Deze zinsnede is trouwens een goed argument tegen die kul over 'monoculturalisering' in topic waar ik onlangs was.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:41 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Oh, je bent vergeten deze er uit te knippen:
[..]
Ik zeg het maar even.
quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:47 schreef deedeetee het volgende:
Pfff waar maakt die sukkel zich druk over ? Ik vind het eerder een beleding voor de joden, je zult maar met moslimtuig worden vergeleken
Laten we er van uit gaan dat Wilders de moslims als een vijand ziet? Dan volgt hij een onjuiste strategie. Hij weet weinig of niets van deze cultuur. En al eeuwen geleden geschreven generaals ken je zelf en de vijand dan win je elke slag. Ken je zelf maar niet de vijand dan ga je verliezen. Politie agenten sturen/opleiden Afghanistan gaat het niet worden bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
In Wilders' ogen blijkbaar wel. Hij was ook al bereid om moslims die aan de sharia denken, direct hun nationaliteit ter ontnemen en Europa uit te schoppen.
Ik dacht dat het plannen en voorbereiden van een misdrijf al strafbaar is.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:44 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Aangezien het niet tegen onze wet is om ergens over te denken, leek het me niet relevant die eruit te halen.
Hij mag natuurlijk best boos zijn over een cartoon, vrijheid van meningsuiting houdt natuurlijk niet in dat je elke meningsuiting maar leuk en aardig moet vinden. Je mag daarop ook weer reageren. Dus als hij gezegd had dat hij was gegriefd door die cartoon en daarom niet kwam, dan ik dat aanstellerij gevonden en nog steeds niet erg in overeenstemming met hoe hij zich wat betreft de vrijheid van meningsuiting presenteert, maar je mag boos zijn over een cartoone en als je boos bent dan mag je dat laten blijken.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:13 schreef UncleDolan het volgende:
[..]
Dit klopt beter. Maar de sanctie is mijns inziens redelijk. Eigenlijk is het meer een voorwaarde, dat hij niets met de VARA te maken wil hebben als ze dit soort naargeestige verdachtmakingen faciliteren.
Nee hoor. Ik mag rustig nadenken over hoe ik een bank zou beroven.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:51 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik dacht dat het plannen en voorbereiden van een misdrijf al strafbaar is.
Zolang de smeris er niks van weet is niks strafbaar.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik mag rustig nadenken over hoe ik een bank zou beroven.
Dat Wilders en consorten hypocriet zijn staat toch al langer buiten kijf?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij mag natuurlijk best boos zijn over een cartoon, vrijheid van meningsuiting houdt natuurlijk niet in dat je elke meningsuiting maar leuk en aardig moet vinden. Je mag daarop ook weer reageren. Dus als hij gezegd had dat hij was gegriefd door die cartoon en daarom niet kwam, dan ik dat aanstellerij gevonden en nog steeds niet erg in overeenstemming met hoe hij zich wat betreft de vrijheid van meningsuiting presenteert, maar je mag boos zijn over een cartoone en als je boos bent dan mag je dat laten blijken.
Maar hij gaat een stap verder, dit is niet meer in woord en gebaar laten blijken wat hij op zijn beurt van die cartoon vindt. Nee, hij eist het verwijderen van cartoon, dat probeert hij te bereiken. Hij probeert te zorgen dat een mening niet geuit wordt. Dat maakt het heel erg hypocriet en het feit dat het niet langs juridische weg is doet daar maar heel weinig aan af.
Ik vind dat het er heel wat aan afdoet.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:52 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Hij mag natuurlijk best boos zijn over een cartoon, vrijheid van meningsuiting houdt natuurlijk niet in dat je elke meningsuiting maar leuk en aardig moet vinden. Je mag daarop ook weer reageren. Dus als hij gezegd had dat hij was gegriefd door die cartoon en daarom niet kwam, dan ik dat aanstellerij gevonden en nog steeds niet erg in overeenstemming met hoe hij zich wat betreft de vrijheid van meningsuiting presenteert, maar je mag boos zijn over een cartoone en als je boos bent dan mag je dat laten blijken.
Maar hij gaat een stap verder, dit is niet meer in woord en gebaar laten blijken wat hij op zijn beurt van die cartoon vindt. Nee, hij eist het verwijderen van cartoon, dat probeert hij te bereiken. Hij probeert te zorgen dat een mening niet geuit wordt. Dat maakt het heel erg hypocriet en het feit dat het niet langs juridische weg is doet daar maar heel weinig aan af.
Ja, dit klopt.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:53 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Nee hoor. Ik mag rustig nadenken over hoe ik een bank zou beroven.
Of elke politicus of ze nou van het PVDA enz zijn.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat Wilders en consorten hypocriet zijn staat toch al langer buiten kijf?
Hij is niet alleen boos, hij eist dat het verwijderd wordt. Dan heb je niet zo'n hoge pet op van de door hem oh zo befaamde vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat het er heel wat aan afdoet.
Wat je zegt, waarom zou hij niet boos mogen zijn? Zou vreemder zijn als hij zijn schouders opgehaald had. Dan waren er weer andere verwijten gekomen.
Nu is hij er boos om, uit die boosheid, neemt geen juridische stappen.
De domste post uit het topic? Nee, er zijn dommere, maar erg snugger is het niet nee.quote:
Wilders eist het weghalen van een cartoon want anders komt hij niet op een lijsttrekkersdebat, en jij weet zo'n post te typen? Is een blinde vlek tov Wilders nu een vereiste geworden om mod te worden, gezien de reacties van alle blauwen in dit topic?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:05 schreef Ferdo het volgende:
[..]
Ik heb tot nog toe inderdaad helemaal niets gehoord van de kant van Wilders of zijn partij over een verbod die er zou moeten komen op die cartoon, maar ach, dan doen we toch gewoon alsof?
Ik lees dat Wilders geen van zijn politici bij programma's van de Vara laat opdraven zolang die cartoon op de site blijft staan, omdat hij vindt dat hij daarmee door de Vara in de nazihoek wordt geduwd.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:01 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Hij is niet alleen boos, hij eist dat het verwijderd wordt. Dan heb je niet zo'n hoge pet op van de door hem oh zo befaamde vrijheid van meningsuiting.
Zolang hij niet met een rechtszaak dreigt is er i.m.o. geen sprake van een eis op een verbod.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Wilders eist het weghalen van een cartoon want anders komt hij niet op een lijsttrekkersdebat, en jij weet zo'n post te typen? Is een blinde vlek tov Wilders nu een vereiste geworden om mod te worden, gezien de reacties van alle blauwen in dit topic?
Dat komt hij toch niet? Welk probleem is er dan ontstaan? Niet die van het ter discussie stellen van de vrijheid van meningsuiting, lijkt me.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:08 schreef Montov het volgende:
[..]
Wilders eist het weghalen van een cartoon want anders komt hij niet op een lijsttrekkersdebat, en jij weet zo'n post te typen? Is een blinde vlek tov Wilders nu een vereiste geworden om mod te worden, gezien de reacties van alle blauwen in dit topic?
Niet? Wilders wil de Vara, op straffe van het niet meedoen aan eend ebat waaraan hij zijn deelname al heeft toegezegd, het recht ontzeggen, een derde partij een platform te bieden om zijn mening te geven. Dat klinkt in mijn boekje als beperking van de vrijheid van meningsuiting.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat komt hij toch niet? Welk probleem is er dan ontstaan? Niet die van het ter discussie stellen van de vrijheid van meningsuiting, lijkt me.
Klopt, maar deze keer ligt het zo dik bovenop dat je zou zeggen dat zelfs zijn achterban het zou moeten zien.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:59 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat Wilders en consorten hypocriet zijn staat toch al langer buiten kijf?
Nee hoor, zou alleen maar logisch zijn voor een zelfverklaarde voorvechter van de vrijheid van meningsuiting. Dan had hij hem ook nog smakeloos kunnen noemen, maar dat is verder nergens goed voor. Het idee dat hij zou moeten reageren op een cartoon over hem slaat natuurlijk helemaal nergens op.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 18:59 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik vind dat het er heel wat aan afdoet.
Wat je zegt, waarom zou hij niet boos mogen zijn? Zou vreemder zijn als hij zijn schouders opgehaald had.
Zoals?quote:Dan waren er weer andere verwijten gekomen.
Nee, hij probeert buiten het recht om die cartoonist de mond te snoeren.quote:Nu is hij er boos om, uit die boosheid, neemt geen juridische stappen.
If you're not against them...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:12 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Ik lees dat Wilders geen van zijn politici bij programma's van de Vara laat opdraven zolang die cartoon op de site blijft staan, omdat hij vindt dat hij daarmee door de Vara in de nazihoek wordt geduwd.
Dus naar aanleiding van deze cartoon boycot de PVV de Vara. Ben ik nu te pro-Wilders?
Een toezegging kan kan toch altijd worden ingetrokken? Het lijkt me niet dat er sprake kan zijn van contractbreuk of zoiets dergelijks.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Niet? Wilders wil de Vara, op straffe van het niet meedoen aan eend ebat waaraan hij zijn deelname al heeft toegezegd, het recht ontzeggen, een derde partij een platform te bieden om zijn mening te geven. Dat klinkt in mijn boekje als beperking van de vrijheid van meningsuiting.
Tuurlijk niet. Alles wat Wilders doet is welgedaan, tenslotte...quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:17 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Een toezegging kan kan toch altijd worden ingetrokken? Het lijkt me niet dat er sprake kan zijn van contractbreuk of zoiets dergelijks.
Het is eigenlijk te vergelijken met een feestje waar je voordat je binnenkomt enorm zwart wordt gemaakt. Dat komt je ter ore. Dan ga je echt niet meer vrolijk meefeesten hoor. Dan bedank je voor die 'eer'.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 19:14 schreef damian5700 het volgende:
[..]
Dat komt hij toch niet? Welk probleem is er dan ontstaan? Niet die van het ter discussie stellen van de vrijheid van meningsuiting, lijkt me.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |