abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92685991
Ik begrijp niet wat het probleem is. Joop.nl wil toch graag met deze cartoon reacties ontlokken. De veronderstelling dat dit dan louter positieve reacties zullen zijn is wel heel erg naïef.
En als Joop.nl de PVV niet in de nazihoek wil duwen, wat mij een ommezwaai lijkt, dan doet ze toch niet al teveel moeite met de douche, prikkeldraad en label op de kleding in deze tekening.
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_92686089
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij wil weer iemand de mond snoeren, deze keer niet met het strafrecht, maar hij wil die meningsuiting gewoon weg hebben en stelt daar een sanctie op.
Niet echt eigenlijk. De VARA heeft de vrijheid dat plaatje te laten staan, en zelf neemt hij dan de vrijheid om geen medewerking aan dat debat te verlenen.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_92686109
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:58 schreef Lavenderr het volgende:

Nee, dat wil hij ook niet, maar aan dat punt gaan velen voorbij.
In de tweet van Geert Wilders staat ook dat de vrijheid van meningsuiting niet ter discussie staat, maar er zullen ongetwijfeld lieden persisteren iets dat recht is krom te lullen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:12:24 #79
321210 jcdragon
It's complicated.
pi_92686128
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 17:54 schreef Ferdo het volgende:

En anders hebben de mensen al nagedacht toen de gevestigde partijen vijf jaar geleden al met hetzelfde idee aankwamen.
http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=JN368M3I

De Minister-president en CDA zijn het er niet mee eens. Van de andere partijen heb ik geen bron.
Isn't it ironic, don't you think
Het had een stuk slechter kunnen zijn.
pi_92686167
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:06 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Hij wil weer iemand de mond snoeren, deze keer niet met het strafrecht, maar hij wil die meningsuiting gewoon weg hebben en stelt daar een sanctie op.

Het is hoe dan ook heel erg hypocriet.
Dit klopt beter. Maar de sanctie is mijns inziens redelijk. Eigenlijk is het meer een voorwaarde, dat hij niets met de VARA te maken wil hebben als ze dit soort naargeestige verdachtmakingen faciliteren.
pi_92686168
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:11 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In de tweet van Geert Wilders staat ook dat de vrijheid van meningsuiting niet ter discussie staat, maar er zullen ongetwijfeld lieden persisteren iets dat recht is krom te lullen.
Ja, lees dit topic maar, en deel 1.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:15:32 #82
66444 Lord_Vetinari
Si non confectus non reficiat
pi_92686233
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:11 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Niet echt eigenlijk. De VARA heeft de vrijheid dat plaatje te laten staan, en zelf neemt hij dan de vrijheid om geen medewerking aan dat debat te verlenen.
Wat hem verdomde goed uitkomt, aangezien hij en zijn partij bij elk voorgaand debat volledig van de plank geluld werden.
De pessimist ziet het duister in de tunnel
De optimist ziet het licht aan het eind van de tunnel
De realist ziet de trein komen
De machinist ziet drie idioten in het spoor staan....
pi_92686330
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:12 schreef jcdragon het volgende:

[..]

http://www.standaard.be/artikel/detail.aspx?artikelid=JN368M3I

De Minister-president en CDA zijn het er niet mee eens. Van de andere partijen heb ik geen bron.
Neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat de VVD en het CDA samen met de PvdA destijds toch echt wél iets in die plannen zagen. :)
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
pi_92686375
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:15 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Wat hem verdomde goed uitkomt, aangezien hij en zijn partij bij elk voorgaand debat volledig van de plank geluld werden.
Daarom is de VARA eigenlijk dus niet echt slim bezig door dat plaatje niet weg te halen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:19:30 #85
66444 Lord_Vetinari
pi_92686376
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:18 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Neemt natuurlijk nog steeds niet weg dat de VVD en het CDA samen met de PvdA destijds toch echt wél iets in die plannen zagen. :)
Omdat het om normale misdaden ging. Bij Wilders ben je als moslim al een misdadiger als je zelfs maar aan de Sharia denkt.
pi_92686421
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Omdat het om normale misdaden ging. Bij Wilders ben je als moslim al een misdadiger als je zelfs maar aan de Sharia denkt.
Is dat dan hetzelfde als tuig?
pi_92686460
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:19 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Waar zegt hij ook alweer dat het om moslims ging? Ik meen dat hij alleen iets over veelplegers en andere structureel overlast veroorzakende figuren had (drugsoverlast, vernielingen, etc.), maar misschien heb je een bron waaruit anders blijkt?
pi_92686489
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Ja, dat is wel knap triest als je tuig kennelijk meteen associeert met het islamitische geloof. Jammer.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:23:09 #89
66444 Lord_Vetinari
pi_92686505
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:20 schreef damian5700 het volgende:

[..]

In Wilders' ogen blijkbaar wel. Hij was ook al bereid om moslims die aan de sharia denken, direct hun nationaliteit ter ontnemen en Europa uit te schoppen.
pi_92686577
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:23 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In Wilders' ogen blijkbaar wel. Hij was ook al bereid om moslims die aan de sharia denken, direct hun nationaliteit ter ontnemen en Europa uit te schoppen.
Alleen dat tuigdorp ging over veelplegers (Wilders wil veelplegers verbannen naar 'tuigdorpen' ). Hoe kom jij nu dan bij moslims?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:26:28 #91
66444 Lord_Vetinari
pi_92686624
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:25 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Alleen dat tuigdorp ging over veelplegers (Wilders wil veelplegers verbannen naar 'tuigdorpen' ). Hoe kom jij nu dan bij moslims?
Er zijn vast wel moslims die een keer per dag aan de Sharia denken (al was het maar "Oh, ik hoop niet dat hier ooit Sharia wordt ingevoerd"). Dat zijn dus veelplegers.
pi_92686625
Blijkbaar ben ik niet de enige die het niet helemaal snapt. :+
pi_92686769
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Er zijn vast wel moslims die een keer per dag aan de Sharia denken (al was het maar "Oh, ik hoop niet dat hier ooit Sharia wordt ingevoerd"). Dat zijn dus veelplegers.
Wilders had het over overlastgevers die herhaaldelijk in de fout gaan. Dat staat ook in het artikel die ik zojuist linkte. Hoe ziet deze overlast er dan uit als blijkbaar, volgens jou, enkel gedacht wordt aan de sharia?
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:31:44 #94
66444 Lord_Vetinari
pi_92686815
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:30 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Wilders had het over overlastgevers die herhaaldelijk in de fout gaan. Dat staat ook in het artikel die ik zojuist linkte. Hoe ziet deze overlast er dan uit als blijkbaar, volgens jou, enkel gedacht wordt aan de sharia?
Geen idee, ik probeer even te denken vanuit het standpunt van Wilders. Als aan de sharia denken al goed genoeg is voor een enkeltje Europa uit, neem ik aan dat zoiets ook wel onder overlast zal vallen. En dat dan een paar keer per week en je hebt een veelpleger van overlast.
pi_92686898
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:31 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Als aan de sharia denken al goed genoeg is voor een enkeltje Europa uit
Tsja, je kunt het ook te letterlijk nemen..
pi_92686911
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:26 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

In jouw ogen? Of begrijp ik je verkeerd :o
pi_92686960
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:34 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

In jouw ogen? Of begrijp ik je verkeerd :o
Ik moet zeggen dat ik Geert Wilders milder vind praten dan dit gespui, maar ook ik zal het waarschijnlijk wel niet helemaal goed begrijpen.
Het is ook raar dat je op zulke ideeën kan komen.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:39:29 #98
66444 Lord_Vetinari
pi_92687068
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:34 schreef UncleDolan het volgende:

[..]

Tsja, je kunt het ook te letterlijk nemen..
Oh. Vertel eens, oh wijze man, hoe moet ik onderstaande dan lezen?

quote:
Wilders heeft 'een heel duidelijke boodschap' voor de moslims in Europa. "Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen. Maar zo niet, als je een misdaad begaat, als je begint te denken over jihad en sharia, dan is er maar één oplossing: dan sturen we je dezelfde dag nog weg, dan kun je je koffers pakken en we zullen je je nationaliteit ontnemen. Het is een rode lijn: als je die overschrijdt, sturen we je dezelfde dag terug."

pi_92687138
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:39 schreef Lord_Vetinari het volgende:

[..]

Oh. Vertel eens, oh wijze man, hoe moet ik onderstaande dan lezen?

[..]

Oh, je bent vergeten deze er uit te knippen:
quote:
Als je je aan de wet houdt, aan onze waarden, dan ben je erg welkom om te blijven en zullen we je zelfs helpen.
Ik zeg het maar even.
  zaterdag 12 februari 2011 @ 18:44:50 #100
66444 Lord_Vetinari
pi_92687229
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 februari 2011 18:41 schreef Ferdo het volgende:

[..]

Oh, je bent vergeten deze er uit te knippen:

[..]

Ik zeg het maar even.
Aangezien het niet tegen onze wet is om ergens over te denken, leek het me niet relevant die eruit te halen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')