quote:
Bedoel je band1 ,quote:Op zaterdag 12 februari 2011 23:45 schreef Gambolputty het volgende:
Ah, ja. Typisch zo'n band waarvan ik de lineup totaal niet ken.
Ja godver...deze wist ik dus wel...zo'n bekende foto die daarbovenquote:
Niet de baan. De hit !quote:Televisieregisseur, stond me bij.
Ghehe, schrijver was hij ook niet. Hij was kennelijk echt muzikant. De familie heette geen Wilde overigens.quote:The Picture of Dorian Gray, toch?
Goeiemorgen...quote:
quote:Ik denk dan dat ie zanger was.
Ik dacht van niet.quote:Wa denkte zelf?
Nee, kom net binnen vallen.
Alvast in de stemming voor morgen?quote:Op zondag 13 februari 2011 12:46 schreef ErwinDikkie het volgende:
robby valentine?
(hij lijkt er wel op)
dat is morgen inderdaad.quote:Op zondag 13 februari 2011 12:53 schreef belsen het volgende:
[..]
Alvast in de stemming voor morgen?
zoietsquote:Op zondag 13 februari 2011 13:01 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Normaal gaan gaan jullie apart? de 1 naar de Harmonie en de ander naar de Metro?
Het is 'm ook...quote:Op zondag 13 februari 2011 12:46 schreef ErwinDikkie het volgende:
robby valentine?
(hij lijkt er wel op)
hij is ook de enigste exportproduct naar japan volgens mij...quote:
noobie +1quote:
quote:In 1967 veranderde de naam naar Thes en bestond de band inmiddels uit Ben van Wijk (gitaar, vocals, sax), Jaap Roubos (bas, trompet), Jan van Loon (drummer, vocals) en Kit Verboven (keyboard, piano). Op de bühne speelde The
s stevige muziek, soms zelfs hardrock. In 1970 voegde Frank Faas zich als leadzanger bij de band en werd de naam veranderd naar
. Langzaam maar zeker ging de band steeds meer commerciële muziek maken. In 1970 werd de single A Sunny Day dan ook de eerste hit voor
. Wederom wist
in 1971 een hit te scoren met The Girl I Need. De derde hit op rij You Are Mine werd medegezongen door de close harmony kanonnen van The Buffoons.
In 1975 met een nieuwe producer en platenmaatschappij (CBS latere Sony Negram) brak de gouden periode vanaan. De singles Sailor Boy en Woogie Boogie werden beiden hits. Sailor Boy, geschreven door Chris Andrews, werd een top 10 hit. In 1976 bereikten ze met de single Sweet Love alleen in de Top 40 de eerste plaats; in de Nationale Hitparade kwam het nummer niet verder dan de tweede plaats. In datzelfde jaar stond de opvolger Monza in de Top 10. De laatste hit hadden ze met de single Gypsy Girl in 1977.
George Baker zat ook op Negram... de vraag van Noobie stata bij mij op de vorige pagina dus was alweer uit beeldquote:Op zondag 13 februari 2011 16:49 schreef MadMaster het volgende:
Zie nu pas dat 'Negram' in de tekst van de vraag van NBDBD staat...![]()
Sweet Love was een beetje George Baker - Una Paloma Blanca-achtig met zo'n hoempapa baslijn...
Denk dat waar het over gaat makkelijker is dan wie je hoort. Het is een maand of 4 geleden opgenomen.quote:Op zondag 13 februari 2011 17:06 schreef ranja het volgende:
Over de nieuwe vraag zou ik kunnen gokken wie het is maar waarover het gaat
Ja, al speelt hij geen enkel instrument en doet hij ook geen zang...quote:Op zondag 13 februari 2011 17:23 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Is de spreker ook deel van het optredend gezelschap?
Nee, het is een typisch Nederlands issue...quote:Op zondag 13 februari 2011 17:27 schreef Beregd het volgende:
mss stuart staples vanwege het overmatig gebabbel tijdens optredens?
gepraat tijdens optreden dusquote:Op zondag 13 februari 2011 17:28 schreef MadMaster het volgende:
Nee, het is een typisch Nederlands issue...
Heb ik wel een opname van...quote:Op zondag 13 februari 2011 17:28 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Hmm, ik dacht aan het optreden van De Dijk zonder Solomon, maar kan daar geen Brits accent bij bedenken.
quote:Op zondag 13 februari 2011 17:29 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Of gaat het over de korting op cultuursubsidie.
Het was wel een speciaal concert, éénmalig en zo en kort voor het Freek-concert...quote:Op zondag 13 februari 2011 17:34 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
Aan het "why we're here"-gedeelte zou je een speciaal concert verwachten, maar wat dat betreft ken ik alleen de schreeuw'concerten' en dat met Freek de Jonge.
edit: dat zei ie dus niet, nevermind
Weliswaar een verkeerde redenatie, maar toch goed.quote:Op zondag 13 februari 2011 18:16 schreef ranja het volgende:
Tja, een engelsman die ook wat nederlands kent, dan denk ik aan Moke. Maar wat voor concert?
Bovendien, een bandlid dat niet zingt of een instrument speelt. Dan denk ik eerst aan zo'n figuur achter draaitafels, al kun je discusseren of dat een instrument is... iemand die een lichtshow verzorgt of een danser dan? Maar geen idee. Frankie Goes to Hollywood zal het niet zijn
Toch wel een bandje voor jou, naar ik weet via inside informatie.quote:
Die sleepten wel twee grammy's in de wacht voor het beste Alternative album en de beste Rock performance. Niet het beste album algemeen.quote:Op maandag 14 februari 2011 11:20 schreef Beregd het volgende:
the black keys (weet alleen dat ze genomineerd waren)
Een band die al iets langer meedraait, maar niet veel langer. Je denkt nu wel in de goede hoek. Volgens kenners was dit vaak ook de beste plaat van 2010.quote:
Keep the car running?quote:Op maandag 14 februari 2011 11:32 schreef WeezerButler het volgende:
Hoe heet het openingsnummer van de 2e Arcade Fire album ??
Zo puntje binnnquote:Op maandag 14 februari 2011 11:39 schreef Norrage het volgende:
Ohja Black Mirror natuurlijk...zat aan Noise te denken...
Dat was de grote winnaar. Een soort van The Corrs meets Garth Brook.quote:
Die laatste ken ik ook niet (van naam), al gok ik dat dat positief is?quote:Op maandag 14 februari 2011 11:59 schreef belsen het volgende:
[..]
Dat was de grote winnaar. Een soort van The Corrs meets Garth Brook.
Radioheadquote:Op maandag 14 februari 2011 11:45 schreef Norrage het volgende:
Wie hebben net aangekondigd dat hun nieuwe album aankomende zaterdag verschijnt?
Garth Brooks is de man die country opnieuw populair heeft gemaakt (in de US dan) in de 90s. Of was het al eind 80s? In elk geval niet iets waar ik erg dankbaar voor ben.quote:Op maandag 14 februari 2011 12:08 schreef Felagund het volgende:
Die laatste ken ik ook niet (van naam), al gok ik dat dat positief is?
Die kende ik nog nietquote:Op maandag 14 februari 2011 12:27 schreef ralfseltje het volgende:
...a postmodern gospel rock supergroup
Wiens levensverhaal wordt verfilmd (en een glimlach als je ook de titel van de film weet)?quote:Het getroebleerde levensverhaal vanwordt verfilmd. De Britse regisseur Julien Temple gaat de film genaamd
maken. De film speelt zich af in het begin van de jaren tachtig, toen
een plaat opnam in Brussel. Zijn carrière zat in het slop door zijn drugsverslaving, maar de Belgische muziekpromotor Freddy Cousaert hielp hem met zijn comeback. Het album, waarop ook de hit
staat, werd zijn bestverkopende album.
Nee, iets legendarischer (lees: een wereldberoemde zanger) en nee: ook geen Eddy Wally. Het gaat over een Amerikaan.quote:
Ohja zat op telefoon en ging even mis. Dank belsenquote:Op dinsdag 15 februari 2011 00:36 schreef BlueChicagoMoon het volgende:
Moet wel dikgedrukt, Ralfseltje.
Antwoord was, natuurlijk, Sexual healing (stond twee keer alsquote:
Het kan ook best wel een gave film worden, denk.quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:58 schreef WeezerButler het volgende:
Heb nog ergens een BBC documentaire op Video liggen over zijn laatste jaren. Met erg toffe beelden van Gaye in Oostende. Hij stapt een kroeg binnen en je ziet de oudere clientele opschrikken ; awel een neger.
Ik las: een gaye filmquote:Op dinsdag 15 februari 2011 12:03 schreef belsen het volgende:
Het kan ook best wel een gave film worden, denk.
Where are you from...Paraguay?quote:Op dinsdag 15 februari 2011 11:58 schreef WeezerButler het volgende:
Heb nog ergens een BBC documentaire op Video liggen over zijn laatste jaren. Met erg toffe beelden van Gaye in Oostende. Hij stapt een kroeg binnen en je ziet de oudere clientele opschrikken ; awel een neger.
quote:was born in Payson, Utah. Shortly after her birth, her family moved to Homer, Alaska, where her grandfather Yule Kilcher, a delegate to the Alaska state constitutional convention and a state senator, had settled after immigrating from Switzerland. Yule also made the first recorded crossing of the Harding Icefield. She has Swiss ancestry through her grandfather. She is the cousin of actress Q'orianka Kilcher. She spent most of her young life in Homer, living with her father, Atz Kilcher. The home she grew up in did not have indoor plumbing; it had a simple outhouse instead. She and her father sometimes earned a living by singing in bars and taverns. It was from these experiences she learned to yodel, a quality demonstrated in many of her songs. Her father was a Latter-day Saint, but they stopped attending the church shortly before she turned eight.
quote:I took time out to write to my old friend
I walked across that burning bridge
I mailed my letter off to Dallas
but her reply came from
quote:has become a major force on the New England folk scene. An idiosyncratic songwriter who writes folk songs from a unique, often insightful perspective,
takes pains to avoid the coy and the quirky; her songwriting and performing style has been compared to that of Joni Mitchell and Joan Baez, but with a few acidic and at times hilarious twists.
Knapquote:Op dinsdag 15 februari 2011 09:59 schreef WeezerButler het volgende:
Is dat niet de vorige maand overleden mevrouw Keenan van Broadcast??
Was de foto nog niet duidelijk genoeg dan?quote:
Waarschijnlijk uit mijn album top 100 allertijden, en/of een van mijn jaarlijstjesquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:42 schreef ranja het volgende:
De naam komt me dan toch bekend voor, verder niet.
The Sparksquote:Op dinsdag 15 februari 2011 20:55 schreef ranja het volgende:
Welk duo maakt gebruik van dit logo?
[ afbeelding ]
het zijn 2 mannen die voor zover ik weet nooit samen hebben gewerkt.quote:Op woensdag 16 februari 2011 09:03 schreef Beregd het volgende:
Ik zat te denken aan freddy mercury en brian may, maar wie het duo dan is...
quote:Op dinsdag 15 februari 2011 22:17 schreef ranja het volgende:
Het logo representeert 2 mannen maar dat is niet duo zelf.
Post je lijstje dan niet!!!quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:42 schreef OVchipkaart het volgende:
ik mis er 1 die laatste geldt zeker niet ... aaaaaaaaaaaargg kom er niet op
Ik had allemaal bonus artiesten zonder liedje, ik ken al die nederlandse meuk toch niet.quote:
Dat is dan ook niet de vraag.quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:52 schreef OVchipkaart het volgende:
[..]
Ik had allemaal bonus artiesten zonder liedje, ik ken al die nederlandse meuk toch niet.
Ik zie nu dat ik de vraag helemaal fout heb, ik ken geen enkel liedje met een duo 'naam & naam' in de titel ?quote:Op woensdag 16 februari 2011 10:56 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Dat is dan ook niet de vraag.
Volgens mij kan je lijstje makkelijk completeren...
Dat lukt mijn niet eens met googlequote:Op woensdag 16 februari 2011 11:11 schreef cafca het volgende:
Ik vroeg idd het duo in de titel, heren!
Oh, ik dacht al, eitjequote:Op woensdag 16 februari 2011 11:11 schreef cafca het volgende:
Ik vroeg idd het duo in de titel, heren!
Goed gedacht.quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:39 schreef ranja het volgende:
Bij de Boegies denk ik maar aan 1 dier: een varken.
bukgeit & bukgeit +1quote:
ywquote:Op woensdag 16 februari 2011 13:16 schreef Burnett het volgende:
Zit nu met Spargo in me hoofd..., thnx...
Ik heb daar door die Boegies/Gelogeerde Aap-vraag Obelix-visioenen bij.quote:Op woensdag 16 februari 2011 13:30 schreef cafca het volgende:
[..]
yw
ik nu ook![]()
Is ranja weer een van zijn fameuze lunches aan het houden?
zijn die niet met 'and' resp 'en'?quote:Op woensdag 16 februari 2011 11:41 schreef cafca het volgende:
John Cougar - Jack & Diane
Heideroosjes - Sjonnie & Anita
quote:Maar toen kwam de dag
Dat iedereen weer zei
Wat is hij geweldig
Dus dat was mooi voor mij
Grote zalen vol
Elke week op de TV
Overal waar ik kwam
Was het opeens feest
Kreeg bijna in mijn eentje alle roddelbladen vol
Ze noemden mij van alles
Maar
N00bie +1quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:06 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De nieuwe Rob de Nijs. Nog steeds geen Rock n Roll
Bingo!quote:
quote:Ik zit hier maar in zak en as
En ik ben vreselijk uit mijn sas
Ze hebben zomaar zonder tact
Het mooiste van me afgepakt
Dat ik op deze wereld had
Waar ik altijd mee te spelen zat in bad
Ik wil mijn .............
Van ze terug
Wederom La Paay...quote:Op woensdag 16 februari 2011 14:57 schreef n00biedoobiedoo het volgende:
De grootste hit voor Bob Bouber was Voor Niets.
Dat was bijna een duet te noemen door het meegalmen van een Nederlandse zangeres. Welke zangeres?
Ik heb genoeg van jou en la comparsa ken je niet?quote:Op woensdag 16 februari 2011 15:10 schreef OVchipkaart het volgende:
grootste hitik ken alleen donaldduckie en dracula van zijn zz & de maskers tijd en geen zin om op te staan samen met het.
Nee, het is (uiteraard) wel een Belgische.quote:
neequote:Op woensdag 16 februari 2011 15:42 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb genoeg van jou en la comparsa ken je niet?
Nee, die eerste seconden en de dame in kwestie komen in sinds kort bij elkaar, samen met nog wat andere hoofdingrediënten...quote:
Het was de bedoeling hier naar toe:quote:Op woensdag 16 februari 2011 21:32 schreef ranja het volgende:
Ik heb echt geen idee waar dit naar toe gaat
Leef je uit, ik ben even klaar hier...quote:Op woensdag 16 februari 2011 22:35 schreef Blogman het volgende:
Ja, mooi. Volgende vraag per favore !
Dieter Meier en Boris nogwat...quote:Op woensdag 16 februari 2011 23:43 schreef ranja het volgende:
Dieter met andere achternaam dan denk ik.
Dieter Meier (de gokkende miljonair), Boris Blank (de rare geluiden sampler) en Carlos Péron was het oud-lid. Chico Hablas heeft nog wat gitaar voor ze ingespeeld soms.quote:Dieter Meier en Boris nogwat...
Is dat ook een hint m.b.t. je openstaande vraag of...?quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:08 schreef ranja het volgende:
[..]
Later dit jaar een nieuwe albumen ook een verzamelaar.
Nee, niemand heeft iets geroepen sinds mijn laatste post dus...quote:Op donderdag 17 februari 2011 11:18 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Is dat ook een hint m.b.t. je openstaande vraag of...?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |