaterdag 10 september 2011 00:32 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Toch wel. Qua opzet lijkt het erop.
Nee 340 doden sinds de invoering van de zomertijd.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:50 schreef golfer het volgende:
Goed. De zomertijd levert dus eigenlijk niks op en kost wel 340 extra doden per jaar.
Oh ja. Dat was het. 10 per jaar ongeveer.quote:Op vrijdag 28 oktober 2011 21:57 schreef Weakling het volgende:
Nee 340 doden sinds de invoering van de zomertijd.
Bijvoorbeeld dat de zomertijd helemaal niet is ingevoerd uit het oogpunt van energiebesparing. Wist jij dat? En dat het in de praktijk vooral negatieve en weinig tot geen positieve effecten sorteert. Heb je de uitzending überhaupt gezien?quote:
Ja en vond het zonde van de zendtijd.quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 10:45 schreef k_man het volgende:
[..]
Bijvoorbeeld dat de zomertijd helemaal niet is ingevoerd uit het oogpunt van energiebesparing. Wist jij dat? En dat het in de praktijk vooral negatieve en weinig tot geen positieve effecten sorteert. Heb je de uitzending überhaupt gezien?
Want?quote:Op zaterdag 29 oktober 2011 14:48 schreef TUFKAL het volgende:
[..]
Dat heb ik al aangegeven de uitkomst was teleurstellend.
Tja zo kan je nog tig van dit soort onderzoekjes doen met oppervlakkige rekensommetjes.quote:Op zondag 30 oktober 2011 18:29 schreef k_man het volgende:
Ach ja, wat zijn 340 doden meer of minder nou eenmaal?
Dat moet je ook niet serieus nemenquote:Op donderdag 9 februari 2012 21:07 schreef RacerDKB het volgende:
Iemand net gekeken? Vond het een beetje kansloos.
Nou hoera die ene kan 241 biertjes tappen, wat een prestatie.
Alleen ze vergelijken het met die meneer die 180 biertjes tapt uit een fust, >¤100 verschil per fust.
Alleen hoe kan die toptapper nou 241 biertjes tappen uit een 50 liter fustHij kan niet anders dan 0,2 liter biertjes tappen (48,2 liter), of hij moet 60,25 liter tappen uit 50 liter fusten.
Dus ja, ze vergeleken 180*0,25 liter per fust met 241*0,2 liter per fust. Beetje kansloos, aangezien die kroegbaas 90% efficiëntie heeft en die toptapper 96,4%. Scheelt 7,1% procent, niet die 30% die zij beweerden (met hun >¤100 verschil per fust).
Dat dus en de sport is altijd om zoveel mogelijk biertjes uit 1 vat te verkopen om zo een paar centen extra te verdienen.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:50 schreef Knuck-les het volgende:
De aflevering ging er gewoon meer over hoe kwalijk het is dat de brouwerijen zoveel macht hebben.
Dan vraag ik me af wat ik verder dan wel serieus moet nemen in het programma. Het is dus allebei niks, niet grappig en niet informatief. Gemiste kans.quote:Op donderdag 9 februari 2012 21:50 schreef Knuck-les het volgende:
[..]
Dat moet je ook niet serieus nemen![]()
Een beetje als jouw posts op Fok dus.quote:Op donderdag 9 februari 2012 22:42 schreef BasEnAad het volgende:
Het is dus allebei niks, niet grappig en niet informatief.
Ja en tijdens het programma stond de tap gewoon steeds open en werden de biertje achter elkaar getapt. In de praktijk tap je er vaak bijvoorbeeld maar 2 of 4 per keer, daartussen gaat vaak ook wel wat verloren.quote:Op donderdag 9 februari 2012 23:46 schreef welkominspace het volgende:
ik kijk het nu terug en het is wel heel mooi dat die vent 240 biertjes eruit haalt maar als je op een avond 4x of meer van fust moet wisselen dan heb je last van wild bier na het wisselen en dan haal je gemiddeld gezien veel minder eruit.
quote:Op donderdag 6 september 2012 20:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
Zo. Ik ga ook eens een poging wagen.
Omdat de mensen daar heel lang zitten.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:35 schreef Mexicanobakker het volgende:
waarom broodjes en koffie bij het stemlokaal?
Ik heb besloten dat ik ga stemmen. Heb honger.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:35 schreef remcoP het volgende:
[..]
Omdat de mensen daar heel lang zitten.
quote:Op donderdag 6 september 2012 20:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat ik ga stemmen. Heb honger.
Catering is voor de "vrijwilligers" hequote:Op donderdag 6 september 2012 20:40 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik heb besloten dat ik ga stemmen. Heb honger.
hehe, idd, dacht dat die lui daar echt als vrijwilliger zaten.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:37 schreef Van_Poppel het volgende:
100 euro per dag voor een vrijwilliger?
Ik moet daar een dag hard voor werken...
en sowieso als je eenmaal zo'n bus hebt gemaakt dan gaat die toch tientallen jaren mee. Beetje vertekenend als ze dat voor 1 verkiezing rekenen.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:43 schreef remcoP het volgende:
een slot en een gleuf zijn dan ook heel duur
Joh. Maar ik vraag me serieus af of je zo belachelijk veel nodig heb.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:40 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Catering is voor de "vrijwilligers" he
Als je de vrijwilligers een warme maaltijd geeft, dan ben je snel 10 euro pp kwijt.quote:Op donderdag 6 september 2012 20:44 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Joh. Maar ik vraag me serieus af of je zo belachelijk veel nodig heb.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |