abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_92973571
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 16:57 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Voor jou.

Je kan niet stellen dat 1 type toestel de beste smartphone voor iedereen is.
Niet voor iedereen, wel voor de meerderheid. Dat is wat je doet als je het over producten hebt die aan de massa verkocht moeten worden; dan generaliseer je.
pi_92974802
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:54 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Niet voor iedereen, wel voor de meerderheid. Dat is wat je doet als je het over producten hebt die aan de massa verkocht moeten worden; dan generaliseer je.
Wat heeft generaliseren voor zin, wat brengt het?

Je blijft even goed verschillende mensen met verschillende wensen hebben. Ik wil bijv. geen iTunes gebruiken om bestanden over te zetten omdat het voor mij een harde eis is dat ik mijn toestel als extern geheugen kan gebruiken. Is de iPhone4 voor mij dan het beste toestel? Nee. Verre van. En zo zijn er meer redenen voor anderen waarom dit toestel voor hen niet het beste toestel is.

De reden dat er niet 1 toestel het beste is is omdat mensen niet allemaal hetzelfde willen. En dat is nou juist waardoor jouw volgende iPhone beter zal zijn dan jouw huidige. Omdat concurrentie voorkomt dat Apple achterover kan leunen. En dat is iets waar iedereen baat bij heeft. Hoe meer concurrentie hoe beter.
pi_92975113
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:22 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Wat heeft generaliseren voor zin, wat brengt het?
Winst. Hoe meer mensen je aanspreekt, hoe meer producten je verkoopt. Is dat echt zo moeilijk?
quote:
Je blijft even goed verschillende mensen met verschillende wensen hebben. Ik wil bijv. geen iTunes gebruiken om bestanden over te zetten omdat het voor mij een harde eis is dat ik mijn toestel als extern geheugen kan gebruiken. Is de iPhone4 voor mij dan het beste toestel? Nee. Verre van. En zo zijn er meer redenen voor anderen waarom dit toestel voor hen niet het beste toestel is.
Klopt. Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat niet elke functie van de iPhone voor iedereen ideaal is, dus je hoeft geen uitzonderingen te blijven noemen, hoor. Dat verandert er niets aan dat voor de meeste mensen de iPhone de beste telefoon op de markt is, wat het netto dus de beste smartphone maakt.
quote:
De reden dat er niet 1 toestel het beste is is omdat mensen niet allemaal hetzelfde willen. En dat is nou juist waardoor jouw volgende iPhone beter zal zijn dan jouw huidige. Omdat concurrentie voorkomt dat Apple achterover kan leunen. En dat is iets waar iedereen baat bij heeft. Hoe meer concurrentie hoe beter.
Dat valt niet te ontkennen. Maar dat voegt ook absoluut niets toe aan je argument.
pi_92975432
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:28 schreef Splackavellie02 het volgende:

Klopt. Ik heb ook al meerdere keren gezegd dat niet elke functie van de iPhone voor iedereen ideaal is, dus je hoeft geen uitzonderingen te blijven noemen, hoor. Dat verandert er niets aan dat voor [i]de meeste mensen de iPhone de beste telefoon op de markt is[/i], wat het netto dus de beste smartphone maakt.

Gebaseerd op wat?
pi_92975571
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:36 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Gebaseerd op wat?
Op objectieve vergelijkingen met de andere toptoestellen. Heb je de rest van dit topic niet doorgelezen? Je blijft steeds in dezelfde retoriek vervallen. Ik stel dat je zelf eens gaat rondlezen en nadenken in plaats van ons alles voor te laten kauwen.
pi_92975676
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:39 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Op objectieve vergelijkingen met de andere toptoestellen. Heb je de rest van dit topic niet doorgelezen? Je blijft steeds in dezelfde retoriek vervallen. Ik stel dat je zelf eens gaat rondlezen en nadenken in plaats van ons alles voor te laten kauwen.
Ik heb het allemaal gelezen maar het overtuigt me voor geen enkel moment. Het blijft kolder om te stellen dat 1 type telefoon het beste is voor de meerderheid. Alsof we sowieso behoefte hebben aan een digitaal Noord-Korea waar iedereen met dezelfde gsm rondloopt.
pi_92975815
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:41 schreef Dutchguy het volgende:

[..]

Ik heb het allemaal gelezen maar het overtuigt me voor geen enkel moment. Het blijft kolder om te stellen dat 1 type telefoon het beste is voor de meerderheid. Alsof we sowieso behoefte hebben aan een digitaal Noord-Korea waar iedereen met dezelfde gsm rondloopt.
:')

Als je zo'n kolder is, waarom is de overgrote meerderheid, inclusief de grote recensiesites en alle marktonderzoeken, het met mij eens dat de iPhone, strict genomen, de beste smartphone op de markt is dit moment. Ik wil niet elitair overkomen, maar quod erat demonstrandum.
pi_92976147
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 18:43 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Als je zo'n kolder is, waarom is de overgrote meerderheid, inclusief de grote recensiesites en alle marktonderzoeken, het met mij eens dat de iPhone, strict genomen, de beste smartphone op de markt is dit moment. Ik wil niet elitair overkomen, maar quod erat demonstrandum.
Ik lees voornamelijk Gsmarena en die verwoordt nou juist wat ik al een tijd beweer. Dat de iPhone4 een goed toestel is met goede specs, wel wat dingen mist en te afhankelijk is van iTunes en dat hype de rest doet.
Andere sites zijn wellicht minder nuchter dan deze site die ik al jaren volg.

Hun plus- en minpunten op een rijtje:

Key features

* Quad-band GSM and quad-band 3G support with 7.2 Mbps HSDPA and 5.76 Mbps HSUPA
* 3.5" 16M-color LED-backlit TFT capacitive touchscreen of 640 x 960 px resolution
* Scratch-resistant glass front and rear, with fingerprint-resistant coating
* 1GHz Apple A4 SoC; 512MB of RAM
* 5 MP autofocus camera with LED flash and touch focus
* 720p video recording at 30fps
* Wi-Fi 802.11b/g/n
* GPS with A-GPS connectivity; digital compass
* 16/32GB storage options
* Accelerometer, proximity sensor and three-axis gyro sensor
* Active noise cancellation with a dedicated secondary microphone
* Standard 3.5 mm audio jack, stereo Bluetooth v2.1
* Excellent audio output quality
* Slim waistline at only 9.3mm
* Secondary front-facing camera
* Some degree of multitasking
* Rich AppStore

Main disadvantages

* Hardware design is prone to reception issues
* MicroSIM card support only
* No Flash support in the web browser
* No true multitasking for all applications
* FaceTime video calls work only over Wi-Fi
* No file transfer over Bluetooth or USB Mass Storage mode
* No hardware shutter key for the camera
* No FM radio
* No stereo speakers
* No microSD card slot
* No smart dialing
* Too dependent on iTunes for loading multimedia content
* Poor loudspeaker performance

Indrukwekkend? Ja, tot op zekere hoogte.
Beste toestel? Nee, want er bestaat voor elke gebruiker een ander best toestel.
pi_92976538
Gaat ie weer. Ik snap nu wel waarom je niet overtuigd bent door wat er gezegd is: je snapt het gewoon niet. Anders zou je niet gewoon op dezelfde voet doorgaan en zeggen dat de iPhone minpunten heeft. Dat ontkent ook niemand! Maar elk ander toestel heeft minstens net zoveel minpunten. Bovendien zijn een hoop minpunten die hierboven genoemd worden onzin. Multitasken op de iPhone is juist beter voor mobiel gebruik, ik kan wel degelijk facetimen over 3G, FM radio is niet nodig dankzij diensten als Pandora, waarmee je uit honderden radiozenders kunt kiezen. Geen microSD slot is ook zo'n veelgebruikt argument, maar de iPhone heeft tot 32GB intern geheugen, en de grootste microSD-kaartjes zijn ook 32GB, dus het is gewoon een nonargument. En multimedia kun je er prima zonder iTunes op zetten, al snap ik niet wat voor probleem iedereen met iTunes heeft.

Grotendeels bullshit-argumenten. Daarom is de iPhone zo goed: ze moeten gebreken verzinnen die er eigenlijk niet zijn.
quote:
Indrukwekkend? Ja, tot op zekere hoogte.
Beste toestel? Nee, want er bestaat voor elke gebruiker een ander best toestel.
Ja, en voor 85% is de iPhone de beste telefoon, voor de andere 15% zijn er de andere toestellen. Maar voor de meerderheid is de iPhone het best, DUS is de iPhone netto het beste toestel.

We hebben het niet over quantumfysica hier.
pi_92977148
Splackje, wij hadden ons meningsverschil over dat jailbreaken, soit. Ik sta vierkant achter je in deze. De iPhone 4 heeft uiteraard minpunten, maar die staan in schril contrast met de minpunten van andere smartphones.

Daarmee is de discussie toch wel een beetje gestreden? De vraag van de TS was wat een goed toestel is om naar uit te kijken.

Nou TS, naast de iPhone 4 is dit ook een mooie klasbak:

De Nokia 6130: Vintage bakkelieten betrouwbaarheid, met antenne!!!!!!!!!!!!!!!1
lekker faxen heel de dag echt genot
  vrijdag 18 februari 2011 @ 19:34:14 #211
300718 Kenju
Say It!!??
pi_92978772
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 17:28 schreef TC03 het volgende:

Alleerst, je kan nooit zeggen dat de iPhone de beste telefoon is voor iedereen. Iedereen heeft immers andere voorkeuren. Je kan wel zeggen dat over het algemeen de iPhone het beste toestel is omdat bij een groep van 50 personen de iPhone aansluit op de wensen van 43 personen terwijl Android maar aansluit op de wensen van 35 personen en BlackBerry op 25.
Dan maak je het wel erg normatief. Het gaat in deze niet om wat het beste toestel is geënt op de totale populatie. En volgens mij heb ik allang gezegd dat voor de meesten de iPhone de beste oplossing is. Dat maakt het niet het beste toestel. Je kan het niet concreet maken, omdat analytisch bekeken de (zeer beperkte) statistische gegevens die jij hier presenteert niet het gehele vraagstuk coveren. Daar is een kwalitatieve toevoeging voor nodig.
Die scre over een gemiddelde populatie is leuk. Maar elk persoon gaat voor zichzelf uitmaken wat voor hem of haar het beste toestel is. Dat steeds weer opnieuw. En inderdaad zal de iPhone daar het vaakst uitkomen, meer dan welke andere smartphone. Maar het zal ook meer dan welke smartphone dan ook gewoon uitgesloten worden onder hen die wat meer techy aan de gang willen gaan. Hoe een toestel over de gemiddelde populatie scoort is niet interessant voor een individu die voor zichzelf een keus moet maken. Alle eigenschappen worden opnieuw gewogen.

quote:
Scherm - de iPhone heeft beste scherm qua kleuren (IPS) en de hoogste resolutie
Hoogste resolutie klopt. De kleuren niet. De kleurenechtheid van de AMOLED-displays is beter. Al zou ik ook hier niet concreet roepen dat het AMOLED scherm beter is als het gaat om de kleuren, omdat dit ook onderhevig is aan persoonlijk voorkeur. Die echtere kleurenechtheid heeft niet voor iedereen meerwaarde.
quote:
Snelheid - de iPhone heeft één van de snelste CPU's en i.c.m. iOS excelleert deze CPU meer dan bij Android-handsets. Concreet voorbeeld: Android heeft geen hardwarematige versnelling van Graphics waardoor animaties altijd iets minder vloeiend lopen.
De iPhone loopt op een aangepaste Hummingbird. Feitelijk dus even snel als wat er in om. de Galaxy S zit. Daarbij is het verschil met de Snapdragon die al sinds november 2009 in de HD2 zit, vrij klein.
De hardwarematige acceleratie weet ik ook niet zo van wat het waard is. Symbian en Windows Mobile hebben het ook. Dus ja.. Verder zijn het vrij kleine schermpjes, dus laten we ons a.u.b. niet voor de gek houden. Dat het vloeiender zou lopen op de iPhone of niet kan ik niet zo zeggen. Mar mijn ervaring is er geen verschil. Maar ik heb ze niet tegelijk gehad dus heb het nooit vergelijken.
Kwa hardware gaat het om Power VR540 voor de Galaxy vs de Power VR535 in de iPhone 4. Dus als het ondersteund wordt, zou de Galaxy S niet minder moeten presteren. Eerder beter. Maar het is maar de vraag wat de verandering is in die nieuwe PowerVR chip. Kan bijv. ook gaan om koeling of stroomverbruik of slechts een minimale snelheidswinst oid. Momenteel gaan ze redelijk gelijk op. Dus het effect van de GPU is weinig, of hij wordt niet altijd gebruikt. Maar als hij wel gebruikt wordt, is het maar de vraag in hoeverre het effect heeft. En als het zo'n effect heeft, dan zal vanaf de Androidupgrade dat het wel ondersteund wordt, het juist op de Android soepeler gaan lopen dan op de iPhone?
quote:
Camera - de camera van de iPhone is beter dan welke andere telefoon dan ook, enkel de Nokia N8 komt hierbij in de buurt.
GSMArena:
quote:
iPhone 4: 6/10 • Samsung I9000 Galaxy S: 7/10
En de N8 is gewoon beter. Aanzienlijk. De toppers als het gaat op de camera-toestellen zijn de N8 en de Samsung Pixon12. En LED-flash??? A.u.b. zeg. De iPhone camera is prima hoor. Maar voor high-end toestellen is het wat gewoon minimaal zou moeten zijn. Het is dat de HTC's hier doorgaans het slecht doen, want anders zou het niets bijzonders zijn wat de iPhone 4 op dit punt presteert. Verder is de manier waarop de camera uitgevoerd is ook vrij simpel. Daarmee komen we weer op een persoonlijk voorkeur. Op de iPhone-foto's zie je ruis, maar wel het detail. De Samsung is standaard ingesteld op het corrigeren van ruis (ik weet niet of dat uit kan), wat tot 'gladdere' foto's leidt, maar ook minder detail. Persoonlijk prefereer ik het laatste. Ik vind het ruis namelijk lelijk.

quote:
Gebruiksvriendelijk - zie het grafiekje hierboven. Ook zou je zelf enkele onderzoeken kunnen doen en tot de conclusie kunnen komen dat de GUI consistenter is en dat je minder handelingen nodig hebt om bijv. een foto te maken en te mailen op iOS.
Tsja, als je een hardwarematige camera-key hebt is dat ook opgelost, niet? Maar dit vind ik persoonlijk totaal niet belangrijk. Voor mij dus een non-issue.
quote:
Mediafunctionaliteit - de iPod-app op de iPhone is onovertroffen qua gebruiksgemak en snelheid. Dit komt mede door iTunes, wat aan de andere kant weer als een nadeel gezien wordt.
Dit is weer per persoon afhankelijk. Feitelijk doen velen die iPod functie na, en werkt het op een soortgelijke manier. Persoonlijk vind ik de iPod-aanpak helemaal niets, en wil ik mijn library instellen zoals ik dat wil. Voor mij is dat gebruiksvriendelijker.
GSMArena zei:
quote:
Apple iPhone 4: 8/10 • Samsung I9000 Galaxy S: 9/10
Voor de muziekspeler, terwijl ze oordeelden over de videospeler:
quote:
Apple iPhone 4: 8/10 • Samsung I9000 Galaxy S: 10/10
quote:
Browser - de browser van de iPhone werkt vloeiender dan welke andere browser dan ook
Ik zweer bij HD Browser op Android. Niets komt daar voor mij in de buurt (misschien skyfire). Ook Safari van iOS niet. Zitten er ook gestures in Safari op iOS? Nee? Dan is HD Browser ook gewoon gebruiksvriendelijker. Wil ik snel even iets kijken met alleen tekst, dan vind ik Opera Mini het fijnste wat er is.
O. en GSMArena zei op dit punt:
quote:
iPhone 4: 7/10 • Samsung I9000 Galaxy S: 9/10
quote:
AppStore - het behoeft geen verdere uitleg dat iOS hiermee een voorsprong heeft t.o.v. Android.
Beiden zijn erg makkelijk. En beiden geef ik geen ruk om. Als ik mijn applicaties maar kan installeren. Jaren lang heb ik het op Symbian altijd via mijn computer gedaan. En ik zou niet weten wat het exacte verschil in gebruiksgemak is tussen de Appstore, Market en Marketplace (MS). Ik weet alleen dat ze allen de mogelijkheid bieden om te zoeken en scrollen en met een druk iets te installeren.
GSMArena zei:
quote:
Apple iPhone 4: 9/10 • Samsung I9000 Galaxy S: 8/10
quote:
Het totaalplaatje bij Apple is gewoon beter. Als je al een telefoon vindt met een betere camera
(Nokia N8, die is verder nauwelijks beter)
Net kwam hij nog in de buurt.....
quote:
dan heeft die weer een brak besturingsyssteem (Symbian)
Symbian met touch is inderdaad niet zo best. Maar voor mij is het geen dealbreaker. Ik zou zo voor een N8 kunnen gaan. En afgezien van WebOS heb ik ervaring met alle mobiele OS's. Met Symbian heb ik veel plezier gehad. Brak zou ik het niet noemen. Ouderwets wel, evenals niet geschikt voor touch screen. Maar het werkt, en ondersteunt alles. Daar is het momenteel de enige in (winmo zou nog een update krijgen, maar daar zie ik geen toestellen meer mee uitkomen). De lage resolutie stoor ik me niet aan. Verder schijnt de N8 WP7 te krijgen. En als ik de keus had, had ik die upgrade niet eens gedaan, waarschijnlijk. Teveel iPhone-achtige restricties (ik heb het nu op mijn HD2 staan om het te proberen. Het is mooi, leuk, maar er zijn nog te weinig applicaties, en je hebt er dezelfde grappen als op de iPhone dat je niet zelf je bestanden kan managen of zelfs inzien. Daarnaast zijn er nog te weinig applicaties voor.).

Kijk dat voor jouw de iPhone de beste is, is prima voor je. De iPhone is ook gewoon een mooi en leuk toestel. De meesten zullen die keus ook maken. Maar de meesten hadden in principe ook niet echt iets met smartphones. Apple heeft die drempel verlaagd met de iPhone.
Maar ga niet verwachten dat iedereen daarin mee gaat. Maar goed, dat roep ik al vanaf het begin.
Op eenzelfde manier wil ook niet iedereen gamen op een console of met een controler, of de andere kant op is niet iedereen benieuwd naar Linux of wil ermee leren werken, of willen mensen gewoon handmatig hun muzieklijstjes blijven samenstellen en vinden ze het syncen van libraries en lijsten te lastig.
Persoonlijke voorkeuren.

[ Bericht 2% gewijzigd door Kenju op 18-02-2011 19:40:00 ]
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_92979131
quote:
De kleurenechtheid van de AMOLED-displays is beter
Hiermee verlies je alle geloofwaardigheid. AMOLED is mooi voor films, maar de veel te hoge saturatie is alles behalve kleurecht.

En de mediafunctionaliteit van de Galaxy S kan niet in de schaduw staan van de iPod-functie van de iPhone wat betreft overzichtelijkheid, veelzijdigheid en algeheel functioneren. De Galaxy S kan standaard niet eens audioboeken onderscheiden van muziek en podcast, en TV-series niet van films.

En wat de AppStore betreft is het niet alleen het gemak, maar vooral de grote hoeveelheid aan kwaliteitsapps waar het bij Android gewoon nog aan ontbreekt.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:19:52 #213
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_92981506
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:34 schreef Kenju het volgende:
Hoogste resolutie klopt. De kleuren niet. De kleurenechtheid van de AMOLED-displays is beter. Al zou ik ook hier niet concreet roepen dat het AMOLED scherm beter is als het gaat om de kleuren, omdat dit ook onderhevig is aan persoonlijk voorkeur. Die echtere kleurenechtheid heeft niet voor iedereen meerwaarde.
Kleuren klopt wel, IPS is 10x beter qua kleuren dan (S)AMOLED, dat is gewoon een feit. Daarnaast noem ik feiten, ik zeg niet dat het scherm beter is, ik zeg alleen dat de resolutie hoger is en de kleurechtheid beter.
quote:
De iPhone loopt op een aangepaste Hummingbird. Feitelijk dus even snel als wat er in om. de Galaxy S zit. Daarbij is het verschil met de Snapdragon die al sinds november 2009 in de HD2 zit, vrij klein.
De hardwarematige acceleratie weet ik ook niet zo van wat het waard is. Symbian en Windows Mobile hebben het ook. Dus ja.. Verder zijn het vrij kleine schermpjes, dus laten we ons a.u.b. niet voor de gek houden. Dat het vloeiender zou lopen op de iPhone of niet kan ik niet zo zeggen. Mar mijn ervaring is er geen verschil. Maar ik heb ze niet tegelijk gehad dus heb het nooit vergelijken.
Kwa hardware gaat het om Power VR540 voor de Galaxy vs de Power VR535 in de iPhone 4. Dus als het ondersteund wordt, zou de Galaxy S niet minder moeten presteren. Eerder beter. Maar het is maar de vraag wat de verandering is in die nieuwe PowerVR chip. Kan bijv. ook gaan om koeling of stroomverbruik of slechts een minimale snelheidswinst oid. Momenteel gaan ze redelijk gelijk op. Dus het effect van de GPU is weinig, of hij wordt niet altijd gebruikt. Maar als hij wel gebruikt wordt, is het maar de vraag in hoeverre het effect heeft. En als het zo'n effect heeft, dan zal vanaf de Androidupgrade dat het wel ondersteund wordt, het juist op de Android soepeler gaan lopen dan op de iPhone?
Klopt, als het ondersteund wordt is de SGS qua specs nagenoeg gelijkwaardig aan de iPhone 4. Maar in de praktijk loopt het nu op een iPhone 4 allemaal wat soepeler. Jij kan 'vinden' van niet, maar ik dacht dat we het zo objectief mogelijk wilde houden? iOS ondersteunt hardwarematige graphics versnelling, Android niet. Op de iPhone is de fps van de animaties daardoor hoger. Dat zijn feiten, dit is allemaal meetbaar.
quote:

[..]

GSMArena:

[..]

En de N8 is gewoon beter. Aanzienlijk. De toppers als het gaat op de camera-toestellen zijn de N8 en de Samsung Pixon12. En LED-flash??? A.u.b. zeg. De iPhone camera is prima hoor. Maar voor high-end toestellen is het wat gewoon minimaal zou moeten zijn. Het is dat de HTC's hier doorgaans het slecht doen, want anders zou het niets bijzonders zijn wat de iPhone 4 op dit punt presteert. Verder is de manier waarop de camera uitgevoerd is ook vrij simpel. Daarmee komen we weer op een persoonlijk voorkeur. Op de iPhone-foto's zie je ruis, maar wel het detail. De Samsung is standaard ingesteld op het corrigeren van ruis (ik weet niet of dat uit kan), wat tot 'gladdere' foto's leidt, maar ook minder detail. Persoonlijk prefereer ik het laatste. Ik vind het ruis namelijk lelijk.
Wat GSMArena zegt zal me een worst wezen, ik heb hun review gelezen en ben het er totaal niet mee eens. De N8 is overigens niet 'gewoon' beter, als je eerder in dit topic kijkt zie je dat hij nagenoeg hetzelfde presteert als de iPhone. De Pixon12 is natuurlijk inderdaad qua camera heel goed, maar verder weer een heel matig toestel (remember: het totaalpakket is belangrijk!).

Ik zelf snap niet hoe GSMArena de camera boven de iPhone 4 plaatst als de SGS geen flits heeft en de iPhone 4 niet! Overigens is de SGS het enige toestel wat in de buurt komt van de iPhone 4, maar met name in het donker is de iPhone 4 toch echt stukken beter (zelf getest).
quote:
Tsja, als je een hardwarematige camera-key hebt is dat ook opgelost, niet? Maar dit vind ik persoonlijk totaal niet belangrijk. Voor mij dus een non-issue.
Het gaat erom dat je wel 10 van dit soort voorbeeldjes kan bedenken waarop de iPhone sneller werkt en dat het daarom gebruiksvriendelijker is (minder stappen nodig om hetzelfde te bereiken). En dat zijn allemaal alledaagse dingen die vaak voorkomen.
quote:
Dit is weer per persoon afhankelijk. Feitelijk doen velen die iPod functie na, en werkt het op een soortgelijke manier. Persoonlijk vind ik de iPod-aanpak helemaal niets, en wil ik mijn library instellen zoals ik dat wil. Voor mij is dat gebruiksvriendelijker.
GSMArena zei:

[..]

Voor de muziekspeler, terwijl ze oordeelden over de videospeler:

[..]
Nogmaals, wat GSMArena zei is niet zo heel relevant. Hoe kunnen ze de videospeler een hoger cijfer geven dan de iPhone 4 wanneer je niet eens fatsoenlijk kan pannen (m.a.w.: 2,38:1 zonder zwarte balken kijken zónder dat de beeldverhouding wijzigt). Daarnaast vraag ik me af wat je bedoelt met 'je library instellen zoals jij wilt'?

Tot slot: de mediaspeler van de SGS is prima (.mkv-support out of the box is heel fijn), maar het belangrijkste voor mij is dat de audiochip duidelijk slechter is dan die van de iPhone 4. Geluidskwaliteit is toch erg belangrijk als het om muziek gaat.
quote:
Ik zweer bij HD Browser op Android. Niets komt daar voor mij in de buurt (misschien skyfire). Ook Safari van iOS niet. Zitten er ook gestures in Safari op iOS? Nee? Dan is HD Browser ook gewoon gebruiksvriendelijker. Wil ik snel even iets kijken met alleen tekst, dan vind ik Opera Mini het fijnste wat er is.
O. en GSMArena zei op dit punt:
Safari heeft idd geen gestures, maar als het gaat om tabbed browsing doet Safari het toch beter en het navigeren gaat op de iPhone altijd vloeiender vanwege hardwarematige ondersteuning. Verder is er weinig verschil, dat klopt.
quote:
Symbian met touch is inderdaad niet zo best. Maar voor mij is het geen dealbreaker. Ik zou zo voor een N8 kunnen gaan. En afgezien van WebOS heb ik ervaring met alle mobiele OS's. Met Symbian heb ik veel plezier gehad. Brak zou ik het niet noemen. Ouderwets wel, evenals niet geschikt voor touch screen. Maar het werkt, en ondersteunt alles. Daar is het momenteel de enige in (winmo zou nog een update krijgen, maar daar zie ik geen toestellen meer mee uitkomen). De lage resolutie stoor ik me niet aan. Verder schijnt de N8 WP7 te krijgen. En als ik de keus had, had ik die upgrade niet eens gedaan, waarschijnlijk. Teveel iPhone-achtige restricties (ik heb het nu op mijn HD2 staan om het te proberen. Het is mooi, leuk, maar er zijn nog te weinig applicaties, en je hebt er dezelfde grappen als op de iPhone dat je niet zelf je bestanden kan managen of zelfs inzien. Daarnaast zijn er nog te weinig applicaties voor.).

Kijk dat voor jouw de iPhone de beste is, is prima voor je. De iPhone is ook gewoon een mooi en leuk toestel. De meesten zullen die keus ook maken. Maar de meesten hadden in principe ook niet echt iets met smartphones. Apple heeft die drempel verlaagd met de iPhone.
Maar ga niet verwachten dat iedereen daarin mee gaat. Maar goed, dat roep ik al vanaf het begin.
Op eenzelfde manier wil ook niet iedereen gamen op een console of met een controler, of de andere kant op is niet iedereen benieuwd naar Linux of wil ermee leren werken, of willen mensen gewoon handmatig hun muzieklijstjes blijven samenstellen en vinden ze het syncen van libraries en lijsten te lastig.
Persoonlijke voorkeuren.
Je noemt nu redenen waarom de N8 wel geschikt is voor jou, dat zijn weer allemaal subjectieve redeneringen. Laten we het gewoon bij de fouten houden. De N8 heeft een mindere resolutie, minder gebruiksvriendelijk OS en is minder stabiel (bron: vele klachten op het internet). De iPhone heeft een hogere resolutie, is gebruiksvriendelijker en heeft een gelijkwaardige camera. Dat zijn feiten, hieruit concludeer ik dat de iPhone beter is dan de N8. Jij mag er iets anders uit concluderen, maar op basis van deze feiten wordt dat heel lastig denk ik.
Ten percent faster with a sturdier frame
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:24:58 #214
300718 Kenju
Say It!!??
pi_92981844
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 19:40 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Hiermee verlies je alle geloofwaardigheid. AMOLED is mooi voor films, maar de veel te hoge saturatie is alles behalve kleurecht.
Instellingen enzo.... De kwaliteit van de kleuren valt of staat bij de zwartweergave en het contrast. Dit is op de Super AMOLED gewoon beter.

quote:
En de mediafunctionaliteit van de Galaxy S kan niet in de schaduw staan van de iPod-functie van de iPhone wat betreft overzichtelijkheid, veelzijdigheid en algeheel functioneren. De Galaxy S kan standaard niet eens audioboeken onderscheiden van muziek en podcast, en TV-series niet van films.
Ik luister niet naar podcasts, dus hier kan ik weinig over zeggen. Maar zo briljant hoef je niet te zijn om even een app te installeren die het wel prima doet? Ander OS's doen dit ook out of the box. Dus een degelijke app zal heus wel beschikbar zijn.
quote:
En wat de AppStore betreft is het niet alleen het gemak, maar vooral de grote hoeveelheid aan kwaliteitsapps waar het bij Android gewoon nog aan ontbreekt.
Waarbij verschillende apps die gebruik maken van verschillende delen van de hardware dan vaak weer niet mogelijk zijn door de restricties van Apple. Verder vind ik het belang van de hoeveelheid apps ook overschat. Als je maar kan doen wat je wil en dit goed gebeurd, dan kan het aanbod me verder gestolen worden.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_92983218
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:24 schreef Kenju het volgende:

[..]

Instellingen enzo.... De kwaliteit van de kleuren valt of staat bij de zwartweergave en het contrast. Dit is op de Super AMOLED gewoon beter.
Nu gebruik je video om aan te geven dat AMOLED kleurechter is. Je bent niet erg oplettend he?
quote:
Ik luister niet naar podcasts, dus hier kan ik weinig over zeggen. Maar zo briljant hoef je niet te zijn om even een app te installeren die het wel prima doet? Ander OS's doen dit ook out of the box. Dus een degelijke app zal heus wel beschikbar zijn.

Zou je denken, maar, nee.
quote:
Waarbij verschillende apps die gebruik maken van verschillende delen van de hardware dan vaak weer niet mogelijk zijn door de restricties van Apple.
Weer zo'n nietszeggende opmerking. Zeg eens concreet welke restricties je hiermee bedoelt, want ik heb het idee dat je gewoon herhaalt wat op internet gezegd wordt, en geen flauw idee hebt hoe de gebruiker nu precies last heeft van die zogenaamde restricties.
quote:
Verder vind ik het belang van de hoeveelheid apps ook overschat. Als je maar kan doen wat je wil en dit goed gebeurd, dan kan het aanbod me verder gestolen worden.
Klopt, maar Android mist gewoon apps die de functionaliteit bieden die met iOS-apps wel te bereiken is. Dat komt door het grotere aanbod, de betere kwaliteitscontrole (bij Android is er GEEN kwaliteitscontrole) en de betere support. Dan krijg je apps die toevoegen aan de functionaliteit.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 20:52:24 #216
300718 Kenju
Say It!!??
pi_92983717
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:19 schreef TC03 het volgende:

[..]

Kleuren klopt wel, IPS is 10x beter qua kleuren dan (S)AMOLED, dat is gewoon een feit.
Bewijs? Als het zo'n duidelijk feit is, moet dit wel te vinden zijn. Nogmaals, ik spreek uit eigen ervaring. In het gebruik scheelt het niet zo veel. De retina-scherm is wat scherper (zeer lekkere resolutie inderdaad), de kleuren zijn beter op een amoled-scherm. Het komt op persoonlijk voorkeur neer welke je fijner vind, zoals ik al zei, maar dat het iphone 4 scherm beter is, klopt gewoon niet. Zie de bovenstaande video. Of zoals gezegd door MACworldBrazil:
quote:
The Super AMOLED has amazing colors while the iPhone 4 is a little more bright.
quote:
Klopt, als het ondersteund wordt is de SGS qua specs nagenoeg gelijkwaardig aan de iPhone 4. Maar in de praktijk loopt het nu op een iPhone 4 allemaal wat soepeler. Jij kan 'vinden' van niet, maar ik dacht dat we het zo objectief mogelijk wilde houden? iOS ondersteunt hardwarematige graphics versnelling, Android niet. Op de iPhone is de fps van de animaties daardoor hoger. Dat zijn feiten, dit is allemaal meetbaar.
Allemaal leuk. Maar bewijs het eens? Ik heb met beiden gewerkt. Als het feitelijk zo is, dan is het wat gerommel in de marge. Ik merkte het niet. En ik spreek de hele tijd enkel over persoonlijke ervaring.

quote:
Wat GSMArena zegt zal me een worst wezen, ik heb hun review gelezen en ben het er totaal niet mee eens.
Hoeft ook niet. Maar ga niet roepen dat jij kan stellen wat feiten zijn, en dat wanneer zij iets anders zeggen en ik me daar meer in kan vinden, dat ik de feiten niet ken.

quote:
De N8 is overigens niet 'gewoon' beter, als je eerder in dit topic kijkt zie je dat hij nagenoeg hetzelfde presteert als de iPhone.
Bullshit. Ik heb foto's op mijn computer staan gemaakt met beiden op het huwelijk van een vriend van me. De N8 maakt gewoon betere foto's.
quote:
De Pixon12 is natuurlijk inderdaad qua camera heel goed, maar verder weer een heel matig toestel (remember: het totaalpakket is belangrijk!).
Daar gaat het in deze niet om. Jij zei dat de iPhone de beste camera van alle toestellen heeft. Dat is onzin. De toppers zijn de Pixon12 en de N8. De iPhone (Of de SGS) moet je daar niet eens noemen.

quote:
Ik zelf snap niet hoe GSMArena de camera boven de iPhone 4 plaatst als de SGS geen flits heeft
LED heb je geen ruk aan. In het licht heeft het geen invloed, en in het donker zijn de foto's die je schiet gewoon ruk en het niet waard om te schieten.
Wat ze het meeste tegenstond:
quote:
However what we do mind is the iPhone 4s tendency to overexpose and oversaturate the camera shots. In more contrasty conditions this leads to irritatingly blown highlights and even in less uncomfortable conditions leaves to negative side effects.
[...]
It tends to get the color balance wrong more often than not. Even in the world of mobile phones, which are famous for their poor color accuracy the iPhone 4 overly saturated yellow-tinted shots can look really bad.
[...]
Camera interface is almost completely absent on the iPhone but the Samsung I9000 offers a whole load of settings in a nicely thumbable tabs.
Maar zoals ik al zei, zijn er mensen die juist voor het detail gaan wat de iPhone beter doet op de standaard instellingen (dus meer detail, maar ook meer ruis). Daarover zeggen ze:
quote:
You get different scenes and effects for the rookies and more advanced settings like metering, contrast, saturation and sharpness for the more experienced users. So if you fiddle with them for a while you could probably achieve result close to what the iPhone can give. Going the other way around isnt possible though. Not to mention that the Galaxy S offers extra features such as self-timer and face and blink detection.
Dus de SGS kan die ruiscorrectie ook gewoon uitzetten, en dan heb je nog altijd de betere kleuren, maar nu met detail, maar ook de ruis.

quote:
Nogmaals, wat GSMArena zei is niet zo heel relevant. Hoe kunnen ze de videospeler een hoger cijfer geven dan de iPhone 4 wanneer je niet eens fatsoenlijk kan pannen (m.a.w.: 2,38:1 zonder zwarte balken kijken zónder dat de beeldverhouding wijzigt).
Nu durf ik niet te stellen dat dit op de Galaxy S wel of niet kan. Maar in de standaard speler van mijn HD2 (draait op de Desire ROM en mijn Legend kan het wel..... En dan heb ik het niet eens over een alternatieve speler die je zou kunnen installeren.
quote:
Daarnaast vraag ik me af wat je bedoelt met 'je library instellen zoals jij wilt'?
Conform de gegevens zoals ik het instel. Dus dat ik in Winamp kan ingeven hoe ik de boel gesorteerd wil hebben en op basis waarvan in mijn speellijsten wil samenstellen, of juist helemaal niet. Echte randomnisatie is er immers niet, heb ik het idee in iTunes. Het gaat altijd volgens een bepaald systeem. Maar dat kan ook tussen mijn oren zitten.

quote:
Tot slot: de mediaspeler van de SGS is prima (.mkv-support out of the box is heel fijn), maar het belangrijkste voor mij is dat de audiochip duidelijk slechter is dan die van de iPhone 4.
De geluidschip is inderdaad beter. De geluidsuitgang is zeer consistent over het hele bereik. Het verschil is echter niet groot. Maar wanneer je veel muziek luistert, is de iPhone de betere keus. Echter, wanneer je veel muziek luistert, is de kans dat je aan een aparte mp3 speler moet ook vrij groot.

quote:
Je noemt nu redenen waarom de N8 wel geschikt is voor jou, dat zijn weer allemaal subjectieve redeneringen. Laten we het gewoon bij de fouten houden. De N8 heeft een mindere resolutie, minder gebruiksvriendelijk OS en is minder stabiel (bron: vele klachten op het internet).
Ik heb met de N8 zelf geen ervaring. Maar minder stabiel, dat wist ik niet. Dat zal ik eens nalezen. Het minder gebruiksvriendelijke OS klopt gewoon. Al vind ik het een zeer fijn OS. Maar ik heb nooit beweerd dat Symbian beter is. Symbian kan inderdaad een minder hoge resolutie aan. Maar zullen de gebruikers die al de extra functionaliteit van Symbian niet missen zich storen aan die lagere resolutie?

quote:
De iPhone heeft een hogere resolutie, is gebruiksvriendelijker en heeft een gelijkwaardige camera. Dat zijn feiten, hieruit concludeer ik dat de iPhone beter is dan de N8. Jij mag er iets anders uit concluderen, maar op basis van deze feiten wordt dat heel lastig denk ik.
De camera van de N8 is niet gelijkwaardig. Hij is beter. Aanzienlijk beter. Opzichzelf al (betere sensor, hogere resolutie foto's) en hij heeft Xenon flits. Dàt is een feit. Het OS is veelzijdiger, en opener en flexibeler. Ik vind de de body van de N8 ook mooier, en hij is op zeker steviger. Dus de N8 is beter.
Snap je wat ik bedoel? Het hangt van je referentiekader af. De populatie die gaat voor het ene toestel hoeft niet perse te gaan voor het andere toestel. Dat de generale populatie voor het een kiest, wil niet zeggen dat dat product ook beter is. Het is alleen zeggen dat de eigenschappen van dat product beter aansluiten bij de generale populatie.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_92984128
quote:
Echter, wanneer je veel muziek luistert, is de kans dat je aan een aparte mp3 speler moet ook vrij groot.
Nee dus. Niet bij de iPhone.
pi_92984214
Wat boeit het nu in godsnaam welk toestel er nu het beste is? :')
Als iedereen tevreden is met zijn keuze, is het toch goed? :')
pi_92984325
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:59 schreef RolStaart-Beer het volgende:
Dat zou je denken, maar mensen die geen iPhone genomen hebben, vinden het altijd nodig deze af te zeiken en te doen alsof het een inferieur toestel is.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:01:35 #220
300718 Kenju
Say It!!??
pi_92984342
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:45 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nu gebruik je video om aan te geven dat AMOLED kleurechter is. Je bent niet erg oplettend he?
Eh... Video is toch in kleur?

quote:
Weer zo'n nietszeggende opmerking. Zeg eens concreet welke restricties je hiermee bedoelt, want ik heb het idee dat je gewoon herhaalt wat op internet gezegd wordt, en geen flauw idee hebt hoe de gebruiker nu precies last heeft van die zogenaamde restricties.
Ik heb het net gezegd. Maar goed, nogmaals dan:
quote:
Een bestandje over bluetooth verzenden kan niet, en even syncen via bluetooth met je PC of een ander apparaat kan ook niet.
Verder vind ik het een nadeel dat ze Flash niet ondersteund wordt in de browser, er geen èchte multitasking is, dat er dataverbruik gereguleerd wordt (bijv. beeldgesprekken of applicaties met zware filmpjes werken alleen via Wifi).
Overigens vind ik dat Android ook zijn restricties heeft (en reden waarom Symbian bij mij nog steeds credits verdient). Maar niet zo veel als iOS. Een app die op beiden OS' onmogelijk lijkt, is een goede gespreksrecorder.
quote:
Klopt, maar Android mist gewoon apps die de functionaliteit bieden die met iOS-apps wel te bereiken is. Dat komt door het grotere aanbod, de betere kwaliteitscontrole (bij Android is er GEEN kwaliteitscontrole) en de betere support. Dan krijg je apps die toevoegen aan de functionaliteit.
Noem eens wat? En geen kwaliteitscontrole vind ik juist een voordeel. Als iets niet goed is, kun je het gewoon niet installeren. Geen regulatie op dit punt bevorderd de innovatie. Stel dat je een rukke app hebt, die één ding wel goed doet. Dan kunnen anderen daar van leren.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 20:58 schreef Splackavellie02 het volgende:

Nee dus. Niet bij de iPhone.
Ik doel op de ruimte die je hebt voor je muziek.
quote:
Klopt. Maar zoals we hier zien zijn er mensen die hun persoonlijke ervaring en mening, niet los van feiten kunnen zien, en niet snappen dat feiten niet eenduidig zijn wanneer deze slaan op een gegeven dat variabel is (dit gegeven is de gebruiker).

quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dat zou je denken, maar mensen die geen iPhone genomen hebben, vinden het altijd nodig deze af te zeiken en te doen alsof het een inferieur toestel is.
Te veel mensen die wel een iPhone hebben zeiken teveel nav kritische punten die anderen noemen. Zelfs al heeft de betreffende kritiek niets te maken met de gebruikservaring, dan nog brengen ze dat in strijd om hun eigen aankoop aan anderen te rechtvaardigen en die anderen er ook nog eens van te overtuigen dat niet zij maar de iPhonekopers het gelijk per definitie aan hun zijde hebben. Om over het accepteren van het gegeven dat niet iedereen hun voorkeur deelt, maar te zwijgen. Ik heb de iPhone nergens een slecht toestel genoemd.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_92984401
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:01 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Ja, en iPhone-bezitters doen alsof ze de Heilige Graal in handen hebben.
What else is new?
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:02:52 #222
53267 TC03
pi_92984429
Even in het kort hoor...

• IPS heeft een betere kleurechtheid, niet noodzakelijk betere kleuren. IPS-schermen staan hierom bekend. Zie de volgende quote van Wikipedia:
quote:
Because of its wide viewing angle and accurate color reproduction(with almost no off-angle color shift), IPS is widely employed in high-end monitors aimed at professional graphic artists , although with the recent fall in price it has been seen in the mainstream market as well.
• Het verschil in vloeiendheid merkte ik duidelijk, en iedereen met mij. Jij bent de eerste die ik hoor zeggen dat hij het niet merkt, om eerlijk te zijn.

• Oké, ik heb de N8 nooit getest. Als jij het zegt geloof ik je. Dan nog heeft de iPhone 4 de één na beste camera. :)

• Aan de LED-flits heb je heel veel. In een restaurant op vakantie een foto maken van je eten zodat je dit later terug kan zien (vind ik altijd wel leuk :')) is zonder LED-flits bijna niet te doen, met prima. En ik kan nog vele andere voorbeelden noemen. Een flits is altijd beter dan géén flits.

• Wat betreft iTunes kan ik je niet helemaal volgen. Je kan in elk geval gewoon zonder problemen kiezen of je je muziek wil sorteren op album, artiest of nummer. Je kan zelf zoveel afspeellijsten samenstellen als je wilt.

• Alleen Cowon MP3-spelers zijn beter dan de iPhone. De rest is niet (merkbaar) beter. De geluidskwaliteit is op de iPhone superieur t.o.v. alle smartphones. Kies zelf hoe belangrijk je dit vindt. :) Ik wil juist géén aparte MP3-speler en (mede) juist dáárom kies ik voor een iPhone.

• Ik snap wat je bedoelt m.b.t. het referentiekader, echter... Als je de iPhone kiest als referentiekader is elke telefoon gewoon minder over de hele linie. De redenen daarvoor heb ik reeds aangegeven.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:06:23 #223
171727 StateOfMind
Ancient Astronaut
pi_92984660
quote:
Het enige goede antwoord in een verder even eindeloze als zinloze discussie...

Zelf heb ik trouwens een Nokia X6 en die bevalt mij uitstekend.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_92984936
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:01 schreef Kenju het volgende:

Eh... Video is toch in kleur?

Klopt, maar overgesatureerde kleuren zien er in een video leuk uit. Dat maakt ze niet kleurechter.
quote:
Ik heb het net gezegd. Maar goed, nogmaals dan:
En over die punten heb ik net ook al gezegd dat het grotendeels nonargumenten zijn. Maar blijf het vooral proberen.
quote:
Noem eens wat? En geen kwaliteitscontrole vind ik juist een voordeel. Als iets niet goed is, kun je het gewoon niet installeren. Geen regulatie op dit punt bevorderd de innovatie. Stel dat je een rukke app hebt, die één ding wel goed doet. Dan kunnen anderen daar van leren.
Geen kwaliteitscontrole zet de deur open voor malware en andere exploits. Dat gevaar heb je bij iOS niet.
quote:
Ik doel op de ruimte die je hebt voor je muziek.
Want 32GB is tegenwoordig niet genoeg meer? Ik kan me nog de tijd herinneren dat een miniDisk-speler de shit wat, en iedereen stond te springen dat een discman ook mp3-cd's kon afspelen zodat je maar liefst 700MB muziek had. Nu is 32GB - wat vier dagen onafgebroken muziek is - niet eens genoeg?
quote:
Klopt. Maar zoals we hier zien zijn er mensen die hun persoonlijke ervaring en mening, niet los van feiten kunnen zien, en niet snappen dat feiten niet eenduidig zijn wanneer deze slaan op een gegeven dat variabel is (dit gegeven is de gebruiker).
Nee, wat we hier zien is dat sommige mensen het predikaat "subjectief" tot in het extreme doortrekken, en niet snappen dat het niet de uitzonderingen zijn die tellen, maar de regel. Fabrikanten ontwerpen geen producten voor een individu, maar voor een zo groot mogelijke massa, om zoveel mogelijk mensen aan te spreken. De iPhone spreekt de meeste mensen aan, en is dus stricto sensu de beste smartphone op de markt. Ik snap echt niet dat mensen die niet kunnen (of willen) begrijpen, want het is extreem basale logica.
pi_92985039
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:02 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Ja, en iPhone-bezitters doen alsof ze de Heilige Graal in handen hebben.
What else is new?
Nee hoor, dat is alleen wat de Apple-haters beweren. Je zult een normale iPhone-bezitter nooit horen beweren dat zijn toestel perfect is. Ook zijn het niet de iPone-bezitters die beweren dat de andere toptoestellen slechte smartphones zijn, maar beweren de eigenaars van andere toestellen wel dat de iPhone slecht is.
pi_92985185
quote:
Te veel mensen die wel een iPhone hebben zeiken teveel nav kritische punten die anderen noemen. Zelfs al heeft de betreffende kritiek niets te maken met de gebruikservaring, dan nog brengen ze dat in strijd om hun eigen aankoop aan anderen te rechtvaardigen en die anderen er ook nog eens van te overtuigen dat niet zij maar de iPhonekopers het gelijk per definitie aan hun zijde hebben. Om over het accepteren van het gegeven dat niet iedereen hun voorkeur deelt, maar te zwijgen. Ik heb de iPhone nergens een slecht toestel genoemd.
Dit is gewoon pertinent onwaar, en als jij dit echt uit dit topic hebt geconcludeerd, schort er een hoop aan je observatievermogen. Verdere discussie lijkt me dan ook zinloos.
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:19:04 #227
300718 Kenju
Say It!!??
pi_92985474
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:02 schreef TC03 het volgende:
Even in het kort hoor...

• IPS heeft een betere kleurechtheid, niet noodzakelijk betere kleuren. IPS-schermen staan hierom bekend. Zie de volgende quote van Wikipedia:
[..]
Because of its wide viewing angle and accurate color reproduction(with almost no off-angle color shift), IPS is widely employed in high-end monitors aimed at professional graphic artists , although with the recent fall in price it has been seen in the mainstream market as well.
Maar dit gaat alleen over de IPS-scherm-techiek op zichzelf. Het het specifieke iPhone scherm en de vergelijking met S-AMOLED.
Als ik oled-dislpay.net quote:
quote:
The Super AMOLED display delivering an unrivalled screen experience on a smartphone.
Die zeggen weer dat AMOLED het beste is. Zo kun je aan de gang blijven. Je zult het 1 op 1 moeten vergelijken.

quote:
• Oké, ik heb de N8 nooit getest. Als jij het zegt geloof ik je. Dan nog heeft de iPhone 4 de één na beste camera. :)
SGS is ook beter volgens GSMArena. En de Pixon12 is de rivaal van de N8....:)

quote:
• Aan de LED-flits heb je heel veel. In een restaurant op vakantie een foto maken van je eten zodat je dit later terug kan zien (vind ik altijd wel leuk :')) is zonder LED-flits bijna niet te doen, met prima. En ik kan nog vele andere voorbeelden noemen. Een flits is altijd beter dan géén flits.
Zeker. Maar van de kwaliteit van je camera blijft dan weinig over.
quote:
• Wat betreft iTunes kan ik je niet helemaal volgen. Je kan in elk geval gewoon zonder problemen kiezen of je je muziek wil sorteren op album, artiest of nummer. Je kan zelf zoveel afspeellijsten samenstellen als je wilt.
Het gaat vooral om het ècht ramdomniseren. Dat gaat altijd volgens een vast systeem. Wanneer je uit je collectie gerandomiseert iets afspeelt, krijg je altijd dezelfde artiesten achter elkaar. Verder biedt Winamp meer mogelijkheden om je muziek te sorteren. de library setup is gewoon uitgebreider en beter dan die van itunes.

quote:
• Alleen Cowon MP3-spelers zijn beter dan de iPhone. De rest is niet (merkbaar) beter. De geluidskwaliteit is op de iPhone superieur t.o.v. alle smartphones. Kies zelf hoe belangrijk je dit vindt. :) Ik wil juist géén aparte MP3-speler en (mede) juist dáárom kies ik voor een iPhone.
Ik zou persoonlijk ook niet weten waarom je een aparte mp3 speler zou gebruiken. Toch zie ik het velen doen. Ik zag iemand het in een ander topic het zich ook al afvragen, en toen had ik ook iets van 'hmmmm'. Maar wanneer je gewoon 40 Gb aan muziek hebt....

quote:
• Ik snap wat je bedoelt m.b.t. het referentiekader, echter... Als je de iPhone kiest als referentiekader is elke telefoon gewoon minder over de hele linie. De redenen daarvoor heb ik reeds aangegeven.
Het referentiekader moet je vanuit de populatie kiezen. Zij moeten heb immers gebruiken. Dat de de iPhone als referentiekader neemt is nu net de fout die velen maken. De iPhone is niet de norm, het specifieke gebruik van het individu is de norm. Er zijn individuen die een bestandje willen kunnen overzenden of willen syncen via bluetooth--> iPhone geen optie. Die volledige exchange-ondersteuning willen --> iPhone, Android geen optie, etc. etc.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_92985478
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:11 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Nee hoor, dat is alleen wat de Apple-haters beweren. Je zult een normale iPhone-bezitter nooit horen beweren dat zijn toestel perfect is. Ook zijn het niet de iPone-bezitters die beweren dat de andere toptoestellen slechte smartphones zijn, maar beweren de eigenaars van andere toestellen wel dat de iPhone slecht is.
Dan nog maakt dit hele gereutel het zwaar zinloos.
pi_92985868
quote:
Het referentiekader moet je vanuit de populatie kiezen. Zij moeten heb immers gebruiken. Dat de de iPhone als referentiekader neemt is nu net de fout die velen maken. De iPhone is niet de norm, het specifieke gebruik van het individu is de norm. Er zijn individuen die een bestandje willen kunnen overzenden of willen syncen via bluetooth--> iPhone geen optie. Die volledige exchange-ondersteuning willen --> iPhone, Android geen optie, etc. etc.
Meen je dit nu serieus of zit je gewoon te trollen? Dus niet het apparaat dat door de grootste meerderheid als beste wordt beschouwd is de norm, maar de specifieke eisen van elk individu maken de norm?
pi_92985881
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:19 schreef RolStaart-Beer het volgende:

[..]

Dan nog maakt dit hele gereutel het zwaar zinloos.
Jup :)
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:26:15 #231
300718 Kenju
Say It!!??
pi_92985907
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:13 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Dit is gewoon pertinent onwaar, en als jij dit echt uit dit topic hebt geconcludeerd, schort er een hoop aan je observatievermogen. Verdere discussie lijkt me dan ook zinloos.
Je, deze discussie is zeker op zichzelf ontstaan. Ik ben zeker geen iPhone hater. Maar het is gewoon niets voor mij en ik vind het niet het beste toestel. Dat velen dit wel vinden is een nietszeggend gegeven voor iemand die voor zichzèlf een nieuwe telefoon moet uitkiezen.
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:25 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Meen je dit nu serieus of zit je gewoon te trollen? Dus niet het apparaat dat door de grootste meerderheid als beste wordt beschouwd is de norm, maar de specifieke eisen van elk individu maken de norm?
[ afbeelding ]
Voor die persoon om voor zichzelf een toestel uit te kiezen, zeker...
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:28:02 #232
53267 TC03
pi_92986015
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:19 schreef Kenju het volgende:

Maar dit gaat alleen over de IPS-scherm-techiek op zichzelf. Het het specifieke iPhone scherm en de vergelijking met S-AMOLED.
Als ik oled-dislpay.net quote:

Die zeggen weer dat AMOLED het beste is. Zo kun je aan de gang blijven. Je zult het 1 op 1 moeten vergelijken.

Luister, ik heb het over kleurechtheid. De SGS heeft de felste kleuren en het hoogste contrast. Ik heb nooit gezegd dat de iPhone 4 beter is, ik zeg alleen dat de kleuren het best zijn op de iPhone qua echtheid.
quote:
SGS is ook beter volgens GSMArena. En de Pixon12 is de rivaal van de N8....:)

Volgens GSMArena, maar dat klopt niet. De iPhone 4 maakt in het donker mooiere foto's én deze heeft een flits.
quote:
Zeker. Maar van de kwaliteit van je camera blijft dan weinig over.

Nog altijd beter dan géén flits. En het valt reuze mee hoor qua kwaliteitsverlies, de iPhone 4 maakt echt prima foto's in het donker hoor.
quote:
Het gaat vooral om het ècht ramdomniseren. Dat gaat altijd volgens een vast systeem. Wanneer je uit je collectie gerandomiseert iets afspeelt, krijg je altijd dezelfde artiesten achter elkaar. Verder biedt Winamp meer mogelijkheden om je muziek te sorteren. de library setup is gewoon uitgebreider en beter dan die van itunes.

Dat is niet waar, op de iPhone 4 iig niet.
quote:
Ik zou persoonlijk ook niet weten waarom je een aparte mp3 speler zou gebruiken. Toch zie ik het velen doen. Ik zag iemand het in een ander topic het zich ook al afvragen, en toen had ik ook iets van 'hmmmm'. Maar wanneer je gewoon 40 Gb aan muziek hebt....

Er zijn bar weinig MP3-spelers met meer dan 32 GB geheugen.
quote:
Bestandjes syncen via bluetooth, is dat niet ouderwets nu iedereen e-mail, Whatsapp, etc. heeft? Ik deel zo vaak foto's met mensen en heb nooit de behoefte gevoeld om bluetooth te gebruiken omdat er talloze andere mogelijkheden zijn.

Daarnaast heeft de iPhone wel degelijk volledige Exchange-ondersteuning hoor. Tenminste, ik weet niet wat er mist?
pi_92986024
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:26 schreef Kenju het volgende:

[..]

Je, deze discussie is zeker op zichzelf ontstaan. Ik ben zeker geen iPhone hater. Maar het is gewoon niets voor mij en ik vind het niet het beste toestel. Dat velen dit wel vinden is een nietszeggend gegeven voor iemand die voor zichzèlf een nieuwe telefoon moet uitkiezen.
Daar ging het al lang niet meer om. Het ging erom dat sommige eikels beweren dat de netto kwaliteit van een massaproduct niet te objectiveren valt. Dat is gewoon bullshit.
quote:
Dit is ook onzin.
pi_92987709
Worden jullie het niet zat om deze discussie keer op keer te voeren?

Niet bedoeld als een afsnauwende reactie. Ik ben oprecht benieuwd.

[ Bericht 36% gewijzigd door #ANONIEM op 18-02-2011 21:56:17 ]
  vrijdag 18 februari 2011 @ 21:58:31 #235
300718 Kenju
Say It!!??
pi_92987907
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:28 schreef Splackavellie02 het volgende:

[..]

Daar ging het al lang niet meer om. Het ging erom dat sommige eikels beweren dat de netto kwaliteit van een massaproduct niet te objectiveren valt.
Niet in de zin van dat je het het beste kan noemen en daarmee een sprekend gegeven in handen hebt.
quote:
Dit is ook onzin.
Nope. Wat concrete voorbeelden. Wanneer je een bestand afspeeld of maakt in iTunes wordt het in de library opgenomen. Je kan niet ervoor kiezen om dit niet te doen. Verder wordt ervan uitgegaan dat je dat bestand voor eeuwig wil behouden. Wanneer je het verwijderd in windows, zien iTunes dit niet direct en moet je het daar ook verwijderen. En ik vind dat je moet kunnen instellen of je ook wil dat dit bij je iPod ook verwijderd wordt.
En je zou bestanden ook moeten kunnen verwijderen vanuit itunes (dit kon vroeger overigens wel). bestandsmanagement is er gewoon niet. Het managen van je library mbt nieuwe bstanden is ook niet instelbaar.

Overigens is 32Gb voor de meesten inderdaad wel zat. Maar voor dat toestel betaal je wel een hoop, en komen velen uiteindelijk toch uit op een aparte oplossing. Dat zal de reden zijn. De kwaliteit van de muziekspeler doet het niets aan af.
WHOEOEOEOEHAAAAAAHAHAHA
pi_92988979
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:10 schreef Splackavellie02 het volgende:

Geen kwaliteitscontrole zet de deur open voor malware en andere exploits. Dat gevaar heb je bij iOS niet.
En vooral de deur dicht voor Apple's opportunistische beleid om apps toe te staan. Want daar gaat het grootste deel van deze 'kwaliteitscontrole' immers over. Er zijn immers ook genoeg butt-apps in de appstore te vinden.

Ik heb persoonlijk nog nooit een virus in mijn telefoons gehad. En nog nooit gehoord dat iemand in mijn omgeving dat had noch op fora gelezen dat iemand daar last van had. Ik weet wel dat er anti-virusoplossingen zijn. Maar volgens mij is juist de iPhone het meest aantrekkelijke toestel om virussen voor te maken omdat zoveel mensen die hebben.

Net als bij je PC kun je gewoon voorzichtig hierin zijn. Persoonlijk ben ik het dus wel eens met Kenju dat je de mogelijkheid om apps te maken volledig vrij zou moeten geven. Dat vond ik in de oude tijd wel mooi aan Winmo en Symbian. Maar het moet wel je ding zijn. Gemiddeld genomen zijn de iPhonegebruikers minder 'èchte smartphone liefhebber' of 'tech-enthousiast' (ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen) dan de oude smartphone gebruikers die juist veel plezier hadden in het zoeken van goede apps. Die kwaliteitscontrole haalt dat plezier juist weg en ook de discussie over wat nu de specifieke zwaktes en sterktes zijn van verschillende apps. De innovatie wordt dus beperkt. Met een degelijk rating- en comment systeem filter je de zwakke apps toch wel weg.
pi_93225339
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:28 schreef TC03 het volgende:

[..]

Luister, ik heb het over kleurechtheid. De SGS heeft de felste kleuren en het hoogste contrast. Ik heb nooit gezegd dat de iPhone 4 beter is, ik zeg alleen dat de kleuren het best zijn op de iPhone qua echtheid.

[..]

Volgens GSMArena, maar dat klopt niet. De iPhone 4 maakt in het donker mooiere foto's én deze heeft een flits.

[..]

Nog altijd beter dan géén flits. En het valt reuze mee hoor qua kwaliteitsverlies, de iPhone 4 maakt echt prima foto's in het donker hoor.

[..]

Dat is niet waar, op de iPhone 4 iig niet.

[..]

Er zijn bar weinig MP3-spelers met meer dan 32 GB geheugen.

[..]

Bestandjes syncen via bluetooth, is dat niet ouderwets nu iedereen e-mail, Whatsapp, etc. heeft? Ik deel zo vaak foto's met mensen en heb nooit de behoefte gevoeld om bluetooth te gebruiken omdat er talloze andere mogelijkheden zijn.

Daarnaast heeft de iPhone wel degelijk volledige Exchange-ondersteuning hoor. Tenminste, ik weet niet wat er mist?
Wat een gedoe over die flits van de galaxy SII, die heeft 'ie gewoon hoor. Samen met een 8 megapixel camera. GSM arena zit er een beetje naast om de een of andere reden. Ik vond het al zo raar, je ziet de LED-flitser gewoon zitten op sommige foto's van het toestel. http://galaxys2.samsungmobile.com/html/specification.html
Trust me, I know what I'm doing.
pi_93228135
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:28 schreef TC03 het volgende:

Dit klopt niet hoor. Ik snap ook niet zo goed waarom je doodleuk roept dat het wel volledige exchange ondersteuning heeft, zonder dat je weet waar je het over hebt. Maar goed, boeit verder niet. Lees je anders even in wat exchange allemaal inhoudt. Verschillende zaken mbt encryptie, two-way sync van meerdere kalenders, syncen van instellingen van accounts, live syncen van mappen en submappen zijn een paar zaken die op de iPhone niet kunnen. Exchange is meer dan het symcen van je mail, kalender en contacten.

Overigens boeit het verder niet, aangezien met het goedkoper/gratis worden van de verschillende diensten en het beschikbaar komen van allerlei alternatieven, is het niet belangrijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat men er niet zo veel mee doet. Maar verschillende grote bedrijven gebruiken het nog wel. Windows Phone 7 krijgt het wel, maar goed, dat is voor MS natuurlijk wel wat makkelijker en het zou vreemd zijn als zij de mensen die het wel gebruiken niet zouden kunnen ondersteunen terwijl bijv. RIM het wel doet.

quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:02 schreef tre het volgende:

[..]

Wat een gedoe over die flits van de galaxy SII, die heeft 'ie gewoon hoor. Samen met een 8 megapixel camera. GSM arena zit er een beetje naast om de een of andere reden. Ik vond het al zo raar, je ziet de LED-flitser gewoon zitten op sommige foto's van het toestel. http://galaxys2.samsungmobile.com/html/specification.html
Het ging over de SGS niet de opvolger.
pi_93231159
Wat zit iedereen nou moeilijk te doen? Als iPhone gebruikers gemiddeld genomen tevredener zijn over hun toestel dan gebruikers van andere telefoons, dan lijkt het me toch duidelijk dat de iPhone gewoon beter is?
  woensdag 23 februari 2011 @ 23:39:16 #240
53267 TC03
pi_93231841
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 22:39 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Dit klopt niet hoor. Ik snap ook niet zo goed waarom je doodleuk roept dat het wel volledige exchange ondersteuning heeft, zonder dat je weet waar je het over hebt. Maar goed, boeit verder niet. Lees je anders even in wat exchange allemaal inhoudt. Verschillende zaken mbt encryptie, two-way sync van meerdere kalenders, syncen van instellingen van accounts, live syncen van mappen en submappen zijn een paar zaken die op de iPhone niet kunnen. Exchange is meer dan het symcen van je mail, kalender en contacten.

Overigens boeit het verder niet, aangezien met het goedkoper/gratis worden van de verschillende diensten en het beschikbaar komen van allerlei alternatieven, is het niet belangrijk. Dat is waarschijnlijk ook de reden dat men er niet zo veel mee doet. Maar verschillende grote bedrijven gebruiken het nog wel. Windows Phone 7 krijgt het wel, maar goed, dat is voor MS natuurlijk wel wat makkelijker en het zou vreemd zijn als zij de mensen die het wel gebruiken niet zouden kunnen ondersteunen terwijl bijv. RIM het wel doet.

[..]

Het ging over de SGS niet de opvolger.
Ik weet dat er inderdaad veel meer bij Exchange komt kijken dan enkel het syncen. Ik heb het ooit uitgezocht, en daaruit bleek dat na Windows Mobile en Symbian iOS verreweg het best was qua Exchange-ondersteuning.
pi_93233847
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 22:13 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

En vooral de deur dicht voor Apple's opportunistische beleid om apps toe te staan. Want daar gaat het grootste deel van deze 'kwaliteitscontrole' immers over. Er zijn immers ook genoeg butt-apps in de appstore te vinden.

Ik heb persoonlijk nog nooit een virus in mijn telefoons gehad. En nog nooit gehoord dat iemand in mijn omgeving dat had noch op fora gelezen dat iemand daar last van had. Ik weet wel dat er anti-virusoplossingen zijn. Maar volgens mij is juist de iPhone het meest aantrekkelijke toestel om virussen voor te maken omdat zoveel mensen die hebben.

Net als bij je PC kun je gewoon voorzichtig hierin zijn. Persoonlijk ben ik het dus wel eens met Kenju dat je de mogelijkheid om apps te maken volledig vrij zou moeten geven. Dat vond ik in de oude tijd wel mooi aan Winmo en Symbian. Maar het moet wel je ding zijn. Gemiddeld genomen zijn de iPhonegebruikers minder 'èchte smartphone liefhebber' of 'tech-enthousiast' (ik weet niet hoe ik het goed moet uitleggen) dan de oude smartphone gebruikers die juist veel plezier hadden in het zoeken van goede apps. Die kwaliteitscontrole haalt dat plezier juist weg en ook de discussie over wat nu de specifieke zwaktes en sterktes zijn van verschillende apps. De innovatie wordt dus beperkt. Met een degelijk rating- en comment systeem filter je de zwakke apps toch wel weg.
De kwaliteitscontrole maakt het zoeken naar apps juist leuk. Je hebt de garantie dat de apps die je downloadt niet crashen, geen malware/troep bevatten, etc. waardoor je praktisch alleen hoeft te kijken naar wat een app allemaal kan en of de interface een beetje goed is. Lekker makkelijk, geen gezeik.

En de innovatie wordt beperkt? Vandaar dat apps altijd eerst voor iOS worden uitgebracht, en daarna pas eventueel op andere platformen?
pi_93234353
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 00:12 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

De kwaliteitscontrole maakt het zoeken naar apps juist leuk. Je hebt de garantie dat de apps die je downloadt niet crashen, geen malware/troep bevatten, etc. waardoor je praktisch alleen hoeft te kijken naar wat een app allemaal kan en of de interface een beetje goed is. Lekker makkelijk, geen gezeik.
Persoonlijk ben ik nooit malware in een applicatie tegengekomen. Maar verder is het ieder zijn ding. Ik vind er op de Android/iPhone manier weinig aan.
quote:
En de innovatie wordt beperkt? Vandaar dat apps altijd eerst voor iOS worden uitgebracht, en daarna pas eventueel op andere platformen?
Het een heeft niets met het ander te maken.
pi_93234815
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 00:20 schreef Xaobotnik het volgende:

[..]

Persoonlijk ben ik nooit malware in een applicatie tegengekomen. Maar verder is het ieder zijn ding. Ik vind er op de Android/iPhone manier weinig aan.
Kwaliteitscontrole heeft niet alleen met malware te maken. Ook met consistentie, stabiliteit, geheugenverbruik, energieverbruik, etc. Apple controleert die zaken zodat de eindgebruiker dat niet hoeft te doen. Die heeft daar namelijk meestal geen zin in.
quote:
[..]

Het een heeft niets met het ander te maken.
Dan snap ik niet wat je bedoelt. Waaruit blijkt dat de innovatie in de App Store beperkt wordt? Heb je misschien voorbeelden?
pi_93235126
quote:
1s.gif Op woensdag 23 februari 2011 23:27 schreef retorbrapi het volgende:
Wat zit iedereen nou moeilijk te doen? Als iPhone gebruikers gemiddeld genomen tevredener zijn over hun toestel dan gebruikers van andere telefoons, dan lijkt het me toch duidelijk dat de iPhone gewoon beter is?
_O- :|W

Geweldig is het toch die retorbrapi logica :|W
pi_93235556
Kap nu eens met deze kinderachtige discussie. Een iPhone is een harstikkeleuk toestel. Maar een sgs of een Desire ook. Ieder zijn cup of thee. Beantwoord nu gewoon de vraag van TS oke?
Op maandag 20 december 2010 03:32 schreef MYV het volgende:
vergeleken met KeFFuR1208 ben jij een god :6
pi_93235643
quote:
Op donderdag 24 februari 2011 00:32 schreef editoor het volgende:

[..]

_O- :|W

Geweldig is het toch die retorbrapi logica :|W
Volgens jouw logica zou de iPhone dan juist niet beter zijn ofzo? :').
pi_93239239
quote:
1s.gif Op donderdag 24 februari 2011 00:27 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Kwaliteitscontrole heeft niet alleen met malware te maken. Ook met consistentie, stabiliteit, geheugenverbruik, energieverbruik, etc. Apple controleert die zaken zodat de eindgebruiker dat niet hoeft te doen. Die heeft daar namelijk meestal geen zin in.
Je bent altijd gebonden aan de normen die door het OS opgelegd zijn. Daarnaast heb je concurrentie van anderen. Dus een dergelijke kwaliteitscontrole is eigenlijk niet nodig. Laten we ook niet vergeten dat deze kwaliteitscontrole dus in werkelijkheid vooral opportunistisch gemotiveerd is vanuit Apple. Of wilden we zeggen dat T-Mobile een kwaliteitsnetwerk is :').

quote:
Dan snap ik niet wat je bedoelt. Waaruit blijkt dat de innovatie in de App Store beperkt wordt? Heb je misschien voorbeelden?
Ik had het eerder al eens aangegeven. Maar goed. Stel dat je een niet zo'n goede applicatie hebt, die één specifiek ding wèl goed doet. Dan wordt deze applicatie niet doorgelaten, en kunnen anderen van dat ene specifieke ding niets leren. Innovatie gebeurt door trial and error. Als je meteen een product verwacht dat helemaal 'af' is, wordt er ook minder risico genomen en gaat men voor zekerheid en worden nieuwe zaken minder snel gebruikt.
  donderdag 24 februari 2011 @ 03:10:43 #248
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_93240375
Volgens mij heb je een verkeerd beeld van de App Store, Apple weigert niet zomaar random apps omdat ze ze niet goed genoeg vinden.

De beste apps zijn 9/10 keer van origine iOS apps.
2000 light years from home
  donderdag 24 februari 2011 @ 07:55:22 #249
267547 smegmanus
FOK! ambassadeur
pi_93241844
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 februari 2011 21:55 schreef zarGon het volgende:
Worden jullie het niet zat om deze discussie keer op keer te voeren?

Niet bedoeld als een afsnauwende reactie. Ik ben oprecht benieuwd.
quote:
18s.gif Op donderdag 24 februari 2011 00:39 schreef Exentric90 het volgende:
Kap nu eens met deze kinderachtige discussie. Een iPhone is een harstikkeleuk toestel. Maar een sgs of een Desire ook. Ieder zijn cup of thee. Beantwoord nu gewoon de vraag van TS oke?
Bovenstaand is QFT.

Nogmaals: dit is de OP.

quote:
1s.gif Op vrijdag 11 februari 2011 10:21 schreef Orbeatle het volgende:
Over een aantal maanden (september ofzoiets) is het dan eindelijk zover, mijn telefoonabonnement verloopt dan en dus mag ik na 2 jaar trouwe dienst van mijn HTC Hero een nieuw toestel uitzoeken!

Nou weet ik wel wat ongeveer de leuke smartphones zijn op het moment, maar ik vraag me eigenlijk af wat de echt vette toestellen zijn die rond augustus/september uitkomen zodat ik me daar alvast in kan gaan verdiepen/verheugen :P.

Kortom: wat zijn nu de toestellen om naar uit te kijken?
Wat jullie er van maken is een discussietopic welke smartphone het beste zou zijn in jullie eigen ogen, niet in die van de ogen van TS. Daarbij komt dat deze discussie elke keer weer gevoerd word, kap daar eens mee. Start een eigen forum ofzo.
Op donderdag 15 januari 2015 19:01 schreef Maanvis het volgende:
smegmanus is de as van het kwaad. een verbrand stukje Hitler.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')