vanwege de klik tussen Jeroen en Lindaquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:08 schreef SpecialK het volgende:
Ctrl+C, Ctrl+V.
Gaan we ook nog eens zelfs iets bedenken in dit land (behalve dan dingen zoals de hersenkanker die Big Brother heet)?
Everybody loves Raymond is ook nog eens een supermatige "comedy" serie. Hoe komen ze er bij om DAT te kopieren?
Dat heb je goed gelijkt aan alle filmpjes te zien.. De humor is ver te zoekenquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:09 schreef Alexxxxx het volgende:
dit lijkt me echt heel matig worden
die had ik al via google gevonden, maar dacht zal hem hier ook eens open gooienquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:16 schreef kwiwi het volgende:
Je aapt mijn topic na(maar die was in KLB
)
Ja lijkt me ook. Ze gaan er natuurlijk vanuit dat de one-liners van Jeroen het publiek moeten omarmen.quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:17 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat heb je goed gelijkt aan alle filmpjes te zien.. De humor is ver te zoeken
Hoe laat?quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:07 schreef AskMe het volgende:
Eerste aflevering wordt zaterdag 26 februari uitgezonden.
All you need is love is deze week, terwijl iedereen is gek op jack 26 februari pas begintquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:29 schreef Misan het volgende:
[..]
Dan is all you Need is love toch met daarna meteen minute to win it?
Ohja, zie het nu ook, hij gaat 6 weken op pad..quote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:32 schreef Misan het volgende:
All you Need is love is ook wekelijks vanaf vanavond dacht ik begrepen te hebben
quote:
Everybody Loves Raymond was een van de leukere en populairste sitcoms in de VS. Het spreekt ook de grootste groep aan, veel meer dan bv The Big Bang Theory (dat wel heel leuk is, maar niet geschikt voor de doelgroep waar RTL naar zoekt).quote:Op donderdag 17 februari 2011 12:00 schreef DeTolk het volgende:
Had dan The King of Queens of Big Bang theory gekopieerd, of desnoods According to Jim, maar NIET deze bagger.
Goedkoop kunnen krijgen zeker?
Vara deed het met Oppassen wel aardig, en 'opvolger' Kinderen Geen Bezwaar doet het ook nog steeds goedquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:51 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Het enige leuke is het idee van een Nederlandse comedy. Dat is volgens mij nog niet succesvol geprobeerd.
Kees & Co!quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:51 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Het enige leuke is het idee van een Nederlandse comedy. Dat is volgens mij nog niet succesvol geprobeerd.
Idd en dan Dries Roelvink als Barneyquote:Op donderdag 17 februari 2011 14:02 schreef Ethanolic het volgende:
Had dan How I met your mother gekopieerd
Dat ze ook de titel als het ware gekopieerd hebben van het origineel spreekt al voor zichquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:41 schreef JanPiraat het volgende:
Dit wordt echt tenenkrommend slecht denk ik
dat denk ik ook, die voorstukjes met lachband eronder beloofd niet veel goedsquote:Op donderdag 17 februari 2011 13:41 schreef JanPiraat het volgende:
Dit wordt echt tenenkrommend slecht denk ik
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:42 schreef DrDentz het volgende:
Ik dacht dat dit over Jack van Gelder zou gaan. Jack is inderdaad een allemansvriend.
SamSam, Kees en Co, Zonnetje in Huis, Vlaamse Pot en Kinderen Geen Bezwaar is soms wel grappig.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:51 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Dat slaat nergens op, door John de Mol en anderen heeft Nederland genoeg geld om fatsoenlijke series te maken. Kijk eens naar the Voice of Holland die productie koste dacht ik bijna 10 miljoen en zag er dan ook zeer mooi uit.quote:Op maandag 21 februari 2011 03:22 schreef ButcherPete het volgende:
Tja in Nederland mag het ook vaak niks kosten als je het vergelijkt met andere landen
Zonder het te zien weet ik al dat het kut isquote:Op zaterdag 12 februari 2011 11:02 schreef roos85 het volgende:
Vanaf zaterdag 26 februari is bij RTL 4 de nieuwe serie Iedereen is gek op Jack te zien. De serie is gebaseerd op de succesvolle Amerikaanse reeks Everybody loves Raymond. De serie gaat over Barbara en Jack, die worden gespeeld door Linda de Mol en Jeroen van Koningsbrugge. Barbara en Jack zijn een getrouwd stel die iedere aflevering de meest hilarische gebeurtenissen beleven. De serie gaat over de kleine, herkenbare dingen uit het leven van een hedendaagse familie, zo zegt RTL.
Hoort eigenlijk bij SBS6 dus...quote:Op maandag 21 februari 2011 09:45 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Zonder het te zien weet ik al dat het kut is
Zal wel zo'n "haha kijk ons toch eens hilarisch zijn" showtje zijn
Ook zo'n pareltje uit de Nederlandsche Comedy paradequote:
Amerikaanse series hebben vaak warmere kleuren. Bij Nederlandse series zijn de kleuren wat harder/killer, maar ook natuurlijker, waardoor het wat 'amateuristischer' overkomt.quote:Op maandag 21 februari 2011 02:10 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
SamSam, Kees en Co, Zonnetje in Huis, Vlaamse Pot en Kinderen Geen Bezwaar is soms wel grappig.
Op de een of andere manier missen Nederlandse series echter iets wat Amerikaanse series allemaal wel hebben. Geen idee wat precies, heb nooit mijn vinger er op kunnen leggen, maar als je in Nederland bijvoorbeeld CSI zou gaan maken dan zou de Nederlandse variant enorm goedkoop aanvoelen en de Amerikaanse versie super gelikt en afgewerkt.
Dat zelfde gevoel heb ik nu met Iedereen is gek op Jack. Zelfs de allereerste afleveringen van Everybody Loves Raymond uit begin jaren '90 hadden meer sfeer en acteer prestaties dan de promo van Gek op Jack. Waar dat nou precies aan ligt weet ik niet, maar het voelt ZO goedkoop om naar te kijken en luisteren.
10 miljoen voor het hele programma ja. Een beetje serie zoals CSI, Prison Break, Lost kost in Amerika al gauw 1.5 miljoen per aflevering. Dat zie ik hier nog niet gebeuren.quote:Op maandag 21 februari 2011 07:30 schreef Remzz het volgende:
[..]
Dat slaat nergens op, door John de Mol en anderen heeft Nederland genoeg geld om fatsoenlijke series te maken. Kijk eens naar the Voice of Holland die productie koste dacht ik bijna 10 miljoen en zag er dan ook zeer mooi uit.
Meer geld betekent nog niet gelijk betere kwaliteit.quote:Op maandag 21 februari 2011 11:55 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
10 miljoen voor het hele programma ja. Een beetje serie zoals CSI, Prison Break, Lost kost in Amerika al gauw 1.5 miljoen per aflevering. Dat zie ik hier nog niet gebeuren.
dat dus... eddepet.. bleh!quote:Op maandag 21 februari 2011 10:34 schreef DeTolk het volgende:
[..]
Ook zo'n pareltje uit de Nederlandsche Comedy parade
Met ons aller Peter "Eddie Veenstra" Lusse
Wel als het verschil in budget is van 25.000 per aflevering of 1 miljoen per afleveringquote:Op maandag 21 februari 2011 11:56 schreef Captain_Maximum het volgende:
[..]
Meer geld betekent nog niet gelijk betere kwaliteit.
Nee, SBS heeft het patent op "Doldwaas"quote:Op maandag 21 februari 2011 10:25 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Hoort eigenlijk bij SBS6 dus...
"hilarisch" is hun handelsmerk toch?
In Engeland hebben kwaliteitsseries vaak maar zes afleveringen per seizoen, ook een heel verschilquote:Op maandag 21 februari 2011 12:34 schreef VeX- het volgende:
Het grootste deel van het budget daar gaat aan salaris op.
De engelsen kunnen het trouwens wel en die hebben ook geen Hollywood budget.
Jaaaa, dat was destijds (!) hartstikke leuk.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:33 schreef Hippos het volgende:
Hmmm, we vergeten Vrienden Voor het Leven, was tovh ook altijd een enorm leuke en goede comedy, heeft dacht ik nog de Televiserring gewonnen
En: Hertenkamp. Briljante comedy. Maar geen sitcom overigens.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 21:57 schreef Martinello het volgende:
We kunnen het wel in Nederland. Klein Holland van de VPRO bijvoorbeeld (met Martin van Waardenberg) was echt fantastisch maar dat heeft bijna geen hond gezien. Het Spaanse Schaep en de voorlopers daarvan vond ik ook erg goed. Geen lachband helpt al een aardig stuk.
En net als Klein Holland van de VPRO. Wat dus betekent dat ik het wel heel grappig vind, maar de gemiddelde Nederlander niet.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En: Hertenkamp. Briljante comedy. Maar geen sitcom overigens.
Maar dat is, net als Klein Holland, gemaakt met verdomd goede acteurs.
Die Jeroen van Koningsbrugge loopt naast zijn schoenen omdat hij groot succes had met De Lama's en Draadstaal.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
En die Jeroen van Koningsbrugge... die helpt ook niet natuurlijk. Een goede (comedy)acteur kan zijn rol loslaten als hij niet op de set is. Een goede comedy-acteur is niet constant zijn typetje.
Ik zag Van Koningsbrugge bij DWDD en hij liet niet na in elke twee zinnen een kluchtig grapje te verwerken. Net zoals André van Duin ook buiten zijn rollen om zijn lip optrok. Daar heeft hij later nog wel eens spijt van gehad. Dan ben je geen acteur meer, maar louter nog je grappigste typetje.
Helemaal mee eens. Als ze nog eens een beetje fatsoenlijke acteurs hadden gekozen, was het misschien nog leuk geweest, maar dat 'grappige' kliekje met Jeroen en Linda kennen we nu wel.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
En die Jeroen van Koningsbrugge... die helpt ook niet natuurlijk. Een goede (comedy)acteur kan zijn rol loslaten als hij niet op de set is. Een goede comedy-acteur is niet constant zijn typetje.
Ik zag Van Koningsbrugge bij DWDD en hij liet niet na in elke twee zinnen een kluchtig grapje te verwerken. Net zoals André van Duin ook buiten zijn rollen om zijn lip optrok. Daar heeft hij later nog wel eens spijt van gehad. Dan ben je geen acteur meer, maar louter nog je grappigste typetje.
Eens.quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:50 schreef Bluezz het volgende:
Ik had van Beppie Melissen wel meer verwacht dan met dit soort vertier mee te doen
Ja, dat is ze wel. Haar tijdschrift is ronduit fantastisch. Wij zouden allemaal dromen van het talent dat zij had zo'n concept op te zetten.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Ow maar Linda de Mol is toch zo'n multitalent
Geen multitalent, gewoon te ubiquiteus...quote:Op dinsdag 22 februari 2011 23:26 schreef MrBadGuy het volgende:
Ow maar Linda de Mol is toch zo'n multitalent
quote:Op woensdag 23 februari 2011 01:24 schreef Ofyles2 het volgende:
[..]
Geen multitalent, gewoon te ubiquiteus...
Bestond er maar een Linda-blocker...
Vrouwenquote:Op woensdag 23 februari 2011 00:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, dat is ze wel. Haar tijdschrift is ronduit fantastisch. Wij zouden allemaal dromen van het talent dat zij had zo'n concept op te zetten.
Gooische vrouwen is natuurlijk briljant, geen speld tussen te krijgen.
Linda de Mol kan een boel niet, maar het lukt haar meer dan ons om te zorgen dat ze dingen doet die ze wél kan.
quote:Op woensdag 23 februari 2011 00:58 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ja, dat is ze wel. Haar tijdschrift is ronduit fantastisch. Wij zouden allemaal dromen van het talent dat zij had zo'n concept op te zetten.
Gooische vrouwen is natuurlijk briljant, geen speld tussen te krijgen.
Linda de Mol kan een boel niet, maar het lukt haar meer dan ons om te zorgen dat ze dingen doet die ze wél kan.
De 'magie' is dat ze beide onterecht denken dat die Jeroen grappig is.quote:Op woensdag 23 februari 2011 01:35 schreef heloef het volgende:
Er is een soort magie tussen Linda en Jeroen maar ik denk dat genoeg is om een leuke serie te krijgen.
quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:06 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
En: Hertenkamp. Briljante comedy. Maar geen sitcom overigens.
Maar dat is, net als Klein Holland, gemaakt met verdomd goede acteurs.
Ah ik ben niet de enige die Klein Holland een van de betere Nederlandse series van de afgelopen tijd vind.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:08 schreef thettes het volgende:
[..]
En net als Klein Holland van de VPRO. Wat dus betekent dat ik het wel heel grappig vind, maar de gemiddelde Nederlander niet.
Daar hebben stand-uppers wel vaker last van.quote:Op dinsdag 22 februari 2011 22:21 schreef Duderinnetje het volgende:
ik ook niet want wordt langzamerhand moequote:
Ik denk dat dat wel meevalt. Het grote probleem zijn de vertaling en de spelers. Bij Everybody Loves Raymond moet je al bijna lachen als je de spelers ziet en ze spelen hun rollen geweldig. Ik vrees dat die charme bij deze Nederlandse versie ver te zoeken zal zijn.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:46 schreef rubje het volgende:
[..]
ik ook niet want wordt langzamerhand moevan die Hollandse series die gebaseerd zijn op hun Amerikaanse evenknie
en dan denkt men dat het hier ook een succes wordt
terwijl het kijkgedrag en de humor tussen de nederlanders en de yanks een wereld van verschil is.
Amerikaanse sitcoms worden anders wel vrij goed bekeken hier in Nederland volgens mij. Alleen, zoals Mike ook al zegt, zijn de Amerikaanse personages geloofwaardig en heb je niet het gevoel dat het acteurs zijn die een typetje spelen. Dat heb ik bij Nederlandse sitcoms wel heel erg, het komt niet natuurlijk over en het voelt heel erg aan als een toneelstukje. Daarnaast heeft deze serie ook nog eens als nadeel dat veel mensen het origineel al kennen, waardoor de Nederlandse personages nog meer verbleken. Daar komt ook nog eens bovenop dat het wel heel lastig zal worden om deze twee hoofdrolspelers echt te zien als een getrouwd stel met kinderen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 13:46 schreef rubje het volgende:
[..]
ik ook niet want wordt langzamerhand moevan die Hollandse series die gebaseerd zijn op hun Amerikaanse evenknie
en dan denkt men dat het hier ook een succes wordt
terwijl het kijkgedrag en de humor tussen de nederlanders en de yanks een wereld van verschil is.
Zal dat in de familie zitten want ik heb dat bij Johnny ook..quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:02 schreef Smikke het volgende:
Dat heb ik bij Linda de Mol eigenlijk altijd. (Zonder jaloers te zijn op haar kwaliteiten.) Ik vind haar ongeloofwaardig als actrice. Ik blijf altijd Linda de Mol zien, die doet alsof.
Kwaliteiten? Linda de Mol?quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:02 schreef Smikke het volgende:
Dat heb ik bij Linda de Mol eigenlijk altijd. (Zonder jaloers te zijn op haar kwaliteiten.) Ik vind haar ongeloofwaardig als actrice. Ik blijf altijd Linda de Mol zien, die doet alsof.
Nepotisme, zeg ik je. Nepotisme.quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:11 schreef NouMooiNiet het volgende:
[..]
Zal dat in de familie zitten want ik heb dat bij Johnny ook..
Hahha. Dat heb ik precies hetzelfde!quote:Op woensdag 23 februari 2011 17:02 schreef Smikke het volgende:
en Ali B als excuusallochtoonquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:29 schreef FoXje het volgende:
Ben benieuwd wanneer The Big Bang theory geremaked gaat worden als de grote klap theorie met Jeroen van Koningsbrugge, Johnny de Mol, Bridget Maasland, en Linda de Mol als moeder van Johnny haha
Zal voor ep 1 best zijn ja. Maar daarnaquote:Op zaterdag 26 februari 2011 13:09 schreef EilandjeOnline het volgende:
wat is iedereen toch negatief
maar het zou me niks verbazen als deze serie 1 - 1.5 mln kijkers zal trekken vandaag.
Klopt helemaal, kleine voorstukje die je ziet met linda in bed, dan zie en hoor je linda in bed. En zie je geen hoofdrolspeler.... Daarom is het gewoon niet leuk om naar te kijken.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Amerikaanse sitcoms worden anders wel vrij goed bekeken hier in Nederland volgens mij. Alleen, zoals Mike ook al zegt, zijn de Amerikaanse personages geloofwaardig en heb je niet het gevoel dat het acteurs zijn die een typetje spelen. Dat heb ik bij Nederlandse sitcoms wel heel erg, het komt niet natuurlijk over en het voelt heel erg aan als een toneelstukje. Daarnaast heeft deze serie ook nog eens als nadeel dat veel mensen het origineel al kennen, waardoor de Nederlandse personages nog meer verbleken. Daar komt ook nog eens bovenop dat het wel heel lastig zal worden om deze twee hoofdrolspelers echt te zien als een getrouwd stel met kinderen.
Inderdaad, je zet 2 presentatoren van het al 3 jaar best bekeken zaterdag avond programma samen in een sitcom waar ze iemand anders proberen te spelen. Dat is zoiets als Gerard Joling en Gordon een Nederlandse versie van Prison Break laten maken, dat kan je niet serieus nemen.quote:Op woensdag 23 februari 2011 16:28 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
Amerikaanse sitcoms worden anders wel vrij goed bekeken hier in Nederland volgens mij. Alleen, zoals Mike ook al zegt, zijn de Amerikaanse personages geloofwaardig en heb je niet het gevoel dat het acteurs zijn die een typetje spelen. Dat heb ik bij Nederlandse sitcoms wel heel erg, het komt niet natuurlijk over en het voelt heel erg aan als een toneelstukje. Daarnaast heeft deze serie ook nog eens als nadeel dat veel mensen het origineel al kennen, waardoor de Nederlandse personages nog meer verbleken. Daar komt ook nog eens bovenop dat het wel heel lastig zal worden om deze twee hoofdrolspelers echt te zien als een getrouwd stel met kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |